Mit lehet mondani egy közpénzből eltartott cég kommunikációs osztályára, ha az abból űz sportot, hogy a nekik írt leveleket vagy minősíthetetlen hangnemben válaszolja meg, kioktatja a kérdező újságírót és/vagy bloggert, félvállról veszi a kérdéseket és tulajdonképpen örülhet az ember, ha az állami nemi szerv válaszra méltatja. A legújabb és meglehetősen otromba húzása a (reményeink szerint) hamarosan távozó sajtóosztálynak (itt bővebben írtunk az okokról), hogy a nekik címzett leveleket és az azokban feltett kérdésekre adott válaszokat egyszerűen kiteszik a Facebookra. Akkor is, ha az ember direkt kéri, hogy ne tegyék.
Márpedig ez így nem kóser. A köztévé sajtóirodája a kommunikációja során adhat ki sajtóközleményt, írhat levelet, valamelyik névtelen/arctalan kollégája (mert nem árulják el ki vagy kik dolgoznak náluk), adhatnak interjút és off the record súghatnak is a sajtónak is, és mindezt ott és akkor osztják meg, amikor akarják. A nekik írt levelek tartalma álláspontunk szerint viszont nem ebbe a kategóriába tartozik. Ha csak a választ tennék ki, még akkor is ideges lenne az ember (erről mindjárt bővebben), de így, hogy a kérdést is, sőt, azt a levelet is, amiben kifejezetten arra kérik őket, hogy NE tegyék, az a szakma szabályainak a Holdig rúgása.
Az újságíró az információból él. Kap egy fülest, utánamegy. Aztán leellenőrzi, hogy amit leír, az megáll-e (ennek minden esetben így kellene történnie, még akkor is, ha egy Facebook-oldal úgy néz ki, mintha az M4 égisze alatt működne, pedig nem), aminek a legegyszerűbb, sőt, leghatékonyabb módszere, hogy megkérdezi az érintett felet, ebben az esetben az MTVA-t, arról, hogy igaz-e, hogy kiszervezik a kommunikációjukat. A választ viszont nemcsak emailben, kapja meg, hanem az MTVA egyik nyilvános Facebook-oldalán, ahol bárki láthatja, márpedig a szakma ezt az oldalt elég sűrűn látogatja. Innentől annyi az exkluzív infónak, a cikknek, amit az újságíró írna, hiszen bárki megírhatja, az én munkámból írhat cikket az, aki csak akar.
Ez nem újkeletű egyébként, egyik tapasztalt kollégám mesélte, hogy a minisztériumok előszeretettel játszották el korábban azt, hogy egy hozzájuk érkező, necces megkeresésre nem válaszolnak 2-3 napig, de az infót kiszivárogtatják a baráti sajtónak, és még azt megelőzően megíratják a cáfolatot vagy az érem másik oldalát, mielőtt az eredeti cikknek esélye lenne kimennie. Ez nem feltétlenül törvénytelen, de hogy ótvaros nagy szemétség, és vastagon etikátlan, az biztos. Mint ahogy az is az, amit most az MTVA művel, és még mielőtt bárki is azzal vádolna, hogy sírok itt, mint egy fürdős kurva, nemcsak velem, hanem például a Népszavával is meglépték ugyanezt.
Ezt a posztot három után nem sokkal kezdtem el írni, azután, hogy feltettem még pár kérdést a sajtóirodának - akik ezekre már nem válaszoltak, inkább kitettek egy igen kioktató hangnemű posztot a Facebookra, amiből most csak egy bekezdést emelnék ki:
A valóságtól elrugaszkodottnak tartjuk azt is, hogy gyalázkodó, fölényeskedő, kiotktató (sic!) hangnemben válaszolna a Sajtóosztály, az ellenben igaz, hogy sajtóban megjelenő hamis vagy adott estben sértő megállapításokkal nem értünk egyet.
Namármost. Ha az itt olvasható MTVA-válasz nem fölényeskedő, ha ez a válasz nem kioktató, ha itt nem mentek házhoz a lófaszért a befeszülésükkel, ha ez a reakció normális kommunikációnak számít, ha ezzel minden oké, akkor engem nagyon félretájékoztattak.
astryle 2015.07.31. 17:03:26
Mr. Neutron 2015.07.31. 17:04:22
Nagykörúton túli magyar 2015.07.31. 17:08:13
Le se tagadhatná, hogy indexes... Először tanulja meg leírni, hogy mit is akar :))
Nem kedvelem az MTVA-t, de itt most úgy álltak hozzá, ahogy egy indexes megérdemli.
sixx · http://comment.blog.hu 2015.07.31. 17:13:56
sixx · http://comment.blog.hu 2015.07.31. 17:15:03
Leadfoot 2015.07.31. 17:16:24
Amennyire tudom, kb. folyamatosan több perben állnak az mtva-val, szóval késő.
Egyébként pedig az Index / c:c között még mindig van egy elég nagy különbség - gondolom, sejted, mire gondolok.
kszanaksz 2015.07.31. 17:18:34
Egyébként ez olyannak tűnik, mintha valamelyik lapnak lenne egy infója arról, hogy XY közszereplő meleg, és írnának neki egy levelet, hogy tényleg meleg vagy? Az meg megjelentetne inkább egy közleményt maga, hogy meleg vagyok, így a lap elesett az exkluzív infóval járó gazdasági előnyöktől. Ha mindig ugyanazt a személyt kérdezik és mindig ez történik, érdemes megfontolni, hogy más úton szerezzék meg az információt, ha nem kizárólag a nyilvánosság tájékoztatása a cél, hanem mellette a saját jövedelem biztosítása is (ami természetesen nem elítélendő).
Wasquez 2015.07.31. 17:19:31
sántaclaus 2015.07.31. 17:20:12
Pofám leszakad.
Mostantól én is hatásvadász leszek és használni fogom.
Gunsmoke 2015.07.31. 17:21:23
Másrészről az is igaz, hogy az MTVA-nak feltett "privát" kérdésekre adott válaszokat az MTVA-tól te is rendszeresen kiposztolod egy az egyben, ha az nem tetszik neked. Vagy én vagyok hülye és erre már nem vonatkozik a sajtóetika?!?
Bulcsu.HUN 2015.07.31. 17:22:32
amúgy meg milyen újságírói kérdés az má', ami nem publikus? huh? talán az újságírónak nem valami közérdekszerűség a célja a munkáltató által meghatározott propaganda mellett?
inhibited 2015.07.31. 17:22:58
astryle 2015.07.31. 17:23:05
Dr. Fred Edison 2015.07.31. 17:23:36
padlogaz 2015.07.31. 17:29:50
Nagykörúton túli magyar 2015.07.31. 17:31:43
Dagiiron 2015.07.31. 17:33:00
szupersztori 2015.07.31. 17:37:39
greeen2015 2015.07.31. 17:39:45
"taplóság"..."állami nemi szerv".."ótvaros nagy szemétség"..."fürdős kurva" És ez elméletileg visszafogott... (főleg úgy ami elég szomorú, hogy ez valóban visszafogott. Mert a cikkek nagy része provokatív és primitív stílusban van, amit sokszor olvasni is idegesítő. Pedig az ember sokszor egyet is értene vele, de ez ebben a formában eléggé kontra produktívan hat. Az embernek egyre unszimpatikusabb lesz az aki/akik a kritikákat írják...
sixx · http://comment.blog.hu 2015.07.31. 17:41:26
DrSWAG_InstaProfessorOfYolo 2015.07.31. 17:43:27
BISMARCK 2015.07.31. 17:45:47
greeen2015 2015.07.31. 17:45:52
kercsi vííí 2015.07.31. 17:46:02
Nagykörúton túli magyar 2015.07.31. 17:46:59
Tőled nem várom el..
DrSWAG_InstaProfessorOfYolo 2015.07.31. 17:47:27
Netuddki. 2015.07.31. 17:51:00
Különben megmondom a megfejtést. Ha exkluzív riportot akarsz tőlük akkor fizess! Ezt ugyan szégyellik a szemedbe mondani, de tuti ez lehet a probléma. A mai világban egy legalja celeb is pénzért ad "exkluzív" interjút, akkor a fideszes média sajtóosztálya miért ne tenne ugyanúgy? Zsebre, borítékban csúsztatva persze...
Félázsiai Idióta Degenerált Embergyűlölők Szarhegy 2015.07.31. 17:51:53
greeen2015 2015.07.31. 17:54:01
RandyMarsh 2015.07.31. 17:56:00
Csak szubjektíven! 2015.07.31. 17:56:34
astryle 2015.07.31. 17:58:19
Netuddki. 2015.07.31. 17:58:37
"krain 0 bejegyzést írt és 137 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban. 2012.02.08. óta tag."
illaberek 2015.07.31. 17:58:58
DrSWAG_InstaProfessorOfYolo 2015.07.31. 17:59:06
futyulos barack 2015.07.31. 18:02:23
Hm, ez így tényleg érdekes :)
greeen2015 2015.07.31. 18:08:00
Thrasher 2015.07.31. 18:11:46
"Nem kéne baszakodni állami céggel"
meg az ostoba, csicska, kollaboráns kurva anyádat, azt
ganxta77 2015.07.31. 18:13:06
Eszem, faszom megáll...
bgp 2015.07.31. 18:13:47
Aranyi Gábor 2015.07.31. 18:14:15
kutyamedve 2015.07.31. 18:14:39
Szerintem kúrjátok szájba egymást.
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2015.07.31. 18:22:54
Derítsd ki, hogy ki ilyen nyeglenyuszi, tumblin, fb-n lehet pörgetni az infókat.
Legyen Sixx az MTVA Hivatalos Megszomorítója.
greeen2015 2015.07.31. 18:23:48
gonosz1hal 2015.07.31. 18:25:33
www.nyest.hu/hirek/a-miniszterelnok-vezeti-a-nyelvstrategiai-intezetet
Asd_vagy 2015.07.31. 18:25:36
greeen2015 2015.07.31. 18:31:04
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2015.07.31. 18:33:25
Ha nem hagyod a geciskedést, és visszagecizel, elcsitulnak a kaffogó kormánypincsik.
fotelfasiszta 2015.07.31. 18:36:06
Ovodas modjara megint itt hisztizel, hogy a csunya gonosz kibaszott MTVA megint elhajtott teged a faszba, sot, meg basztatnak is. Amilyen hozzaallassal szoktal irni azokrol az emberekrol, amilyen modorral kozelitesz felejuk, nem lepodok meg az o hozzaallasukon. De ez az ujabb vihar a biliben mar nagyon szanalmas, ahelyett hogy peldaul megtanulnal visszafogottan irni, tovabb szitod a feszultseget. Nyilvan vannak a te oldaladrol is jogos kritikak, de ne legy mar egy alszent fasz, ezt a hozzaallast kierdemelted.
greeen2015 2015.07.31. 18:38:17
agarik 2015.07.31. 18:40:02
A keresett jogszabály amit a nevezett sajtóosztály keres a LEVÉLTITOK.
Sorozatban, szervezetten elkövetett visszaélést követ hát el a nevezett sajtóosztály, amit tételesen és halmozottan kell rájukverni. 5-10-100ezer év múlva meg majd harmadolunk ha megvolt a jó magaviselet...
Cathcart_ezredes 2015.07.31. 18:46:25
Velato 2015.07.31. 18:46:26
Kapitány_1 2015.07.31. 18:49:46
Boka1 2015.07.31. 18:50:00
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2015.07.31. 18:52:05
Aki a hülyeség kategóriáit rendezgeti sorba, és abból tákol politikai preferenciát, az magában már rég lemondott a szavazati jogáról. Mert nem EZEK vannak és az alájuk rendelt nép, hanem egy közügyekkel foglalkozó tömeg, ami a saját hosszútávú érdekeit kell, hogy áterőltesse.
Aki szimpátia, meg ezeklopnak meg ilyenek mentén gondolkodik, az nem is gondolkodik.
greeen2015 2015.07.31. 18:55:43
fran7 2015.07.31. 18:59:13
Ne küzdj a sárban disznókkal, mert rutinjukkal legyőznek és ők még élvezik is.
Velato 2015.07.31. 19:04:28
- Szükség lenne egy levélíró kollégára. Pl. a sixx által idézett levelet nem a címzettnek, hanem a levélíró kollégának kellene elküldeni, aki a kívánt tartalommal és mondanivalóval, de a - hivatalos - levelezési szabályokat betartva, udvarias és stílusos, valamint a lehető legkevesebb objektív kifejezést használva írná meg a valóban elküldésre kerülő leveleket. Pl. szerintem egy hivatalos levélben nem írjuk le, hogy "szerintem". Ha ezt sixx nem érti, az nem baj, csak akkor ne vegyen részt a levelezésben, mert nem válik az újság hasznára.
- Lektorra is szükség lenne. Az utóbbi pár évben nagyon (elfogadhatatlanul) sok az elütés, elírás a cikkekben, ezen kívül sok az olyan címlapon is szereplő blog, ami az adott témában messze nem éri el az elvárható színvonalat és a valós, tartalmas tájékoztatás szintjét.
Sajnos azt gondolom, hogy az indexnél nagyon komoly színvonal zuhanást látunk az elmúlt években. Nem tesz jót az egyébként is szétesett, szétszabdalt ellenzéknek, ha a médiájuk színvonaltalan.
greeen2015 2015.07.31. 19:05:34
sixx · http://comment.blog.hu 2015.07.31. 19:07:37
sixx · http://comment.blog.hu 2015.07.31. 19:10:35
greeen2015 2015.07.31. 19:16:44
"Ne küzdj a sárban disznókkal, mert rutinjukkal legyőznek és ők még élvezik is. "...
Nekem sokkal inkább az jut eszembe, hogy sok mai újságíró kutyáknak nézi az olvasóit é a következő elvhez vallja magát.
"Le kell menni kutyába!
Légy a kutyák királya!
Ne királyok kutyája!" (HBB)
Sajnos sokszor úgy érzem az olvasókat kutyákba veszik és úgy gondolják nekik ez kell, és ezzel lehet képviselni őket.
fran7 2015.07.31. 19:20:28
greeen2015 2015.07.31. 19:21:02
Az újságírói-publicisztikai stílus a politikai és társadalmi kérdéseket felelősen, meggyőző erővel és irodalmi színvonalon tárgyalja.
Felejtsük el az irodalmi színvonalat és máris stílus alatt vagyunk. De én 2015 ben ezt még nem nevezem stílus alatt. De mikor a kocsmai szintre megyünk le a nemi szerves, ótvaros, fürdős kurvás kötőelemekkel, azt mélyen a szakmai stílus alá helyezem.
Kron 2015.07.31. 19:24:58
hazai újságírókhoz, közmédiához lassan már csak akkor fordulunk, ha arra vagyunk kíváncsiak, hogy éppen ma kinek az orra alá fingott alekosz.
agarik: a "levéltitok" nagyon messze áll attól, amit itt keresni kell. alapvetően a levél címzettét illeti minden jog. ha neked bár ki, bár mit ír (néhány extrém esetet leszámítva), akkor azzal te azt csinálsz, amit akarsz. pl. kiposztolhatod a saját fészbukodra is. jogod van rá. az más kérdés, hogy mennyire etikus. levéltitok sértéséről akkor beszélhetünk, ha másnak szóló levelet olvasol illetve hozol nyilvánosságra.
Nbl 2015.07.31. 19:26:41
ɐʇzsılıG soɹoʇoɯɹɐF 2015.07.31. 19:29:25
Ahogy leírtad egyből inaktív lett a trafikos haverunk :)
MEDVE1978 2015.07.31. 19:33:01
2015.07.31. 19:40:11
sixx · http://comment.blog.hu 2015.07.31. 19:45:31
@greeen2015: de az megvan, hogy ez egy blog, igaz?
sixx · http://comment.blog.hu 2015.07.31. 19:49:19
igazi hős 2015.07.31. 19:52:05
2015.07.31. 19:58:59
És vannak, akik annyira ostobák, hogy ennek még tapsolnak is. Kíváncsi vagyok, amikor majd a NAV (egy másik állami nemi szerv, ugye) kommunikál és bánik velük ugyanilyen stílusban, vajon őszinte lesz-e a mosolyuk?
2015.07.31. 19:58:59
És vannak, akik annyira ostobák, hogy ennek még tapsolnak is. Kíváncsi vagyok, amikor majd a NAV (egy másik állami nemi szerv, ugye) kommunikál és bánik velük ugyanilyen stílusban, vajon őszinte lesz-e a mosolyuk?
Velato 2015.07.31. 20:11:28
Változtatni minőségi újságírással, kikezdhetetlen, profi sajtós kollégával, valós érvekkel lehet.
2015.07.31. 20:12:50
Derítsd ki, hogy ki ilyen nyeglenyuszi, tumblin, fb-n lehet pörgetni az infókat.
Legyen Sixx az MTVA Hivatalos Megszomorítója"
aaaaz igen komám, ezt a nyalást tanítani kellene.
greeen2015 2015.07.31. 20:15:05
fran7 2015.07.31. 20:19:12
@sixx: Valahol olvastam, hogy a Fidesz egyik legnagyobb hibája, hogy az EU-ban, Brüsszelben nem képesek egy whisky mellett végig beszélgetni a háttéremberekkel az éjszakát, amivel sok harcot meg tudnának spórolni maguknak és az országnak. Mert hát ugye előttünk mindenkinek térdre kell borulni, mert magyarok vagyunk. Azt gondolom az általad felvázolt üvöltök az ügyfélszolgálattal eléggé kontraproduktív. Mindannyian sejtjük, miért teszi az ember, de a legtöbb esetben nem segít.
recommented 2015.07.31. 20:19:38
A magam részéről leszarom a központozást, meg a nagybetűt, mert nem az a lényeg.
És valóban, fölényeskedő, nem túl udvarias az MTVA sajtóosztályának válasza.
Hogy miért nem érdekel most ez az egész szar?
Mert az MTVA sajtóosztályán ugyanolyan emberek dolgoznak, mint az Indexnél. És az Indexen is született már fölényeskedő, hovatovább a bunkó kategóriába sorolható írás az MTVA-ról. És persze megtehetitek, sőt általában megalapozottan teszitek, ráadásul az MTVA a mi pénzünkből működik, nem egy magánvállalat. De ahogy írtam, ott is emberek dolgoznak, és számomra az teljesen normális emberi reakció, hogy ha ütik őket, akkor visszaütnek. Nem elegáns, de érthető és tolerálható. Lehet, hogy engem sem érintene jól, ha "állami nemi szerv"-eznének, mert én ugyan rendesen végzem a munkámat, de az egész szervezetnél van mutyi. Ja, és természetesen lehet "állami nemi szervez"-ni, törvény nem tiltja. Mint ahogy azt sem tiltja, hogy az MTVA leszarja, mit akarsz, és kirakják a kérdéseidet a fácséra. Csak egyik sem elegáns.
Mercel 2015.07.31. 20:21:15
Csak, hogy tisztázzuk te egy szobád mélyéről arcoskodó náci köcsög vagy.
Aki helyesírás és stílus nélkül gyalázkodik.
Ez ilyen alibimagyar szokás egyébként?
Amúgy kis bzi ha ilyen kemény vagy (meg erős is tudom) akkor takarodj ki izraelbe és ott zsidózz kicsit. Ha Hazajössz egyben tényleg kemény vagy.
Don Diego de la Vega 2015.07.31. 20:21:30
A baj ezzel csak az, hogy ma is volt 20 ezer idióta aki ezt itta.
Don Diego de la Vega 2015.07.31. 20:24:06
2015.07.31. 20:26:16
2015.07.31. 20:32:11
Az Index újságírója az alábbi kérdéseket juttatta el az MTVA Sajtóoszályához: (a kérdéseket és a válaszokat mi számoztuk meg, hogy ezáltal könnyebb legyen a tájékozódás)
"Kedves Sajtóosztály,
1.Eddig ki végezte a műsorkommunikációt?
2. Ki a sajtóiroda vezetője? (Név szerint kérem)
3. Miért jó az bárkinek is, hogy az eddig is hibátlanul működő, pompás műsorkommunikációt mostantól egy külső cég végzi nem kevés pénzért? "
A kolléga kérdéseire az alábbi válaszokat küldtük, megköszönve megkeresését:
1. A Programigazgatóság alá tartozó műsorkommunikációt eddig egy munkatárs végezte.
2. Ezt a kérdését közérdekű adatigénylésként kezeljük, a jogszabályok által előírt keretek között válaszolunk rá.
3. Ahogy azt már korábban megválaszoltuk Önnek, az MTVA a gazdasági racionalizálás, valamint a vállalat működtetése szempontjából úgy ítélte meg, hogy egy külön erre a területre szakosodott céggel kívánja folytatni ezt a tevékenységet.
sixx elfelejtette beidézni a posztot (persze nem direkt)
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2015.07.31. 20:32:53
Dr_utcai_arcos 2015.07.31. 20:33:36
Velato 2015.07.31. 20:33:41
naezjó... 2015.07.31. 20:39:16
Azért káromkodok, mert ez csak 1 komment, tudod.
2015.07.31. 20:40:48
Az, hogy sixx ennek következtében többet baxtatja őket, mint nem, egyéni döntése, akinek nem tetszik a stílusa, nem olvassa legfeljebb. Amikor normálisan kérdezett, akkor sem kapott választ. Az MTVA kormányszócsőként olyan hangnemet enged meg magának, ami igen komor színekben festi le a kormányt. És, ha már ők maguk is a BBC-t veszik alapul. Ha a BBC-nél ilyen stílusú válaszokat adnának akár a legutolsó zugfirkásznak is, az illető kommunikációs munkatársnak már ebédszünetről sem kellene visszafáradnia.
rnz 2015.07.31. 20:46:18
fran7 2015.07.31. 20:47:12
2015.07.31. 20:47:34
A hozzászólásokat eddig végigolvasva, leszűrhetjük a vélemények alapján a tanulságot.
Sixx, ez megint nem a Te napod. Megkaptad a harmadik verést is, most már ideje lenne tanulnod is belőle. Ez még Döbröginek is ment az eredeti változat szerint, Neked is fog remélem.
Találj kérlek egy másik gumicsontot, mert ez túl rágós és állandóan a torkodon akad. Annyi f...ság van a világban, miért kell állandóan az mtva-n rugózni. Megesznek reggelire, láthatod.
Persze, ha megrendelésed van a kilövésükre, akkor szűk a mozgástered, belátom.
Velato 2015.07.31. 20:50:11
2015.07.31. 20:51:21
2015.07.31. 20:54:43
fran7 2015.07.31. 20:56:20
7roller 2015.07.31. 20:56:45
2015.07.31. 20:59:45
Nem gondolod komolyan, hogy még nincs meg a menekülő ösvény, ha rosszabbul alakulnának a dolgok 18-ban?
Ebben az országban soha, senkit, semmilyen állami szervezetben nem marasztaltak még el, mert nem tartotta be a szakmai/etikai elvárásokat.
greeen2015 2015.07.31. 21:00:45
2015.07.31. 21:03:13
2015.07.31. 21:05:40
De azért a te fejedben komoly bajok vannak a fogalmakat illetően. A közmédia szempontjából nincs, nem szabad lennie sem ellenzéki, sem kormánypárti sajtónak, csak sajtónak. Az, hogy ez Magyarországon nem így van, az eléggé szánalmas az országra nézve.
greeen2015 2015.07.31. 21:07:21
2015.07.31. 21:07:43
Azt viszont simán el tudom képzelni, hogy a kezdeteknél egy párszor nem válaszolt az mtv, erre meg már jöttek a sixx-től a megszokott ekézések. Kialakult a felhőtlen viszony, most meg behabzsoltatták egy párszor.
2015.07.31. 21:09:53
2015.07.31. 21:12:55
Viszont ebből a sztoriból, akárhogyan nézzük az MTVA jön ki sárosan. Mert ezek a "kommunikációs szakemeberek", akik még OKJ-n sem tanulhattak kommunikációt el fognak tűnni az intézményből, amint másik kormány lesz hatalmon. Az intézmény hírnevét, viszont a por alá rombolták .. már most.
greeen2015 2015.07.31. 21:15:37
Velato 2015.07.31. 21:18:06
2015.07.31. 21:19:51
Persze, eltűnnek valszeg, ha már el nem tűntek a mostani átalakítással.Tény, a kommunikáció gyalázatos volt az elmúlt időszakban. Nem hiszek benne, hogy ezért szervezték ki külső cégbe, hiszen más ágazatokat is kiszerveztek már az mtv-nél, jól láthatóan anyagi érdekek miatt.
Azt azért remélem mindenki tudja, hogy az mtv-nél nagyjából a wc-papír beszerzéséről dönthetnek egyedül, minden más nem tőlük függ. Így a fikázásnak van is értelme, meg nincs is.
Talán még Ők is tudják mit kéne csinálni, hiszen ott sem mindenki hülye, de nem tehetik.
2015.07.31. 21:21:32
Bírom, amikor egyesek nem gondolkoznak ...
Velato 2015.07.31. 21:23:06
verde66 2015.07.31. 21:24:25
Évekkel ezelőtt írtam, hogy nagy az arcod (leginkább a semmire).
Ha annyira biztos vagy az igazadban, pereld be őket! :-)
2015.07.31. 21:25:25
greeen2015 2015.07.31. 21:26:10
2015.07.31. 21:27:49
trafalgar (törölt) 2015.07.31. 21:28:46
Működik, amennyiben a pénz átfolyatására gondolsz. A műsor járulékos probléma, amivel foglalkozni kell, még ha macerás is. A legboldogabbak akkor lennének, ha a műsorgyártást tokkal-vonóval kiszervezhetnék, mert csak a baj van vele. Maradna a költségvetés, minden külsőben, gond semmi. Csak a a fránya m.törvény ne lenne, ami meghatározza a saját gyártású műsor mennyiségét... Na de, lesz még őszi ülésszak...
csacskakacsamama 2015.07.31. 21:30:20
Járja körül alaposabban, szerezzen még bizonyítékot, és, ha már biztos a dolgában- akkor írja meg!
Ne sírjon, hogy a csúnya MTVA övön alul üt, inkább vegye föl a harcot!
csacskakacsamama 2015.07.31. 21:31:06
Járja körül alaposabban, szerezzen még bizonyítékot, és, ha már biztos a dolgában- akkor írja meg!
Ne sírjon, hogy a csúnya MTVA övön alul üt, inkább vegye föl a harcot!
2015.07.31. 21:31:19
2015.07.31. 21:35:17
greeen2015 2015.07.31. 21:35:43
Pic 2015.07.31. 21:36:58
1. Sixx olyan szinten ekézi az MTVA-t, hogy bárki aki az asztal túloldalán ülne az azt mondaná, hogy "Na idefigyelj kisanyám, elmész te a ...."
2. Sajnos azoknak is igaza van, akik azt mondják, hogy lehet ilyet mondani, DE csak házon belül.
3.Abban viszont tévednek, hogy csak állambácsi nem mondhatja ilyenkor azt amit szíve szerint mondana. Állambácsi hivatalból kiszolgál és kell kiszolgáljon. Persze kiszolgál de közben tojik a fejünkre és ezt érezteti is azaz kedves nem nagyon szokott lenni, de legalább, bürokratikus, modoros és hivatalos. Ha nem közszolgákról beszélünk, akkor miről? bizniszről. Bizniszben meg pláne SENKI nem mond ilyet. Egy multi főleg nem, de még egy kisvállalkozás, aki kereskedelemben, iparban, szolgáltatásban dolgozik SEM mondja ki. Helyette nagyon udvariasan egy teljes A4-es oldalon korrektül megindokolja miért nem és a mondandó lényegét vagyis az "Elmész te.." kezdetű részt úgy írja körül, hogy az ügyfél még meg is köszöni azt.
4.
Amit az MTVA-s srácok művelnek az sajnos minősíti az újságíró szakmát. Stilisztikailag, műveltségileg, PR és marketing szempontból is LEVERI a lécet. NAGYON gyenge.
Ez buta és bunkó viselkedés nagyfokú felkészületlenséggel párosítva. Gáz.
5.
Sajna Sixx sem ártatlan a dologban. Csak a minimum levelezésben kötelező udvariassági formulákat alkalmazza a leveleiben (jónapot, viszlát) aztán odabaszza nekik a kérdést.
a,)
SEMMI erőfeszítés nem látszik részéről valamiféle plusz udvariassági kört berakni levelébe, hogy érezzék a jószándékot és a tiszteletet még ha nincs is :)) vagy valami banális magyarázatot odapingálva miért is kell neki az info.
b,)
Nincs benne jószándékra, segítőkészségre motiváló bla bla bullshit mellébeszélés mint "Szeretnék erről egy összefoglalót írni, hogy korrekt tájékoztatást adjak olvasóinknak, de sajnos hiába kutatok információ után, nem sikerült. Bocsánatot kérek Önöktől, hogy rabolom értékes idejüket, de egy kétségbeesett szakmabeli kollégájuk várja segítségüket."
Persze ilyenkor a túloldalon is leesik rögtön, hogy "kicsit mintha hülyére vennének itt, de látszik, hogy belefekteti az energiát és azt értékelem." Nosza kap egy hasonló nesze semmi választ. eredmény nincs ugyan, de mindkét fél elmondhatja, hogy korrekten járt el.
c,)
Egy az ügyintézőt és/vagy szervezetet és/vagy céget dícsérő, komoly nyelvcsapásokkal megtámogatott kérés is meg szokta lágyítani a szíveket, mert sajnos vannak olyan emberek akiknek ez melengeti a szívét, bármilyen undorító dolog is ez mindkét részről. (pfúj, de ilyen az élet.)
d,)
Ha már egyiket sem akarom, és tudom, hogy úgysem kapok semmit, akkor a pennámat vitriolba is márthatom és az összes eddig említett pontban leírtakat kihasználva rittyenthetek egy olyan levelet, ami a felszínen annyira gejl, hogy húúú, miközben csak a hülye nem látja, hogy "Szarok én rátok törpék, próbáljátok ezt a szellemi magasságot elérni és akkor megengedem, hogy kezet csókoljatok."
Sixx egyenes ember amit személy szerint értékelek, mert nem bájolog az ibolyaillatról, ha egy kupac végbélsár van az asztalon, hanem megkérdezi, hogy "Mi ez a szar itt?"
Sixx semmit nem alkalmaz. Ismerve az emberi dolgok működését ez komoly hiba.
Sőt időnként érzek a levelekben egy kis rosszindulatot és emiatt nagyon kilóg a lóláb, hogy "Csak azért kell ám ez az információ, hogy megint jól beszívassalak benneteket és beledöngöljelek a földbe!" A csomagolás hiányzik!!!!
Sixx Csak odalöki a mondanivalót semmi takarással és elvárja, hogy ugorjanak a szavára...
Tisztellek, kedvelem a fanyar, szókimondó stílust CIKKBEN, de az életben hivatalos levelezésben ez nem így megy.
Öregem! Ha szívatni akarod őket (mert megérdemlik) akkor vedd a fáradtságot és fuss egy tiszteletkört, csomagold a mondanivalót és fogd vissza magad, míg meg nem kapod amit akarsz.. Aztán durr bele, lehet odacsapni, kifigurázni, szembesíteni a hülyeséggel.
Velato 2015.07.31. 21:37:15
trafalgar (törölt) 2015.07.31. 21:37:27
2015.07.31. 21:37:56
Velato 2015.07.31. 21:38:49
tavolirokon2 2015.07.31. 21:40:19
Mi meg jobb hijjan ezt olvassuk az ujsagban, mint "hirt". Kb mint mikor a kerTVn az a content, hogy az egyik musorba meghivjak a masik musor bemondojat.
Holnap ugyanitt: Egy indexes ujsagirot megbuntettek a kozteresek tilosban parkolasert. Biztos bosszubol, es nem azert, mert ez a munkajuk.
trafalgar (törölt) 2015.07.31. 21:43:15
Azért azt lássuk be, hogy a hatalomnak megvan az a furcsa szokása, hogy "szűken mérsz, hisz nagyúr vagy", nem csak itt, mindenhol. Már Torgyán dr. is megmondta, hogy "sas nem kapkod legyeket".
2015.07.31. 21:43:58
greeen2015 2015.07.31. 21:44:32
2015.07.31. 21:50:24
Ja, Romániát én nem idealizálom, én aztán nem. Ugyanis jól ismerem. Persze, szerinted ez sem igaz ...
greeen2015 2015.07.31. 21:53:07
2015.07.31. 21:57:56
Nem minden okés ott sem, de speciel ebben a kérdésben jobban állnak, mint Magyarország. Tudom, hogy nem tetszik neked, de ez van.
bloglegelő 2015.07.31. 22:04:08
még hogy megkérte (az ilyen-olyan hivatalt), hogy NE tegyék ki, amit nekik írt
viccnek is gyenge
2015.07.31. 22:08:45
greeen2015 2015.07.31. 22:17:00
Secnir 2015.07.31. 22:20:10
"2. Ki a sajtóiroda vezetője? (Név szerint kérem)
[....[
2. Ezt a kérdését közérdekű adatigénylésként kezeljük, a jogszabályok által előírt keretek között válaszolunk rá."
nem. ez nem közérdekű, ezt az impresszumnak kell alul tartalmaznia, vagy a contactsnak.
példa:
www.origo.hu/site/impresszum/index.html
mno.hu/impresszum
www.atv.hu/impresszum
mandiner.hu/impresszum
index.hu/impresszum/
és hasonlítsd össze ezzel:
mtva.hu/hu/impresszum
csak jelzem: az utóbbi közpénzből készült, joomla templateből (büszkén hirdetik is), nulla tartalommal...
2015.07.31. 22:28:47
A gond az, hogy sixx írhat amit akar de MTVA-nak kurvára nem illik ilyeneket írogatni...
CyberPunK 2015.07.31. 22:37:25
sixx · http://comment.blog.hu 2015.07.31. 22:50:48
cradbox 2015.07.31. 23:02:45
A baj az, hogy Te nem vagy újságíró.
Még nagyobb baj, hogy ilyen műfajú ember a teljes Indexben sem nagyon található.
Lehetsz blogger, tartalomgyáros, véleményvezér - tulajdonképpen ezekben jó is vagy.
De ez nem újságírás, mint ahogy az sem, ami az anyaoldalon megy: egyéni sérelmek címlapra pakolása, meglehetősen pontatlan hírügynökségi átvételek (kormány/parlament öszekeverése), sok átolvasatlan PR cikk és "elemzés". Élményszámba megy, ha tényleg valami cikkhez hasonlító dolgot lehet olvasni, amin látszik, hogy dolgoztak vele.
Úgy vagy Te újságíró, ahogy Ördög Nóra tv-műsor szerkesztő :-)
De mindez nembaj, mert tökjó, szórakoztató amit csinálsz, és alapvetően jó témákat feszegetsz. Csak a szakmát, azt ne gyalázzuk már tovább, már úgysincs...
CyberPunK 2015.07.31. 23:13:28
sixx · http://comment.blog.hu 2015.07.31. 23:17:09
sixx · http://comment.blog.hu 2015.07.31. 23:19:04
Félázsiai Idióta Degenerált Embergyűlölők Szarhegy 2015.07.31. 23:38:01
Akkor fogsz te itt átkozódni meg habzó szájjal szidni a kormányt, amikor a fideszmaffia bukása után az új kormány ugyanazt fogja csinálni, amit most ezek. Akkor majd csöpögő orral fogsz bőgicsélni, hogy nincs demokrácia, meg nincs alkotmány, meg hogy a rohadt kúrmány lenyúlt mindent magának a közéletben, meg hogy a szeretett Kúrbán, Lázár, Rogán plakátképe ott van minden busz, taxi, repülő járatra kinyomtatva, miszerint "Ezek lopták szét az országot!", meg a rezsiszámlára ki lesz nyomtatva, hogy "Ha nem lett volna a fideszmaffia kormányzás, akkor dupla ekkora is lehetett volna a rezsicsökkentésed"
Hogy fogtok ti még szopni meg szenvedni, amikor a fideszkomcsijaitok módszerét majd ellenetek fogják felhasználni!
Reszelő Aladár 2015.07.31. 23:41:56
greeen2015 2015.07.31. 23:45:26
Francois77 2015.07.31. 23:52:58
Rövid G. atya 2015.07.31. 23:53:09
Rövid G. atya 2015.07.31. 23:54:55
greeen2015 2015.08.01. 00:10:17
Francois77 2015.08.01. 00:10:40
2015.08.01. 00:46:22
recirkulációs kör 2015.08.01. 00:58:36
Igen, elütés, de egy hivatalos(nak szánt) levelet egyrészt átolvasok megírás után, másrészt futtatok rajta helyesírás-ellenőrzőt.
Mondjuk ezt a cikkekkel is illene megtenni, annyira nem rohadtul sürgő egyik anyagotok sem, hogy ez a plusz 3 perc ne férne bele.
Ráadásul ha ti tiszteletlenek vagytok (mert azok vagytok, te különösen), akkor ne csodálkozzatok, ha veletek szemben is azok mások. És nemcsak erre az egy levélre kell gondolni, hanem pl. az írásaitokra is itt.
Tudod: amilyen az adjon isten, olyan a fogadj isten.
recirkulációs kör 2015.08.01. 01:02:57
"az Index / c:c között még mindig van egy elég nagy különbség"
Konkrétan semmi.
A C:C az Index része, amit valamiért blognak neveznek. Pedig egyáltalán nem az.
Ez egy rovat, ahova cikkeket írnak az egyetlen sixx kivételével totál tehetségtelen, stílustalan, írni is alig tudó segédmunkások, akiknek leginkább a földeken lenne a helyük, kapálni a krumplit, és nem írogatni bárhova, mert arra teljes mértékben alkalmatlanok, és ezt már sokszor bizonyították.
recirkulációs kör 2015.08.01. 01:31:57
Nem tudom, mit vagy megsértődve, csak olyan stílusban válaszolt, ahogy te írtál neki.
Ha ez trollkodás, akkor te kezdtél el trollkodni.
2015.08.01. 01:32:55
Mesélj még, én olyan hiszékeny vagyok, tudod még az is közös bennünk, h én sem tudom használni a számítógépet, így én sem tudnám kitörölni, kitakarni a személyes infókat egy kibaszott levélből, te mesemondó.
borgen 2015.08.01. 01:46:20
recirkulációs kör 2015.08.01. 01:47:33
Mondjuk ahol egy Sajó Dávid, Kalas Györgyi, Thüringer Barbara (aki még másolni sem tud a szerencsétlen, nem írni), Klág Dávid, Szűcs Gyula, Hegyeshalmi Richárd, Kolbert András vagy Tuna Judit dolgozhat és írhat egetverő faszságokat nap mint nap, pláne hogy ezért pénzt is kap, és ha már tévedésből felvették, nem rúgják ki az első héten, nos, ott nem nagyon folyik újságírás, csak betűkalapálás.
recirkulációs kör 2015.08.01. 01:49:08
Nem 2010, hanem 1990 óta.
És ugyanaz a maffia, csak időnként cserélődik a keresztapa.
Serivor 2015.08.01. 02:36:04
2015.08.01. 07:16:04
Félázsiai Idióta Degenerált Embergyűlölők Szarhegy 2015.08.01. 09:51:07
persze te degenerált, annyira szarsz te itt a mostani Kúrbán diktátorra meg az állampolgárokon uralkodó intézményeire meg csatlósaira, hogy egész nap ezeket véded.
Most hogy belédvágod a felismerés, hogy egy nap te kerülsz majd a szopóágra a fideszkomcsijaid bukása után, most meg ordibálva hisztizel. Ahogy előre megírtam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
izellajos 2015.08.01. 10:43:59
vajdasagi 2015.08.01. 12:24:51
vajdasagi 2015.08.01. 13:19:07
Ezzel a véleményeddel egyet lehet érteni, de szerintem nem ez a lényeg, hanem az, hogy aki közpénzből él, az a munkája során többet köteles elviselni, és nem szabad neki tapló stílusban kommunikálnia. Aki nem közpénzből él, az is jobban tenné, ha javítana a stílusán, de az mégiscsak más megítélés alá esik.
Kitty Farkass 2015.08.01. 13:57:39
greeen2015 2015.08.01. 14:51:23
greeen2015 2015.08.01. 15:18:50
Eszter Tesztel 2015.08.01. 16:38:12
unionista᠍᠍᠍ (törölt) 2015.08.01. 17:38:48
ez akkor lenne igaz ha az index direkt előfizetéses rendszerben reklámmentesen működne. csakhogy nem ilyen. ebből következően ha megveszel egy terméket, akkor annak az árában közvetlen ott van az origo, az index, az rtl klub, stb. reklámbevétele. ha akarod, ha nem. ráadásul az mtva-t leválthatod. szavazhatsz olyan kormányra, ami az mtva költségvetését csökkenti. és olyanra is, ami a "szabad" sajtó költségeit megnöveli. különadót vet ki ezekre. ez egy hatalmi játszma. nem közvetlen vásárolsz. mindenki az adófizetők pénzét költi. és a kultúrát mérgezi. sixx ugyanúgy, mint az mtva sajtóosztály. te is, én is, mindenki. ez egy ilyen patkány közeg.
vajdasagi 2015.08.01. 17:55:33
Szóval fényévekre van a rendőrök és MTVA-sajtósok hasznossága és emberi értéke.
greeen2015 2015.08.01. 18:16:57
2015.08.01. 18:50:21
2015.08.01. 18:58:28
Ja, és mellesleg a Dove termékeket is rendre ilyen diszkontokban szerzem be (bocs, ez a gyengém, ez a termékcsalád). Tudod miért? Mert az ázsiaiknál reális az ára egy tusfürdőnek, 480 forint. Az kb. annyi mint Németországban. Csakhogy a DM, Rossmann, Müller és egyéb drogériákban itt az ára 650 forint körül van, akcióban 599. Ez nagyon drága, mivel ugyanezen drogériákban ugyanezek termékek, de Németországban 1,25-1,50 euró körül vannak.
2015.08.01. 19:01:40
@Orbán Viktᴏr: Rád meg pláne a fentiek vonatkoznsk, te senkiházi troll.
greeen2015 2015.08.01. 19:01:46
2015.08.01. 19:06:07
És szórakozz a kedves szüleiddel, de ne velem, akinek a családja tövig beszopta a Ceaușescu korsyokat. Te ostoba troll, te!
greeen2015 2015.08.01. 19:12:45
2015.08.01. 19:15:57
Szánalmas vagy.
2015.08.01. 19:18:24
agarik 2015.08.01. 19:33:38
Azaz ha Ön küld nekem egy ritka ostoba emailt, amiben pl. pucéran mutogatja magát, azt én nem rakhatom ki a netre csak úgy, mert azzal megsértem a levéltitkot - ez számos pert (és ítéletet) hozott már facebook, képmegosztók stb. oldalak kapcsán.
A dolog egyértelműen bűncselekmény, és elkövetője nyilván minimum úgy jár, mint az usa postás aki nem vitte ki a rábízott leveleket: darabjáért 7 napot kapott, 1200 év múlva harmadolással szabadulhat feltételesen... (minden idők leghosszabb börtönbüntetése az övé!)
greeen2015 2015.08.01. 19:39:38
greeen2015 2015.08.01. 19:47:42
2015.08.01. 20:07:46
És ilyen "Jó utat vándor" hülyeségekkel üldözi el az ország azt a jelenleg teljes erejében levő, képzett munkaerői réteget, akik megtermelhetnék a mostani 50-es korosztálynak a nyugdíját. De mivel szó szerint elzavartok az országból, ha nem állunk be bégetni, így majd kíváncsi leszek... 15 év múlva, ki állítja elő majd a nyugdíjakat (az Audinál és Mercedesnél alkalmazottokon kívül, mert ők sem tudnak eltartani egy több milliós réteget, akik ma Magyarországon így vagy úgy, de állami támogatásra szorulnak. És az évtizedekig munkaképes, fiatal, és fiatal középkörú munkaerőt, akiknek a legidősebbje is legalább még negyed századig lesz a munkaerőpiacon .... Nos, őket éppen ezekben az években, és konkrétan mostanában is tántorítjátok el attól, hogy Magyarországon akarjon dolgozni, családot alapítani, jövőt építeni. Ez a munka erő azonban nem vész el, tovább erősíti majd a nyugat-európai társadalmakat. Te meg majd továbbra is siránkozhatsz, hogy "gyarmat" Magyraország. Persze, hogy az, önmagát teszi azzá. Többek között te is, mert megerősítetted bennem a hitet, hogy én itt, soha a büdös életben GDP-t ne termeljek. Majd ti a cégemnek, mert a termékeinket meg veszitek, mintha kellene ... És drágábban, mint Németországban. Ez benne a szép .. :P
Sajnálom, hogy ennyire szerencsétlen az életed, hogy már csak a másba, egy őszinte emberbe való belekötés nyújt valamiféle kielégülést neked.
Szerencsésebb életed neked! Ha nem most, akkor talán majd a következőben ...
unionista᠍᠍᠍ (törölt) 2015.08.01. 20:15:35
hja persze. figyeljem, hogy mit reklámoznak a kereskedelmi médiában. és azokat a termékeket ne vegyem meg, mert ezzel támogatom őket. hülye vagy? arról van szó, hogy az ember ha akarja, ha nem támogatja ezeket a szarokat. és ezt csak a hozzád hasonló "libsik" nem értik. az embereknek annyi beleszólás sincs, mint az mtva támogatásába. és ugye verseny van. miben is? az index és az origo ugyanazt a fost tolja. vagy a tv2 és az rtl klub. csak sixx és néhány agyatlan hisz abban, hogy az ingyen csatornák minőségi szórakoztatást nyújtanak. amúgy meg le lehet váltani a kormányt. lopnak, csalnak, hazudnak reggeltől estig. ezt mindenki tudja. de szabadon megtehetik amíg az alternatíva a "liberális" tábor. őket a többség még jobban gyűlöli.
greeen2015 2015.08.01. 20:18:09
"Szerencsésebb életed neked! Ha nem most, akkor talán majd a következőben ..." az igen, még lélekben is vándorló a filozófiád. Ha gondolod felhívom majd az ezo tv-ben valamelyik mágust és küldetek neked energiát. Olyant ami távol tart a trolloktól, bármerre is visz az utad a világban. hehe
2015.08.01. 20:23:55
Ez a libsizés mellesleg roppant nevetséges, ha nem a magyarországi mocsárban fulladozol minden nap. Egyben rohadt idegesítő is, hogy rögtön rádsütik, ha nem béget az ember. De ma Magyarország a szűklátókörű, alacsony intelligenciájú tömegekről ismert. Sajnos.
Különben, felőlem azt veszel az éhbéredből, amit akarsz. Én csak egy alternatívát ajánlottam neked, ha ennyire ellene vagy a reklámoknak. De ha azt sem tudod, kit reklámoznak, akkor mi ellen is berzenkedsz? A nagy büdös semmi ellen ...
2015.08.01. 20:32:22
greeen2015 2015.08.01. 20:44:12
2015.08.01. 20:48:33
'Ja, és németül meg tuti nem tudsz ... jellemző.
greeen2015 2015.08.01. 20:54:01
2015.08.01. 20:55:33
Tschüss!
unionista᠍᠍᠍ (törölt) 2015.08.01. 21:09:51
mi a probléma azzal ha egy liberálist liberálisnak mondanak. egy ortodox liberálist libsinek. ha egyszer azok vagytok.
cukkmukk 2015.08.03. 10:09:56