Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A tehetséget is csak dekoltázzsal lehet eladni

2015. december 21. 11:17 sixx 69 komment

screen_shot_2015-12-21_at_09_43_02.png

Véget ért a Hungary's Got Talent első évada, az, ami a Csillag születiket váltotta, avagy legitimizálta a lenyúlt formátumot, ugye, mert ugyan a műsor menetében vannak eltérések, de ránézésre is ugyanarról a tehetségkutatóról van szó (pont mint a Strictly Come Dancing - Szombat esti láz vagy a Your Face Sounds Familiar - Sztárban sztár esetében, de tényleg hagyjuk). Csillag születiket az RTL utoljára vagy két éve akart indítani, de nem jött össze a dolog, mert nem volt elég jó a casting, nem jelentkeztek elegen ahhoz, hogy egy ütős műsort össze lehessen rakni.

Az a nagy büdös igazság, hogy a Hungary's Got Talentre sem.        

Ilyenkor, amikor nincs elég jó produktum, és a válogatók profin összerakott, tematizált és természetesen manipulált adásai után már élőben kell bizonyítani, akkor elő kell venni az olyan fegyvert, amivel beszédtéma lehet a műsor anélkül is, hogy valóban értékes, érdekes tehetség tűnne fel benne. Ez lehet egy műbalhé két zsűritag között, vagy ami sokkal kézenfekvőbb és kínálja is magát: a csöcs. Ehhez nem kell semmi extra, az egyik zsűritagra mellben két számmal kisebb ruhát kell adni, oszt jónapot, Tóth Gabival két évadon át játszatták ezt a szerepet, gifesedett is a bóti csöcs hetente. A Got Talentben Horgas Eszter másodlagos nemi jellegeit pakolták ki nem egyszer, ő volt az, akinek ezt az áldozatot meg kellett hoznia a műsorért, és bevállalta, mert jó katona. 

Sajnos azt már a válogató adások során lehetett látni, hogy a zsűrivel meredeket húzó kreatív stáb számítása nem jött be. A Csuja-Horgas-Kovács-Liczényi négyesben nincs egy olyan kaliberű vagy képességű ember, aki elvinné a hátán a műsort, ahogy azt Alföldi, vagy Geszti tette az X-Faktorban, Hajós a Sztárban sztárban, esetleg Presser a Megasztárban. Itt négy kiegészítő ember ült az asztal mögött, akik leginkább egymásra vártak, hogy történjen már valami, és ha ez a vágott műsorokban is ennyire egyértelmű, akkor az régen rosszat jelent az élő adásokra nézve.

Ezekből aztán kiderült, hogy Csuja Imre képtelen improvizálni és spontán lereagálni az eseményeket, hogy Kovács Patrícia lehet jó színésznő, de azt eljátszani, hogy ez az egész csak egy kicsit is érdekli a pénzkereseti lehetőségen túl, nem tudja, hogy Márkó súlytalanabb, mint a lepkefing, és a véleménye még a zsűritagokat sem érdekli, nemhogy a nézőket vagy a versenyzőket. Egyedül Horgas Eszter viselkedett úgy, mint aki tudja, mi a dolga a csöcskipakoláson túl, és értelmes mondatokban fogalmazta meg a kritikáját vagy dicséretét, ha valakit, őt megtartanám a következő évadra is, de a többiek közül senkit.

Az nem nagyon segített a műsoron, hogy nem voltak jól a produkciók, nagyon kevés olyan volt, amit még ne láttunk volna, és amire valóban felfigyel az ember. A nyertes Dirty Led Light Crew műsorának elemeit és magát az ötletet már több Got Talent-kiadás ellőtte, az, hogy sok ember egyszerre mozog, nem akkora nagy truváj, és így tovább - jó ha hat előadóra emlékszem az egész műsorfolyamból, ami annyira nem jó, úgy meg különösen, hogy végignéztem az összes adást, volt amelyiket kétszer is. A döntőre az RTL is bebiztosította magát, és előkapta Balázs fejét, pontosabban annak leborotválását (na jó, egy centisre vágott haját), és a Class FM-től lenyúlt gegre egy műsort épített, a fogadásból lekopaszított műsorvezető bukósisakban, parókában, sapkában parádézott, és terelte el a figyelmet arról a tényről, hogy ebben a Got Talent-évadban tehetség nem nagyon volt. 

És ha már műsorvezetők: Balázs párja Pista nem igazán vált be, ez nem az ő műfaja, ahogy Balázs sem tudna egy rendes stand-up-ot letolni. Én meg egyiket sem, ha már itt tartunk, és még mielőtt valamelyik kedves kommentelő megjegyezné. Dombóvári lazasága, humora nem jött át a képernyőn, feszengett, ritmustalan volt és bakizott is, untermannak nem elég alázatos, társműsorveztőnek meg nem elég rutinos, szerintem nem kellene forszírozni. Ahogy a második évadot sem - 30 százalék körüli közönségarány ide vagy oda.    

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

penna 2015.12.21. 11:35:48

sixx, az összefoglalóban írtál a zsűriről, a produkciókról, de nekem hiányzott a véleményed a műsorvezetőkről. pontosabban Dombóváriról. Balázsról már sok műsor kapcsán sokat írtál, úgyhogy inkább D.-ról érdekelt volna pár sor, hogy hogyan láttad őt ebben az új helyzetben.

2015.12.21. 11:42:48

Milyen következő évadra, te jó ég?! A Fucktort is újra akarják indítani jövőrre, ha még emellé ezt az izét is folytatják, akkor valszeg már a Blaha aluljáróból fogják a "tehetségeket" összekaparni a két műsorhoz. 9 milliás országban már vagy egy évtizede nyomatják ezeket a "tehetségkutatókat", Fel kellene fogni, hogy egyszer ez kifúj, elfogy az alapanyag.

2015.12.21. 12:36:32

Jól esett olvasni Horgas Eszeterről szóló véleményt. Szegény nőt divat utálni, a kommentelők jó része rajta tölti ki a műsorral szembeni ellenérzéseit, csalódásait, pedig szerintem is ő volt az egyetlen jó zsűri tag.

tnsnames.ora 2015.12.21. 12:39:57

Jó poszt, nagyjából mindennel egyet lehet érteni. Még a képi humor sem hiányzott.

Én egyre tértem volna ki pluszba: ki vagyunk égve a hatalmas felhozataltól: sokkal magasabban van az ingerküszöbünk, mint bármikor korábban (és a helyzet a túlkínálattal várhatóan nem fog javulni). Ki tudna lelkesedni egy korabeli Ki Mit Tud-ért? Vagy annak fényében arányosan értékelni a mostani-t, például úgy is, hogy azóta csak most kapcsolta volna be a tévéjét.

Nem mindegy, hogy 5 év után van először szex, avagy öt óra folyamatos szex után lenne jó még egy forduló. ;)

jorosz5 2015.12.21. 12:41:04

Horgas, akit eddig művészként szerettem, úgy volt vele, " drága pénzen " megcsináltatta, hát miért ne rakja ki? Szánalmas ez a mentalitás.

jorosz5 2015.12.21. 12:42:26

Ja, egyébként szerintem ő volt a legjobb zsűritag.

kaamir 2015.12.21. 12:44:50

Dombóvári lazasága, humora nem jött át a képernyőn.

Na, nem már. Dombóvári stand-uposnak is huszadrangú és majdnem olyan kínos, mint azok az ikerlányok.

furious ewok 2015.12.21. 12:54:39

A színvonalról írtakkal egyetértek, de azért szerintem a döntőben egyik-másik produkció kitett magáért, és itt nem arra gondolok, hogy Badár ugyanazt a 2 db trükköt nyomta szinte (cinkelt pakli, buherált szelfi) mint az előző fellépéseiben, hanem hogy pl. pont a győztes csapat, meg a rúdtáncos hölgy, de akár az artista csapat is nagyon odatette magát a többihez képest, komolyan vették a feladatot, nekik elismerésem, nem az ő hibájuk volt, hogy a műsor egyébként olyan volt, amilyen.

Mityu Addideapénzt kft LE 2015.12.21. 12:55:12

Balázs szvsz még mindig nem nőtt ki abból az önszórakoztató, a saját poénjain elvihogó idétlenkedéseiből, mások csökevényeinek kifigurázásából, ami egy darabig jó, aztán szánalmassá válik... :) Ugyan azon a szinten ragadt évek óta. :) Ha más vezetné a műsort a Balázs nem hiányozna onnan. :)

S milyen érdekes a twitter/esemes/telefax/galambposta üzenetek sem szóltak másról, mint Balázsról. Ami megint mellényúlás szerintem. :)

Transylvanianmixedgrill 2015.12.21. 12:58:10

Lehet. hogy az tenne a legjobbat ezeknek a műsoroknak, ha végre tisztáznánk: mi az a tehetség?
sixx, neked mi a tehetség? Ki a tehetségesebb: amikor valaki szimplán a testének mozgatásával is képes értékes produkciót bemutatni vagy az, akit több milliós high-tech jelmezbe öltöztetve csinálja a sokkal gagyibb mozgást. Mert azért mondjuk ki: ha nincs áram, nincsenek azok a méregdrága berendezések, amivel mozgatták a táncosokat, akkor ez a LED-es produkció egy gyenge kettes hip-hopból. Vagy ki a tehetségesebb: Aki felvesz felmegy a youtube-ra, és lemásolja az ottani videókból a máshol már befutott produkciók legjobb pillanatait? Vagy az, aki veszi a fáradtságot, és saját produkcióval áll ki?
Én azt gondolom, hogy volt itt azért tehetség, csak kurvára nem volt sajtója és médiája ennek az egésznek, és senki nem vette a fáradtságot, hogy leleplezze a youtube tolvajokat. Heti 3-4 eldugott, semmitmondó netes cikk volt a Gesztivel beharangozott kampány?! Senkiről nem tudtunk meg semmit. Miért most kerülnek elő a leleplező videók a LED-es produkcióról, amelyek alapján kiderült, hogy eredetiségnek a nyoma sem volt ebben? Miért nem hallottam, olvastam egyszer se a magyar sajtóban, hogy hahó emberek, az Acro Maniacs ordas nagy Acro Army koppintás? Állandóan ment itt a fikázás, hogy mennyire gagyik a táncosok, de valaki utánanézett volna, hogy esetleg mi az eredeti és mi a nem eredeti a produkciókban,volt-e már ilyen produkció külföldön, vagy tényleg ilyen műfaj csak még itthon volt azt senkitől nem láttam, olvastam.

Mityu Addideapénzt kft LE 2015.12.21. 13:02:28

@kaamir:

"Na, nem már. Dombóvári stand-uposnak is huszadrangú és majdnem olyan kínos, mint azok az ikerlányok."

Egyet kell értsek. :)

Csecse Becse 2015.12.21. 13:13:17

Egy helyütt szerintem hibádzik a csöcsös érvelés, bár ezt máshol már firtattam:
Ha szerettek volna sok-sok keblet, akkor tovább kellett volna engedni a twerkelős, mellrázós csapatokat a válogatón - mondjuk szerkesztői parancsra, nem pedig rábízni a zsűri két hölgytagjára a döntést. Persze, akkor meg ők kaptak volna konkurenciát, aztán a bulvárban nem lehetett volna rugózni a fizimiskájukon.

hozee 2015.12.21. 13:29:18

Nem tehetség,hanem piackutató műsorok ezek! A kitett mellekkel meg úgy nézett ki a nő,mint egy kiégett pornós.

lukacstoncsi 2015.12.21. 13:32:19

Egy kérdés az elején.Ha ennyire tudod Sixx hogy manipulált és szar a műsor minek írtál róla?Úgy csinálsz mint aki most jön rá.Nem a zsűrinek kell eladni a műsort hanem az előadóknak, fellépőknek leginkább.A zsűrinek van egy feladata de nem olyan komoly mint anno a Ki mit tud-ok idején.Smsezzél ez a lényeg.Az igaz hogy a pénz az egyik legfőbb motiváló eszköz egy zsűritagnak hogy elválallja vagy épp az hogy jobban forogjon a neve (Linczényi).Gondolom a formátum kipróbáltsága külföldön meggyőzte őket hogy vállalható de a versenyzők inkább húzták le a műsort mint a sokat szidott zsűri.

2015.12.21. 13:32:29

@jorosz5: Azt mondod, hogy tiszteled, mint művészt. Én csak a Carment ismerem tőle, az tetszett. Viszont aki veszi magának a fáradtságot, és rákeres a felvételeire a you tube-on az látja, hogy mindig kivágott estélyiben lép föl. Ha jól emlékszem, amiben a Carment játszotta az is ilyen volt, valami fekete, vagy vörös, kivágott, fodros-bodros selyemruha. Szóval, ha Al di Meola ül mellette akkor tisztelere méltó a kivágott estélyi, ha Csuja, akkor meg szánalmas. Jól van, ma is sokat tanultam.

Stenonis 2015.12.21. 13:42:54

@hozee:
Azért a két női zsűritagot egyszer megnézném egy gilf+milf felállásban :)

2015.12.21. 13:42:56

@Transylvanianmixedgrill: Na, érdemes nekem itt olvasgatni. A zene, mint művszet az őskorból ered. Már az őskori leletek között találtak sípokat, egyszerű furulyákat, dobokat. Ebből következik, hogy Ian Anderson és Chalie Watts nem művészek, mert amit csinálnak, azt ötvenzer éve feltalálta az emberiség. Sokat járok ide, olyan művelt leszek, hogy na még!

biododírium 2015.12.21. 13:46:46

Azokat a melleket sztem nem akarnám ruhán kívül látni.
A műsor gigagyenge volt. Mondjuk el nem tudom képzelni sok produkcióról, hogy mit tudnának csinálni 5 percen túl. Talamba? Már 3 perc után uncsi. Fricska? Ua. Rúdtánc? Ua.
A Ledesek meg okés, nyertek, nincs is ezzel baj, de hol adják elő ezt máshol? Mert ez max ezzel a színpadi vetítés- és látványtechnika mellett üt (5 percig szintén), mert ha csak a saját ruháik adják a látványt, az édeskevés önmagában.

Transylvanianmixedgrill 2015.12.21. 13:59:47

@Az elveszett jelentés: Az olvasásértésed fejlesztése miatt tényleg érdemes ide járnod...

2015.12.21. 14:08:07

@Transylvanianmixedgrill: Miért mi az, amit nem értettem? Azt írod, amilyen produkciót már töltöttek föl a you tube-ra, az már eleve nem mutathat tehetséget. Tudod hány embertől hallottam én már én a Bicska Maxit a you tube-on? Ella Fiztgerald, Louis Armstrong, Nick Cave, azt kiderül, hogy egyikük se tehetséges, mert mind azt dalolta, mint a többi. Fölháborító, meg vagyok tévesztve.

Transylvanianmixedgrill 2015.12.21. 14:30:52

@Az elveszett jelentés: Akkor hogy megértsd, mert láthatóan nem tudsz olvasni: ha tehetség=eredetiség, akkor ez tényleg nem volt tehetségkutató. Ha a tehetségnél nem az eredetiség a legfőbb kritérium, akkor azt állítom, hogy voltak nagyon-nagyon tehetséges emberek voltak ebben a műsorban. Én azt sajnálom, hogy amblokk le lett fikázva ez a műsor, hogy nem voltak itt nagy tehetségek. Pedig ez így nem igaz. Senki nem kérdőjelezheti meg, hogy a Fricska táncosai nem tehetségesek. Senki nem kérdőjelezheti meg, hogy a Talamba zenészei ne lennének tehetséges zenészek. Senki sem kérdőjelezheti meg, hogy a Szupergirls lányok nem tehetségesek.. Az más kérdés, hogy az átlagemberek ebben a mostani youtube-facebook világban 2-3 perces bombasztikus produkciókon élnek nap mint nap, és valójában nem tehetségekre vágynak, hanem 2-3 perces, EREDETI, bombasztikus produkciókra. De attól, mert egy magyar kertévében nem tűnnek fel egy műsorban világraszóló, eredeti, úttörő produkciók, attól még tehetséges emberek csinálták meg ezeket a többnyire külföldi showkból, youtube videókból koppintott, vagy szemérmetlenül lopott előadásokat.
Úgyhogy inkább nevezzük el ezeket a showkat "eredeti produkciókutatónak", és akkor máris pontos definíciónál vagyunk és kevesebb a csalódás.

Szabinho 2015.12.21. 14:43:26

Igen, az mindenkinek feltűnt, hogy nincs sok tehetség, ezért is volt összesen 4 élő adás, és előtte sok válogató, hogy legalább a tehetségteleneken röhöghessünk.
Az nem tudom miért baj, ha egy nő jól néz ki. Szerintem külföldön is kiteszik a mellet, ez a showbiznisz, hol tegyék ki, ha nem itt?
A folytatás nehéz kérdés, mert kell egy saját készítésű show, de felfedezésre váró tehetségek már nem nagyon vannak az országban, szóval az RTL helyében én erősen gondolkodnék, hogy mit lehet csinálni, az X Faktor - Got Talenten kívül. 3 évente elég lenne egy tehetségkutatót tartani, arra talán tisztességesen fel tudnak készülni.

2015.12.21. 14:46:56

A Fricska táncosai szerintem nem voltak tehetségesek. Tehetséges az a táncos, aki képes a saját gondolatait, érzéseit, a tánc nyelvén megfogalmazni, és átadni a nézőknek. A Fricska táncegyüttes tagjai ugyan bravúros technikával bírnak, de nincs meg bennük az a fajta lenyűgöző kifejező erő, ami például minden idők legnagyobb táncosát, Antonio Gadest világhírűvé tette. A Talamba zenészei ugyanúgy híjával vannak a kifejező erőnek, mint a Fricska táncosai. Kitűnő, képzett zenészek, de én hallottam diákkoromban Köves Miklóstól egy negyedórás dobszólót egy Piramis koncerten. Nos ő bármit el tudott mesélni a dobfelszerelésével, az ő előadása tartott valahonnan valahová, anélkül, hogy fölemelték volna a levegőbe. A Szupergirls lányai nagyon tehetséges sportolók, de amit előadnak, nem előadóművészet, még annyira sem, mint a műkorcsolya. A gondolati tartalma zérus volt annak, amit előadtak, de kétségtelenül látványos. És amit a nézők hiányoltak ebből a műsorból, az a kifejező erő, ami a fogatlan Paul Potts, vagy az igen előnytelen külsejű Susan Boyle előadásából áradt, ami miatt ők világhírűek lettek. Volt mondanivalójuk, és azt el tudták mondani választott művészeti forma eszközeivel. Na, ilyen nem volt egy darab se a magyar Got Talent műsorában.

ifjú padavan 2015.12.21. 15:09:36

@Transylvanianmixedgrill: Áruld el kérlek ki volt az aki olyat csinált mint senki más előtte?

Transylvanianmixedgrill 2015.12.21. 15:09:50

@Az elveszett jelentés: Paul Pottsnak mi volt a mondanivalója? Azon kívül, hogy nem szép ember és megszoktuk, hogy általában jóvágású emberek énekelnek áriákat, azon kívül mi volt benne a plusz tehetség? Paul Potts és Susan Boyle is egy volt a sok, nem színpadképes énekesből, akiket évente százával utasítanak el a világban. De akikből ügyes húzással pont kinézetük miatt azért csináltak sztárt, mert erre a vonalra rá lehetett húzni egy nyálas hollywoodi sikersztorit. Hallgattál már Paul Potts lemezt egyáltalán? Mi benne a csodálatos, amikor nem látod az énekest? Az átlagos tenor hangja?

zsubiaba 2015.12.21. 15:16:12

@jorosz5: te még nem lasttal szilikonmelleket, ha ez meg van csinaltatva szerinted.

Nbl 2015.12.21. 15:21:37

@Mityu Addideapénzt kft LE: ""Na, nem már. Dombóvári stand-uposnak is huszadrangú és majdnem olyan kínos, mint azok az ikerlányok."

Egyet kell értsek. :) " - Én is! SZtem pontosan hozta azt a gyenge figurát, amit a stand-upokban is szokott, szóval ebből a szempontból egyáltalán nem okozott csalódást ... nem világos nekem, h mit látott benne az Rtl, persze az sincs kizárva, h ő volt az egyetlen aki vállalta az össze stand-upos közül. Nekem egyébként Kőhalmi a non plus ultra, de ő ide nem lett volna jó, talán Aranyosit tudnám elképzelni erre a szerepre.

Az elveszett jelentés (törölt) 2015.12.21. 15:35:19

@Transylvanianmixedgrill: "Mi benne a csodálatos, amikor nem látod az énekest?"

Bármilyen hihetetlen, az énekesekben az a jó, hogy nem kell látni őket.Ők a hangjukkal tudnak érzelmeket, gondolatokat kifejezni, és ahhoz nem kell őket látni. Szupergirls meg csak akkor tud hatni a közönségre, ha látják a neccharisnyájukat, harisnyakötővel. Antonio Gades meg azért volt egy istenmegáldotta zseni, mert őt is nézni kellett, de ha nem láttad, csak hallottad, akkor is élvezted, mert a lépései ritmusa maga volt a muzsika. Ami például a Fricska éktelen kopácsolásáról nem mondható el, akkor se, ha egyébként világrekord.

Bármilyen hihetetlen, az énekesekben az a jó, hogy nem kell látni őket.Ők a hangjukkal tudnak érzelmeket, gondolatokat kifejezni, és ahhoz nem kell őket látni. Szupergirls meg csak akkor tud hatni a közönségre, ha látják a neccharisnyájukat, harisnyakötővel. Antonio Gades meg azért volt egy istenmegáldotta zseni, mert őt is nézni kellett, de ha nem láttad, csak hallottad, akkor se élvezted, mert a lépései ritmusa maga volt a muzsika. Ami viszont például a Fricska éktelen kopácsolásáról nem mondható el, akkor se, ha egyébként világrekord.

Az elveszett jelentés (törölt) 2015.12.21. 15:36:48

ármilyen hihetetlen, az énekesekben az a jó, hogy nem kell látni őket.Ők a hangjukkal tudnak érzelmeket, gondolatokat kifejezni, és ahhoz nem kell őket látni. Szupergirls meg csak akkor tud hatni a közönségre, ha látják a neccharisnyájukat, harisnyakötővel. Antonio Gades meg azért volt egy istenmegáldotta zseni, mert őt is nézni kellett, de ha nem láttad, csak hallottad, akkor se élvezted, mert a lépései ritmusa maga volt a muzsika. Ami viszont például a Fricska éktelen kopácsolásáról nem mondható el, akkor se, ha egyébként világrekord.

k.o.d.i. 2015.12.21. 15:37:07

@kaamir: nagyon igaz ;) tán úgy két éve valamiért elmentem egy ilyen "standupsóra". Egészen döbbenetes volt számomra, hogy mekkora sutyerák cigányozásba torkollott a poénok úgy harmada. Sas kabaré színvonal. (mint mondjuk a "standupposok" kb. 80 százaléka. Ez a gyerek meg a tahó beszólogatáson kívül nem sok egyebet tud "viccként" előadni :/

Az elveszett jelentés (törölt) 2015.12.21. 15:38:35

@Az elveszett jelentés: hűha, miért lett ilyen sok? Na mindegy, a felesleget remélhetőleg kivágja a moderatúra.

Elnézést kérek a nyájas olvasóktól a hibáért.

Napfény Nap 2015.12.21. 16:21:56

A legnagyobb hiba kiserte a musort: gyenge volt.

tnsnames.ora 2015.12.21. 16:45:38

sixx megírta a "csendes pukkanás"-os cikkében, hogy teljes lakosság körében 1.6 millió nézőt érdekelt ez a show a csúcson (ami nem a döntő volt),, ellenfél nélkül, miközben 93%-ban nyeri a csatorna az estéket.
A görbét nézve, az 1-3. fordulóban (amíg én is néztem, meg sixx is írt posztokat) növekvő volt a tendencia. Aztán egy alacsony szintre beállt (torrentről sem volt vállalható a nézése, a csatorna, show-ban tettenérhető, végtelen romlottsága miatt, szvsz)

Aki a komolyzenét szereti, az x+1-dik verzióban is szívesen meghallgatja teszem azt Beethoven egy szonátáját, akár egy fiatal előadóval is, hogy élvezhesse, hogyan szól aktuálisan kortársaknak, milyen tapasztalatok hogyan épülnek be egy friss interpretációba.
Manapság meg telítve vagyunk gottalent-jellegű tartalommal, emelkedő elvárások mellett. A műfaj ezerfejű cézár habzsoló közönsége viszont abszolút eredetit vár, de lehetőleg úgy, hogy 1 héten belül jöjjön a következő ugyanilyen horderejű nagy dobás (ugyanattól az előadótól), és persze úgy, hogy aztán rá 2 hétre el is felejtse. Ha ez az elvárt adrenalin-adag nincs, jön az össznépi túlfűtött fikázás.

A megítélést csak tovább nehezíti, hogy szerintem él a 100 m-es síkfutás analógiája, ahol századok döntenek a csúcsokról. A show-beli első és utolsó helyezett között távolról sincs akkora különbség (extrém outliereket leszámítva), ami indokolná a szenzációhajhász bulvár mentalitás pörgetését.
Ugyanígy nem biztos, hogy van három forduló ponteciál a műsorban, ahogy az sem feltétlen egészséges, hogy 1 produkció mindent vigyen a többi rovására.

Az egész shownak, szvsz, akkor lenne létjogosultsága, ha nagy tömegben tudnánk élvezni a kezelhető léptékben tálalt produkciókat (ha csak 1 megjelenésre alkalmas valami, akkor csak 1-szer -> ez önmagában nem kellene baj legyen, feltéve, hogy 1 megjelenésre legalább tényleg alkalmas)

na4 2015.12.21. 16:46:45

A kendőzetlen igazság, hogy Horgas Eszter is és Kovács Patrícia is nagyon jó nők. Ámulatbaejtően szép dekoltázsok! Még sok ilyet!

baggins21 2015.12.21. 16:56:28

@na4: Én is elgondolkoztam rajta, hogy noha a friss hús mindig jobb, inkább őket nézném a fricska meg hasonlók helyett :)

évisokk 2015.12.21. 17:08:10

1etértek azzal, kishazánkban nem terem évente tehetségáradat, bőven elég lenne 3 évenként kutatni köztük (na de akkor soksok millió reklámforinttól esnének el a TV-k).
Horgas Eszter kétségtelenül jól néz ki 50 éves létére, de a feketeruhás dekoltázsa borzasztó volt, annyira fel/összenyomták a melleit, hogy azok szinte vállból indultak.
A képek sorába fel lehetett volna venni a válogatókon állandóan pántot igazgatókat is.
A "nézők" nem voltak vevők a tényleg újdonságokra (pl. Nylonosok)... bár őszintén, én nem kutakodtam utána, tényleg új-e. :-)
A zsűri különdíjat meg nem értettem, azt se hogy miért az kapta, aki (nem ő volt a legfiatalabb, nem is a legtehetségesebb). Szórakoztató volt, de annyira szórakoztató a versmondó kislány is volt. Annak azért örülök, hogy megmarad a gyerekkora... már ha szülei nem cseszik el...

igazi hős 2015.12.21. 17:27:20

@Nbl: Aranyosi röhögve (Kiss Ádám meg faarccal, de ugyanolyan hatásosan) szívatta volna halálra Balázskát és (bizonyos szempontból) nagyon jó lett volna a műsor, de nem ez volt a cél.

kis.herceg 2015.12.21. 17:41:46

"végignéztem az összes adást, volt amelyiket kétszer is"

te jó isten, meg vagy te ezért rendesen fizetve?

egyébként a legnagyobb kérdőjel a Márkó, ez a nulla gyerek hogy mit keresett ott..

Figyuzzka 2015.12.21. 18:32:52

Nem tudom mennyien kíváncsiak Eszterre esetleg még egy szériában, pláne a melleire, sztem nem sokan :))
Azért tehetségesnek tehetséges volt mindenki, kérdés mit várunk egy iylen műsortól, na meg létezik-e még olyan, amit vki nem csinált még meg máshol, vagy legalább hasonlót nem?!

Azt tudni, h kb egy élő adás mennyivel drágább egy válogatósnál?
Hiszen azért spórolt vele az RTL, h nem volt annyi élő, de a nézők/szereplők veszítettek, hiszen sok alakalom nem volt megjegyezni őket...

A Sztárban Sztár is jobb lenne az eredeti formátummal, h nem esik ki senki hétről-hétre...

kemenyfarkas 2015.12.21. 18:48:10

Nem értek egyet a cikk írójával. Dombi jól vezette ezt a műsort. Intelligensen, összeszedetten kommunikált és többször megnevetettet a spontán humorával. "Iszom a szavaidat"..etc
Élőben is láttam már az önálló estjén és stand-uposnak is nagyon tehetséges. Mindenkinek tudom ajánlani. A negatív posztok pedig több mint valószínű frusztrált, irigy kollegáktól jöttek. Nekik külön boldog karácsonyt kívánok meg meleget főleg!

2015.12.21. 18:52:01

Remélem nem csak nekem tűnt fel, hogy a Patrícia művésznőnek rendre olyan nézése volt, mint aki rendesen beszívott. Ha egy 18+ műsorban ilyen szeme lenne egy nőnek, az internetet robbantana...

Hokunda 2015.12.21. 19:49:19

Patrícia mufurc nézése leginkább arra hasonlított, mikor egy ovisnak elveszik a kedvenc homokozójátékát és arra vár, hogy valaki hátba verje egy lapáttal a tolvajt. Ezt stabilan hozta az egész műsorban.
A produkciók pedig igazán szórakoztatóak és élvezhetőek voltak. Sikerült mindenkinek betenni abba a 2,5 percbe a tehetségét. A döntőre mindenki kapott egy jó koreográfiát, hogy igazán jól szórakozzak a reklámok között.
Majd legközelebb lesz olyan formátum, ahol az indulók feltöltik a produkciójukat és minden héten a 20 legtöbb szavazatot kapott odakerül a zsűri elé, akiből a zsűri kiválaszt 10-et, azt előadják, lehet rá szavazni és jöhet a következő forduló. A kommentekben meg lehet fikázni a zsűrit és a produkciókat.

atvitt ertelem 2015.12.21. 20:37:46

Patrícia szeme szerintem azért állt úgy fél árbócon folyton, mert annyi szemfestéket és műszempillát raktak rá, hogy nem bírta el a súlya, alig bírta nyitva tartani. Láttam egyszer smink nélküli képet róla, nem is lehetett felismerni, annyira más (szimpi volt egyébként, sokkal jobb vakolat nélkül). Amúgy szerintem jó fej volt Patrícia, nem úgy, mint Horgas E., aki végig megjátszotta magát, tele volt kényszeredett manírral.

Eszter felpolcolt mellei meg tényleg nagyon kínosak voltak. Pláne, hogy az egyik első adásban egy zsinór tartotta piros terítő szerű topot hordott, ami (nézzétek vissza!!) úgy mutatja, mint ha tök lapos lenne, egyáltalán ki se dudorodik a kendő. Na most vagy felpumpáltatta ősszel valamikor a válogatók és az élő só között A minuszos kosárméretről D plusszosra, vagy tényleg a térdéig lóg, azért nem emelkedett el a topja, és ekkor a különbség, ha az öléből felnyomják a nyakába. Valami nem stimmel, az biztos. És tényleg nem ezzel kellett volna felhívnia a figyelmet magára, hanem az intelligens véleményével, már ha van neki olyan.

candusrocks 2015.12.21. 21:36:29

@atvitt ertelem: Egy fuvolistának elég nehéz lenne megcsináltatni a melleit, jó pár hét gyakorlás kiesne. Korlátolt mozgás, stb...

tnsnames.ora 2015.12.21. 22:26:31

Láttátok a friss sixx-interjút?
Ennek a rém szimpatikus Koós György figurának köszönhetjük azt a sok-sok - csatornákon átívelő - tévés médiaszemetet, többekközt a Virtuózok (tévés változatát) vagy ezt a gottalent-et. Nem is kommentelhető az interjú ;)
index.hu/kultur/media/2015/12/21/a_kreativitas_hatartalan_a_budzse_nem/

sixx · http://comment.blog.hu 2015.12.21. 22:59:18

@tnsnames.ora: te aztan sokat tudsz a teves musorkeszitesrol, ha egy adott produkcio tartalma miatt a rendezot akarod felelossegre vonni...

Ejkekjetter 2015.12.21. 23:46:44

@Transylvanianmixedgrill: Ezt a tehettség=eredetiség dolgot honnan veszed, illetve mit jelent számodra az eredeti? Tehettséges tornász pl nem létezik? Formagyakorlat az hogy illik az eredetiség elméletedbe? Adottság az mi?

Ejkekjetter 2015.12.21. 23:48:01

(tehettség=tehetség)

timotheus78 2015.12.21. 23:49:12

A zsűribe csakis humorérzékkel rendelkező hölgyeket szabad alkalmazni. Ez a két női zsűritag teljesen humortalan, így rengeteget rontottak a műsor színvonalán. A zsűri castingjában ez kellene legyen az egyik fő keresési szempont. Sajnos a két férfi sem volt erős ebben, de a női tagok... azok mélyen alulmúlták a szükséges szintet.

tnsnames.ora 2015.12.21. 23:49:36

@sixx
Nyilván nem egymaga felelős érte, így helyesebb lett volna írnom egy _is_-t. Ha csak ennyi a problémád szívesen korrigálom magamat.

Ha egy rendező nem meghatározó figurája a "médiaszemétnek" akkor miért nem erről írsz, mint nekem vetsz oda egy balladai homályos mondatot. Egyáltalán ki vagyok én, hogy velem kéne foglalkozzál egy betű erejéig is?

A virtuózokban, mint szintén tehetségkutatóban, érhető tetten legjobban a Koós György-i világ lélekromboló mentalitása, a lényeget rongáló vágásaiban, zene alá való erőszakos verbális belekeveréseivel. Hogy minél több (párhuzamos és bulvárt semmiképpen nem mellőző) ingert kapjon a néző elveszítve a fókuszt, romgálva a zenét és pozitív hatását. "Megasztárrá meg X-Faktorrá" silányítva egy jobb sorsra érdemes koncepciót.

Én értem, hogy bírod ezt a Koós Györgyöt, meg már minimum másodszor csinálsz vele interjút. Én viszont a "médiaszemétből" meg az interjúban is vesézett "csöcsfaktor fontosságából" tudok csak valóban konklúziót vonni.

CSB1196 2015.12.22. 00:15:47

@sixx:
Tudod ő maga mondta az interjúban, hogy a csöcsvillantós faktort direkt tette bele a műsorba, lehet hogy valaki nagyon kreatív és tehetséges de attól még feláldozta az értéktelen, gagyi, celebgyártó műsoroknak a munkásságát!
Értem én, hogy mindenki a pénzből él, a ker tv-knek meg nem célja valódi értéket előállítani és közvetíteni, csak a nézettség a fontos de akkor ne emeljük már magasra azt akinek ilyen vagy olyan formában de ebben komoly felelőssége van ezen műsorok megalkotásában/megálmodásában/rendezésében..
Miért nem szembesítetted az interjú során azzal a kérdéssel, hogy az anyagiakon kívül egyébként kicsit sem zavarja a gagyi megalkotása a celebgyárak tekintetében??

Le Orme 2 2015.12.22. 00:25:23

Hú, de jó mellek, már írtam, hogy eljátszadoznék velük szívesen.

sixx · http://comment.blog.hu 2015.12.22. 01:04:20

@CSB1196: pont azert, amiert teged sem faggatlak arrol, hogy a munkahelyeden mindenre buszke vagy-e. a pali 1977 ota rendez, szerintem lenyugozo a tudasa, amit nem tud a tevezesrol, azt nem is erdemes. es nem tartom cikinek egy got talent vagy egy szalka megrendezeset sem, melo ez is, amibol a legtobbet kihozza.

tnsnames.ora 2015.12.22. 01:47:39

@sixx
Koós György tudása(+tapasztalata) az egyetlen, ami fel sem merült kétség tárgyakánt. A cél és a médiaszemétig vezető út hogyanja a probléma. Ha tudás lett volna a gondom, akkor "médiaselejt"-et vagy valami hasonlót írok. A médiaszemét a manifesztálódott funkciónál próbálta volna meg a lényeget megragadni. By the way a "csendes pukkanás" is utalhat arra, hogy tömeges léptékben únják már ezt a fajta folyamatosan visszatérő médiaszemetet (pláne potenciális alternatívák megléte miatt is).

És sajnos igen. Akinek a szakmája látható dolgok világra segítése az több kritikát fog kapni a láthatósággal arányosan, így a fent nevezett úr is. Együtt kell evvel élni, ahogy egyébként a szereplő tehetséges embereknek meg csapatokra is bőven jut a fikázásból, némileg talán igazságtalanabbul, mint a háttérben maradó nevesíthető vagy nevesíthetetlen manipuláló gyártók.

A ,másik probléma, hogy Koós György a te felvezetéseddel ellentétben, valószínűleg büszke erre a gottalentre is. Na és értelmezésemben ez az igazi gáz.

Gerberus 2015.12.22. 03:12:26

Eleve ilyen szutykokat nem nézek: a sok fostalicska celeb nem érdekel, aki meg fellépőként nyer is valamit, öt év múlva már a kutya sem tudja, hogy valaha létezett!

lobster thermidor 2015.12.22. 08:04:47

Horgas Eszter fuvolázzon, ekkora mellekkel az még erotikus is lehet.

lobster thermidor 2015.12.22. 08:09:27

Veszem, bár hiányolom, hogy a Kárász féle poszthoz miért nem lehet hozzászólást írni, de azért szerencsére SIXX egy négy betűs "F" -el kezdődő szóba tömörítve leírta azt, ami eredendően Robi lényét jellemzi.

sixx · http://comment.blog.hu 2015.12.22. 09:19:26

@lobster thermidor: mert nem akarom a napomat azzal tolteni, hogy a gyoker kommenteket moderaljam.

lobster thermidor 2015.12.22. 10:28:55

@sixx:
Rendben, bár nem teljesen világos, hogy melyik hozzászólásomat minősíted gyökérnek, hiszen az ezt megelőzőkben is kényesen vigyáztam arra, hogy szofisztikáltan fogalmazzak.
Rossz az, aki rosszra gondol, vagy ahogy magad is írtad az, aki egy tehetségkutatót ilyen módszerekkel akar felturbózni!

CSB1196 2015.12.22. 15:48:54

@sixx: De ha az ember nincs szembesítve a kritikával (jelen esetben ez a gagyiság felemelése az ő munkássága által) akkor mitől gondolkodna el??
Bár mivel ebben van - SAJNOS - a nagy lé, ezért csak hiú ábránd arról fantáziálni, hogy a celebgyártó és hányó való világok és xfaktorok meg mittudom én mik alkotóik leállnának ezek gyártásával..
Egyébként meg ha tehetséges miért nem csinált saját alkotású és gyártású tehetségkutató műsort?? (A Tehetségkutató 2015 elnevezés sikertelen lett volna? Csak az angol név és formátum a biztos siker? Lehet pár tíz vagy száz milliót megspóroltak volna maguknak a licenszdíjak kifizetése nélkül)..
Nem csak az agyonmajmolt nyugatnak vannak ötletei, meg lehetne mutatni, hogy itt is van kreativitás!

CSB1196 2015.12.22. 15:57:01

@CSB1196: egyébként nem vagyok nyugat ellenes, csak azt nehéz komoly teljesítménynek értékelni amikor átvesznek kintről egy ott befutott, elejétől a végéig kitalált és megkomponált formátumot és akkor azt itt valaki ugyan úgy megrendezi...a kihívást és igazi teljesítményt a nulláról felépített és kivitelezett produkció jelentené!

sixx · http://comment.blog.hu 2015.12.22. 19:41:08

@CSB1196: mert a kereskedelmi tevezes nem ilyen egyszeruen mukodik. sehol a vilagban, hadd tegyem hozza. ez egy nagyon osszetett es bonyolult kerdes, nem egy komment temaja, de nezz meg egy sajat fejlesztesu musort, ill a nezettseget, es rajossz, hogy egyelore az ami a kepernyore is kerul es 100%-ig magyar, az annyira nem izgatja a nezoket. mondom, nem orom, de ez a valosag.

sixx · http://comment.blog.hu 2015.12.22. 19:43:15

az meg megint mas lapra tartozik, hogy amit te szarnak latsz, es szembesitened vele, azt en nem feltetlenul latom annak, vagy nem minden szempontbol. az ugye eleg nagy faszsag lenne, ha olyan dolgok miatt baszogatnam, amihez semmi koze.

CSB1196 2015.12.22. 21:58:57

@sixx: igen, úgy tűnik különbözik az értékítéletünk.

lobster thermidor 2015.12.23. 06:41:05

@sixx:
Bár nem akarom túltolni a dolgot, de most bukkantam rá Horgas Eszter aktuális nyilatkozatára, amiben ugyan más szavakkal, de pont azt vallja magáról, a megjelenéséről, és a fuvolájáról, amit én egy mondatba sűrítve leírtam. :)

"A szekrényemben lévő 38 darab estélyi számomra olyan, mint egy erotikus vers vagy festmény. Finoman hangsúlyozzák a nőiességem, olyanok, mint azok a darabok, amiket játszom, olyanok, amikben jól érzem magam. Ezek a ruhák éppen úgy beszélnek , mint a hangok, mint a fuvolám. "
borsonline.hu/20151222_horgas_eszter_nem_tehetek_rola_hogy_jo_no_vagyok

CSB1196 2015.12.23. 10:12:09

@lobster thermidor: az hogy jó nő-e erősen ízlés kérdése. Szerintem arcra még sminkkel sem mondhatni nagyon szépnek, a műanyag melleiről meg nem is beszélve, kicsit el van csúszva az ízlése és ez által az önértékelése is..
süti beállítások módosítása