Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Házasítson ki téged az RTL!

2017. április 28. 18:32 sixx 65 komment

married_205_22.jpg

Ha agyonvernek sem tudok annál furcsább tévéműsort elképzelni, mint azt, amiben két totál ismeretlen, komplexusokkal küzdő átlagember úgy házasodik össze, hogy szó szerint az oltár, na jó, anyakönyvvezető billegő asztala előtt látják egymást. Az egész szituáció egy kisebb agyrém, a vakrandik Maseratija vagy Trabantja (kinek hogy), hiszen nem egy szimpla beszélgetés (vagy dugás) a vége, amit az évek magányosan szomorkodó havernak hoztunk össze, hanem egy igen, ami elméletileg örökre szól.

A dán Gift Ved Første Blik nevű formátum magyar verziója márpedig ilyen, Házasság első látásra a címe, és az alapvetése az, hogy ha régen nem volt ördögtől való babonaság az, hogy két ember először összeházasodott, mert a pillanatnyi érdekek, szokások, társadalmi konvenciók azt diktálták, és csak utána csiszolódtak össze (már ha), akkor miért ne lehetne ugyanezt ma kipróbálni, abban a korban, amiben a házasság és a szerelem egymás feltételei vagy velejárói - legalábbis ez a konzenzus, ugye. Az extrém társadalmi kísérletnek aposztrofált műsor 2013-ban indult, és azóta kitermelt több helyi verziót, az amerikaiak, a britek, az ausztrálok, a németek, a lengyelek és az olaszok is kipróbálták, több-kevesebb sikerrel.

Az, hogy melyik országban milyen fogadtatásra számíthat egy ilyen műsor, nagymértékben befolyásolja az adott ország hozzáállása a házasság intézményéhez. Amit ugye a legtöbb helyen (így nálunk sem) olyasmivel sem lehet megcsúfolni, hogy azonos neműeket adnak össze, nemhogy azzal, hogy ismeretleneket bútoroznak össze, ráadásul egy tévéműsor, frivol szórakoztatás, alantas kukkoló ösztönök kielégítése végett. Félreértés ne essék, engem személy szerint nem érdekel, kit, kivel adnak össze és hol, nekem bőven belefér a melegházasság mellé az is, ha valaki egy céltáblába dobott nyíllal választja ki a párját, mert mi közöm van hozzá. (Mindezt úgy, hogy boldog házasságban élek, ha ez valakit érdekel.)

Ebből kiindulva az RTL műsorára hegymenet vár, de ismerve a tévénéző közönség étvágyát az ilyen tartalomra, a nézettségével nem lesz baj, vagy azért fogják nézni, mert valóban érdekli őket, vagy azért, mert igazolni akarják majd saját értékrendjüket, de ez ugye mindegy, egy kommentekben fröcsögő néző pontosan annyit ér, mint egy lelkes rajongó. Az ilyen műsorokat egyébként csípőből azzal szokták támadni, hogy kamu az egész, megbeszélt forgatókönyv alapján történnek az események, és a szereplők nem többek, mint jól instruált amatőr színészek, de ebből a sajtónak levetített adásból semmi nem derült ki.

De gondoljunk csak bele: ahhoz, hogy egy rendes, ránézésre 50-60 fős esküvőt, örömapával és részeg nagybácsival súlyosbítva el lehessen adni kamunak, ahhoz a főszereplőkön kívül minden résztvevővel alá kellene íratni valamiféle titoktartási nyilatkozatot, ami egyrészt nem legális, másrészt meg nem életszerű. Azt is nehezen tudom elképzelni, hogy az RTL keresett volna egy faszit meg egy nőt, akik lehet, hogy boldog párkapcsolatban élnek, de a tévéműsor kedvéért behazudnak hét év magányt, és a abban reménykednek, hogy az internet korában ez nem derül ki tíz perc alatt, és egy haverjuk nem adja el a sztorit tízezerért a Blikknek?

A Házasság első látásra első adásában két párt mutatnak be a műsorban majd látható négyből. A nyolc résztvevőt több száz jelentkezőből válogatták ki, illetve volt egy tévés szűrés, aminek során az RTL kiválogatta azokat, akik szerintük képernyőképesek és van annyi sztori vagy modzsó, vagy mindegymi bennük, hogy egy ilyen műsorban szerepeljenek. A szakpszichológusból, szexuálterapeutából és pszichiáterekből álló négyfős panel (Rozs Erika, Gaál Viktor, Gál Béla és Soós István) meg ebből a szűkített halomból rakta össze a párokat - nagyon alaposnak mondott, mindenre kiterjedő kérdőívek és tudományos módszerek segítségével.

Erre az első páros nőtagja csak azért nem fakadt sírva, amikor meglátta a vőlegényt, mert volt gyerekszobája, és nem akart botrányt az első percben. Külsőre nagyon nem jött be neki a faszi, mondta az est végén már kissé felszabadultabban, de továbbra is könnyek között, mert nem ilyennek képzelte az ideális párt. És itt az egyik nagy találmánya ennek a műsornak, hiszen azzal az énképpel is szembesíti a nézőt, ami merőben eltér attól, ahogy mások látják, igaz, ebben az esetben nem kockahasat párosítottak műmellekhez, hanem belső tulajdonságokat. A nő csalódottsága így is érthető, és ugyan fogadni nem mernék rá, de elég tévét láttam már ahhoz, hogy sejtsem: ez a pár lesz az, ami a végén a legharmonikusabb kapcsolatot kialakítja, és együtt marad.

A másik bemutatott páros egy vidéki tűzoltóból és egy vendéglátóipari dolgozó nőből áll, utóbbiról nem lehet tudni, hogy rúdtáncos-e vagy szakácsnő, mert ugye a vendéglétóiparban mindkettő van, mindenesetre nálunk a kémia ha lassan is, de kialakult a lagzi végére (az igen-igen után minden esküvőt lagzi követ menyasszonytánccal, tortával, ahogy kell), de mivel ez egy tévéműsor, amiben a vágással simán lehet manipulálni és történetet írni, nem vagyok abban biztos, hogy a bevágott mosolyok annyira őszinték-e és/vagy az új párjuknak szóltak-e.

Az egyórás első rész egyébként a megvalósítást tekintve rendben van, elég pörgős ahhoz, hogy ne unja magát halálra az ember, és van annyi őszinte pillanata a kamerába az érzéseikről valló szereplőknek köszönhetően, hogy érdekelje a folytatás. Sőt, vicces, de egyben iszonyú kínos pillanatok is voltak, mint amikor a ceremónia alatt a menyasszony visszakérdez a vőlegénynek, hogy bocs, hogy is hívnak, mert hát öt perce láttuk egymást, érthető, ha nem emlékszem. Simán lehet persze, hogy az egész színjáték, akiket látunk, azok fizetett színészek és/vagy a hírnévért tényleg mindenre hajlandó wannabe celebek, de kétlem, az amatőr színészek nem tudnak így szerepelni a kamerák előtt.

Hogy a 30. napra hány páros marad-e együtt (nyugi, hamarabb is el lehet váni, és dettó nyugi, aláírnak egy házassági szerződést, így a válásból nem lesz hajtépés), az majd kiderül a hétköznaponként jelentkező műsorból, mindenesetre a bolgár, ausztrál, amerikai, finn és német verziókban vannak olyan párok, amik még mindig házasok. Azon természetesen lehet vitatkozni, sőt, szörnyülködni is, hogy a házasság intézményét mint olyat pocsékolja meg az RTL a műsorral, és akkor még az egymás számára teljesen ismeretlen emberek nászéjszakájának gondolatáról nem is beszéltünk, és megemlíthetjük, hogy az elkötelezettség, a hűség és hasonlók elócsítása, egy platformra emelése VV Aurelio farkával az nem szép dolog, sőt, de minek. Ez egy tévéműsor, annak tessék felfogni.

Hol látható: RTL Klub, hétköznap 18:55, premier május 2.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bankotsu Mester 2017.04.28. 20:14:05

ha lesz hogyvolt azt olvasom és nevetek, de ilyen fos műsorra nem pazarlok időt

ubu1a 2017.04.28. 20:22:36

"Azon természetesen lehet vitatkozni, sőt, szörnyülködni is, hogy..."
Ezt bízzuk Semjén Zsoltira és Harrach Petikére. Ők a legjobbak ebben, ne vegyük el tőlük a lehetőséget.

fénycsepp 2017.04.28. 20:23:19

Biztos vagyok benne, hogy ez a cikk jobb, mint maga a műsor.

KukuxuBucsu 2017.04.28. 21:00:17

Pedig az emberek a házasság alatt általában látni szokták egymást, ez max akkor furcsa, ha először teszik ezt.

gergerg 2017.04.28. 21:02:49

Amikor én rendeztem a házasságomat, az anyakönyvvezető előtt egy hónappal (fél évvel?) meg kellett jelenni mindkettőnknek és kinyilvánítani a szándékot. Ettől csak kivételes helyzetben lehet eltérni, de ez nem hiszem, hogy az.
Ma Magyarországon nem lehet első látásra házasodni...

egy_kommentelo 2017.04.28. 21:12:59

@Mate12345: most nősültem, 1 hónap a várakozási idő. Kíváncsi lennék rá én is, hogy sikerült ezt megugrani, mert a kivételes eset csak kb. a halálos betegségre vonatkozik.
Sixx, ha olvasod, erről lehet tudni többet?

Jadviga13 2017.04.28. 21:21:40

Sehogy nem sikerült megugrani, bár a csatorna nagyon próbálkozott. De a 2010. évi I. törvény és a polgári törvénykönyvről szóló törvény átléphetetlen.
De a nézők egy típusa nyilván jól elhiszi majd hogy valós eskülőt lát.

polpetti 2017.04.28. 21:24:39

@egy_kommentelo: @Jadviga13: Na, igen, ez egy érdekes kérdés. Lehet, hogy itt bukik le/be a formátum?

Jadviga13 2017.04.28. 21:29:15

@sixx: Én azt hallottam, hogy a Bm anyakönyvi felügyelete külön tájékoztatást küldött az anyakönyvvezetőknek, mikor eljutott hozzájuk a hír, hogy az Rtl anyakönyvvezetőt keres a műsorhoz, hogy minden próbálkozást utasítsanak vissza a jogszabályi hivatkozással.

Gerberus 2017.04.28. 21:35:12

Én egy újabb messzire kerülendő trágyának fogom fel.

polpetti 2017.04.28. 21:36:12

@Jadviga13: De, ha a törvény kimondja, hogy 30 nap a kötelező várakozási idő és a feleknek együtt, közösen kell megjelenni az anyakönyvvezető előtt és bejelenteni a házassági szándékot, akkor, ha az RTL a feje tetejére áll is, akkor sem lehet az ellenkezőjét csinálni, nem?

polpetti 2017.04.28. 21:37:20

@polpetti: Ja, bocsi, félreolvastam. Te az anyakönyvvezetőket írtad, akik majd összeadják őket. Ne haragudj, elnéztem!

Jadviga13 2017.04.28. 21:39:57

@polpetti: pontosan! Ezért nem hinném, hogy valódi esküvők lesznek.

polpetti 2017.04.28. 21:54:07

@Jadviga13: Ez kb annyira lesz valódi, mint az Összeesküvők vagy a Valóvilágok esküvői. :D Lehet, hogy külföldön nincs ilyen, a mi PTK-nkban használatos megkötés és ott ez működhet. De nálunk kizárt, hogy ezt engedélyezzék.
Egyébként, azt hiszem a TLC-n láttam hasonló műsort. Ott a szülők kerestek párt a gyerekeiknek, akik az oltár/anyakönyvvezető előtt látták egymást először és utána az ő életüket követték végig a műsorban. Egy vagy két részt háttértévéztem belőle. Érdekes formátumnak tűnt, de a nézése közben pont az jutott eszembe, hogy nálunk ez nem működhetne.

miciur 2017.04.28. 22:25:03

Egyszeru a valasz: nem veletlen a 30 napos egyutttoltendo idoszak, akkor valik hivatalossa szerintem az eskuvo

polpetti 2017.04.28. 22:47:51

@miciur: Lehet benne valami, de ez így nem teljesen jó. A házasságkötés előtt 30 napnak kell eltelnie és együtt, közösen kell bejelentkezni az anyakönyvvezetőnél. Tehát, ha azt vesszük alapul, amit te mondasz, az az esküvő, amit a tv lát majd a jó nép, hamis. Azaz, 30 nappal később egy újabbat kell majd kötniük és az lesz a hivatalos.

nem_er_a_nevem 2017.04.28. 22:52:28

Jééé, én ismerem az egyik csajt... :D

piszkosfred 2017.04.28. 22:58:10

@polpetti: Ez kulfoldon is hasonlokeppen mukodik, Angliaban is egy honap (pontosabban 28 nap) a notice period amit nem hiszem, hogy meg lehet kerulni hazzasag elott.

sixx · http://comment.blog.hu 2017.04.28. 23:54:45

@piszkosfred: es ott is volt ilyen musor, sot tan van is.

polpetti 2017.04.29. 00:10:17

@piszkosfred: Akkor ez a műsor ott is kamu. :D Legalábbis, a házasságosdi része. Kíváncsi vagyok, sikerül-e kideríteni valamit erről. :) Vagy, hogy mit mond erre az RTL.

piszkosfred 2017.04.29. 00:15:46

@sixx: Igen, gondolom van valami jogi kiskapu erre mindenhol, de en is kivancsi vagyok, hogy ezt mikent oldja meg a produkcio... (www.gov.uk/marriages-civil-partnerships/giving-notice-at-your-local-register-office)

Jadviga13 2017.04.29. 00:44:40

@piszkosfred: Magyarországon nincs kiskapu ebben a témában, egyedül a " közeli halállal fenyegető állapot" mentesít néhány eljárási részlet alól.

bloggerman77 2017.04.29. 01:16:38

Azért Sixx nehogy azt mond már, hogy nem vetted le, hogy ez egy scripted reality? :)

daito 2017.04.29. 08:41:46

Össze lehet hozni, nyílván a szervezésen múlik. Nem az anyakönyvezető 30 napja a necces - mert azt max nem tolják legálisban.
De azért a 30 nap nem akkora akadály. Egyrészt az anyakönyvezetős téma a jogilag teljes idehaza, de azért bőven megkerülhető:
- ha az RTL átvitte őket Szlovákiába, Romániába és találtak egy ottani magyar nyelvű anyakönyvezetőt (ha nincs is túl sok esélye, azért nem lehetetlen) - azt a papírt honosítani kell, csóközön. (Sőt, azok elvileg EU-s papírok, nem is tudom, hogy azt kell-e.)
- ha egyházi esküvőt kötnek - elsősorban szintén külföldön - ugyanez.
Igazából bármilyen külföldi esküvőt el kell ismernie a magyar hatóságnak, amiről hivatalos papírt hozol.
Nem tudom, ti mikor voltatok utoljára esküvőn, de ha előre 3 hónapra tudtam az időpontot, akkor is volt olyan, hogy 3 nappal korábban nem volt ideális a történet. Nyilván a család összeszervezése a necces, amikor 2x10-20-40 embert rántasz össze lagzira.

polpetti 2017.04.29. 09:36:45

@daito: Itt senki sem a szervezést kifogásolta. Bármit le kehet szervezni x idő alatt, csak pénz kérdése. Bárhol meghallják az esküvő szót, térdre esnek a pár előtt, mert ebből olyan összeget szakítanak, hogy döbbenet. Nem a szervezés itt a kérdés, hanem az a bizonyos 30 nap, ami nálunk jogilag megkerülhetetlen.

Nem tudom, megéri-e egyébként külföldi anyakönyvvezetővel lejátszani ezt a dolgot külföldön, amikor egy színész itthon a feléért eljátsza.

2017.04.29. 09:48:07

Válásos műsor nincs is? Izgalmasbb lenne.

Jadviga13 2017.04.29. 10:15:13

@polpetti: Nem a 30 nappal van gond, hisz úgy szól a Ptk, hogy a házasulók kérelmére az illetékes jegyző " különösen indokolt esetben" felmentést adhat a kötelező 30 napos várakozási idő alól. Hanem maga a házassági szándék bejelentése az anykönyvvezetőnél az anyakönyvi törvény szerint " együttesen, személyesen" történik.

2017.04.29. 10:43:22

@Jadviga13: kíváncsi vagyok, h fognak-e válaszolni, és ha igen, mit sixx ügymenetre vonatkozó kérdésére.

2017.04.29. 10:43:24

Lehet, hogy nálunk fura de a világ jelentős részén nem ördögtől való, így nem "pocsékol meg" semmit (ez valami média szleng?). Hogy egyszer vagy kétszer esetleg találkoznak az nem is lényeges, de előre eldöntött házasságok történnek és rengeteg sikeres is van köztük, láttam párat személyesen ami úgy tűnt működik és nem rabszolgatartásos felállásban, tisztelik egymást (indiaiaknál).

penna 2017.04.29. 13:56:55

@Jadviga13: nagyjából megírtad azt, amit akartam. a házasságkötési szándék bejelentésének részletes menetét az anyakönyvi eljárásól szóló 2010. évi I. törvény szabályozza:

17. § (1) A házasságkötési szándék bármely anyakönyvvezetőnél bejelenthető.

(2) A házasulók a házasságkötési szándékukat együttesen, személyesen jelentik be, amelyről az anyakönyvvezető jegyzőkönyvet vesz fel, amelyet a házasulók, az anyakönyvvezető aláírnak.

vagyis a (2) bekezdés szerint a házasulóknak együttesen és személyesen kell jelen bejelentenie az anyakönyvvezető előtt a házasságkötési szándékát. mivel az együttes és személyes jelenlét a legelemibb két előfeltétele az érvényes házasságnak, Magyarországon nem létezhet olyan anyakönyvvezető, aki egyáltalán hajlandó lenne bármelyik feltétel hiányában egyáltalán a jegyzőkönyvet felvenni. ilyenkor szóban tájékoztatják a megjelent illetőt, hogy mi kell még az eljárás megindításához, és téma lezárva. de ha fel is venné valamiért a jkv-et, mert pl. elment az esze, vagy az illető ragaszkodik a jkv. felvételhez, akkor a törvényi feltételek hiánya miatt a házasságkötési szándék érdemi vizsgálata nélkül következő lépésként hoznia kell egy eljárást megszüntető végzést. szóval egyik esetben sem indul el ilyen eljárás.

tehát: show, füst, maszlag az egész házassági ceremónia.

penna 2017.04.29. 14:00:20

@penna: persze kivéve azt a verziót, ha a felek előzetesen már együttesen és személyesen megjelentek az anyakönyvi hivatalban és bejelentették házasságkötési szándékukat. :) akkor érvényes a műsorban megkötött házasság. igaz, akkor viszont nem a "házasságkötéskor" találkoztak először. :D

RobinWarez 2017.04.29. 15:07:38

@penna: ...és ha a "házasulókat" a házasságkötés előtt egy hónappal együtt CSUKJÁBAN viszi a stáb az anyakönyvezetőhöz? :) Külön-külön leveszik a csukját, az anyakönyvezető megnézi az irataikat, aláírják a jegyzőkönyvet és kész! Nem látták egymást, de bejelentkeztek...

polpetti 2017.04.29. 16:03:02

@penna: igen, de ebben az esteben nem érvényesül az, amivel a műsor reklámozza magát, azaz, hogy a párok az anyakönyvvezető előtt találkoznak először. Tehát, ez a műsor valahol mindenképp kamu.

polpetti 2017.04.29. 16:05:40

@RobinWarez: ha te akv lennél és behoznának hozzád egy párt csuklyával a fejükön, te lefolytatnád az eljárást? Én tuti hívnám a rendőrséget. :)

tortafaló 2017.04.29. 16:33:57

@Jadviga13: Ott voltam az egyiken. Teljesen valós.

koronacool 2017.04.29. 16:50:12

Mind az osszes wannabe celebeb

Jadviga13 2017.04.29. 18:10:19

@tortafaló:melyik településen volt a forgatás? Ha Budapesten, akkor melyik kerületben?

polpetti 2017.04.29. 18:19:40

@tortafaló: Akkor viszont fantasztikusan nagy törvénysértést követett el az anyakönyvvezető. És ezért még a munkáját is elveszítheti. Kizárt, hogy ezt bárki kockáztatná itthon. Én még mindig azt mondom, hogy ez kamu. Lehet, hogy valósnak tűnt, de nem lehet az, pont a törvény miatt.

Jadviga13 2017.04.29. 18:30:48

@RobinWarez: @polpetti: mondjuk a csuklyás jegyzőkönyvezés érdekes felvetés, mert jogilag teljesítené az együtt, egyszerre elvet. Morálisan viszont nem gondolnám, hogy ezt bármelyik anyakönyvvezető bevállalná.

Dr.Dottyka, a Vörös Cipellős, Katgimis Angyalka 2017.04.30. 05:36:29

Miért ne lehetne olyat, h pl egyházi eskuvo, csak utána majd vmikor egyszer a polgári. Akkor meg már ismerik egymást. Nem erre a musorra vonatkozóan természetesen, csak úgy kérdezem.

A másik, h van az a pénz itthon is az önkormányzatok reszere, h ne kelljen 30 napot várni.

Jadviga13 2017.04.30. 09:56:31

@Dr.Dottyka, a Vörös Cipellős, Katgimis Angyalka: Oltár elé mehetnek, de megnézem azt a papot, avagy lelkészt is, aki így bevállalja! Katolikuséknál házassági felkészítés címén pl több személyes, együttes megjelenés szükséges esküvő előtt. ( Tudom, lehetnek csuklyában is! )
Mindenesetre az egyházi szertartásnak nincs polgárjogi vonatkozása, attól az ember családi állapota jogilag még nem lesz " házas". A műsor szempontjából megvalósítható, ha nem nevezik utána a párokat házasoknak.

polpetti 2017.04.30. 10:04:51

@Jadviga13: a képeken anyakönyvvezető van, tehát így oldották meg. Pap biztos nem adja össze őket jegyesoktatás nélkül. Az pedig min. 8 alkalomnyi együttes megjelenést jelent.

Jadviga13 2017.04.30. 10:40:47

@polpetti: anyakönyvvezető VAGY szertartásvezető... A műsorból pici nüanszokból kiderülhet ;-)

Jadviga13 2017.04.30. 16:45:06

@tortafaló: ha Etyeken volt a forgatás, jogilag valós házasságot kizárólag az etyeki anyakönyvvezető köthetett. Nomármost, vagy fel kell őt hívni, hogy valóban ő kötötte-e ( és s neeeem, nem lehet titoktartásra hivatkozni, mert az anyakönyvi törvényben az is benne van, hogy a házasságkötés nyilvános), vagy pedig Etyek honlapja és a FB friss profilkép segítségével egyből kideríthető, hogy az etyeki anyakönyvvezető szép, hosszúhajú hölgy. A szpotban meg egy rövid hajú, szemüveges anyakönyvvezető áll. Úgyhogy ki ki gondoljon, amit akar.

tortafaló 2017.04.30. 19:31:06

Jadviga! Ők a másik páros! Nézd meg az adást, . Aztán ellenőrizd Facebookon. Meg fog győzni.

bloggerman77 2017.04.30. 20:33:13

@tortafaló:

Ha az esküvő valós, és 30 nappal korábban bejelentették a szándékot a törvénynek megfelelően, akkor nem ott látták egymást először az akv előtt. Tehát kamu a műsor :)

tortafaló 2017.04.30. 21:34:23

Tényleg ott találkoztak először. Az esküvő is valós. Gondolom, hogy vannak kiskapuk. Maga a műsor nem kamu....ahogy a következményei sem azok lesznek.

polpetti 2017.04.30. 23:56:05

@tortafaló: Az RTL-nél még soha semmi nem forgatókönyv szerint ment, ugye? :) A műsor kamu, kiskapuk nincsenek, mert a törvény világos.

polpetti 2017.05.01. 00:00:33

@Jadviga13: És tényleg. Megnéztem az etyeki polgármesteri hivatal honlapját. Egy, azaz egy anyakönyvvezető van és fent van az FB-n is. Kedden kiderül, ő volt-e az. Ha ő volt, akkor kamu a műsor, mert a 30 nap nem megkerülhető. Ha nem ő volt, akkor is, mert akkor meg egy színész játszotta el az egészet.

KiB99 powermetal.blog.hu 2017.05.02. 09:29:43

vagy megjelennek az akv előtt, 1 paraván 2 oldalán...problem?

Alonso Mosley FBI 2017.05.02. 12:35:36

@polpetti: Én is ott voltam Etyeken, ahol tortafaló is! Szerintem a párokat különböző helyeken adták össze, mert a képek alapján az előre bemutatott 2 pár helyszíne más, mint ahol voltunk.

Biztos forrásból tudom, hogy valós volt minden, jogilag is. És az esküvőn látták egymást először.

Jadviga13 2017.05.02. 19:16:02

Nálam a nüanszokból bejött a bukovári: az első pár KÖNYVben írt alá. 2014 július 1- től, az elektronikus anyakönyv bevezetése óta NINCS papír alapú anyakönyv. Egy házassági lapot kell aláírnia a párnak. Ez is benne van a törvényben.

Alonso Mosley FBI 2017.05.02. 21:31:41

@tortafaló: Kérlek vedd ki a kihallgatólámpát az arcomból, én csak a szertartáson voltam. Jó jeges volt az út :)

SmintSári 2017.05.03. 08:15:41

A törvény nem írja elő, hogy látniuk is kell egymást a bejelentkezéskor. Egy paravánnal tehát simán megoldható, hogy bejelentkezzenek az anyakönyvvezetőhöz. Ez nyilván megtörtént előtte. Az anyakönyvvezetők is elég élethűnek tűnnek, nem úgy, mint anno a Jóban-Rosszban c. csodában, ahol szegény aktők alkesznek voltak beállítva egy tök fals színész által... :) A cikkhez egyébként gratula, szkeptikus, de nem bántó, és nagyon objektív. Jó volt ilyet olvasni a mai sok f.slavina "újságírói" termék mellett. Félve kezdtem el olvasni, de nagyon tetszett, tényleg. :)

polpetti 2017.05.03. 09:27:23

@Jadviga13: Nem, mintha nem kételkednék abban, hogy ez a műsor egy ordas nagy kamu, de én tavaly voltam két esküvőn is, és bizony mindkétszer könyvben történt az aláírás.

polpetti 2017.05.03. 09:28:39

Lesz hogyvolt, sixx?

tortafaló 2017.05.03. 19:21:48

@Alonso Mosley FBI: Elnézést Alonso Mosley, csak gondoltam, hátha ismerjük egymást. Egyébként a leves majdhogynem ehetetlenül sós volt, az út jeges, a hangulat fagyos...

cafefan74 2017.05.13. 22:55:47

Nem gondolom, hogy kamu volt.Persze bizonyos helyzetekben biztos egyeztettek mit és hogyan vesznek fel. Maga az,,úgy nevezett kísérlet" az nem volt kamu.Az emberek szidják, de azért megnézik , kíváncsiak.
Reklám percek alatt jó kis profit lesz,ennyi...
süti beállítások módosítása