Vajna Tímea nyitott egy fánkboltot, ami remek alkalom arra, hogy kiderüljön, egyáltalán nem kell politikai téma ahhoz, hogy a TV2 bizonyítsa, semmi sem olyan fontos nekik, mint a szervilizmus.
A TV2 tulajdonosa, Andy Vajna felesége új, merőben üzleti alapú vállalkozása az elmúlt fél nap alatt csak kétszer szerepelt a TV2-ben: csütörtök este a Tények Extra, péntek reggel pedig a Mokka foglalkozott vele hosszan.
Vajnáék tehát már a látszatát sem szeretnék fenntartani annak, hogy akár a TV2, akár Vajna rokonságának cégei tisztán és kizárólag piaci alapon működnének – ha így lenne, akkor ez több okból sem történhetett volna meg. Egyrészt az, hogy évekkel az amerikai típusú fánkok budapesti megjelenése után az eddigi sok mellett nyílik még egy pont ugyanolyan fánkbolt, messze nem olyan súlyú esemény, hogy arról egy esti hír- és egy reggeli magazinműsorban is be kellene számolni, még akkor sem, ha egy úgynevezett celeb az egyik tulajdonos - aki egyébként a TV2 felirata szerint ÜZLETASSZONY. Másrészt egy üzleti vállalkozás teljesen nyílt, lelkes, sőt propagandisztikus ajnározása nem éppen az a dolog, ami igazán jól mutatna egy független kereskedelmi csatornán, pláne egy hírműsorban.
De még ha azt is gondoljuk, Vajna Tímea van akkora híresség, hogy lehetetlen ennél kevesebb figyelmet szentelni az új boltjának, akkor sincs ez így rendben. Mert a TV2 még egy ilyen témában is képes elmerészkedni olyan közel a hírhamisításhoz, hogy még éppen csak, nagy jóindulattal védhető legyen a dolog jogilag.
A Tények Extrában – ahol egyébként olyan remek mondatok hangzottak el, mint hogy „Manapság a fánkoknak csak a képzelet szabhat határt” – konkrétan azt sugallták, hogy Vajna Tímea vállalkozása előtt nem lehetett amerikai típusú fánkot vásárolni Budapesten. „Az édesszájú rajongók már Budapesten is megkóstolhatják az ínycsiklandozó édességet: Vajna Tímea és üzlettársa, Gomez Norbert másfél évvel ezelőtt döntött úgy, hogy elhozza Magyarországra az igazi amerikai fánkot és bagelt” – jelentették ki a műsorban, ami egyébként a fánk történetéről szólt. Persze csak a látszat szerint, mivel az aktualitást természetesen a Vajna-bolt adta a riporthoz, amelynek jelentős részét a megnyitóról szóló beszámoló tette ki, és csak Vajna és Gomez szólaltak meg benne.
Ugyanezt a tényeket hamis színben feltüntető vonalat vitte aztán tovább a Mokka reggeli adása is, amelyben Demcsák Zsuzsa jelentette ki először azt, hogy „Végre a magyarok is ízelítőt kaphatnak az amerikai filmekben látott színes, cukros fánkokból és édességekből”, majd azt, hogy „Édes street food: én még ezt így együtt nem hallottam”. Demcsák még biztosan nem sétált sem Újlipótvárosban, sem a bulinegyedben, ahol kis túlzással egymást érik a fánkozók és más „édes street food”-helyek, de hát ki hibáztathatná ezért? Pláne, hogy a műsorban Vajna Tímeának lehetősége volt olyan komoly dolgokról beszélni, mint hogyan jutott eszébe fánkozót nyitni: arra gondolt, hogy „Kéne hozni egy funky helyet Budapestre, ami főleg ugye a gyerekeknek nagyon kedvez”.
És hogy teljes legyen a kép, a Vajna-média nem állt meg ennyire szerény médiaszereplésnél: a fánkozó mai megnyitójáról élőben tudósított a Rádió 1, Vajna rádiója.
Az utolsó 100 komment: