Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Meddig mehet a féktelen szenvedés?

Trónok Harca kibeszélő 6. évad 7. rész

2016. június 07. 13:50 Fega 175 komment

1-kwtqn402xdgau86mau9yya.jpeg

Hétfőn este az HBO-n lement a Trónok Harca hatodik évadának hetedik része. A meglepő visszatérésekkel dúsított epizód spoileres kibeszélője a tovább mögött olvasható.

Egyre nehezebb dolga lesz a készítőknek, ha igazán sokkoló tragédiát akarnak bemutatni, ami tényleg megérinti a nézőket, mert a hatodik évadra megedződött mindenki, Ned, Vörös Nász, Oberyn és Hodor után egyre nehezebb lesz előjönni valami olyasmivel, ami tényleg földhöz vágja a nézőt. Ian McShane (Al Swearengen a Deadwoodból) feltűnése egy tökéletes szerepben, önmagában pont ilyen, mert egy kevésbé megnyerő és karizmatikus színésszel sokkal kevésbé hatott volna meg bárkit is egy újabb, a képernyőn alig pár percet eltöltő karakter halála. (Egy csoport ártatlan nő és gyermek lemészárlása már nem tudja kiverni a biztosítékot.) Ray testvér remek felvezetést kap, az egész kommuna (vagy nem tudom minek hívjam) üdítő színfolt, hiszen a legtöbb helyen teljesen hiányzik az emberekből a remény, rajtuk viszont látszik, hogy igyekeznek újraindítani az életüket békességben és szeretetben.

A rész végére persze kipukkan ez a buborék és kiderül, hogy Westeroson jelenleg nem nagyon van lehetőség arra, hogy az ember ilyen jóindulatú, ártatlan és békés életet éljen. Valamennyire persze unalmas, hogy a Vérebnek is egy újabb bosszúhadjáratra van szüksége ahhoz, hogy visszakeveredjen az események fősodrába. Ezért az utolsó kép, ahogy felveszi a baltát nem tudott igazán hatékony lenni. De a teljes történetszál siker és nem csak azért, mert McShane minden egyes pillanatban szenzációs a képernyőn. Az is segít, hogy az epizódot író Bryan Cogman jó mondatokat adott a szájába és ha valami a vallás igazán lerágott téma mostanra mégis működnek a prédikációk azzal együtt, hogy végig minden a Vérebről szól.

Sandor Clegane-ről annak idején kevesen gondolták volna, hogy az egyik legérdekesebb és legszerethetőbb figurája lesz a sorozatnak. Visszatér a történetbe Brienne-nel vívott ádáz csatája után és rögtön tematikusan is kapcsolódik a az évad központi témájához, hiszen körülbelül a halálból jött vissza és a Septon többször hangsúlyozza, hogy fogalma sincs ez az egész hogyan történhetett meg. Csak azzal lehet magyarázni, hogy az a bizonyos felsőbb hatalom, amiről az emberek egy része tudja Westeroson meg Essoson, hogy létezik, még valamit akarnak ezzel a Vérebbel, mert nem hagyták meghalni. Az epizód ráadásul A törött ember címet kapta a keresztségben, ha valaki akkor ő aztán tökéletesen megfelel a leírásnak.

1-kuphep5ub5vdqqbksj5zyg.jpeg

Ami még fontos lesz az epizódban, hogy ezek a bizonyos törések egyszerre fizikai és lelki eredetűek. Esetében ott van az arca, mint elég durva seb, de tudjuk, hogy érzelmileg legalább ennyire nyomorék lett az évek alatt. Ezek után szinte nevetséges, hogy azt mondja Ray testvérnek, hogy az istenek nem büntették meg őt. Valójában keveseket büntettek jobban és elég ügyes, hogy valaki aki egyértelműen negatív figurának indult a sorozat kezdetén, milyen hosszú utat tett meg addig, hogy most mindenki örömmel köszöntse őt újra a képernyőn és egy emberként szurkoljon azért, hogy a baltájával széttrancsírozza a Lobogó Nélküli Testvériség lovasainak koponyáját.

Ott van még nekünk Jaime, aki miután megnyomorított egy kisgyermeket, pusztán azért mert rosszkor volt rossz helyen, nem sokkal később maga is szopóágra került és bár sérülésének leglátványosabb pontja nyilván a karjának az elveszítése volt, de azóta búcsúznia kellett a hivatásától meg szerelmétől is. Vagyis Jaime Lannisterre legalább annyira illik minden, amit Sandorról leírtam, hiszen az első évadban, mikor pökhendi módon zúzta le Eddard Starkot akkor azt hiszem kevesen voltak, akik nem gyűlölték tiszta szívből. Azóta viszont sok időt töltöttünk vele és sokkal jobban megismertük, most pedig a közönség jelentős részét tudhatja a pártján, de ehhez neki is meg kellett törnie. Ha még mindig az a makulátlan szőke herceg lenne, aki henceg a vívó tudásával, nem sokkal kevésbé lenne elviselhetetlen, mint Joffrey volt annak idején.

Ezek a sérülések viszont bizonyos helyzetekben jobb hadvezérré is tették, mert egy ereje teljében lévő Jaime-nek eszébe sem jutna tárgyalásokat kezdeni a Fekete hallal. Szó sincs arról, hogy itt ez volt a tökéletes döntés, mert látszik az epizódból, hogy elég szar helyzetben vannak a Lannister-Frey seregek, mégis az a sok szenvedés néha hozzá tud járulni ahhoz, hogy az ember bizonyos helyzeteket jobban kezeljen. Ha megérkezik Brienne akkor még érdekesebb lesz nézni, hogy a Királyölő hogyan reagál az északon történtek hírére. Nem véletlenül emlegetik fel rögtön az ígéretét a Stark lányokról.

game_of_thrones_607_04_960.jpg

Nőket is találunk szép számmal, akikre illik az epizód címe. Margaery-t talán megváltoztatta a börtönben töltött idő, de valójában ugyanazt csinálja, mint eddig csak a következő fokozaton. Eddig megjátszotta, hogy szereti a szegényeket, most megjátssza, hogy ezt tényleg bánja és közben igyekszik elmerülni a vallási szövegekben annyira, hogy valódi céljai ne tűnjenek fel a Főverébnek sem. Ehhez jön hozzá, hogy Nagyanyjának elárulja, nem veszítette el teljesen az eszét, viszont ez alapján képtelenség eldönteni, hogy azért küldi el a Töviskirálynőt, hogy biztonságban legyen, vagy azért mert útban van a terveinek. Azt sem tudni biztosra, hogy Lorasról lemondott és elfogadta a halálát vagy meggyőzte magát, hogy ez az egyetlen esélye, hogy megmentse a testvérét, amihez rövid távon ilyen hatalmas áldozatokat kell hozni és úgy csinálni, mintha minden rendben lenne azzal, hogy börtönben van.

A Starkok szenvedését első sorból követhettük az első évadtól kezdve, így Sansa tragédiáira nem kell külön kitérni. Ahogy Jonnal és Davosszal elindulnak sereget építeni kiderül, hogy a múltbéli cselekedetei nem igazán fekszenek jól az Északi házaknál, akiknek az az egyik jellemzőjük, hogy nem felejtenek. Így az sem marad említés nélkül, hogy hozzáment egy Lannisterhez, majd egy Boltonhoz. Azzal védekezik, hogy csak tette, amire a túléléshez volt szüksége, ebből úgy látszik, hogy ez a lányok sorsa. Meg kell játszani magukat, különböző szerepet kell felölteni annak érdekében, hogy a környezetüket a saját céljaiknak megfelelően manipulálják. Margaery és Arya története hasonló húrokon játszik. 

Van viszont egy nő, aki képtelen volt megjátszani magát, mindig az érzelmei vezették, ami meg is bosszulta magát. A sorozat főszereplői általában nagyon szar helyzetben vannak, de Cersei az erős mezőnyből is képes kiemelkedni. A Töviskirálynő az arcába is mondja, hogy minden szar a fővárosban neki köszönhető, mostanra a hatalmas zombi testőrén kívül nem is maradt más, akiben megbízhat, vagyis jobban járna, ha összeszedné magát meg a maradék becsületét és elhúzna. Cersei tragédiája viszont az, hogy tudja, Tommen előbb utóbb úgyis meg fog halni, ennek fel kellene szabadítania őt jelenlegi helyzetéből, de hiába van tisztában a sorsával az érzelmei béklyót kötnek rá. Kíváncsi vagyok meddig húzzák még a tárgyalását, de ezen a ponton egy kedvező ítélet után sem tudom, hogy miben bízhat még a szebb napokat látott egykori királyné.

1-hj8riks7holjrjsh_rkt8g.jpeg

Ahogy fentebb írtam, ezek a bizonyos sérülések egyáltalán nem csak fizikai bántalmazás vagy csonkítás eredményei, Ramsey Sansa testén okozott sebei valószínűleg már begyógyultak, de azok, amiket a lelkén ejtett örökre ott maradtak. Ahogy igaz ez Theonra is, aki lehet, hogy meg tud inni annyi sört, hogy több élet költözzön belé legalább egy időre, de hosszú út áll előtte míg Rasey kínzása alól ki tudja vonni magát. Itt nehéz eldönteni, hogy a fizikai vagy a lelki bántalmazások okozzák a nagyobb gondot. Ray testvér remekül világít rá a tényre, hogy az erőszak egy kór, ami folyamatosan terjed, pláne akkor ha az emberek bosszúra esküsznek. Látjuk, hogy ez milyen szinten fertőzte meg Westerost és mindenütt ennek a kórnak a maradványaival kell megküzdeni.

Jon, Sansa és Davos bárhova mennek szövetségest keresni, először azzal szembesülnek, hogy bizony a múltban rengeteg okot adtak a Starkok arra, hogy a kutya se akarjon nekik megint segíteni. Talán nem a legizgalmasabb részei a sorozatnak, ahogy múltbéli sérelmeket emlegetnek fel a karakterek, ennek ellenére az epizódot író Cogman kihozta belőlük a maximumot és a furcsa térbeli ugrálások ellenére is jól működött a seregépítés sziszifusziságának ábrázolása. Szintén fontos, hogy mindegyik ház saját szemszögéből teljesen jogosan kérhette számon a Starkok korábbi mulasztásait és tökéletesen érthető, hogy senki nem akar itt már háborúzni.

Amiért szintén remek nézni Jonék jeleneteit, hogy végre kimondva arról van szó, hogy a halottak elleni harc miatt kell egyesülni, nem egyéb rivalizálás vagy bosszú miatt. Nagyon hiányzott már, hogy emberek széles tömegei elfogadják a halottak seregének közeledtét és velük foglalkozzanak. Ezen a téren a sorozat végre túljutott a frusztráló szakaszon és Havas Jonból egy értékelhető főhős lett. Mikor a vadakat próbálja meggyőzni, abban a jelenetben különösen ügyes volt Kit Harrington, akiről tudjuk, hogy nem a legnagyobb színész a sorozatban, mégis működtek az szavai arról, hogy tényleg nem kellene senkit erre kérnie, de nincs más választás jelenleg. Ez persze Ramsey ellen ugyanaz a kicsinyes bosszú, amiből annyira elegünk van, de igaza van abban, hogy a Mások ellen való felkészülés nem megy anélkül, ha nem egyesíti a északon a házakat és nem rendezi a Deressel kapcsolatos ügyeket.

1-qe7hjkzzdwqucnq4zhtpaa.jpeg

Ha pedig összehasonlítjuk az előző részel, akkor mennyivel jobb volt Davos lelkesítő beszéde, aki azt mondta, hogy együtt kell harcolnunk a halottak ellen azért, hogy túléljünk, mint Dany szövege az előző rész végén, ahol a hódítás, leigázás, az ő személyes ambíciójának beteljesítése volt a lényeg, nem az élet megőrzése, megmentése. Az különösen szép, hogy a legnagyobb fenyegetés is a bosszú miatt jött létre, vagyis innentől fogva egyértelmű, hogy mi a sorozat legalapvetőbb témája.

De egyetlen cél sem tud annyira nemes lenni, hogy az emberek, mint valami gépek, átkattanjanak és normálisan, előítéletektől mentesen viselkedjenek. Ehhez az életszerűséghez hozzájárul a civakodás Jonék táborában, ahol láttuk, hogy csak azért, mert odafent az okosok eldöntötték, hogy együtt kell harcolni a vadakkal, mert most igazán nagy a para, az emberekből nem múlik el az a rengeteg fájdalom, amit korábban a mások valamelyik csoportja az északiaknak okozott. De a kihalásról előbb-utóbb kiderül, hogy ez az egyetlen elég erős érzelem ahhoz, hogy végül rávegye az embereket arra, hogy túllépjenek az ilyen piszlicsáré, generációkon átívelő konfliktusokon. Nagy kérdés, hogy Sansa nagy gonddal címzett levelét kinek írhatta, én a korábbi elszólások miatt már nem merem leírni a tippemet, talán itt is arról lesz szó, hogy a korábbi sérüléseket és csonkításokat Sansa félreteszi annak érdekében, hogy legyőzhessék Boltonékat.

1-lv0rsiu2analjm_tw15kyq.jpeg

Az események felgyorsultak, mert Arya a braavosi kikötőben már Greyjoy hajókról hall a rabszolga öbölben, vagyis a szálak rohamtempóban fognak összeérni a fináléra. Ezen a szálon a sorozat szintén a "túl szép, hogy igaz" legyen elvét választotta, ahogy a negyedik évad záró képsorai juthattak eszünkbe. Arya diadalittasan szervezte le a hazaútját, majd vetett egy utolsó pillantást a kolosszusra. Nos az utolsó pillantásból még szó szerinti is lehet, mert nem túl meglepő módon a közeledő öreg néni természetesen a lány a kiképzésről, aki olyan régen áhítozik már arra, hogy megölje. Most talán összejött, bár a torka helyett a hasába vágja a késeket, ami biztosan azért van, hogy sokat szenvedjen, de abban is segíthet, hogy meg tudják menteni.

Úgy néz ki a hat évad alatt Arya nem kapott eleget és a megvakulás után még egy halálközeli élmény is kell ahhoz, hogy beteljesítse a küldetését. Remélem mostantól visszavesz a sorozat az ilyen sokkolónak szánt, de valójában semmi sorsfordítót nem hozó jelenetek alkalmazásából, mert könnyen elveszítheti a hatásukat. Nem mindig tudnak előhúzni egy Ian McShane a kalapból, hogy mindent elfelejtsünk néhány pillanatra.

Egyéb felfedezések:

  • Ha jól sejtem Yaráról nem tudtuk eddig, hogy leszbikus, de ezen kívül túl sokat nem tettek hozzá az epizódhoz Theonnal. Azt persze megtudtuk, hogy ők is Dany-vel akarnak lepaktálni, de ez a szál nem tudom, hogy lesz igazán érdekes.
  • Hirtelen az internet kedvence lett Lyanna Mormont, akinek a dumái tényleg jók voltak, de én kicsit úgy éreztem, hogy túlzásba vitték a karakter menőségét, ami után nehezen hittem, hogy ő tényleg egy hús-vér kislány, akit a körülmények faragtak ilyenre.
  • Tormund picit túlzásba vitte Jon esetében a Jézus-hasonlatot, ennek ellenére a vadak meggyőzése tényleg az epizód egyik csúcspontja. Wun Wunt mindig jó látni, ha belefér a költségvetésbe.
  • Mark Mylod rendezőnek volt néhány nagyon ügyes megoldása. Eleve, ahogyan megismertük Ray testvért és bandáját, ahogy felszopja a balta jelentőségét, az nagyszerű volt. Később Margaery és a Töviskirálynő beszélgetésénél ügyesen tartotta a fókuszt Unellán, hogy egyértelmű legyen a színjáték. A Fekete Hal és a szerencsétlen Freyek bemutatása is remekül működött. Szintén remek volt, hogy a tárgyaló Jon-Davos-Sansa hármasból általában mindig kettőt mutatott, akkor is ha az egyik passzív volt. Sikerült érzékeltetni, hogy Jon és Sansa ketten adnak ki egyet például. Az évad eddigi részeihez képest valahogy több élet volt most a kamerában, mint eddig.
  • Bronn továbbra is üdítően vicces, különösen tetszett, ahogy levezette a különbséget a lovagok és a zsoldosok között.
  • Kíváncsi vagyok, hogy a főcím előtti jelenet (teaser vagy cold open) mostantól állandó lesz, vagy csak egyszeri változtatás volt.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zerke 2016.06.07. 14:00:16

Megint. Nem. Történt. Semmi.

Charlie100 2016.06.07. 14:09:09

Ha ilyen ütemben "támadnak fel" az elhúnytak, akkor Westeroson lassan több lesz az élőhalott, mint a Mások seregében.

szepi79 2016.06.07. 14:13:53

"Az is segít, hogy az epizódot író Bryan Cogman jó mondatokat adott a szájába és ha valami a vallás igazán lerágott téma mostanra mégis működnek a prédikációk azzal együtt, hogy végig minden a Vérebről szól."

te miért gyűlölöd ennyire az írásjeleket?

az arya szál nem csak teljesen felesleges volt (elvégre senki nem hiszi el komolyan, hogy meghalna, ahhoz minimum a fejét kellett volna levágni, és még akkor is bejöhet, hogy csak "kölcsönadta" az arcát valaki másnak), de kifejezetten káros is. ha valakinek, akkor neki tudnia kellett volna, hogyha nem öli meg a szinésznőcit, akkor annak következményei lesznek.viszont így, hogy nem halt meg, pont abba nyúlt bele a sorozat, ami eddig a pozitívuma volt: ha valaki hülye (/optimista/stb.) volt, az meghalt. de ebben az évadban havas jon és ő is megúszták.

de a vérebes részek nem voltak rosszak.

istenbarma 2016.06.07. 14:19:27

eddigi legjelentéktelenebb epizód...
örülök hogy húzzák az időt a semmivel, aztán mindjárt itt az évad vége és lófasz sem történt kb... aztán megint várhatunk egy évet, hogy ismét ne történjen kvázi semmi.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.07. 14:24:46

talán az egyik legjobb rész volt az eddigi hat évadot tekintve, nem csak történetszálakat tekintve, hanem rendezésileg is. roppantul várom már a Dany-Yara párbeszédet, Tyrionnal és Varysszel a háttérben, Theon jelenlétével. és Arya szála is erős, nagyon remélem, visszajut még a következő három epizódban Westerosra.
Cerseire pedig nem meglepő módon bukás vár, ebben mindössze az a meglepő, hogy már most hangot adott ennek a Töviskirálynő, mikor még bő két évad hátra van.

Sir Galád (már foglalt) 2016.06.07. 14:25:57

Nyírjanak ki mindenkit, uncsi már ez az egész...

zolij 2016.06.07. 14:27:13

nem tudom, szerintem az nem Arya. A járása, a viselkedése, egyáltalán nem vall Arya-ra.

Amorphis 2016.06.07. 14:27:18

Pedig kurva sok minden történik, csak csupa olyan dolog, amire már nagyon régóta várunk, így most már csak unottan legyintünk, hogy "végre", a nagy meglepetés pedig elmarad. Valójában pont a korábbi évadokban történt egy csomó olyasmi, aminek igazából semmi jelentősége nem volt, vagy várhatóan nem lesz, míg a mostani történések többségében már a finálé felé viszik a cselekményszálakat. Látványos nagy csata meg rendszerint évadonként 1 szokott lenni, ezt a 9. részben meg is kapjuk majd. Óriási WTF fordulatok pedig max később lesznek, jelenleg mindenki olyan szinten kiismerhető, hogy nehezen tud meglepetést okozni.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.06.07. 14:43:33

Eléggé töltelékrész volt, még ha tényleg voltak jó párbeszédek is..

Gloveréknél miért nem lőtték el a "jönnek a Mások"-kártyát?

Yarából sajnálom, hogy leszbikust csináltak (vagy minimum bi-), a könyvben eléggé heteró (jó, ott eleve másképp hívják). Amúgy szar lehet neki tengerészként leszbinek lenni :D Az viszont röhej, hogy milyen gyorsan és feltűnésmentes elért Volantisba a vasflotta.

Sansa 90% hogy Kisujjnak írt, elvégre Fekete Halért már elment Briene, ki másnak tudna írni? (Azt azért valaki megmondhatta volna neki, hogy a pecsét a levél külsejére kell, azzal zárják le, nem csak igazoló tanúsítvány.)

Amúgy a Királyvárban már ennyire leszarják a külpolitikai híreket? Senki se aggódik északon közelgő csata, a sárkánykirálynő, a vasflotta, a testvériség mészárlása (már ha) miatt? Értem én, hogy lefoglalja őket a vallási fanatizmus, na de akkor is.

Könyves spoileres ötletelés:
Biztos amúgy, hogy a Testvériség mészárolta le a kommunát? Mert ez csak abban az esetben vallana a bandára, ha valóban berakják Lady Stoneheart-et a sorozatba is, de akkor már röhejes lesz a "meghalt, de mégsem" karakterfelhozatal. Nélküle viszont nem érzem a kellő motivációt. Vagy elég annyi, hogy felismerték a Vérebet?

teszt123456789 2016.06.07. 14:50:39

@Zerke: Ugye Te is tudod, hogy ez nem így van, és csak trollkodsz?

André Goodfriend 2016.06.07. 14:51:52

wazze, ez nem volt valami összeszedett írás...

Old Shatterhand is Dead 2016.06.07. 14:52:09

"Sandor Clegane-ről annak idején kevesen gondolták volna, hogy az egyik legérdekesebb és legszerethetőbb figurája lesz a sorozatnak."

velem van a baj, hogy én még most sem gondolom ezt?

zolij 2016.06.07. 14:52:24

@purga: Gloverék eléggé délen vannak azért ha jól rémlik. Meg Mormontnál azért működhetett ez a jönnek a holtak, mert a nagybácsi mégis csak az éjjeli őrség parancsnoka volt és tippre írt levelet a családnak az első évados kis zombi kalandról.

zizi77 2016.06.07. 14:55:01

@purga: én nem lepődrem meg, hogy Yara a csajokat/is/ csípi. Amúgy se tudnám elképzelni családanyának. Ha királynőnek választották volna, az öröklés újabb anarchiához vezetett volna, gondolom.

Lady Ann 2016.06.07. 14:55:20

Dany-nek kellenek a hajók, Yara megérkezik egy csomó hajóval és remélem összejönnek, és együtt igázzák le Westerost.

D-verse 2016.06.07. 14:56:19

Arya meglepően könnyelműen viselkedett volt ahhoz képest, hogy évadokon át előbb menekült, aztán bérgylkostanoncnak szegődött, és az előző epizód végén is elrejtőzni láttuk. Most neki is megvolt a Havas Jon-pillanata, persze tudjuk, hogy legkésőbb a következő évadra felépül. Arra tippelek, hogy a színésztársulatnál talál majd menedéket, legalábbis a színésznő iránti szimpátiája és a beszélgetésük egy érdekes barátságban, akár anya-lánya kapcsolatban is folytatódhatna, van még benne muníció.
A Bronnt játszó színész mintha kicsit leeresztett volna fizikailag, tudom, hogy ötvenes, de menő harcosként lehetne sportosabb (lásd Ser Jorah).

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2016.06.07. 14:56:56

szerintem az aryát leszúró waif valójában nem létező személy, pontosabban arya arcnélküli énje.

savanyu_bableves 2016.06.07. 14:59:03

Az egészen erezni, hogy nagyon huzzak az idot, ami qrva idegesito mar. na mind1, igyis ugyis megnezi mindenki, de van egy olyan erzesem, hogy sokan csak tiszteletbol nezik mar, keseru szajizzel. kar erte, elb*sztak a tempot rendesen.

valoszinunek tartom, hogy az utolso evad pedig annyira suru lesz, hogy nem tudjuk majd hova kapni a fejunket.

Zerke 2016.06.07. 14:59:05

@teszt123456789:
Tényleg úgy gondolom, hogy nem történt semmi.
Valaki feljebb írta, hogy a hosszas várakozás megölte a meglepetéseket.
Jon Snow feltámadt, húúúú.
Arya visszanyerte a látását, hííí.
Sándor él, vááá.
Benjen bácsi is él, hááá.
Margery csak megjátsza magát, pfűűű.
Dany serege még nagyobb lett, tyűűű.
Eddig ebben az évadban egyedül Hodor okozott meglepetést, lefogadom hogy azt a csavart nem a sorozat írói találták ki, hanem kapták az infót.

De hogy jót is mondjak az epizódról, rendezés és Lyanna Mormont tényleg jó volt.

Amorphis 2016.06.07. 14:59:17

@purga: A fővárosban tényleg megállt az idő. Utoljára a megboldogult Robert király foglalkozott Dany-vel, pedig akkor még a kanyarban se volt a csaj, mostanra meg eléggé kigyúrta magát. Tyrionra, meg gondolom azóta Varysra is kilövési engedély van, ehhez képest semmit se tesznek ellenük. Az északi történések, Ramsay+Sansa, Stannis halála, Rideghon, Mások, stb. lófasz...
Jelenleg egy jelentéktelen vár - ami ráadásul a Freyeké - visszafoglalása a legfontosabb külpolitikai feladat számukra. Pedig a hírszerzés elvileg Qyburn felügyeletével működik, csak úgy látszik kimerül abban, hogy ki gúnyolódik a Cersei-n.

2016.06.07. 15:03:00

Sereg toborzásakor annyira nyilvánvaló lenne, hogy mindig és mindenhol a zombik jelentette veszélyre hívják fel a figyelmet, hogy ennek elmaradása komolytalanná teszi az egész filmet. Csak a kiscsajnak említették meg, neki is csak Davos.

Arról nem beszélve, hogy a tini Kiszeltündébe háromszor döfik a kardot, majd megforgatják a beleiben, és ő sétál még vele egy sort az utcán.

kalbász 2016.06.07. 15:04:36

@zolij: Ha nem a kiscsaj lett volna, akkor meghal a rész végén, hogy a következő részekben megint legyen egy meglepő fordulat.

Egyébként nevetséges volt, hogy tudva mit vállalt kiteszi magát ennek és még be is szopja. Megérdemelné, hogy meghaljon. Mások is meghaltak kisebb hibák miatt is, természetesen őt megmenti majd a színésznő.

2016.06.07. 15:04:50

@Old Shatterhand is Dead: a szerzőnek hajlama van rá, hogy saját véleményét általános igazságként fogalmazza meg, így nem kell törődni vele

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2016.06.07. 15:06:41

Érdekes volt látni, hogy szépen becsempészik azokat azon részeit, amelyeket korábban kihagytak a sorozatból. Ilyen pl. Zúgó ostroma, a Vas-szigeteki szál (bár az kiisé megcsavarva), Arya sorsa... Néha olyan érzésem van, hogy ennek az új évadnak legalább a fele még mindig a könyveken alapszik.

kalbász 2016.06.07. 15:08:15

@purga: Kurva unalmas már, hogy ebben az egyébként vérkegyetlen, geci világban csak így kialakul egy ilyen hippikommuna.
Mert ez csak így megy. Körülöttünk megy a halomra gyilkolás, de itt mi védtelenül építkezgetünk, aha. Mi nem gyanakszunk, jó liberálisok vagyunk és nyitott szívvel vagyunk mindenki felé.

Lunara 2016.06.07. 15:08:34

"Törött" ember?! Jézusom.

zolij 2016.06.07. 15:08:36

@gwr: még az északiak jelentős része is csak gyerekmesének tartja a Másokat, nem egy hatékony toborzótény, amíg nem látják őket a saját szemükkel.

kalbász 2016.06.07. 15:10:27

@gwr: Ugyan már, a könyvekben is el lettek felejtve kötetekre, mikor már nem tudott mit kezdeni velük az öreg. Miután központi és azonnali problémának tüntette fel sokáig.
De így van minden szállal.

kalbász 2016.06.07. 15:10:58

@gwr: Ugyan már, a könyvekben is el lettek felejtve kötetekre, mikor már nem tudott mit kezdeni velük az öreg. Miután központi és azonnali problémának tüntette fel sokáig.
De így van minden szállal.

Zsolt696 2016.06.07. 15:11:11

"Az epizód ráadásul A törött ember címet kapta..."
Remélem sikerül inkább a Megtört emberre fordítani az erre illetékeseknek.

sixx · http://comment.blog.hu 2016.06.07. 15:11:16

A Medve-szigetes jelenet a sorozat egyik legjobbja volt.

zizi77 2016.06.07. 15:11:51

@Amorphis: szerintem a Brienne-Jamie találkozónak még komoly fordulata lehet.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.07. 15:14:35

@Lady Ann: ráadásul együtt inthetnek be minden csávónak, Yara biztos élvezné Dany társaságát

Altezza 2016.06.07. 15:15:20

Sanyi feltámadása után azon sem lepődnék meg, ha a következő epizód azzal kezdődne, hogy Ned Stark hóna alatt a fejével belovagol Deres főterére és elnézést kér az elmúlt időszakban tapasztalható fejetlenség miatt.

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2016.06.07. 15:16:24

@istenbarma:

Tegnap néztem meg az 5. részét, ha ennyire lapos a 7. akkor mi a tökömet várok én ettől a sorozattól, én ezt most elengedem asszem :(

Amorphis 2016.06.07. 15:18:13

@zizi77: Én sem tartom kizártnak, hogy a végén az egész bagázs megy együtt Ramsayre, végül is eléggé betett a Lannister és a Frey háznak is. A nagy csata ellene lesz az biztos, és szerintem Zúgó ostromából nem lesz semmi. Kisujj beszállása lehet még érdekes. Meglátjuk...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2016.06.07. 15:18:51

@Zerke: "Eddig ebben az évadban egyedül Hodor okozott meglepetést, lefogadom hogy azt a csavart nem a sorozat írói találták ki, hanem kapták az infót."

Bizony:

"Martin elárulta, hogy Hodor neve ugyanazt fogja jelenteni a kötetben (Hold the Door), de a jelentése másképp fog kiderülni, mint a sorozatban. A név amúgy már 1991-ben eszébe jutott, és eléggé lehangolta, hogy a sorozat hamarabb felfedte, mint a könyv, de emiatt csak saját magát hibáztathatja, mivel annyira lassan ír."

konyves.blog.hu/2016/05/27/tronok_harca_maskent_derul_ki_a_konyvbol_hodor_nevenek_eredete

Egyébként az "Arya visszanyerte a látását" rész is tőle van, mert az meg már megjelent könyvben korábban, csak a sorozatban későbbre csúszott az a szál. Eleve, a könyvben sokkal több az Arya-val foglakozó rész, amelyek egy részét a sorozatból kihagyták terjedelmi okokból. És itt most saccperkábé legalább 100 oldalról beszélünk.

Seraphin 2016.06.07. 15:21:55

Egyértelműen behódolás a közönségnek, hogy visszahoztak egy népszerű karaktert, akiről jobb lett volna megfeledkezni inkább, megtartva a sorozat kiszámíthatatlanságát. All men must die. Sajnos mégsem.

zsolt_22 2016.06.07. 15:24:23

Arya nagyon fürgén mozgott ahhoz képes, hogy egy húsz centis tőrrel kétszer hasba szúrták. Szerintem abban a szálban több van, minthogy pusztán meghal vagy meggyógyítgatja valaki. Már a nyolcadik epizód címe ("No one") is erre utal, várhatóan ez a történet lesz fókuszban. Én valami olyasmire gondolok, hogy az egész egy terv része. Arya nem hülye, eleget tanult már ahhoz, hogy tudja sikertelen küldetése után Jaqen ráküldi a másik nőszemélyt. Szerintem az egész egy színjáték, ugyanis ha valóban menekülne, nem foglalna látványosan, két erszény pénzt az asztalra vágva magának hajót, és nem álldogálna a naplementében egy híd kellős közepén. Nem tudom hogyan, de megtévesztette a másik nőt, akit a vércsepekkel odacsal valahová és legyilkolja. Én legalábbis ezt várom :)

fátum 2016.06.07. 15:27:01

"Ezért az utolsó kép, ahogy felveszi a baltát nem tudott igazán hatékony lenni." Nekem abszolút az volt. Ártatlanok megbosszulása merőben szokatlan a Vérebtől. :-)

Mindenkinek, aki fanyalog: akinek nem tetszik, ne nézze! Én pont ilyennek szeretem ezt a sorozatot. Marad még elég néző, ahhoz, hogy ne vegyék le a műsorról. :-)

Zerke 2016.06.07. 15:29:04

@Fedor:
Ezt nem értem ebben a Martinban, hogy vannak dolgok amiket már a 90-es években kitalált, és tényleg, 20 évvel és 5 könyvvel később milyen szépen összefutnak a szálak.
És mégis tesz az egészre, viccet csinál magából, a munkájából es a rajongóiból is.

Szerintem Aryával többet foglalkoznak a sorozatban, mint ahogy a könyvben annak hangsúlya van. Pontosítok, azóta hogy elkezdett tanulni az arc nélkülieknél.
Előtte a kalandozásai, fogságba esése, Stannis, Dondarrion, majd Sándor, tök érdekesek voltak.
Az arcnélkuli tréning szerintem egy felesleges kör a könyvben és a sorozatban is, de a sorozatban inkább túltolják, gondolom mert népszerű a színésznő.

Raven1975 2016.06.07. 15:29:42

Nekem is kicsit unalmasnak, bár inkább vontatottnak tűnik, de gondolom fontos szerepe lesz a későbbiekben a történéseknek. Túl sok információ van ebben a sorozatban és valahogy fel kell vezetni :) Várom a következő részt :) Itt a 6/8 előzetese: www.youtube.com/watch?v=YoeVCMv7Kkc :)

fátum 2016.06.07. 15:30:43

@gwr: A szoros ruha jól tart, zárja a sebet, ha nem ért fő artériát simán működik. 2. világháborúban volt, olyan, aki kilométereket szaladt a saját beleivel(!) a kezében.

Amorphis 2016.06.07. 15:30:45

Sanyi visszatérése még fontos lehet. Elvileg ugye egy septon hozta vissza, aki azonos hitbeli elveket vall mint a Főveréb, és Sanyi meg valamilyen szinten "megért". Legalábbis csak nem volt tök hiábavaló ez a vallásos közjáték egy kiváló karakterrel. Közben a fővárosban Cersei a leendő tárgyalásán megint küzdelem általi döntésre fog játszani majd, a választott harcosa pedig a Hegy lenne, akinek kell majd egy méltó ellenfél, aki a Hit harcosa...

NAR 2016.06.07. 15:33:23

@Amorphis: Királyvártól Essos messze van, Dany sárkányai csak mesebeszéd (akárcsak a Mások), az északiakkal foglalkozik Ramsay - nem érdekes, mi van messzebb, főleg, hogy a közelben is van elég gond (a Tully-k, a testvériség, verebek). Tyrion fejére kitűzték a vérdíjat, ennél többet nem nagyon tudnak tenni. Cersei prioritása a fia, minden más részletkérdés.

NAR 2016.06.07. 15:37:59

@Amorphis: érdekes elgondolás, hogy a Clegane tesók deathmatch-e döntsön Cersei sorsáról... Valahogy túl sok szálat zárna le egyben.

NAR 2016.06.07. 15:39:46

@zsolt_22: Nekem csalódás volt, hogy ilyen könnyen hagyta magát Arya. De persze az is igaz, hogy nem lehet 24 órán keresztül mindenkit gyanúsnak tartani...

Zacskóstej 2016.06.07. 15:41:43

@Amorphis: Az én tippem hogy nem lesz párbaj. A "hegy" fog harcolni..de nem a párbajon.

2016.06.07. 15:41:54

@zolij: ez elég gyenge érv. Ha te találkoznál valami irtóztató veszéllyel, átélnéd amit a Fürtöske élt át a falon túl, akkor toborzás előtt úgy döntenél, hogy á, úgyse hinnék el, inkább meg sem említem? Inkább megpróbálok szépen nézni rájuk, azzal tuti megnyerem őket?

Amorphis 2016.06.07. 15:42:27

@NAR: Hát Dany sárkányait azért már látták elég sokan, szóval tényként lehet kezelni hivatalosan is a létezésüket. Annak idején Robert már attól frászt kapott, hogy a csaj hozzáment Drogóhoz, akinek ugye van egy pofás barbár hordája. Pedig Robertnek a 9 is páros volt...
A Ramsay-Sansa házasság szintén nyilvánvaló tényként kezelhető, és a Lannisterekkel való szövetség durva megsértésének tekinhető. Erre anno Roose utalt is.
Ehhez képest egy picsa vár visszafoglalására rögtön elküldik magát Jamie-t, míg a jóval fajsúlyosabb dolgokat figyelmen kívül hagyják. Danyről még szót se ejtenek Westeroson, pedig korábban naprakész infóik voltak róla..

2016.06.07. 15:44:26

@fátum: max ha felnyílt a hasa, és úgy kerültek felszínre a belek. De három szúrt seb, ami közben megforgatják a belekben a kardot, ergo szakadnak a belek, nem ugyanaz.

2016.06.07. 15:53:17

Továbbra is vannak jó jelenetek a sorozatban, de összességében véve ez az évad durva mélyrepülés.
Az egyik legröhejesebb, hogy lassan mindenki "feltámad": Jon, Benjen, Sandor... Remélem nemsokára feltűnnek a hiányzó elhunytak is: Ned, Robb, Stannis, Tywin és az egész vidám kompánia.

Az egész történet lezárását is egy ilyen "csavarra"l kellene megoldani: kiderülhetne, hogy Robert király él és valójában ő az Éjkirály. Így aztán rögtön helyreállhatna újra a rend és a szeretet, hiszen végre van egy olyan király, aki uralkodhat élők és holtak felett. Robert király természetesen végtelen isteni hatalommal bír, és elsimít minden viszályt: feltámasztja mind az elhunytakat, Jaime kezét újranöveszti stb. Az eddigi trónkövetelők mind a király segítői lesznek, a népnek pedig alanyi jogon jár majd az ingyen sör, hogy a jókedv folyamatosan biztosítva legyen.

Az alkotók olyan szinten buzgólkodnak a sorozat súlytalanná tételén, hogy meg se lepődnék, ha ez lenne a vége. Vagy bármi hasonló baromság.

Shirkan 2016.06.07. 15:54:52

Valahogy sejtettem, hogy Sanyi nem halt meg. Nem is baj.
Feltételezem a következő részben Arya összeakad Theon-nal a kikötőben, és Ő menti meg a haldoklásból.
Így néhány rész múlva szép lassan összeáll a Stark család.

NAR 2016.06.07. 16:00:17

@Amorphis: Ja, el is felejtettem, hogy a könyvvel ellentétben itt nem a Lannisterek hozták össze azt a menyegzőt (ott egy ál-Aryát adtak Ramsey-hez). A sárkány annyira hihetetlen, hogy messziről jött részeg tengerészek fecsegésének nyilvánítják a pletykákat. Dany-ről a fő informátor Jorah volt, ő viszont már nem jelent egy ideje.

lalolib 2016.06.07. 16:10:32

@Fega: Remek írás, tökéletes meglátások. És megint egy remek rész, nagyszerű rendezéssel.

Gyula_80 2016.06.07. 16:12:52

@Shirkan: Arya Braavosban van, Theon pedig Volantisban, ami épp ellentétes csücske a kontinensnek, bár amilyen gyorsan lerongyoltak Pyke-ból, semmi nem kizárt. Max annyi, hogy nem arra van dolga.
Térkép: quartermaester.info/

Kecskeszem 2016.06.07. 16:13:56

Nekem is az jutott eszembe, hogy ezek már tényleg nem is képesek olyan iramban lemészárolni a karaktereket, amilyen iramban visszatérnek...
Ez annyira demoralizáló. Vagy inkább vicces...
A maradék kevéske illúzió érdekében azért remélem, hogy Sean Bean már nem jön vissza !!!

sans paraben 2016.06.07. 16:20:35

@Zerke: ezt hajtom két évada...
már csak 16 részt kell végigszenvedni.

kalbász 2016.06.07. 16:20:50

@Zerke: Most komolyan, aki 20 év alatt nem bír befejezni egy történetet az lassan ír?
Ennyi?
Ugyan már.

Gyula_80 2016.06.07. 16:22:47

Benjen Stark on-screen nem halt meg, hivatalosan is csak eltűnt, mondjuk az remek kérdés, hogy mi a szart csinált hat évig, és miért nem ment haza akár gyalog. A Véreb halálát sem láttuk, bár a pap is utalt rá, hogy bűzlött, bogarak rágták, valszeg az istennek voltak még vele tervei, ezért lett visszaküldve. Na a másik, aki nem halt meg on-screen az Syrio Forell, de ebbe már tényleg ne menjünk bele... :)

Kövééé 2016.06.07. 16:25:28

A Véreb egyértelműen negatív figurának indult a sorozat kezdetén? Egy árva percig sem volt negatív figura. Grotesz, igen. Nagy, ijesztő, stb, igen. Negatív? Nem. Ő volt kb. végig a legstabilabb, legőszintébb karakter.

Bikli néni 2016.06.07. 16:27:42

Nem olvastam az előző hsz-okat, bocs, ha valakit ismétlek.

"Azt persze megtudtuk, hogy ők is Dany-vel akarnak lepaktálni, de ez a szál nem tudom, hogy lesz igazán érdekes." --> Danynek van egy serege, amit lövése sincs, hogy vigyen át a tengeren Westerosra. Erre érkezik a Greyjoy-flotta, a múltkori képből láthatóan kb több száz hajóval (viszont rajtuk minimális emberrel, mert ha tele lenne, nem Euron lett volna a király - több ezer harcos talán legyakott volna egy tucat Euron-pártit a sziklákon). Nekem sokkal nagyobb kérdés, hogy ha egyszer Dany átjut a Westerosba egyáltalán nem illő dothrakiakkal, ott mit fog csinálni. Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy a forrósághoz szokott barbár lovasok a téli, idegen világban harcoljanak a páncélos nagy házak seregeivel, pláne a WW-ekkel.

Arya-nál várható volt, hogy ilyesmi fog történni. És nem tudom, hogy akarják megmenteni, mert nagyon sok vért vesztett, de úgyis ki fog derülni, hogy Braavoson is van egy vörös papnő, aztán belőle is halhatatlan lesz (így pótolnák a Stoneheart-szálat?), nem tudom. De most akkor az egy Greyjoy-hajó, amire felkéredzkedett? És tuti Westerosra megy? Azt már inkább valószínűnek tartanám, hogy Arya végtelen utazása ezúttal Essoson folytatódik.

NAR 2016.06.07. 16:52:05

@Gyula_80: Benjen félig Más, szerintem őt varázslat tartja távol a faltól. Nem lehet, hogy ő is Branre várt?

Gyula_80 2016.06.07. 16:55:59

@Polgár Tibor: jaja, ezzel tele van a net, de Syrio elég híres volt régebbről is, Ned azért is fogadta fel, szóval nem csak egy random arc a csarnokból...

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.06.07. 16:57:24

@Kövééé: hát aki szó nélkül lemészárol egy tíz éves gyereket (még ha parancsra is), azt nehéz nem negatívnak ítélni. Aryát sem azért cipelte magával, mert megsajnálta, hanem mert végig valamiféle jutalomban reménykedett. Legalábbis a vörös nászig biztosan.

@Gyula_80: akkor már Stannist is ide sorolhatnánk ennyi erővel :)

Amúgy hogy lehet cirka két tucat embert ilyen csöndben lemészárolni, hogy Véreb azt ne hallja meg favágás közben? Mert gondolom nem 2 kilométerre aprított...

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.06.07. 16:59:39

@Bikli néni: a Vasflotta Volantisban van, Arya meg Braavosban. Azok a matrózok arról beszélnek pont, hogy el akarják kerülni a vasflottát.

2016.06.07. 17:04:32

@Bikli néni: "de úgyis ki fog derülni, hogy Braavoson is van egy vörös papnő, aztán belőle is halhatatlan lesz"

ezért érzem a fantasy-t mint műfajt az irodalom legmélyebb bugyrának. Mert oké, hogy felébreszti az emberben szunnyadó gyereket, de aztán végig azon a szellemi szinten is tartja, vagy oda dorongolja vissza. A felnőtt szerző kitalált egy érdekes középkort, nagyszerűen benépesítette azt, megírt pár igen jó karaktert. Aztán a szerzőből előbújó dedós nyakon öntötte egy csomó irritáló blődlivel. Bárki feltámadhat, mágus által vagy csak úgy, élhet 500 évig bombanő testben, vagy éppen zombiként, három szemű hollóként, stb.

Ha belegondolok, az összes baki, szar húzás, bénaság, ami a tévésorozatban felbukkan, 90%-ban az infantilis fantasy-vonalnak köszönhető.

pocokman 2016.06.07. 17:09:46

Arya bökdösése szerintem azért kellett, hogy ne azzal teljen a cselekmény, hogy a csúnya orvgyilkosok elől menekül, higyjék csak, hogy meghalt.

Hizdahr zo Loraq 2016.06.07. 17:14:11

@Sir Galád (már foglalt): Egyébként szabad megkérdeznem, hogy mi a tökömért nézed, ha unod? Tényleg komolyan érdekel. Velem asszony megnézette az Alkonyatot, de mérhetetlenül untam. Mondtam, hogy köszi, nem, nézze meg nélkülem a többit, addig én játszok a Witcerrel, vagy tököm tudja, mivel. Ne nézd, légyszi! Tényleg ne! Elolvasod a szinopszist két-három mondatban, és az bőven elég lesz, csomó időd lesz hasznos dolgokra.

Hizdahr zo Loraq 2016.06.07. 17:21:35

@Fedor: Ez azért nem teljesen alaptalan megérzés, még mindig GRRM az Executive Consultant/Producer, és azért nem halad a könyvvel, mert a sorozattal foglalkozik csomót. Valaki írta is, hogy például Shireen megégetése is bekerül a könyvbe GRRM interjúi alapján, szóval... Max annyi történik, hogy tévére átdolgozás, és dramaturgia miatt megcsavarják kicsit az időrendet, de egész biztos vagyok, hogy ennek az évadnak is a legfontosabb eseményei visszaköszönnek majd a következő kötetben.

Anak 2016.06.07. 17:30:31

" Eleve, ahogyan megismertük Ray testvért és bandáját, ahogy felszopja a balta jelentőségét, az nagyszerű volt."

Hogy mit csinált?

Giggsy · http://sgtgiggsy.blogspot.hu 2016.06.07. 17:35:58

@gwr: Két on-screen halál volt, amit visszafordítottak (ebből csak egy volt jelentős karakteré) Ez azért nem olyan vészes, különösen úgy, hogy Jon esetében abszolút elő volt készítve a feltámasztása. Nincs baj a fantasyval a Trónok harcában, abszolút nem tolják túl a dolgot. És úgy általánosságban nézve is, például ott van a Tövisek hercege sorozat, szintén fantasy, de gyerekes blődségek nem jellemzőek rá. Szar sztorit bármilyen stílusban lehet írni. Nézd csak meg a CW szuperhős sorozatait. Ott aztán tényleg az van, hogy direktbe on-screen meghaló szereplők térnek vissza az életbe, meg olyanok, akiket a szereplők (elmondásuk szerint) láttak meghalni. Ott valóban súlytalan a dolog. A Trónok harcában messze nincs ilyesmiről szó.

Valandil 2016.06.07. 17:37:48

Nem tudom, hogy Sanyi miért okozott meglepetést ennyi embernek (meg ekkora fanyalgást): A sorozatban nem láttuk meghalni, a könyvekben meg elég erős utalás van arra, hogy felépült a sérüléséből.

Kálmán Mikorka 2016.06.07. 17:53:22

@szepi79, első ezen a néven: és te a nagy betűket? pl tulajdonnév stb...

Kálmán Mikorka 2016.06.07. 17:54:41

@Hizdahr zo Loraq: és is nézem pedig tudom hogy szar. de nem azért mert mazohista vagyok, azért mert a többi sorozat fos. ez is az de néha van egy két csöcs.

raczsandor · http://raczsandor.blog.hu/ 2016.06.07. 18:03:22

Végre egy rész, amiben nem volt semmi frusztráló!

lacau 2016.06.07. 18:08:34

Nem lehetne, hogy újra Sixx csinálja az epizódkritikákat? Plz

K úr 2016.06.07. 18:29:35

@lacau: Sixx holnap jelentkezik a hogyvolttal.

K úr 2016.06.07. 18:30:33

Sansa Petyr bácsinak ért levelet? Arya a színészekhez vackol be? Túl lehet élni azt, amit kapott?

Quasar111 2016.06.07. 18:58:34

@Lunara: Igen, ezen én fogtam a fejem. Nem értem miért nem lehetett megtört embernek fordítani.

Salem Saberhagen 2016.06.07. 19:08:25

@Bikli néni: a dothrakiak olyanok mint a mongolok. Nincsenek forró éghajlathoz szokva egyáltalán. A könyvhöz mellékelt térképek és háttérinfó szerint a dothraki terület a trópusi sivatagoktól (Slavers' Bay, Quarth) egészen az Ibbeni bálnavadászok jeges partvidékéig terjed, tehát ugyanazon a szélességen van, mint Westeros déli fele. Nincsenek melegebb éghajlathoz szokva, mint a Riverlands/Folyóvidék vagy a Vale/Völgy lakosai.

A probléma inkább az életmódjukhoz lenne köthető, de nem hinném, hogy ha Danny királynő lenne Westeroson, amit erősen kétlek, akkor ott is akarná őket letelepíteni. Akár még az is lehet, hogy nem direktben megy Westerosba, hanem folytatja a turnéját Volantison és a többi szabad városon keresztül Pentosig. Márpedig Pentostól keletre már dothraki terület és a nagy Rhoyne folyóvidék kezdődik, ahova dothrakiak is rendszeresen betelepülnek. Nyugatra pedig egy keskeny tenger és Királyvár.

Tehát ha valamilyen szinten Pentost az ellenőrzése vagy "védelme" alá vonja, akkor nagyon kényelmes lehet neki, hogy ott vannak a dothraki szövetségesei a túloldalon és bármikor egy lázadás esetén átcipelheti a dothrakiakat és essosiakat Westerosba, a westerosi lovagokat pedig Essosba. Középen meg Sárkánykő, Királyvár és Pentos.

Mondanék még mást is, de itt nem lehet a spoilert kitakarni, de van még egy szál a könyvekben, ami nem volt a sorozatban és az ottani szereplő miatt sem lenne érdemes Dannynek magának ülni a westerosi trónra, ezért még ha ő is "nyer", akkor sem hiszem, hogy ő lesz a westerosi királynő, szerintem inkább visszafordul Essosba és az új karakterre hagyja a nyugati részeket.

2016.06.07. 19:24:56

@Giggsy: "Nézd csak meg a CW szuperhős sorozatait"

ne kívánj ilyen rosszat nekem.
Amúgy tökmindegy, hogy on- vagy off-screen. Volt már fürtös, a két lóbaszó, és a következő részben jó eséllyel a kis Kiszeltündi is túléli az apróra vagdalt beleit. Meg még vmikor volt egy többször föltámasztott ürge is.
És akkor ott vannak a zombik, amire mi szükség? Miért nem lehet egy sima emberek alkotta királyság a Nagy Ellenség? Annál elcsépeltebb szimbólum, hogy a fő veszélyforrást, az ősgonoszt rothadó csontvázemberek jelenítik meg, egyszerűen nem létezik.

Mindegy, tudom, hogy ez csak az én nyűgöm, de sajnálom, mert szerintem fantasytlanítva nagyon jó kis sorozat lenne belőle.
Mint mondjuk a Róma volt.

Így is nézem persze, mert kíváncsi vagyok a végére.

nota19 2016.06.07. 19:25:12

@Salem Saberhagen: szerintem ez a szál azért nincs a sorozatban, mert a könyvben is zsákutca lesz valahogyan. Vagy nem az az illető, akinek hiszi magát, vagy meghal.
Szerintem is nagyon jó rész volt, nem értem a fanyalgókat mégis mit várnak?
Eddig Beric Dondarrion és Jon volt csak feltámasztva, a többiek, Benjen, Sandor, a Hegy nem haltak meg. És Sandor a könyvben is él, csak direktbe nincs kimondva, de ezt már említették előttem.

Veder1 2016.06.07. 19:34:28

Tippre nem Aryat szúrták meg, hanem Jaquent, aki túlságosan törődik Aryaval, így nem maradhat "senki", ezért feláldozta magát Arya helyett. A Darus nő helyett mindenképp kell egy áldozat és ezt vállalta be, legalább is erre utal, hogy nem volt Aryánál a tű, pedig az előző részben mutatták, hogy magához veszi, és az, hogy mintha a jelenet végén visszakúszott volna a templom lépcsőjéhez.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.07. 19:51:20

@Salem Saberhagen: hasonlóan vélem, szerintem Dany számára nem a Vastrón az igazi kihívás (persze nem egyszerű feladat), hanem Valyria feltámasztása Essoson. dothraki lovasokra meg nem lesz szükség a Walkerek ellen, csak a sárkányokra.

ahogy nota19 is írta, a fel nem használt griff-szál simán besülhet a könyvben: a Targaryenek családi történetei között számtalan ál-, vagy hamis leszármazott, trónkövetelő jelent meg, ezúttal is előfordulhat ugyanez. a sorozat egészen más irányt vesz, pl Jorah kapta el a stonemen kórt (a könyvben meg más).

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.07. 19:58:23

@Amorphis: miért is sértette meg a Ramsay-Sansa házasság a Lannister-Frey-Bolton alkut? pont, hogy legitimálta a Bolton hatalomátvételt északon és a Tommen által jóváhagyott Warden of the North (ez korábban a Starkoké volt, erre utal Sansa többször is az évadban) címet még a negyedik évad végén kapja Roose Bolton. az ötödik évadban hagyja jóvá és tisztázza Ramsay származását a Korona, majd a Bolton-ház hatalma szilárdítása érdekében veszi el Sansát. ezért is jelzi Roose többször is, hogy örökös kell Sansától, anélkül veszett fejsze nyele az egész.
Ramsay hiába nyírta ki apját és a nem mellesleg Frey lány Waldát, innentől kezdve hitelességi válságban van és sem a Lannisterek, sem a Freyeknek nem érdeke támogatni. a Lannisterek fő célja északon szerintem a Starkok ellehetetlenítése, ami egészen az ötödik évadig sikerült is. ha most minden jel szerint Sansa és Jon visszaszerzi Winterfellt, Ramsay pedig meghal, ráadásul ezzel az erővel kiiktatják a Freyeket is a Twinsnél, akkor lesz a Lannister-sereg igen nagy bajban és támogatók híján.

rio.pete 2016.06.07. 20:00:21

Legközelebb szóljatok, és segítek jó helyre tenni a vesszőket. Nem bírtam végigolvasni ezt a katyvaszt.

Celtic 2016.06.07. 20:06:29

@Sir Galád (már foglalt): +1
Mondjuk, eddig meg nem neztem ezt az evadot, majd ha minden resz lemegy, megnezem. Ahhoz kepest, hogy az elso evad hogy levert...rogton nekialltam a konyveket beszerezni. Most meg tenyleg azt varom, hogy szepen kinyirjanak mindenkit, a Masok vegre elfoglaljak Westerost es vege legyen.

politologus · http://politologus.blog.hu 2016.06.07. 20:21:53

Kedves Nézőtársak! Többen unalmasnak tartotok egy-egy részt, amiben úgymond nem történik semmi. No de ez nem hétköznapi sorozat ám, amiben minden részben ugyanannak kell történnie, ez azért halad valami felé. Ami izgalom egyetlen rész dramaturgiájának hasznos, olyan káros lehet az egészre, pl. hogy minden részben "történjen valami", összekuszálják az események időrendjét, oda nem illő részeket kreálnak bele. Na most ezt meg is teszik az alkotók, de csak módjával kell tenniük. Aki a regényeket olvasta, és még mindig türelmesen reagál az ötszázadik "borral öblítette le" mondatra, kibír némi kis unalmat (de inkább nevezzük is azt atmoszférateremtésnek).

Prussia 2016.06.07. 20:37:41

@Shirkan: Nem egy városban vannak elvileg.:)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2016.06.07. 20:37:59

@Zerke: Most foglalkoznak vele annyit, mint a könyvben.

Hizdahr zo Loraq 2016.06.07. 20:42:14

@Amorphis: Ha odáig jutunk, hogy Sandor kiáll a Hegy ellen, tuti, hogy kinyírja a bátyját, nincs az az isten, hogy abból (zombi)Gregor győztesen kerüljön ki. Ilyen felvezetés után ez az egyetlen lehetőség. Kemény küzdelem lesz, és előfordulhat, hogy a végén Sandor sem éli túl.

2016.06.07. 20:42:55

@Vödör: ez így érdekes lenne. Bár azt is jelentené, hogy nemcsak arcot tudnak fölvenni, hanem össze is tudnak menni, már ami a testméretüket illeti.

Prussia 2016.06.07. 20:44:40

@gwr: Ember ez egy fantasy alapból mindíg is az volt és amikor kikerült a nagy hozzáértő ,de a fantasyt nem szeretők körébe..nos akkor lett ilyen.

Sir Galád 2016.06.07. 20:54:00

@Hizdahr zo Loraq: De hát nem is nézem, erről beszélek...Az elején nem ültem fel a hypenak, aztán amikor minden ismerősöm látta, úgy éreztem meg kell néznem. Megnéztem egybe valahány évadot, de a vége már nagyon nyűglődés volt. A szőke csaj rohadtul idegesítő, maga a megtestesült igazság bajnoka és mivel túl lapos már az egész sztori, néha kinyírnak pár embert, hogy azt hidd, történik valami.

perszepolisz 2016.06.07. 20:57:45

Néhány megjegyzés:
Az első képsorok annyira tájidegen voltak a sorozattól, hogy azt hittem nem is jó torrentet szedtem le. Mire volt ez jó. Minek kell ide a Véreb?
A Vérebet feltámasztó színész tiszta Al Pacino volt. Végig azon gondolkodtam, hogy Pacino nyúl-e ettől McShane-től, vagy fordítva. A gesztusok, a mimika.
A "Yara smárolása egy kurvával" benne volt az egyik évad előzetesben és emlékszem órákig ment a töprengés, hogy annak a jelenetnek mi lehet a célja. :D Valaki azt hiszem egy Lannister nyakláncot vélt látni a kurván. :D
Jonék miért nem tudták, hogy a Mormont háznak egyébként kevés katonája van?
Wun-wun elég komoly potenciál szerintem Winterfall ellen. Az ő jelenléte eleve felér vagy 100 Mormont házzal. Főleg egy vár ellen.
Aryánál még azt hiszem lesz valami meglepetés. Egyszerűen ez valahogy túl egyszerű. Pl. ahogy írtál már egy ál-Aryát döftek le, az igazi meg Needle-el a kezében várja a fő Senkit.

N.Zoli 2016.06.07. 21:08:08

A focim elotti jelenet szerintem nem lesz allando. Ilyen esetekben lesz ismet, ha meglepetes visszatero karakter lesz. Most kepzeld, hogy eloszor lemegy a focim es kiirjak, hogy Rory McCann. Na ugye, hogy nem olyan, mintha a Sandor kutya egyszercsak szuszogva hatranez.Anelkul, hogy elotte kiirtak volna a nevet a focimben.

Erik Bálint 2016.06.07. 21:12:41

@lazy_dragon: A könyvekben egy Coldhands nevű élőhalott segíti Bran-t miután átmentek a falon, aki lehet éppen Benjen is legalább is nekem gyanús volt nagyon, de konkrétan nem derül ki. A sorozatban, csak Hodor halála után lép be de amit írsz az logikus lehet. Kár hogy Benjen túlságosan élő és kevésbé élőhalott.

nota19 2016.06.07. 21:17:02

@Erik Bálint: hát nem nagyon lehet Benjen Coldhands, mert Levél azt mondja róla, hogy már nagyon régóta halott. Benjen pedig ugye nem sokkal azelőtt tűnt el.

beetee 2016.06.07. 21:22:27

@nota19: Benjen 6 éve tűnt el.
Az hulla-korban sok, vagy kevés?

AltonDevir 2016.06.07. 21:27:30

@adamskij: Vicces nekem ez volt a leguncsibb rész. :) Nem volt semmi izgalom benne. Illetve mikor már izgalmasabb lett volna , jött a vágás és vége. És ez már nem az első hogy laposabb rész volt ebben az évadban. Kicsit olyan érzésem van hogy nem tudnak mit kitalálni hogy húzzák az időt. Mert a nagy finálé a ramsey -havas csata lesz de az csak a 9.részben lesz igy ki kell tölteni elötte 8 részt. És az nehéz! És amivel érdekes lenne kitölteni( Dany, Brendon) azokkal alig foglalkoznak.

nota19 2016.06.07. 21:30:11

@beetee: hát nem tudom. Először én is azt gondoltam, hogy ő, tetszene is ez a megoldás, de nem hinném. A könyvben szerintem nem telt még el 6 év Benjen eltűnése és Coldhands felbukkanása között. Azt hiszem, hogy talán a 4. kötetben bukkan fel, vagy még hamarabb, már nem emlékszem.

nota19 2016.06.07. 21:39:35

@AltonDevir: lehet, hogy tényleg húzzák egy kicsit az időt a csatáig. De azt is fel kell vezetni valahogy, nem lehet egyből a közepébe vágni. Ha minden részben menne a nagy csihi-puhi akkor az lenne a baj. Arról nem is beszélve, hogy a többi szálnak is haladnia kell valahogy. Lassan Királyvárban is beérik a helyzet, a Zúgói helyszín is nagyon bejött. Bran tényleg érdekes, de nekem elsősorban a látomások miatt, és persze kíváncsi vagyok, hogy mi is lesz az ő további szerepe. Aki viszont csöppet sem hiányzik, az pont Dany. Ha végre visszatér Meereenbe és ott is beindulnak végre az események, és talán egyszer mégis elindul Westerosra, akkor igen, de egyelőre nagyon idegesít.

nota19 2016.06.07. 21:40:17

@lazy_dragon: köszi, már régen olvastam ezt a részt :)

Fiona J. Jones 2016.06.07. 21:42:49

Nem lesz népszerű a hozzászólásom, de... szerintem Arya egy vakarcs, és nélküle is remek lenne a sorozat. Tudom, hogy nem fog meghalni a karaktere, de ha mégis, akkor sem hiányozna. A története nem vezet sehová, az összes évadban unalmas volt. Az elsőben még a vakarcsnál is vakarcsabb, aztán két évadon keresztül csak mentek, mentek, mentek, mint a hobbitok, majd elhajózott, és csak tanult meg tanult meg tanult... Semmi ráhatása nincs a fő szálakra, úgy is mondhatnám, hogy jelentéktelen, feláldozható.
A színésznő nem tudom, hány éves lesz, de mintha sose akarna megnőni. Nem látom benne a nőt, még mindig gyerek, pedig azt hittem, hogy majd nővé érik, és elmegy bosszút állni a családja miatt. Ebből eddig egyik sem következett be.

A hatodik könyvről van valami infó? Legalább egy morzsányi?

Papucsban a Teraszon 2016.06.07. 21:51:40

@fátum: Ha a korábbi 90% körülről hirtelen visszaesik a sorozat 35-re, akkor némi fanyalgás indokolt.

Papucsban a Teraszon 2016.06.07. 21:55:11

Arya szimplán hülye volt. Ha ez egy asztali szerepjátékban történik, és azt mondja a KM, hogy egy arcváltó bérgyilkos szekta le akar vadászni, mit teszel? és te azt válaszolod, hogy kiállok fegyver és álca nélkül egy hídra, akkor már töltheted is ki az új karakterlapot mindenféle magyarázat nélkül. Eddig azért is volt különleges ez a sorozat, mert ilyesmire nem volt szükség, elég volt a történetből adódó feszültség. Nagyon rossz, ha azért kell fantheorykat kreálni, mert nem akarod elhinni, hogy szándékosan hülye egy karakter.

magyarszurker 2016.06.07. 22:07:42

Csodálkozom, hogy egy ilyen forma, mint aki ezt a blogot írja, nem vette a lapot, hogy Sansa Kisujjnak ír. Egyértelmű, tessék összekötni azzal a jelenettel, ahogy elváltak egymástól.

steelwolf 2016.06.07. 22:10:55

Most lesz a ,legdrágább' GOT rész? Vagy az a 9.-dik?

Rabgiliszta 2016.06.07. 22:27:06

Azért az mekkora húzás a castingosok részéről, hogy a The Pillars of the Earth (A Katedrális) egyik főszereplőjét hozzák be egy kvázi pap szerepére, ráadásul ez a kommuna is valami templomfélét kezd építeni.

AltonDevir 2016.06.07. 22:45:10

@nota19: Hát igen Brendonnál a látomások a lényegesek de ott is volt egy kicsi ami nem volt annyira érdekes látomás, majd jött volna végre a Tower of Joy és kiderülhetett volna valami, de nem , vágás és totál más helyszín és azóta nem is voltunk ott!! Danynél is csak az időhúzás megy, nem hiszem hogy nem tud arról az istenverte kontinensről eljönni már. ott s csak az időt húzzák. most volt ez a Vérebes szál ami szerintem tök felesleges volt, semmit sem adott hozzá a sorozathoz, semmi izgalmas, semmi csak megtudtuk h él . A zúgói dolog az tök jó volt azzal nem volt gondom , inkább ez a Vérebes dolog zavar. Meg a királyvári dolgok. Hogy az istenben nem lehet már azt a Főverebet kinyírni már. De komolyan ott vagyunk hogy 2 évad óta csak egyre nagyobb szarban van a király és egyre nagyobb hatalma van a verébnek, és csak mondják hogy meg kéne már állítani de alig tesznek bármit is. nekem ez nagyon lassú. Edardot 2 rész alatt kinyírták, nem szaroztak. de ezek már 2 évad óta csak tervezgetik az egészet! Ez az ami bosszant. De most már lassan belelendülünk. mert más nem nagyon lesz mivel húzni az időt. Mert már muszáj lesz azt mutatniuk amit kell/akarnánk látni.

Janos Mohacsi 2016.06.07. 23:34:11

@Prussia: A Dallas is egy fantasy. Sőt!!! Ott ugy tamad fel egy karakter, hogy lattuk is meghalni!!(talan meg Stannis is megjelenik,mint egy fejetlen lovas ;-)
Szerintem b..i nagy lett a kavaras amiatt,hogy a regeny mashogyan megy(idohiany miatt),mint a sorozat,majd hirtelen "visszavagnak"(pl. Jamie Dorne-ba be se tette a labat stb. csak Mircellat ki kellett gyorsan nyirni).
Depwood Motte-t sem a Boltonok segitettek visszafoglalni,hanem Stannis(aki Yarat/Ashat is elfogja meg Theont is). Hirtelen a "gonoszokbol" "jok"lesznek(a Lannisterek es a Frey-ek fenntartjak a rendet a "Zaszlonelkuliek"-el szemben(meg azok oltek le a szektas falut??), a Boltonok meg hosok, akik kivertek a Greyjoyokat.
Az megint furcsa, hogy nem Ramsey megy Eszaknak gyorsan vegezni Jon-ekkal,hanem megvarja,mig azok osszegyulnek meg ok mennek ra Winterfell-ra(Deresre)-az lenne logikus ha Jon-ek az Umbereket es a Karlstarkokat tamadnak eloszor, mert azok vannak kozel(Stannis szovetsegeseket keresve ment a nyugati teruletek fele). Na de gondolom kihozzak Jon-eket gyoztesnek(mire Sansa levele eljutna Kisujjhoz es azok elindulnak, mar regen Ramsey szobaiban lesznek szegeny Jon-ek kifeszitve(na jo gondolom gyoznek majd).
Yara leszbi-azert Theonnak is engedte,hogy megujjazza(majdnem megdjukta). Igy viszontvtenyleg kihal a Greyjoy familia,hacsak Euron nem tesz ellene...

Janos Mohacsi 2016.06.07. 23:37:19

@AltonDevir: Hogy a turoban allitanak meg a Verebet, ha ott vannak tusznak Margery meg a batyja??? Itt a Tyrelleknek nincs "van masik" kolykuk!!!

Janos Mohacsi 2016.06.07. 23:59:56

"Van viszont egy nő, aki képtelen volt megjátszani magát, mindig az érzelmei vezették, ami meg is bosszulta magát. A sorozat főszereplői általában nagyon szar helyzetben vannak, de Cersei az erős mezőnyből is képes kiemelkedni."
Huha!!! Ez Sansara nem igaz???
Kisujjal szemben igaza volt, DE!!!! Jatszani akarta a jatekot!!! Le kellett Boltonekat valasztani a Lannisterekrol es a Freyekrol!!(Utobbi esetben a hulye Ramsey meg tovabb ment!!). Cersei-t megszegyenito butasag volt Kisujjal bunkoskodni!!! A Volgy seregei nelkul eselytelenek, veluk viszont tuti a gyozelem Ramsey-ek felett!!
Jon es Sansa Meggyessy-kent allnak ("mint ket rakas szerencsetlenseg")-Glovereknel(Depwood Motte), holott Ramsey jo sok mindenkit megnyuzatott anno, ergo a nepszerusegi index-e ketseges lehet...
Szoval igazan nekem Davos karaktere tetszett csak..

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.06.08. 00:13:39

Davosnak egyébként politikusnak kellene mennie. Simán meggyőzte Stannist, hogy ne vigye a banyát a fekete-tengeri csatába. Vesztettek. Meggyőzte a Vasbankot, hogy fizessék Stannis hadjáratát. Megint csak vesztettek. Most pedig meggyőzte a Mormontokat... Ja és a banyát is ő vette rá, hogy támassza fel Jont! Szerintem ő a kiválasztott, nagyobb hatalma van, mind az összes többi karakternek együttvéve! Figyeljétek meg, majd ő fogja Danyt is arról meggyőznie, hogy a vastrón helyett a másokkal törődjön!

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.08. 00:21:04

@AltonDevir: a fenéket húzzák az időt. olyan szinten felgyorsult a korábbi évadokhoz a sorozat, hogy most pl felmerült kérdésként, hogyhogy ilyen gyorsan ért Yara és Theon flottája Volantisba? és bizony a második-harmadik évad tájékán legalább 2-3 kis epizód történt volna, míg odaérnek, most meg egyből ott vagyunk.
ha unalmas részeket kell említenem, akkor a második-harmadik évadban találhatók ezek, a negyedik óta beindult a henger. a 9.rész pedig már rég nem kulminációs pont, ebben az évadban a Tower of Joy és a Bran vs. Walkerek, majd Hodor rész simán csúcsjelenetek, ezeket pl se Cersei, se Ramsay halála nem ütné (de Aryáé sem).

kinek a pap, vagy papné Yarának, de rendre kiderül, hogy az óbégatók és fanyalgók tulajdonképp nem is értik, mit néznek.

Balfars 2016.06.08. 00:24:08

@adamskij: Mert Sansát jelen pillanatban királygyilkosság miatt körözik délen.

Mister Gumpy 2016.06.08. 00:39:22

@Amorphis: Én egy szelíd ember vagyok, aki nem csak elvi, de fizikai szinten is megveti a bosszút. Ám. De. Ha Sandor legyakná a Mountaint egy trial by combatban, az majdnem akkora kielégülés lenne nekem, akármilyen primitív dolog is ez, mint ha Jávor Benedek legyakná Orbán Viktort.

Mister Gumpy 2016.06.08. 00:43:39

@Old Shatterhand is Dead: Nekem a halála előtti részben kimondottan szimpatikus volt, ahogyan Aryával utálják meg szeretik is egymást. Viszont most láttam először a Houndot egészen barátságos hűséges kutyaszeműnek, szóval őt is megviselte, hogy most már egyértelműen pozitív szereplőként kellett visszatérnie. :-)

Mister Gumpy 2016.06.08. 00:45:05

@Mister Gumpy: A kutyaszemben is hasonlít az új Sandor a Jávor Benedekre.

Hizdahr zo Loraq 2016.06.08. 05:47:37

@Sir Galád: Értem. Tehát van valami, amit nem nézel, nem érdekel, és mindenképpen úgy érzed, hogy ezt bele kell üvöltened a világba. Hallgattam pszihológiát, teljesen nyilvánvaló, hogy igazából irigykedsz, csak nincs lehetőséged nézni a sorozatot akármi miatt is, de vágysz rá, hogy megtehesd. Szar neked.

Hizdahr zo Loraq 2016.06.08. 05:56:02

@AntiChrist: Sanyi visszatérése várható, és logikus "fordulat volt", nem értem, mi a bajod. Nem láttuk meghalni, akkor...?

Hizdahr zo Loraq 2016.06.08. 06:01:13

@kalbász: "Eléggé lassan írok" George RR Martin
Egyébként már lényegében kész van a Winds of Winter, de tudod a könyv írás úgy megy, hogy a szerkesztő elolvassa, és elmondja, hogy "ez a fejezet itt nem működik", "itt szívesen megtudnék többet Arya bal lábáról", "ez az esemény ki lehetne fejtve, miért történt", és akkor az író visszamegy az írógépe mellé, és a szerkesztői javaslatoknak megfelelően átdolgozza a könyvet. Darabonként ezer oldalas könyvről van szó alsó hangon. Egy ilyet sokáig tart megírni, de legtovább készre szerkeszteni tart.

Hizdahr zo Loraq 2016.06.08. 06:04:33

@Gyula_80: Nem mehet át a falon. A könyvben Hidegkézről nincs kimondva, hogy ő Benjen (vagy legalábbis én nem emlékszem, hogy ki lenne mondva) de a lényeg, hogy mikor segít Samuéknak elmenekülni a Craster-zombiktól, közli, hogy ő nem mehet a Falon túlra. Gondolom max akkor mehet, ha a Fal leomlik, mert az éjkirály ledönti a kürtjével (ami szintén csak legenda).

bontottcsirke 2016.06.08. 06:57:32

Lassan befejezem ezt az ökörséget, mert kezd olyan pörgős lenni mint a szomszédok.

Auguris 2016.06.08. 07:09:28

Én vagyok az egyetlen, aki a Lobogó nélküli testvériség visszahozásával elkezdett reménykedni, hogy Lady Stonehearth mégis megjelenik a sorozatban? :D

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2016.06.08. 07:17:54

@Auguris: nekem hatalmas csalódás lenne, ha McShane-éket Dondarrion meg a vidám cimborái nyírták volna ki, mert a könyvekben inkább amolyan Robin Hood-figurák voltak. George RR "most már tényleg megvagyok a 6. regénnyel" Martin ráadásul nemrég azt nyilatkozta, hogy Lady Stonehart nem lesz bennne a soriban. Persze én már semmit sem hiszek el a vén kamugépnek... az mondjuk igaz, hogy az ő sorsa totalisan érdektelen Jon, Daenerys, Arya vagy Tyrion fináléjához képest!

2016.06.08. 07:50:01

merem remélni, h lady stoneheart nem fog megjelenni. lady starkként is épp elég galibát okozott a nagyravágyásával, későbbi énje meg brienne-t és poddot is ki akarta nyírni. maradjon csak szépen ott, ahol van, és nekem ne trollkodjon többet, van nélküli is elég gond. uff.

Veder1 2016.06.08. 08:00:29

@perszepolisz: nezd meg a Deadwood sorozatot ott fantasztikusan jatszott McShane, itt hozta a kotelezot. Egy alapvetoen jellegtelen karakterbol egesz emlekezetest csinalt.

xlngx 2016.06.08. 08:01:20

Azt kell hogy mondjam sajnos hogy az ironak nem kellene eroltetni ezeket a kibeszelo irasokat, a multkori is gyenge volt es ez is. Pedig nem szoktam ilyenek irni.

xlngx 2016.06.08. 08:07:17

A sorozatrol: Arya leszurasa tok felesleges volt, hisz nem fog meghalni, kulonben mostmar tenyleg semmi ertelme nem lenne a ra szant sorozat oraknak, mondjuk nem ertem hogy mi ertelme volt annak hogy lattuk hogy a kest megforgattak, innen felallni nehez lesz.

Irjatok hogy filler resz volt, szerintem nem, szepen lattuk hogy atrendezodnek a szereplok, valami keszulodik, szerintem inkabb felgyorsult.

McShane halalan meglepodtem, azert kihuzhatta volna az evad vegeig, mert birom.

Sandornak orulok, nekem az evek alatt pozitiv karakter lett, talan tenyleg o fog kiallni a testvere ellen a Cerseis harcban.

Ja es Bronn for president, iszonyat nagy arc, siman neznek vele egy masik sorozatot.

2016.06.08. 08:14:08

@xlngx: jaja, én tök aszittem, h összefog sanyival a gonoszok ellen. így jártunk! :S

szepi79 2016.06.08. 08:32:41

@Kálmán Mikorka: egyszer megharapott egy nagy zé. azóta kommentekben ritkán használok nagy betűt, csak ha az érthetőség kedvéért elengedhetetlen. viszont ha blogposztot írok, akkor megerőszakolom magam és ügyelek rájuk is.

kgabor89 2016.06.08. 08:38:40

Az "Egyéb felfedezések" rész 1. pontjához egy megjegyzés: lehet, hogy ezzel "captain obvious" leszek, de a történet szempontjából azért lesz fontos, hogy Yara Dany-hez megy, mert Dany-nek hajók kellenek, hogy átkeljen a tengeren, Yara meg most lopott egy csomót, akinek pedig sereg kell, ami viszont dany-nek van :)

Legokocka 2016.06.08. 08:43:50

A rész vége öléggé felhúzott...Sandor Clegane az egyetlen a könyvekben (legalábbis úgy tartják h ő a sánta Sírásó), akinek tényleg boldog befejezés jut: megszabadul a régi énjétől, mindenki azt hiszi hogy meghalt, békésen éldegélhet azon a szigeten.
A sorozatban meg annyira egyértelmű, hogy csak azért nem kaphatta meg ugyanezt a befejezést, mert a készítők most már a sokadik fanservice-jelenetet akarják megcsinálni - a Cleganebowl-t.
Senki ne értsen félre, nagyon király lenne látni a ZombiHegy vs újjászületett Véreb élet-halál kardpárbaját...de csalódott vagyok, pont azért, mert Sandor többet érdemelne...:/

jog-ász 2016.06.08. 08:57:57

tuti hogy a sok élőhalott miatt a sorozat összeér a walking dead-el..sztem meg fogalmuk sincs a sztoriról, kezd olyan lenni a sorozat mint egy dél amerikai szappanopera ahol 260rész tuti lesz, ezért nem kell semmivel sietni..csak itt gondolom nem győznek valamit irni hogy legyen sorozat.
ennél jobb lenne ha kihagynának két évet és visszatérne a trónok harca épkézláb történettel

ZátonyokonSettenkedőLipsik (törölt) 2016.06.08. 09:08:09

Meddig, mond ó, meddig még?ᯭᯯᯰᯱ᯳ᯨᯥᯨ᯦᯦ᯨᯩ

beetee 2016.06.08. 09:15:50

A Cleganebowl-nak milyen végkifejletét várjátok?
Ha Sanyi legyőzi a hegyet, akkor Cersei bűnös vérfertőzésben, és a verebek elítélhetik miatta.
Nem logikus, hogy most ez történjen. Cerseinek még túl kell élni a jóslat szerint Tommen halálát is.
Ha meg a Hegy győzne egy ilyen testvér-párbajban, akkor Sanyit csak ezért a szenvedésért kellett visszahozni? Ez sem kerek.
Egyébként az előzetesben a Hegy neki fog menni egy csoport verébnek. Gondolom, ez azt is jelentheti, hogy valami (legalábbis Cersei oldaláról) elmozdulás várható Királyvárban.

beetee 2016.06.08. 09:17:20

Na megyek hogyvoltot olvasni.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2016.06.08. 09:22:52

Konteó egy másik oldalról:

" az előző részben Arya magához vette a Tűt, ami viszont ebben az epizódban

NEM VOLT NÁLA!!!

Márpedig miért vette volna magához, ha nem azért, hogy megvédje magát, amikor kell? Ráadásul hiába, hogy a legifjabb Stark-lány az egyik legtökösebb karakter, ha valakit felhasítanak és kétszer gyomron szúrnak, nem nagyon cselez ki egy nála képzettebb bérgyilkost és ugrándozik le hidakról… Lehet, hogy Jaquen feláldozta magát, hogy Arya eltűnhessen? Mindig is szoros volt köztük a viszony, ráadásul már a kezdetek óta kiemelt figyelmet tulajdonított a lánynak, bár egyelőre nincs ennél messzebb menő magyarázat arra, hogy miért segítette volna őt."

roboraptor.24.hu/2016/06/07/ha-yara-greyjoy-meglatja-daeneryst-tuti-belezug/

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2016.06.08. 09:26:05

@Biriksz_Krokiksz!: "merem remélni, h lady stoneheart nem fog megjelenni"

A könyvben megjelent. A sorozat viszont már olyan szinten elvált tőle, hogy a franc tudja.

Hizdahr zo Loraq 2016.06.08. 09:29:11

@adamskij: Azért szerintem poén lenne a dothrakiakból egytől egyig white walkert csinálni :D

oszt jónapot 2016.06.08. 09:34:22

@adamskij: Mert Sansa a törpe felesége volt.

oszt jónapot 2016.06.08. 09:37:33

@Fedor: Gyökér az a csaj teljesen. De én majdnem biztos voltam benne, hogy neki ír.

2016.06.08. 09:51:52

@Fedor: persze h megjelent, arra celozva irtam, h brienneket fellogatta a fara. a sorira ertettem, h abban ne trollkodjon mar tobbet, ha kerhetnem szepen.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.08. 09:57:59

@oszt jónapot: mivel nem volt hálva, így a Seven hit szerint is semmis a frigy.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.08. 09:59:02

@Hizdahr zo Loraq: :D :D :D igazad van, fagyos lovasszázadokkal szemben igen kevés esélye maradna a westerosi lakosságnak

2016.06.08. 10:03:40

@adamskij: a lovakbol is ww lenne vajon? mert akkor ilyen alapon rémfarkas nyár is feltámadhatna ;) (bárcsak)

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.08. 10:06:11

@Biriksz_Krokiksz!: amit eddig láttunk, az alapján wight lovakká válnak. azaz ugyanolyan zombik, mint a mászkáló had, nekik nincs élőholttá teremtési, vagy egyéb képességük.

AltonDevir 2016.06.08. 10:22:11

@Janos Mohacsi: Hát ugy hogy odamennek egy sereggel és kiszabadítják a gyereküket és megölik a verebet. ennyi. mint amit akartak volna is csak a veréb ügyesebb volt. De ezt már sokkal hamarabb kellett volna csinálni, és ténylegesen meg is kellet volna csinálni, nem úgy félig mint amit láttunk .

Sir Galád (már foglalt) 2016.06.08. 10:28:31

@Hizdahr zo Loraq: Ó bocsánat, elfelejtettem, hogy te határozod meg, ki, mikor és milyen körülmények között mondja el a véleményét valamiről. Természetesen szuper irigy vagyok rád, mert a Trónok Harca nélkül nincs semmi boldogság az életben...

AltonDevir 2016.06.08. 10:35:29

@adamskij: Hát nekem a Tower of Joy hatalmas csalódás volt és egyáltalán nem volt váuu faktor benne. csak azt mutatta meg amit tudtunk eddig is. És mikor jött volna a lényeg amit nem tudunk és már nagyon kíváncsiak lennénk hogy tényleg úgy van mint ahogy gondoljuk akkor vágás és azóta sem jöttünk oda vissza!! A Bran vs. Walkerek az jó volt , de ennyi, a többi szál nagyon laposodik. Egyedül a Havas/Sansa szál az ami kezd izgalmasodni. Szerintem igenis a 9.rész az ami a vauuu faktort adja a sorozatnak. Minden izgalmas érdekes fordulatos rész abban volt!! a 4.rész kifejezetten unalmas volt. Ez a rész szintén uncsi volt.

Lángharcos 2016.06.08. 10:38:04

@Hizdahr zo Loraq: A kürtről jutt eszembe, amikor Sam talált egy csomag obszidián nyílhegyet, volt a göngyölegben egy rossz állapotban lévő tülök kürt is....

Szóval az nincs az Éjkirálynál :3

daytona500 2016.06.08. 11:43:11

Én nem tudom mi ez a sorozat (ok, south parkból tudom, hogy valami fütyigyűjtemény, sárkány meg nuku), de bele-bele olvasva a hsz-okba meg ebbe a katyvaszba, azt szeretném kérdezni, hogy ugyanez a társaság röhög az izaura tévén vagy ez a célcsoport?

aargvaarg vagyok buffphon morpglordja. A brom$Ärdvß legyen veletek (direkt írtam így, a h-t nem ejtjük)

xlngx 2016.06.08. 11:47:14

@daytona500: Ha nem tudod akkor minek jossz ide fikazni es kulonosen minek olvasod a kommenteket? En se megyek south parkot fikazni.

daytona500 2016.06.08. 11:59:05

Menjél fikázni a south parkot. És küzdjél isaura felszabadításáért.

Hizdahr zo Loraq 2016.06.08. 13:12:36

@N.Zoli: Volt ilyen cold open korábban is. Egyszer-kétszer eljátszák.

Hizdahr zo Loraq 2016.06.08. 13:13:59

@Lángharcos: A kürt egy legenda. Nem lehet, hogy csak szimbólum, amolyan metafora? És a fal akkor dől le, amikor megszűnik a varázs Bran átkelése miatt?

Hizdahr zo Loraq 2016.06.08. 13:21:35

@AltonDevir: A 8. rész címe No One. Arya sztorija lezárul Bravosban, Cersei meg nyíltan nekimegy a fanatikusoknak. Ez a cím, és az előzetes alapján biztosan tudható. A 9. részben meglesz a csata, a 10. részben meg jönnek a Mások, és még az is lehet, hogy végre leomlik a Fal. Kis ügyességgel még arra is lehet idő, hogy Yara és Daeneris dugjanak, és elinduljaak Westeros felé. De ez elég sok dolog lesz 3 részben (pláne az előző évadok sebességét tekintve), szóval nem tudom, mit sír egyesek szája, hogy semmi nem történik. :D

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.06.08. 14:07:40

@Hizdahr zo Loraq: Yara egy rész alatt a fél kontinenst megkerülte, ilyen tempóban már a 10. rész végén danyval fognak huncutkodnia vastrónon :)

Hizdahr zo Loraq 2016.06.08. 14:13:54

@purga: Lehet, hogy az események nem párhuzamosan zajlanak, csak dramaturgia szerint vannak összevágva. Ilyen módon simán tarthatott hónapokig eljutni Sansának a Falhoz, újabb hónapokig tökölni a recruitmenttel, máris meg van magyarázva, hogy Bran és Rickon miért nőttek akkorát. Valószínűleg mire Volantisban vannak, addigra Euron már egy egész szép flottát fölépített, visszafelé már meg is lepheti őket. Tengeri csata sárkányokkal a 7. évad elején? Hm?

Janos Mohacsi 2016.06.08. 14:47:10

@AltonDevir: Na ja a gyerekeik torkat meg elvagjak a verebek oszt ennyi!!!

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.06.08. 21:30:11

@Hizdahr zo Loraq: Ha csak ezt a két eseményt nézem, akkor elfogadom, hogy hónapokig eltarthat mindkettő. Na de a királyvári történések csak nem tarthattak addig! Zúgó ostromáról már nem is beszélve, ami ugye most fog összefüggeni a fallal történtekkel, elvégre Brienne a következő részben megjelenik. Az viszont valóban elképzelhető, hogy ha összejön a Yara-Dany szövetség, akkor lehet majd egy faszántos tengeri csatát összehozni.

politologus · http://politologus.blog.hu 2016.06.08. 22:18:11

Nem tudom, hol olvastam, de jópofa az a feltételezés, hogy az Aryát rendre lezúzó és most leszúró csaj Arya új énje, és most megölte a régi az újat, Arya igazi senki lesz. (talán ezért sem segített senki a vérző Aryán, mert nincs is ott, vagy ott van, de nincs igazi sebe, csak fájó poci)

Billy Hill 2016.06.08. 22:59:07

A végén legyen Veréb vs. Véreb!

Lángharcos 2016.06.09. 08:25:30

@Hizdahr zo Loraq: Lehet hogy legenda, de akkor is érdemes észben tartani, hogy amikor előkerült egy rejtett kupac obszidián fegyver, akkor ott volt velük egy kürt is.

pocak 2016.06.11. 00:10:03

Volt benne Tim McInnerny. A többi mellékes.
süti beállítások módosítása