Hatodik epizódjához érkezett a Westworld az HBO-n. Ezúttal is jelentkezünk spoileres kibeszélőnkkel a tovább mögött.
A múltheti rész megváltoztatta a sorozat ritmusát, egyre több mindenre derült fény és több szálon is nagyobb fokozatba kapcsolt a cselekmény. Vagyis már a második epizódot kaptuk, ami az újabb és újabb feltett kérdések helyett igyekezett válaszokkal is szolgálni és elhitetni velünk, hogy a készítők tudják, hogy mit csinálnak csak legyünk türelemmel és lehetőleg még ne őrüljünk bele az egyre durvább mértékben elburjánzó rajongói teóriákba.
Maeve szemén keresztül például minden eddiginél teljesebb képet kaptunk arról, hogy hogyan is készül a kolbász a robot. De az ilyen helyzetekben pontosan azt érzem, amire a sorozat korábban többször felhívta a figyelmet: ha megkapod a választ az úgysem lesz olyan izgalmas. Ezért nem tudok kimondott győzelemként beszélni az epizódról, amiben tényleg nagyon sok minden történt és még Dolores meg William is kimaradtak belőle. Leginkább az a bajom, hogy az egész kulcsszereplője, Felix számomra megmagyarázhatatlanul viselkedik. Nagyon jól kellene tudnia, hogy miért tartották bizonyos tartományban a robotok tulajdonságait és miért nem kezelték őket emberként és fedték fel előttük a titkokat. Vagyis az egész átprogramozás roppant idegesítő volt. És azt sem értem, hogy hogyan lehetséges, hogy senkinek nem szúrt szemet a felöltöztetett android, ami a legnagyobb természetességgel sétálgatott hosszú perceken keresztül egy csomó olyan szinten, ahol semmi keresnivalója nem lett volna. (Oké, ment mögötte a dolgozó, illetve nem figyelhetnek mindenre 0-24, ettől függetlenül túl simán ment az egész.)
A sorozat becsületére legyen mondva, hogy Maeve öntudatra ébredését példásan építették azt az apróságot leszámítva, hogy az első 1-2 epizód alapján nem volt egyértelmű, hogy ilyen prominens lesz a szerepe és egy ideig csak lógott a levegőben. Láttuk, hogy a bordélyban ezt-azt csinál, lövöldözött is, aztán elkezdtek jönni a fura hangok és a flashbackek, ami már sokkal egyértelműbbé tette, hogy nem Dolores lesz az egyetlen gép, akinek baj van a fejében. Mikor felébredt a műtőasztalon az egy tényleg nagyszerű pillanat volt és elméletileg az is alapozta meg a kapcsolatukat Felix-szel. Ebben a helyzetben is, illetve később mikor egyszerre látta a halott társait, igen komoly kognitív disszonanciával kellett megküzdenie. Ezt pedig valahogyan kezdettől fogva jól kezeli, feltehetőleg ez egy hiba, ami pont szerencsés az esetében.
A kognitív disszonancia pedig még tovább nő, ahogy végignézi a konstruált világot és ráébred, hogy minden hazugság. Egyébként a sorozat egyik legjobb és legérdekesebb párbeszédének kellene lennie, mikor az kerül szóba, hogy honnan tudod, hogy ember vagy, de sajnálom, hogy olyanokkal történik, akikről egyébként semmit nem tudunk és komolyabb beszélő szerepük is csak az előző epizódban lett. Az sem volt nekem egyértelmű, hogy akkor Maeve-ben tényleg átszakadt-e már az a gát, hogy ölne embert is, ezért tudja sakkban tartani Felixet meg a kollégáját Sylvestert. Mert a végén kiderült, hogy mielőtt ők megpiszkálták volna a dolgait már ott vannak azok a bizonyos változtatások, amikről rejtélyes módon semmilyen feljegyzés nincs. (Arnold!)
A szálak kezdenek összeállni, egyre többet tudunk meg annak a hátteréről, hogy eddig ki és mit művelt vele. Régi típusú lakókra volt szükség ahhoz, hogy manipulálni lehessen őket, az a bizonyos hang pedig nem a semmiből jött, hanem valaki a parkból sugározta. Minden jel arra mutat, hogy a neves Arnold tér vissza közénk, de teljesen fel vagyok készülve egy újabb váratlan csavarra. És csak azért, mert Elsie most azt mondta abban a drámai pillanatban, hogy Theresa áll az ipari kémkedés mögött, még nem hiszem el automatikusan, hogy ez is az igazság. De itt legalább konkrét dolgok történtek és nem lehet azzal hibáztatni a sorozatot, hogy túl sokat tötymörögne egy helyben.
Mondjuk az olyan megoldásokat nem igazán értem, hogy Fordnak miért kell egy asztalon látnia a labirintus jelét ahhoz, hogy aztán az irodájában eszébe jusson elővenni a régi jegyzeteit. Pláne azok után, hogy volt egy kis beszélgetése a feketeruhás Ed Harrisszel, igazán nem kellhet újabb emlékeztető, hogy ez a labirintus a fejében legyen. Ez az egész továbbra sem egy túlságosan izgalmas történetszál, bár az nagyon tetszik, ami Teddy karakterével történik. Először csak azért szerepelt, hogy állandóan meghaljon. Aztán a szemünk előtt kapott háttértörténetet, illetve egy ellenlábast, aminek az a vége, hogy kíméletlen gyilkológép lett belőle, akinek csak Dolores és Wyatt lebeg a szeme előtt.
Feketeruhás Ed Harris elképedésének azt hiszem van jelentősége, meg annak is, hogy olyan élvezettel mészárolta le az ott lévő összes lakót. Teddy bosszúra szomjazik és elege van belőle, hogy eddig mindenki telepumpálta ólommal. Ezek után igazán adná magát, ha ő is megtudná, hogy mi is történt vele valójában, hogy az emberek ellen forduljon a haragja. Illetve az elég nyilvánvaló, hogy a robotokkal pontosan az történik, amit a park szlogene is állít. Előző részben már Dolores is felhívta a figyelmet arra, hogy milyen remek érzés volt lecserélni a saját narratíváját és kibújni a megmentésre szoruló lány szerepéből. Ugyanez történik Maeve és Teddy-vel is és közel sem egyértelmű, hogy mekkora ebben Arnold szerepe és mennyit tesznek hozzá az egyre többet improvizáló robotok.
Teddy elmondta egyébként a labirintusról belé táplált szöveget is, ami kifejezetten érdekesre sikerült. Szerinte az az életet jelképezi, a meghozott döntéseket és a dédelgetett álmokat. Ez alapján elég egyértelmű az áthallás magára a parkra. A közepén mondjuk egy olyan ember van, akit újra és újra megölnek, de ő mégis visszaküzdni magát az élők közé. Ráadásul mikor ez legutóbb sikerült neki, akkor leigázta az összes elnyomóját. Ha tényleg a parkról van szó, mert Ford szerint a jó történeteknek mindig van valóság alapjuk, akkor előfordulhat, hogy korábban már volt gond a robotokkal csak simán eltusolták az ügyet és ennek az emléke a labirintus? Ilyen kérdéseknél mindig világossá válik, hogy valójában többnyire fogalmunk sincs arról, hogy mi történik a sorozatban csak találgatni lehet. Ez frusztráló is lehet egy idő után, vagy lehet menni az árral, vagy minden egyes jelenet után elgondolkodni rajta, hogy mit is jelent ez az egész a nagy egészt tekintve.
Például elég félelmetes volt, hogy mikor Bernard felfedezte Ford titkát a családról, akkor láttuk, hogy az apja simán rátámadott és nem tűnt úgy, mintha meg lehetne állítani. Szintén nem először látjuk, hogy Ford képes lefagyasztani az összes robotot, ha kedve tartja, szinte észrevétlenül. Ez egy esetleges lázadás esetén mindent megváltoztat, de nekem úgy tűnik, hogy más még nem volt erre képes. Ha az összes dolgozónak menne, akkor nem is támadhatott volna Elsie-re az a lakó korábban nem igaz?Ha ez így van, akkor később ez elég fontos lehet. Egyre több bizonyítékot kapunk arra is, hogy Ford tényleg jobban szereti a robotokat az embereknél. Az elég beteg, ahogy saját magával beszélget vagy labdázik.
Aztán kiderül, hogy elég szörnyű gyerekkora volt és az egész családot Arnoldtól kapta ajándékba. Ez jelentheti mondjuk azt is, hogy az egész egy nagy csapda és Ford lesz az első ember, akit kiiktatnak Arnold erre tréningezett robotjai. Azok után, hogy a múlt héten Dolores közölt egy hadüzenetet, most mintha ugyanezt tette volna meg a gyerekkori énje, mikor kiderült, hogy hazudott és valójában ő ölte meg a kutyát. Ez egyébként az egész epizód egyik legügyesebb húzása, először arra lehetett gondolni, hogy tessék, ha robotokkal szimuláljuk a valóságot, bizonyos dolgok akkor is elkerülhetetlenek és a robot kutya is pontosan ugyanúgy járt, mint az igazi.
Aztán jött a csavar és kiderült, hogy valójában Arnold utasította a gyerekrobot Fordot arra, hogy megölje a kutyát, nehogy kárt tegyen másban. Itt jegyezném meg, hogy még a csomó Westworldben lévő állattal is simán lehet para, legalábbis nem véletlenül hangsúlyozzák szerintem őket annyit és igazából, ha ezek ilyen okosak, akkor abból a tucatnyi csirkéből is elég ütőképes hadsereget lehet kovácsolni, pláne ha még a golyó sem nagyon fog rajtuk. Mondjuk azt, hogy milyen anyagból készülnek pontosan nem tudjuk, de úgy tűnik, hogy bőr van rajtuk meg tényleg vérrel töltik fel őket, szóval lehet nem is annyira nehéz őket elpusztítani. Mindenesetre ezen elég sok múlik később, ha tényleg harcolni kell majd ellenük.
Egyéb felfedezések:
- Azt hiszem én vagyok az egyetlen, aki bírja Lee Sizemore karakterét, engem a részeg kiborulása is szórakoztatott a részben. Az egyre erősödő cégen belüli kavarásokhoz kapcsolódott a része, ahol úgy hajtott rá az egyik felettesére, hogy fogalma sem volt róla. Mondjuk ha ezek után nem rúgják ki, akkor nem is értem.
- A cégen belüli kavarás alatt azt értem, hogy Elsie Theresa posztjára pályázik, plusz Theresa bekínálja Sizemore-nak, hogy ő lehet Ford utódja, ha jól helyezkedik. Haha.
- Ha jól hallottam akkor egyébként kínai befektetők kezében van a cég? Ahhoz hasonló nyelvnek tűnt, amit el lehetett csípni Theresa telefonja végén.
- A sorozat imádja a külsőségeket, úgyhogy persze, hogy Arnold egy régi színházban rendezkedett be. De az ilyenek miatt én nem tudok haragudni a Westworld-re, mert jól áll neki.
- Vajon az, hogy megismertük Arnold technikáját abból az is következik, hogy jelenleg galibát csak az a néhány tucat első generációs robot tud okozni, mert a többiek fejébe nem lehet eljuttatni a hangot? Ez egy okos húzás lenne.
Mr. Neutron 2016.11.09. 10:18:10
Altero 2016.11.09. 10:32:14
www.independent.co.uk/arts-entertainment/tv/news/westworld-season-1-episode-6-s01e06-did-you-spot-the-yul-brynner-easter-egg-a7403011.html
Tachikoma 2016.11.09. 10:41:51
Tachikoma 2016.11.09. 10:42:30
rudo 2016.11.09. 10:59:48
1. amikor bernard lemegy a nagyon mély szintre, hogy egy "régi" terminált használjon, akkor a háttérben feltűnik a régi "man in black" sziluettje. Ez részben persze csak egy easter egg, de azért felvet kérdéseket. Egyrészt a sorozat elején volt egy utalás, arra, hogy nem történt baleset az elmult 30 évben, amit nagyon könnyen lehet úgy is érteni, hogy 30 éve viszont igen. Ez most ráerősit erre, tehát a mozifilm ebben az esetben konkrét előzmény, ráadásul az akkori eseményeket utólag szabotázssal magyarázza. Ez nagyon tetszik! Érdekes észrevétel, hogy a korabeli terminál hajaz napjaink technológiájára, de a rendszer azért már erősen futurisztikus. Ha ehhez hozzávesszük, hogy a film nyitójelente próbálta érzékeltetni, hogy a jövőben járunk, a számitógépek derivativ fejlődése, pedig arra utal, hogy kb mikor, akkor ezzel részben választ is ad: szerintem a földön és valahol 100 éves távlatban napjainkhoz képest. Hacsak... Engem ugyanis nagyon zavar, hogy amikor régi dolgokról van szó, akkor mindig valami föld alatti helyre mennek, ami elhagyott, kiérteties, stb. és tök fölöslegesen konzerválja a multat, mikor a létesitmény valójában egy sziklában van. Az egészről valamiért az inception ugrik be (nahát, szintén nolan). Kicsit olyan ez is, mintha egy szimuláció lenne, erősen metafóra szerű az egész.
2. a kép, amit ford mutat bernardnak. Amin arnolddal látható. Ezért is kérdezi ford a "házban", hogy: "arnold?". De aztán megtudjuk, hogy ő igazából ford apja, akivel nem volt jó a viszonya, és akitől a kutyát kapta. Tehát akkor arnold volt ford apja, de amikor meglátta, hogy a fia már nem az üzletet látja, hanem isten akar lenni, lépett? De ebbe nem igazán fér bele az, hogy arnold akarta emberré tenni a robotokat, ford pedig a mechanikus gépeket szereti jobban... itt rengeteg lehetőség adódik. Arnold ford apja? Ford ölte meg arnoldot? Ford valójában arnold, vagy miután megölte fordot, fordnak álcázta magát. Bernard volt arnold, és ezért látott valaki mást a képen?
Skywatcher 2016.11.09. 11:44:43
Azt nem értem egyelőre, de lehet, hogy csak átsiklottam efölött: hogyan lehet az, hogy ugyanaz a fegyver embert nem sebez meg (csak megüti??), viszont a robotot kinyírja úgy, hogy kilyukad, és vér is folyik belőle.
Ford meg szerintem csak szimplán skizo, és Arnold is ő maga...
mosomacilany 2016.11.09. 11:45:06
@rudo: nekem az a feltételezésem támadt mikor Ford családjának mesterséges változatát láttuk, hogy Ford és Arnold testvérek. Én nem emlékszem hogy mondták volna Arnold vezetéknevét. Amikor Arnoldról beszél a szőke fiú fejét simogatja. Szerintem sz Arnold. Szerintem az apjuk csak simán alkoholista volt és esetleg bántotta őket.
guy 2016.11.09. 11:59:31
kovácspéterke 2016.11.09. 12:01:14
Én bírom Lee-t, már hiányoltam.
Az, hogy van h Teddynek adnak egy eredettörténetet, amire korábban nem volt gondjuk, mert tettek szegényre, és akkor hirtelen 100 másik host is aszerint kezd viselkedni?
kovácspéterke 2016.11.09. 12:11:17
rudo 2016.11.09. 12:14:22
Lehet, inkább arról van szó, hogy eredetileg a föld alatt volt a kiszolgáló részleg - ezek ma az elhagyott szintek, és igy is van ábrázolva a filmben. De ezeket nagyon gyorsan hagyták el, és csak kamilláznak, hogy miért vannak rossz állapotban (van rá utalás az első részben). Egyfajta temetőnek használják, és csak kevesek léphetnek be. Ezt nekem simán magyarázza az, hogy az "eredeti" park infrastruktúráját lezárták, hogy kevés nyoma maradjon a "vérengzésnek" és fölé épitették az újat. Ez egyszerre szimbolikus és elfogadható érv. Hogy miért nem falazták be, robbantották fel, üritették ki és miért tárolják a leszerelt robotokat az pedig simán lehet egy titkos terv része. Az látszik, hogy az elhagyott dolgokat nem sietnek lerombolni, de most már az is, hogy ezeket "valakik" használják is.
A fegyverek jó kérdés, már volt róla szó és van is rá magyarázat. A leginkább elfogadott (amire céloznak is), hogy a lövedék anyaga és sebessége miatt nem tud kárt tenni az emberben, de az androidban igen (hasonlit, de azért mégsem ugyanolyan).
Az látjuk, hogy kvázi nyomtatják őket, alapvetően nem mechanikusak, de elektronikusan vezéreltek. Amikor készülnek fehérek, a "vértől" lesz szinük. Nagyon sok vér van bennük, sokkal több, mint egy emberben. Tudnak inni, de, ha lelövik őket kifolyik bárhol, és a transzfúzió elég jól működik. Szerintem nincsenek funkcionális belső szerveik a "vér" pedig egyfajta üzemanyag.
Az, hogy ford lenne egyben arnold is - bár kicsit elcsépelt - szerintem is egy jópofa lehetőség.
rudo 2016.11.09. 12:26:09
Skywatcher 2016.11.09. 12:27:21
Ezért nem értem, hogy ugyanazon fegyvertől miért hal meg a robot, és miért nem az ember? És ha ember emberre lő?
És a robot hogyan érzékeli a sérülés mértékét? Egy ember attól hal meg, amitől. Vérveszteség, létfontosságú szerv sérülés, idegrendszer, akármi. De a robot honnan tudja, mikor kell "meghalnia", és mikor kell csak agonizálnia?
Sőt, újabb kérdés! Amint láttuk, a kezdeti 1 utcából már 2 város lett, és valószinü van több is. A robotok akár többszáz négyzetkm-en kóborolhatnak. Hány robot lehet? 100? 500? Ezzel szemben azt látjuk, hogy a főprogramozó csávó (aki a főnökasszonyt d..ja) mindig alaposan, nyugisan, hosszasan beszélget, pszichoanalizál 1-2 robotot (éjszaka? amikor zárva van a park?). Mi van a többivel? azokkal ki foglalkozik? Ugyanígy a fizikai sérüléseket rendbehozó hentesek. Oké, hogy láttuk, 3-4 robotot helyrepofoznak. De nem ennyi van! Mekkora aparátus kell éjszakánként akár több száz robot összeszedéséhez/ gatyábarázásához?
Valószínűleg az zavar engem, most jövök rá, hogy nagyon "szűk látószögű" kamerával látjuk a történéseket. Belecsöppentünk a közepébe egy grandiózus valaminek, amiből eddig csak pár apró részletet mutattak meg, és én legalábbis nem látom át a dolgot. Mintha egy őserdőben élő primitív törzs tagjának megmutatnák a porsche kerekét, műszerfalán 2 gombot, és az ablaktörlőt, és értse meg, hogy működik az autó...
mosomacilany 2016.11.09. 12:32:20
egyszoban 2016.11.09. 12:33:23
rudo 2016.11.09. 12:37:51
Teddy része ford új narrativájának.
Blindmouse 2016.11.09. 12:47:34
Before · http://azbeszt.blog.hu 2016.11.09. 13:14:00
Sajnos a technikus motivációja számomra teljesen megfoghatatlan és érthetetlen. Az oké, hogy a verebet életre próbálta kelteni, hogy gyakoroljon (az is lehet, hogy ennek a mellékhatására ébredt fel Maeve), de miután a csaj felkel, mond neki pár mondatot, a fickó debil fejjel követi minden utasítását, mintha a markában tartaná valahogy. Ennek egyébként egy megmagyarázható módját látom: ha a technikusok is robotok, mint az már fel is merült régebben.
kovácspéterke 2016.11.09. 13:23:27
Korábban is törölték már a robotok memóriáját miután helytelenkedtek velük, szóval nekem nagyon sántít ez a válasszuk a nagyobbik rosszat dolog.
kovácspéterke 2016.11.09. 13:27:30
rudo 2016.11.09. 13:34:52
Én nem vagyok annyira biztos benne, hogy nincs hatása a 30 éve történteknek. Sőt most épp azt fejtegetem, hogy minden abból nőtt ki. Vagyis arnold homályos halála, igazából egy eltusolt tragédia volt, amit az okozott, hogy valamiért el akarta pusztitani a parkot. Ezt láttuk a filmben, de az okokat nem tudtuk meg akkor. Ez végülis majdnem sikerült - és gondolom kihátráltak volna a befektetők (de aztán mégsem - erre utalt ed harris karaktere). De arnold (bárki is legyen) nem tett le a tervéről és újra valami hasonlót tervez.
theus 2016.11.09. 13:45:41
Ed Harris is szeretne így örökéletet nyereni.
szepi79 2016.11.09. 14:00:03
ez a régi filmben úgy volt megoldva (ha jól emlékszem), hogy a fegyverben egy hőérzékelő volt, de nem a használót figyelte, hanem ha a _célpont_ ember volt, akkor nem sült el (vagy valami kamulövedék ment csak ki), ha viszont megfelelően 'hideg' volt a célpont, vagyis robot vagy egyéb tárgy, akkor elsült.
szerintem itt is valami hasonló lesz a megoldás, bár az emberen a mellényt meg az inget akkor sem szabadna átütnie. ezt szvsz elkúrták.
napalm 2016.11.09. 14:25:09
Kellemes meglepetés volt.
Fölötted linkelték is.
rudo 2016.11.09. 14:53:29
szeri13 2016.11.09. 15:15:25
mindig tobbet gondoltam rola, mint ami volt valojaban. pontosabban tobbet szerettem volna belelatni. szerintem itt is az a helyzet.
Edward Nygma 2016.11.09. 15:29:15
dr. mesterséges színezék 2016.11.09. 15:39:44
szepi79 2016.11.09. 15:49:03
rudo 2016.11.09. 16:16:24
kovácspéterke 2016.11.09. 17:58:22
rudo 2016.11.09. 19:20:03
Igen, a robot tudja, hogy mit tegyen. Érzékeli a sérülés mértékét és reagál rá. Az egyik ilyen, hogy meave-et zavarja a ki nem szedett lövedék, a másik, amikor a "tejes" gengszter haverja, nem akar meghalni, bár szitává lötték - aztán le is selejtezik.
Szerintem az nem kérdés, hogy hogyan tartják őket karban. Látjuk, hogy viszonylag könnyen javithatók a lágyrészek (szerintem azért egy emberhez képest le vannak egyszerűsitve). Azt is látjuk, hogy hatalmas a komplexum és rengetegen dolgoznak benne. Azt hiszem van rá utalás, hogy ezer fölötti!!! látogató és host van, és valóban nem mindet vágják gallyra minden nap - azon fenn is akadnak, hogy baszki meave-et most küldtük és már megint itt van. Szerintem az is érthető, hogy miért látjuk, hogy sokat foglalkoznak velük. Egyrészt, mert gondolom mindenkinek van egy pacientúrája, és mi azokat látjuk, akik számunkra fontosak. Másrészt igazából ők fontosabb, tehát szofisztikáltabban programozott hostok, ezért foglalkozik velük az elit csapat. Harmadrészt igazából akkor látjuk őket amikor problémássá válnak. Az ilyen extra beszélgetések pl bernard és dolores között azok meg valszig nem hivatalos karbantartások.
Before · http://azbeszt.blog.hu 2016.11.09. 20:04:11
rudo 2016.11.09. 20:19:49
BotloB 2016.11.09. 21:58:09
A host-ok cseréje szerintem azért nem okozhat különösebben nagy problémát, mert egy csomó karakternél látjuk, hogy simán lecserélik őket más külsejű, de azonos script-tel rendelkező karakterre (pl. Dolores apja vagy a sheriff) Eredeti, fő történetszálhoz kapcsolódó és legfőképpen régi androidból pedig nincs kezelhetetlenül nagy mennyiség a parkban. A többi "fogyóeszköz", akár még az is lehet, hogy az alkatrészeiket begyűjtés után újrafeldolgozzák javítás helyett, miközben a scriptben már betölti a helyüket egy android akit leakasztottak a raktárból.
A legutóbbi rész egyetlen zavaró eleme amúgy nekem is az volt, hogy már másodszorra rohangál az épületben egy android percekig szabadon. Először Maeve ráadásul egyedül futkározott, mikor javítás közben felébredt. Ennek az egyik oka az lehet, hogy a karbantartók és a személyzet egy része is android, így a rendszer nem szűr őket, mikor áthaladnak egy belső kapun. Oka lehet az is, hogy a meghibásodás miatti kóborlás nem egyedi eset, vagy csak simán előfordul, hogy az alkalmazottak lábon visznek át egy androidot egyik helyiségből a másikba, mert úgy könnyebb. Ez azért kimagyarázható. Az már kevésbé, hogy miért nem állítják egyszerűen le a karbantartók Maeve-et. Valószínűleg ebben közrejátszik a cégen belüli helyzetük, hogy mennyire semmibe veszik őket.
Before · http://azbeszt.blog.hu 2016.11.09. 22:01:02
0.5 bit 2016.11.10. 01:15:58
Szerintem azért, mert ha leállítanák akkor hiányozna. Azt mégsem mondhatják, hogy "Bocs főnök, kicsit megpiszkaltuk az egyik androidot és ... hát ... le kellett selejtezni. Tudjuk, hogy nekünk 3 évi fizetésünkbe kerül egy ilyen..."
Inkább lapítanak és megpróbálják elsumákolni az esetet.
Olyan ez mintha az automosóban az egyik melósnak véletlen kezében marad egy BMV kijelzője (nem lenne szabad, de kapcsolgatta a rádiót). 10-ból 9 esetben nem lóbálja, hogy a főnöke magyarázkodjon az ügyfélnek, hanem valahogy visszapattinja annyira, hogy legalább még egy-két napig ott maradjon és ne vegye észre senki.
kovácspéterke 2016.11.10. 12:51:52
rudo 2016.11.10. 20:31:37
rudo 2016.11.10. 20:33:02
BotloB 2016.11.10. 21:11:11
Pont a videó végén látható ellentmondások világítanak rá arra, hogy ha tényleg igaz ez a teória, akkor nagyon nem figyelnek a részletekre, és eléggé erőltetett a megvalósítás. A legnehezebben magyarázható, hogy miért ugyanolyan a kontrollterem mindegyik idősíkon. A vágásokból ítélve ez az egyetlen elem, ami mindegyik idősíkhoz közvetlenül köthető.
rudo 2016.11.11. 07:24:50
1. sokan mondják, hogy a lelkes közönség beleképzel mindent, aztán majd mekkora csalódás lesz, ha a sztori sokkal laposabb. Én erre azt mondom, hogy sokan egy olyan sorozatot vártak, amin lehet agyalni, lehet róla beszélgetni, találgatni, stb (és az hbo-nak is ez az érdeke). Én azok között vagyok, akiket jobban leköt az ilyen részletekre vadászás élménye, mintsem, hogy arra vágyjak, hogy igazam legyen.
2. az első pontot azért irom, mert ezek a "megfejtések" hétről hétre ugranak elő az emberek agyából, aztán a következő rész gyakran rácáfol. A william, mint man in black jó ötlet volt még úgy a 2-3 rész táján, mostanra marhaság.
3. abban, hogy el lennének kenve a részletek nem hiszek. A memento, a prestige, az inception végig ilyen kavarásokkal játszott (sőt ezekre volt felépitve) és utólag sem nagyon találtak benne hibát. Nolanék munkamódszere nagyon alapos.
4. a linkelt video is oda fut ki, hogy nem valószinű a dolog - legalábbis, ahogy azt korábban sokan gondolták. De ez a logos dolog, akkor is túl konkrét morzsa, ezen dolgoztak, kitaláltak kétféle logot, precizen elhelyezték őket, stb. Én remélem, hogy ennek van jelentősége, még akkor is, ha távolról sem az aminek eddig hittük.
BotloB 2016.11.11. 08:02:57
Szerintem amúgy elég sokat fog befolyásolni a teórián ha kicsit jobban kifejtik a korábbi scripteket. Egyrészt Maeve "emlékfoszlányait", ami nekem azért tűnik fontosnak, mert nem emlékszem, hogy láttam volna a bordély lányai között Maeve-et az utcán, amikor Williamék megérkeznek, tehát előfordulhat, hogy akkor még a korábbi scriptjében szerepelt, ami alátámasztaná a teóriát.
Viszont mikor megérkeznek Las Mudas-ba, és Dolores meglátja a szökőkútnál a kislány által rajzold útvesztőt, akkor emlékezésre készteti a hang, tehát neki is lehet egy előzményscriptje. Kérdés, hogy ez az előzményscript 1. megelőzi Maeve előzményét és a William-es idősíkban van Maeve előzménye 2. egy időben van Maeve előzményével, de a William-es idősík valahol a jelen és az előzményscript között játszódik 3. egy időben van Maeve idősíkjával és William is a jelenben van a MiB-vel együtt.
Arról nem is beszélve, hogy mindezek mellett Dolores loopja elég régi lehetett, mert William, Teddy és MiB is ugyanolyan körülmények között találkozik vele, de MiB már tesz rá utalást, hogy nem ez az első ilyen találkozásuk. Ha William idősíkja tényleg 30 évvel korábbi, vajon miért tartották meg Dolores loopját több mint 30 éven keresztül?
rudo 2016.11.11. 11:54:20
Azt most hirtelen nem tudom ellenőrizni, hogy william találkozik-e valaha maeve-el, de amúgy ez nekem is eszembe jutott, hiszen azt tudjuk, hogy a madam szerepét nem rég tölti be (legalábbis a felix szerint...). Ennél viszont fontosabb amikor william találkozik dolores-el. Itt lehet, hogy amikor elfut a pajtából, és belefut william karjába az nem egymás után következik, csak velünk akarják ezt hitetni (hiszen dolores családját minden héten lemészárolják). De ez nem sokat számit, mert akkor már dolores erősen kezd tudatra ébredni és találkoznak a labirintus jelével is, ami viszonylag új dolognak tűnik. Szóval ez megintcsak azt erősiti, hogy az az esemény a "jelenben" játszódik.
Ha már labirintus: nekem úgy tűnik, mintha az ford számára is új lenne, mert elcsodálkozik, amikor találkozik vele, és utána elő is veszi arnold jegyzeteit. Ezzel szemben mondjuk érdekes, hogy teddynek van egy elég konkrét elképzelése róla, hogy miaz, holott teddy új scriptjét maga ford irta. Ehhez viszont érdemes hozzátenni, hogy teddy az öslakosokra keni a sztorit, akiknek ezek szerint lehet valami külön kis világuk, mert pl a faragott karbantartó figurát sem hiszem, hogy bernardék csapata épitette be (nem is volna értelme). Szintén arnold jegyzeteiben látjuk dolores korai vázlatait. Ő valami nagyon kiemelt, személyes karakter lehet. Nagyon régi és nagyon régóta játsza ugyanazt a szerepet, ergo hozzá nem nagyon lehet mérni az idő múlását.
Ezzel együtt nekem továbbra is a logo a vesszőparipám - bármit is jelentsen - mert az nagyon tudatos dolognak tűnik és nem hibának, ugyanakkor nem illik sehogy sem a képbe.
rudo 2016.11.11. 12:06:24
BotloB 2016.11.11. 12:07:28
A logoval kapcsolatban külön érdekesség, hogy a HBO GO oldalán, amikor a második epizódot promózták, egy olyan állóképe volt az epizódnak, amin William mögött a ruhaválasztós szobában az új logo látható:
fsmedia.imgix.net/d4/3d/78/87/4687/4a03/ae12/91282a2365a3/a-suspicious-logo-on-the-hbogo-screen.png?dpr=2&auto=format,compress&q=75
Ez (is) valószínűsíti, hogy a logo valamit jelent, és vagy valamilyen post-production fázisban cserélték át a William-idősík logoit, hogy adjanak egy kis támpontot a nézőnek, vagy eleve ez a HBO-s látszólagos hiba is a játék része.
rudo 2016.11.11. 12:39:00
BotloB 2016.11.11. 12:44:21
Van egy discoverwestworld.com nevű hivatalos oldal, ahol elég sok extra info elérhető, de sajnos - ahogy látom - magyar IP címről nem hozzáférhető az oldal. Ez mondjuk egy kicsit gyakorlottabb netezőnek nem akadály :)
Mindenesetre a lényeg az, hogy ezen az oldalon szerepel egy sematikus ábra a bázis felépítéséről, valahogy így:
i.imgur.com/voXoFlu.jpg
Ezen jól látszik, hogy a bázis egy "hegy" - mesterséges vagy természetes? - belsejébe lett vájva, és elég sok szintből áll.
rudo 2016.11.11. 13:06:15
közben én is találtam valamit:
i.imgur.com/Dc9GXxg.jpg
Itt összeszedték a logokat és, hogy ki volt a madam. Hát ezek szerint legalább egy évvel korábban volt. Illetve irják valahol, hogy a konzervdoboz cimkéjén is látszik. Egyelőre olyan stillt még nem találtam, de keresem.
rudo 2016.11.11. 13:52:57
www.vanityfair.com/hollywood/2016/11/westworld-theories-multiple-timelines-who-is-the-man-in-black-who-is-arnold-who-is-wyatt
Kicsit hosszú, de van értelme. Benne van kvázi minden és elég logikus. Plusz kikockáz egy olyan részletet, ami engem korábban zavart. Mert én eddig a william - MiB verzió cáfolatának tartottam a vonatos részt. De neeeem az ;) Sőt! William ott kezd el haverkodni lawrencel - újabb megerősités - viszont amikor "lezoomol" a kamera és dolorest látjuk a koporsóval, amin rajta van a labirintus jele... nos akkor már nem ül ott a két férfi. Doloresben meg ugye keverednek az idősikok - nyilván azért, mert túl régi már, de nem lehet leselejtezni mivel william szerelmes belé (és övé a park ;)... de a többi teória is nagyon szimpi.
Zsolt696 2016.11.11. 14:08:41