Új tehetségkutató műsorral jelentkezik decemberben a köztévé, az M4-en induló A jövő négykeréken viszont egészen egyedi terepre merészkedik, és a jövő magyar autóversenyzőjét keresi. A műsor 10 részben mutatja be, hogyan lehet több száz jelentkezőből a szimulátorból a versenyautókig eljutva igazi versenyzőt faragni, a győztes ráadásul egy éves szerződést is kínálnak a végén.

Katona Gellért, Müller Attila, Matics Zsolt, Oláh Gyárfás, Horváth Norbert, Szíjj Zsolt
A december 10-én este 9-kor, a Boxutca magazin után induló műsor a világon egyedülálló próbálkozásnak mondható, hiszen hasonló formátumban nem kerestek még tévés realityben autóversenyzőket. A jövő négykeréken viszont ennél komplexebb lesz, hiszen a valóságshow-s elemek mellett sokkal inkább tűnik ismeretterjesztő és szórakoztató műsor keverékének. Az ötletgazda Horváth Norbert célja is az volt, hogy amellett, hogy felkarolja a jövő tehetséges magyar versenyzőit, kicsit közelebb hozza nézőkhöz a motorsport világát és annak kulisszáit.
A műsor ötlete nagyjából három éve fogant meg Horváth fejében, majd többéves előkészítő munka után idén kezdték el a forgatásokat az adáshoz. A december közepétől február végéig tartó tízrészes műsorban előbb azt mutatják be, hogyan választották ki a több száz jelentkező közül a 8 legtehetségesebb fiatalt, akik bekerültek a műsorba, majd az ő felkészítésüket követik végig, az egészet pedig majd egy élő adás zárja, ott derül ki, hogy ki kapja majd egyéves profi versenyszerződést,a Swift Cup Europe versenysorozatban, a Norbert Horvath racing csapat tagjaként.
A 14-20 év közötti tehetségek munkáját és fejlődését három mentor, Szíjj Zsolt autóversenyző, Matics Zsolt fizioterapeuta és Katona Gellért versenymérnök segíti majd, ők értékelik, hogyan birkóznak meg a különböző feladatokkal, az egész adást pedig Müller Attila műsorvezető fogja össze. Rajtuk kívül Klausz Kristóf ralis is a segítők között lesz, ő mutatja majd be az egyes gyakorlatokat az indulóknak, akiknek szimulátoron, gokartban, versenyautóban és vizsgákon kell majd teljesíteniük.
A műsorba bekerülés viszont nem csak a győztesnek jelent komoly lehetőséget, hiszen a Magyar Nemzeti Autosport Szövetség jóvoltából mind a nyolc jelölt utánpótlás licencet kap, de több különdíjat is kiosztanak, illetve a mentorok mind a nyolc tehetség jövőjét figyelemmel kísérik majd, hiszen Horváthék célja kifejezetten az volt, hogy az elmúlt években egyre több és egyre nagyobb sikert elérő hazai autósport utánpótlását a lehető legnagyobb mértékben felkarolják, és megmutassák, az a modell, ahogy Michelisz Norbert és Kiss Norbert a szimulátorozástól eljutott a túraautó-vb-ig, illetve a kamion-Eb-ig, az igenis mindenki számára elérhető út, és nem feltétlenül kell hozzá komoly anyagi háttér.

Ez pedig a mezőnyben is tükröződik majd, hiszen lesz olyan versenyző is, aki komoly gokartos múlttal került be a végső adásba, de olyan is, aki Duna Plazában felállított szimulátoron tett próbálkozások előtt még komolyabb virtuális versenyen sem indult.
Johnnybe 2015.11.19. 09:02:24
A másik érdekes dolog, hogy valami rejtélyes oknál fogva soha nem túl széles körben hirdetik az ilyen lehetőséget, az átlag ember csak akkor értesül a lehetőségről, amikor már csak nézőként számítanak rá és régen megvannak a barát-barátainak-barátaiból verbuvált kiválasztottak. Ez aztán a tehetség KUTATÁS! :)
GQ 2015.11.19. 09:42:03
cukkmukk 2015.11.19. 09:52:14
Johnnybe 2015.11.19. 09:56:09
anyádat is! 2015.11.19. 10:15:59
NAR 2015.11.19. 10:30:54
lowlatency 2015.11.19. 10:35:27
forza_forza 2015.11.19. 10:36:44
qszenon (törölt) 2015.11.19. 10:47:06
Reszelő Aladár 2015.11.19. 11:03:36
Én sem úgy kezdenék egy promó anyagot, hogy minden ország hasonló mutációja alapján mi is autoversenyző tehetségkutatót csinálunk. Ha bármely készítőt megkérdezed, mindengyik elmondja majd, hogy miért nincs semmi köze sem az övéhez a többinek.
Gyenge példa, de a Heti Hetes is különleges műsor a kitatálói szerint. Pedig valójában 7 ember beszélget különböző témákról.
nyuci12 2015.11.19. 13:26:23