Mikor tették ki a videót? Trump beiktatásának napján. Ügyes.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
tnsnames.ora 2017.01.24. 09:08:32
Olvastad a mai index.hu-s vezércikket? :)
index.hu/tech/2017/01/23/starschema_big_data_szilicium_volgy/
"Remek példa erre az a megbízás, amivel a Netflix kereste meg a Starschemát. A feladat az volt, hogy a közel 90 millió előfizető által generált több százmillió adatot felhasználva a világ legnagyobb streamingszolgáltatójának elemzői másodpercek alatt hozzáférjenek a legfontosabb mutatószámokhoz, mint például a nézettség, a sorozat öregedés vagy a folytatási hajlandóság."
Azért az milyen kemény már (sorozat szempontból), hogy
* egyrészt ilyen finomságú adatok már algoritmusok révén jönnek (hatalamas adattömegból leképezve), és ez csak a publikus vetülete a dolognak (ami megírható az index.hu-n is).
* másrészt mennyire mesterséges intelligenciásított már a terület, köszöhetően annak, hogy sorozatnézői vélemények jól matematizálhatók (fordíthatók számok nyelvére) és hatékonyan feldolgozhatók a brutális léptékű növekedés/bővülés ellenére is, nemfeltétlen hiperszupergigabrutál számítógépeken (bár a Netflixnek biztos telik rá és van neki minőségi informatikai-architektúrája és hozzá szakértelme, lásd hozzá akárcsak a lassan 10 éves Netflix data mining-versenyt).
* harmadrészt egy másik magyar csapatot happolt be a Netflix, miközben a szintén magyar Gravity R&D konkréten holtversenyes első volt az említett versenyen (1 millió dolláros fődíjról percnyinagyságrendű feltöltési-késés miatt maradt csak le)
PS: Az egész linkelt cikkről készülök egy más (jóval szomorúbb) aspektusú blogposztot írni a blogomra. Ez a komment csak hangulati felvezető volt hozzá (derüsebb, motiválóbb oldalról).
sixx · http://comment.blog.hu 2017.01.24. 09:41:38
tnsnames.ora 2017.01.24. 11:06:20
@sixx:
Az Apple-ről elhiszem, hogy le van maradva, nemrég vásároltak be (Graphlab Create Deep Learning-gel), ami nem rossz cucc (de azért meg kell tudni hajtani az eredményekért), miközben az Apple története, finoman szólva sem az AI/MI-ről szól :)
Na de a Google? Elég hihetetlenül hangzik nekem, a Go/Poker és egyéb Deep Learning siker-sztorikkal. Kb. mintha ő vezetne és három nagyságrendben lemaradva kullognak utána a többiek. Ráadásul régóta nagyon nyomulnak a legnehezebb témákban (spam-linkek, kép-bányászat, a ranking data miningról már nem is beszélve).
Az viszont igaz, hogy mindezen domainek ("tárgyterület") alapvetően matek- és tudományorientáltak, míg a customer-megértés (Netflix) valami egészen más elsősorban üzleti téma.
Azt meg régóta tudjuk, hogy az akadémiai és üzlet adatbányászat/data science az két külön világ, em-feltétlen jól magyarázhatóan.
Minden idők egyik legjobb befektetése kellett legyen az a Netflixes ominózus 1 millió dollár (adatbányász-verseny fődíj):
(1) Megismerte a világ a Netflix brandet, még felfutó fázisban, "ingyen", side-effectként.
(2) ~15.000 csapat küzdött emlékeim szerint, jellemzően egyébként érdekes módon egyetemi-szférából (vége felé jellemzően egyesített erővel, lásd "ensemble learning"), akik nem mellesleg imádnak publikálni is, ami mentén rengeteg PhD-dolgozat is született. Azaz evvel a háttérrel kell versenyezni a piaci szereplőknek. Azaz valamit tudnak a Netflixnél ez nem lehet kérdés.