Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Végkielégítés nélkül rúgták ki Vujity Tvrtkót a Tv2-től

2016. február 29. 08:30 -Szűcs Gyula- 66 komment

Havi 1 millió forintot bukott Vujity Tvrtko azon, hogy nem tudta palástolni a Berki Krisztián iránt érzett megvetését, ezért múlt pénteken, azonnali hatállyal kirúgták a Tv2-től - harsogja a Blikk.

7290577_641a6b4b74b59ab596bae631fa2e9e8c_wm_1.jpg

A bulvárlap egy névtelen informátortól úgy tudja, a műsorvezető megbízási szerződéssel vezette a Mokkát, így február 26-án egyszerűen megszűnt a szerződése: nem kap végkielégítést, és munkaügyi pert sem indíthat, ha esetleg jogtalannak tartja a kirúgását.

A Blikk ráadásul úgy tudja, Tvrtko is szóba került a tavasszal kezdődő Nagy Duett egyik versenyzőjeként, amiért 3-4 millió forintos pluszgázsit is zsebre vághatott volna. És bár a szerződése nem tiltotta, hogy esetleges távozása után nem mehet át rögtön a konkurenciához, a lap szerint így is nagy bajban van:

"nehéz lesz újra képernyőre kerülnie, hiszen melyik az a cég, amelyik alkalmaz egy időzített bombát: aki bármikor képes akár nyíltan, élő adásban szembe menni a munkahelye alapelveivel."

A sapkáját soha egy másodpercre le nem vevő tévés korábban Kiszel Tündét is sokszor szidta élő adásban, valamint összeszólakozott a szintén Tv2-s Havas Henrikkel is.

Hétfő délelőtt Vujity Tvrtko így kommentálta a Blikk információit:

A mai napon "neve elhallgatását kérő informátorra" hivatkozva megjelent, majd a fél magyar sajtó átvette a hírt,...

Posted by Vujity Tvrtko official on Monday, 29 February 2016

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pizo 2016.02.29. 09:27:06

Megpróbálom sajnálni.

Zoli

savanyu_bableves 2016.02.29. 09:40:36

mehet szerzetesnek Tibetbe...

Zorba the Geek 2016.02.29. 09:42:42

"...és munkaügyi pert sem indíthat, ha esetleg jogtalannak tartja a kirúgását."

Ez nettó marhaság, egy polgári szerződés nem írhatja felül a törvényeket.

rozsomák 2016.02.29. 09:45:18

@Zorba the Geek: Hát ha egyszer nem volt munkaszerződése ?

Attitudeman 2016.02.29. 09:46:16

@rozsomák: Mivel nem volt munkaviszonyban, hanem megbízási szerződés alapján dolgozott, elég nehezen indíthatna munkaügyi pert. Két tök más jogviszony.

Fenntartható Fejlövés 2016.02.29. 09:47:44

@Zorba the Geek: A nettó marhaság az, amit Te mondasz... Vagy csak fogalmad sincs két fogalomról a munkajogról és a polgári jogról. Vagy arról, hogy a kettő alaposan különbözik egymástól sokmindenben De mindegy is.... A lényeg, hogy mindezt büszkén válllalod :D

Zorba the Geek 2016.02.29. 10:00:01

@Fenntartható Fejlövés: LOL! Az Alaptörvény XXVIII. rendelkezéséből levezethető alkotmányos alapjog a bírósághoz fordulás joga. Ezt ugyan semmiféle szerződéssel felül nem írod.

Ostoba tökfej vagy, De mindegy is.... A lényeg, hogy mindezt büszkén válllalod :D

230e 2016.02.29. 10:00:21

Ha már a Blikk így zsebben turkál, akkor nézzük a dolog másik oldalát, a megbízási szerződés adózása viszont kedvezőbb.

Zorba the Geek 2016.02.29. 10:04:24

@rozsomák: @MAIDEN: Ha nem volt munkaviszonyban, akkor hogy lehet kirúgni? Ha megbízási szerződéssel dolgozott - ami felveti a bújtatott foglalkoztatás kérdését - akkor kirúgni sem lehet, max. megszüntetni a szerződését, nem?

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2016.02.29. 10:04:28

Egyszerűen csak ki kellett volna elégíteni, egy furuja és ügy elfelejtve.

Demcsák a Lázárral már bebetonozta magát a tv2-be, őt már elégítik.

IamMenyus 2016.02.29. 10:06:24

Azt a csatornát aki nem kínál neki munkát azonnal azt nem nézem többet!

Ja, várjunk; én évek óta nem nézek tévét :D

Én bírom ha valaki nem palástolja amit gondol, szarul esik ha épp embert oltják, de inkább ezer ilyen ember legyen körülöttem mint egy sunyi :P
Remélem megtalálja azt ahol nem kell corporatezombi -nak lennie ahhoz hogy adásba engedjék.

Zorba the Geek 2016.02.29. 10:14:59

@MAIDEN: @rozsomák: @Fenntartható Fejlövés:

A munkáltató és a munkavállaló közötti jogvitában munkajogi igény érvényesítéséről természetesen elsősorban abban az esetben lehet szó, ha a felek között munkaviszony áll (állt) fenn és az érvényesített igény e munkaviszonyból ered. Az e körben kialakult gyakorlatot a törvény annyiban érinti, hogy az e törvényből származó jog iránti igény érvényesítését is e körbe vonja, azaz meghatározott esetekben mint például a 49. §-ban meghatározott tényállás alapján munkaviszony hiányában is e fejezet rendelkezéseinek alkalmazását írja elő.
www.hrsentinel.hu/mt/munkaugyivita.html

rozsomák 2016.02.29. 10:15:17

@Zorba the Geek: Persze. De a kirúgás alatt itt értelemszerűen nem azonnali szerződésbontást kell érteni, hanem, hogy kirúgták, mint közreműködőt, nem hosszabbítottak vele, mint eddig.
(Mert, ha már a szavakon lovagolunk, a szó szoros értelmében a munkaszerződést se lehet "kirúgással" megszüntetni, hanem csak felmondással. Nem ?:)

Kalmár 2016.02.29. 10:19:21

Felesleges vita. Nyilván indíthat munkaügyi pert! Nyilván nem fog, mert értelmetlen. Pontatlanul fogalmaz a cikk. Esélytelen egy munkaügyi perben vagy nem érdemes ilyet indítani stb. Ez lett volna a helyes megfogalmazás!

A kirúgták sem munkajogi értelemben kell gondolni. Nem felmondás! Egyszerűen nem dolgoznak vele együtt többet. Nem kötnek vele több megbízási szerződést. Ez a köznyelveben a "kirúgták".
Ezért is használja sok munkáltató ezt a formát, ha meg tudja védeni a munkaügy előtt. Könnyebb véget vetni a kvázi "munkaviszonynak".

Attitudeman 2016.02.29. 10:34:06

@Zorba the Geek: Nincs igazad.

Ha megbízási jogviszonya volt, akkor nincs munakügyi per és pont.

Ha a megbízásának a teljesítése során a megbízó úgy járt el, úgy viselkedett, olyan utasításokat adott, mintha munkaviszonya lett volna, tehát kvázi munkavállalóként kezelte, akkor indíthat pert, mert az leplezett munkaviszony lenne. De ez a cikkből nem derül ki.

bovorac 2016.02.29. 10:37:13

@Kalmár: Indíthat munkaügyi pert, de a munkaügyi bíróság be sem fogadhatja. Természetesen közigazgatási eljárást is indíthat, csak cselekmény hiányában el fogják utasítani.
Én is nevezhetek a következő Forma 1-es futamra, de nem biztos, hogy el is indulhatok.

altona 2016.02.29. 10:46:28

nincs itt semmi látnivaló, kérem haladjunk tovább. Értékesebb emberek is veszítik el a munkájukat, kisebb nagyobb hülyeség miatt, nap mint nap, oszt +rázzák magukat és mennek tovább.....

Zoltán Almási 2016.02.29. 10:47:48

Hát, a Havas Henriket ismerve a következő ő lesz. Egy-két héten belül

Cnere 2016.02.29. 10:48:13

Próbálja meg magát úgy álcázni, hogy sapka nélkül jelentkezik az RTL-hez :))))))

altona 2016.02.29. 10:48:37

tessékmondani, mi a trutyk becéuett alakja?

Netuddki. 2016.02.29. 10:53:36

A konkurencia majd felvesz, oszt' csinál tényfeltáró riportokat a disznószaroslőrinc meggazdagodásáról. Vagy nem.

Cnere 2016.02.29. 10:53:55

Ja még egy gondolat, hogy Berki egy jelenség, olyan amilyen. Attól nem lesz profi valaki, hogy kifejezi a nemtetszését ezzel a jelenséggel szemben. Pontosan ez a hiba szerintem, ami például a Svábri bukásához is vezetett. Láttam azt az ominózus Orbán interjút és tényleg rettenetesen kínosan éreztem magam, én, a riporter helyett. Most ugyanezt éreztem a Berki interjú alatt. Kínos, ahogy a riporter nem hajlandó a nézőkre bízni a döntést.

véleményM 2016.02.29. 10:56:15

Aki sapkában képes enni, műsort vezetni, nővel beszélni, az a szememben egy bunkó! Bármilyen kvalitások lapulnak is a fejfedő alatt! Nem kár érte.

Zorba the Geek 2016.02.29. 10:59:44

@MAIDEN: Pedig de. :-) A volt munkáltatóm is ezt hitte. 4 millió bizonyítékom van rá, hogy nem volt igaza.

Attitudeman 2016.02.29. 11:04:35

@Zorba the Geek: Jobb lenne, ha elolvasnád és értelmeznéd, amit írtam. Ha a megbízási szerződés munkaviszonyt leplez, akkor lehet munkaügyi pert indítani. Komolyan ennyire nehéz ezt felfogni?

A cikkben csak annyi van, hogy megbízási szerződés. A megbízási szerződés a polgári bíróságra tartozik, a munkaszerződés a munkaügyire. Ha a tények alapján arra lehet következtetni, hogy a megbízási szerződés munkaviszonyt leplezett, akkor lehet munkaügyi bíróság előtt tárgyalni. Kész. Többször nem írom le neked. Ennél érthetőbben szerintem nem lehet fogalmazni.

Gekko 2016.02.29. 11:05:20

@MAIDEN: Miért? Szerinted a megbízási jogviszonyt nem a Munka törvénykönyve szabályozza? Ha a megbízásszerződéses és tényleges körülményei indokolják, simán perre lehet vinni.

savanyu_bableves 2016.02.29. 11:06:17

Nem védem "a Berki-t", de qrva frappánsan kivágta magát az interjú alatt! Hangosan felnevettem!

Zorba the Geek 2016.02.29. 11:11:31

@MAIDEN: A megbízási szerződéses jogviszonyt is a munka törvénykönyve szabályozza - fent idéztem is a paragrafust. A volt munkáltatóm is azt gondolta, amit Te. 4 milliót kerestem rajtuk egy munkajogi perben. Belekényszerítettek egy megbízásos szerződéses munkaviszonyba. De nem foglak győzködni, gondolj amit akarsz.

Az nyilván teljesen más kérdés, hogy Trutyinak érdemes-e perelni.

Májking 2016.02.29. 11:23:20

Ez a Trutymó volt az, aki kb. egy hete, a kockásinges akció napján arról értekezett a reggeli műsorban, hogy világszerte nagy divat a kockás ing, még stylist-ot is kérdezett, hogy lám, ez a világtrend pont ma, Magyarországra is megérkezett!
Hogy is szól a mindás: aki korpa közé keveredik...

body_andras 2016.02.29. 11:24:48

A Telekom szerződést bont Ákossal. A TréVé 2 szerződést bont Trutykóval. Hajjaj, nem lesz ebből egymillió új unkahely, ha már 2 elveszett...
Viccet félretéve, indokolatlan nagy érdeklődés övezi azt, hogy XY hol dolgozik vagy nem dolgozik, miközben országunk jelentős része egyik napról a másikra tengődik... vagy még ennyi se jön össze.

Attitudeman 2016.02.29. 11:32:35

@Zorba the Geek: Te nagyon nem bírod értelmezni, amit írtam.

Te valószínűleg azért nyertél, mert LEPLEZETT MUNKAVISZONYOD volt.

Az általad beidézett 49. § a régi munka törvénykönyvében:

49. § (1) A jelölés és a választás lebonyolítására az üzemi tanács a választásra jogosult munkavállalók közül - legkésőbb a választást nyolc héttel megelőzően - választási bizottságot alakít. A munkáltatónál képviselettel rendelkező szakszervezetek képviselői részt vehetnek a választási bizottság tevékenységében. A választási bizottság munkájában a munkáltató nem vehet részt, azt nem befolyásolhatja. (...)

Az új munka törvénykönyvében:

49. § (1) A felek a munkaszerződés megkötése és a munkaviszony kezdetének napja közötti időszakban nem tanúsíthatnak olyan magatartást, amely a munkaviszony létrejöttét meghiúsítaná.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott tartam alatt a munkaszerződéstől bármelyik fél elállhat, ha a munkaszerződés megkötését követően körülményeiben olyan lényeges változás következett be, amely a munkaviszony teljesítését lehetetlenné tenné vagy aránytalan sérelemmel járna.

A régi és az új Ptk-ban is a megbízási szerződés külön fejezet. Nézz már utána csak egy kicsit, hogy miről írsz. Az Mt. nem foglalkozik a megbízási szerződéssel, csak ha munkaviszonyt leplez.

cukkmukk 2016.02.29. 11:35:15

Attól függetlenül, hogy igaza volt-e a beszólásaival, egyáltalán nem fog fájni a hiánya.

Zorba the Geek 2016.02.29. 12:01:59

@MAIDEN: Áhh, kezdem érteni, hogy miért beszélünk el egymás mellett!

A postban az volt a felvetés, hogy nem kezdeményezhet munkaügyi pert, mert megbízásos szerződéssel dolgozott - állítólag. Erre írtam én, hogy "Ez nettó marhaság, egy polgári szerződés nem írhatja felül a törvényeket." Szerinted az, hogy valaki rendszeresen a TV2 telephelyén dolgozik, azaz a TV2 egy állandó műsorárt vezeti - még ha ezt vetésforgóban csinálja más műsorvezetőkkel - , a TV2 eszközeit használva - a stúdió világítását, kameráit, rádiós mikrofonját, sminkesét, mit tudom én még mit -, mindezt a jó isten tudja mióta, az nem bújtatott foglalkoztatás? Szerintem innen már a munkaügyi bíróságra tartozik. Trutyi iszonyú régen, a saját Wikije szerint 1997-óta dolgozott a TV2-nek, különböző műsorokban. Marha nehéz lenne kimagyarázni a bújtatott foglalkoztatást.

Persze az már tökre más kérdés, hogy érdemes-e nekimennie a TV2-nek. Én arra tippelek, hogy ő is pontosan tudja, hogy nem.

takingsider 2016.02.29. 12:26:16

1.A megbízási felmondása is perelhető, és igen, munkajogi bíróságon. És igenis lehet is értelme, mert megnyerheti. Sőt, egy ügyes ügyvéd találna mellette olyan plusz kereseti lehetőséget is (immáron másik, polgári peres eljárásban), amely még több pénzt hozhat.
2. Nem bújtatott foglalkoztatás, hanem színlelt szerződés, erre találták ki az ECHO-t, de amúgy mindegy is.
3. Nem rajongok érte, de ezt most tisztelem benne, mégha még tökösebben is csinálhatta volna. Pl. elmondja a monológját, elnézést kér a nézőktől, feláll és kimegy,
4. Amit viszont meg kell állapítanom, az adott szituációban az általam igencsak nem tisztelt Berki viselkedett egészen meglepően jól, hármuk közül az, aki vállalhatatlan, szánalmas és szakmailag nulla volt, az a Demcsák Zsuzsa volt. Megdöbbentő volt. Na de persze miért is csodálkozunk? Hiszen elment volna a szocik kormányszóvivőjének, majd a bugyis képei miatt a Fidesz lemondatta (miért is mondott le róla egyáltalán?), aztán elmegy a rossz nyelvek szerint a Lázár Jankóval külföldre állami pénzen hetyegni, és még mindig bent ül egy köztudomásúlag a kormány kereskedelmi tévéjének vélhetően legalább részben közpénzen megvásárolt csatornája adásában.

McZozo 2016.02.29. 12:30:40

@Zorba the Geek: "@rozsomák: @MAIDEN: Ha nem volt munkaviszonyban, akkor hogy lehet kirúgni? Ha megbízási szerződéssel dolgozott - ami felveti a bújtatott foglalkoztatás kérdését - akkor kirúgni sem lehet, max. megszüntetni a szerződését, nem?"

Szerintem itt azert nincs igazad mert Tvrutko nem dolgozott a TV2 nek napi 8 oraban heti 5 napot ... Itt is dolgozott par orat ott is dolgozik par orat. van egy sajat cege es azzal szamlazza a szerzodesei alapjan. Szerintem ez pont az helyzet amikor ertheto hogy miert nem munkaviszonyban van.

A masik meg hogy ily job az adozas. azert ezt ne Tvrutko nyakaba vard mar. Az allam hozott ilyen korulmeyeket. Aki megteheti persze hogy a jobbik verziot valasztja gondolom te se vagy a sajat penztarcad ellensege. En is dolgoztam mar szerzodeseskent es igen anyagilag job volt meg dolgoztam es jelenleg is dolgozom munkaviszonban is. Mindegyiknek van elonye es hatranya is. Pl cask egy szerzodeses esetben ha lebetegedsz nem kapsz semmit s mehetsz a sunyiba, mig munkaviszonban azert van nemi biztonsag.

Attitudeman 2016.02.29. 12:50:40

Az kavarja meg a dolgot, hogy a cikk a "kirúgni" szót használja. Most mi itt a kommentfalon nem tudhatjuk, hogy mi történt jogi értelemben. Felmondták a szerződését, nem hosszabbították meg, ilyesmi. A kirúgni szó biztosan nem szerepel a TV2 által közölt jognyilatkozatban.

Megbízási szerződés alapján munkaügyi bíróságon lehet perelni, de azt kell bizonyítania, hogy a megbízási szerződés tartalmával ellentétesen munkaviszony jött létre közte és a TV2 között. Tehát olyasmit kell bizonyítania, hogy munakidőben dolgozott, munkaviszonyhoz kapcsolódó juttatásokban részesült, munkavállalóként és nem megbízóként viselkedett vele a TV2 és az utasítási jogát is így gyakorolta.

attila7575 2016.02.29. 12:54:17

Milyen kis munkajogi továbbképzés a kommentek olvasása.

Palladrin 2016.02.29. 13:09:27

Mondjuk nekem eléggé leplezett munkaviszonynak tűnik az is, ha valaki 1997 óta a TV2-nek dolgozik megbízási szerződés alapján!

rozsomák 2016.02.29. 13:28:42

Lehet azon vitatkozni, hogy munkaviszonynak számít-e egy megbízási szerződés és lehet-e mögötte bújtatott munkaszerződés, de tök mindegy, mert ha munkaszerződés volt, ha nem, lejárt, mert határozott idejű volt.
Tetszik érteni ? Lejárt.. szerződésszegés nem történt, mert a szerződés szerint február 26-án vége lett a dolognak.
Mivel támadná meg ? Hogy nem kötöttek vele újat ? Na ne...

Szerintem pont fordítva volt az egész. Tvrtko megsértődött, hogy nem hosszabbítottak vele szerződést, és ezért csinálta az egészet az utolsó nap. Ha a szerződése március 31-én járt volna le, akkor aznap csinálta volna a balhét.

Mostanában (törölt) 2016.02.29. 13:31:23

menjetek a jogifasságaitokkal máshova, de a "nem nézek tv-t"-esek is!!!

M62 187 2016.02.29. 13:57:56

Ha van valahol főállású munkaviszonya, vagy főállású vállalkozó, akkor a megbízási szerződés nem lehet bujtatott foglalkoztatás, hiszen már eleve foglalkoztatott, járulék- és adófizető egy jogviszonyában. (Nem mellesleg a megbízási díjból ugyanúgy adózik és járulékokat fizet.) A megbízási szerződéseken általában fel is tüntetik, hogy azokra nem az Mt., hanem a Ptk. vonatkozik. Némileg kevesebb így a közteher (cserébe nem kapsz utána betegszabadságot), és valamivel szabadabb a foglalkoztatás, mert a megbízási szerződéssel létesített munkavégzésre irányuló jogviszonyokra jellemzően nem terjednek ki a kollektív szerződések. Például nem feltétlenül jár (akár fizetetlen) munkaközi szünet, vagy munkaruházat. Ideális esetben a megbízó és a megbízott is jól jár. Egy megbízási szerződés általában nem jelent foglalkoztatási kényszert, sokszor nem tartalmaz kötelező munkaidőt, így a foglalkoztató bármikor eltekinthet a megbízott munkavégzésétől, legfeljebb munkavégzés nélkül fizeti ki a szerződéses összeget. Az élet számtalan területén működik ez, jellemzően munkavégzésre irányuló további jogviszonyok esetében. Például így foglalkoztatják a népszámlálási számlálóbiztosokat, vagy a közlekedési vállalatok bedolgozó (kisegítő) járművezetőit, a kormányzati szervek pályázatíróit stb.
Nem vagyok jogász, de vagy 15 éve dolgozom mellékállásban megbízási szerződéssel, teljesen jogszerűen...

lilcsi manó 2016.02.29. 14:18:13

szegényke, mindjárt megsajnálom

McZozo 2016.02.29. 14:40:47

@rozsomák: "nem azonnali szerződésbontást kell érteni, hanem, hogy kirúgták, mint közreműködőt, nem hosszabbítottak vele, mint eddig. "

Nem hiszem hogy ez let volna mert a szerzodes is hatarozott idotartamra szol ha azonnal felbontod akkor az valamijel esemennyel kapcsolatban teheted meg mint itt az hogy beszolt elo adasban ezert felbontottak a szerzodeset ami meg nem jart le mint anno a t com akossal t szerint akos megszegett valamit ami a szerzodesben vanigy azonnali hatajjal megszuntettek ennyi

atpijkamo97 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.29. 14:42:30

Százszor rokonszenvesebb lett szemeben ez a patkány. Most már csak rühellem.

Samott 2016.02.29. 14:51:24

Az komoly, hogy egy kepernyos, ismert arc 300e (gondolom netto) forintot keres havonta?

McZozo 2016.02.29. 15:29:28

@Samott: ez nem napi 8 ora tevekenysegenek votl a honorariuma hanem egy par oras reggeli musore. Nem lattam sose de gondolom mint anno a boomerang votl a radioba reggel 7-10 ig ...
TEhat ez alapjan akar realis is lehet mert emelett meg irhat es adhat ki konyvet. dolgozhat mas musoron radiozhat stb stb. TEhat a 300.000 azert a meloert jart.

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2016.02.29. 15:30:14

@véleményM:

Az egyik Hal a tortán epizódban valamelyik irigymirigyes megmutatta a kamerába a Tvrtko igazolványképét ,satyi nélkül, olyan lapos a feje hogy menten eldobtam a távkapcsolót.
Így nem csoda ha abban alszik, tényleg nem előnyös ,finoman szólva.

McZozo 2016.02.29. 15:33:12

@rozsomák: de bizony lehet. Munkaszerzodest tobbfele keppen is meglehet szuntetni. Van az elbocsajtas amikor mondjuk a unkakorod munkahelyed megszunik alolad.
Vagy lehet kirugas mikor nem volt amunkad megfelelo.
Lehet azonnali kirugas ami abobl adodhat ha valami olyan sulyosaty csinaltal amivel valamit megszegtel kart okoztal nem etikusan jartal el ...
Es vegso soron felmondassal amikor te mint alkalmazott kered a megszuntetest

rozsomák 2016.02.29. 15:42:09

@McZozo: Te egyáltalán elolvastad a cikket ????

""ha azonnal felbontod akkor az valamijel esemennyel kapcsolatban teheted meg " írod.

Na de könyörgöm, nem bontottak fel semmiféle szerződést, hanem az lejárt.

Tényleg ennyire értetlen vagy ???

McZozo 2016.02.29. 15:43:45

@Zorba the Geek: Szerintem nagyon elmentek a tematol, mert itt nem az a kerdes hogy jogos e hogy kiraktak, cask az emberek kifejezik tetszesuket vagy nemtetszesuket. Igy hogy dolgozo volt vagy cask szerzodeses alkalmazott teljesen ilrelevans. Mindket szerzodesben lehetnek kikotesek mint peldaul az amit mondanak hogy a tv2 szellemisegevel nem lehet ellentetes cselekedete. Tvrutko ha szeretjuk ha nem hibasan jart el mikor egy riportban varatlanul nekiment egy riportlanynak. hogy egyetertunk e vele vagy sem megint cask ilrelevans. Professzionalis tv k eseteben tudjuk hogy a riporternek semlegesnek kene lennie. Es a nezo dontse el mit gondola. Tvrutko ha profi feltehetett volna olyan kerdeseket amire mondjuk Berki nem tud valaszolni vagy nem jon jol ki belole. Es akor a nezo eldontheti milyen ember is a Berki. Ez lenne a profizmus. DE az nem hogy ugymond elo adasba lehuyjezem orszag vilag elott. Tehat igy visszaterve az alap kerdesre szeritem tamadhatatlan a kirugasanak az indoka, ez az az eset amit ha munkaviszonyod is van azonnal megszuntethetnek a rendkivuli esemenyre hivatkozva.

Amirol ti vitatkoztok az inkabb olyan esetben all fenn mint a Jakupcsek esete amikor semmit nem tett ami miatt kirughattak volna cask mivel simicska kotodesu volt a musor igy megszabadultak tole. Na ez az az eset mikor igy is ugy is ha alkalmazott ha szerzodeses szerintem lenne keresnivaloja egy perben

rozsomák 2016.02.29. 15:50:38

@McZozo: Ha már jogászkodunk, akkor :
Nincs olyan, hogy elbocsájtás, csak
felmondás - rendes és azonnali hatályú - és közös megegyezés.

De itt munkaviszony se volt, csak határozott idejű megbízás.

McZozo 2016.02.29. 15:56:01

En olvastam de nem egyertelmu pont ebbol vana kavaras mert anyit ir a cikk hogy :"február 26-án egyszerűen megszűnt a szerződése"
Ebbol meg nem az jon le nekem hogy pont addig szolt.. Voltam ilyen szerzodesben ezek hatarozott ideju szerzodesek feleves eves ... Viszont bizonyos esetekben megszuntethetik az ilyen szerzodest is mint itt hogy Tvrutko beszolt erre felmondtak a szerzodeset.
Forditva nekem pont hihetetlenebb hogy Feb 26.-an lejar erre pont beszol valakinek cask hogy eget rugjon mar a tv2 be. Ez esetleg akkor sanszos ha a Vajnas atrendezesek miatt mar szoltak neki elore hogy koszonjuk fel is ut le is ut amig a szerzodesed tart meg maradhatsz de utana nincs hosszabitas mar. Es esetleg erre fel a vegen ugy gondolja na ma meg jol beszolok egyet. De akor is kockazatos lenne mert egyreszt nem fer a vendegen levezetni nem elegans es esetlegesen egy jovobeni munkaltatonak is riaszto lehet az ilyen viselkedes.

McZozo 2016.02.29. 15:58:45

@rozsomák: Nem a jogi kifejezeseken porgok, de van kulonbseg a kozott amit en elbocsajtasnak mondok es a rendes felmondas. Az egyik mint irtam akor tortenik ha veled van baj a masik meg ha a mukakoroddel cegeddel tortenik valami. Es most a Magyar jogban nem eskuszom meg mert ott nem volt dolgom de angliaban volt szerencsem kitanulni ezeket es nagy kulonbseg van itt a ketto kozott

reqcka 2016.02.29. 16:28:28

Kirúgták az egész jogi osztályt is, majd jön Habonyárpi a jó(g)tanácsaival, és minden L. lesz Simonva. Izé, simítva..

Sol Durka 2016.02.29. 17:16:59

pizo ne Tvrtkot sajnáld, hanem mindazokat, akiket majd hasonlóképp fognak kirúgni a fideSSes mindenhatók. A háttérben a politikai hatalmaskodás tombol: "nem szeresük az egyéniségeket, azokat, akik nem hajlandók tisztára nyalni a cipőnket. Csak a gumigerincet szeresük, meg a hozzánk hasonlókat".

Kondom Keselyű 2016.02.29. 19:06:08

@véleményM:
Szived joga ezt gondolni.nyilvan a 2-3 sor alapjan,amire en is reagalok,sokan rolad is ezt gondoljak.
Szerintem egy ember azert komplexebb ennel.
Aztan lehet,hogy csak nekem tul osszetett az ertekelesi rendszerem.

Nekem nem szimpatikus az ember, nem is antipatikus.
Szakmailag viszont teljesen rendben van.
Nyilvan voltak hatasvadasz,bulvaros huzasai, de nem is a Mezzo tv-n ejfel utan szerepel.
Azert erdemes atnezni az eddigi eletmuvet,nem nagyon van itthon olyan ember,aki hasonlo dolgokkal foglalkozik.

Amator dolog volt tole igy nekimenni a Tuloknak, mert draga mulatsag egy olyan termeket,mint a "ABERKI" felepiteni,es egyik vendeglato sem szereti,ha lehugyozod az AMG mercijet az udvaron.

Ettol fuggetlenul nem hiszem,hogy megelhetesi gondjai lesznek.Tehetseges,ertelmes es rengeteg tapasztalata van.

Kondom Keselyű 2016.02.29. 19:09:18

Annak azert utana lehetne nezni,hogy evtizedekig hogyna dolgozik valaki megbizasi szerzodessel ....
Az ellopott kaszino-milliardokbol egy picit vissza lehetne csorgatni az allamkasszaba a tiltott foglalkoztatas miatt kirott buntetes jogcimen.Mar ha ilyen fennall(t).
Ugyis epulnek iden is stadionok,abbol kijonne a venaszkenner siman.

Kondom Keselyű 2016.02.29. 19:12:23

@reqcka:
Nyilvan kirugtak oket.Eddig a magyar torvenyeket kellett ismerni,mostantol a kormany jatekszabalyai szerint jatszanak,az eddig felhalmozott tudas nem sokat er,hozni kell a beavatottakat.
Kepzeld ,mi lett volna,ha egyszer veletlenul olyan ellenor megy ki a Questorhoz,vagy a Buda-Cashhez,akinek nem szolnak,hogy mit szabad ellenorizni ? :D

Dzsontra Volta 2016.02.29. 21:22:07

Amikor én utoljára eljöttem egy tv-től, akkor én is önkielégítés nélkül távoztam, mondjuk engem nem rúgtak ki, és a kielégítésemről pedig egy asszisztens csajszi gondoskodott.

lumi888 2016.02.29. 22:10:08

Januárban Trvtko 4 reggelét szúrta el a Mokkában 272 darab ezresért. Tetszett volna többet melózni, és összejött volna az az 1 milla.

BűvösHármas · http://buvosharmas.blog.hu/ 2016.03.01. 07:05:44

Nem gondoltam volna, hogy ilyen "szarul" keresett... Ettől függetlenül mióta új szelek lengedeznek a tv2 háza táján, úgy látszik gyorsan elfújja az embert ha nem figyel oda arra, amit mond.

sweeney todd 2016.03.01. 10:53:03

Megérdemli, azért nehogy már a farok csóválja a kutyát! Fikázta a vendéget, a csatorna műsorát, ha ő annyira nagyra van magával, akkor miért celebecskékkel beszélget reggel? A fizetés jó, de közben leköpte magát a tükörben? Menjen el oknyomozni.

Bizkit23 2016.03.01. 11:25:58

Aki beleharap abba kézbe ami eteti, az meg is érdemli ezt...az már más kérdés, hogy abszolút igaza van, de akkor ne ilyen műsoroknál/csatornáknál kösse le magát, hanem menjen valami független csatornához, ahol csinálhatja a régi oknyomozásos, riporterkedős műsorait, ami az ő asztala.
Eleve nem illik az ő karaktere egy celebekkel telített reggeli műsorba.

API bőrtok kartszmentes eladó 2016.09.02. 17:33:51

@Kondom Keselyű: "Szakmailag viszont teljesen rendben van."
Szakmailag hülyevagy. Még egy kezdő, amatőr riporter is tisztában van vele, hogy ha valamit nem csinálunk, az a sajátvéleménnyel való szétbombázása a riportnak, hát még élő műsorban. Egy dolog, hogy sokmindent (mindent) elbír a képernyő, de pont ilyet ne írjál már le.
Honnan tudhatjuk, hogy túl jól megy a sora/beleunt a "szakmájába"/életébe valaki? Úgy viselkedik, mint Trvtko. Nem volt rendben. Egyszerű átlagprolik szenzációembere volt egzotikus (külhoni) felütéssel. Bámulatosan kevesen látják a valóságot, fontosabb a tálalás, a (meg nem) vizsgált ember szerepe a szemlélő életében.
süti beállítások módosítása