Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Lyonba soha többé be nem teszem a lábam

2017. április 20. 06:48 györgyi 174 komment

bocuselyon2017_nyomdai_223.jpg

Először beszél őszintén a Bocuse d'Or döntőjén, Lyonban átélt érzelmeiről Széll Tamás, aki egy most bemutatásra kerülő dokumentumfilmben elmondja, mennyire nehéz volt lepleznie csalódottságát, és hogy örökre lesz benne egy rossz érzés a verseny miatt.

Folytatódik a TV Paprika Bocuse d’Or sorozata, amely a 2016-os európai győzelemtől a 2017-es lyoni döntőig tartó szakaszt mutatja be. Újabb szakmai titkok derülnek ki Széll Tamás felkészüléséről, láthatóak lesznek a legizgalmasabb lyoni pillanatok, amiket eddig csak a csapat tagjai élhettek át. A Bocuse d’Or – Lyon című dokumentumfilm a verseny ezernyi apró részletét is megmutatja: a felkészüléstől az ünneplésig, a nehézségektől a csalódásig.

Hogy hogyan készítette el a magyar csapat a bresse-i csirkét és hogyan zajlott a lyoni világdöntő, arról mi is sokat írtunk. Arról azonban ezidáig kevésbé volt szó, hogy indul-e harmadszorra is a szakácsversenyen az Onyx egykori séfje, és mennyire volt csalódott a verseny után. Utólag egyébként még érdekesebb végigkövetni a több hónapos felkészülést és Széll Tamás lelkiállapotát. Széll pontosan elmeséli, hogy érzi magát, mielőtt elindul az óra, és hogy miért az első tíz perc a legfontosabb az öt és fél órás versenyben.

2_ke_p_forra_sa_valuska_ga_bor_mu_llner_ka_lma_n_content_lab.jpg

Kálmán Emese és Müllner Dóra (Müllner & Kálmán Content Lab ) nagyon régóta forgat együtt Széll Tamással, és már több filmet készítettek róla. A mostani részeket több mint 12 óra forgatott anyagból rakták össze, és Széll itt vall először őszintén arról a csalódásról, amit átélt a verseny után. Mert mint mondja, mindenképp csalódás volt, hogy nem sikerült feljutni a dobogóra. Bár ott helyben nyilván azt hangsúlyozták, mekkora siker Magyarország számára a negyedik hely, de utólag, távol a tömegtől Széll Tamás elmondta, hogy nagyon rosszul élte meg a dolgot.

"Amikor bemondták, hogy megnyertük a legjobb hústálat, akkor éreztem, hogy megnyílik alattam a föld és zuhanok le a mélybe, az égő pokolba". Tudta, hogy különdíjat csak azoknak adnak, akik nincsenek dobogón, de kénytelen volt mosolyt erőltetni magára és viszonylag vidáman átvenni a díjat, hiszen ez mégiscsak egy szép eredmény. Utólag nem élte meg túl jól, hogy négy évet vett el az életéből a Bocuse d'Or. "

Négy év nagyon sok. Amikor más síelt, én csipesszel raktam a dolgokat a tányérra. Köszönöm szépen ez nekem elég volt, tudok találni magamnak más elfoglaltságot is. Én Lyonba a lában többet be nem teszem."

- utalt arra határozottan, hogy bár sokan ezt gondolják, ő biztos benne, hogy többet nem fog elindulni a Bocuse d'Or-on. Hozzátette, hogy most a saját üzletére szeretne koncentrálni, Szulló Szabinával, a csapatot vezető Hamvas Zoltánnal, és Szabó Kevin segítővel ugyanis nemrégen nyitották meg saját éttermüket a Hold utcai piacon, Stand 25 néven. (Amit az Index is kipróbált, a gulyáslevesről bővebben itt olvashat.) "Nem erőltetek semmit, majd meglátom mit dob a gép", - mondta el Széll Tamás, és hozzátette, nem az a céljuk, hogy rögtön három Michelin-csillagos éttermet nyissanak.

"Biztos vagyok benne, hogy egész életemben el fog kísérni, hogy innen egy szoborral jöhettem volna haza, és nem sikerült.

Nagyon szeretném megélni, hogy Magyarország a dobogóra kerüljön, még akkor is, ha nem én fogok állni azon a dobogón" - tette hozzá.

1_ke_p_forra_sa_valuska_ga_bor_mu_llner_ka_lma_n_content_lab.jpeg

Az első rész egyébként nagyjából a felkészülésről szól, a második magáról a versenyről Lyonban, és az azt követő érzelmekről, a harmadik és negyedik részben pedig a főzésé a főszerep. A Bocuse d'Or-on is készített ételeket Széll Tamás és Szabó Kevin a kamarák előtt is megfőzik olyan formában, hogy az otthon is elkészíthető legyen. A harmadik részben például látható, hogyan készül a grillezett gombasaláta sült fokhagymapürével és körtével. Ez a Bocuse d'Or-on elkészített vegán főételnek volt az egyik része, és jelenleg is megkóstolható a Stand 25-ben. Ott még csontvelő is van hozzá, és az egyik legjobb étel az étlapon.

A negyedik rész pedig teljes egészében a bresse-i csirkéről szól: Széll Tamás részletesen elmeséli, hogy készítette a csirkét, és mivel némi utánajárással a bresse-i csirke itthon is beszerezhető, bárki el tudja otthon készíteni, ha szeretné kipróbálni, mi a különbség egy hagyományos bolti csirke, és legjobb francia csirke között. A verseny fő alapanyaga viszont nincs a Stand 25 bisztróban, méghozzá azért, mert itt csak magyar alapanyagokat használnak. 

 

A négyrészes sorozatban megszólalnak a magyar Bocuse-csapat tagjai, szakmai tanácsadójuk, a három Michelin-csillagos Rasmus Kofoed, valamint Serge Vieira, az európai döntő zsűri tagja, Jerome Bocuse, a Bocuse d’Or elnöke és Joel Robuchon, a világ jelenleg legtöbb, mintegy harminc Michelin-csillaggal rendelkező séfje. A Bocuse d’Or – Lyon premierjét április 22-én 11 órakor vetíti a TV Paprika. A további epizódok 23-án, illetve 29-én és 30-án ugyanebben az időpontban láthatók.

Fotók: Valuska Gábor (Müllner & Kálmán Content Lab)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2017.04.20. 09:15:46

Mr. Primadonna besértődött? De most komolyan, a 4 év kezdetén csak tisztában volt vele, hogy akár az utolsó is lehet, nem? Vagy úgy gondolta, amiért otthon nyerte az európai szakaszt, tutira érmes lesz Lyonban is? Nagyon sokan örültek annak a 4.-ik helynek otthon, pláne tekintettel arra, hogy az előző Bocuse-on -ha jól emlékszem- a 13.-ik lett a magyar csapat. Az is szép teljesitmény volt.
Erre Mr. Primadonna bedobja a durcit, hogy ha-nem-nyertem-a-lábam-be-nem-teszem-többé-Lyonba. Jah, a lyoniak odáig lesznek meg vissza a bánattól. Viszont azért sikerült a neki szurkolókban rossz szájizt hagyni. Aki nem képes elviselni azt, hogy egy versenyben lecsúszhat a dobogóról, az minek áll egyáltalán rajthoz? Ment volna sielni inkább, tényleg.

Muad\\\'Dib 2017.04.20. 09:26:39

@Pink Petsch:
Mégis ki a fas*nak képzeled te magad, hogy megmondjad Széll Tamásnak - vagy bárki másnak -, hogy mi eshet neki rosszul, meg, hogy mit akarjon a jövőben csinálni? Qrva nagy sikert ért el és azt pedig csak ő tudja, hogy érzi magát. A saját munkája van ebben az eredményben, akkor megy oda legközelebb amikor akar, nem amikor te mondod.

DIODORO 2017.04.20. 09:28:46

"ha szeretné kipróbálni, mi a különbség egy hagyományos bolti csirke, és legjobb francia csirke között. "

:))) A bolti csirke és bármelyik baromfiudvaron nevelt csirke között ég és föld a különbség... Nem kell ahhoz túlhájpolt "legjobb francia csirke".

2017.04.20. 09:30:23

@Muad\\\'Dib: Szép öcsém, de nagy kár, hogy apád paraszt volt, és te az is az maradtál ...

Kicsivagyokszekrealloken 2017.04.20. 09:32:17

@Pink Petsch: te meg inkabb maradtal volna csondben. Tenyleg.

Muad\\\'Dib 2017.04.20. 09:32:43

@Pink Petsch:
Az első kommented után még te kéred számon máson a parasztságot? OMFG!
www.facepalm.de/images/facepalm.jpg

2017.04.20. 09:36:54

@Kicsivagyokszekrealloken: Miért, te ki vagy, hogy megmondd nekem, mit tehetek? (Ha már rajtam számon kéritek itt bőszen! :P)

@Muad\\\'Dib: Nem, én csak idéztem neked... ha jártál volna iskolába, tudnád honnan.
Mellesleg, hogy a te szófordulatoddal élve: Ki a fasz vagy te, hogy megszabd, milyen gondalatim lehenek egy ilyen primadonnás hiszti után, amit Széll levágott. Mint egy gyerek: ha nem nyer, nem is játszik többé. Ok.

cukkmukk 2017.04.20. 09:38:06

@Pink Petsch: Ez kb olyan komoly érv volt, mint amilyen okos az első hozzászólásod...

2017.04.20. 09:41:15

@cukkmukk: Bocs, ha nem irom a hisztit. Egy versenyben vesziteni is lehet, a dobogóról is le lehet csúszni. Akkor is, ha 4 évet készül rá valaki, akkor is, ha 14-et. Aki ezzel már az elején nem számol, az tényleg ne álljon rajthoz.
Nagyon szép eredmény volt az a 4-ik hely. Kár volt az utólagos hisztiért.

kelemen12 2017.04.20. 09:41:50

Azt nem értem, hogy miért hazudott eddig összevissza Széll Tamás. Mert feltételezem, miután ki van emelve többször is, hogy most beszél őszintén először, hogy eddig nem tette azt. WTF.

FlybyWire 2017.04.20. 09:44:25

Hisztis puncinak tűnik.

FlybyWire 2017.04.20. 09:47:15

@Pink Petsch: nagyjából ez a pontos megfogalmazás, de hát a mai metroszexuális világban már egy férfi (?) is durcizhat, hisztizhet, mint egy ovis, és ez másoknak ezek szerint nem fura.
Ez van :(

Most elképzeltem, hogy ha egy sportoló (nő is) ugyanezt eljátssza egy (nem elcsalt, mint a birkózóinknak!) olimpiai negyedik hely után, arra hogyan néznek.... LOL

Alexease 2017.04.20. 09:49:41

Csak akkor versenyzik, ha dobogos lehet?! Tipikus:) Nem hogy orulne, hogy ott lehetett.

"Amikor más síelt, én csipesszel raktam a dolgokat a tányérra.": Nagyon sokan meg munkahelyen dolgoznak, szaros fizetesert...

bbalintus 2017.04.20. 09:49:43

Basszátok meg, tudjátok ti, mi a különbség a megsértődés és a csalódás között? Nem csak az arrogáns kommentelési stílusotok a baj, hanem hogy ostobák vagytok.

FlybyWire 2017.04.20. 09:51:47

"A Stand 25 bisztróban csak magyar alapanyagokat használnak."

Erre leírja, hogy marokkói citrom van a gulyáson :D :D :D
Gondolom, a lazac is balatoni :D

Nincs bajom a külföldi alapanyagokkal, sőt - de akkor minek a hülyeség, ráadásul ilyen átlátszón?

FlybyWire 2017.04.20. 09:53:26

@bbalintus: tudjuk, pontosan ezért gáz ez a hiszti.
A "nem teszem be a lábam többet oda, ahol nem nyertem" = óvodai hiszti.
Csalódás az lenne: "Nagyon rosszul esik, hogy nem lettem dobogós, de a zsűri szerint voltak jobbak, elfogadom a döntésüket." Ha meg tényleg ennyire szívügy, akkor nekifutok még egyszer - ahogy bárki, akiben van tartás, méltóság és erő.

2017.04.20. 09:54:19

@bbalintus: "Én Lyonba a lábam többé e nem teszem" .... nos, ez nem csalódás, hanem egy jól fejlett hiszti, aka. megsértődés. Úgy látszik ismerkedned kellene azzal, amiből okitani szeretnél.

2017.04.20. 09:57:06

@FlybyWire: Hát, tényleg eléggé hasonlóan látjuk a dolgokat :)))

Parajpuding 2017.04.20. 09:58:31

Ez és a hasonló szakácsversenyek egyetlen értelme a nagyokos nézősereg szórakoztatása. Teljesen szubjektív a zsűrizés, innentől tehát a beleölt munka semmire sem garancia. Ez nem vendéglátásról szól, nem arról, hogy a vendégeknek kiváló frankó ételt készítsünk és maximálisan elégedettek legyenek, hanem értelmetlen önigazoló p*csmutogatásról fullsznob faktorral. Ezerszer többre tartok egy gazdagon tálalt, egyszerű, házias és kiváló alapanyagokból kiválóan elkészített ételekkel működő igényes étkezdét, mint egy túlhájpolt éttermet az eszetlen trendeknek megfelelni vágyó katyvasz förmedvényekkel.

Miklós Hoffmann 2017.04.20. 09:59:23

Kicsit el van szallva magatol a csoka. Csak azert, mert otton o szakacsok kiralya, meg 5 evig csipesszel muveszkedett meg nem jar neki kotelezoen a gyozelem. Aki nem bir veszteni az ne versenyezzen.

Serrin 2017.04.20. 10:00:21

Ennek csak a lyoniak örülnek, amúgy hiszti a köbön.

bbalintus 2017.04.20. 10:01:16

Nem, amit írtok, az egy leírt mondatba belelátott érzelem. Van akkora csalódás, ami után az ember úgy dönt, hogy nem próbálja meg még egyszer. És mondjuk nincs kedve elmenni még egyszer a csalódás helyszínére, mert annyira fáj. Lásd: életed szerelme szakít veled egy bizonyos étteremben, akkor utána nem akarsz oda menni. Mégsem megsértődésről van szó.

Hari Seldon 2 2017.04.20. 10:03:39

Nem eleg neki a negyedik hely? Meg a kulondij? Pedig szerintem eleg nagy elismeres.

wrstjnethn 2017.04.20. 10:07:23

Szegény Tomika! No nem azért, mert nem nyert, hanem mert négy évébe telt rájönni, mekkora hülyeség ez a sznob punciskodás az ételekkel. Már az ételmelegítős gikszernél rá kellett volna jönnie, én már akkor vastagon kiröhögtem. Komolyan négy évet azzal töltött, hogy csipesszel lapátolta a lazacfingot a hagymahabra és még valaki fizette is ezt a hülyeséget??? Máshol az ilyet lapáttal agyonverik. Egyébként meg csak savanyú a szőlő a hisztis pi**ának.

bbalintus 2017.04.20. 10:08:41

Hogy mennyire kurva okos itt mindenki. Megint én vagyok a hülye, hogy kommenteket olvasok...

Miklós Hoffmann 2017.04.20. 10:11:15

@bbalintus: pedig szerintem vicces, ahogy mosdatjak a primadonnat a rajongoi.

2017.04.20. 10:11:24

@bbalintus: Ilyet akkor is oviban mond az ember Pistikének: nem én nyertem, többé nem játszom veled!
Illetve oké, fogadjuk el, hogy első indulatában ilyen gyerekesen nyilvánult meg. De ez egy film, amiről szó van, bőven volt ideje lehiggadnia, és átgondolnia, hogy a -szerinted- csalódottságát ne ilyen infantilis módon juttassa kifejezésre.
A másik lehetőség, hogy azoknak van igazuk, akik szerint kissé elszállt magától, és jól megsértődött, amiért nem lett dobogós, igy kivágott egy minta-hisztit.

RTB 2017.04.20. 10:34:30

Egy 5 évestől elnézném, de egy felnőtt embertől . Más is ugyanannyit készült, másnak is elvette a szabadidejét, más versenyzők is feláldoztak egy csomó mindent ezért, aztán az egyik 4. lett, a másik első, a harmadik meg utolsó.

Intimitás Gourmet · http://intimitasgourmet.blog.hu/ 2017.04.20. 10:36:09

Valójában Széll 8 évet áldozott be, hisz 2008-ban fedezték fel az MGE versenyén. A mostanni verseny tányérjai közül számmora csak az amerikaiakl volt jobb, de ők is 10 éve erre az aranyra gyúrtak. Minden nemzeti él nélkül, simán hozhatták volna az ezüstöt.
Széll kiemelkedő tehetség, mert nemcsak kreatív, hanem precíz és áldozatosan dolgozik.

Az MGE is rá épített, és az ő vonalát kellene folytatni a mostani fiatal szakácsoknak is.

Ő végre hisz a hazai alapanyagban a régi receptekben.

Muad\\\'Dib 2017.04.20. 10:38:33

@RTB:
Éééés még x komment után is ott tartunk, hogy ne Széll döntse el mit akar csinálni a jövőben, hanem majd megmondják neki az okosak a hozzászólásokban, akiknek a többsége mellesleg soha olyat nem tettek a szakmájában, ami a világ legjobbjai közé emelte volna őket. De amúgy tudják mi a hiszti...

RTB 2017.04.20. 10:43:38

@Muad\\\'Dib: azt csinál amit akar, de jogom van nem egyet érteni vele.
Nem szimpatikus a reakciója, ez a véleményem

RTB 2017.04.20. 10:45:30

@Muad\\\'Dib:

Hogy mindenki megértse, miért nem szimpatikus:
Az egészből az jön le, hogy neki kellett volna nyernie, nem másnak, ergo aki nyert az jogtalanul nyert.

Jovanotti 2017.04.20. 10:46:20

@FlybyWire:
Kar hogy fogalmad sincs rola,mi az a marokkoi citrom, de gugli a baratod. A citrom valoban nem lehet magyar, de a marokkoi citromot megcsinaljak a szakacsok maguknak. Ennyi erovel a bors sem magyar, sot a komeny sem...tenyleg troll vagy

copass 2017.04.20. 10:52:31

ez a klasszikus "sohatöbbéaztánmajdkésőbb(haelegetbeszéltekróla)akkormégis" trükk

Muad\\\'Dib 2017.04.20. 10:52:51

@RTB:
Kár, hogy erre még csak utalás sincs a cikkben. Lehet, hogy ezt gondolja, de az biztos nem ebből a cikkből derül ki...

2017.04.20. 10:58:02

@Muad\\\'Dib:

Ha neked lehet véleményed másokról, mások kommentjeiről, akkor talán engedd meg másoknak, hogy véleményük legyen Széllről és az ő nyilatkozatáról.

Amúgy ez az egész szakácsversenyesdi teljesen értelmetlen. Annak lenne értelme, ha éttermben dolgozó szakácsok mindenféle felkészülés nélkül elmennének egy versenyre, ott tudnák meg, hogy miből kell dolgozniuk. De az, hogy valaki felmond a munkahelyén, mert semmi mást nem csinál, mint hogy a versenyre készül, és hónapokon át heti háromszor elkészíti azt, amit a versenyen is fog, teljesen értelmetlen. Kb. mintha egy NBA-játékos indulna az All Star-gála zsákolóversenyén, és ezért nem játszana a bajnokságban, mert semmi mást nem csinál, minthogy naponta ötezerszer zsákol. Aztán ha a versenyen megelőzi valaki, aki nem ötezerszer, hanem hatezerszer zsákolt naponta, akkor rájön, hogy értelmetlenül kidobott idő volt az egész.

Amúgy a verseny előtt azt nyilatkozták, hogy a cél az első ötbe kerülés. Ez pedig teljesült.

Trejo 2017.04.20. 10:58:13

A negyedik helyezettek között ő volt az első.

RTB 2017.04.20. 10:58:55

@Muad\\\'Dib:

"Négy év nagyon sok. Amikor más síelt, én csipesszel raktam a dolgokat a tányérra."
Miért, más nem ezt csinálta?

"Biztos vagyok benne, hogy egész életemben el fog kísérni, hogy innen egy szoborral jöhettem volna haza, és nem sikerült."
Oké, nem azt mondta, hogy "kellett volna hazajönnöm", de ennyiből azért ki lehet olvasni az ember lelkéből, hogy mi zajlik benne.

Muad\\\'Dib 2017.04.20. 11:03:06

@RTB:
Továbbra sem értem a problémát. Igen, nagyon csalódott, és nem akarja ezt megismételni, mert lehet úgy érzi nem éri meg újra ez a tortúra. Mi ezzel a gond?

FlybyWire 2017.04.20. 11:08:06

@Jovanotti: citrom valoban nem lehet magyar

Akkor most igazam volt, kösz hogy leírtad. De miért amúgy?

FlybyWire 2017.04.20. 11:09:27

@Jovanotti: Amúgy tényleg full magyar: www.nosalty.hu/recept/sos-citrom
És a gulyás szerves része :)
Sznob hülyegyerek :D

csigafrédi 2017.04.20. 11:12:55

Teljesen jól csinálja. Kellett ez a négy év, hogy nevet szerezzen, kikristályosodjon a tudás és a technika, és hogy rájöjjön mit akar mindezzel kezdeni. Szerintem ha harmadik lett volna, akkor sem indul újra, mert nem első lett, ha első, akkor meg azért fölösleges, mert már megnyerte, így legjobb esetben is "csak" ismételhetett volna. Ha valaki szeret főzni, akkor ez a forma 1-es (tizedmásodpercre lebontott) hajtás biztos nem a végcél. Én azt értem ki a szavaiból, hogy ebből lett elege.
Van egy piszok jó szakácsunk, aki inkább nekünk főz, mint a fénynek, meg a csillogásnak. Becsülendő döntés, és örülhetünk mi is, így mindenki jól járt. (Nyithatott volna külföldön is éttermet, ami biztosan gyorsabban térült volna meg ilyen renoméval, de nem ezt tette.)
Jó arc.

FlybyWire 2017.04.20. 11:14:25

@csigafrédi: Ez a része rendben is van, sőt tök jó. Ha normálisn nyilatkozott volna hiszti helyett, senki nem is köt bele :)

csigafrédi 2017.04.20. 11:50:13

@FlybyWire: Mindenki arra figyel, ami érdekli, és úgy értelmezi a leírtakat, ahogy akarja. Ez a része nem igazán érdekel. (Én azt gondolom, hogy szeretnének családot és egy ismételt indulás mellett egyszerűen nem férne bele. De ez csak az én fantáziám, ezt tartom logikusnak, de igazából tökre nem számít, hogy ki mit gondol a dolgok hátteréről. Ezért is tettem ezt itt most zárójelbe :))
Éremért ment és nem jött össze, ezért nem fektet bele több energiát és időt. Azt, hogy ezt ki hogy értelmezi, meg, hogy ő éppen azon a napon hogy fejezte ki magát, nekem teljesen másodlagos. Itt most éppen erre kitaláltátok, hogy mekkora hiszti, ti ezt gondoljátok. Ki tudja, lehet, hogy valóban az. Ezzel foglalkozni a ti dolgotok. Gurigázzatok még egy darabig ezzel a kifejezéssel, aztán mikor meguntátok, akkor menjetek és egyetek náluk egy klassz rakottkrumplit, úgyis mindjárt ebédidő :)

rooklin 2017.04.20. 11:56:13

Megpróbáltam utánanézni, hogy ez a Bocuse d'Or a világban is akkora médiaérdeklődést kiváltó esemény-e, mint Magyarországon.

De a Google Trends-nek sajnos nincs regionális lebontása a kulcsszóra, mert nem érkezett rá kellő mennyiségű keresés. Az mondjuk elég sokatmondó, hogy a "related queries" listán az első két címszó Budapest és Széll Tamás.

De hogy legalább a nagyságrendet be tudjam lőni, összevetettem két, kevéssé érdekes és nemzetközinek véletlenül sem nevezhető kulcsszóval. Az eredmény: i.imgur.com/2kHwTxq.png

Úgyhogy annyira azért nem kell kétségbe esni, mégsem egy NB 1-es meccset vesztett el...

histar007 2017.04.20. 11:59:03

Tisztelem Tamást és minden más embert aki ennyit ud ba****ni egy ilyen megmérettetésért.
Ha jobb kedvre szeretne derülni beszélgessen néhány 4. helyezett Olimpikonnal. Bármelyiket meghívhatja, szerintem szívesen mennének.
Amúgy meg ha most ő a világ 4. legjobb szakácsa, az mégsem olyan rossz dolog.

Alick 2017.04.20. 12:08:26

Oké, csalódás, előfordul az ilyesmi... most képzeljük el a birkózót, akitől a bírók elcsalják az olimpiai aranyat. Neki nem lesz alkalma a következő években sikeres privát terméket előállítani.

2017.04.20. 12:14:15

@Nevoeiro66: Komoly érveid vannak ám. :DDDD

drhorrible 2017.04.20. 12:27:24

Hogy rohadna meg ez az ember is, amiért jól végzi a munkáját meg kitűnik valamiben. Gyűlölöm az ilyen embereket... Menne inkább a gyárba targoncát vezetni oszt csinálna végre valami hasznosat az életben ehh.

bontottcsirke 2017.04.20. 12:53:02

A "csóka" ahogy egy-két lumpen nevezi itt, letett egy pár dolgot az asztalra, amitől jogában áll hisztizni, megsértődni vagy akármi.

A fotelkritikusoknak meg üzenem, hogy utána lehet csinálni.

bontottcsirke 2017.04.20. 12:55:40

@grundigg: Például a forma 1-nek sincs semmi értelme. Annak lenne, ha mindenki felsorakozna skodával, daciával meg suzukival aztán mennének mint a meszes (nálunk ez speciel így is van)

Na látod, miért hülyeség a hasonlatod?

Muad\\\'Dib 2017.04.20. 12:56:32

@rooklin:
Pazar érv. A "design and synthesis of molecular machines" kifejezésre is kevesen keresnek. Ez a kutatási téma "csak" kémiai Nobel-díjat érdemelt 2016-ban, de innen balkánisztánból tudjuk, hogy mivel kisebb volt az érdeklődés erre,, mint a fradikára, így nem is ér semmit...

2017.04.20. 13:23:25

@bontottcsirke: A szakmai tudását senki meg nem kérdőjelezte. A viselkedését már annál inkább, úgyhogy igen, nagyon sokan utánacsinálták már. Amiért valaki szakmailag jó, sőt nagyon jó, a viselkedését még nem feltétlenül kell szó nélkül lenyelni.

Charly Firpo 2017.04.20. 13:25:37

Nem tudom, de nagyon elszállt az agya manapság ezeknek a gasztro-mókusoknak és trendy szakácsoknak.
Gondolom Lyonban már fel is vonták a fekete zászlót, amiért Őurasága nem teszi be többé oda a lábát.

Atyám, borogass...

bontottcsirke 2017.04.20. 13:44:23

@Pink Petsch: Nagyon sokan mint pl.ööööö

Ne nyeld le.

bontottcsirke 2017.04.20. 13:44:58

@Charly Firpo: Ja, vödör pörkütt oszt jónapot!

helyén találta a szöget 2017.04.20. 14:02:55

@Intimitás Gourmet:
"A mostanni verseny tányérjai közül számmora csak az amerikaiakl volt jobb"

Te kóstoltad?
Mert a kajánál az első az íz, nem a kinézet.
Ettem már nagyon jól kinéző tök íztelen kaját, amire nulla pontot lehetett volna adni.

2017.04.20. 14:08:09

@bontottcsirke:

Én nem mondtam, hogy amatőr háziasszonyok induljanak a saját otthoni eszközeikkel. Pusztán azt a naiv gondolatomat tettem közzé, hogy a szakácsversenyeken szerintem szakácsoknak (azaz vendégek számára - leginkább étteremben - hivatásszerűen ételt készítő embereknek) kellene indulniuk, nem pedig hivatásos versenyzőknek, akiknek abból áll az élete, hogy ugyanazt az egy ételt készítik el ezerszer egymás után. Persze ez csak egy magánvélemény. Amúgy van aki szerint a Forma-1-nek sincs értelme, miközben van, aki videójáték-versenyzésből vagy evőversenyeken való részvételből él meg. Nyilván ezeknek is van egy csomó nézője, és a nézők szerint értelme is.

Mindenesetre Széll nyilatkozatából ("Amikor más síelt, én csipesszel raktam a dolgokat a tányérra. Köszönöm szépen ez nekem elég volt, tudok találni magamnak más elfoglaltságot is.") úgy tűnik, ő maga sem talál sok értelmet abban, hogy "csipesszel rak dolgokat a tányérra", az értelme az lett volna, ha ennek jutalma egy dobogós helyezés.

2017.04.20. 14:09:08

@bontottcsirke: Mint pl. akik nem hisztiztek, mint egy fürdőská, ha lecsúsztak egy dobogós helyezésről.
Nem is, még akkor sem, ha neked ez nem tetszik.

helyén találta a szöget 2017.04.20. 14:12:26

@Muad\\\'Dib:
Döntse, persze.

Senki nem is mondta, hogy ne.

De ez kb. olyan szintű hiszti, mintha egy úszó azzal jött volna a brazíliai olimpia után, hogy ő soha többet nem megy Rióba, mert 4 éven át készült, és csak 4. lett.
Mindenki kiröhögné, hogy öcsém, gyorsabban kellett volna úszni, és akkor te nyersz.
Ennyi.

Te ezt a különbséget nem érted.

Széll meg majd lesz továbbra is a Lidl szakácsa, mint már vagy 3 éve.

Ami meg az éttermét illeti, az a remek, hogy ez a Kanalas Györgyi nevű önjelölt gasztroszakértő (egyszer evett már a Costesben, innentől ő egyértelműen ÉRT HOZZÁ) akkora seggnyalást ír a gulyáslevesről, mint ide Jeruzsálem, Makón keresztül.
Valójában meg egy tök drága hely, ahol mondjuk olyan megégetve adják a rakott krumplit, hogy ha azt nem Széll Kálmán, izé, Tamás készítené, akkor mindenki lehordaná mindenféle szarnak.

Ez csak egy reklámcikk, semmi egyéb.
Gondolom, a cikkíró megkapja érte a jutalékot, mondjuk 1 év ingyen ebéd a Széll-kifőzdében.
Másra nem nagyon tudok gondolni ezek után a cikkek után.

metax 2017.04.20. 14:13:08

A kis durcis. Tisztára, mint Kovács Kokó István. Őt - miután halomra verte addig ellenfeleit -
egyszer verték meg a ringben, és utána ahelyett, hogy megrázta volna magát, rögtön be is jelentette visszavonulását.

Kérem szépen, hát milyen dolog az, hogy egy magyar bokszolót csak úgy kiütnek?!. Milyen dolog az, hogy egy magyar séééééf nem kerül egy nemzetközi versenyen dobogóra? Inkább visszavonul, inkább nem indul azon a versenyen. Az a biztos...

Charly Firpo 2017.04.20. 14:13:29

@bontottcsirke: Nyuszika, mire véljük ezt a vehemens védelmet a nagymenő szakács irányába? Tán rokon?
A vödör pörköltet se értem, szerintem próbálj kicsit lenyugodni.

metax 2017.04.20. 14:14:00

A kis durcis. Tisztára, mint Kovács Kokó István. Őt, miután halomra verte addig ellenfeleit, egyszer verték meg a ringben, és utána ahelyett, hogy megrázta volna magát, rögtön be is jelentette visszavonulását.

Kérem szépen, hát milyen dolog az, hogy egy magyar bokszolót csak úgy kiütnek?!. Milyen dolog az, hogy egy magyar séééééf nem kerül egy nemzetközi versenyen dobogóra? Inkább visszavonul, inkább nem indul azon a versenyen. Az a biztos...

Charly Firpo 2017.04.20. 14:14:28

@metax: Nagyon jó a Kokó hasonlat :)

helyén találta a szöget 2017.04.20. 14:14:53

@Muad\\\'Dib:
Az, hogy ezt el lehet mondani normálisan, meg el lehet mondani hisztizve, ahogy Széll teszi.
A kettő közt van egy szakadék.

Intimitás Gourmet · http://intimitasgourmet.blog.hu/ 2017.04.20. 14:16:19

@helyén találta a szöget:
Nézd, eleve a legjobb hústányér volt, szóval ízben sem volt gond. De ha megnézed és összehasonlítod a tányérok esztétikáját, a felhasznált alapanyagokat, technológiákat, akkor ezért lejön, hogy tökéletes lehetett.
Nem az ízekkel szokott gond lenni, hanem a harmóniával.

helyén találta a szöget 2017.04.20. 14:21:25

@csigafrédi:
Ja, van egy piszok jó szakácsunk.
De lehet, hogy anyád (vagy az enyém és még sokaké) jobb húslevest meg rántott húst csinál, mint ő.

@bontottcsirke:
Persze, hiszen egy szakács mindennap letesz valamit az asztalra, többször is. A szakmájával jár. A pincér dettó.

@Charly Firpo:
A franciák már a hadüzeneten gondolkodnak a nyilatkozat óta. Emiatt még a NATO-ból is kilépnének.

helyén találta a szöget 2017.04.20. 14:22:57

@Intimitás Gourmet:
Ismétlem a kérdést:
Kóstoltad?

Mert ha nem, akkor csak üres dumát írsz.
Ez nem képzőművészeti verseny volt, hanem szakácsverseny. Az, hogy jól nézzen ki, az előbbin számít, tök mindegy, milyen az íze.

bontottcsirke 2017.04.20. 14:23:55

@Charly Firpo: Ez egy verseny. Szakács. Abból a top. Itt nem az öreganyám kifőzdéje indul, hogy ki tud jobb rántott csirkemellet csinálni. Ahhoz, hogy szakács légy illetve top-séf, kell egyfajta egyéniség, lelkület, különben nem lesz az eredmény megfelelő. Ebbe a lelkületbe belefér, ha valaki balerina-szerűen kiborul, mert hát végülis nem vájárverseny volt.

Ennyi. Senki sincs kibukva, csak proletár szellemiséggel nem kell itt kommentelni, hiszen van fóóci, autókagyorsuló meg hasonló blog. Hagyíjátok meg ezt nekünk sznob-gourméknak.

Köszi

rooklin 2017.04.20. 14:31:40

@Muad\\\'Dib: Tök mindegy, én csak kíváncsi voltam, hogy globálisan mennyire mainstream ez a verseny. A kémiai Nobel-díjról eddig is tudtam, hogy nem az.

Tisztában vagyok vele, hogy ettől még az utolsó helyezett is jobbat főz, mint amilyet én valaha ettem, csak nem ez érdekelt engem. Hanem hogy a Széll Tamás hírözön egy Kovács Kokó István-jelenségnek köszönhető (amikor is a média elhitette a fél országgal, hogy rajta a világ szeme, miközben max megszállott box-berkekben volt radaron) vagy frankón világhírű a csávó, és egy akkora díjról maradt le, amekkorát magyar ember még nem nyert.

Egyértelműen az előbbiről van szó.

dr. v.b.1990 2017.04.20. 14:31:59

@Charly Firpo:

"de nagyon elszállt az agya manapság ezeknek a gasztro-mókusoknak és trendy szakácsoknak."

És ebben a média a legnagyobb ludas.

Muad\\\'Dib 2017.04.20. 14:32:39

@helyén találta a szöget:
"...Az, hogy jól nézzen ki, az előbbin számít..."
Te már aztán tudod mi számít egy Bocuse d’Or-on.

FlybyWire 2017.04.20. 14:34:08

@helyén találta a szöget: Hagy má', egyszer sikerült ezzel a hájpingerrel kommentcsatáznom egy kicsit... reménytelen, majdnem olyan gáz mint a szuperhülye világevős, minden sznobok és kompenzátorok ősatyja.
Ez az egész gyurmé' téma egy hülye divathóbort, mint a Luivutton és egyebek.
Kurva finomakat bárki, bárhol tud főzni, ha jól kombinál jó alapanyagokat, és nagy mákja van (persze utána reprodukálni már más kérdés, az a művész akinek az is megy.)

Fogom is magam, lemegyek Dél-Dalmáciába oszt' betolok pár tál citromos/fokhagymás, aznap fogott roston sült makrélát, utána az ízlelőbimbóim multiorgazmusban fetrengenek hetekig majd :D

Muad\\\'Dib 2017.04.20. 14:34:54

@rooklin:
Akár a Nobel-díj esetében. Nem is baj, hogy nem nyerünk olyat se. A siker kulcsa pumpedizé, meg társai. Az méjnsztrím.

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2017.04.20. 14:36:41

Nagyon jó, a kommentelők már egy szaros csirke miatt ölik egymást :DDDD

Charly Firpo 2017.04.20. 14:37:22

@bontottcsirke: elárulok valamit: sznob is vagyok, s gourmé is. Amit Széll nyilatkozik/művel, az műmájer hiszti, elképesztően nagy lett az arca.
Amúgy proletár is szívesen lennék. Mit jelent számodra ez a szó?
Ahány proli módra viselkedő, bugris parasztot láttam már gasztro -és bor fesztiválon és fine dining étteremben, Dunát lehetne rekeszteni velük.
Nem attól leszel finom úriember, mert ilyen helyekre jársz és gurménak nevezed magad.

Muad\\\'Dib 2017.04.20. 14:37:54

@FlybyWire:
Hát nem lehet mindenki Laci'bá szintű mesterszakács...

FlybyWire 2017.04.20. 14:38:03

De a pisztráng se rossz, mondjuk Bovec környékén. (másik délszláv, de tök véletlen hogy pont ezt a ketőtt írom, lehetett volna a Donegalban evett rákszószos steak is, ami úgy magasodik ki az átlag ír konyhából, mintha a Burj el Arab a Holt-tenger közepén állna:D

Muad\\\'Dib 2017.04.20. 14:41:20

@vacsad:
Nem, a vita azon megy, hogy ma balkánisztánban, ha valaki a szakmájában kiemelkedőt teljesít azonnal pályán kívülre kerül. Ahogy jótündér írta (igaz szellemi tevékenységgel kapcsolatban, de ide is passzol) a vincenten: "...egyetlen egy percig nem érezték azt a semmihez sem hasonlítható érzést, amikor elritkul az oxigén, és az ember előtt már csak a hegy van. Ezek előtt mindig egy segg volt, az idősebbek előtt ráadásul több segg is volt már az életükben..."
Erről van csak szó.

FlybyWire 2017.04.20. 14:44:09

@Muad\\\'Dib: mondom, hogy az igazán finom dolgokhoz nagy szerencse, a reprodukálásukhoz pedig tudomány kell.
Iszonyú finomakat lehet enni sok helyen (Milánóban a folyós belsejű bivalymozzarella, vagy a fokhagymás, olajos lisztben ropogósra sütött zsálya és egyéb fűszerek, Isztambulban a helyi kis étteremben feltálalt kebab, ami nyomokban sem emlékeztett az európában bárhol evettre) - ugyanakkor Párizsban vagy Moszkvában irgalmatlan szar kajákat ettem, de pl. Szófiában is döbbentem kellemeset ahogy Bukarestben is, Madridban pedig majdnem vissza kellett küldenem a szar kaját (rákos paella) amit adtak.

A világban ezerfelé lehet véletlenszerűen iszonyatosan irgalmatlanul finom kajákra akadni, de egyáltalán nem biztos, hogy pont a michelin vagy egyéb tetszőlegesen szubjektív értékelés fog célravezetni.
Az csak simán célzott, pofátlanul marketingelt ÜZLET.

grundigg (törölt) 2017.04.20. 14:44:25

@Muad\\\'Dib: Széll Tamás pályán kívülre került? Miről beszélsz?

FlybyWire 2017.04.20. 14:46:13

@Muad\\\'Dib: Ezt a sok baromságot abból szűrted le, hogy kiemeltük, a fenti megnyilvánulás mekkora nyivákolós hiszti volt csupán?
Öcsém, hosszútávú (irányított) asszociációból PhD-ztél netán? :)

Muad\\\'Dib 2017.04.20. 14:46:43

@grundigg:
Igen, a magyar átlagproli parasztnak ő a "gurmé" barom, meg a sok sznob, aki "hájpolja".

2017.04.20. 14:47:17

@Muad\\\'Dib: Nem édesapa, arról van szó, hogy legyen bárki bármilyen jó egy adott szakmában, érezze bármily gyakran is az "elritkult oxigén" okozta agyi rendellenség általi "eufóriát", ha úgy érzi, vesztes helyzetbe kerül, azt viselje méltósággal, és ne vágjon ki egy diszhisztit. Egyrészt, hülyén jön ki belőle, másrészt a saját eredményeit köpi képletesen szembe ha úgy viselkedik, mint egy elkényesztetett ovis.

Bambano 2017.04.20. 14:48:55

kérdés, hogy a nem teszem be többet a lábam Lyonba az konkrétan azt jelenti, hogy Lyonba nem megy többet, vagy Lyont, mint a verseny helyszínét, szimbólumként felhasználva azt akarta mondani, hogy szakácsversenyre nem megy többet.

én a másodikat választom.

FlybyWire 2017.04.20. 14:49:48

Ez pont olyan, mint amikor valamelyik Talmácsiról szóló cikk alatt elkezdték kommentben elemezgetni, hogy hát bizony ő meleg, akkor a kommentelők hülyébbik fele egyből nekiesett az ezt még csak felvetni merészelőknek, kb ennek az arrakisi fószernek a stílusában, hogy mekkora szemetek már.

Még ahhoz is hülyék voltak, hogy valójában ők maguk az előítéletesek, mert attól, hogy számomra a megnyilvánulásai alapján Talma langyi, Széll T. meg hisztikirálylány, attól még ugyanúgy lehetnek full jó emberek, hiszen az embert nem 1-1 aspektusa jellemzi fullban.

Ráadásul az idézett vitában kinek van előítélete a melegek ellen? Akit egyáltalán nem zavar, ha az említett híresség az, vagy azt, aki ettől merőben elzárkózik, és "védi" az illetőt olyantól, amitől egyáltalán nem kellene, hiszen nincs benne semmi rossz?

Gondolkodni - nem kéne már?

Muad\\\'Dib 2017.04.20. 14:52:07

@FlybyWire:
Please...
Random balkán-rant (te is szerepelsz, ne aggódj):
"...továbbra is a Lidl szakácsa..." -lesajnálás
"...ahol mondjuk olyan megégetve adják a rakott krumplit, hogy ha azt nem Széll Kálmán, izé, Tamás készítené, akkor mindenki lehordaná mindenféle szarnak..." - hülyeség
"...Ez az egész gyurmé' téma egy hülye divathóbort..." - en-bloc megmondóember
"...Kurva finomakat bárki, bárhol tud főzni..." - ijjet'énistugyok
"...Sznob hülyegyerek..." = nemkádárproli

grundigg (törölt) 2017.04.20. 14:52:53

@Muad\\\'Dib: Szerintem te nem érted, mit jelent az a kifejezés, hogy valaki pályán kívülre kerül. A "magyar átlagproli paraszt" (szép kifejezés, amúgy van német, francia, holland átlagproli paraszt is?) eddig sem járt Michelin-csillagos étterembe, és ezután sem fog. Ahogyan az átlag akármilyen nációjú sem. Ettől Széll Tamás nem fog semmilyen pályán kívülre kerülni.

Muad\\\'Dib 2017.04.20. 14:54:11

@grundigg:
Apró különbség, hogy nálunk szerencsésebb helyen ebből nem ilyen jó asszociációkra jutnak: @Muad\\\'Dib:

FlybyWire 2017.04.20. 14:54:58

@Muad\\\'Dib: Most magadat jellemezted az idézőjelek között? :)
Lassan mindenki okád tőled, ne hagyd abba ;)

FlybyWire 2017.04.20. 14:57:10

Ja igen, a félmondatok idézése is elegáns, Andy Vajna futtat téged is? :;)
Hallottam, hogy a TV2-ben most van pár jó pozi, gondolom a CV-d ott figyel már...

wmіki 2017.04.20. 14:57:41

@Pink Petsch: Szerintem ez a "verseny" csupán egy cirkusz és Széll Tamás egy remek bohóc ebben a cirkuszban.

FlybyWire 2017.04.20. 14:58:27

@Muad\\\'Dib: Rögtön az első kommentre hőbörgő, félreértelmezett faszságot írtál, te emlegeted a relevanciát? Meg se értetted, miről írtunk/írunk végig :)
Fuss még pár kört, ma jó kedvem van :)

rooklin 2017.04.20. 15:00:00

@Muad\\\'Dib: 100%-ig biztos voltam benne, hogy pumped méjnsztrímezni fogsz, ha leírom ezt a szót. Pedig te is tudod, hogy a gasztronómiában egészen mást jelent mainstreamnek lenni, mint a bulvárban. De nem bírtad megállni, mert az a típusú arc vagy, aki bevadul erre a szóra.

A lényegen nem változtat: ha ebben a szakmában a sikert nem Bocuse d'Or címekben mérik, hanem Michelin-csillagokban, akkor valójában tökmindegy, hogy Széll Tamás dobogós lett, vagy csak negyedik. És nem érdemel nyilvános hisztit.

Muad\\\'Dib 2017.04.20. 15:00:13

@FlybyWire:
releváns válasz 3.
A témához valami? Az általam idézetteket nem ti írtátok?

FlybyWire 2017.04.20. 15:03:55

@rooklin: könnyű ugráltatni, mint ahogy minden szelektíven olvasó/értelmezésképtelen trollt.
Senki nem írta pl., hogy ne ismerne el egy bármilyen nemzetközi csigaszempárhuzambaállító versenyen (hülyéskedek, ez a szakácsos izé szakmailag tényleg jó lehet) teljesítmény.
Persze, hogy elismerjük. Fact 2.
A hiszti egy férfitől, egy versenyen elért eredmény után nagyon szánalmaska. Fact 2.

Nem függ ám minden mindentől, meg mindennel össze, csak hát Tompika nem tud disztingválni, főleg ha a kedvenc aranyhörcsögét molesztálját verbálisan. :)

FlybyWire 2017.04.20. 15:04:38

Fact 1 az első 2, hát nem elgépeltem :)

Muad\\\'Dib 2017.04.20. 15:07:36

@FlybyWire:
Eeeegen, süt az elismerés az általam idézettekből. Bár téged is így ismernének el...

KukuxuBucsu 2017.04.20. 15:09:25

Hisztibb a hisztinél azon hisztizni, hogy ez hiszti, eszem megáll mennyi önérzetes hülyének van internettye manapság. Meg ideje és sajna véleménye.

bontottcsirke 2017.04.20. 15:12:47

@Charly Firpo: Mindenkinek van egy véleménye ez egy ilyen műfaj. Nekem ez. A proli szó jelentését az imént definiáltad saját magad, én inkább művelt paraszt vagyok. Ha lehet ilyen képzavarral élni.

helyén találta a szöget 2017.04.20. 15:13:45

@Muad\\\'Dib:
Ezt rólad írta?
Mert te láthatóan imádsz segget nyalni, kb. mindegy, kiét.

Amúgy az idézett jótündér egy ostoba, sötét, hisztis segg önmaga is.

helyén találta a szöget 2017.04.20. 15:15:35

@Muad\\\'Dib:
Ahogy látom, te megeszed a szart is, csak híres (= általad ismert) ember szarja.
Jó étvágyat kívánok!

Kiralylany77 2017.04.20. 15:23:58

Annak a neurotikus k*rva Palágyi Esztikének kellene versenyeznie a costesbol, mar azzal nyerne, ha leorditana lyonban a zsurit, felelmukben neki adnak a szobrot is. Mindet elkuldene a k*rva anyjaba ahogy szokta a munkatársaival is.

Unerwünschter Gast 2017.04.20. 15:25:37

@grundigg:
"Amúgy ez az egész szakácsversenyesdi teljesen értelmetlen. Annak lenne értelme, ha éttermben dolgozó szakácsok mindenféle felkészülés nélkül elmennének egy versenyre, ott tudnák meg, hogy miből kell dolgozniuk."

Hát ez olyan lenne, mintha kivinnének 100 sportolót az olimpiára és ott tudnák meg, hogy miben kell versenyezni. Úszás, futás, rúdugrás.
Nyilván ez is egy verseny lenne, de az eredménye az, hogy nem a legjobb terméket kapod. A szakács is csak azt tudja elkészíteni jó színvonalon, amit rendszeresen készít. Mint ahogy a zenészek is csak azt tudják lejátszani (jól) amit begyakoroltak.
Ami leírsz, az a "Hagyjál főzni" című műsor.

2017.04.20. 15:48:17

@Kiralylany77: Látom, nem kedveled túlságosan :DDD Pedig megmondták itt az okosok, hogy egy csillagos étteremben dolgozó séfnek joga van hisztizni :PPP

grundigg (törölt) 2017.04.20. 17:31:07

@Unerwünschter Gast:

A "Hagyjál főzni!" című műsorban nem szakácsok versenyeznek, tehát a példát nem jó. A sportos példád sem jó, mert könnyen lehet, hogy a futók vagy a rúdugrók egy része belefulladna a vízbe, az úszók meg a futók pedig egy métert se tudnának ugrani a rúddal. Azért én nem lennék ilyen rossz véleménnyel a szakácsokról, hogy ha nem főztek le valamit százszor az elmúlt fél évben, akkor abból csak valami olyan színvonal lehet, mintha egy úszó indulna rúdugrásban.

Az kétségtelen, hogy a termék így lesz a legjobb, de csak az adott szabályok között. Hiszen rengeteg korlát van: mennyi idő alatt, milyen eszközökkel dolgozhatnak a versenyzők, de ha korábban közölnék velük, hogy miből kell főzni, akkor még több gyakorlással még jobb lehetne az eredmény. Szóval nem a végtermék minősége az egyetlen szempont, ha csak az számítana, semmilyen kötöttség nem lenne.

A példámban amúgy nem az a lényeg, hogy előre tudják-e a versenyzők, hogy miből kell főzni vagy nem, hanem az, hogy számomra nehezen felfogható, hogy egy szakácsversenyen nem olyan szakácsok indulnak, akik a mindennapokban szakácsként dolgoznak egy étteremben, hanem gyakorlatilag hivatásos versenyzők. Legalábbis Széll a verseny miatt felmondott a munkahelyén, mert a felkészülés nem ment együtt a mindennapi szakácsmunkával. Innentől ez nekem teljesen öncélúnak tűnik, nem az derül ki, hogy ki a legjobb szakács, hanem az, hogy ki a legjobb versenyző. De az meg számomra nem túl érdekes.

helyén találta a szöget 2017.04.20. 17:37:33

@Unerwünschter Gast:
"Mint ahogy a zenészek is csak azt tudják lejátszani (jól) amit begyakoroltak."
Háát... vannak olyan zenészek is, maradjunk annyiban.

Valamint javasolnám a "kotta", valamint a "blattolás" szó kikeresését a szótárból.

takingsider 2017.04.20. 17:49:16

@Kiralylany77: ez elég bennfentes infónak tűnik - és nyilván baromi szar is lehet megélni, s nyilván nem, nagyon nem szép dolog, viszont amit eddig olvastam a témában, ezen a szinten kb. azért ez nem meglepő, itt jön be, hogy a szakmai alázat és a aggilizmus keveréke milyen annál, akit szájba basznak a forró eperzselével, gondolom legalábbis

gregaba 2017.04.20. 18:59:39

Nincs baj a sráccal, magyar mértékkel elképesztően komoly munkamorál és precizitás jellemző rá, és ugyanennyi erővel meglehetett volna a 3. hely.
Ez egy kőkemény verseny, és amikor világhírű francia séfek nyírják ki magukat, mert elvettek tőlük 1db Michelin-csillagot, ott nem lepődhetünk meg, ha Tomi besértődik egy picit. Majd elmúlik.

alien 2017.04.20. 19:59:05

En bírom a fickót. Szeretem nezni a videóit. Jo szakács. De nem a verseny vett el megy évet az életéből. O szánta arra es most azt gondolja felesleges volt. De o döntött igy. Becsülöm, hogy belátja me, nyert. Amugy meg igazából mindegy nem lett volna se tobb se kevesebb ha nyer. Hajra

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2017.04.20. 20:19:10

Mi lenne, ha az utólagos gondolkodás és hiszti helyett arra koncentrálna, hogy a bisztrójában ne ugyanaz az öt étel szerepeljen hónapokig az étlapon? Lehet, hogy a versenyre készülve egy évig ugyanazt főzte, de egy bisztróban illik 1-2 hetente megújítani az étlapot.

sóhegy049 2017.04.20. 20:55:37

Elhiszem, hogy 4 év meló után szar a dobogó mellé állni. Azonban annyira mégsem lehet annyira szar egy ilyen szintű versenyen részt venni, külön díjat nyerni és nevet szerezni. Egy kicsit túltolta őt a népnemzeti média, mert a csapból is ő folyt. Talán ezt nem kellett volna.

ati27 2017.04.20. 21:08:42

Jam. Magyarok... Csak az zarany az zigazi. Aki ezüstérmes, az màr vesztes. Ahol élek, ott màr az olimpiai pontokat szerzö sportolónak is kb úgy örülnek, mintha érmes lenne. És bizony nagysàgrendekkel többet sportol mint az otthoniak. Azaz a hangsúly is inkàbb a tömegsporton van. A sportolok negy része is "magàn" vagy céges tàmogatàssal indul. Az àllam szerepe minimàlis. Szép lenne ez a 4. hely. Meg kéne becsülni! Persze aki a kicsit nem becsüli... Inkàbb motivàciót kellett volna meríteni ebböl az eredményböl. Mondjuk így sem gàz. Igazàból miért ne lehetne csalódott? Miért ne mondhatnà ki, hogy az? Nincs ezzel semmi probléma..

NaC 2017.04.20. 22:22:13

Huuu, inkább megyek fõzni.....

Csizmadia Sándor 2017.04.20. 22:26:59

@Robcsa73: Igazat adok Önnek,Széll Tamás azért nem nyert,mert túl volt okosítva és edzve.A viágon senki sem viselte volna el hogy egy pár éve a köztudatban lévő magyar szakács lenyomja őket a víz alá.Széll Tamásék objektive megverték azt az amerikai csapatot akiknek nagy kínkeserevesen Thomas Keller a víz alól felhozatta az első díjat.....

Csizmadia Sándor 2017.04.20. 22:32:44

Ez az amerikai bio bundás kenyér,be lehet kapni hidegen,melegen,sülve-főve és nyersen,jó pénzért bekapatják Veled is meg a zsürivel is!

Jimbo75 2017.04.21. 06:42:04

Azért Lyon csak túléli valahogy. Egy szubjektív versenyen meg a végeredmény miatt rinyálni, hááát....

Köksal Baba 2017.04.21. 08:35:28

Az előtte végző versenyzőknek jobb koksza volt.

furo80 2017.04.21. 09:59:23

Kb. a 10 év alattiak mondanak ilyet és sértödnek meg az ilyenen.

Attilajukkaja 2017.04.21. 10:01:30

@RTB:
"Az egészből az jön le, hogy neki kellett volna nyernie, nem másnak, ergo aki nyert az jogtalanul nyert."
Nekem az jött le, hogy az európai győzelme után dobogós helyre számított. Nem győzelemre, de dobogós helyre. Most viszont úgy érzi, hogy ennél többet, jobbat mát nem nagyon tudna produkálni. Ezért nem éri meg erre fecsérelnie az idejét, amikor más tervei is vannak bőven.

Attilajukkaja 2017.04.21. 10:02:33

@furo80:
" a 10 év alattiak mondanak ilyet és sértödnek meg az ilyenen"
Ki sértődött meg?

2017.04.21. 10:37:52

Azert a negyedik hely es kulondij nem rossz. Lehetett volna 22. is.... annak milyen rossz lehet, hogy sok ev felkeszules utan meg egy kulondijat sem kapott...

Az a szomoru, hogy Magyarorszagon csak az arany szamit es minden mas kudarc. Mikor fogjuk vegre megtanulni elvezni az odavezeto utat? Mikor fogjuk vegre megtanulni elvezni, hogy ott lehetunk valahol, reszesei lehetunk valaminek, es ez pont ugy jo? Ettol a mentalitastol olyan kudarcos es buvalbelelt a magyar tarsadalom. Nagy kar.

Megertem Tamast, nyerni ment ki. Csak hat mindenki nyerni ment oda, es a zsurizesig mindannyian azt gondoltak, hogy az o taljuk a legeslegjobb. A kerdes az, ki hogyan dolgozza fel: csalodott? Orul, hogy ott lehetett? Orul, hogy ismertseget, kovetoket szerzett? Orul, hogy sokat tanult, tapasztalt, fejlodott a felkeszules evei alatt? Orul, hogy uj emberekkel ismerkedett meg? Orul, hogy megtapasztalhatta az emberek erdeklodeset es a szurkolok szeretetet? Mert ez mind pzitiv elmeny es jo dolog!

A vitrinbe rakhato dij szepen csillog, de a gyoztes sem allhat am meg, hogy jo, akkor megerkeztem, mostantol nem kell semmit tenni. Sot, ha igy tesz, akkor harom nap mulva megy a levesbe, senki nem emlekszik ra. A gyozelem sem er semmit a tanulsagok levonasa nelkul. Szoval, Tamas, en orulok a negyedik helyednek,orulok, hogy ott voltal, es kovettem a hireket a felkeszulesedrol es magarol a versenyrol is. Megertem, ha most csalodottnak erzed magad, de az elet meg hosszu, es ha nem adod fel, hanem folytatod az onfejlesztest, akkor eljohet a nap, amikor veletlenul ujra talalkozol a mostani nyertessel es azon gondolkodsz, hogy ez vajon kicsoda, mikozben te meg mindig a topon vagy...

Attilajukkaja 2017.04.21. 10:41:51

@Jimbo75:
"Egy szubjektív versenyen meg a végeredmény miatt rinyálni, hááát...."
Én abszolút nem a rinyát vettem le Széll nyilatkozatából. Hanem az objektív hozzáállást. Ő tudja mennyi sok pénz, energia és idő ment arra, hogy kihozza magából a maximumot. És ha ez még egy dobogós helyre sem volt elég, akkor úgy véli, másba kellene fektetnie ugyanezt az időt, pénzt és energiát. Nem adta fel, csak újratervez.
Nem adta fel, de nem is akar kiégni az örökös versengésben. Szabinával más jövőt terveznek maguknak. A szakmai hozzáállása továbbra is a topon marad. És ezt ma már te is megízlelheted, ha elmész hozzá ebédelni a Hold utcai piacon. Nem Michelin csillagos árakon.
Ha ez nem egy tökéletes lezárása az ügynek, akkor mi lenne az?

Attilajukkaja 2017.04.21. 10:59:39

@Kishableany:
" Lehetett volna 22. is.... annak milyen rossz lehet, hogy sok ev felkeszules utan meg egy kulondijat sem kapott.."
Nem tudom, ki volt a 22., de gondolom, hogy annak is nagyon örült, hogy egyáltalán Lyonban lehetett. Széllre azért ezt nem mondanám!

"Magyarorszagon csak az arany szamit es minden mas kudarc. Mikor fogjuk vegre megtanulni elvezni az odavezeto utat?"
Van, akinek a részvét is nagy megtiszteltetés, és van, aki a csúcsra tör. Széll szerintem a bronzzal is beérte volna. Az odavezető utat pedig csak ő ismerheti. Erről forgatott vele a stáb.

"Megertem Tamast, nyerni ment ki. "
Attól függ, mi számít nyerésnek. Széll nyilatkozataiból ítélve, neki bármely dobogós hely nyerésnek számított volna. Mivel ez nem sikerült, inkább visszavonul a versenyektől.

"Orul, hogy ott lehetett? Orul, hogy ismertseget, kovetoket szerzett?"
Gondolom, ez a filmből derül ki.
De én szinte biztosra veszem, hogy a válasz, egy igen lesz. :o)

"A vitrinbe rakhato dij szepen csillog, de a gyoztes sem allhat am meg, hogy jo, akkor megerkeztem, mostantol nem kell semmit tenni. "
Jaj, csak ezt ne! Ezt már nagyon nem kellett volna!!!!!!

"Tamas, en orulok a negyedik helyednek"
Ez viszont kedves volt. :o)
Én is örültem neki.

2017.04.21. 11:15:48

@Attilajukkaja: Széll még anno azt nyilatkozta, hogy a cél az első 5-be való bekerülés. Na, ahhoz képest meg most itt hisztizik. Hiába magyarázod, hülyét csinált magából evvel a be-nem-teszem-többé-a-lábam hisztivel. Mert ez hiszti, nem csalódottság.

cukkmukk 2017.04.21. 11:17:07

@Pink Petsch: Ahogy látom leginkább itt te hisztizel...

2017.04.21. 11:20:17

@cukkmukk: Ahogy látom, rosszul esett neked, hogy kedvenc séfed hülyét csinált magából. Megértelek. De miért rám haragszol?

Attilajukkaja 2017.04.21. 11:22:59

@Pink Petsch:
"Hiába magyarázod, hülyét csinált magából evvel a be-nem-teszem-többé-a-lábam hisztivel. Mert ez hiszti, nem csalódottság"
OK. Te csak tudod!
A lényeg, hogy nem akar többé versenyezni. Akkor ez már biztosan egy hiszti. :o)))

2017.04.21. 11:28:31

@Attilajukkaja: Nem, az hogy nem akar veresenyezni az ő dolga. Eddig sem kényszeritette rá senki. Nagyon örültem a 4.-ik helyének. De ez a megnyilvánulása szánalmas. Oviban viselkednek igy egymással a gyerekek: nem-nyertem-nem-játszom-veled.
Érted, ugye. Nem az a hiszti, hogy többé nem versenyez, hanem a mód ahogy előadta.

Attilajukkaja 2017.04.21. 11:45:40

@Pink Petsch:
"ez a megnyilvánulása szánalmas. Oviban viselkednek igy egymással a gyerekek: nem-nyertem-nem-játszom-veled."
Nem tudom, miért hozod fel ezt az óvis hasonlatot. A versenyszférában vagy a versenysportban az ember felméri a lehetőségeit, az esélyeit, és miután mindent belead, de mégsem végez az élmezőnyben, levonja a tanulságokat. Ennyi. Ez rendszeresen előfordul. Tamás mindent beleadott, mégsem érte el a célját. Ezért más vizekre evez. Mi ebben a hiszti vagy a szánalmas?
Örülnék, ha több olyan világszínvonalú szakemberünk döntene úgy, mint Tamás. Ha egyszer nem akar többé versenyezni, mert frusztrálja, akkor az egyszerű magyar közönséget szolgálja ki egy piactéren. :o)
Az a szánalmas számodra, hogy ezt őszintén elmondta? Hogy vallott arról, ami a szívét nyomja? Hogy ez nem fér bele néhány ember róla kialakított világképébe? Vagy miért?

2017.04.21. 12:05:07

@Attilajukkaja: Te most tényleg nem érted, vagy nem akarod megérteni?
"Én Lyonba a lábam többé be nem teszem" ... na, ez a szánalmas. Nem lett dobogós, erre kiver egy ilyen ovis szintü hisztit.
Mellesleg, ez hogy fér össze azzal, hogy Lyon előtt azt nyilatkozta, a cél az első 5? Az összejött, erre előadja a hattyú halálát.

Attilajukkaja 2017.04.21. 12:25:15

@Pink Petsch:
"Te most tényleg nem érted, vagy nem akarod megérteni?"
Nyilván másként értelmezem az egészet, mint te.

""Én Lyonba a lábam többé be nem teszem" ... na, ez a szánalmas."
Ez annyit jelent, hogy nem akar ilyen szintű versenyeken részt venni többé. Te most ezt tényleg nem érted, vagy nem akarod megérteni?

"erre kiver egy ilyen ovis szintü hisztit"
Bocsánat, hogy nem vagyok akkora hiszti szakértő, mint te. A családomban ugyan vannak óvisok, de nem a hisztis fajtából. Ehhez nehéz mit hozzáfűznöm.

"hogy fér össze azzal, hogy Lyon előtt azt nyilatkozta, a cél az első 5?"
Nyilván ez volt a cél, ... mégsem elégedett az eredménnyel. Nem mondta, hogy az első ötben hol remél végezni.

" erre előadja a hattyú halálát"
Te miről beszélsz? Neked az egy szakács halála, hogy itthon nyit egy bisztrót a hazai közönségnek? Hogy az egyszerű embereknek főz nap mint nap? Hogy elfogadható áron ajánlja fel a világszínvonalú termékeit? Hogy nem henceg és nagyképűsködik lépten - nyomon a sajtóban? Mégis mi felelne meg neked, ha ezt bukásnak tekinted?
Nekem úgy tűnik, hogy te túl sokat reméltél Szélltől, és most idegesít, hogy nem vallja magát egy szuperhősnek. Zavar, hogy nem csak rendkívül tehetséges, hanem egy őszinte, a földön járó ember is. Nyilván nem elégíti ki az igényeidet. Hát így jártál!
Nekem viszont éppen ezekért egyre szimpatikusabb!

2017.04.21. 14:40:12

@Attilajukkaja: Én nem reméltem tőle semmit. Nagyon örültem a 4.-ik helyének. Az a baj, hogy ő nem tud örülni neki.
Az most itt előadja a hattyú halálát, az nem azt jelenti, hogy szakácsként "meghal", te. Hanem ezt az utólágos nyivákolást, hogy ő 4 évig mennyit készült meg minden. Miért a többiek nem készültek? De. Akkor meg? Mitől különleges az, hogy ő 4 évet készült erre? Semmitől. Csak megjátsza a hisztis primadonnát, hogy ő mennyi mindent tett, mennyi mindent feláldozott. Ja, versenytársai szintúgy. Szóval? Akkor?
Visszatetsző.

Attilajukkaja 2017.04.21. 15:21:38

@Pink Petsch:
"Csak megjátsza a hisztis primadonnát"
Nyilván igazad van. Megjátssza a hisztis primadonnát. Mert Széll Tamás már csak ilyen. Ezer jel utal a primadonna és a hisztis mivoltára. Nem igaz?
Nem egyezik a véleményünk, és soha nem is fog. Te eleve ellenérzéssel beszélsz róla, nekem pedig szimpatikus. Ha ennyire utálod, akkor nálad mindig is egy fekete bárány lesz.
Nem tudom, mi alapján döntesz, .... de nem szeretném, ha az én szakmai teljesítményemet egy magadfajta elborult elméjű emberke ítélné meg.
Viszlát!

2017.04.21. 15:50:19

@Attilajukkaja: Nem utálom. Miért utálnám? De nem is vagyok szerelmes belé, mint te.
A hisztizése nem tetszik. A nyavalygása, hogy mennyi mindent áldozott fel. Ja, pont mint a többiek, a versenytársai. Nem birom az allürőket.
A szeméályeskedéseidet meg dugd fel magadnak, sok szeretettel.

Attilajukkaja 2017.04.21. 16:03:06

@Pink Petsch:
" nem is vagyok szerelmes belé, mint te."
:o)))))

"A szeméályeskedéseidet meg dugd fel magadnak, sok szeretettel."

Megpróbálom feldugni. :o)))

Azért nyugi. Nem dől össze a világ, mert nem értünk egyet.
Lehet Széll egy általad picsogó, hisztiző, nagyképű szakács, ugyanakkor mutass fel nekem egy olyan hasonló kvalitású szakácsot, aki arra adta a fejét, hogy ne egy szuper éttermet hozzon létre, hanem egy egyszerű bisztrót. Na?

2017.04.21. 16:24:17

@Attilajukkaja: Komolyan, azt hittem elbúcsúztál.
Jó, próbálgasd a feldugást.
Azt nem birod felfogni, hogy amiért nem tetszik az nyafogás, amit levágott a 4.-ik helye miatt, attól szerintem szakmailag teljesen rendben van.
A te fejedben ez úgy állt össze valamiért, hogy amiért a viselkedése (ráadásul egy dokumentumfilmben, nem spontán pillanat közvetlenül a verseny után) szerintem gázos, a munkáját és a tudását is megkérdőjelezem.
Hát, rosszul állt össze.

Attilajukkaja 2017.04.21. 16:36:27

@Pink Petsch:
"Komolyan, azt hittem elbúcsúztál. "
Én is. Bocsi.

"Hát, rosszul állt össze."
Szerintem nagyon is jól érzékeltem, te miket értettél félre, és miket próbáltál félremagyarázni.
A lényeg, hogy te Széll munkásságát gázosnak minősítetted, a tudását pedig megkérdőjelezted. Jogod van hozzá. Nyilván értesz hozzá.
A filmet pedig nem láttam. Te igen?

2017.04.21. 16:49:10

@Attilajukkaja: Egy büdös szóval sem.
Végig a viselkedéséről beszéltem.

2017.04.21. 16:53:51

@Attilajukkaja: Ami meg a filmet illeti. Arról szól a poszt, hahó! Abból vannak az idézetek!
El sem olvastad, mi a posztot? Csak a cimlapról ideverődtél, és azt sem tudod, milyen blogra (segitek: média/filmes blog), és bőszen bbeleszaladtál a pofonerdőbe, hogy megvédd a Tamáskádat, mert bántják szegényt. Az már mennyire "vicces", hogy per Tamásként emlegeted. Közeli barátod talán?

Attilajukkaja 2017.04.21. 17:37:42

@Pink Petsch:
"Végig a viselkedéséről beszéltem."
???
"Csak a cimlapról ideverődtél, és azt sem tudod, milyen blogra (segitek: média/filmes blog), és bőszen bbeleszaladtál a pofonerdőbe"
Ha te mondod.
Vagyis azt állítod, hogy nem tudom, miről beszélünk?
Szerintem te nem vagy egészen magadnál.
Ez nagyon nagy gáz!
Ma már többet ne szívjál, mert baj lehet belőle!!! Ezt komolyan mondom! Nem is mondom, hanem KÉREM!

2017.04.21. 17:47:23

@Attilajukkaja:Olvasd végig a kommentjeimet, végig a primadonnás viselkedéséről eszéltem, egyszer sem a szakmai tudásáról. Ja, tudom, olvasni fárasztó, különen is, akkor be kellene ismerned, hogy tévedtél velem kapcsolatban. Olyat pedig te nem teszel. Már beismerni a tévedésed.
A mostani személyeskedésedet meg dugd fel ugyanoda a többi mellé.

bbalintus 2017.04.21. 22:05:45

@Attilajukkaja: Hagyjad ezt a szerencsétlent, nagyon komoly frusztrációi lehetnek, hogy ennyi mindent rá kell vetítenie egy szakácsra egy cikk egy leírt mondata alapján. Ennél többet ér az időd, mint hogy miatta tépd a szádat.

2017.04.21. 23:28:37

@bbalintus: A személyeskedés, látom, neked is megy. Amikor érveid nincsenek ugye. A cikk leirt mondata meg idézet volt Szélltől. Te sztárolhatod, felőlem, de személyeskedni azzal, aki nem teszi, nem elegáns. Nem vall olyan kultúremberre, mint amilyennek tartod magad.

ehran 2017.04.23. 00:32:59

@FlybyWire: Az ételkóstolás (a hivatalos) nem szubjektív dolog. Ha értenél hozzá, tudnád.

cukkmukk 2017.04.24. 09:21:39

@Pink Petsch: Nem kedvenc séf, nem haragszom rád. De mint írtam - és ahogy a többség véleményéből is látható - egyelőre még mindig csak te hisztizel, és te csinálsz komplett hülyét magadból a primadonnás vergődéseddel ;-)

FlybyWire 2017.04.24. 14:27:22

@ehran: Akkor pedig főleg csak egy öncélű, beszűkült sznobéria.
Mindenkinek más ízlik.

FlybyWire 2017.04.24. 14:34:55

@cukkmukk: hülyét az csinál magából, aki összemos egy hisztis viselkedésről szóló kommentet egy nem létező szakmai bírálattal.
Csak 3-4 ilyen elfogult értelmezésképtelen volt a blogon, de már az is fárasztóan sok.

ehran 2017.04.24. 15:48:31

@FlybyWire: Nem érted. Nem számít, hogy ízlik-e, akkor is meg lehet mondani egy ételről, hogy jól sikerült-e. Mondok példát mielőtt félreérted illetve kifacsarod amit mondok: ha a kritikus nem szereti a brokkolit, úgy en bloc, akkor is meg tudja mondani, hogy jól sikerült-e az a brokkoli leves/krém/morzsa/piskóta/akármi, amire a séf felhasználta. Kismillió szempontból lehet elemezni egy adott fogást, és ezek jó része objektív dolog, illetve a többit, ideértve az összbenyomást is, pedig egy - lehetőleg jó nagy - tapasztalati bázisból teszi össze az ember. Voltaképpen ezt is nevezhetjük egy szakmának.

FlybyWire 2017.04.24. 16:35:04

@ehran: Ok, így érthetőbb, viszont én sosem fogom tudni a szívem mélyén ezt objektív dolognak elismerni.
Ahogy a borkóstolást sem, de ott már be is bizonyították, amikor a több felső kategóriás csúcsbor közé vegyítettek pár 1-2 ezer forintos "gagyit", és a világhírű sommelier-k nem igazán tudták kiszűrni őket.
Noname teszteken alig jobbak, mint egy átlag borkedvelő :)

drhorrible 2017.04.24. 16:41:09

Na, a műsorból is kiderült, hogy nem is tud főzni. Meg amúgy is kinek elég ez az adag amit csinálnak. Macskámnak sem. Meg mire fel ez a flancolás. Magyar ételeket kellett volna csinálni.Sertéspörköltet meg párizsis zsömlyét oszt jó napot.

Attilajukkaja 2017.04.24. 17:11:59

@drhorrible:
" Magyar ételeket kellett volna csinálni.Sertéspörköltet meg párizsis zsömlyét oszt jó napot."
:o)))))

@FlybyWire:
"Csak 3-4 ilyen elfogult értelmezésképtelen volt a blogon, de már az is fárasztóan sok."
Kinek mi a fárasztó. Már egy rosszindulatú beszólás is az tud lenni. Széllt hisztisnek minősíteni, mert elege van a versenyekből, nem túl jóindulatú hozzáállás.

Attilajukkaja 2017.04.24. 17:30:15

@ehran:
"Az ételkóstolás (a hivatalos) nem szubjektív dolog. Ha értenél hozzá, tudnád."
Nagyon igaz!

FlybyWire 2017.04.25. 09:14:41

@Attilajukkaja: Lehet, hogy alapból nem hisztis (nem derült ki, nem ismerjük), de most hisztizett, tény.
Sokadszor, szájba rágva csak neked: ennek SEMMI köze a szakmai munkájához.

cukkmukk 2017.04.25. 10:50:20

@FlybyWire: Mesélj még! Taníts mester :-D

ehran 2017.04.25. 12:31:37

@FlybyWire: Borkóstoláshoz nem értek, és persze az ételkóstolást sem kell a szíved mélyén elfogadnod objektívnek, csak ne is hangoztasd hogy de facto szubjektív, mert nem igaz. Egyébként még egy kiegészítés: akár az is belefér a dologba, hogy Neked jobban ízlik az, amit a kritikus rossz(abb)nak ítél, jó eséllyel akkor is neki van igaza. Ismét egy példa: feleségem jobban szereti túlkészítve a csirkemellet, holott ha étteremben így hozzák ki, akkor azt egy kóstolónak - helyesen - le kell pontoznia. Más kérdés, ha egy vendég eleve így kéri.

Attilajukkaja 2017.04.25. 16:37:19

@FlybyWire:
" most hisztizett, tény."
Ha te mondod, , .... akkor az már egy tény. :o)

"Sokadszor, szájba rágva csak neked: ennek SEMMI köze a szakmai munkájához."
Szerintem már elsőre is mindenki értette.

FlybyWire 2017.04.26. 15:40:20

@cukkmukk: Ha magadra vetted, az a te dolgod.

@Attilajukkaja: Saját kommentjeidet ezek szerint nem olvastad, mert pont a te szád sarka ráng a szakmai kritikát emlegetve, amikor kizárólag a hisztiról volt szó ;)

@ehran: Na pont ezektől kissé öncélú, ergo sznob az egész, ha már így kifejtetted.

ehran 2017.04.26. 16:08:17

@FlybyWire: Na ez pont nem öncélúság (amúgy már mindenre ráhúzzuk a sznobot? Öncélú=sznob?). Egy étel ideális elkészítése pont attól ideális, mert az emberek nagy többségének így ízlik. A csirkemellet a nagy többség puhára, szaftosra készítve szereti, ezért az a helyes elkészítési mód, akkor is, ha mondjuk Neked meg nekem kiszárítva, túlsütve ízlik jobban. Egy kritika a nagy többségnek kell útmutatást nyújtson.

Attilajukkaja 2017.04.27. 12:40:08

@FlybyWire:
"pont a te szád sarka ráng a szakmai kritikát emlegetve, amikor kizárólag a hisztiról volt szó"
Látom, túl sok őrült száguld veled szemben az autópályán. :o)))
Nehéz lehet az ilyesmit kezelni.
süti beállítások módosítása