November 8-án mutatja be az HBO az Aranyélet című, saját gyártású sorozatát, ami ugyan egy finn minta alapján készült, de valójában sokkal több benne a magyar elem, mint az északi. Sokszor foglalkoztunk már az Aranyélettel az Indexen, Krigler Gábor showrunner nálunk jelentette be először a sorozatot, voltunk a forgatásán, ahol beszélgettünk az egyik rendezőjével, és a főszereplővel, interjúztunk külön a másik rendezőjével, nálunk lehetett látni először az előzetesét, sőt, még egy lakossági felmérést is készítettünk az apropóján, arról a témáról, hogy Magyarországon mennyire szeretnek sumákolni a mindennapi életben. Az Aranyélet ugyanis erről szól, most a vörösszőnyeges díszbemutatón ültünk le egy körre az alkotókkal.
Vagyis egész pontosan arról szól az Aranyélet, hogy egy látszólag nagy jómódban élő család valójában hogyan próbál kizárólag átverésekből és mindenféle illegális üzelmekből megélni. Egészen addig, amíg a családfő (Thuróczy Szabolcs) úgy nem dönt, hogy új, és főleg, tiszta életet kezd. Ezt annyira nem nézi jó szemmel a felesége (Ónodi Eszter), de még nagyobb hatással lesz gyerekeikre, a naiv, jó kislány Mirára (Döbrösi Laura) és a bajkeverő hobbirapperre, Márkra (Olasz Renátó). Főleg úgy, hogy a döntésnek nem örül túlságosan a család szó szerinti és átvitt értelemben is keresztapja, Hollós (Anger Zsolt) sem.
A tévés premier előtt megjelenő kritikánkból mindent meg fogtok majd tudni az Aranyéletről, de annyit azért elmondhatok én is, hogy az egyik legüdítőbb dolog benne, hogy nem valami kitalált, valóságtól elragaszkodott világban játszódik, hanem nagyon is a mai Budapesten, ahol a rendőrségi hírekből is ismerhető bűntények történnek. Zomborácz Virág (Utóélet), a sorozat egyik írója szerint megtörtént már az is, hogy kitaláltak valami szélhámosságot, aztán következő nap arra keltek fel, hogy megtörtént valahol az országban. Rendőrségi szakértővel is konzultátak. Az írók egyébként látták az eredeti sorozatot, és az alapján kezdtek el dolgozni, de annyi mindent meg kellett változtatni benne, hogy egyre kevésbé emlékeztetett a finn eredetire. Tasnádi István, az Aranyélet főírója (ő korábban a Terápiában is dolgozott) és Bárány Márton elmondták, hogy először megírták hat rész forgatókönyvét, de azt az HBO nem fogadta el, pont arra hivatkozva, hogy ebben a formában ez egy adaptáció, és annyit kértek, hogy legyen olyan, mint a hatodik rész, amiben már nagyon messze járnak az eredetitől.
Kirgler Gábor showrunner elmondta, hogy az volt a célja az HBO-nak a sorozattal, hogy olyan eredeti minőséget hozzanak létre, amit máshol nem talál meg a néző, és igaza is van abban, hogy az Aranyélethez nem igazán hasonlítható egy magyar sorozat sem. A csatornánál nem úgy működnek a dolgok, mint máshol, nincsenek elvárások nézőszámban, azt szokták ilyenkor figyelni, hogy az adott műsorsávban, amikor vetítik, többen nézzék, mint egyébként. Az Aranyélet vasárnap este 8 óránként fog menni, akkor szokták vetíteni az HBO úgynevezett blockbuster sorozatait, ekkor ment az egyetlen magyar sorozat, ami meg tudta verni a Trónok harcát itthon, a Társas játék is. De a legelső mérce egy sorozatnál az, hogy büszkék legyenek rá. És ők most azok az Aranyéletre.
Stalter Judit és Závorszy Anna producerek nem voltak restek elmondani, hogy egy ilyen sorozatot szörnyen nehéz castingolni Magyarországon. Egyrészt kicsi szórásból lehet válogatni a szereplők esetében, másrészt pedig kevesen vannak, akik napi 8-10 órát tudnak olyan volumennel dolgozni, legtöbbször színházi munkák mellett, amit egy ilyen munka megkövetel. Krigler Gábor hozzátette, hogy még ugyan nagyon korai fázisban van a terv, de az HBO gondolkodik azon, hogy ahogyan a forgatókönyvírókkal, úgy a színészekkel is elkezdene egy hazai tehetségfejlesztést.
Amit tulajdonképpen az Aranyélet két fiatal színészével már el is kezdett. A Mirát alakító Döbrösi Laurának ugyan van tapasztalata már tévés és filmes munkákban, Olasz Renátónak viszont ez az első komolyabb szerepe, megelőzőleg a Magyarországon forgatott Galopping Mind című holland filmben volt kiemelt statiszta, illetve a Torontóban is sikerrel szereplő A kamaszkor végében is ő volt a csábító. Döbrösi dolgozott Dyga Zsombor rendezővel a Couch Surf című filmben és az Egynyári kaland című sorozatban is. Mindketten hatalmas lehetőségként élik meg az Aranyéletet, Döbrösi pedig elmondta azt is, hogy habár mindenki folyamatosan azzal traktálja, hogy menjen külföldre az angoltudása miatt, ő inkább itthon szeretne dolgozni. Amikor megkérdeztem Dygát és Olaszt is, hogy milyen filmet láttak mostanában, mindegyikőjük a Victoriát említette, a 140 perces, egy snittben felvett német bankrablós sztorit, mindketten el voltak ájulva tőle, de a színész azt is hozzátette, hogy az Aranyéletben is lesz majd egy olyan hosszú beállítás később, amitől csak lesni fogunk.
Ónodi Eszterrel készült egy hosszú interjúnk, nemsokára meg is fog jelenni az Indexen, úgyhogy abból nem spoilerezek, de azon felül annyit sikerült megtudnom a színésznőtől, hogy valami miatt szinte minden újságíró azt kérdezi tőle, nem fél-e attól, hogy a szerepe miatt kevesebben fogják keresni. Én sem értettem, hogy miért kérdezik meg, mert Janka figurája ráadásul hálás szerep, pont olyan karakter, akit az emberek szeretnek utálni, de közben meg figyelni is jó, hogy éppen miben mesterkedik.
És ez az egész Aranyéletre igaz.
Ez pedig a díszbemutatón készült videó:
Kong.Kinga 2015.10.30. 15:33:56
Esetleg beidőzitem a videjómagnót.
Kong.Kinga 2015.10.30. 15:35:10
lalolib 2015.10.30. 16:46:51
Eliot Rosewater 2015.10.30. 16:48:50
Iván_a_muzsik 2015.10.30. 18:59:28
hali69 2015.10.30. 21:53:58
knowledge tree 2015.10.30. 21:54:36
Kuoni pásztor (törölt) 2015.10.31. 07:24:23
Pancsuri 2015.10.31. 08:11:17
Hülye aki elolvassa! 2015.10.31. 08:43:02
XasaYasa 2015.10.31. 11:57:42
Az ítélet család.
Ez ugyan az csak más a kultúr környezet és a klisék felhasználása. Kár hogy ez is csak egy átültetett sorozat lesz. :/
griiischdoov 2015.11.01. 14:04:03