Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Válótársak: ígéretes lépés a magyar sorozatipar jövője felé

2016. február 01. 16:25 sixx 78 komment

valotarsak_2015_031_1.jpg

Múlt héten ért véget a Válótársak első évada, az RTL első olyan heti, fikciós sorozatpróbálkozásáé amire nem mondta senki első blikkre, hogy óbazdmegnemár, és nem akarta a pokolba kívánni az egészet. Az idősávja (BK után) és a költségei (információink szerint 4-500 millió forintról van szó) miatt Kolosi Péter, az RTL vezérigazgató-helyettese, egyben programigazgatója a csatorna külföldi heti sorozataihoz hasonlította a nézettségét (joggal), és ha jól vettem ki a szavaiból, szeretné egy lapon emlegetni azokkal más tekintetben is, de ettől még azért kurva messze vagyunk. Ilyen volt a Válótársak első évada.

A jó

Ami a legfontosabb pozitívum a sorozatban az, hogy létezik. Ez most így elég ergyán hangzik, pedig csak tessék megnézni a kereskedelmi tévék saját gyártású sorozatteljesítményét az elmúlt 10 évben, és menten felértékelődik minden, ami nem olyan, mint a Kaszinó. A köztévéről és az HBO-ról szándékosan nem beszélek, előbbi szinte korlátlan büdzséből forgattatja a sorozatokat (leginkább) a Kálomista-művekkel, és ennyi próbálkozás után ugye már ideje lett volna legalább egy olyannak összejönnie, amiről érdemes beszélni, de itt sajnos még nem tartunk. Az HBO az amerikai anyacég támogatásával és pénzéből pár éve elindult egy úton, ami a Társas játékkal indult és most éppen az Aranyéletnél tart (közben meg volt egy Terápia is), viszont náluk egyértelműen látható a fejlődés, és a szándék is arra, hogy minőségi, az itthon látható, külföldi sorozatkínálattal minden tekintetben versenyképes terméket állítsanak elő, amire szerintem egy-két éven belül sor is kerül majd.

vlcsnap-2016-01-30-15h07m24s840.png

Az RTL a Válótársakat bevallottan kísérletnek szánta, meg akarták nézni, hogy este fél tíztől, a filmek, sorozatok és saját gyártású, de nem fikciós tartalmak között van-e helye egy magyar sorozatnak. A tét elég nagy volt, hiszen ha a Válótársak nem hozta volna a számokat (hozta, a csatornaátlag felett teljesített), akkor egy időre megint polcra kerülhettek volna a fikciós tervek, és a mostanában beindulni látszó független sorozatgyártók is lehúzhatták volna az eleve csak résnyire emelt rolót. A közönségnek viszont bejött a Válótársak, és már előkészítés alatt van a folytatás is, így óvatos duhajként megelőlegezem a bizalmat az RTL-nek és azt feltételezem, hogy komolyan kezdik venni a dolgot, és rájöttek, hogy ha amerikai rendszerű sorozatfejlesztésbe kezdenek, az hosszú távon kifizetődővé válhat. Erről és a hazai sorozathelyzetről egy másik cikkben hosszabban beszélünk majd.

A Válótársak pont olyan átirat/remake/feldolgozás, mint amilyen a Terápia vagy a Társas játék és bizonyos szempontból az Aranyélet is volt: egy létező sorozatot magyarítottak, ültettek át a hazai viszonyokra. A Válótársak esetében ez azt jelentette, hogy a holland helyszínről átjöttünk Budapestre, de a konfliktusok, a dialógusok, a történet váza és a képi megjelenítés is maradt olyan, mint eredetileg volt. A szereplőválogatás során igyekeztek azokat a színésztípusokat megtalálni itthon, amilyenek a holland eredetiben szerepeltek, és ugyan ez nem sikerült maradéktalanul, de Stohl András, Gubás Gabi, Földes Eszter és különösen Scherer Péter telitalálat volt. A forgatókönyveket átiratként és nem eredeti művekként kell kezelni, az viszont dicséretes, hogy semmi nem lógott ki a történetekből, nem voltak Rém rendes család Budapesten szintű mellélövések.

stohlfeneke.png

A Válótársak nem pont úgy nézett ki ahogy egy sorozatnak ma ki kell, de legalább egységes volt, és sterilitásában is következetes. A három, párkapcsolati válságban egymás mellé sodort faszi történetei megálltak a maguk lábán, és csak pont annyira fonódtak egymásba, hogy a találkozási pontok ne legyenek se túl feltűnőek, se erőltetettek. Nekem például kifejezetten tetszett az a rész, amiben Stohl Kulka János alakította gonosz apósa el akarja adni az agglegénylakot a trió feje felől, de a végén Scherer veszi meg, aki így menekíti kicsit a pénzét a neje elől - megvoltak benne azok az érzelmi sarokpontok, amik nekem kellenek egy ilyen sztorihoz, rendesen drukkoltam végig, nehogy kihajítsák őket az utcára.

A rossz

Balsai Móni és Lengyel Tamás szerepeltetése, amellett, hogy mindketten nagy kedvenceim, nem volt jó húzás. Egyikük sem szerette a karakterét, és egyiküket sem instruálták jól ahhoz, hogy abból úgy is kihozzák a maximumot, hogy rühellik az egészet. Különösen Lengyel esetében volt feltűnő, mennyivel jobb volt az Aranyéletben, pedig nem volt nagy szerepe az HBO sorozatában. A Válótársakban szerintem azokat a jeleneteket szerette legjobban, amikben barkácskodni kellett, akkor legalább elfoglalta magát, és nemcsak üres tekintettel meredt az előtte üvöltöző Földes Eszterre. Balsai sem tudta eldönteni, mit lehetne kezdeni ezzel a rettenetes nővel, aki szerintem papíron nem volt teljesen az, csak a képernyőn vált egy hárpiává, akit még akkor sem sajnáltam meg, amikor a férje borzasztóan megalázta.

vlcsnap-2016-01-30-15h06m05s159.png

Nem értettem az X-faktorból kölcsönzött Tóth Andi feltűnését sem, énekelni lehet, hogy tud, de színésznek nem jó, az meg nem elég, hogy “add magad, kicsim”, mert egy amatőr színész nem tudja elengedni annyira magát a kamerák előtt, hogy az értékelhető legyen. Ez egyébként általánosan jellemző a magyar filmekre és sorozatokra, mármint a gyerekszínészek kétségbeejtő mesterkéltsége. Kivétel azért akad, pl. a Terápiában feltűnt Sztarenki Dóra, akinek a kedvéért a karaktert is szívesen átírtam volna, mert őstehetség, de ugyanerre a szerepre hamarabb betoltam volna Döbrösi Laurát (Aranyélet) is, mint Tóth Andit. A színészek mellett a forgatókönyvek következetlensége is zavaró volt, általában sem az idő múlását nem sikerült érzékeltetni, sem azt, miért volt valaki egy jeleneten belül letargikus és szélesen vigyorgó, úgy, hogy semmi átmenet nem volt a két állapot között.

vlcsnap-2016-01-30-15h03m30s721.png

Logikai bukfencek is zavarták a történetet, néha nagyon fel kellett függeszteni a realitásérzékünket, a biciklis baleset és annak feloldása is ilyen volt, de a korábban említett házvásárlás sem volt teljesen kerek, hiszen az eladó tulajdonképpen Stohl volt, ő meg csak megtudhatta volna, ki a vevő. Az epizódokat felvezető flashforwardoknak semmi értelmük nem volt, meg kell nézni a Damages (A hatalom hálójában) című sorozatot, na ott ütnek ezek a jelenetek, itt csak lelőttek egy drámai csúcspontot, amit ráadásul az esetek 90 százalékában előre lehetett látni.

És a Csúf

Annyira steril volt a sorozat, mint a Barátok közt. Pasztellszínű, unalmas képi világ, ismétlődő és rémesen unalmas beállítások, mindent mindig ugyanabból a három plánból oldottak meg, és ami a legzavaróbb, legalábbis a képi világot tekintve, a nyomorult drón használata volt, állandóan ezt használták átvezetésre, ha kellett, ha nem, fantáziája, víziója sem az operatőrnek, sem a rendező Kovács Dánielnek nem volt. Kovács tapasztalt tévés, az RTL minden nagy showműsorában dolgozott már, de a főiskolás vizsgafilmjén kívül más fikciót nemigen rendezett, és ez meg is látszott a végeredményen. Sokkal bátrabban kellene hozzányúlni az alapanyaghoz, nem követni szó szerint a holland eredeti beállításait, mert a végeredmény unalmas és kiszámítható lesz.

clk_1.jpg

Zavaró volt a belső terek uniformizáltsága, mindegyik olyan volt, mintha az IKEA áruházban kiállított modellakás lett volna, különösen az agglegényotthon, azzal a rettenetes konyhával. Rémesen zavaró volt a zene, amivel a túl drámaira kifutó jeleneteket igyekeztek feloldani, de csak az lett az eredménye, hogy a néző nem értette, miért kell laza, könnyed, gumizenét pakolni egy családi dráma jelenetei alá. Borzasztó volt a smink és a világítás, Stohl úgy nézett ki, mint saját maga viaszmása, Lengyel Tamás pár jelentetből a Walking Deadbe is átugorhatott volna zombinak, ahogy Balsai Móni is, akiről én a pilotot látva azt hittem, hogy valami súlyosan beteg nőt alakít, és majd sajnálni kell, mert a szemét férje otthagyta. Az operatőrnek is jár egy faszkorbács azért, mert képtelen volt úgy felvenni Stohlt, hogy ne 160 centi magas, rövid lábú férfinak tűnjön, ami azért volt nagyon zavaró, mert eddig egyszer sem nézett ki 160 centi magas, rövid lábú férfinak.

A sorozatnak én kifejezetten örültem és drukkoltam is, és drukkolok most is, hogy jó legyen a második évad, levetkőzze a gyermekbetegségeket, és beindítsa azokat a folyamatokat, amelyek a sikeres hazai, kertévés sorozatgyártás létrejöttéhez szükségesek.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DrBala 2016.02.01. 16:54:14

95%-ban egyetértek Sixx-el. Mondjuk engem a dokinéni színészi játéka, illetve hát annak hiánya bántott nagyon. Szerintem szörnyű volt. Scherer Péter viszont kimondottan jó volt. Balogh Tamás kuka. Buci helyett is találhattak volna valami nagyobb sármőrt, mert hát nagyon megviselte az élet meg a porcukor. És valóban: most jöttem rá, hogy micsoda egy gnóm kacsaseggel. Eddig egy olyan kép élt bennem, hogy ő egy fasza csávó, de ez most le lett rombolva. Talán valahogy túl élem.

Mindent összevetve azért még teljesen szórakoztató volt. Tipikusan az a film, amit a párunkkal meg lehet nézni és egy kellemes, könnyed laza kikapcsolódás lehet.

apuska · http://kocsma.blog.hu 2016.02.01. 17:18:17

Néha van úgy, hogy tényleg azért jár a drukk, mert magyar, és lenne igény jó magyar sorozatokra, mert az apró hibáival együtt is jobban szerethetők, mint amerikai társaik. Tudom, mások is sokszor emlegették - hát még köztévé kategóriában - a szintén Stohl Bucival operáló Tűzvonalbant, de ott éreztem még hasonlót, hogy adott napokon, ha tehetem, igenis leülök a tévé elé, mert az elkövetkeztető 50 perc kikapcsol, szórakoztat. Az egy másik kérdés, hogy a Válótársak férfiszereplői közül kettő menő vállalkozó, pazar életszínvonallal, a szerencsétlen kétkezi harmadik meg azért szerencsétlen, mert zavarják a betűk, és ezt annyira szégyelli, hogy inkább hazudik a barátainak. És a nők mellettük? Csak nem háztartásbeli mind? A magyar anyák sírnak, és összetennék két kezük, hogy átélhessék az ő gondjaikat.

Atanos 2016.02.01. 17:22:41

Csak engem zavartak az utolsó részbeli történések? Gondolok itt arra, hogy először csókolózott Bálint (Stohl Buci) és Zsófi (Gubás Gabi), majd aztán mégse jönnek össze. Bár ez még a kisebbik gond volt. Meg, hogy Dávid-ot (Scherer Péter) a doktornő (Kovács Patrícia) sokáig le sem szarta, de aztán hirtelen mégis úgy dönt el megy vacsorázni a férfival, de a vacsora végén közli, hogy nem érez iránta semmit. Nekem ez volt a legnagyobb bullshit az egészben. Egyébként szerettem Dávid - Tamara szálat bár tény, hogy Scherer miatt volt olyan jó első sorban. Meg azért az is kicsit fura volt, hogy úgy tűnik megint összejön Joci és Szonja, majd aztán a csaj közli, hogy gyereke lesz a sráctól az meg hirtelen kiakad rajta. Leszámítva az utolsó részt nekem se volt nagy bajom a sorozattal kíváncsi vagyok tudnak-e még többet kihozni belőle.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2016.02.01. 17:23:50

8/10, ha a magyar valóságot nézem

(és úgy 5/10 lenne, ha a nagyokhoz mérném:)

Atanos 2016.02.01. 17:24:27

Ja és amúgy Kulka karaktere volt még nagyon zseniális, ahogy a könyörtelen ex-apóst alakította. :D

Super aGyuri 2016.02.01. 17:30:18

Énekelni lehet tud?
Akkor most lehet vagy tud?
Ja... hogy "lehet, hogy tud". Így már értem :)

Duddits 2016.02.01. 17:40:19

Nekem eléggé fura a viszonyom ehhez a sorozathoz. Van olyan rész amit végig sem tudok nézni, mert akkor hülyeségnek tartom a jelenetet ( nem tud olvasni a 30 eves szereplő) de megis vannak dolgok amik tetszenek! Illetve drukkolok Én is a hazai sorozat gyártásanak! Tippre jobban át kellet volna irni a sorozatot magyar viszonyokra! Lásd:Aranyélet

Most végeztem a fináléval.. Egy kérdésem van amit furcsálltam ill. nem értettem.
Stolh karaktere elmegy egy szentendrei hotelbe találkozik a szeretőjével (es a feleségével) aztan a feleség elmegy ( stolh sexel egyett) a gyermekekért az iskolába és mire haza ér buci már a ház előtt várja őket! Pff Majd stolh újra talalkozik a szeretőjével valami erdőben szakítanak, erre következő jelenetben buci már otthon van, most a szeretője megy el hozzá, beszélnek …. 2 jelenettel kesobb mar este van es buci megint asszonynál van!Mindezt egy egy delutan alatt??? Ilyen es ehhez hasonlóságok, miatt sajnálom, hogy csak ennyit tudtak kihozni a storybol illetve a sorozatból!

sixx · http://comment.blog.hu 2016.02.01. 17:49:35

@Duddits: azért a diszlexiáról hallottál már, ugye?

petimonk 2016.02.01. 17:51:47

Nekem oszinten szolva bejott. Lengyel Tomi szerepe tenyleg kicsit szaraz, a doktorno annak ellenere, hogy jo szinesz, itt nem alakitott valami nagyot. Stohl Buci sem rossz, en birom. Kulkat en sokkal tobbet szerepeltettem volna. Oriasi, ahogy egy altalaban pozitiv figurat (TVben) jatszo embert ennyire jol ki tudnak forditani, es ennyire jol jatsza a kemenyfiut :)
Stohlnak nem kellett tudnia a vevo nevet, hisz gondolom a hitel fejeben elovasarlasi joga volt Kulkanak, amit ervenyesitett a vetelar fejeben...

Kicsit jobban ki lehetnenek bontva a tortenesek, de en magyar viszonylatban egy vastag 7/10et adnek neki... a Terapia nalam a 10/10 na meg az eredeti Meseauto :D

petimonk 2016.02.01. 17:53:32

Jah es az azert fura, h Stohl szakitson a csajjal, mert jajj az iskolaban mit mondanak majd, meg a gyerekek, de azert siman elkezdett egy viszonyt a gyerekek zenetanarjaval a feleseg :D

Együtt élés 2016.02.01. 18:03:59

Szerintem Balsai Móni jó volt. Nekem tetszett. Tótha Andit is szívesen nézem, mert jó csaj. Nekem Gubás Gabi tűnt erőltetettnek.

kaskala 2016.02.01. 18:10:30

@Duddits: Nem tellett dramaturgra :)

Sherlock20 2016.02.01. 18:16:32

Azért az MTVA-s Egynyári kaland simán felfér az értékelhető magyar sorozatok közé, főleg hogy a (joggal) dicsért Döbrösi Laura itt tűnt fel sorozatszerepben.

Válótársakat még nem kezdtem el, de ha lesz időm lehet bepróbálom végre, mit is tud. Mindenesetre jó lenne elérni egy olyan szintre, hogy az HBO-MTVA-RTL mellé esetleg ha a tv2 is beszállna, letennének az asztalra évi 5-10 sorozatot, aminek ha a fele is bukta vagy és nézhetetlen, már haladnánk valamerre.

Duddits 2016.02.01. 18:26:53

@sixx:
Köszönöm a választ, megtisztelő!

Persze halottam, lévén Én is az vagyok ill. voltam...
De ne keverjük az diszlexiát az analfabetizmussal! Értem Én csak valahogy annyira blődnek tűnt az egész es nem is vezetett sehova!

perelli · http://felirat.blog.hu/ 2016.02.01. 18:36:51

Nagyjából egyetértek, de minden hibájával együtt nézhető volt a sori.

Buciról meg két dolog. A csúnyán megereszkedett sörhasa és az e miatti rossz tartása okán vált szembetűnővé, hogy egy manó. És azért viaszbábú, mert megöregedett. Egyszerűen már nem passzol neki a kisgyermekes, sármőr apuka szerepe. A sorozatban a 40.-et ünnepli, valójában meg 50 lesz jövőre. Ennyi a történet.

mate2003 2016.02.01. 18:41:29

Ugye nem csak nekem hasonlított a Kovács Patrícia doktornője teljesen Mézga Paulára?

Kb. a háromnegyedét láttam a sorozatnak. Igazából szerettem volna, ha tudom szeretni, de nem nagyon jött össze...

Lengyel Tamást már korábban leírtam, nekem nem tetszik az amit produkál, egyik szerepében sem, amelyeket eddig láttam.
Stohl tényleg egy kurtalábú focistát alakított viaszból kiöntve, lehetetlen színűre festett hajjal.
Gubás Gabi annyira mesterkélt volt, hogy egy szavát sem tudtam elhinni neki.
Földes Eszter eddig akármilyen szerepében láttam, mindig ezt az eltúlzott ripacsot alakította - nem tetszett soha sem...
Balsai Móni - sajnálom szegényt, tényleg úgy tűnt, hogy utálja az egészet.
Scherer Péter nagyon jó volt, de egy ember sajnos kevés, hogy szeressek egy sorozatot.
Kulka laza volt.
Tóth Andi - biztos lesz ez még jobb is, ha próbálkozik, de nem bánnám, ha elküldenék a következő évadban Bécsbe hegedűt tanulni a konziba...

a sztorikák eléggé bánácskák voltak (joci és a nem modell csaja, bicajos gázolás, terhesség-vetélés...). Nem éreztem erősnek fő szálat, amely mellett mennek a epizódok eseményei. Nem láttam, hogy valahonnan eljutottunk volna valahova...

Ha lesz új évad azokba is belefogok nézni.

ibafaipap 2016.02.01. 18:43:02

Döbrösi Laurát én mindenféle szerepben és pózban el tudom képzelni. A sorozat nem érdekel. Ennyit akartam mondani. Köszönöm a lehetőséget.

sans paraben 2016.02.01. 18:46:54

szerintem a csak színház és más semmi százezerszer jobb.

Gipsz Ferenc 2016.02.01. 19:06:30

Nem lattam az osszes reszt, de nekem Scherer Peter karaktere nagyon santitott.
Egyaltalan nem volt kepes eladni, hogy o egy "Sikeres cegvezeto". Olyan embernek tunt, mint az egyszeri melos, aki nyert 5 milliardot a lotton. Megvett minden "Sikeres cegvezeto" kelleket, de a borebol nem volt kepes kibujni. Minden megnyilvanulasabol egyertelmuen latszik, honnan jott es mire (nem) kepes
.
Stohl ugyanezt hibatlanul lehozta.

Lengyel Tamás karaktere gyenge. Dramaturgiailag is, meg szineszileg is.

Igy belegondolva, ha megcserelnek Scherert meg Lengyel, maris egy kicsivel hihetobb volna az egesz.

Kulka karaktere sajnos kicsit egysiku. O ezt a szerepet almabol felebresztve is tudja. Kicsit ugy erzem, elvesztegettek a lehetoseget vele.

Hülye aki elolvassa! 2016.02.01. 19:08:44

Remek sorozat volt, remélem folytatják. Mondjuk annak a kék ruhás nőnek, fent a képen valami más szakmát javasolnék, mert színésznek nagyon gyenge.

Gipsz Ferenc 2016.02.01. 19:11:09

@Gipsz Ferenc: Hm, jobban belegondolva. Stohl lehetne Scherer karaktere, Legyel lehetne Stohl karaktere, Scherer meg lehetne Lengyel karaktere. Maris minden a helyere kerulne.

Tristee 2016.02.01. 19:21:24

" A Válótársak esetében ez azt jelentette, hogy a holland helyszínről átjöttünk Budapestre, de a konfliktusok, a dialógusok, a történet váza és a képi megjelenítés is maradt olyan, min eredetileg."

Azaz, amiképp a holland sorozat nem a holland mindennapok valóságával foglalkozik, ez a magyar sorozat ugyanúgy nem a magyar mindennapok valóságával foglalkozik.

kekpapir 2016.02.01. 19:33:06

Az egész szorozat szimplán csak azért készült, hogy az RTL Klub adjon egy kis alamizsnát a színészeinek. Különösen a női színészeknél látszik ez az erőlködés. Az egész kb. azé van, hogy az Epizódban lehessen róluk írni, hogy egy picit bekerüljenek a közéletbe. Nagyon távol vagyunk egy hazai szorozat gyártő üzemtől. Komolytalan az egész. Ennyi erővel az Éjjel Nappal Budapest szilikon cicáit is néha át lehetett volna hozni, de ne csodálkozunk, ha Ábel Anita vagy Hernádi Judit fog kísérteni a következő évadban. Mondjuk ez a szorozatok X-faktor-ja.

_ng_ 2016.02.01. 19:33:07

Nekem is kifejezetten tetszett az a rész, amiben Stohl Kulka János alakította gonosz apósa el akarja adni az agglegénylakot a trió feje fölül.

sunblind 2016.02.01. 19:53:48

Klassz lenne még vagy három évad Terápia.
Szerintem nem volt eddig jobb, itthon.
Ez meg messze nem az.

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.02.01. 19:54:20

Igénytelen hülyemagyarnak nem is kell jobb, mint stólbuci.

sixx · http://comment.blog.hu 2016.02.01. 20:01:56

@Duddits: nekem volt 34 éves tanítványom, aki nem tudott olvasni, de ettől még kurvajól beszélt angolul.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2016.02.01. 20:15:53

A nagyon könyörtelen válóperes ügyvédnőt ki játszotta? Olyan ismerős, de nem tudom, honnan.

Varga András István 2016.02.01. 20:16:19

Annyira bírom, ahogy emberek veszik a bátorsagot ahhoz h kibicként meltassanak dolgokat úgynevezett kritikuskent, de az h a cikkben az elgepelesekre sem kepesek odafigyelni, az nem készteti őket arra, hogy elgondolkozzanak azon, hogy egy kritikai cikk megírása mennyivel egyszerubb dolog mint egy sorozat összehozása.eljenek a kibic kiralyok..akik meg csak az elütesekre sem figyelnek...nagyon hiteles. Gratulalok!

véleményM 2016.02.01. 20:25:07

Miután felálltam egy-egy rész után a fotelből, egyszer sem éreztem, hogy elvesztegetett idő lett volna végigkísérni a történéseket. Ez a magyar sorozatok minőségét tekintve feltétlen pozitív érzés. Vannak még hibák bőven, de az irány jó. Mindenkinek nem lehet megfelelni. Leginkább a sterilitás zavart. Enteriőr, jellemek és cselekmény futtatás tekintetében is. Várom az új évadot, és reménykedem, hogy csiszolnak még ezen, ahol kell.

sixx · http://comment.blog.hu 2016.02.01. 20:25:29

@Varga András István: két elütést találtam benne, javítottam. mondjuk neked sem ártott volna átolvasnod a kommentedet, mielőtt osztod az eszet, de mindegy, fikanickkel ennyire futja, ugye.

studkell 2016.02.01. 20:26:50

sixx: az "ugyanennyi" egy szó. Csak hogy terjedjen már ez a baromság. Bocs.

scsaba1 2016.02.01. 20:31:24

Én meglepődtem a sorozaton... Több, mint egy évtizede nem nézek magyar sorozatokat az irritáló ripacskodás meg a mindent átható és látható pénztelenség és a gagyi történetvezetés miatt. Kábeltévém sem volt, csak torrent. De 2-3 hete szórakozok egy DVB-T antennával, (egész jó a vétel) és 5 év után újra van RTL is. Esti kapcsolgatásnál kapcsoltam oda és meglepődtem: a színészek többé-kevésbé szépen játszanak, nincs Szeszélyes évszakok-filing, az egész hihető-nézhető, az egy epizód alapján, amit láttam, van valami feel good-faktor az egészben.

sixx · http://comment.blog.hu 2016.02.01. 20:32:03

@studkell: nem ugyanennyi értelemben van, de mindegy átírom, hogy mindenki megnyugodjon.

mate2003 2016.02.01. 20:35:42

@Yooha: Tóth Auguszta.
hu.wikipedia.org/wiki/T%C3%B3th_Auguszta
Itt nézheted a szerepeit.
De biztos vagyok benne, hogy a Kisvárosból ismerős! :)

Mirocska 2016.02.01. 21:15:01

@Yooha: Tóth Auguszta, nekem a Kisvárosból ismerős. :)))

Zephyrous 2016.02.01. 21:20:38

Inkább maradok az amerikai sorozatoknál. Magyarok már rég elásták magukat nálam a BK és JB nevű mocskokkal.

cilamila67 2016.02.01. 22:12:49

sixx! Jó a kritikád, valóban drukkoljunk, szvsz.Kulk
át tolni kellene jobban , nagyon jól alakítja a gonosz apóst, lengyel, meg a Tamara , hát kiírni, a scherer, kulka, gubás, stohl elviszi a sorozatot, d e a lengyelnek megváltás lenne, ha kimaradna, új szálat kell bevonni a sorozatba és akkor életbe marad.

az_okoskata 2016.02.01. 22:18:32

Azért eléggé a vizuális kultúra hiányára vall a barátokközt díszletével való párhuzam vonása... és ez az állandó ikeázás is baromi uncsi... mindenki ezzel jön, úgy hogy ízléstelenebbnél ízléstelenebb lakásokban tengeti életét és csak álmodozni mer egy katalógusbéli lakásról......
Szóval az egy dolog, hogy önjelölt filmkritikus által magasztalva, vagy épp lehúzva van egy film, no de hogy az aktuális belsőépítészeti trendek is ezzel párhuzamosan úgy legyenek kritizálva, hogy végre van egy sorozatunk, ami jó példát mutat a tisztelt nézőközönségnek lakberendezés terén és nem mediterrántetős, narancssárga Hoszéármándó lakásbelsőkkel árasztja el a képernyőt, az azért tényleg elég mókás.... :D

Ejkekjetter 2016.02.01. 23:34:12

Egyszer forgatnának egy olyan sorozatot, ami normális magyar helyszíneken játszódik, normális magyar problémákkal operálva, mert ez a tesco gazdaságos nyugat valami borzasztóan szar.

zaphodbeebthe1st 2016.02.02. 02:18:02

Hát sixx! Ezek szerint nem csak engem zavarnak az elütések meg a helyesírási hibák. Régebben a hogyvoltoknál többször jeleztem neked, de azóta lemondtam rólad. Olvaslak azért mert nagyjából ugyanazokon a tv-s szutykokon tengődünk. Na meg persze voltak jó pillanatok meg írások. Vissza kéne valahogy térned arra a pontra.
Zaph

sixx · http://comment.blog.hu 2016.02.02. 06:49:25

@az_okoskata: ha az aktuális belsőépítészeti trend az, amit a Válótársakban látunk, nem bánom, hogy nem értek az aktuális belsőépítészeti trendekhez, mert kurva ronda.

sixx · http://comment.blog.hu 2016.02.02. 06:51:11

@zaphodbeebthe1st: baszki, az elütéseket javítom, amikor tudom, de saját magam nem tudom lektorálni, a helyesírásellenőrző meg vagy kiszúrja, vagy nem, osx alatt pl, nem az igazi, és nem, nem chrome,, hanem safari, igyekszem. a helyesírás miatt az interneten háborogni meg so 2012.

Terézágyú 2016.02.02. 07:32:19

"Zavaró volt a belső terek uniformizáltsága, mindegyik olyan volt, mintha az IKEA áruházban kiállított modellakás lett volna"

:)))))

Igen, szerintem ez marhára áll szinte minden egyes mai magyar sorozatra.

Jemi 2016.02.02. 07:37:07

Nekem tetszik a sorozat színvilága, és az, hogy szépek a képek.
Viszont az idővel teljesen hadilábon állnak.. Szonja terhes lett majd elvetélt. a következő terhesség között szoktak hagyni 6 hetet.. hogy teljesen beázagyodjanak a babák szerintem olyan 12 hetes terhesnek kellett volna lennie a legvégére. tehát azt jelenti, hogy kb fél évnek kellett volna eltelnie a kettő között, és ott legalább 1 évszakváltásnak lennie kellett volna, ami mondjuk a ruhákban érződhetett volna..

izellajos 2016.02.02. 09:02:32

Nekem összességében tetszett. A zene is jó volt. Nekem már ez is valami, hisz a Kisvároson nőttem fel, meg Döme Zsolt prüntyögésén a Familia Kft epizódok alatt. Zokszó nélkül elfogadnék egy hasonló szintű évadot, nem forgolódnék éjszakánként, hogy minek a drón. Megjegyzem, az egy jó ötlet volt.

gatti979 2016.02.02. 09:19:25

Hagyjátok már Sixxet békén! A kritikusnak az a dolga , hogy az élő fába is belekössön. Igen ez a dolga egy kritikus írásnak. Mert rávilágít a hibákra, érzésekre amiket más halandó ember nem vesz észre. Erről szól ez a műfaj.
S akik idejönnek és okoskodnak, Sixxel kötekednek, azok mit szeretnének? Szirupos mézes mázas írásokat?
Attól érzik erősnek magukat, hogy belekötnek elütésekbe? És? Mi van akkor ha elüt vki valamit? Kicsinyes pitiáner szkanderozás ez. Aki egy elütésbe beleköt és ezen izmozik az kicsit nézzen már körül a saját életébe....és a tükörbe nézve töltsön el pár percet magával...Talán rá fog majd jönni hogy miért ilyen frusztrált.Azt előbb oldja meg .

A tartalom, a mondanivaló a lényeg....nem az ha valaki kihagy egy ékezetet...

ui: Sose láttam sixxet, nem ismerem, nem találkoztam vele.

ui2: remélem nem ütöttem el semmit.

k.o.d.i. 2016.02.02. 09:20:59

@az_okoskata: egyet kell értsek. A magyar otthonok circa 95 %-a borzalmasan néz ki. Döbbenetes a deficitünk a szépérzék terén. Sajnos teljesen általános a vizuális igénytelenség minden területen. A világon máshol nem adnak el ennyi ordenáré rikító falfestéket meg mediterránnak hazudott rusnya terméskövet, mint kis hazánkban, az fix. (munkám miatt sok házbelsőt látok, jövedelmileg differenciált tulajokkal, és lesújtó a helyzet) Engem kifejezetten megnyugtatnak a harmonikus szobabelsők, az élhető életterek. Azt aláírom, hogy itt valóban "steril" volt a környezet, kicsit, mintha a Kész Házakat lapozgatta volna az ember, de ez legyen a magyar sorozatok legnagyobb baja, és boldog ember leszek ;)

Alterra 2016.02.02. 09:44:04

Nem minden részt láttam csak, de tetszett a sorozat. Ami nem tetszett, - de az akkor ezek szerint az eredeti forgatókönyv hibája - hogy azért eléggé férfiközpontú volt a konfliktusok ábrázolása. Két pasi teljesen ártatlan volt, két nő teljesen elviselhetetlen és egoista. A harmadik férfi (Stohl Buci) ugyan nem volt teljesen ártatlan, de hát annyira megbánta már szegény, amit csinált, mégsem bocsátott meg az a szemét ex-felesége. Jó lett volna a pozitív és negítív tulajdonságok kicsit egyenlőbb eloszlása.
Lengyel Tamás nekem nagyon tetszett anno a Munkaügyekben, de valóban egyáltalán nem rá szabták ezt a proli fiút. Scherer Péter volt az, akiben nem a színészt láttam, hanem a figurát.
Aki szerette Kulkát, mint negatív figurát, annak ajánlom a Kaméleon c. filmet, ha még nem látta.

innovation 2016.02.02. 10:41:18

Jó sorozat ez a (gyerek)betegségeivel együtt is.
Tényleg lehet ne az idővel jobban játszani, mert tényleg csak értetlenül dobálják egymás után a jeleneteket és nehéz követni. Akár még egy lassabb történetmesélés is bejöhet, ráérünk.

Lengyel Tamás és Tóth Andi tényleg nem jó. Balsai Móni játékát sem nagyon értettem és azt sem, hogy mi a problémája. A rókatündérben jó volt vagy a Társas játékban.

Sherer Pétert sem igazán tudom cégvezetőként elképzelni. Szerintem nem tesz olyat, hogy leönti magát vízforralóban forralt vízzel vagy beolvas a feleségének, majd otthagyja és eltipeg a rózsaszín nadrágjában.

Szóval logikai bukfenc is van bőven, de ha erre odafigyelnek, akkor jó lesz ez. Hajrá!

Ja, az épületek belső designjával nincs bajom, jók. A drón szerintem jó képeket lőtt, maradhat. Ami még kellene, a jobb zenék...

cselaxi 2016.02.02. 10:46:07

@DrBala: Buci inkább színpadi színész, ezért túloz el mindent. Amúgy egyetértek. Scherer vitt mindent. Gubás nagyon jó...

new_boy_on_the_block 2016.02.02. 10:47:26

Kálmonista produkciók gondolom nem azért szarok mert nem elfogult velük a kedves Sixx mert pl. a Fapad egyben volt, jó sorozat volt, csak a köztévé kúrta el. Persze tudom szubjektív, annyira mint, ahogy a Kálmonista termékek szarok...

new_boy_on_the_block 2016.02.02. 10:56:05

Amúgy elnézést az előbbi offért: Nekem speciel tetszik a Válótársak. Tetszik ez az alternatív Magyarország is. Valahogy így képzelném el az itteni életet ha nem lett volna 45 év kommunizmus... Annyi negatív megjegyzésem lenne csak, hogy néha logikátlan és nem életszerű az ami a sorozatban történik. Pl. szakmunkás gyerek aki vállalkozó, nagyba teszi magát aztán kiderül, hogy nem tud olvasni? Vagy a férj (és "eszes" vállalkozó) aki félrelép majd az aktus után elhagyott gyűrűt oda hozatja vissza a csajjal ahol a feleségével is találkozik? Kicsit mókás jelenetek..

zaphodbeebthe1st 2016.02.02. 11:17:43

@gatti979: Aki Magyarországon életvitelszerűen a nyilvánosságnak ír, annak kutya kötelessége a magyar nyelvet helyesen megjeleníteni. Itt nincs visszmajor. Nem azt mondom, hogy neki kell mindent tudni a helyesírásról hanem azt, hogy a végeredménynek kell jónak lenni.
sixx! Telepíts az osx-be egy windows-t, ablakban futtasd! Néhány feladatot én is így oldok meg.

Terézágyú 2016.02.02. 11:21:08

@new_boy_on_the_block:
"Valahogy így képzelném el az itteni életet ha nem lett volna 45 év kommunizmus..."

Ha valaki ma nálunk NEM ÍGY él, az nem a 45 év kommunizmus hibája, hanem az elmúlt 25 év akármijéé...

báró Csekonics 2016.02.02. 11:25:45

"jó legyen a második évad, levetkőzze a gyermekbetegségeket"
Drukkolok.
Volt persze egy csomó apróság - látszik hogy eléggé járatlan terep kb. mindenkinek a stábból - de anno pl. a Tűzvonalban is tudott javulni. (Mondjuk ott asszem a második évadra mondtam hogy még egy kis csiszolni való van és el lehetne adni külföldre, aztán jól vissza is esett és a végén már frankón drukkoltam hogy nyírják ki a komplett bagázst csak legyen már vége.)

báró Csekonics 2016.02.02. 11:34:56

@new_boy_on_the_block: hallottam én már ennél cifrábbat is, való életből. Vannak akik úgy érzik hogy tényleg bármit és mindent megengedhetnek maguknak mert annyira nagy királyok.
Aztán persze messzire hallatszik a koppanás...

k.o.d.i. 2016.02.02. 11:37:55

@new_boy_on_the_block: LOL! Ezért most mindjárt jön a sixx bácsi és úgy letépi a fejed, hogy utána még a seggedbe is dugja :D :D: D Btw, nekem speciel a Tűzvonalban volt az első olyan magyar sorozatélményem, ami azt a reményt keltette benne, hogy valamikor még fogok nézni magyar sorozatot.

QAQ 2016.02.02. 11:56:37

A sok reklám megöli ezt a sorozatot mert kb a szponzoroknak kell megfelelni:

-passat , mini, fiat 500X -mindenki csili vili új autokkal furikázik de csak kiszálnak vagy beülnek más funkció nem nagyon van
-új design bútorok és lakberendezés
-modern csili vili ingatlanok

levente11 2016.02.02. 12:44:10

Hogy mi? A Döbrösi Laura, mint tehetség?

Számomra érthetetlen, amikor az önjelölt ’kritikusok’ egymás szájából rángatják ki a mondanivalójukat. (önálló gondolat híján)
Amit aztán, minél többször olvas az ember, maga is elhisz és elkezdi ugyanazt bégetni.

Szegényke Laura olyan halkan, bénán próbálja adni a szendeszűz, tinisen sejpítő szerepet, hogy ebből a karakterből nem is fog tudni kilépni egyhamar, mert maga a beszédkészsége alkalmatlanná teszi, hogy jó színésznővé váljon.
Ha már többször is – jogosan! - kritizálták Kovács Patríciát az érthetetlen beszéde miatt, akkor Döbrösiről is el lehet ezt mondani.

Az igaz, hogy Tóth Andin látszik, hogy amatőr, de ő sokkal jobban adta a sutácska tinilányt, mint Döbrösi, akit az Aranyéletnél is fel kellett hangosítanom, hogy egyáltalán halljam, mit akar mondani.

Döbrösi (Dzyga Zs. kedvenckéje :))) túlértékelt, jó lenne, ha végre egy igazi kritikus ezt belátná. (no nem itt, a commenten:DDD)

Magg. 2016.02.02. 12:49:17

@zaphodbeebthe1st: Előbb te is tanulj meg helyesen írni b+, aztán reklamáljál!
...más szemében a szálkát...

d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2016.02.02. 14:06:46

My 12 points goes to Aranyélet
10 points goes to Társasjáték
8 points goes to Csak színház és más semmi
6 points goes to Terápia
4 points goes to Egynyári.....
2 points goes to Válótársak.....

d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2016.02.02. 14:08:02

@levente11: Döbrösi Laurát az Aranyéletben kell megnézni.

Mérgező Hulladék 2016.02.02. 14:42:24

Jó összegzés volt, köszönöm. Én csak egy részt láttam, amire nem mondanám azt, hogy tetszett (laposnak, tartalmatlannak tűnt), de nem is volt szégyellnivalóan gáz, nem éreztem úgy, hogy azonnal át kell kapcsolnom (mint amikor Németh Balázst meglátom a képernyőn, vagy a Barátok Közt blueboxos "kinti" jeleneteit) - végignéztem, ha már épp akkor kapcsoltam oda, amikor elkezdődött, de következő héten nem éreztem úgy, hogy meg kellene néznem az új részt.

levente11 2016.02.02. 14:56:00

@d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára: Amint utaltam rá, láttam abban a sorozatban, mind a 8 részben. Ez alapján írtam azt, amit.
Sokszor a kis ál-cuki-tinis gügyögését, szejpítészét alig lehetett érteni, annyira halkan beszélt.....

tingli-tangli 2016.02.02. 17:20:59

én a BK-n szocializálódtam, nekem ez a sok káromkodás, öncélú szexjelenet nem tetszett, meg hát a sztorihoz sem sokat tett hozzá. Egy vicces jelenet jut eszembe, a döglött nyulas (de akkor ez sem magyar poén?). Egy karakter volt vicces, a frusztrált ügyvédnő. A színészek nem voltak természetesek a szerepükben. A történet nem volt kerek és nem tartott sehova. De ezek szerint azért sántított, mert csak magyarított.

new_boy_on_the_block 2016.02.02. 18:16:35

@sixx: Szerintem leginkább ott, hogy amikor adták, a kutya nem nézte mert a kereskedelmik szarrá verték abban a sávban. Persze én nem értek hozzá, laikus vélemény ez. Viszont ettől még nem éreztem szarnak a sorozatot, pont olyan volt amiről már érdemes beszélni. Mindenesetre ÉN sajnálom, hogy nem adják. Amúgy ha itt tartunk, én a Kossuthkiflit is idevenném. Szintén szubjektív, de engem speciel szórakoztatott az is, még ha a felénél gondolkodnom is kellett, hogy miről beszélnek.

new_boy_on_the_block 2016.02.02. 18:18:03

@Terézágyú: A 45 év a lemaradásra utalt. Ha az nincs, akkor lehet ez a 25 sem lett volna ilyen szar :)

savrola 2016.02.02. 19:59:35

@Atanos: Azért nem örült a gyereknek, mert a csaj az "apa" tudta nélkül ültettette be a lefagyasztott hímivarsejtjeit, és azt hitte, hogy ettől majd hirtelen újra szerelmes lesz. Hát én is elküldeném a sunyi p.csába!

savrola 2016.02.02. 20:05:38

@Varga András István: Most nagyon mellélőttél. Abszolút korrekt kritikát írt sixx. Ráadásul nekem részben autentikusként sem tűnik úgy, hogy úgy ír valamiről kritikát, hogy fin.gja nincs, eszik-e vagy isszák. Smink, vágás, fénykép, berendezés, dramaturgia mind hagy kívánni valót maga után. Ettől függetlenül a jobb és nézhető sorozatok közé tartozik. Fognak belőle tanulni, és a következő évad jobb lesz, feltéve, hogy a producerek is úgy akarják...

Riki73 2017.01.29. 14:22:38

Korrekt kritika.Magam is így gondolom....Alapjában véve szeretnivaló sorozat lesz ez,ha folytatják.
süti beállítások módosítása