Teleregény vagy telenovella lesz a RTL új sorozata, az Oltári csajok, nem szappanopera, ezt nagyon fontosnak tartották elmondani az alkotók a mai díszlet- és stúdióbejáráson a sajtónak, de végül is igazuk van, más műfaj, más szabályokkal. Ez a sorozat 100 részes lesz, és van neki vége, míg a Barátok köztnek, ami szappanopera, nincs, nem véletlenül tart 8000 epizód felett. Szóval nem ugyanaz a műfaj, csak messziről, hunyorítva.
Ősszel érkezik egyébként a sorozat, amiről Kalamár Tamás, a Barátok közt egykori főnöke, a mostani széria showrunnerje (a kreatív feladatokért felelős góré, legalábbis a hazai rendszerben, az USA-ban az adott projekt atyaúristene) azt mondta, hogy az érzelmekre épít majd, és lesznek benne szép pasik meg nők, és olyan történet, ami majd tetszeni fog a nézőknek. A hétköznap, kereskedelmi egyórás (nettó 40 perces) epizódokkal az RTL II-n jelentkező sorozat ősszel mutatkozik majd be, a 100 rész ugye 20 hét, azaz 5 hónap, szóval 2018-ban is látunk majd belőle epizódokat.
A forgatás két stúdióban és külső helyszíneken folyik, a díszleteket a Való Villa helyén és a kiszavazó adásoknak helyt adó stúdióban építették fel, ami nagyjából azt jelenti, hogy a következő Való Világra egy ideig várni kell, mert ahol eddig Aurelio pörgette a farkát, ott most egy kávézó terasza áll, fából épült, de kőnek látszó fallal, asztalokkal, székekkel - a legenda szerint annyira élethűnek nézte valaki a díszletet, hogy automatikusan rágyújtott, mert a külvilágban érezte magát. Ennyire messzire nem mennék, de az igaz, hogy a több helyiségből álló, teljesen be és körbejárható díszlet valóban nagyon jól sikerült, különösen a nyóckerből ideteleportált lépcsőház a lakók névsorával, a kukákkal és a tömbbizalmi nevéről tájékoztató tacepaóval.
A sorozat három nővér, Erdész Angéla, Hajnal és Piros története, akik vidékről költöztek fel Budapestre megtalálni az igazit, ráadásul ha minden igaz, nem elég csak kúrópajtikra szert tenni, házasodniuk kell, mert akkor kapnak lóvét (de legalábbis az egyikük) Tündétól, aki tán a nagynénjük, és Hűvösvölgyi Ildikó alakítja majd, és valamiért meg akarja jutalmazni az elsőként az oltár elő lépőt. Szóva tétje van a párkeresésnek, amihez kellenek pasik, vannak is páran, meg mellékszereplők az obligát gonosszal, aki keresztbe akar tenni a csajoknak. Hogy aztán ez kell-e majd a nézőnek, nem tudni, az biztos, hogy a díszleten nem fog múlni.
A sorozat képi világa filmszerű lesz, egyrészt azért, mert a díszletnek négy oldala van (a Barátük Köztben pl. egy oldal nyitva van felénk), másrészt azért, mert rengeteg a külső felvétel, a forgatott anyag fele az, amit csak lehet, igyekeznek valós helyszínen megoldani, harmadrészt meg azért, mert a kamerák amiket használnak, nem azok a tévékamerák, amikkel a BK forog, ráadásul nem is statívra leállítva használják őket, hanem steadicamként, amitől élőbb, természetesebb lesz a kép. Mindez persze lófasz, ha a sztori nem elég jó, mert rajongó nem feltétlenül attól lesz valaki, mert szép a kontent, hanem attól, ha érdekes az, amit lát.
villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2017.06.23. 22:40:53
A lófasz az találó.
Az jó hosszú, felülhet rá a történet 100 epizóddal is.
odysszeusz 2017.06.23. 22:43:35
Urb 2017.06.23. 22:55:49
dummdumm 2017.06.24. 00:14:20
marxengelszleninsz 2017.06.24. 00:15:00
Dan da Man 2017.06.24. 00:18:48
Célközönség? Magyarország meghatározó vásárló és tévénéző rétege: a 40 feletti, alacsony iskolázottságú nők.
És akkor a demagógia: ebből a zséből kifért volna 5 darab 10-részes TV-sorozat is, ha az RTL-nél nem a német mintánál és néző "magukhoz kötésénél" ragadtak volna le a múlt században íródott tankönyvben. Amivel csak egy gáz van. Hogy ha szar, és a nézők nem nézik, akkor bukó van, mert nincs olyan rászoktatási idő, mint a szappanoperáknál.
Bár abszolút leszarom, de szívem mélyén azt kívánom, hogy bukjon kurva nagyot, mert
A) különben ilyeneket fognak gyártani évekig
B) akkor talán van esély, hogy inkább normális TV-sorozatokat gyártsanak, rendes színészekkel (mert aki egy kicsit is ismeri a magyar színházi viszonyokat, az tudja, hogy egy keresett színész nem tud egy ilyet elvállalni vezető szerepben. Ez persze lehetőséget adna arra, hogy tehetséges fiatalokat találjanak, de eddig ez nem nagyon jött össze egyik szappanoperának sem. Középszer alja max.)
C) talán elképzelhető lesz, hogy más kreatív koncepciók is érvényesüljenek (azaz nem csak buta nőknek szánt, és nem rossz ízlésű vezetés mellett születő, fantáziátlan, sablonokból/panelekből összetákolt gagyi készüljön).
Mindenesetre már előre várom, hogy ki lesz a "hibás", ha a dolog bedől! Mert a kreatívokra és a csatornavezetésre még soha senki nem mutatott rá - a külvilágon kívül. Amit ők mindig ignoráltak, hisz' mit ért hozzá a pórnép.
Ahogy a posztban meg lett fogalmazva: tartalom kéne ide. Ahhoz pedig olyan dolgok, amik a magyar kertévés sorozatok alkotóiban nincsenek meg, mert nem úgy vannak "összeválogatva" (értsd: nem a tehetség és a szakértelem a szelekció alapja sajnos).
És még valami: ameddig a produkció kreatív oldalát a néző lebecsülése határozza meg holmi Nielsen és egyéb mérések alapján, addig olyan lesz a tévézésünk is, mint a politikánk: valóságtól elrugaszkodott, rövidtávú érdekeket kergető, ötlettelen, kizsákmányoló és SZAR.
KenceFince 2017.06.24. 01:38:44
berne 2017.06.24. 06:06:47
berne 2017.06.24. 06:09:07
Secnir 2017.06.24. 07:14:36
Guest1654543 2017.06.24. 09:08:09
Bergyilkos Bohoc 2017.06.24. 20:41:00
És a magyar filmesek megint nem bírták, ki, hogy ne valami elbaszott szóvicc címet adjanak egy vígjátéknak.