Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Szappanoperába illő fináléval hagyott itt minket másfél évre a Trónok harca

Trónok harca kibeszélő, 7. évad 7. rész

2017. augusztus 29. 09:31 Fega 252 komment

courtesy-of-hbo-photo-4.jpg

Befejeződött az HBO-n a Trónok harca hetedik évada. Ebben a posztban spoileresen tárgyaljuk az évad legfontosabb eseményeit.

Mit is lehet mondani egy ilyen finálé után? Pláne úgy, hogy most extra hosszú idő van rágódni a látottakon, ugyanis jó eséllyel 2019 előtt nem folytatódik a történet. Persze ez semmi ahhoz képest, amit a könyvolvasóknak kell elszenvedniük, mindenesetre sorozatok esetében egyre gyakoribb, hogy 12 hónapnál nagyobb szünetet tartanak két évad között. A Trónok harcában ráadásul pont akkor, mire a történet beéri a legtöbb spoilert, a legtöbb teóriát, és már egyre kevesebb kapaszkodó van a jövőre nézve.

A finálé módszeresen végigment néhány fontos rajongói teórián, de így sem valósult meg az összes azok közül, amiket az internet ezen pörgő része várt. (Cleganebowl?)

Először is, visszatértünk két nagyon fontos konfliktus kiindulópontjához, és mindkettőről kiderült, hogy tényleg nem úgy történt, ahogyan az emberek hitték. A korábbi az az, amit már elég régen elég sok néző készpénznek vesz, hogy Robert lázadása egy hazugság miatt robbant ki. Sőt, ha továbbgondoljuk ezt, akkor azt lehet mondani, hogy az egész kontinens sorsát meghatározó csatározások főleg annak köszönhetőek, hogy volt két férfi, aki képtelen volt elviselni, hogy friendzoneolták őket.

Robert hiába volt jóba Neddel, a Stark nagyúr húgát nem sikerült lehengerelnie, a sötét hajú, férfias és némileg faragatlan fickó helyett a kiválóan harcoló Lyannának sokkal jobban feküdt a lágyabb vonásokkal és remek hanggal megáldott Targaryen herceg. Nem volt erőszak, elszöktek, mint valami szappanoperában, hogy aztán kegyetlen halált haljanak.

the-dragon-and-the-wolf-lyanna-rhaegar-bran.jpg

A másik, a sorozat konkrét kiindulópontja, Robert segítőjének halála. Azt lehetett tudni, hogy ki a tettes, most viszont a fejére is olvasták, illetve azon nyomban el is ítélték miatta. (Ahol a Stark lányok szembementek a faterral, hiszen nem az hajtotta végre az ítéletet, aki meghozta.) Kisujj halála legalább olyan elemi erővel változtatja meg az erőviszonyokat, mint a fal leomlása. Ő volt ugyanis az egyik olyan bábjátékos a történetben, aki lendületesen keverte a szart a háttérben, amivel mindenkit összefröcskölt. Egy ideje már korlátozottabbak voltak a lehetőségei, és nem sikerült Ned lányainak egymásnak ugrasztásával megerősítenie a pozícióját.

Sajnos magát a leleplezést, illetve Sansa és Arya viszonyának előkészítését nem tudták elég jól megoldani az utóbbi néhány részben. Sokkal finomabb megoldásokra lett volna szükség ahhoz, hogy logikusnak érezzük azt a helyzetet, amiről a készítők meg voltak győződve, hogy hiteles. Valamiért azt gondolták, hogy az egészhez hozzáad majd, és igazán megdöbbentő lesz, ha a nézők “Kisujjal egy időben“ döbbenek rá arra, hogy Sansa végül Bealish tanácsait magáévá téve, fejben megoldotta a konfliktust. Szerintem hiba volt elvenni a nézőktől azt, hogy Arya és Sansa szemén keresztül nézzük ezt az egész helyzetet.

Kevésbé játszott volna rá ugyan a szintén Paula és Paulina legszebb napjait idéző leleplezésre, ahol Kisujj úgy próbált életben maradni, mint malac a jégen, és egyik haszontalan taktikát próbálta ki a másik után. Aiden Gillan remekül érzékeltette a váltásokat, ahogy a meglepődöttségből könyörgésre váltott, és sikerült bebizonyítania, hogy a gerinctelenségnek meglepő mélységei vannak, míg aztán Arya meg nem könyörült rajta, és elvágta a torkát. Azzal a tőrrel, amivel mindenki várta.

littlefingers-end.jpg

Ez egyébként elég jól összefoglalja a finálét is. A megvalósítás meg az idáig vezető út néha azért döcögött, de a színészi alakítások, illetve az, hogy sok-sok éves hazugságok lepleződtek le, egészen sok mindenért tudott kárpótolni. Korábbi finálékhoz képest ez mindenképpen egy kevésbé konzisztens epizód volt. Ez egy hígabb, szappanosabb évadzárás volt.

A legnagyobb probléma, amit már az előző rész logikai bakijai kapcsán is emlegettem, hogy a készítők csak támpontokat kaptak, amit érinteniük kell, viszont nem volt idejük megtervezni az évad tempóját, ami miatt hatalmas sebességkülönbségek voltak az epizódok között. Ebben benne van az, hogy milyen tempóban halad a cselekmény, mennyi idő jut egy-egy jelenetre, illetve az is, hogy mennyi idő is telik el a sorozat világában. A korábbi évadok történetvezetéséhez képest így is folyamatos volt az erőltetett menet, ami a sokszor nem is igazán állt jól a sorozatnak. 

Az epizód elején, egy újabb hatalmas ugrással Dany komplett serege megérkezik Királyvárba, de pusztán azért szállította meg fárasztotta le szerencsétlen katonáit, hogy erőt demonstráljon Cerseinek. Valójában csak kirándultak egyet, mert csata az itt nem lesz, lehet menni északra és készülni a tényleges harca a holtak ellen. Ezért kár, viszont a sorozatnak segített, hogy a nagy találkozó apropóján volt idő mindenkinek váltania két szót, akinek korábban már dolga volt egymással. Ez Királyvárba érkezéstől kezdve csúcsra volt járatva és egy fokkal jobban sült el, mint mikor a szupercsapat ment a falon túlra.

00_game_of_thrones_707_01.jpg

Néhol azt éreztem, hogy a kelleténél ráérősebbre sikerült az epizód, legalábbis Cersei álláspontjának folyamatos változását túlbonyolították. Elég nagy mázli, hogy Lena Headey elképesztő munkát végez Cersei szerepében, mert az egész finálé sokkal elviselhetetlenebb lett volna, egy rosszabb színésznővel, aki karikatúrát csinál belőle. Headey hihetővé tudta tenni a fejében tomboló káoszt.

Tyrion kezdetektől fogva a sorozat egyik legfontosabb karaktere, és Peter Dinklage rengeteget adott hozzá a karakterhez, de a közös jelenetben Cerseivel mintha lejátszották volna a képernyőről. Nem sokat segített, hogy Tyrion egyébként az egész évadban szenvedett, nem igazán tudott jó tanácsokkal és használható tervekkel előrukkolni, ami mintha Dinklage eddigi virtuóz magabiztosságát is megtörte volna. Belefásult volna a szerepbe? Remélem, Tyrion lesz az utolsó évad egyik nagy visszatérője, amit azok után, hogy mennyire megtépázta az évad, megérdemelne. Cersei pedig valószínűleg bánni fogja, hogy most lett volna lehetősége leszámolni mindkét testvérével, és egyikkel sem végzett.

Jaime talán pontosan úgy reagált a zombi látványára, ahogyan egy normális embertől elvárhatjuk. Nála még nincs minden veszve, Cersei viszont nem lát túl a hatalmi játékokon. Abból a szempontból tetszett a hozzáállása, hogy nem úgy állt hozzá, hogy "jajj ha nem fogunk össze, akkor mind elveszünk", hanem elkezdett, számolgatni, tervezgetni, mintha csak egy újabb frakció lépett volna be a játékba. Az egy másik kérdés, hogy ezt követően mennyire józanul hozza meg a döntéseket.

05_game_of_thrones_707_07.jpg

Ez óriási hiba a részéről, ettől függetlenül az ilyen karakterek mentik meg a sorozatot attól, hogy a végjáték átcsússzon olyan, A Gyűrűk Ura-szerű pátoszba, ahol csak jók és rosszak vannak. Mi sem unalmasabb, mint a halál ellen harcoló gonoszok, akik végül megbocsátást nyernek. A dolgok nem ilyen egyszerűek, és nem is lenne jó, ha a Trónok harca ilyenné válna az utolsó évadra.

Ami még igazán kilógott az epizódból, az a konkrét Greyjoy-szál kezelése, amivel mintha képtelenek lettek volna bármit is kezdeni a készítők. Egyszerűen nevetséges volt, ahogy Euron félbeszakította Tyriont, aki épp próbálta valahogy feloldani a kínos helyzetet, aztán ugyanennyire volt erőltetett, mikor később felállt, és kijelentette: ő a legbátrabb kalóz a világon, de most beszart, úgyhogy haza is húz gyorsan. Később erről kiderült, hogy csak egy csel, amit nem sikerült a legelegánsabban bemutatni.

Szintén erőltetett volt Theon és Jon beszélgetése, ami az epizód legnagyobb leleplezésének fényében még szájbarágóssá is vált. Igen, a biológiánál is többet számít, hogy kik nevelnek fel minket, ez nem egy annyira komoly felfedezés, ami megmagyarázná a jelenetet, ráadásul se Alfie Allen, se Kit Harrington nem tudott igazán többet beletenni karizmából a párbeszédekbe. Ezután pedig nem hiányzott nekem, hogy pépesre verjék Theont, aki így is győzedelmeskedik és elindul megmenteni a testvérét. De az még egy vicces kör lesz, hiszen ő nem tudja, hogy a nagybácsi az nem haza indult, valójában.

06_game_of_thrones_707_08.jpg

A következő évadban tuti fontos lesz, hogy Jon akkor is Ned fiának tartja magát, ha majd a vér, meg Bran és Sam mást mondanak neki. Az egy fokkal forróbb kérdés, hogy az újdonsült nagynéni mit kezd majd a Targaryen-titokkal. Az egymás ellen forduló családtagok témája az utolsó pillanatig kitart, akkor is, ha egyébként lenne egy sokkal fontosabb ügy, amit kezelni kellene. Arról nem is beszélve, hogy milyen elképesztő módon sugározták a készítők, hogy Tyrion nem nézi jó szemmel Jon és Dany románcát. Pedig a vérfertőzésről fogalma sincs! Mindenesetre ott áll ő a két vérfertőző kapcsolat között, egyre inkább letolt gatyával. Szegény Jorah-t meg már meg sem említjük, neki hozzá kellett volna már szoknia, hogy Daenerys bárhova megy, mindenki, akinek van valami a lába között az szerelmes lesz belé.

Végső soron minden a farkakról meg azok méregetéséről szól, ez tartja életben a játékot, és ezért lesz nehéz összetörni a kereket és kiirtani Westerosból. Azzal, hogy Jon törvényes örökös, lehet, nagyobb esélye van reformokat megvalósítani, de lehet, ehhez a nagynénjével is le kell számolnia, hogy senki ne állhasson egy virágzóbb Westeros útjába. Martin keserédes befejezést ígért, ezért nehezen tartom elképzelhetőnek, hogy Danynek és Jonnak egyaránt kijár majd a végén a boldogság.

Egyéb felfedezések:

  • Szépen keretbe foglalták az epizódot a seregszemlékkel. Az elején mutatják, hogy Dany mit tud virítani, a végén meg, hogy az Éjkirály. Az utolsó jelenet CGI-megvalósításáról szándékosan nem írtam külön, mert hát nem volt igazán szép, de nem is múlt ezen semmi igazából szerintem, persze, aki akar, az rugózhat rajta.
  • Ha nem egy finálé lenne, akkor az első 20 perben feszegetett minek harcolnak a makulátlanok, illetve miért élnek városban az emberek témák biztosan nagyobb figyelmet kaptak volna.
  • Elég nagy volt az áthallás Jon/Aegon a szavak jelentéséről szóló mondata és az amerikai belpolitika miatt. Nem véletlen. A jelenetet a választási eredmény kihirdetése után nem sokkal vették fel. Arra viszont talán nem számítottak, hogy amint leadják az epizódot, Trump, 10 nap után távozott sajtófőnöke azonnal megosztja Twitteren az idézetet. A Mooch pedig az ilyen vicces csávó, akinek vastagabb a bőr a képén, mint a falon a jégpáncél.
  • Brienne és a Véreb találkozója az internet egyik kedvence volt az epizódban, nem véletlenül.
  • Szegény Varys jól kispadra lett ültetve az évad második felében, de ez biztos csak altatás, az utolsó évadra még várhatunk tőle valami nagy dobást.
  • A sárkányveremben zajló jeleneteknél még az jutott eszembe, hogy olyan, mint a klasszikus westernek pisztolypárbajai, ahol mindenki feszülten néz a másikra, és minden egyes arcrezdülésnek jelentősége van. Csak a sok szereplő miatt, nem volt idő mindig mindenkit mutatni.
  • Szellemet meg ki is írták a sorozatból? Elég rég mutatták, és Sansa említését leszámítva nem is nagyon beszélt róla senki.
  • Tormund és Berric valószínűleg nem haltak meg, de ezt csak abból gondolom, hogy annál fontosabb karakterek, minthogy képernyőn kívül történjen a haláluk. De hasonló csodás körülmények között fognak megmenekülni a mások elől, mint annak idején Sam tette.
  • Az igazán érdekelne, hogy az Aegon névválasztás pontosan hogyan jött, és Lyanna tényleg nem tudta, hogy Rhaegarnak már van egy ilyen nevű gyereke, vagy ez nem zavarta? Rhaegarról azt gondolták, hogy ő lehet Azor Ahai, de végül nekem úgy tűnik, hogy a fiából lett végül a herceg, akit megígértek.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Castle Black 2017.08.29. 15:02:45

@vészmadár (pica pica): Melyik jóslatra gondolsz? Ahol 3-szor fogják Daeneryst elárulni?

Philadelphia 2017.08.29. 15:07:33

Valós fizikát, földrajzot, reálisabb időkezelést elvárni ostobaság. " A jégzombit 2 dolog viszi: 1. tűz, 2. sárkányüveg."-így Havas Jani. A valíriai acél kardod az bakfitty? Kellene egy sárkány-dietetikus is, aki hiányolja, hogy a sárkányok egyikét se láttuk az évadban enni. "A fal nemcsak jég és szikla, hanem erős mágia védi." Benjen ezzel indokolta, hogy élőhalottként ezért nem mehet közel hozzá. Hát ehhez képest a "tüzes jéggel" elég könnyen ledőlt. Az öngyilkos expedíciós epizód teljesen máshogy készült. A készítők maguk nyilatkozták: "Hogyan győződik meg Dany a jégzombik valósságáról? Mi legyen az a védhető hely, ahonnan légiszállítással kimenekíthetők? Áhá, egy sziklaszirt egy tó közepén, ami később befagy. " Szóval a gombhoz varrták meg a kabátot, és nem fordítva. A szivárogtatások csak a sorozat nimbuszát növelik. Nem hallani, hogy XY stábtagot szarrá perelték, vagy a spanyol HBO munkatársát kirúgták. A szinopszis lehet éppen egy kiindulópont is, a 8. évad végét úgyse köpik el. A Rogue One-nak már mentek a beharangozói, mikor elrendelték az újraforgatást, és láss csodát, az ajánlóból szinte semmi nem került bele a végleges filmbe, mert akkorát változott a koncepció menet közben. Engem sokkal jobban izgat az olyan mellékszereplők, mint Jaqen H'gar vagy Melisandre vagy a Stannist is otthagyó Golden Company jövőbeli szerepe vagy éppen a Vasbanké. És ha van zombi légierő, akkor miért csak Westeros kell neki, és miért nem csinál a Eiskönig fullos letámadást Essos-on is? Na?

Philadelphia 2017.08.29. 15:24:31

@chrisred: A Clegane-zombinak nem kék a szeme, szóval másmilyen, ja és szexelni is szeret főleg apácákkal. Egyébként mi a Jégkirály végcélja? "Egyre nagyobb lesz a seregem, höhö." Mivel minden erdei törpöt leölt, már senki nem húzza ki a szívéből a jeget. És ami lényegesebb, ha jeges érintéssel csinál kékszemű Más-okat, akkor miért nem megy Essosra is, már van légiereje is.

CollectiveMadness 2017.08.29. 15:24:35

@Philadelphia: A valyriai acél kard nem viszi a zombikat ahogyan az az első évadban be lett mutatva. (De elvileg az obszidián sem, a könyvebn legalábbis) De lehet hogy ezt is kukába dobták már a logikával együtt, szóval lehet hogy a valyriai acél mégis irtja őket.

Spazz Maticus 2017.08.29. 15:24:52

Számomra már csak egyetlen nyitott kérdés maradt a záróévadra : Ha Jaime Lannisternek olyan pofás kis műkezet ütött össze Westeros valamely dicső kovácsa, Theon nem tudna vele beszélni péniszügyben esetleg ?

Philadelphia 2017.08.29. 15:31:42

@CollectiveMadness: mintha Jani első jégzombi győzelmét a Mormont parancsnoktól kapott jelenlegi kardjával aratta volna. Aryanál van egy ilyen tőr, Tarly Sámuelnél egy pallos, szóval ők túlélhetik.

Philadelphia 2017.08.29. 15:39:20

Népszavazást indítok. Ki öli meg a Jégkirályt/Éjkirályt? 1. Jon, 2. Dany, 3. Samwell, 4. Arya, 5. Bronn, 6. Jorah; 7. Bran; 8. Melisandre. 9. Szürke Féreg. 10. Jaime. Egyéb vad ötlet? Tyrion, Varys, Missandei?

Castle Black 2017.08.29. 15:41:59

A valyriai acél a mások ellen tuti jó, azzal kaszabolta szét Rideghonnál is a mást.

CollectiveMadness 2017.08.29. 15:42:13

@Philadelphia: Az első zombit Ghost győzte le nem a valyriai acél. (R.I.P. Ghost) A valyriai acélt meg se érezte.

Arya öli meg a NK-et mert Arya "cool".

Spazz Maticus 2017.08.29. 15:42:50

@Philadelphia: Szerintem a globális felmelegedés végez vele.

kisPocok 2017.08.29. 15:50:32

@CollectiveMadness: Night Watch a haláláig tart. John pedig már meghalt egyszer. Ezért teljesítette esküjét.

csapviz 2017.08.29. 15:59:43

@Bicepsz Elek: Ha jól emlékszem, Ned apja azért ment a királyhoz, hogy visszaszerezze a lányát, amelyet a herceg "elrabolt". Csak az őrült király, lévén kattant, megégette őt, mint trónbitorlót. És így végső soron "egy hülye pina" miatt indult a harc.

CollectiveMadness 2017.08.29. 16:01:37

@csapviz: Az ország szívott, a király meg teljesen el volt borulva. Csak ürügyet kerestek, Lyanna pont kapóra jött. Ha nem ő akkor lett volna valami más ok.

mgdé 2017.08.29. 16:04:46

@CollectiveMadness:
Ja, ha Arya előbb megöl egy zombit, s felveszi annak az arcát, akkor, ha van türelme, s pár napig elég hullásan mozog, bután maga elé meredve szép lassan simán az NK közelébe tud keveredni, s nem kell előtte átverekednie magát a százezer fegyveresen. S aztán szeme hirtelen értelemmel ragyog fel ("hohó, de hát én Arya Stark vagyok - megmondtam már annak a hülye, tőrhegyre szúrt braavosi lotyónak is - nem egy hülye zombi"), s huss, valyr torkonnyissz!!!, s már jöhet is a Vége felirat. ;)

(Persze csak ha közben Bran véletlenül le nem buktatja ... :D )

Indriq 2017.08.29. 16:06:32

Nem fogom most elolvasni az összes hozzászólást,de hozzászólok. Iszonyú sok üresjárat volt a részben ahhoz,hogy évadzáró legyen. Cersei eljátsza a klasszikus kicselezlek azzal hogy kicselezem a kicselezésed kicselezését. DE!!! Mennyire lehet átverni valakit ha azt mondod küldöm a csapataim, de azok mégse mozdulnak? Tehát AZONNAL látszana,ha mégse küldi a csapatait. Másik, az elmúlt 3 részben Deny kerestette aa vas flottát,ezekután nem akasztana rá valakit,hogy figyelje merre megy? Nagyjából 3 nap után kiderült volna,hogy szar van a megegyezés palacsintájaban, és még 2 nap lett volna égett uszadékka tenni a flottát. És meg egy nap lett volna felégetni a palotát es a lannister hadsereg maradványait. Egy cseppnyi stratégiai érzékkel megáldott ember nem hagyja a hátbatámadás lehetőségét erőfölényben sem.
Cersei meg az elvakult kretént játsza, ami akár rövid távol egy qyburn áruláshoz kéne vezessen.
Ezt a Greyjoy "gyáva vagyok de mégis hős akarok lenni" szálat qrva gyorsan el kéne felejteni. Szánalmasan hollywoodi gyakorlat.
Kisujj halála szerintem okés volt,kicsit drámai, de teljesen logikus annak a fényében,hogy a 3 szemű holló mindent lát,ő pedig mindig az árnyékban keverte a szart.
A vége,meg igazolta amit mindenki hajtogatott. Jelesül ha az a debil nem megy fel zombivadászatra ilyen debil módon, akkor még mindig állna a fal,mert nincs jégsárkány.

Igazából jó lesz ha lezárják a köv évaddal,mert még mindig nincs megfelelő forgatóköny író hollywoodban.

Indriq 2017.08.29. 16:09:24

@Philadelphia: X+1:az unalom, X+2: nem ismeri az utat és lesétál a térképről. :)

mgdé 2017.08.29. 16:17:36

(Apropó, a Lancaster - York Rózsák háborúját végül nem a Lancaster-rokon Tudorok nyerték?
A béke megmaradása érdekében elvéve Yorki Annát feleségül, királynéül? Ez esetben Jon legyőzi az NK-t, ami érdekében Dany feláldozza magát, majd Cerseinek is csengetnek valahogy, de ezután Jon elesik egy felesleges kis csetepatéban, s a Tyrion-Sansa vagy a Jaime-Arya páros lesz a Vastrón ura. S ha a majd megszülető trónörökös felnőve nagy nőcsábász lesz, akkor Tyrion az esélyesebb az atyai posztra. :) )

every cloud 2017.08.29. 16:26:13

Tyrion elárulta Danyt és Jont, ezért nézett olyan furán a végén a hajón. Előtte, a nagy asztalnál is csendben volt, amikor a Winterfellbe való utazást vitatják meg. Nem láttuk Tyrion és Cercei beszélgetésének második részét. Láthatóan fontos információ volt neki, hogy Cercei terhes és ezután rukkolhatott elő valami javaslattal. Cercei nyilván tőle tudta, hogy az egyik sari meghalt.

mgdé 2017.08.29. 16:40:44

@every cloud:
Lehetne így, de akkor az a valószínű, hogy amikor Cersei látja, hogy Jaime mindenképpen elmegy, elmondja ezt neki, hogy Jaime mégis ott maradjon. Tudja, hogy Jaime bízik Tyrion meglátásaiban, eszességében, azaz, hogy ha úgy döntött, hogy mégis inkább melléjük áll, akkor van ötlete a zombik megállítására IS. (Ha jól vettem le azt a jelenetet záró képet - Cersei Jaime után néz -, Cerseinek fáj, hogy Jaime elmegy. Teljesen egyedül maradt. Hisz azért is nem akar elhajózni a Mások elől, míg tehetné. Nincs kit magával vinnie, nem szeret senkit ... Hová menjen, minek éljen, ha mindenki rühelli, s már királynő sem lehet, a hatalma is köddé válik?)

every cloud 2017.08.29. 16:56:33

@Én de genere Mi: Vagy lehet hogy a váratlanul érkezett Tyrion szövetsége miatt ereszti el Jaime-t. Kijelenti Cercei az epizódban Jamie-nek, hogy mindig is ő volt a leghülyébb Lannister. Lehet hogy Cerceinek már nem szerelem-szeretet kell, hanem egy okos társ. Jaime-re ilyen értelemben tényleg nem sok mindenre megy.
Amúgy az nagyot ütött volna, ha Cercei levágatja Jamie-t ser Gregorral.
Tyrion pedig kiábrándulhatott Dany-ből, s valami trükkel próbálja elérni, hogy Lannister maradhasson, de a holtak serege is meg legyék állítva.

Revolutionist 2017.08.29. 17:09:37

Primitív ostoba kritika... ki a frászt érdekel, hogy neked, egy űbersenkinek nem tetszik egy cgi jelenet te szerencsétlen? Másnak meg tetszik... Könnyű kritizálgatni, főleg zömmel ostoba primitív infantilis hülyeségekkel... Se vége se hossza, se füle se farka, rétestészátára nyújtott, idegesítő, bugyuta, unalmas iromány ez is, mint a többi... persze persze logikai bakik blablabla... max a te csökött logikádban... Aki így, ilyen gyöpös aggyal néz egy mesét, az inkább ne nézze... barátom ez a sorozat NEM NEKED VALÓ..!!! Más normális emberek meg képesek 100%-ban önfeledten és boldogan élvezni, nem veszik és nem is akarják észrevenni még az apróbb hibákat sem, ha vannak is netán (de hát mi hibátlan: szánalmas ha valaki egy karosszékből szőrszálhasogatóan mániásan kutatja a legapróbb hibákat is hogy aztán mellét verve önelégülten kötekedhessen)... kislábujjáig sem érsz fel "kritikus" barátom, ennek a remekműnek egyetlen készítőjéhez sem, de még a stúdiókat takarítókhoz sem... biztos nem viccből minden idők legsikeresebb sorozata, és nem viccből ömlik rá díjeső... Két dolgot ajánlok.. Semmiképp ne nézd tovább! (és elég baj hogy eddig is nézted...) mert nem csak nem neked való, de túl jó is neked... pont ezért savanyú szőlő módjára, sivár életed kompenzálandó fikázod okoskodni próbálva egetverő baromságokat összezagyválva... A másik pedig... TESSÉK UTÁNUK CSINÁLNI!!! Mutass fel te is valamit, ami akár csak ezred ilyen szintű és utána pofázz..!

Indriq 2017.08.29. 17:23:19

@Revolutionist: te egy hős vagy úgy megaszontad. :)

CollectiveMadness 2017.08.29. 17:35:04

@Revolutionist: Csak a poén kedvéért, tudom hogy nem kéne. Szerinted a sorozatírók mit mutattak fel? A nagy büdös semmit. Az amit itt látsz egyedül GRRM munkája és az ő érdeme (a szép kosztüm meg a kameramunka, stb jó dolog, de semmit nem ér sztori, karakterek, világ nélkül). Eléggé észrevehető a lejtmenet a minőségben mióta GRRM egyedül hagyta azt a két idiótát.

Indriq 2017.08.29. 17:51:02

Ha a sorozat írói meglepő véget akarnának csinálni,akkoraz utolsó évad arról fog szólni,hogy marakodnak az emberek, az éjkirály meg szép sorjában veri el őket mint szódás a lovát és az utolsó előtti scene az hogy a maradék emberek utolsó rohamra indulnak ellene, snitt. Az utolsó pedig hogy pár megmaradt főszereplő megtépetten egyetlen megmaradt hajón tartanak essos felé.

larry 2017.08.29. 17:55:18

@Revolutionist: Meggyőztek az érveid. Mégsem rossz a Trónok Harca 7. évada, nem is értem, miért gondoltam eddig annak. Sőt, néha még az is eszembe jutott, hogy akinek tetszik, az nem túl okos, emiatt pláne szégyellem magam. De már látom, hogy nagyon szép, ami a kétség kívül a legfontosabb, és én sem tudom utánuk csinálni, szóval tényleg nem lehet rossz. Mától az apróbb hibákat elnézem, és önfeledt boldogsággal várom a 8. évadot. Köszönöm.

fátum 2017.08.29. 18:08:14

Nem tetszett, mert már megírták itt-ott? Ezért nem érdemes mindenféle nézői teóriákat, vitákat olvasgatni, pláne azt, amit hekkerek raktak ki. A sok hülye ötlet között biztos ott lesz az is, ami a sorozatban benne lesz.
Nem felel meg akármilyen tudománynak, a való világra épülő logikának? Ez egy fantasy sorozat, egy mágiát is tartalmazó világ. Akinek ilyen kifogásai vannak, azt tényleg nem értem, hogy minek nézi.

TrashFan 2017.08.29. 18:09:40

@Revolutionist: A létező legdemagógabb, ostoba érvelés ez, amit le lehet írni: "TESSÉK UTÁNUK CSINÁLNI!!! Mutass fel te is valamit, ami akár csak ezred ilyen szintű és utána pofázz..! "
Ugyan is, ha nem vetted volna észre, ezt a sorozatot a nézőknek készítik, nem maguknak, hanem a nézőknek, hogy ezáltal bevételük legyen, stb. Mivel a nézőknek, azaz nekünk készül, már miért ne lenne joga valakinek leírni a negatív véleményét, észrevenni a hülyeségeket, a romló színvonalat, és egyebeket. Ehhez már miért kellene a cikk szerzőjének szintén alkotnia egy sorozatot? Á, értem már! HA a te véleményeddel egyező lenne a kritika, akkor minden rendben lenne, akkor azt mindenkinek joga lenne leírni, de ha a tieddel nem egyezik, na akkor nem, akkor nosza rajta, csinálj jobbat ugye...Gyermekded, szánalmas hozzáállás.
Ja igen, mióta meg nem Martin könyveit olvasva írják a sorozatot, kb csak logikátlanságot, szürkülő karaktereket, és gagyi sztorit tudnak felmutatni.
Ami a sikerességet illeti: Nem a 6. és főleg nem a 7. évadnak köszönheti. Hanem annak a minőségnek, amit a regények alapján az első 4-5 évadban letettek az asztalra. Mióta nincs regény, zuhan a minőség.
Én pl oda vagyok az első 5 évadért, és még a 6-ra is azt mondom, okés, ellenben a hetediket szarnak találom összességében, de akkor ezek szerint nem nekem való a sorozat, aminek a nagyobb részéért oda vagyok? Vagy hogy is van ez? Nem arról van szó, hogy egyesek odáig jutottak, hogy már szinte a szemükben bűn kritizálni ezt a sorozatot? Márpedig egyre többen teszik. Ettől még neked tetszhet, nincs ezzel baj, de azzal már igen, hogy a neked nem tetsző véleményre ilyen primitív módon reagálsz.

TrashFan 2017.08.29. 18:14:06

@fátum: Többen kifejtették már, a fantasy nem attól fantasy, hogy bármi logikátlan marhaság belefér (páncélos emberek másznak ki a az 1 fokos vízből, és lovagolnak átázva minden gond nélkül pl órákat utána), hanem, hogy egy fantasy világ koherensen működik. Ha pl Jon azért nem fagy meg, mert mondjuk már meghalt, és emiatt a hideget leszarja, mint leszarta pl Melisandre (más okból persze), akkor oké, csak legyen bemutatva ez, vagy megemlítve, mint Melisandre esetében, és akkor már koherens a világ, tetszik érteni?

CollectiveMadness 2017.08.29. 18:20:20

@fátum: Sokszor le lett már írva, de attól még hogy valami fantasy nem kéne felrúgnia a saját maga által alkotott szabályokat. A zombik és a sárkányok miatt senki nem panaszkodik hiszen azok már a sorozat elején le lettek fektetve, hogy vannak. Ellenben a szuperszónikus varjakkal. A probléma ott van, hogy a sorozat nem konzisztens önmagával, és elég idegesítő azzal érvelni hogy dehát ez fantasy. Sehol se lett lefektetve hogy a földrajz/fizika másképp működne, éppen az ellenkezője. Attól még hogy valami fantasy a saját szabályait neki is be kell tartania. Milyen lenne ha egyszer csak elkezdenének jetpackel utazni, vagy megjelenne pár űrhajó, amikre semmi nem utalt és légbőlkapottak? "Jaj dehát ez fantasy."

fátum 2017.08.29. 18:34:33

@TrashFan: Én már meg unok az ilyen felvetésekre válaszolni. Pl. Jon azért nem fagy meg, mert Targaryen. Életben tartja a sárkány tüze.
@CollectiveMadness: Én nem tudom, mekkora távolságok vannak pontosan Westeroson, és azt sem, hogy a mesterek által használt hollók mit tudnak. Azt sem szoktam számolgatni, hogy most mennyi ideig tarthatott az út, ha ez a jelent ekkor volt, a másik meg akkor meg egyebek. Inkább a zavar, hogy már nem érdemes beleolvasni az ilyen cikkek kommentjeibe, mert tele van azoknak a hőbörgésével, akik képesek ilyeneken agyalni. Meg azon, hogy miért barna a platinaszőke Dany szemöldöke. Csak!

Bicepsz Elek 2017.08.29. 18:38:43

@every cloud: @Revolutionist:
Magahoz kepest esett a szinvonal!!! Ez a nagy baj!!!

Indriq 2017.08.29. 18:42:46

@fátum: gondolom az se zavart volna akkor,az írók azt irják meg,hogy fingik egyet a sárkány és Dany összes ellensége azonnal meghal,a sajátjai meg azonnal meggyógyulnak. Mert fantasy!

Revolutionist 2017.08.29. 18:44:22

@TrashFan: Hú most aztán nagyon megfeleltél ám... kritizáltam a kritikát, hogy primitív, erre te kritizáltad, a kritikát kritizáló kritikám, hogy primitív... ez kb olyan szintű már, mint az oviban, hogy: nem - de... nem - de ... de akkoris nem, de akkoris de... :D
Maradjunk tehát abban, hogy én írtam le előbb hogy primitív, utána már újra leírni ugyanazt, hogy de nem, hanem te vagy primitív, az bizony ilyen infantilis óvodás vagdalkozás...
Azonban én elfogadom a kritikád, valóban egy gyors, akár primitívnek is érezhető (illetve bizonyos aspektusból primitív), csuklóból jövő indulat reakciót írtam... Vállalom...
De mégis egy primitív irományra, miért ne reagálhatnék primitíven? Amilyen az aggyonisten olyan fogaggyisten... nemde? ;)

CollectiveMadness 2017.08.29. 18:47:40

@fátum: Akkor most szégyeljem magam mert olvastam a könyveket? Szégyeljem magam mert tudom, hogy kb mekkora a távolság két hely között és mennyire gyorsak a varjak az előző szezonok alapján? Szégyeljem magam mert figyeltem miközben néztem a sorozatot és megjegyeztem mi hogy is van mert érdekelt és szeretem a szériát?
Ezek nem azok a szuperkomplikált, könyvben is csak utalt részek (erre egy remek példa az hogy sehol sem panaszkodom amiatt, hogy megevezték a high septont aki összeeskette Rhaegart és Lyannát, pedig ugye a high septonok levetik a nevüket - ez egy speckó dolog, el lehet siklani felette nem is fontos), csak annyi, hogy emlékszem, hogy az első évadban mennyi hetekig tartott az út Winterfellből King's Landingbe és láttam egy térképet (mellesleg az intróban is ott van) hogy Dragonstone King's landing mellett van. Nem baj ha valaki casualba nézi a sorozatot, csak azért ezek a dolgok elég feltűnőek, annak is aki casualba nézi.

fátum 2017.08.29. 18:50:08

@CollectiveMadness: A varjakhoz csak ennyit.
"Hosszútávú verseny postagalamb
Ezt a típust 600 – 800 kilométeres távon röptetik. A hosszú röptávú versenypostagalamb típusnak reggel 8 órai feleresztést figyelembe véve még aznap a hazai dúcba kell érnie. Ez 10-14 órás folyamatos levegőben tartózkodást jelent a galambnak. Erre a röpteljesítményre csak kifogástalan felépítésű és szervezetű, nagy vitalitású, könnyű, de szilárd csontozatú, nagy akaraterővel és küzdeni tudással rendelkező postagalambok képesek. A hosszú röptávú postagalamb elasztikus izomzatú, döntően selymes tollazatú, szúrós tekintetű, kis pupillájú, gazdagon hajszálerezett íriszű, nyugodt temperamentumú, intelligens, azaz jó tájékozódó képességű, kitartó repülő. Ez a postagalamb egy-egy verseny során testtömegének akár 25 %-át is elveszítheti (Anker, 1971)."

fátum 2017.08.29. 18:53:55

@CollectiveMadness: Én is olvastam, de ezek a részletek engem nem érdekelnek. Én meg szégyelljem magam, mert inkább a sztori érdekel, és ezeket a hülyeségeket leszarom?

CollectiveMadness 2017.08.29. 18:54:20

@fátum: Egyrészt 3000 km kicsit több mint 800. Másrészt elég impresszív, eddig csak kb sejtettem a madarak repülési sebességét. Harmadrészt a madár hihetőbb (bár nem kevésbé lehetetlen), a hihetetlenebb, hogy Dany kibírna a sárkány hátán egy ilyen utat egy utasszálító repülőgép sebességével megtéve. Nem véletlenül nem a szárnyán utaznak az emberek.

Indriq 2017.08.29. 18:56:35

@Revolutionist: én rohadt jól szórakozom rajtatok. De kikezdhetetlenül felnőttess az érv, hogy :"
Maradjunk tehát abban, hogy én írtam le előbb hogy primitív, utána már újra leírni ugyanazt, hogy de nem, hanem te vagy primitív, az bizony ilyen infantilis óvodás vagdalkozás... "
Általában a doktorik megvédése is úgy történik,hogy berohannak és ha valaki hamarabb kiáltja hogy megvédtem,akkor a bírálók elismerik.

fátum 2017.08.29. 18:56:44

@Indriq: De zavarna, mert nagyon ostoba ötlet.

CollectiveMadness 2017.08.29. 19:00:44

@fátum: A sztorinak szerves részét képezik a távolságok, és azoknak a megtétele. Például Arya utazása a Houndal. Vagy az utazás Winterfellből King's Landingbe az első könyvben. Vagy Jaime és Brienne utazása. Szóval.. hülyeségek, ja.

fátum 2017.08.29. 19:02:08

@CollectiveMadness: De van ilyen is:
"Szuper-hosszútávú versenypostagalamb
Erre a típusra leginkább a szívósság és a megátalkodottság a jellemző. A szuper-hosszútávú galambot 800 – 1200 kilométeres távon röptetik. Ennek a típusnak nyugodt a vérmérséklete. A normál hosszútávú típusnál nagyobb testű, de testméretéhez képest mégis pehelykönnyűnek tűnő, „bagolyrepülésű”, a korábban bemutatott típusoknál nagyobb szárnyfelületű, úgynevezett „lapátszárnyú”. De ezekkel a „lapátszárnyakkal” nagy távok szívós és kitartó megrepülésére képes. Nem gyors típus. Nem is tartózkodik folyamatosan a levegőben. Kedvezőtlen időjárás mellett megbújik az időjárás viszontagságai elől, ha kell maga gondoskodik élelméről és vizéről. Legjellemzőbb tulajdonsága, hogy sohasem adja fel a versenyt, s ha a körülmények arra kényszerítik, akár hetekkel is megkésve, de visszatér saját dúcába (Vogel, 1980)."
Egy fantáziavilág hollói lehetnek ennél erősebbek, gyorsabbak.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2017.08.29. 19:02:48

@CollectiveMadness: "Jon Snow is fel alá flangál és idézgeti a megszegett Night's Watch esküjét."

Az őrség a halállal végetért, ő meg ugye :-)

nota19 2017.08.29. 19:03:17

Én nagyon remélem, hogy ez az állítólagos 8. évados szinopszis, csak egy fanfic. Szerintem egyszerűen borzalmas.
Igaz, hogy a 7. évados története bejött, de volt ilyen a 6. évad előtt is, és abból kb. semmi nem valósult meg.
Aki pedig a dél-amerikai szappanoperákra hivatkozik, szeretném megjegyezni, hogy a műfaj neve: telenovela. Ami teljesen más, mint a szappanopera. Nem mintha fontos lenne, de ha már valaki annyira művelt kritikus, hogy erre hivatkozik, az tudja is, hogy miről beszél. Mert nagy különbség van ám közöttük. Köszönjük FEGA.

CollectiveMadness 2017.08.29. 19:03:35

@fátum: 3000km magyarázat: a Fala hosszát (300 mérföld, említve könyvben és sorozatban egyaránt) felhasználva mint mértékegység a (hivatalos) térképre rámérve megállapíthatóak a távolságok. A 3000 km vagy 2000 mérföld a Dragonstone-Eastwatch távolság. Ezt én se tudtam ezelőtt, a 6. rész után hallottam róla. De azt tudtam, hogy rohadt messze van a kettő.

fátum 2017.08.29. 19:03:54

@CollectiveMadness: Ja, de teljesen más sebességgel halad egy nőkkel, szekerekkel, felszereléssel közlekedő, egy nap kevesebbet haladó, többször megpihenő karaván, mint egy vágtató dothraki horda.

Bicepsz Elek 2017.08.29. 19:12:43

@fátum: How far can a carrier pigeon fly?
AnswerRequest
Follow9
3 ANSWERS
Kirk Janowiak
Kirk Janowiak, Wildlife Biologist & Educator
Answered Jun 25, 2014
I do not how far homing pigeons were flown during actual war-time, but I would guess the military generally kept the distances as short as possible. Probably under 50 miles and more likely under 25. During the days of their use in taking messages home from the scout or the front lines, generals usually were within a short (a couple hours at most) horseback ride from where the battles took place.

When my dad & I raced pigeons, we could expect a 100% return of the birds we sent out at distances 100 miles and under (barring predators or serious accidents like flying into an unseen wire). With experienced birds, a 200 mile race gave our local club a 98%+ return. At 400 or more miles, even with experienced birds, there are more variables (weather, predators, accidents, mistakes in navigation, etc.) and the birds would have to fly by night, so the local club might see 5-10% of the birds fail to make it home.
7.3k Views · 8 Upvotes
Upvote8
Downvote
Share
Jozsef KolowratComment...
RecommendedAll
Promoted by Scribd
Award-winning books and audiobooks.
Access hundreds of thousands of books and audiobooks; anytime, anywhere in one app.
Learn More
MORE ANSWERS BELOW. RELATED QUESTIONS
Is there any explanation for why pigeons fly towards a roof or a wire and get lined up when it starts raining?
343 Views
When pigeons fly around, who is in the lead?
929 Views
Where can I learn more about carrier pigeons and the codes they carried in WWII?
652 Views
Can pigeons deliver messages?
225 Views
How are messenger pigeons trained?
3,897 Views
OTHER ANSWERS
Emma Reeves
Emma Reeves
Answered Jul 22, 2014
Trained pigeons can fly phenomenal distances. The record flight for a U.S. Army Signal Corps pigeon was a flight of 2,300 miles (3,700 km). Flights of 1,000 miles (1,600 km) were routine. Pigeons can fly between 600 and 700 miles in a single day, with the longest recorded flight in the 19th century taking 55 days between Africa and England and covering 7000 miles. A bird capable of doing this would be specially trained and bred from champion racing pigeons. It would also be a very lucky bird to travel for 55 days without losing its life in some kind of accident, or simply getting lost. In practical usage as a messenger, pigeons were used in New Zealand for many years to carry messages to Great Barrier Island from Auckland, a distance of about 90 kilometers. Pigeon post
2.9k Views ·

fátum 2017.08.29. 19:19:54

@Bicepsz Elek: És ezek a valóban létező galambok. A mesterek által használt westerosi hollók lehetnek sokkal gyorsabbak is, pláne ha egy kis mágia is van a dologban. Qyburn ex-mester élőholtféleséget csinált a hegyből. A tudomány mai állása szerint az sem lehetséges.

dr. pretender 2017.08.29. 19:20:01

@CollectiveMadness: szerintem Robert részéről Lyanna nem csak ürügy volt, szerette és vissza/meg akarta szerezni. nekem úgy jött le, hogy ő tényleg azt hitte, hogy a csajt elrabolták.

Revolutionist 2017.08.29. 19:21:23

@Indriq: Akkor hogy még szórakozz tájékoztatlak, hogy nekem aztán nem tudsz odaszűrni, hogy pejoratíve "felnőttes"-nak titulálsz.... mivel a felnőtt fogalma a szememben szitokszó... mert mi is az hogy felnőtt... egy idegroncs, képmutató, önámító, agyhalott rabszolga... Tudod... bármi legyek csak ne felnőtt... tehát ha engem minősítesz úgy hogy nem vagyok felnőttes, vagy gyerekes, számomra dicséret... én tudatosan vagyok gyerek, az akarok maradni mindig... hiszen "kit az istenek szeretnek, meghagyják örökre gyereknek".... (persze tudom mást jelent a gyerekes, mint gyermekded, játékos, pajkos, nyitott... és nyilván mást jelent a gyerekes, mint retardált infantilis bugyuta idétlen nyeretlen kétéves hülyegyerek) De persze még hozzáírhattad volna hogy "normális" és akkor még hosszabban tudtam volna ezt fejtegetni... hálisten azt nem írtad... Szóval barátom, se felnőtt, se normális nem akarok lenni (és éppen ezért tudom őszintén és boldogan, bármi légy nélkül a levesben élvezni a Trónok Harcát is... tartok tőle hogy ezt te nem értheted, mint ahogy a kritika író sem, de ha netán tévednék akkor viszont örülök neki, hogy tudod élvezni az életet...) :D

CollectiveMadness 2017.08.29. 19:23:54

@dr. pretender: Ja nyilván, mert Robert kb félkegyelmű volt. De voltak mások is a birodalomban akiknek nem tetszettek a dolgok (Tywin Lannister, Dorne, Jon Arryn), az a forradalom a levegőben volt. Akkor pontosítok: az a forradalom megtörtént volna így is úgyis, csak talán más lett volna az ürügy és más vezette volna.

dr. pretender 2017.08.29. 19:44:07

@NAR: Amennyiben Westeroson meghalni is jobb, mint Essosban élni, akkor Essos valóban nem opció :) Egyébként mostanában a nagy összeborulások és megbocsátások időszaka van, valahol még biztosan ki tudta volna dumálni magát.

Indriq 2017.08.29. 20:04:46

@Revolutionist: ha neked ez okés, lelked rajta, az hoģy habzó szájjal kapsz agyvérzést mert valaki kiritizált tényleg gyerekes. De hajrá. :)
@fátum: mennyivel ostobább ötlet,mint az hogy valakinek 1 nap ugyanaz az út míg másoknak 2 hét? ( mert az egyik nem érdekel téged,a másik zavar, ennyi, de ez nem konzisztencia,hanem szubjektív megítélés)

fátum 2017.08.29. 20:30:31

@Indriq: Pontosan mikor, kinek, melyik út?

kalbász 2017.08.29. 21:18:39

@Revolutionist: A zsírhülyék már büszkék is arra, amik.
Király. A mesébe tehát nem kell logika. Te szerencsecsomag.

kalbász 2017.08.29. 21:23:18

@TrashFan: Hát mert volt benne naaaagy csata.
Meg vót benne JÉGSÁRKÁNY is, meg AKCIJÓ. Az is vót.

AKKOR MEG?

Ez egy mese, más nem kell bele. Logika? Hát mi vagy te? Valami kibaszott értelmiségi, aki volt olyan szerencsétlen, hogy megtanult gondolkodni és nem tud leszokni róla?
Hát az a te bajod!
Minek az egy történetbe? A halálos iramban 16-ban volt? Nem volt, oszt az is mijjjen király volt. Nem? De!

Bazmeg a zombik itt vannak köztünk, az éjkirály előretolt hadosztálya.

Bicepsz Elek 2017.08.29. 21:28:35

@dr. pretender: +"Sőt, ha továbbgondoljuk ezt, akkor azt lehet mondani, hogy az egész kontinens sorsát meghatározó csatározások főleg annak köszönhetőek, hogy volt két férfi, aki képtelen volt elviselni, hogy friendzoneolták őket."
Mar leirtam, hogy nagy hulyesrg.
Az orult kiraly megegette Ned(es Lyanna)apjat es batyjat. Rhaegar(akit Viserys jatszik??)meg nem tett semmit. Ja es Nedet meg Robertet is halalra ielte. Szoval nem a p.na miatt mentek harcba.
Robert bevallja Cerseinek, hogy nem is emlekszik Lyannara, csak egy eszmenykep. De ugye a tortenet arrol szol, hogy Robert uralmanak veget kelk ernie es jon az anarchia korszaka majd ujra egy mas uralkodo.
A Lannisterek+Freyek ketkulacsosak voltak.

kalbász 2017.08.29. 21:29:27

@fátum: Amennyibena vágtató dothraki horda éhen kíván halni, úgy nem kell bevárnia az utánpótálást és biztosítania a hátát, hanem cska vágtatnia kell valóban,. Ahogyan a 6 éves gyerek elképzeli.

Ez az egész eddig nem a kisiskolásoknak készült, tehát nem ártana némi alapvető realitásérzékkel rendelkeznie a többi résznek is és betartania saját szabályait. Nem pedig a plot kedvéért leszarni mindent.

Olvasom fentebb, hogy nem tetszik a fingós ötlet, mert baromság. Nos, ugyanilyen baromság és lehetetlen ebben a világban amit műveltek a 7. évad nagy részében.

Nemzeti Dohányos 2017.08.29. 21:38:07

@CollectiveMadness: Épp most néztem újra, Tommen kirúgta a hatodik évad hatodik részében, amiért ki akarta szabadítani a Tyrelleket.

fátum 2017.08.29. 21:47:04

@kalbász: A honfoglaló magyarok levelekbe csomagolt szárított húsport vittek magukkal a pár napos portyákra.Ezt hívták tévesen nyereg alatt puhított húsnak. Csak egy kisebb lábast kellett magukkal vinni, amiben vizet forraltak, majd fejenként egy maroknyi húsport tettek bele. Ez megduzzadva olyan lett, mint a kása. Nem volt szükség utánpótlásra.

fátum 2017.08.29. 21:48:40

@kalbász: Ja, hátat meg minek biztosítani? Nincs, aki utolérje őket. :-) Középen halad a fősereg, két szélen pedig az oldalvéd.

odamondó 2017.08.29. 21:53:29

Jól van hálisten vége. már csak pár rész és lehúzhatjuk ezt a szenvedést a wc-n.

1milliárd halott meg masíroz északról ahol elméletileg nem lakott senki korábban. Ja mégis lett 1 milliárd hulla. rotfl.

Costanza 2017.08.29. 22:21:55

borzalmasan lehuz ez a stilus mindent es mindenkit folyton amiben irsz, olyan jo keseruen magyarosan negativ. Semmiresejo, ugye?

Revolutionist 2017.08.29. 22:25:13

@kalbász: Szuper, hogy meséltél magadról kreténkém... bár kutya nem volt rá kíváncsi... XD

fátum 2017.08.29. 22:42:33

@odamondó: Max. 100 ezret mondtak eddig. A vadak a falon túl éltek és elég sokan voltak.

TrashFan 2017.08.29. 23:18:12

@fátum: Értem. Eddig viszont halálra fagyhatott a falat őrizve, ott dideregtek a Fal tetején Sammel nem egyszer az előző évadokban. Pedig akkor is Targaryen volt. Akkor hogy is van az? Nagy kabátban, bundában vacog és fázik, de a jéghideg vízben nem, mert ott meg a Targaryen vére működik. Hogy is van ez? Melisandrenek nem kellet kabát még a Falon sem pl...Szóval megint a logikátlanság jó példája ez.

TrashFan 2017.08.29. 23:21:07

@Revolutionist: Látszik nem érted a lényeget. Nem az a baj, hogy kritizálod a kritikát, hanem ahogyan tetted. Gyermekded "érvekkel", hogy "csinál jobbat". Meg senkized az írót azért, mert a véleményeddel nem egyezőt írt. Erről van szó.

dr. pretender 2017.08.29. 23:23:22

@Bicepsz Elek: Robert, akit a vadászaton és a zabáláson/iváson kívül kb semmi nem érdekelt már, amikor megismerjük (a sororozatban), mindig nagyon érzelmesen beszélt Lyannáról, ahogy te is írod, számára eszményi volt, ő volt élete nagy és egyetlen szerelme. Az, hogy nem emlékszik az arcára egy fényképek nélküli világban... hát szerintem ez kb semmit nem jelent. Illetve azt, hogy nem az arcába volt szerelmes, hanem az egész lényébe. A sorozatból nekem ez jön le, a könyveket nem olvastam.

TrashFan 2017.08.29. 23:34:48

@Bicepsz Elek: Azért azt ne feledd el, hogy Robert lázadás, meg az említett beszélgetés közt eltelik kb 10 év, mit a jó Robert az agysejtjeinek masszív pusztításával tölt. Ebből nem következik az, hogy ne Lyana miatt lázadt volna fel, hiszen maga is azt mondja ott lent a kriptában. Az meg, hogy Ned apját pl megégette az Őrült Király, nyilván Nedet is arra sarkalta, hogy Robertet kövesse a lázadásba, ahogy ez el is hangzik.

Jozeph Pelikahn 2017.08.29. 23:36:30

Nem olvastam a könyveket, nem láttam a kiszivárgott részeket, nem ismertem a rajongói tippeket. Mégis minden jelenetnél előre tudtam a végkifejletet, mert elég volt sablonosan gondolkodni. Nulla meglepetés volt ebben az évadban és ez így már nem igazi "Trónok harca".

Szinte minden jelentős szereplő megkapta a "forgatókönyv védelmet" és unalmas volt végigkísérni őket az összes klisén, amikkel az írók a saját fantáziájukat pótolták. Igazi hollywoodi látványszart sikerült összehozni sajnos.

Jozeph Pelikahn 2017.08.29. 23:46:01

Például Dany mindkét sereget lefejezhette volna, csak egy-egy fújás kellett volna a sárkányával. De a fő ellenségeket védi a forgatókönyv.
Felderítő repüléseket végezni biztonságos magasságban? Az is minek?

Nemzeti Dohányos 2017.08.30. 03:05:29

@Bicepsz Elek: Jó hogy felhozod azt a beszélgetést, mert abban mondja Cersei, hogy sokáig érzett valamit Robert iránt (szerette..?), még az első gyerekük halála után is. Robert azért nem tette túl magát Lyanna-n, mert azt hitte ő is szerette, ha kiderül, hogy magától meng Rhaegarral valószínűleg továbblép, és lehet nem Jamietől születnek Cersei gyerekei. Nem lett volna mit feltárnia Nednek, nem lett volna miért megöletni se őt, se Robertet, akiből nem lett volna az a megkeseredett alkoholista, ami. Szóval igen, lázadás amúgy is lett volna, de utána a történet egészen másképp alakulhatott volna.

fátum 2017.08.30. 04:45:54

@TrashFan: 1. Csak vészhelyzetben működik. 2. Nem kell ilyesmire gondolni. A szőrös IKEA kabátja olyan zsíros és koszos, hogy 1 óráig tart, mire átereszti a vizet.

fátum 2017.08.30. 04:58:35

@TrashFan: Egyébként attól, hogy életben maradsz a hidegben, fagyban még érezheted kellemetlennek, vagyis a didergés nem zárja ki azt, hogy a belső tűz félholt állapotban életben tart.

blogozdki 2017.08.30. 08:05:28

szerintem azért lett ilyen az utolsó (két) évad cselekménye és minősége, mert a történettel már nem tudtak olyanokat villantani mint Martin papa. ezért úgy döntöttek csinálunk 2(-3) évadnyi BMW (Bele Minden Wackot) epizódot és ezzel végig fent tudjuk tartani az érdeklődést. így a 1,5 két évig amíg várunk a lezárásra agyalhatunk ilyen baromságokon, hogy hogyan ért oda Dany a falon túlra (és más f*szságokon). egyszerű marketing az egész, nem számít már nekik semmi csak a reachrate...

odamondó 2017.08.30. 09:34:21

Amúgy idősíkon senki sem akadt fent? Szerintetek hihető, hogy jon nagynénje dany? Hogy aemon akivel együtt volt a falon a dédapjának a testvére? És mindez belefér logikusan a történetbe? Dany meg raegar ugyanattól a nőtöl van mert testvérek tehát egyiket megszülte mondjuk 16 évesen másikat meg mondjuk 41?☺️

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2017.08.30. 10:00:10

az egész rész egy kib.szott nagy fanservice volt.
kár érte.
az meg, hogy grrm az első pillanat óta sz.p.ágon tartja a stark házat, és mostanra ők lesznek a tuti winnerek valami külön botrány.
.
nem volt ebben a soriban senki jó, senki rossz, de mostanra?!?! :S

_sélli 2017.08.30. 11:44:49

@Indriq: Hja. De most mar a hajukra kenhetik Essost vagy barmelyik szigetet - van egy repulo jegsarkanyuk tehat innentol kezdve barhova eljutnak.
SOt: mi a garancia hogy nem nyuljak le a maradek ket sarkanyt is.

zizi77 2017.08.30. 14:26:30

@odamondó: Nem csak ezek a gyerekek voltak, de ők érték meg a felnőtt kort.
awoiaf.westeros.org/index.php/Rhaella_Targaryen

zizi77 2017.08.30. 14:29:47

@_sélli: kérdés a tél el tud-e jutni Essosig?
Amúgy Cerseinek ebben igaza van, ha nyernek a Mások, akkor majd elladikol az utsó percben, de addig ő a királynő.

bigél 2017.08.30. 20:12:00

@odamondó:

hasonló korkülönbség a gyerekek között egyáltalán nem szokatlan a való életben sem:
pl. hu.wikipedia.org/wiki/M%C3%A1ria_Ter%C3%A9zia_magyar_kir%C3%A1lyn%C5%91#H.C3.A1zass.C3.A1ga.2C_gyermekei

albertamagyar 2017.08.30. 20:12:56

@rockjano: Már mások is említették, de a reddit/freefolkon is fent van hogy a "kiszivargott" forgatókönyv valószínűleg egy troll munkája, stílusban, következetességben abszolút elut a tavalyi spoilerektol, ha végig olvasod, több szereplő is meghal év az első pár részben, hogy aztán az utolsó kettőben varázslatos módon megint szerepeljenek. Ez csak egy dolog, van még benne bőven logikai buktató.

odamondó 2017.08.31. 12:52:57

@bigél: ok legyen valahogy hihető de 21 év épp csak lehetséges hogy dany meg jon egy idős lehessen.

Még 1 kérdés: ned stark ha tudta, hogy egy targaryan a jon akkor ő miért védte be? Normális? Ő robert oldalán állt amikor eltűntették az őrült királyt meg megölték a gyerekeit erre ő bevédi a titkos gyereket aki bármikor trónt követelhet. Semmi logika sincs benne.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2017.08.31. 15:30:55

@Gagarin unokaöccse: "ha valaki nem tud tojni, hogy van pofája kijelenteni egy tojásról, hogy záp?"

bigél 2017.08.31. 18:29:37

@odamondó: azért az elég erős érv, hogy a szeretett testvérének a fia. Plusz - az eddigi infók alapján legalábbis - összesen hárman maradtak életben (Ned Stark, Howland Reed, illetve volt még egy csaj, aki segített a szülésnél, ha jól emlékszem), akik tudták, hogy gyermeket szült Lyanna, így a titok nagy eséllyel megmaradhatott.

fátum 2017.08.31. 19:19:58

@odamondó: Apám egyik unokatestvére fiatalabb, mint én. :-)

fátum 2017.08.31. 19:30:36

@odamondó: Ja, persze! Végül is, csak a testvére kérte meg a halálos ágyán, hogy védje meg a gyerekét. Ned Starknak meg egyáltalán nem volt fontos az adott szó. Vagy mégis? Ezt most komolyan gondoltad, hogy a saját unokaöccsét meg kellett volna öletnie?

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2017.08.31. 20:21:22

@nota19: hát, telenovela ugye nincs, telenovella nem lehet valami, ami 300 rész hosszú, hiszen a novella ugye rövid műfaj, meg hát az angol novel szó azt jelenti, regény, szóval az teleregény. Mint a szomszédok.

nota19 2017.08.31. 20:44:25

@vészmadár (pica pica): márpedig ez a hivatalos elnevezése, hidd el nekem. Nem én találtam ki.

odamondó 2017.08.31. 22:32:47

@bigél: @fátum: testvére akinek egy idióta királyi családtól lett gyereke aki ellen egy másik emberrel karöltve fellázadt. Teljesen normális hogy felkoncolná. Ez mai gondolkodás, hogy mert a testvére gyereke akkor bevédené.

Nem igazán jó példa mert unokatestvér nem egyenes ágon érkezik, míg Jon egyenes ágon van ráadásul a testvérek ugyanattól a nőtől származnak.

fátum 2017.08.31. 23:02:52

@odamondó: A királyi család nem volt idióta. Csak egy király őrült meg (az is Bran közbenjárásávall) a sok közül. Westeros legjobb évszázadaiban egy Targaryen ült a trónon és egy Stark volt észak örzője, ha rémlik. :-)
Apám unokatestvére azért fiatalabb nálam, mert az apja, vagyis nagymamám testvére, kb. egyidős volt az én apámmal. Vagyis nagymamám és a legfiatalabb testvér között kb. 20 év volt. De az én (fél)húgom is 22 évvel fiatalabb nálam. Úgy látszik ez nálunk divat. :-)

Rozsgyi 2017.08.31. 23:42:15

@nota19: pedig ezt jól írta Pica. Telenovella van, de nem túl jó magyarosítás, mivel a "novela" az spanyolul regényt jelent, ezért a teleregény a pontosabb.

Telenovela (Sic!) pedig valóban nincs, mert nincs ilyen szó a magyarban, de ha spanyolul írtad, akkor helyes. :)

hu.wikipedia.org/wiki/Telereg%C3%A9ny

Bicepsz Elek 2017.09.01. 03:06:42

Van spoiler a 8-as sorozatrol. Elolvastam. Hat elegge lesokkolt. Affele "Polip"-os sotet feelingje van(aki nem emlekszik egy maffia vs bator rendorok sorozat, ahol mindenki vesztes volt, de mindket oldal folyamatosan "ujratermelodott") es a vegen azok jarnak jol, akik nagyjabol "semmit tettek". Ha igy lesz, akkor veszek jegyet es szemelyesen pofozom fel Martint, mert gaz meg a WWk-re nezve is!!!

Bicepsz Elek 2017.09.01. 03:11:19

@odamondó: Anno ugye Tywin Lannister mondta Tyrionnak, hogy megis humanusabb 20-30 embert megölni(Rob Stark ugy), mintha haboruban halna meg több 10 000. A regebbi reszekben sok volt az ehhez hasonlo moralis problema.

Bicepsz Elek 2017.09.01. 03:26:24

@Jozeph Pelikahn: Igy van!!
@TrashFan: @dr. pretender: Lyanna egy eszmenykep volt a szamara. Emelllett persze meghagott fut-fat(a regenyben Lyanna(es Cersei is valoszinuleg) eppen ezt utalta meg Robertben. Amikor beszelgetnek(egyik kedvenc reszem)mint egy hazaspar, akik elveszitettek az illuzioikat, megis mindent(na jo nem) tudnak egymasrol(vagyis jol ismerik egymast). Arrol is szol a jelenet, hogy bele kell tordni, hogy nem kaphatunk meg mindent es nem ugy alakulaz ELET, ahogy terveztuk(esetleg Cersei megis ekkor dont ugy, hogy o majd olyanna alakitja, meg ha bele is kell halnia). Robert egy cinikus elveteg ember, aki a vegetativ funkcioi kielegitesen kivul semmit se akar. Pont a fanatikusok/elhivatottak ellentetparja.
Na de pont az ilyen dolgok mar elvesztek a sorozatbol. 7 ev utan ideje lesz lezarni.

hejdroid 2017.09.01. 14:46:45

amig nincs westeros irany westworld

Billy Hill 2017.09.16. 00:10:30

Viszont a nem PC áspektus az, hogy Westeros egyelőre mereven elutasítja a Más-ságot...
süti beállítások módosítása