Vasárnap debütál a köztévé új sorozata: a Csak színház és más semmi a Duna tévén. Tíz év telt el a Csak szex és más semmi című magyar film elsöprő sikere óta: Goda Kriszta rendező és Divinyi Réka forgatókönyvíró azóta sem tudta megismételni azt a szakmai és kritikai sikert, amit az egyik első magyar romkom aratott (500 ezer mozinéző, 120 ezer DVD). A Valami Amerika 2 és az Üvegtigris 3 országában persze, hogy a folytatáson gondolkoztak azóta is, de végül több mindenben változtattak a bevált formulán. Nem filmet, hanem hatrészes sorozatot készítettek, és a karaktereket is megvariálták, de erről részletesebben a hajtás után.
Ahogyan a címből is sejteni lehet, a színházi környezetet megtartották, egy budapesti színház életét mutatja be a sorozat. Ám míg az első filmben egy dramaturg nő és egy nőcsábász színész kapcsolatát követtük (és szpojler!!! a végén happy endben búcsúztunk tőlük), addig a sorozatban kicsit más a felállás. Ez azért is fura elsőre, mert a színészeket megtartották: ugyanúgy Schell Judit és Csányi Sándor a két főszereplő, csak a dramaturgból csináltak színésznőt, és a nőcsábászból meg nőcsábászt, jó, jó, de már nem színész, hanem rendező a foglalkozása. És nemhogy nem is házasok ebben a köztévés folytatásban, hanem éppen válófélben vannak, de még csak közös gyerekük sincsen, ehhez azért lesz a Kovács Ákos Nemzeti Szülőszobának egy-két szava!
Szóval nagyságrendileg 10 évvel később ott vesszük fel a fonalat, hogy a Komédiás Színházban vége van a nyárnak, mindenki visszatér a színházba és készülnek az új premierre. Barna, a rendező (Csányi Sándor) állítja színpadra a sikerdarabot a dívával a főszerepben (Schell Judit), az igazgató (Szervét Tibor) és kedvese (Szávai Viktória) nagyon örülnek ennek, hát még a szegény kis öltöztető lány (Lovas Rozi), akinek ez az első rendes melója az életében. Van egy csomó fiatal arc: Vecsei Miklóst az Egynyári kalandból ismerhetjük, Pálos Hanna, a Katona József Színházból az Éjszakám a nappalodban szerepelt legutóbb, de a sorozat igazi nagy felfedezése Mikecz Estilla. A fiatal színésznő kiválasztásánál fontos előny lehetett, hogy egy az egyben úgy néz ki, mint a fiatal Dobó Kata, aki az eredeti filmben ugyan szerepelt, de ebből a verzióból kihagytak. Mikecz Estillát a Barátok köztben már lehetett látni, ha valaki nem emlékezne rá, akkor ő volt “Kinga lakótársa, aki összejött Szabival majd később leköltözött Bözsi néni házába, ahol papagájokat nevel!” Egyébként Salgótarjában született, Kaposváron tanult Vidnyánszky Attila osztályában, és a Barátok köztön kívül ez az első komoly szerepe.
"A humorérzék nagyon fontos!" ;) Január 10-én kiderül, mennyire! Csak színház és más semmi - új sorozat a Dunán!Szervét Tibor Fanclub, Szervét Tibor, Miklos H Vecsei, Csányi Sándor, Fehér Tibor színművész, Thália Színház
Szerző: Csak színház és más semmi, 2015. december 21.
A forgatókönyvíró és a kreatív producer pedig ugyanúgy a Divinyi Réka - Goda Kriszta páros, mint a film esetében. (Az operatőr a filmnél Gulyás Buda volt, itt Babos Tamás.) Ez a gyakorlatban azt jelentette, hogy együtt találták ki a történetet, és a színészek kiválasztásában is együttműködtek, ebben Goda Krisztának vétójoga volt, ahogyan a sorozat stílusának, képi világának kialakításában is, és az utolsó vágás jogát is ő gyakorolta, egyfajta minőségellenőrként. “De nem voltak konfliktusok, ugyanazt a filmet csináltuk mindannyian” - mondta Goda a sorozat sajtótájékoztatóján. Ők dramedyként határozták meg a sorozat műfaját, ami szerintem egyébként hiba: a Csak színház és más semmi egyértelműen egy romantikus vígjátéksorozat. “Érzelmes történet, sok humorral, sok könnyel” - így foglalta össze Divinyi Réka a sorozatot, amit egyértelműen csajos tartalomnak tart, hiszen három női szereplő sorsát követjük.
Divinyi Rékának nem idegen a színház világa, színház szakon végzett és színházban is dolgozott már korábban. “De nem a hitelességre törekedtünk, hanem egy helyes, romantikus sztorira törekedtünk, ezért erősebbek a vonások, meredekebbek a sztorik.” A hat rész hat szakaszban mutatja meg, hogyan épül fel egy előadás, az olvasópróbától a jelmezes főpróbán át a bemutatóig. Csányi Sándor azt emelte ki, hogy ő utálja, amikor a filmekben a csaposok a poharakat törölgetik, elég sokat jár kocsmába, de még sosem látott olyat, hogy a poharat törölgették volna. Ennek mentén ő is arra törekedett, hogy ne a közhelyek mentén formáljon meg egy rendezőt, hanem egy valós, hús-vér karakter legyen, akinek vannak pozitív és negatív tulajdonságai is.
A gyártó pedig, hiszen a köztévéről van szó, a Fapad, a Munkaügyek és a Hacktion mintájára Kálomista Gábor producer cége, a Megafilm, aki 400 millió forintos költségvetésből hozta ki a hat epizódot, ami nagyságrendileg 66 millliót forintot jelent az 52 perces epizódok esetében. “Bármikor szívesen dolgozom Goda Krisztával és Divinyi Rékával, egy ideje gondolkoztunk azon, hogyan lehetne ezt a történetet folytatni.” (Sajnos a másik közreműködésük, a Veszettek című magyar film, csúfos bukás volt, a több mint egymilliárd forintból készült igencsak felemás filmre alig 7500-an voltak kíváncsiak a moziban.) Kálomista úgy látja, egyre fontosabbak a sorozatok, amiben igaza lehet: az Aranyélet és a Válótársak is komoly teljesítmény, amire 5-10 évvel ezelőtt nem volt példa a magyar piacon. (És akkor a Félvilágról, vagy a Fekete múmiáról nem is beszéltünk, amelyek szintén szuper, kifejezetten tévére készült filmek voltak idén) “Ezzel a sorozattal szemben minőségi kifogás nem lehet” - és megint igazat kell adnunk, részletes kritikával a vasárnapi premier előtt érkezünk.
A sorozat egyetlen helyszínen játszódik, a Thália színházban, aminek egyébként történetesen a producer Kálomista Gábor menedzser-igazgatója. A színháznak az összes zugát használták a sorozatban helyszínként, már csak azért is volt erre szükség, mert látszólag jól hangzik, hogy egy nyáron zárva tartó színházat szinte stúdióként használhattak, de a gyakorlatban közben felújítástól kezdve a kánikulán keresztül az ág is húzta a stábot. Így aztán a két rendező, Nagypál Orsi (ő a Terápiában rendezett már) és Miklauzic Bence (tőle legutóbb a Parkolót kedveltük eléggé) nem is tudták olyan rendszerben elosztani a jeleneteket, hogy három részt az egyik, és három részt a másik rendez, inkább helyszínek szerint voltak az elosztások: az egyikük csinálta a nagyszínpadot, a másik a folyosókat, az egyik az állványnál játszódó jeleneteket, a másik a büfét, és így tovább. Így a sorozatban van olyan jelenet, hogy Csányi Sándor kiszalad a színpadról, amit még egyikük vett fel, végigmegy a folyosón, ez már egy másik napon másik rendezővel volt, és azt is máskor vették fel, amikor benyit az ajtón. A 65 nap elég feszített tempót eredményezett, napi 5 perceket kellett felvenni, ebben szerencsére segítségükre volt az egy helyszín, ami az icipici öltözőben játszódó jelenetek esetében sok variálásra nem is adott lehetőséget. De a végeredményen ez egyáltalán nem látszik: annyira tiszták voltak az elején az alapelvek, hogy nem lehet megmondani, hogy két ember rendezte párhuzamosan, utólag már néha ők sem tudják megmondani, melyik beállítást ki vette pontosan fel. A színházi jelenetek végeztével a külsőket vették fel a turisták által közkedvelt Nagymező utcában, ahol nem mindig tudták korlátozni a forgalmat a forgatás kedvéért, így a részeg angol legénybúcsúsokkal rendszeresen meggyűlt a bajuk.
Csak színház és más semmi, vasárnap esténként a Duna tévén.
Sir Galád (már foglalt) 2016.01.07. 08:14:05
Lilibeth 2016.01.07. 08:31:01
Fehérlapos 2016.01.07. 08:37:02
encir 2016.01.07. 08:41:52
ArnoldBácsi 2016.01.07. 08:54:24
2016.01.07. 09:01:21
Én ugyanis úgy látom, hogy olyan széles a szája, hogy megfordul benne egy kamion.
Ez még nem lenne baj (bár Julia Roberts is pont ezért randa), de ráadásul aszimmetrikus az arca.
Ettől még lehet kiváló színésznő, de a "szépségét" dicsérni...
Terézágyú 2016.01.07. 09:18:22
???? Igen, a "Cápa 19" poénja is ebben az országban született meg, ugye?
Estilla??? Így s-sel?
verespalne 2016.01.07. 10:36:27
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2016.01.07. 10:38:04
A Veszettek nem egy habkönnyű darab, de egy nagyon jó és fontos film. A marketing-kampánya viszont nagyon el lett szúrva. A rossz nyelvek szerint Goda Kriszta a kapcsolatai miatt (Kálomista, Andy Vajna) úgy kapta meg a pénzt rá, hogy nem olvasták el előre a forgatókönyvet vagy az alapjául szolgáló regényt, így csak akkor szembesültek vele, hogy milyen filmet is támogattak (finoman szólva se passzol a FIDESZ retorikához), amikor a forgatás alatt beindult a hype (gárdafilm, stb.). Akkor már leállítani nem nagyon tudták, viszont cserébe onnantól kezdve agyonhallgatták. Nem jött több hír róla, pár plakát jelent csak meg alig egy héttel a premier előtt, amelyekről nem igazán derült ki, hogy egyáltalán miről is van szó, és két hét után már le is vették a műsorról, miközben pont addigra kezdett volna el terjedni a híre.
Szóval ha egyszer adni fogják az RTL-en (ők támogatták a filmet), mindenképp ajánlom megtekintésre.
f_miki · http://fmiki.tumblr.com/ 2016.01.07. 10:52:30
2016.01.07. 11:12:56
Talán - persze a totális spoiler nélkül ha kérhetném - részleteznéd a film művészeti értékét?
akut schizo effektív pszichózis 2016.01.07. 11:14:05
verespalne 2016.01.07. 11:25:46
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2016.01.07. 13:08:54
user friendly 2016.01.07. 13:40:03
desmondwallace · http://desmondwallace.wordpress.com/ 2016.01.07. 16:45:08
Mintha nálunk készülne a legtöbb folytatás.:)
sans paraben 2016.01.07. 17:14:23
Az igazi Trebics 2016.01.07. 17:58:09
2016.01.07. 19:16:44
Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2016.01.07. 21:23:28
2016.01.07. 22:35:09
És még mielőtt valaki nekem esne, hogy háde a színházi szerepei, meg a színpadon ... az összes magyar "kultsorozatban és filmben", amiben szerepelt, ezt az idióta csábító-szerepet osztották rá, kezdve még jó régen, amikor én még alsós voltam, és ő már Szomszában csábította el Mágen dokit, rámenős ügyvédcajként.
Khm, és hát izé, azóta azért eltelt már pár évtized, nem az a hamvas barack, nah, hogy jól álljon neki.
villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2016.01.08. 05:29:28
Sir Galád (már foglalt) 2016.01.08. 11:08:56
f_miki · http://fmiki.tumblr.com/ 2016.01.08. 14:04:41
2. jól áll neki - nézd meg a filmet :)
user friendly 2016.01.09. 15:18:13
a 30-40-es évek magyar vígjátékai épp úgy, mint, az amerikai filmek. ez a dramaturgiájuk. sok újdonságot nehéz belevinni.
ha van egy jó forgatókönyv, egy jó rendező, profin meg van csinálva, akkor nincs ezzel semmi baj, mert hogy nem akar mást, csak szórakoztatni. azzal sincs gond, ha tetszett a kritikának, tekintve, hogy a Csak szex idején már vagy 60 éve nem készült ilyen jellegű szórakoztató film Mo-n.
2016.01.10. 01:10:11
2. Ez ugyan jórészt ízlés dolga, és sokan valóban a MILFekre buknak, de azért már nem, nem áll jól neki. Nem csúnya nő, de már nem 20 éves, és ha közel az 50-hez is "jónőt" játszik, az már inkább nevetséges.
+1. Azt mondtad, nem ő az aktuális "jócsaj", akkor minek nézzem meg a filmet, hogy megbizonyosodjak arról, hogy de jól áll neki ez a szerep? A logika szabin van?
Sir Galád 2016.01.10. 17:22:05