Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A The Walking Dead rohamléptekben ássa a saját sírját

2016. március 29. 14:00 sixx 74 komment

daryl-twd.jpg

Az a nagy büdös igazság, hogy onnantól, hogy kiderült, a képregény Negan nevű, egyébként zseniálisan megírt karaktere megjelenik a sorozatban is, van egy olyan érzésem, mintha az írók is úgy lennének vele, hogy mindegy mi lesz addig, míg eljő Negan, majd csak kibekkelik valahogy, a jónép meg úgyis vevő a Nagy Durranásra, és lehet menni a kasszához.

Hát lófaszt.

A hatodik évad, amellett, hogy még mindig jobb, mint a tévében/neten látható sorozattartalom 70 százaléka, az idei, második felében ostoba, a nézőt teljesen hülyére vevő húzásokkal operált - annak ellenére, hogy Glenn nemhalálából tanulhattak volna jó sokat, ugye. Spoileresek leszünk, nem szólunk még egyszer.

Miért kell pont azt a két, eddig gondosan felépített karaktert teljesen megsemmisíteni, akikkel a néző szinte fenntartás nélkül tudott azonosulni? Miért lett Carolból a legkeményebb női karakter az ismert tévés univerzumban, ha két rész alatt egy hisztis. lelkizős háziasszonnyá írják vissza, aki csak olyan dolgokat csinál, amiket a karakter MAGÁTÓL soha nem tenne meg? Az a Carol, aki eddig a bagázs egyik összetartó ereje volt, a habarcs az olyan téglák között, mint Carl vagy most éppen megint teljesen idióta módon viselkedő Rick, soha, ismétlem, SOHA nem hagyta volna ott Alexandriát, ahogy Daryl sem, ugye, akit, és ezt most el sem hiszem, hogy leírom, azzal zavartak ki a falon túlra, hogy megy elkapni Dwightot, MERT AZ HAZUDOTT NEKI.

the-walking-dead-dwight-shoots-daryl.jpg

Komolyan, ezt miért kell? Miért kell a túlélőket a családjának tekintő, juhászkutyaként őrző Darylt egy semmitmondó bosszúhadjáratra küldeni? Emelje már fel a kezét az, aki nem tudta, hogy mi lesz a tegnapi rész vége! Ki az isten hiszi el az íróknak, hogy Dwight lelőtte Darylt? Senki. Ezeknek a jeleneteknek már nincs is tétje. Tudjuk, hogy nem fog meghalni, ahogy azt is, hogy Carol is épségben kerül elő a kis kóborlásáról, hiszen a sorozat két legnépszerűbb karakteréről van szó, és nem, ez nem képregény, hanem egy 18 milliós nézettségű sorozat, ahol az írók akkor sem csonkíthatják meg a főszereplőt, ha a karakter szempontjából elengedhetetlen lenne, mert lekutatták, hogy hányan csalódnának egy félkarú Rickben, és mivel sokan, így nem mentek a képregény után.

_1459196483.jpg

Ha megnézzük az úgynevezett sokkoló halálokat, egy olyan nem volt köztük, ami a történetet bármilyen szempontból is zavarta volna. Tyrese? A dokicsaj? Rick neje? Beth? Senkinek nem hiányoznak, Tyrese súlytalan volt, Sasha magában sokkal erősebb, a dokicsajt meg sem ismertük, Lorit mindenki rühellte, Beth szegény meg csak azért volt a sorozatban, hogy legyen egy szőkecsaj is benne Andrea halála után. Van egy olyan érzésem, hogy a fináléban sem azt lépik meg, ami logikus lenne, azaz a Daryl-Glenn-Maggie trióból kinyírni valakit, hanem odadobják Morgant Negannek, azt a Morgant, aki a legutóbbi részben szépen el is köszönt mindenkitől, legalábbis képletesen.

_1459196493.jpg

Az írók mintha arra gyúrtak volna rá, hogy a TWD legyen a legkorrektebb tévésorozat evör, amiben egy leszbikus és egy melegpár mellett van három olyan is, ahol a személyek bőrszíne nem egyezik meg. Ez persze nem semmi, ilyen sorozat nincs is még egy (a Scandal a második szerintem), de ez nem elég, ugyanis a TWD nem erről szólt, hanem arról, hogy egy olyan világban élünk, amiben senki nincs biztonságban, és minden nap egy újabb küzdelem az életben maradésért. Ehelyett Rick minden további nélkül, ostobán nekimegy egy olyan csoportnak (Saviors), akikről semmit nem tud, és marad a fogcsikorgatás a végére, amikor szopóágra kerül. Ismerős motívum? A kormányzó és Woodbury juthat eszünkbe.

_1459196645.jpg

Daryl nem halt meg, nyugi, Dwight mondja is a lövés után, hogy kutyabaja. És tessék, még egy ismétlés: Glenn “halálval” is pont így szopatták meg az embert. Hány ilyen lesz még, mire a nézők azt mondják, hagyjuk a picsába az egészet? A finálé persze nagyot fog ütni, és izgalmas lesz, tán még Negan is széjjelveri valaki fejét a szögesdróttal betekert baseballütővel, de van egy olyan érzésem, hogy kapunk egy nagy cliffhangert és azt is elkenik majd, és a nagy sokk Maggie vetélése lesz. Ne legyen igazam.

A hatodik évad fináléját itthon a FOX vetíti, jövő hétfőn este.

Címkék: tv fox sorizat twd

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nordina 2016.03.29. 14:32:26

Én már hagytam múlt héten a picsába az egészet.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2016.03.29. 14:34:10

Szerintem ez a második félév az eddigi legjobb második felév ever.

nogowambo 2016.03.29. 14:45:23

A problémát úgy hívják, hogy Angela Kang, akinek kb. semmi köze a tévézéshez, és mostanra már co(-executive) producer. Sajnos elég sok beleszólással a történetvezetés terén, no meg pl. a díszes bagázs közül Greg Nicotero-t emelném még ki, aki - az általa komponált részek alapján - igazán maradhatott volna a sminkelésnél, mégsem teszi.
Egyszerűen botrányos amit ez a kettő alak művel a sorozattal, de Angela friss kinevezése, és emellett az, hogy egyre több részt ő akar írni - és ír is - egyértelműen arra utal, hogy ezt a sorozatot eláshatjuk.

aRizsa 2016.03.29. 14:50:56

Nem értem. Hosszú kirohanás arról, hogy senki nem hiszi el, hogy Daryl meghalt és mekkora parasztvakítás, majd hivatkozás Dwight utolsó mondatára. Nem lehet, hogy nem az volt a cél, hogy Daryl-t halottnak gondolja a néző? Illetve miért kell kijelenteni kategorikusan, hogy ez meg az szar a sorozatban? Lehet, hogy az a 18 millió ember nem is ugyanazt várja tőle és próbálnak mindenkit kiszolgálni, hogy megmaradjon a szent nézettség? Gondoljunk csak a második évadra, ami sokak szerint a legócskább volt és közben sokan vagyunk, akik meg imádták. És ott nem egy karakter 20 perces ügyködéséről, hanem 13 részről volt szó elejétől a végéig.

Jerryco 2016.03.29. 15:01:17

Részemről egy percig nem gondoltam, hogy Dwight végzett Daryl-lel, csak, hogy lebénította egy váll lövéssel. Mondjuk, ahhoz képest tényleg úgy állították be a jelenetet, mintha valami nagy hírig lett volna.

Leadfoot 2016.03.29. 15:06:39

Azt még elnézném, hogy máskor fél epizódokon keresztül lövik egymást, és nem hal meg senki, most meg a géppuska-kabátujjas Carol simán lekaszál egy rajnyi ellenséget. Oké. Mondjuk hogy akkor már miért nem tanult a Zombieland-ből, és nyomott egy double tap-et mindegyiken, azt nem tudom.

De hogy már nagyon sokadszorra pont ellentétesen cselekszenek a szereplők, mint ahogy logikus lenne, az kezd kurvára kiborító lenni. Szerintem egy komoly poszt-apok történet lényege, hogy legyen - bármilyen furán hangzik is ez - reális. A készítők játszanak el a gondolattal, mi és hogy is történne egy ilyen esemény után. Ez a TWD-nek bizonyos szempontból nagy erőssége volt, ahogy folyamatosan megy a harc a többi túlélővel, a kalandozás az élelemért, vízért, biztonságos hajlékért.
De az olyan húzások, mint amik a mostani részben voltak, teljesen szétkúrják az egészet. Mert hogy mit csinálnak az elvileg harcedzett, furfangos és tökös főszereplőink, miközben odakint grasszál az ismeretlen létszámú Savior-banda? Megerősítik a bázis védelmét? Minek? Megpróbálnak felderítést végezni, információhoz jutni az ellenségről? Áhhh, dehogy! Nem, inkább kettesével-hármasával elkezdenek mindenféle tök fölösleges kis kirándulásokra menni, amivel tökéletes célponttá teszik magukat, hogy jól rajtuk lehessen ütni, miközben Alexandra védelmét ezzel is gyengítik (mert ugye annyival kevesebb védő lesz ott, ráadásul az elfogott emberek túsznak is remekül megfelelnek). Ráadásul ezt megfejelik azzal, hogy ezeken a kis kiruccanásokon még totál elővigyázatlanok is. Pl. a ravasz Daryl az erdő szélén a fák között megy a többiekkel? Frászt, inkább a vasúti síneken, ahol semmi fedezék, és bármikor meglephetik őket az erdőből...
Ehhh, nagyon össze kéne kapniuk magukat az íróknak.

Leadfoot 2016.03.29. 15:08:59

@aRizsa: Szerintem ezzel a Daryl-dologgal az a baj, hogy nagyon hatásvadász, ráadásul hülyének nézik a nézőket. Mert ugye egyrészt már elsőre is látni lehetett, hogy nem fejbe lőtték a csávót, visszanézve meg pláne.

aRizsa 2016.03.29. 15:17:44

@Leadfoot: Hát ez az. Annyira egyértelmű volt elsőre, hogy nem ölte meg, hogy nem is gondolom, hogy ezt akarták elhitetni a nézőkkel. És ha valaki mégis ezt látta volna bele, akkor ott volt még a "You'll be all right" is a végén, hogy senki ne legyen hülye és ne hisztizzen egy hétig.

aRizsa 2016.03.29. 15:18:46

@Leadfoot: Hát ez az. Annyira egyértelmű volt elsőre, hogy nem ölte meg, hogy nem is gondolom, hogy ezt akarták elhitetni a nézőkkel. És ha valaki mégis ezt látta volna bele, akkor ott volt még a "You'll be all right" is a végén, hogy senki ne legyen hülye és ne hisztizzen egy hétig.

_wood_ 2016.03.29. 15:18:53

szerintem maga a sorozat, mint műfaj kezd kifáradni.

takingsider 2016.03.29. 15:32:36

1. Szó szerint igaz, amit Carolról írsz, kivéve (szvsz), hogy csak Sarah Connor után. Engem spec. sokszor idegesített és idegesít is, de ez egyéni szocproblem, a fejlődése jó, az újdondász hiperventillálása viszont nagyon necces, ugyanakkor a keresztes-golyószórós rész, az rendben volt.
2. Nekem a Carol-Daryl duó elé bőven befér Glenn.
3. A Daryl lelövése ügyet nem értettem, az csak azért neccesebb a Glenn ügynél, mert A.) az már volt korábban B.) a torkollattüzet visszanéztem, és tényleg abból a pisztólyból jött ÉS C.) nincs az az univerzum, ahol az az agyhalott beállhat a Daryl mögé egy ilyen helyzetben

teszt123456789 2016.03.29. 15:32:43

@_wood_: Hát ez a legnagyobb faszság, amit az évtizedben olvastam.

sarcastrophe 2016.03.29. 15:35:44

Glenn vagy Michonne halála tartaná életben a 7.évadot szerintem, ha most leamputálja egy Morgan vagy Aaron fejét, szerintem senki sem fog eretvágni.

valkyre 2016.03.29. 15:57:59

@takingsider: én is kb. ugyanígy vagyok. csak azért írok, mert szeretném megerősíteni a 3-as pontot: bár én csak a ravasz meghúzásából indultam ki... A 3/C viszont ordít magért, mint ahogy én is tettem abban a pillanatban!

Szalacsi_Dezső 2016.03.29. 15:58:48

Azért érdekes, hogy való világban, kórházban is meg lehet halni kórházi fertőzéstől, itt meg "feszt" olyan sebeket kapnak, hogy ihaj és még csak lázasak se lesznek. Kivéve, akinek meg kell halnia. Vagyis a Dezsőnek. :-))))

nukk 2016.03.29. 16:01:19

Eddig azt hittem csak velem van a baj és azért lettem közömbös a sorozat iránt, de úgy látom másoknál is ez a helyzet. Az utóbbi két részt már meg sem néztem, annyira unalmas volt már a sorozat. Az első évad óta az összes részt láttam korábban, de nem folytatom már, mert unalmas és idegesítő. Helyette most a Létezés Határa megy ezerrel. Ígéretes sorozatnak tűnik, ha el nem cseszik ezt is, mint a TWD-et.

nogowambo 2016.03.29. 16:13:44

@Wololololo: na ha ennyire szakértő vagy: elfogadom, de ha csak Scott-on múlik, akkor azt magyarázd meg kérlek Mr. Pro, hogy miért vannak érezhető különbségek a részek minőségei között, miért nem homogén az egész, és mitől lesznek érezhető karaktergyilkolások (nem szó szerinti, hanem viselkedésbeli) - és miért vannak ekkora minőségbeli különbségek a részek között?

Lándzsa Erőskar 2016.03.29. 16:22:56

Daryl egész életét az erdőben töltötte, és csak úgy mögé lopózik két balfék, zizegő levelek, ropogó ágak nélkül??? A részek borzasztóan hullámzó minőségűek, mindegy, hogy ki a felelős. Még nem tert Lost-szintű baromságoknál, de már közeledik...

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2016.03.29. 16:37:21

@Szalacsi_Dezső: Valamint még régebben említették hogy ez a vírus gyengíti az immunrendszert szóval vigyázni kell, de ettől függetlenül továbbra is évadok óta sárban, piszokban, vérben és agyvelőben flangálnak és még csak az orruk sem csöpög.

Costanza 2016.03.29. 17:38:44

A Morgan mar nagyon idegesito... hadd legyen belole igazi martir, mert olyan mint egy fanatikus hitterito es pont a Carolt talalta meg, buntudatkelto fasz.

Darylnek es Glennen muszaj maradnia.
Daryl a szoke pasit remelem centinkent szabdalja fel.

Ronin 2016.03.29. 17:44:50

már vártam,hogy mikor lesz lefikázva ez is..

prukker 2016.03.29. 17:46:36

@nukk: Én az Extant-ot a 4. résznél hagytam abba.

jürgen baromartz 2016.03.29. 17:46:51

Az évad első fele után azt mondtam, az egészet hagyom a picsába, már az is annyira messze volt a Frank Darabont-féle első évadtól, mint Makóhoz Jeruzsálem. Ahogy elnézem, nem döntöttem rosszul.

prukker 2016.03.29. 17:54:08

Mondjuk ebben az évadban szerencsére egyre kevesebbet lelkiztek, de még most is túl sokat.
És igazából értelmetlen faszságokon.
Morgan erőltetett erkölcsisége teljesen irreális, a Ricknek levezetett logikai lánc alapjában hibás,amikor megmagyarázza, a wolfos fickót milyen jó, hogy nem ölte meg, mert ő védte meg Denist, aki meg megdokizta a pöcsfej Carlt amikor szemen lőtték (!?)(miért nem ment tovább agyig az a golyó?).
És Rick nem kérdezi meg, hogy "Ugye jól értem, ha az elején megölöd awolfos fickót, akkor nem rabolja el a dokicsajt?"

nick papagiorgo 2016.03.29. 19:09:46

Kezd elfogyni a puskapor.
Még a legelején megmondta talán valaki valaki, hogy ez igazából egy dráma, amit azért helyeztek posztapok környezetbe, hogy nézze valaki, mert egy "sima" személyiségfejlődéses drámára senki sem lenne kíváncsi.
Ezért is kevés az akció benne, viszont több a "Jancsi és Juliska 45 percen megy az erdőben, és elmondják egymásnak a lelki gondjaikat" típusú rész. Én igazából úgy nézem, hogy kivárom, amíg az évad véget ér, aztán megnézem az egészet egyben, mert az ilyen "egy hetet várok arra, hogy aztán ne történjen semmi" típusú dolgok a halálom.
De a fő problémám vele, hogy csak a karakterek fejlődnek benne, a történet nem: vannak "célok", ami felé "megyünk", meg hősies önfeláldozások, meg miegyéb, amik aztán mindig bebuknak - miért? Nincs senkinek semmi koncepciója, hogy "ismerek egy kis falut a hegyekben, vagy egy szigetet az Antillákon, odamegyünk, és élünk boldogan"? Mindig csak a vándorlás a gazban, évadokon át? Néha felcsillan egy remény, odamegyünk, két rész boldogság, aztán kiderül hogy ezek is hülyék, páran elhullanak, a maradék megy tovább - én pl. Ricket mint főnököt kb a harmadik ilyen alkalom után kirúgtam volna.
Mivel "végtelen" hosszúra tervezik, nem látszik a vége, se a történetben, se a "jellemfejlődésben" (hat évad után hova fejlődik még egy jellem?). Ez a fő baja.

robogó 2016.03.29. 19:19:35

Szerintem meg tökéletes, izgalmas fenn tartja a feszültséget. Egy örök igazság :a filmekben ne keresd a logikát!

Mazzzzu 2016.03.29. 19:31:48

meh, az utóbbi pár évad, egyszerűen halálunalmas volt, idétlen, idióta döntéseket hoznak a szereplők, akik már időtlen idők óta élnek a zombivilágban, de mégis, mégis újra és újra kedvenc példám, ahogy Tyrese meghalt... egyrészt hogy csak úgy ott termett a zombi, aztán ugye lecsapták a kezit és elkezdték hurcolni és hopp jééé belehalt... fura az első évadban volt egy redneck aki ugyanígy végezte... janem... Lényegre, ezt az évadot csak darálva tudom nézni, megnéztem a második feléből egy-két részt és valahogy letettem és egyszeráűen nem érdekel, hogy újrakezdjem, minek?

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2016.03.29. 19:34:23

3. évad után dobtam, a fentiek szerint nem tévedtem.

segar 2016.03.29. 19:58:55

"Szólj hozzá!" -Jó, akkor: Én csíptem ezt. És a hülyeségei ellenére nézem is. De.
___
- Rick szvsz egy rossz (de mázlista) vezető, a döntései felszínesek és felelőtlenek.
- Egyáltalán a Judith születése körül forgó lényegtelen kavarás okozza a lehetetlent. Akármilyen zombi sem létezik örökké. Ahol most vannak, az kb a hetedik hónap lehetne. Nem a harmadik év!!!
- A "vírus" bennük van. Komoly szervi zavarokat okozhat elsősorban a szaglásban (pedig fürdenek), de a hallásban és néha a látásban is. A való világban egy csomó minden nincs, amit itt elkövetnek. (Vagy csak a forgatókönyvírók zöldültek meg.)
- Ha már Alexandriában vannak - hát az Washington DC! Tele katonai támaszpontokkal, raktárakkal, bunkerekkel. Ehelyett az erdőben sétálnak...
- Ez a Negan valószínűleg peches lesz. Mert úgy tűnik, logisztikai vezetőnek sokkal jobb. És egy ilyen világban konvertálni kell a népet az erőforrások fenntartásához (és persze nem megölni, akit látok, meg kapkodni összevissza).
___
- És hogy aktuális is legyek: Ha valaki jobb (pláne ebben a világban), akkor az a nyertes. Örökké nincs mázli (ami Terminus óta érzékeny téma). Ha Daryl olyan ostoba, hogy valaki az erdőben mögé kerül - akkor _az a jobb_. És Daryl megérdemli amit kap. Meg a többi is. :|

Snoopyzit29 2016.03.29. 20:31:46

@Nordina:
Én 6x10 rész után lepihentettem és ahogy szivárognak az infók, úgy tűnik jól tettem. Ez a post meg aztán végleg meggyőzött róla, hogy jól tettem és egyenlőre nem is kívánom megnézni a 11-16. részt.

jog-ász 2016.03.29. 20:32:17

valahol olvastam, hogy a készítők úgy nyilatkoztak egy két évaddal ezelőtt, hogy az a titka a sorozatnak hogy 12 évadra elég forgatókönyv készen van, így nem hétről hétre variálgatnak a történeten..ha ebbe belepiszkált valakik vagy valakik akkor lehet gáz lesz..
ahogy telnek az évadok egyre nehezebben nyírnak ki főszereplőket, gondolom nehezebb elengedni őket, így egyre inkább szuperhőssé válnak, ezért veszít a sorozat abból az illúzióból ami miatt akár reálisnak is tűnhetett a posztapokaliptikus sztori.

Tusán 2016.03.29. 20:39:23

Fogócska, túszul ejtés, egyezkedés, meghökkentőnek szánt halálok (sosem főszereplőkkel), epizódokon átívelő gyászolás, elmélkedés az életről, majd egy félévad után megint kezdik ugyanezt elölről. Ugyanazt a sztorit írják a kormányzó óta, csak most éppen más a főgonosz, nincs történeti progresszió, csak karakterépítésnek álcázott ötlettelenség.

Infamous 2016.03.29. 21:20:38

@teszt123456789:
Hiányolta az anyázást a fröcsögés mellé.
Örülök,hogy segíthettem.

Philip F. Queeg 2016.03.29. 22:17:10

@Infamous:

Nem kellett volna segíteni neki.
Csak tipródjon az agyhalottja.

Füstölt sprotni olajban 2016.03.29. 22:23:51

Akkor én vagyok fordítva bekötve, mert az elmúlt 6 részt kifejezetten izgalmasnak tartottam, úgy, hogy walking deaden kb 3 éve nem izgultam. Logikátlan, idegesítő faszságok meg már az első évadtól vannak, az nem új.

Scagnetti 2016.03.29. 22:35:33

Felemás ez az évad. Egyrészt eddig ez a legpörgősebb, alig van benne üresjárat. Másrészt viszont az utóbbi néhány részben a három legfontosabb karakter csupa olyan dolgot tesz, amelyeket eddig sosem tett volna. Nyilván azért, hogy a finálé megint úgy érje a csapatot, hogy szerteszét vannak, ellenségekkel körülvéve. Sajnos az is sejthető, hogy tényleg az lesz majd, amit a posztban is olvashatunk, vagyis nagy cliffhanger a végére, aztán gyorsan megoldják majd a hetedik évad elején. Tisztára, mint a Terminus volt.
Nem hiszem el, hogy nem lehet semmi újat, eredetit kitalálni, és ilyen gagyi módszerekhez kell folyamodni.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.03.29. 23:00:31

Szerintem nagyon szórakoztató, amikor fotelsurvivor-ök megmondják, hogy milyen emberi reakció logikus stresszhelyzetben és milyen nem. :))

devilstrueface 2016.03.29. 23:02:06

nekem is feltűntek ezek a faszságok, de ettől még valahogy ugyanúgy rágom a körmömet minden rész alatt.

nem tudom ki milyen formában nézte a legutóbbi részt, szóval biztonság kedvéért: SPOILER jön, vagy olyasmi

nálam minden utolsó jelenet után, jön a "következő rész tartalmából". na most ezek a pöcsök(amc) azzal a képpel nyitottak, hogy daryl fekszik az út közepén hátrakötött kézzel, eléggé életben volt. szemben meg rick...
köpni nyelni nem tudtam, olyan gyorsan tolták a pofámba a beharangozót, szóval az tuti, hogy a lövéstől nem halt meg

SPOILER vége

amúgy olyan rossz érzés fogott el, hogy ilyen barom húzásokkal akarnák leépíteni daryl karakterét, ami aztán a kinyírásához vezethet majd valamikor.

maggie meg nem vetél, hanem egy walker növöget benne :D

2016.03.29. 23:16:00

A GOT és a TWD, a két legtúlértékeltebb jelenleg futó sorozat.

atazs 2016.03.30. 00:16:21

Látom senki sem tudja nagyon hogy mi lesz az utolsó részbe. Senki sem olvas spoilereket? Már egy ideje kintvan hogy mi lesz
Elmondom:
Carol-t megtalálja Morgan (ez a cikkben is benne van) aztán Morgan lelő egy embert, és megmentik őket azok a páncélos emberek lóháton akik ugye a képregényben is benne vannak (Kingdom) és akivel már találkoztak az előzö részben. Többet nem mutatnak róluk.
De rátérek Negan-ra:

Rick, Carl, Glenn, Daryl, Michonne, Maggie, Abraham, Eugene, and Aaron.

Ezek lesznek ott amikor elkapja őket. Ezek közül fog valaki meghalni. Rick, Carl, Michonne, Eugene, Aaron kilőve, sőt én szerintem Maggie is. Marad Abraham Daryl és Glenn.

Na de hogy ezek közül ki fog meghalni? Az majd kiderül a következő évadból mivel az egészet a karakter szempontjából fogják mutatni és nem derül ki hogy Negan kit választott.

Ennyit az egészről

Gao 2016.03.30. 00:20:15

De jó, hogy a negyedik évad óta nem nézem. Lassú, ostoba, unalmas. Broáf...

dreamer73 2016.03.30. 01:11:41

Szerintem a legrosszabb, leg agyon hipe-oltabb,legnagyobb csalódást keltő sorozat a Fear the walking dead. A legrosszabb TWD is kenterbe veri a legjobb FTWD részt. Persze szerintem...

Világvevő 2016.03.30. 01:39:21

Maggie szerintem egy senki, simán nem sajnálnám, és nem is hiányozna, ha meghalna a sorozatban.
Apropó, sorozat: nem az a baj, hogy ki hogy viselkedik. Sok pálfordulást láthattunk már, és Rick se először idióta benne. Hanem az, hogy az egész történetnek nincs végcélja. Csak mennek, mennek, hopp egy város, jó akkor maradunk, aztán egy gonosz, majd mennek, mennek, megint egy város, maradjunk kicsit, megint egy gonosz. És mennek, mennek.... Közben a sorozat szerint is eltelt már jó néhány év, de:
- Én pl. még egyszer sem láttam telet. Hó, jég. Meleg ruhák. Kontinentális éghajlaton játszódik a történet, mert az aszfaltúton menetszéltől félresöprödő száraz falevelek őszt feltételeznek.
- Mikor mozdul már el valami egy esetleges végcél felé? Egy ellenszérum, vagy valamiféle államszervezési folyamat... Egyáltalán, az egész világ bezombult? Hol vannak a többi ország túlélői?
- Nem igaz, hogy még mindig találni, évek múltán is, kifosztható helyeket. Lassan az összes konzerv és csoki és kólaautomatás kóla szavatossági ideje lejár....
- Az autóknak meg se kottyan a több éves veszteglés az országúton, bármikor simán beindítható egy. És nem porosodnak.

Lehet szőrszálhasogatónak nevezni, de én már unom, hogy csak azon megy itt a sirám, hogy jajj, zombit kell hentelni még többet, meg hogy ki fog meghalni. A sok idegesítő, picsogó karaktert ki kénye nyírni a picsába (Maggie, Carl, leszbik, már Carolból si elegem van), és adni a sorozatnak egy végcélt. Valami megoldásfélét.

Neonknight 2016.03.30. 07:26:04

Glenn-t kár volt megtartani ebben a formában, annyira lenullázták az egész karakterét. A talpraesett ferdeszeműből mára már csak a feleségével rinyáló unalmas karakter maradt :(

Neonknight 2016.03.30. 07:39:38

@nick papagiorgo: Ja, ez a "mennek az erdőben és lelkiznek" a halálom. Nem a biztonságos otthonban állnak le sosem lelkizni, hanem az erdőben ahol figyelni kellene. Ilyenkor szinte azt kívánom, hogy bárcsak megenné őket egy kóborló, ha ennyire érdekli őket a túlélés...

nick papagiorgo 2016.03.30. 08:35:36

@Neonknight:
bevallom őszintén engem ez az egész a "legszebb" barátok közt hagyományokra emlékeztet:
Berényi Miki rossz fiú, Barta Zsolt jófiú
Nem, Barta jófiú, most Miki a rossz fiú
mindkettő rossz fiú
bejön egy ismeretlen, közös ellenségük, az lesz a rosszfiú, ők mindketten jófiúk
és ugyanez előlről a végtelenségig.
Ez a lelkizés az erdőbenmeg arra melékeztet, amikor Magdi anyus meg izé bácsi kitárgyalják Nórát úgy, hogy az a háttérben áll, mögöttük kettő lépéssel - hogy a néző azért tudja, hogy kiről beszélnek.

paráznabillegető 2016.03.30. 08:38:28

nekem csak az nem világos, hogy vannak ezek az a túlélőfaszik, és egyszercsak eléjük kerül egy nő, akár kocsiban, akár karddal a hátán az erdőben. aztán értitek, ki tudja mióta nem szagoltak női feromont, de nem, leállnak vele dumcsizni meg kipeckelik a száját, ahelyett, hogy belöknék az árokba vagy ráfektetnék egy fatönkre oszt végigmennének rajta párszor mindannyian, független kortól meg formától.
ezért nem vágtam a dokicsaj kilövését sem az előző részben. messziről bűzlött, hogy ő a legkevésbé veszélyes ellenfél, erre vele statuálnak példát??? ahelyett, hogy kiszedik a faszit a pakliből, a két cicababával meg elszórakoznak.
és akkor ezek éltek túl eddig?????????
vicc.

az erőszakolós latolgatás amúgy az oldalbordám ötlete, ő ezt adott körülmények között ezt reális veszélynek értékelné. mondtam is neki, te, tényleg, baszki.

Eszter Varga Karasz 2016.03.30. 08:58:54

Nem értem, hogy miért mondják azt, hogy ez egy jó évad... Nem az sajnos, ez az évad egy szenvedés. Az egyik legjobb drámának tartottam ezt a sorozatot, de az egész most már csak arról szól, hogy ki és mikor fog meghalni, lesznek-e annyira tökösek az írók, hogy kinyírjanak egy főszereplőt??? Nem attól jó egy sorozat, hogy kiírnak belőle valakit, akit sok rajongó kedvel, és milyen nagy lesz a sokk... Nyomokban is alig van meg a régi tökös csapat, a régi hangulat, a nagy drámák és filozófia. Az írók részéről csak fejetlenség és a szenvedés van...

aRizsa 2016.03.30. 09:06:47

@paráznabillegető: 1. konkrétan egy tinifiút akartak megerőszakolni legutóbb, de azért te sem várhatod, hogy minden részben ez legyen a téma... 2. elhangzott, hogy nem Denise-nek szánták a nyílvesszőt, csak nem sikerült rendesen célozni

Eszter Varga Karasz 2016.03.30. 09:21:01

És az utolsó részben: A Negan csapat legyalulja Alexandriát, Nagy-nagy vérfürdőt rendeznek, túlélő egy szál se, esetleg egy kelőképp megsérült, hírmondónak, és mivel az atlantai ötösből kell meghalnia valakinek, ez Carl lesz. Hogy a babát (akinek a neve, ha kinyírnak se jut az eszembe) megölik-e? Nem hiszem, hogy megmerik tenni az írók. Vagy megmenti valaki (Maggie), aki sikeresen eltudott bújni néhány hulla alá, de kellőképp sokkoló és mocskos helyre... de azt is eltudom képzelni, hogy a babát elviszik magukkal, mert mondjuk Negannek van egy zakkant nője, aki babát akar...

paráznabillegető 2016.03.30. 09:38:28

@aRizsa: nyilván, de a példád ellenére, amire én nem emlékszem, de mindegy is, valahogy mindenki, még a rosszak is, magasztosabb célokért küzdenek. mindig van utánpótlás gyógyszerből, üzemanyagból meg lőszerből, de sörből nem... senki sem kanos... meh.

aRizsa 2016.03.30. 09:42:42

@paráznabillegető: ha nem emlékszel arra a jelenetre, amikor Carl-t meg akarták erőszakolni és Rick kiharapta a fickó torkát, akkor nem nagyon szoktál elmélyülni ebben a sorozatban :D

REadmin 2016.03.30. 10:13:19

A harmadik évad után már semmi olyat nem láttam, ami ne lett volna unalmas. Mégis miért nézem? Már megszokásból, úgy ahogyan sok más ember is a világon. A sorozat jól példázza a poszt apokaliptikus világképet duplán. A fizikai tér után az emberek lelke is kiüresedett és elpusztult. Látszik is minden mozzanaton, hogy mostanság már csak a legkegyetlenebbek maradtak életben, akik először lőnek, és csak aztán kérdeznek egymást. Írták, hogy Carol miért lett megint pityogó háziasszony. Nem lett az, de bekerült egy olyan közösségbe, amely a megkeményedett lelkét valamelyest felpuhította, és előtörtek benne olyan érzelmek, amelyek csak az elején voltak igazán az övéi. Persze ez csak az én olvasatom. Azt viszont már nem tudom a kényelmes "kertvárosi" élet számlájára írnom, hogy miért tesznek olyan ostoba húzásokat a sorozat kulcsfigurái, mint Rick, az örök taktikus, aki a Jesus-os találkozó után két alkalommal is hagyja a furgonnal meglógni a torzonborz figurát, és mivel mindketten egy kocsival jöttünk, mehetünk gyalog a teherautó után, amit biztos majd utol is érünk... Ennél az epizódnál én személy szerint már csak a Benny Hill show zenéjét hiányoltam. Sajnos Daryl karaktere is kiüresedett, és még az is lehet, hogy kiírják. Persze ott van a nagy kérdés, Daryl vagy Carol, meg a baba?

REadmin 2016.03.30. 10:20:30

@Világvevő: Pont ez benne az ismétlődő dramaturgiai elem, amivel már tele a púpja jó pár embernek. Úristen zombik, rosszfiúk meneküljünk, itt biztonságban vagyunk, úristen nem vagyunk biztonságban meneküljünk. Ez ismétlődik folyamatosan, annyi különbséggel, hogy mindig kevesebb lesz az alaptábor évadról évadra. Nincs igazi mozgatórugója a történetnek, sem egyetemleges drámai szükséglet, aminek a megoldására törekedne mindenki. Ezt valahogy kiveszett a sorozatból menet közben, és a szappanoperaszerű dialógusok pedig elszaporodtak. Ezért halál unalmas szinte minden epizód nagy része.

paráznabillegető 2016.03.30. 10:21:11

@aRizsa: ja az? volt vagy két éve...

heimdall 2016.03.30. 10:47:13

Számomra továbbra is az a probléma a történettel, hogy nem is halad már sehova.
Persze lehet abból még húsz évadot csinálni, hogy Rick-ék újabb és újabb csapatokba/érdekcsoportokba botlanak, ahol van egy Nagyongonoszvezető, de valahol a nagy egész történet nem fejlődik, csak tapossák a szart.

Ablo 2016.03.30. 14:35:22

Engem az már nem zavar, hogy nem halad a történet sehova, mert valahogy mindig megoldották a problémákat és ez a "problémamegoldás" nekem elég volt, hogy nézzem. Azonban a 11. résztől az a bal@szkodás amit bemutatnak a nagymenő túlélők, az valami elkeserítő. Ez a Jézus gyerek egy igazi Houdini és még az erő is vele van. Rick és Daryl meg lement mélybalf@szba. Ha ilyet akarok nézni, akkor hajtok az Alaszkai aranyásókra. Hiteltelen, hihetetlen, azonosulásra alkalmatlan, idegesítő Z kategóriás részekkel találkoztam idén.

kószák egyike 2016.03.30. 22:34:37

Megnyugodtam, hogy nem csak nekem cseszik fel az agyam bizonyos dolgok. Sixx remélem még olvasod. Daryl bosszú agy elborulása tényleg nettó baromság ezt aláírom. Viszont Carol az más tészta. Abból induljunk ki, hogy ebben az univerzumban senki nem ép elméjű már, mindenki sérült lelkileg. Carol reakciója teljesen normális a psziché szétesése átfordulása. Hasonlók megfigyelhetők voltak harctéri katonák esetében, egyik nap ölt akit kellett akár éveken át majd lefagyott és sírva dobta el a fegyvert. Megtelt és kész. TWD világban ez érthető, belefér. Innentől kezdve ne várjunk tőle normális döntést! Csak ilyen fost amivel mindenkit veszélyeztet.

Ami nekem bosszantó:
- Magukra húzták a szarvihart kurva nagy arccal. Mert eddig mindent megúsztak.
- Olyan stratégiai hibákat vétenek, hogy fáj. Abraham tanult szakmája őrm.ként embereket vezetett min. egy rajt vagy szakaszt is akár. Mégis baromságokat csinálnak.
- Nem egyeztettek előbb ki mint tud a Megmentőkről. Előbb rá kellett volna jönni, hogy csak egy kis brigádot iktattak ki és valami nagyobbal állnak szemben. Ismét a nagy arc. Nem mutatnak egy gyűlést ahol stratégiai megbeszélést tartanak. Ki mit tud mit gondol. Amúgy is jó lenne már látni egyben az összes lakost. 50 felett vannak. Nincs pénz statisztákra??
-A fegyvereket elhozták ezek a balfaszok egyáltalán a megtámadott állomásról? Tele volt a raktár.
- Alexandriát jól be lehet védeni, ismét nem használják a józan eszüket.
És hosszan lehetne sorolni.

Nem kaszálom túlságosan szeretem, de bassza az agyam az biztos.

Billy Hill 2016.03.30. 22:54:34

Az (egyébként zseniális) IT Crowd c. angol sorozat rendezője nyilatkozott valami ilyesmit, amikor négyad után abbahagyták az egészet, hogy nem akar zombi-szerű sorozatot készíteni, mármint olyat, ahol még mozognak a karakterek, de az egész már élettelen, túlélte önmagát. Van abban irónia, hogy pont ez a zombis sorozat (a TWD) fog olyan sorsra jutni, hogy zomibként vonszolja magát tovább még x évadon át. (Egyes rajongók szerint pedig már most is ezt teszi...)

Fekete Panna 2016.03.30. 23:35:36

Én teljesen egyetértek veled Sixx, de én úgy látom, hogy Daryl karaktere már akkor oda lett, amikor a félig már halott cukorbeteg lánynak visszavitte a motortáskában talált inzulint.... Kb annyira akadtam ki akkor, mint most, ahogy Rick szeme könnyes lett, amikor Morgan elköszönt. Aki amúgy egy bottal (!) kinyírja a zombikat. Egy bottal. Zombikat.

De azontúl, hogy Johnny Cash bármikor bármilyen mennyiségben, Carolból rendesen szemrevaló teremtés lett a végére, ahhoz a kinézethez képest, ahogy indult az első évadban. Bebizonyosodott újfent, a rendszeres szex ápolt bőrhöz vezet! :-D

kószák egyike 2016.03.31. 08:08:30

@Fekete Panna: Daryl lány mentés kérdésben nem értek egyet veled. Emberi húzás volt. Pont ez a lényeg ebben a világban, hogy megmarad e az empátia vagy szociopatává válik e mindenki. Arról nem is beszélve, hogy ő akkor éppen a toborzó korszakát élte, gondolom ez azóta elmúlt, :D ha többen vannak erősebbek.

Viszont a bot kérdés...ÁÁÁÁÁÁ! Nincs külsérelmi nyom csak egy ütés. Komolyan? Arról volt szó az agyat kell ki iktatni. Az készítők magukat röhögtetik ki ezzel, ön ellentmondás. Mibe halnak bele. Kurva nagy agyrázkódást kapnak? :))
Rick. Háborúba állnak és tényleg elindulnak egy bottal meg egy db pisztollyal kb 18 lőszerrel? Nem talpig fegyverben, gépkarabéllyal? Megint a nagy arc. Röhej. De bármikor bele lehet futni egy hordába is. Értem én, hogy modern western hősre van véve a karakter, na de ennyire...Egy colttal a világ ellen?

Néha fogadjunk be mindenkit és mentsük meg a világot, az emberiséget néha meg nyírjunk ki mindenkit akit nem ismerünk, sőt a sajátjainkat is mert megfáztak és köhögnek? Nem gondol arra, hogy lehetnek más csoportok akikkel lehetne szövetkezni, nem kérdez, gondolkodik csak lő és ítélkezik. Úgy viselkedik mint egy ostoba, korlátolt kisvárosi sheriff. Ja mert az. Mint aki semmit nem tanult az elmúlt két évből.

Stratégiai, taktikai hibák hegye. Ott hagyott fegyverek stb.

Carol a képregényben is milf figura csodálom, hogy ezt csak most hozták elő. :)

Gunsmoke 2016.03.31. 21:59:13

Ezt az egészet úgy hívják, hogy parasztvakítás, gyerekek! Meglátjuk, hogy az évadzáróban mint domborítanak, de ha marad a "színvonal" én búcsúzok a sorozattól.

julie0812 2016.04.01. 18:17:58

Hat nemtom, velem valahogy mindig elhitetik, hogy barki meghalhat. Lehet en vagyok az egyetlen :) Szerintem jo resz volt, inkabb az elozo volt kicsit idohuzos. Aki meg mar nem nezi, ne nezze, nem kotelezo. Igazabol barmit csinalnanak, az sem lenne eleg jo mindenkinek. Szamomra szeretheto sorozat, a hibaival egyutt.

Hihhetetlen 2016.04.02. 01:29:03

Daryl ügyben szerintem nincs igaza a posztnak. Igen, nagyon szereti a csapatot, teljesen le van véve a lábáról, hogy míg azelőtt csak kallódott erre-arra; itt be van fogadva, el van ismerve, fontos, tisztelik. De a bőréből nem tudott kibújni, azért mégsem tud teljesen kötődni, nemhiába volt mindig ő a vadász, a gyűjtögető, toborzó - mindig kint kóborolt, amíg a többiek bent építkeztek (már amikor volt bent). A második évad felében egyre értelmetlenebül, egyre veszélyesebben, egyre megszállottabban kereste Carol lányát, amikor már mindenki tudta, hogy nyilván felesleges, ő sose akarta elfogadni. Talán így akart törleszteni, talán nem tudta mi mást tehetne.
Carol (vissza) változása sokkal érthetetlenebb, de sok jóindulattal ezt is meg lehet érteni. Carol elnyomott, bántalmazott háziasszony volt, amíg volt családja puha volt és sebezhető. A veszteségek alatt össze is omolhatott volna, de ő épp felszabadult a felelősségek, aggodalom alól és egy vesztenivaló nélküli pszicho lett - és ebből merített erőt és talált új életcélt a csapat védelmében. Most amikor (látszólag) jól mentek a dolgok, kezdett megnyugodni, kötődni és ettől megint felpuhulni. A halált jelentő felpuhulás elől akart elmenekülni, szerintem. Szeretném remélni, hogy ez a sztori jobban fel volt építve és csak mondjuk a rossz vágásokkal tették követhetetlenné a motivációkat.
Viszont az, hogy két súlyos csata után visszamennek az erődbe és nem csinálnak semmit csak kóborolgatnak... Nincs terv, nincs felderítés, nincs kapcsolattartás a Hilltoppal... Na ez, baromság. OK, hogy Rick a mézesheteit éli, de neki azért általában járni szokott az agya azon, hogy mi legyen a következő lépés és nem dől hátra, hogy mindent legyőztünk, kész.
Néhány rész óta iszonyatosan zavar, hogy a kőkemény veterán túlélők bármikor leállnak morális kérdéseken vitázni egy vasúti töltés tetején, egy felderítetlen erdő közepén, stb. Ahelyett, hogy pucolnának biztonságba és ott rendeznék le a filozófiai kérdéseket. Hogy a túróba maradtak eddig életben ilyen hozzáállással?
Iszonyatosan zavar, hogy az ádáz ellen mindig olyan hülye, hogy a '80-as években is kínos gonosz speech-eket tart, hogy közben az út közepén egyetlen sorozattal, RPG-vel el lehessen őket intézni. Hőseinket sosem ölik meg, mikor tehetnék, hanem foglyul ejtik és várják az alkalmat, hogy mikor szöknek már meg.
Iszonyatosan zavar, hogy ha a sztori úgy kívánja Maggie és Carol annyira badass, hogy még bőven megkötözve, őrizve egy pillanatra sem szarnak be, hanem már azon keseregnek, hogy milyen szar lesz, hogy majd ölniük kell. És lőn!
Ha meg úgy kívánja a sztori, akkor az egyébként nem kevésbé badass Michonne és Glenn simán hagyja magát elkapni, full tehetelen és a még badassebb Darylt simán lépre csalják velük olyan helyzetben, ahol valójában még Eugene is gyanakodna.
süti beállítások módosítása