A The Get Down című zenés, 70-es években játszódó sorozatot augusztusban mutatta be a Netflix és lehetett tudni egy ideje, hogy Baz Luhrman és felesége Catherine Martin első tévés munkája elég sokba került. Részben azért, mert nem ment simán a forgatás, amiről a Variety júliusban egy elég hosszú és részletes anyagban számolt be. A készítő páros korábban olyan szuperprodukciókat készített, mint a Nagy Gatsby vagy a Moulin Rouge, de a tévé más kávéház és ezt a saját bőrükön kellett megtapasztalniuk. Ennek részleteiről a nyári sorozatszezonról szóló podcastünkben is szót ejtettünk.
Röviden a lényeg, hogy Luhrmann két tapasztalt tévés showrunnert is elüldözött a produkció mellől, illetve sokba kerültek a zenei jogdíjak, illetve a minden részben megtalálható táncos jelenetek felvételei. Ezekhez ugyanis rengeteg emberre volt szükség, akiket a hosszú időn keresztül kellett fizetni. Plusz a lassú előkészítés mellett még maga a felvétel is sok időt vett igénybe. Ehhez jött hozzá, hogy Los Angelesben kezdték el a forgatást, de néhány hónap után az elégedetlen Luhrmann úgy döntött, hogy a hitelesség miatt muszáj átköltözniük New Yorkba.
A helyzetet bonyolítja, hogy a Netflix-nek az olyan népszerű projektek során, mint amilyen a The Get Down is volt, muszáj belemennie az árversenybe. Más csatornák is maguknak akarták a sorozatot, a Netflix pedig azért is tudott győztesen kikerülni ebből a versenyből, mert a szokásos 30%-os prémium helyett vállalták, hogy 60%-ot fizetnek. Ez arról szól, hogy a Netflixnek többet kell csengetnie a gyártó stúdiónak, hogy kompenzálja azért, amiért jövőbeli bevételektől esik el. Általában ugyanis az országos illetve a kábelcsatornák mikor fizetnek a stúdióknak a sorozatok után, akkor csak az első sugárzás jogát fizetik ki és azt is csak az amerikai piacra.
A stúdiónak azért éri meg finanszírozni a projektet, mert később még kereshet abból, hogy esetleg másik csatornának vagy mondjuk valamilyen streaming vagy on-demand szolgáltatónak is eladja a sorozat jogait, szerte a világon. A Netflix-nek viszont az az érdeke, hogy saját sorozatai jogával a lehető legtöbb piacon csak ő rendelkezzen. A The Get Down tehát alapból is drága volt, és ehhez jött még hozzá az extra prémium, amit a Netflix előre bevállalt, amikor még fogalmuk sem volt róla, hogy milyen problémás lesz a forgatás.
A Deadline exkluzív értesülései szerint pedig még drágább volt a sorozat, mint az nyáron tudni lehetett. Akkor 120 millió dolláros összköltségről volt szó, most viszont a 16 millió dolláros epizódonkénti költség tűnik inkább reálisnak, vagyis a sorozat egy epizódja átlagosan 4,5 milliárd forintba került a teljes sorozat összköltségvetése pedig elérheti az 53 milliárd forintot. (190 millió dollár) Baz Luhrmann azt nyilatkozta, hogy bármennyibe is került a sorozat, csak a második legdrágább lehet, ugyanis a november elején szintén netflixes The Crown még ennél is többe kerülhetett a streaming szolgáltatónak.
A Netflixről nincsenek hivatalos Nielsenes nézettségi adatok, a külföldi lapok ezért a Symphony Advanced Media kutatásaira szoktak támaszkodni. Ez a cég készít felméréseket arról, hogy 35 nap alatt mennyien nézik a Netflix saját sorozatait. Ez alapján a The Get Down mindössze a 14. legnézettebb a Netflix saját sorozatai közül. Ezt valamennyire mindenképpen csalódásként élheti meg a Netflix, de azt igyekeznek hangsúlyozni, hogy a feketék, illetve a spanyolajkú amerikaiak körében ez a legnépszerűbb sorozat és fontos a számukra, hogy mindenféle célcsoportnak kínáljanak vonzó tartalmat. A nyilatkozatok alapján persze a Netflix úgy kezeli a helyzetet, mintha ez a hatalmas befektetés megérte volna nekik, de valószínűleg a jövőben tanulnak ebből.
A The Get Down első évadából egyelőre csak 6 rész mutatkozott be, a szezon második fele valamikor 2017 elején lesz elérhető Netflixen.