Ha a Netflix alapítója és vezérigazgatója valahol valakinek interjút ad, arra általában érdemes odafigyelni. Reed Hastings most a CNBC-nek beszélt arról, hogy hogyan látja cége jelenlegi helyzetét, mit gondol a konkurenciáról, illetve a jövőbeli terjeszkedésről. Ami talán a legérdekesebb, hogy Hastings véleménye szerint túlságosan sok sorozatuk lesz sikeres és nem kaszálnak eleget.
Ezt nyilván nem úgy érti, hogy ideje több olyan sorozatot gyártsani, amire a kutya sem kíváncsi, hanem úgy, hogy a tartalomért felelős csapatnak több kockázatot kell vállalnia. Merítsenek mélyebbről, nyúljanak olyan történetekhez és készítőkhöz is, amiről nem egyértelmű messziről, hogy siker lesz. Ha jól sejtem, akkor a Witcher sorozat berendelése pont nem ebbe a kategóriába esik például. A kockázatra példaként a 13 Reasons Why hangzott el. Sejtették róla, hogy jól sikerül majd, de nem gondolták, hogy ilyen szinten rezonál majd az emberekkel.
A Netflix ugyebár továbbra sem hajlandó megosztani az adatait arról, hogy melyik sorozatát hányan is nézik. Ezért marad a találgatás, de a Bloodline és a Get Down esetében elég nyilvánvaló, hogy az óriási gyártási költség mellett nem érte meg ezeket a sorozatokat folytatni. A riporter azért igyekezett valami kihúzni a Netflix vezérből, aki viszont állta a sarat és nem mondott semmi egetrengetőt. Ahogy arról már egy korábbi cikkünkben is írtunk, a Netflix nagyon pontosan vizsgálja, hogy egyes előfizetők mikor mit néznek. Viszont a cég azt is tudja, hogy a tévés mezőnyben a jó sajtó elengedhetetlen, vagyis ahogy az HBO-n elég az apró, de hangos közönség egy sorozatnak, úgy a Netflixen is előfordulhat ilyen, a válaszából legalábbis erre lehet következtetni. Nyilván a legjobb az, ha egy sorozatot néznek is, meg írnak is róla, a 13 Reasons Why valószínűleg ilyen.
Arról szó sincs, hogy fogyna a pénz és azért kellett néhány drágább sorozattól búcsút venni. Megerősítette, hogy nincs változás, továbbra is 6 milliárdot költenek saját fejlesztésre és gyártásra és erre a hatalmas összegre szükségük is lesz a jövőben, ha nem akarnak lemaradni az egyre népesebb konkurenciával szemben. Hastings azt mondta, hogy félelmetes, amit az Amazon csinál, akik ugye nyomulnak a sorozatos piacon, de ez valójában csak egy a sok terület közül, amire egyre több pénzt költenek. Az online tékájuk egyre több helyen hozzáférhető világszerte, Hastings ugyanakkor azt mondta, hogy nem ők jelentik a legnagyobb veszélyt a cégére. Szerinte más az alapvető stratégiájuk, az Amazon Walmart akar lenni, a Netflix inkább Starbucks, ezért fognak megférni egymás mellett.
Hastings azt is hozzátette, hogy lehet nagynak érezzük ezt a 6 milliárd dolláros büdzsét, de ők egyáltalán nem terveznek belőle visszavenni, sőt, inkább növelni fogják, annak függvényében, hogy mennyi új előfizetőt sikerül szerezniük.