Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A robbanás látványos, de hol marad a hatása?

Aranyélet kibeszélő 2. évad 4. rész

2016. november 22. 12:30 Fega 6 komment

01_aranyelet_204_04.jpg

Felkerült az HBO GO-ra az Aranyélet második évadának negyedik epizódja. Ennek eseményeit spoilerekkel a tovább mögött tárgyaljuk ki.

A második évaddal kapcsolatban a legnagyobb problémát eddig az jelentette, hogy a legtöbb esemény Márk és Mira szálában történt, a felnőttek, (Hollós, Attila és Janka) kénytelenek voltak megelégedni kevesebb szerepléssel. Ehhez jött hozzá, hogy a történet központi sodrában egyre több olyan dolog jelent meg, ami inkább amerikai filmekből és sorozatokból ismerősek és nem napjaink Magyarországáról. A negyedik epizódban nem mérték szűk marokkal a fordulatokat, így az évad derekán talán elérkezik egy kisebb hangsúlyeltolódás és remélhetőleg a felnőtteknek nagyobb befolyása lesz a cselekményre.

Gáll Feri nagyon titokzatosan került be a történetbe és mintha továbbra is az lenne vele kapcsolatban a készítői hozzáállás, hogy a történetnek az tesz jót, ha minél kevesebbet tudunk róla. Ez részben érthető, hiszen az évad főgonoszáról van szó, az ilyen figuráknak sokszor jót tesz, ha titokzatosak tudnak maradni a nézők szemében. A féllábú oligarcha azonban jelenleg túl nagy vákuumban van és egyébként is elég nehéz őt egy valódi figurának elhinni. Az eddigiek alapján indokolatlanul nagy hatalommal rendelkezik és látszólag mindent ő tart kézben, nem igazán láttuk még a legfontosabb embereivel együtt. Lehet azért van ez, mert nem bízik senkiben és nem véletlen beszélt az előző epizódban a lányának azokról a magyar vezetőkről, akik teljes bizalmatlansággal viszonyultak a közvetlen kollégáikhoz is. Lehet ezért, illetve az epizódban látott árulás miatt vannak Gállnak bizalmi problémái. 

Egy sofőrje vagy intézője mondjuk volt, de ő sem lehetett egy túl hangsúlyos figura, ha simán félre lehetett állítani és elküldeni traktorozni a tanyára. Nagyjából az első epizódból sejteni lehetett, hogy Gáll Feri be akarja hálózni Attilát, a beismerő vallomás után pedig még egyértelműbbnek tűnt, hogy erre halad majd a sztori. Az pozitív fejlemény, hogy Attila végre megszabadult a biztonsági őri munkától és végre egy fokkal izgalmasabb melója van, bár továbbra sem a saját maga ura. Ahogy láttuk, már fiatal korában is ez volt az az áhított cél, amire vágyott és amit az első évadban módszeresen elvettek tőle.

00_aranyelet_204_01.jpg

Mondjuk túl sok izgalmat egyelőre nem tartogatott a meló. Mind Gáll Ferivel, mind a lányával elég unalmas jelenetekben láthattuk. Egyedül abban volt kakaó, mikor kettőjük beszélgetése közben derült ki a számunkra, hogy annak idején Attila jó néven vette volna, ha Gáll Feri a barátnőjével és a piros BMW-vel együtt felrobban. Itt nagyon sajnálom, hogy maga a balesetet sikerült eltúlozni. Nyilván ahhoz, hogy valakinek majdnem az egész lábát levágják, egy komolyabb balesetre van szükség, de a detonáció a hatalmas lángokkal egyértelműen túlzás volt, még ha az öreg Gáll Ferin azért nem látszanak látványos nyomok, mert mondjuk egy plasztikai sebész eltüntette azokat. De összességében azt éreztem, hogy a baleset működött volna levágott lábbal meg Mari halálával akkor is, ha nincs robbanás. Viszont az Aranyélet második évadában muszáj volt még látványosabbnak lennie, ahhoz pedig kellenek az ilyen effektek.

Azt szintén sajnálom, hogy Mariról mielőtt meghalt semmi, de semmi nem derült ki azon kívül, hogy ő a Gáll Feri barátnője. A karakter múltbéli tragédiáját nem igazán sikerült árnyalva bemutatni, illetve egymás után a második epizódban búcsúzunk el egy olyan női karaktertől, aki többet érdemelt volna. Ezzel valószínűleg nem lesz vége a múltbéli kavarásoknak, de még azt is meg kell magyarázni, hogy ha Gáll Feri és Hollós hosszabb ideje ugyanazon a pályán mozognak, akkor miért nem akasztották össze korábban a bajuszt és miért most jött el az ideje annak, hogy leszámoljon Anger Zsolt sportzakós maffiózójával.

Kicsit kiábrándító, hogy milyen könnyű volt Hollós alól kihúzni a talajt és mennyire tehetetlennek tűnik azzal kapcsolatosan, hogy bármit is érdemben tegyen. Persze ha Hollós eleve csak egy lufi volt, aki mások akaratának, döntéseinek köszönhette a pozícióját, akkor minden világos. Még ezt figyelembe véve is sántít nekem, hogy a a villa kertjében található pénzes kamra szinte teljesen üres. Így nyilván máris sürgősebb a karakternek, hogy kitaláljon valamit, de az alapján, ahogy eddig megismertük én nem ezt vártam volna. Az mondjuk igaz, hogy ha hiányoljuk a magyaros motívumokat, akkor ez legalább annak mindenképpen beillik. Mondjuk az ország egy része azért nem takarít meg, mert egyszerűen nincs félretehető pénze. Ebből a szempontból jó, hogy még az sem gondolkodik előre, aki bőven megtehetné.

02_aranyelet_204_08.jpg

Hollós és Janka afférja a biztató kezdés után eléggé kiábrándító módon folytatódik. Az egész történetszál az indokolatlanul drága szőnyeggel, nem adott túl sokat hozzá a történethez és nem igazán tudtunk meg újat a karakterekről, ráadásul megint az van, mint az első évadban Csér Kálmánnal: Janka feszíti a húrt és a gazdag férfiak engednek neki. Mindkét színész érdekében bízok benne, hogy sikerül innen előremozdulni és Ónodi Eszternek lesz ennél sokkal több dolga is.

Ami Oszit illeti, megértem, hogy miért gondolták tökéletes témának az egykori ápolónő és kurva halála után beemelni a történetbe a szociális temetés szálat. Ez olyan, amivel elég konkrétan lehet a valódi Magyarországhoz kapcsolni a sorozatot, de Mira szenvedése nem volt igazán effektív, Janka megjelenése nekem egyenesen bizarrnak hatott, tekintettel a közvetett érintettségére. Persze tudjuk, hogy a Janka milyen könnyen hiszi azt, hogy egy párhuzamos valóságban él és feltehetőleg ezzel kapcsolatosan is totális illúziói vannak és fogalma sincs a tettének a súlyáról vagy a következményeiről.

Ebben hasonlítanak Márkkal, aki azok után, hogy kifizette Míra ügyvédjének költségeit ismét a megmentő szerepében tetszeleg. Ezúttal újdonsült nevelő apját segíti ki a Budapesti Pénzügyi Egyetem pénzéből. Erre nagy betűkkel van írva a katasztrófa, amiből nem fogja magát olyan könnyen kihúzni, mint korábban tette. A szálnak ráadásul pont az a célja, hogy eddig soha nem látott extrém helyzetbe sodorja, mind Hollóst mind Márkot. Sajnos itt elég simán mennek a dolgok, nincs különösebb kihívás se a pénz megszerzésében, se a külvárosi alkoholcsempészek meggyőzésében.

De még ennél is fájóbb, hogy ebben a világban mintha mindenki csak Gáll Feri egy bábja lenne és úgy és akkor kapcsolják le a neki nem tetsző kamionokat a kommandósok, amikor neki tetszik. Ráadásul azzal, hogy pont előtte hívta a Hollóst, akik nem olyan messziről követték az akciót, az egész olyannak tűnt, mint egy jelenet a Szökés című sorozatból, ami addig látványos és izgalmas volt, míg az ember bele nem gondolt abba, hogy ez a valóságban valóban hogyan zajlana le. Onnantól meg oda az illúzió, mert bár a pénz meg a szállítmány oda, de nem hiszem, hogy a rendőrök hirtelen túl közel kerülnének akár Hollóshoz, akár Márkhoz.

Kár, hogy a fordulatkényszer miatt egyre többször látjuk ezeket a látványos megoldásokat a sorozatban, ahelyett, hogy inkább a karakterek közötti konfliktusok építésén lenne a hangsúly. Nagyon jó, hogy van a sorozatban egy 90-es években játszódó szál, de még jobb lenne, ha végre többet látnánk a fiatal Hollósból, a fiatal Jankából és a fiatal Gáll Feriből és kiderülne számunkra, hogy mit gondolnak egymásról, vagy miért vannak jóban. Az autós jeleneteket sikerült nagyon profin felvenni, látszik az HBO minőség, illetve az előrelépés az első évad kezdő epizódjában látott üldözéshez képest, de jó lenne ha a nem csak lövöldözésektől és robbanásokban lenne töltet, hanem a szereplők közötti konfliktusokban is.

Ezt valamennyire karcolta az, amikor kiderült, hogy Attila korábban szerette volna veszni látni Gáll Ferit. Viszont a jelenben játszódó jelenetekben azt látom, hogy Végh Zsolt nem igazán tudja kitölteni a lyukakat a karakterben és ez ebben a beszélgetős jelenetben is világos volt. Úgy ült ott, mint egy tipikus filmes gonosz, nem úgy, mint egy hús vér figura. Nem tudom, hogy ehhez egyébként mi kell, az első évadban Mészáros Árpád Zsolt alig szerepelt, de valahogy neki a megjelenéséből látszott, hogy milyen tipikus vidéki gengszterről van szó, Gáll Feri ehhez képest túlságosan rejtélyes és jobb szó híján steril, aki ráadásul nem veszi észre, hogy ugyanazokat a hibákat követi el, amikről a lányának mesél, mikor történelmet tanít. 

Egyéb felfedezések:

  • Abban a bizonyos flashbackben azt jó volt látni, hogy a balesetet igazából csak a fiatalság, bolondság és túl sok kokain okozta, semmilyen nagy veszekedés, vagy üldözés vagy ilyesmi. Az egyszerűségnek néha megvan a bája és ezzel együtt az extra tragikuma is.
  • Lehet egy kicsit túlzás volt Attila kifakadása arról, hogy hány embert kell még megölnie ahhoz, hogy lecsukják, de Thuróczy Szabolcs úgy tudja eladni, hogy mégis hitelesnek tűnjön.
  • Szuper volt a közös reggeli a Hollós-villában, lehet kiszámítható Mira és Márk viselkedése, de mégis ilyen jelenetek kellenek ahhoz, hogy lássuk, hogyan is néz ki most ezeknek az embereknek az élete és minél több ilyen helyzet kellene az epizódokba.
  • Az mondjuk annyira nem volt jó, ahogy Márk felolvasott a tankönyvből, mert ilyenkor nem annyira hiteles a karaktere, bármennyire is hisszük el róla egyébként, hogy okos gyerek ő.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lady Scarlett 2016.11.22. 14:48:55

Ezt a gyökérséget...ráadásul fele annyira nem jó mint amennyire mindenki el van ájulva tőle.
A magyar színészek - tisztelet a nagyon kevés kivételnek - csak ripacskodni tanulnak meg az egyetemen, meg a színházban. Én ebben a sorozatban is csak a ripacskodást látom, de én még Ötvös Csöpin szocializálódtam. Mit tudhatok én erről...szartse.

Mári Pacal 2016.11.22. 15:58:27

Egy szar létt, rossz szereplőkkel. Mia és Márk katasztrófa,a story hiteltelen.

silverfish 2016.11.22. 16:56:02

Annyira életszerűtlen helyzetek, annyi fényévnyire van az egész a magyar alvilági rögvalóságtól, hogy már-már egy rossz paródia. Talán a Tesco-s jelenetek..., talán....Az alvilági figurák: hervadt csontkukacok, túlfőtt csőtészták, pattanás-bányász rájszingerek? Lehetséges? Jaj, de meggyőző, mind nagyon rettegünk! A HÖK-ös szeszcsempész-üzletág, a valóságban kb. 1 órát élt volna.

cukkmukk 2016.11.23. 10:10:03

Én még mindig nem látok ennél jobb magyar sorozatot...

Naccsanyi 2016.12.06. 00:03:16

Mi ez az össznépi fikázás?
Az elmúlt 30 év egyetlen jó magyar sorozatáról beszélünk, de egyesek attól érzik magukat sznobnak és műértőnek, hogy gusztustalanul lehordják.

cukkmukk 2016.12.07. 09:53:42

@Naccsanyi: Azért az túlzás, hogy az egyetlen jó, amúgy egyetértünk. (Terápia, Társas!Játék, Válótársak pl)
süti beállítások módosítása