Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A simlis és a szende - az Autókereskedők forgatásán jártunk

2015. június 14. 15:30 sixx 81 komment

Soha nem érdekeltek az autók. Nem tudom, pontosan miért, de teljesen hidegen hagyott minden Ferrari vagy Lamborghini, amit látva a haverjaim konkrétan orgazmusközeli állapotba kerültek, és bár láttam, hogy ezek az autók szépek, sőt, tulajdonképpen egy Trabantban is megláttam a plánét, de rajongani, posztert gyűjtögetni nem voltam hajlandó. Egy használati tárgynak minek, érveltem magamban, a porszívóról sem teszek ki színes plakátokat a falra, pedig amikor megláttam az első, nem Raketa tip. eszközt, tényleg lehidaltam a formájától.

wd-truck.jpeg

Ilyen alapállásból elmenni egy kifejezetten autóbuziknak készülő műsor forgatására nem tűnt igazán jó ötletnek, egyrészt azért, mert nekem nem lesz párás a szemem egy Nissan kardántengelytől, mint Karotta kollégának, másrészt meg azért, mert őszintén tartottam tőle, hogy unni fogom magam, sőt, ami ennél sokkal rosszabb, valaki majd ott rájön, hogy semmi keresnivalóm a garázsban, és kihajítanak, mint macskát szarni. Ehhez képest nagyon régen szórakoztam olyan jól, mint az Autókereskedők (Wheeler Dealers) című reality új évadát felvezető sajtóúton, a legendás kaliforniai szörfparadicsom, Huntington Beach kellős közepén.

A környék eleve rémesen jól néz ki, az autópálya az óceán mentén tekereg, a másik oldalról meg olyan földszintes, gázfűtést soha nem látott, könnyűszerkezetes házak szegélyezik, amilyenben mindig is szerettem volna lakni, na nem Budapesten vagy Debrecenben, hanem itt, a konstans 30 fokos melegben fürdő Del-Kaliforniában. A pálmafák és rendezett sövénykerítések között viszont nemcsak bikinis csajok locsolgatták egymást, mint egy Crazy Town videóklipben, hanem zacsira feszülős kisgatyában parádézó bajszos-barkós kispolgárok mosták lelkesen a családi ékszereket, és nem, nem arra gondolok amire a kedves olvasó éppen, hanem az autókra.

16728932807_26189eec13_o.jpg

Kalifornia ugyanis az a hely, ahol autó nélkül szimplán nem lehet létezni, a tömegközlekedés még az olyan metropoliszokban is jórészt ismeretlen fogalomnak számít mint LA (nemhogy egy kisvárosban), szóval ha az ember errefelé ki akar mozdulni a házból, akkor vennie kell egy kocsit. A kaliforniaiak ráadásul rajonganak az autókért, ha valahol, akkor itt van értelme elindítani egy angol autós reality amerikai évadát. Ezt már Mike Brewer fejtegeti nekem, az Autókereskedők című műsor egyik házigazdája, az alacsonyabbik fickó, akinek első látásra a szeme sem áll jól, és valószínűleg az utolsó ember lenne, akitől autót vennék. A kissé simlis külső megtévesztő, Brewer egy kifejezetten jó fej angol, akitől most már simán vennék bármit, akár porszívót is, de autót tutira.

"Elképesztő, milyen kincsekre lehet itt rátalálni, csak tudni kell, hová menjen értük az ember" - fejtegeti Brewer, miközben társa, a páros szakember, azaz ebben az esetben autószerelő fele, a többi újságírónak mutogat lelkesen egy sárga romot, amiről csak szuperlatívuszokban nyilatkozik, és pont olyan izgatott lesz az autótól, mint én, amikor legutóbb láttam zombit sárgadinnyét enni. "Vannak olyan találkozók, amik reggel hatkor kezdődnek valami eldugottabb vidéki út menti bisztró parkolójában, nem verik nagydobra őket, de a közismert autópiacoknál sokkal exkluzívabb a kínálat, pompás dolgokat lehet kifogni."

11948697344_2a5e708706_o.jpg

Mike Brewer és Edd China műsora, az Autókereskedők, arról szól, hogy Mike, az egykori, minden hájjal megkent autókereskedő vesz egy lerobbant, leszakadt, romokban heverő, de valamiért értékes és érdekes járgányt, azt beviszi Edd műhelyébe, ahol közösen felmérik, mennyiből lehet felújítani, Edd megcsinálja, Mike meg eladja, és kész. Ez persze csak papíron hangzik ennyire száraznak, a két főszereplő közötti viszonyból jó kis műsort lehet összerakni, ami néhol elég idegesítően mesterkélt, máskor viszont kifejezetten szórakoztató, mondjuk nekem, autók ellen beoltott férfinak hosszú távon rém unalmas, és nem túl izgalmas, legalábbis az alap inkarnáció. Az a spinoff viszont nagyon is bejött, amiben Mike egyedül szerepel, és arról szól, hogy egy bizonyos összegből (3000 dollárból) kell a lehető legjobb autót megvennie úgy, hogy amit megvesz, azt eladhatja, és így lépdelhet szépen felfelé. A vége egy 2001-es Porsche 911-es Carrera lett, szóval Mike nagyon tud alkudozni, és kurvára ért a használtautópiachoz.

Az Autókereskedők a 12. évadra azért költözött át az USA-ba, mert Mike szerint nagyon sok olyan amerikai autó van, amit érdemes felújítani, aztán eladni megszállott gyűjtőknek, viszont mivel egy tévéműsorról van szó, az évadban lesz egy BMW és egy MG is, hogy az európai rajongók is örüljenek, mert a műsor názőbázisa továbbra is Európában van, nem az USA-ban. Maga a műhely egyébként pont olyan, mint amilyennek egy autószerelő műhelyt elképzel az ember mondjuk Hajdúsámsonban, csak abban nemigen áll egy 1965-ös Pontiac GTO csak úgy a sarokban, amiről azt mondta Mike, hogy nagyon értékes és fasza autó, én meg elhittem neki, hiszen megnyerően mosolygott mellé. Arra a kérdésre, hogy meddig lehet ezt csinálni anélkül, hogy unalmas lenne, Edd azt felelte, hogy most tartanak vagy 100 autónál, de úgy érzik, hogy minden autó annyira más, és annyira különböző a sztorija, hogy egyelőre nem fenyeget az unalomba fulladás veszélye.

16889949829_7eca7259e1_o.jpg

Egyszerre két autón dolgoznak általában, amikor ott voltunk, egy 1959-es MGA volt az egyik amit Mike egy gyűjtőtől vásárolt meg Los Angelesben, borzalmasan giccses állapotban, hiszen vérvörös bőr borította a belsejét, ami a karosszéria fehér színével együtt valóban érdekesen nézhetett ki - erre 14 000 dollárt költöttek első körben (a 15 000 dolláros büdzséből), aztán amikor Edd megnézte közelebbről, Mike szerint kiborult, és azt kérdezte, hogy teljesen elment-e a maradék esze is, mert a felújítás benne lesz még legalább 10 000 dollárban, amit egyébként nem a műsor fizet, hanem Edd és Mike közös cége.

Az MGA egyébként elég ritka autó, és az, hogy itt, az USA-ban talált rá egyre Mike, elég meglepő volt számára, általában vidéki angol sufnikban szoktak állni az ilyenek. “Az a legjobb pillanat minden műsorba, amikor rátalálok valami kincsre, amiről első látásra nem biztos, hogy mindenki meg tudná mondani, milyen értékes autó. Én látom benne a lehetőséget, azt, hogy ha rendesen felújítjuk, akkor egy gyönyörű, és értékes autó lehet belőle” - magyaráz tovább Mike az MGA-ről, amire egyébként nagyon büszke, mert az egyik legjobb munkájuknak tartja. “Tessék, ez az autó és a Pontiac is fényesen bizonyítja, miért érte meg idejönni - az MGA kivételesen jó állapotban volt, a Pontiac GTO-t Európában pedig nem lehet fellelni.” Mondtam neki, hogy jöjjön egy Magyarországra, és keressen itt eladható veterán autókat, mire bólogatott, hogy lehet bekerülünk a szórásba a következő csereberés évadban, már ha lesz belőle még egy. Remélem, nálunk fog kezdeni egy Trabanttal ha abból Ferrarit tud csinálni, meg kell tenni gazdasági miniszternek.

16456050003_b7e6966aed_o.jpg

Mike a páros motorja, hogy ilyen sportriporteres fordulattal éljek, ő beszél többet, és láthatóan élvezi, hogy az újságírók rá figyelnek (vagy tízen voltunk, mindenfelől, köztük egy alkoholista angol faszi Dubajból, aki a Star Wars forgatásáról az első lesifotókat közzétette), de jó érzékkel hagyja, hogy Edd vegye át a szót, amikor a tulajdonképpeni melóról van szó, hiszen az ő szájából ez sokkal hitelesebben hangzik. Mindketten szeretik a műsort, az egyértelmű, Mike már nagyon fiatalkora óta foglalkozik klasszikus autókkal, és van is neki vagy nyolc otthon, amiket nem akar eladni, mert hát miért adna el egy 1968-as Camarót vagy egy Ford Mustang fastbacket. Milyen egy unalmas autó, kérdezem, mert eddig csak izgalmasakról volt szó, mire Mike és Edd összenéz, és mindketten azt mondják, hogy azok a kisautók (értsd: sima négyajtós szedánok), amiket a reptéri autókölcsönzőben adnak az embernek. “Elvisz A pontból B pontba és kész, se lelke, se stílusa, kedve sincs benne ülni a szükségesnél tovább.”

A műsor egyelőre csak erre az évadra költözött át az USA-ba, ami Mike szerint nem volt zökkenőmentes, hiszen egyrészt mások a rendelkezések, törvények, és sok a papírmunka a forgatáshoz szükséges eszközök, berendezések engedélyeztetésével vagy mivel, amit nem teljesen értettem, mert a logikus az lenne ugye, hogy a műhelyhez hasonlóan bérelek stábot is, de mit értek én az ilyesmihez. Másrészt magánéletileg okozott nehézséget a költözés, mert Mike családja maradt Angliában, a lánya most kezdi az iskolát, nem akarták felborítani az életét neki is, így viszont agglegényéletet él, és neki kell mosnia magára, amin mindenki udvariasan elheherészett, mert azért annyira nem nagy truváj belegórni a szennyest a mosógépbe. A költözés azonban a műsor szempontjából megérte, mondja Edd, mert az amerikaiak teljesen máshogy állnak hozzá az autókhoz, és ez a műsorból is lejön majd remélhetőleg.

Az Autókereskedők Amerikában játszódó évada ma estétől (ismét) látható a Discovery Channelen.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Boka1 2015.06.14. 15:55:20

Nem azt az autót újítják fel, amit roncstelepről vesznek. Azt csak pofozgatják a felvétel erejéig. A kész csillogó autót egy márka klub adja kölcsön. A kész történet viszont nagyon kerek. A házfelujítási műsorok is ezen az elven működnek. A szereplők és a bútorok is statiszták. A szponzorok meg a titoktartási szerződések valódiak.

Kovacz Lojzi 2015.06.14. 16:00:28

Akárhogy is van a lényeg hogy sokszor az a kipofozás igencsak látszólagos...

melaena 2015.06.14. 16:30:21

@Kovacz Lojzi:
Igen,de ezt az eladasi ar is tukrozi.
Ha megnezed a magyar arakat az olyan autok koreben,amikbol ok valogatnak.
a legolcsobb napi hasznalatra szant es a legdragabb kozott 4-500 szazalekos differenciak is vannak.
Nagyon ritka, hogy egy autot ok "OT vizsga" szintre javitanak meg.
Az annyira felnyomna a kesz kocsi arat, hogy honapokig,evekig kene hirdetni,mire elkel.

Eltuntetik a nagyon latvanyos kulso hibakat,javitgatjak a feltuno belso problemakat,viszont az ,hogy a vevo lelakja 1 ev alatt a verdat,vagy rakolt megegyszer annyit es tipp-top allapotura csinaltatja meg,mar az o dolga.

melaena 2015.06.14. 16:32:51

Egyebkent meg ne szerenykedj sixx, van neked autos multad.
Eleg jo biodiszlet voltal a 3.2-es Totalcarban :)

Samott 2015.06.14. 16:33:46

"Az Autókereskedők új, Amerikában játszódó évada ma estétől látható a Discovery Channelen." - ize, pentekenkent volt es a multheten ert veget... igen, pont ez az amcsiknal forgatott szezon.

Hermesz Konrad 2015.06.14. 16:35:22

Először is szeretném leszögezni, hogy én sem vagyok autóbuzi.
Viszont régebben jó pár részt láttam a sorozatból, és nézhető volt, tetszett.
Nagyon nem tetszik a cikkíró stílusa. Komolyan nem értem, hogy ha abszolút nem érdekli a téma, és nem szakértő, akkor mi a fenének vállal ilyen munkát, hogy ilyen témáról tudósít, vagy ilyen hülye a főnöke, hogy alkalmatlan embert jelöl ki egy feladatra?
Az témától undorkodó, értetlen, idegenkedő, buta stílusa abszolút nem humoros, ha annak szánta, hanem elrontja, és "savanyúvá" teszi, az amúgy érdekes témát.
Javaslom a cikkírónak, hogy ilyet többet ne csináljon, mert nem fog jót tenni a karrierjének.

Hermesz Konrad 2015.06.14. 16:43:33

@Boka1: Hány részt láttál már? A műsorban ez abszolút nem így látszik. A rendszámot is átíratják szerinted? Van esetleg egy link, ahol ez le van írva, amit állítasz, vagy csak xy ismerőse mondta? Tényleg érdekelne, hogy mi az igazság. A házfelújításoknál egyértelmű a reklám jelleg, de egy használt autónál max. a felhasznált segédagyagoknak, alkatrész forgalmazóknak lehet reklám. Semmi értelme "márka klubot" reklámozni olyan autóknál, amiket már nem is gyártanak, nem gondolod? Az meg külön hülyeség lenne, hogy a végén eljátsszák, hogy xy megveszi az autót. Az már nagyon komolytalanná tenné az egészet.

vackor1 2015.06.14. 16:55:16

"Remek " műsor..
Pár adást megnéztem és látva, hogy akár 2-300 fontot is keresnek egy-egy autón, gondolom rettenetesen megéri..Angliában az a 2-300 font iszonyat sokat jelent, valóságos vagyon.
Azonban soha nem láttam a költségek között az utazás költségét és biztos vagyok abban is, hogy a szigeten mindenkinek van egy műhelye és/vagy egy szerelője is, mert munkadíj mindig csak akkor volt hozzáadva ha vmit ( pl. felnit vagy műanyag alkatrészt ) nem a szerelősrác csinált. Nyilván nincs munkadíja, minek is kellene hozzáadni a költségekhez , pláne arrafele - gondolom - 10-20 pennyért dolgoznak óránként a munkások..
Totál megérné üzletileg.

Tuskó 2015.06.14. 17:00:46

@Hermesz Konrad: "Először is szeretném leszögezni, hogy én sem vagyok autóbuzi.
Viszont régebben jó pár részt láttam a sorozatból, és nézhető volt, tetszett.
Nagyon nem tetszik a cikkíró stílusa. Komolyan nem értem, hogy ha abszolút nem érdekli a téma, és nem szakértő, akkor mi a fenének vállal ilyen munkát, hogy ilyen témáról tudósít, vagy ilyen hülye a főnöke, hogy alkalmatlan embert jelöl ki egy feladatra?"

Én nagyon szeretem őket, a fiam is aki (most 7, de 3 éve is rá volt kattanva) egy-egy műsor után úszószemüvegben és hurkapálcákkal hegeszt, mint Ed és azon kevés műsorok egyike amiket végignéz. Sixx meg pont az az ember akinek az érdeklődése miatt objektív cikk születhet a műsorról. És szerintem jó cikk. Nem hiszem, hogy felveszi a STB-jére mind a 12 évadot, de ha jó egy műsor, felkeltheti egy olyan ember érdeklődését, aki adott topicban full outsider, vagy mint Sixx esetében - frigid.

Tuskó 2015.06.14. 17:02:13

@vackor1: Szerintem bizonyos költségeke őket terhelik, de azért az évadot megveszi a TV társaság amiért enblok fizetnek nekik. Így gondolom mindenkinek megéri.

2015.06.14. 17:08:33

@Boka1: Erre gyanakodtam én is, de volt egy rész, amikor senkinek nem kellett a kocsi és Edd vette meg. Volt olyan rész is, amikor felújítás közben rájöttek, hogy olyan rozsdás, hogy nem éri meg végigcsinálni, így eladták forgalmi nélkül komoly veszteséggel. Semmiből nem állt volna odaállítani egy statisztát, hogy dicshimnuszokat zengve elvigye a felújított autót. Engem meggyőztek, szerintem nem, vagy legalábbis nem totál kamu a műsor.

@Kovacz Lojzi: Ez felújtásról szól, nem olyan kicsicsázásról, mint az amerikai műsorok. Egy-két kivételtől eltekintve nem is mondják, hogy az övék lenne a legjobban felújított darab az adott modellből.

vackor1 2015.06.14. 17:15:07

@Tuskó:

Természetesen NEM a MŰSOR rentabilitásáról beszélek, hanem arról, hogy ha BÁRKI - akár Te vagy én - megvenné ugyanazt a kocsit és neki kellene felújítania a műsorban látható állapotról-állapotra, akkor mennyire érné meg...
Természetesen tisztában vagyok azzal, hogy a műsor rentábilis - különben a második adást sem érte volna meg ott, az átkosban..- és a két srácnak is naggggyon megéri...
Nem erről szólt a szösszenetem..

Üdv! :)

jürgen baromartz 2015.06.14. 17:17:44

@Hermesz Konrad: szerintem, a cikk, nem, volt rossz, csak, a felesleges, vesszőket, kellene belőle, kigyomlálni.

Jaro beszélő botja 2015.06.14. 18:21:02

Nem korai ezt a cikket még kitenni? Ellőni a poénokat?
Elvégre még csak alig egy hete lett vége ennek az évadnak a hazai csatornán, a végén még megtudjuk a cikkből, hogy mit is láttunk.

lutria 2015.06.14. 18:31:34

@nemorino: Azért vannak érdekes jelenetek benne,pl.amikor egy nem igazán gyakori Toyota MR2-est javítottak meg kellett egy bal első sárvédő,Brewer bement a bontóba és "véletlenül" épp ott volt letámasztva egy kifogástalan,karcmentes állapotú sárvédő ugyanabban a piros árnyaltban mint a kocsi-pedig állítólag 3 árnyalatban létezik...
Vagy amikor építettek egy buggy-t,vettek egy bogarat,ledobták róla a karosszériát,majd kidobták az alvázat is mert teljesen el volt rohadva,azután vettek egy új motort,alvázat,műanyag karosszériát minden alkatrészével...Talán a futómű pár alkatrészét fel is használták a donor autóból,de ennyi erővel azt is ugyanúgy levehették volna egy bontó polcáról.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2015.06.14. 18:34:46

Az első-második-harmadik széria még hihető volt, aztán a negyedik tájékán kezdtek jönni a csodák, hogy "itt van fele áron egy autó amiben csak önindítót kellett cserélni meg kitakarítottuk és máris hárommilliót ér" :(
Az, oxfordi vesszőt, meg, szerintem, csak az angolban kell használni,,,

tükörfúró 2015.06.14. 18:39:19

Többféle évad volt, eleinte tényleg ez a kicsit gánygóc tempó ment, az volt "hiba" aminek már a bele is véres volt, a fényezés javítás gyakran flakonból fújás volt, nem mellesleg én azt élveztem talán a legjobban, mert az volt a legvalósághűbb, és hazai viszonyok közt is értelmezhető.
Nomeg abban szereltek a legtöbbet, mutattak meg mindent, hogy hegeszti, hogy alapozza, hogyan old meg akár szívásos melókat is, stb.

Az adokveszek egyredrágábbat részeket én rohadtul untam, a csepegés, hű meg hú, meg állelkesedés az rohadtul nem köt le valahogy, érezték szerintem ők is, mert volt pár kocsi, amihez ilyen tematikus "tesztet" próbáltak, hogy terepjáróval menjenek már terepre, sporautóval versenyezzenek egymással zárt pályán, stb.

Hogy az egyes vagy konkrét autókon buknak néha, illetve mennyire valóságos az egész, tökmindegy, ez show, szórakoztatás és csak bizonyos szempontból üzlet, de ott sem az adásvétel meg a javítás és haszon a lényeg.

A műsort végül sztem vagyonokért veszi meg a tévécsatorna, minden más az egy átlag gyártási költséghez képest aprópénz, még egy zsírúj új ferrari is.
Igy meg értelmetlen azon agyalni "ki mit fizet", úgysem árulják el, mi a tételes alku, és mennyirt keresnek ezen.

Nem keveset, az biztos, voltak olyan autók is egyes évadokban ,hogy önmagukban annyit érnek, mint egy magyar átlagfizetés összesen kb 15év alatt.

Valaki említette a csilivili kocsikat, amiket egy "klub ad kölcsön".
Nos ilyen sosem volt, az a kölcsönkocsi egyfajta tipusbemutató, gyári állapotú referencia volt egyes évadokban, ahol ez is a show része volt, a "roncs" megvásárlása után mutattak egy gyárias restaurált, stb vasat, majd erre hivatkoztak, hogy ezt akarják adott büdzsáből megközelíteni.

Természetesen ez a gyakorlatban nyilván sosem sikerült, konstrukciótól és állapottól függ, mennyire volt betegágy a gép eredetileg és mi lett a végén.

Azért voltak részek, ahol legendás, masszív konstrukciójú, eleve jó állapotú, kínálat teteje felé található drága vasakat vettek, sokat is tudtak költeni, telifény, újkárpit, váltófelújítás, kikasztnizás, tényleg kisebb felújításnak, ha nem is retaurálásnak beillett a produkció.

És az is látszott, hogy kint ezt igy meg is fizetik, lehet ezen keresni, bőven megéri evvel foglalkozni, ha valaki ért hozzá, dehát ez nem újdonság, van ilyen műsor halomnyi.

Nekem pl nagy kedvencem régóta a gas monkey, pedig ott is teljesen egyértelmű, nem a Rawlings gyerek pénze van benne, és főleg nem ő kezdett úgy "egy szál szerelővel" egy csóró 3 állásos műhelyt ,hogy közben milliárdos (dollárban) "haverjai" vannak.

tükörfúró 2015.06.14. 18:54:12

@lutria: A blokk maradt, csak rendbeszedték meg kapott valami minimáltunningot is.

www.youtube.com/watch?v=w0TzoRhKH10

A teljes autó átépítés épp azt mutatta meg ,azért kellet autót venniük, mert olyasmi ez, ami magyarországon elképzelhetetlen.

Az ugyanis a hatóságok előtt ott az eredeti bogár. SENKIT nem érdekel, hogy "semmi" nem maradt belőle.
Miért? mert Bogár? az. Vázat cseréltek? naés, lehet. Más a kaszni? Nabumm, lehet.

Egy kitt-re, amit ők raktak össze bontott lomokból, sokkal nehezebb (drágább) papirt kapni, bár ott ez sem lehetetlen, még magánszemélynek sem...

Igy meg a bogár egy másik kinézettel maradt ami, áttették a rendszámát a lomnak oszt jóvan, szinte vadiúj kocsi lett belőle.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2015.06.14. 19:01:52

Csak nekem tűnik disszonansnak, hogy a roncsok úgy néznek ki mit amik frissen fordultak ki a gyárból, sehol egy olajfolyas vagy egy befogadására csavar vagy gombfej. Engem azért ez egy kicsit zavar.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2015.06.14. 19:43:55

@tükörfúró: az vágod hogy a majmok majdnem tíz évvel ezelőtt már voltak a Discoveryn? s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/69/61/ed/6961eda88fae832c76ecc58cdf472f6c.jpg
Csak akkor még ez a viselkedés nem illett a csatornához, rövid úton megszabadultak tőlük. Úgy tűnik, leért a Disco az ő színvonalukra.

Leone_510 2015.06.14. 20:00:53

pár részt láttam de után meguntam mert egy kaptafa műsor, persze aki szereti az autókat annak bejön, kivéve a posztoló :)

bobyewing 2015.06.14. 20:06:08

heh

valaki irta, hogy kamu az egesz. teeeenyleg? ez egy showmusor -van neki rendezoje, producere, vagoja, fo es mellekszereploje, statisztai - sok evaddal, tehat a nepek szeretik, jo a nezettseg -azaz gazdasagilag megeri fenntartani- ezert nem kell, hogy az egyes eladott termeken legyen jelentos haszon.
valaki irta, hogy nem OT-re keszitik fel a kocsikat -ez igaz. de nem is kell. Ha nem tunt meg volna fel, az elmult 15 evben a Discovery -meg mindenki mas is- rafekudt az epitgetos temara (auto szuletik, versenyauto szuletik, helikopter szuletik, occ, rides, GMG, overhaulin -na ez aztan a parasztvakitas- stb) es a recept mukodik, az emberek faljak, a vilag minden tajarol bamuljuk tatott szajjal.
ettol jo ez a musor. eladja azt az almot, hogy veszel egy 205-ot/mr2-t/911-et/lexust/jensent/dinot/chargert/bel airt/deloreant es megcsinalod otthon, magadnak, a garazsban, mert mindent meg lehet szerezni hozza, es mindent ki lehet javitani... lattam a tvben azt mondtak!

ezt az almot adja el. ezert szeretjuk. mert akarjuk, hogy nekunk is menjen. mert jok a vagasok, sosem fogy el a penz, nem latjuk a szivasokat, nem varunk heteket egy alkatreszre, nem kelunk hajnalban es fekszunk ejfel utan, mert valami beragadt es nem jon ki, csak bekapcsoljuk a tvt este 8kor es elvezzuk a showt hideg sorrel a kezunkben labunkkal az asztalon vacsora utan -nezhetnek az erden hotelt is, de akkor magunk is agyhalottakka valnank..
A roncsok ujnak latszanak? (Magyarorszagon meg 20 evet mennenek igy ahogy vannak!) Es?Kamu a vasarlo? ki tudja!? kamu a kesz kocsi? lehet! (bar volt egy evad, ahol vegigjartak az eladott autokat) gazdasagilag csod az egesz? kit erdekel! nincs is alkatresz hozza? naes! eladhatatlan lenne? mit szamit! ez egy show... es ezt igy szeretjuk. mert a sajat gyerekkori almunk van benne. ezert jo.

ennyi

sixx · http://comment.blog.hu 2015.06.14. 20:14:15

@Samott: én ezt az infót kaptam, ez van. javítottam, kösz.

Inkák földjén 2015.06.14. 21:48:26

"Az a legjobb pillanat minden műsorba"

Tuti jo a helyrag a mondat vegen?

Punxsutawney Mormota 2015.06.14. 22:27:11

@vackor1: Sok olyan volt, ahol alig egy-kétszáz fontos kerestek. Eddig még hiteles is volt. Számomra ott kezdődtek a problémák, hogy Ed munkabére sehol nincs beleszámolva a büdzsébe. Illetve az is elhangzott néhány alkalommal, hogy "ezt nyugodtan ön is megcsinálhatja otthon", miközben éppen a féltengelyt szerelték ki. Aha, persze...

Punxsutawney Mormota 2015.06.14. 22:32:34

@nemorino: Igen! A régebbi műsorokban még kölcsönkérték a felújítandó autó fan-clubjából a legjobb állapotú autókat, és Mike mondta, hogy szeretné így felújítani az autót, de pénz és idő hiányában esélye sincs rá. Aztán ezeket a fan-clubbos, csili-vili autós betéteket elhagyták.

vackor1 2015.06.14. 22:37:46

@Punxsutawney Mormota: Szerintem én is erről beszéltem...

Punxsutawney Mormota 2015.06.14. 22:39:47

@vackor1: Igen, azt hiszem, hogy az első két mondatod után billentyűt ragadtam és válaszoltam. Aztán megint elolvastam és láttam, hogy kifejtetted ugyanazt, amit én, ráadásul részletesebben. Bocs.

Eastbay1 2015.06.15. 02:28:55

@Punxsutawney Mormota: Edd munkabérét Te fizeted, azért nincs beleszámolva...

Eastbay1 2015.06.15. 02:32:45

@Boka1: Ez qrvára nem így van. Angol használtautós oldalakon viszonylag gyakran tűnnek fel Wheeler Dealers-es kocsik. Pl a fóliázott Minit már vagy 3 tulaj kínálta eladásra.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2015.06.15. 06:21:18

@The Ghost Wolf: Csak nekem tűnik disszonánsnak, hogy a felújításra megvett autók jobb állapotban vannak, mint a legtöbb sokkal fiatalabb évjáratú autó? Soha, de tényleg soha nem látni egyetlen csepp olajat vagy olajfolyást. Az összes csavar kínlódás, csavarlazító és villáskulcs hosszabítás nélkül oldható. Sehol egy csak kalapáccsal bontható berohadt gömbfej vagy függőcsapszeg. Az összes motortérből enni lehet... Most már nem , de régebben rengeteget foglalkoztam autókkal, érdekes módon nemek mindig meggyűlt a bajom a feljebb említett problémákkal.
A műsorban feltűnő autókat, mintha egy-egy autó múzeum készletéből válogatták volna, és inkább azok közül, melyeket a múzumok munkatársai már elkezdtek volna felújítani...

Nick Leeson 2015.06.15. 06:35:54

@Punxsutawney Mormota: Te aztán nagyon vágod a "bizniszt"! "Számomra ott kezdődtek a problémák, hogy Ed munkabére sehol nincs beleszámolva a büdzsébe." Mit gondolsz? Mike munkabére miért nincs beleszámolva? Mert ő is ugyan úgy dolgozik, azzal, hogy alkatrészért mászkál, telefonál, szervez! Elárulok egy titkot! A cégtulajdonos a haszonból kapja meg a pénzét! Ha nincs haszon, nincs pénz! Erről szól a vállalkozás, a biznisz!

Nick Leeson 2015.06.15. 06:38:54

@The Ghost Wolf: Szerinted mennyire lenne érdekes a műsor, ha arról szólna az egész 45 perc, hogy egyetlen csavart vernek szét egész idő alatt? Nyilván ha van is ilyen azokban az autókban, akkor sem kerül bele ez a fajta kínlódás a végleges műsorba.

agytörzsy prof 2015.06.15. 07:35:55

Én a kezdetek óta nézem/néztem a műsort, főleg az első néhány évad itt-ott mesterkélt-erőltetett-nagyon látványosan megrendezett mivolta ellenére sokkal jobban tetszett, mint az amerikai pimp my ride/orange county choppers stílusú valóságshow-ba kevert hülyegyerekfesztivál. Nem volt benne az a kivagyiság, ami az amcsi műsorokban mindenhol ott van, sokkal életszerűbb figura a fehérmurvás seftes autókereskedő és a lakli szerelő párosa. Meg engem az amerikai autók nem igazán hoznak lázba, viszont a műsor első pár évadában olyan autókkal foglalkoztak, amik közelebb állnak az európai emberekhez. És igen, ez itt nem arról szól, hogy kiállítási autókat gyártsanak, hanem arról, hogy kipofozzák annyira, hogy haszonnal adják el, és egy percig sem akarták az ellenkezőjét sugallni, meg is mondták kerek perec, hogy a céljuk az, hogy keressenek a kocsin, még ha a vétel/eladás és alkudozás nevetségesen meg is volt rendezve.
Az viszont tényleg hiba volt, hogy az autók iránt tökéletesen közömbös "újságírót" akasztottak a melóra. Gondoljatok bele, ha az autóversenyeket olyan ember közvetítené, aki bevallottan utálja az autókat.

Punxsutawney Mormota 2015.06.15. 08:49:49

@Nick Leeson: Na, most már tudom, hogy miért nem mennek a cégeim. Köszönöm!!!

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2015.06.15. 08:50:48

Néha néha megnézek egy egy részt, de inkább a két szereplő angoljáért.

stodraij 2015.06.15. 08:54:14

Messze a legjobb autófelújítós sorozat, empatikus figurákkal és kellő technikai részletességgel.

cukkmukk 2015.06.15. 09:04:20

Én időnként annak ellenére is elnézegetem ezt a műsort, hogy egyik szereplő sem szimpatikus igazán. Mike kifejezetten taszít, Ed rángatózása pedig felettébb zavar.

HowAreYouOneAVetésün? 2015.06.15. 09:08:17

Klasszisokkal jobb az "amcsi benzinfalók"hoz képest.
Egyben szemléletes különbsége az óceán túlpartja és az európai színvonalbeli különbségeknek.
Edd China kiváló szakember, Mike Brewer meg legalábbis vicces és néha vannak jó húzásai.
(nem volt ilyen viccelődős amikor egy rövid kitérőre tudósítónak szegődött az afganaisztáni brit csapatok mellé, és a tálibok szitává lőtték a helikoptert amiben repült. Hallatszott a golyók csattogása. Csodával határos módon csak két katona sebesült, meg mind a kettő könnybben)

Szerintem az amcsik beszóltak nekik, hogy vagy átjönnek az USA-ba javítani az ottani színvonalat, vagy nem újítja meg a Discovery a szerződésüket. Persze az is igaz, hogy az USA-ban több pénz van, ezért többet is lehet szakítani odaát.

2015.06.15. 09:21:45

@Hermesz Konrad: Ahhoz a szemponthoz, amit ez a cikk alkalmaz, nem kell sem autók iránti rajongás, sem autószerelői tudás. Ha pl. tele lenne mondjuk műszaki adatokkal, az én első reakcióm az, hogy akkor ugorgyunk.

dreamhotep 2015.06.15. 09:24:36

@sixx: meg ne fogadd baszki! vagy nem megy a doboz camel

wickers 2015.06.15. 10:54:38

@Hermesz Konrad: Ha nézted volna ezt a sorozatot, valószínűleg nem lennél így hasraesve tőle... Az az egyik, amilyen vacak a magyar szinkron, olyan hihetetlen félrefodításokkal, hogy borzalom! A másik meg ahogy egy "felújítás" költségeit összessítik, hát az is egy vicc. Arról nem beszélve, hogy egy romon kicserélnek 1-2 dolgot és máris kész a "tökéletes" autó. Egy Amcsi benzinfalók (Richard Rawlings), az Overhaulin (Chip Foose), vagy az American Hot Rod (Boyd Coddington) nagyságrendekkel komolyabb műsorok. Sixx meg Sixx, az meg ilyen. :)

wickers 2015.06.15. 11:06:02

@HowAreYouOneAVetésün?: :) :):)
Mennyire különbözően látjuk!
Ezek az angolok kicserélnek egy kipufogódobot, vagy egy gömbfejet.
Az amcsik meg összeépítenek egy 1971-es Challengert egy 2015-össel.

vackor1 2015.06.15. 11:30:21

@Punxsutawney Mormota:
Semmi gond, csak azt hittem nem érthetően fejeztem ki a gondolataimat.
Arról meg, hogy egyesek ( Nick Leeson ) úgy látják, hogy ha kerestél 200 egységet , akkor ez remek üzlet ,de azt már nem fogják fel, hogy ha ez 400 egységedbe került , akkor az bizony masszívan veszteség, azzal nem kell foglalkozni.. :)) Kívánok havonta sok-sok ilyen "jó" üzletet az efféléknek, már régóta értem, hogy miért nem tud az emberek sokasága vállalkozni.. :))
Üzletileg - a nézett részek és a látott adatok alapján - az a "vállalkozó" bizony igen-igen veszteséges , a műsor valószínűleg nem, ezzel kár vitatkozni, én csupán ennyit írtam a műsorral kapcsolatban, az autókhoz nem értek.

Mazzzzu 2015.06.15. 11:40:27

Én szeretem ezeket az autós műsorokat, most épp a Gas Monkey a kedvencem, bár az nem a szerelés miatt, mert eltudok szörnyedni én is, bölcsész vagyok, tök nem értek a szereléshez, de amikor megy a xszázezer dolláros autó és vágott rugóval ültetik meg sprayből szisszentenek ide oda, meg ez nem fér el itt, hát vágjuk ki, ilyesmik azért na húzós... :D

Az Autókereskedők, az elején amikor kicsit régiesebb volt, olyan volt, mint a régi How its made?, főleg magyarul, mindkettőnek rémes fa-magyar-hangja volt, de a szerelésen volt a hangsúly, sokkal kisiparibb volt Edd is, azokat talán tényleg megcsinálnám otthon, aztán elkezdett, szerintem az amerikai autófelújítós műsorok hatására, show irányba menni, amit már mások is írtak. Én azon sose töprengtem, hogy miből, mer nemérdekel- a Cobra 11-et nézve se kiabálok, hogy ménem lövi le a bűnöst, ahelyett, hogy végig kergeti az autobahnon márkamilliós számlát csinálva :D Engem inkább az foglalkoztatott, hogy miért csak Edd a szerelő? Amikor kell még egy pár kéz akkor persze megy a "Paul gyere segíts" de amúgy nekem az hihetetlen kicsit, hogy mindent egyedül...
Egyébként jó sorozat ma is, csak engem Mike karaktere idegesít nem is bírtam végignézni a Csere-bere sorozatot, nekem ez nem autókereskedés amit ő tol, hanem szimpla, bocs, cigánykodás :D

HowAreYouOneAVetésün? 2015.06.15. 11:41:04

@Wickers Xtie:
Más jellegű tevékenységről van szó, felújítás és újjáépítés nem ugyanaz, más nagyságrend, és mások a vevők is.
Szakmailag szerintem eléggé ott van China, és érdekes látni az egyes esetek közötti különbséget nem csak az állapot, hanem a konstrukció terén is.

HowAreYouOneAVetésün? 2015.06.15. 11:43:13

...ja és ami miatt jobb szeretem ezt a műsort, az a elsősorban a stílus, valahogy az amcsi jófejeskedés nekem nem fekszik.

moli 2015.06.15. 12:08:43

@vackor1: ez gondolom azert van, mert akiknek EREDETILEG a musor szolt es tervezve lett, azok is szinten csak sajat maguk, sajat munkajukkal, sajat szabadidojukben, es ezert "ingyen" fogjak a munkat elvegezni. a hobbiszereles nem szamolhato fel koltsegkent, ilyen erovel az esti hobbi-tevenezes koltsege is egy mozijegy araba kerulne plusz ki kene fizetni a profi mozinezo oradijat is.
mas kerdes, hogy egyedul tudsz-e feltengelyt cserelni, de tegyuk fel, hogy szerintem tudsz.

pit.stop.boys 2015.06.15. 12:49:29

Én is inkább ezt a műsort kedvelem, mint az amerikai hasonló témájú társait. Ott sokkal több a valóságshow elem, a szereplők műbalhéi egymás közt, mint maga az autó javítása. De Mike és Edd is ebbe az irányba tolódik. A Discoveryn már szinte csak ilyen doku-soap műsorok vannak, nekem hiányzik a régi ismeretterjesztő vonulat. A történelmi műsorok teljesen eltűntek, a Hogyan készült most visszatért, de nem sikerült akkor tv elé kerülnöm, mikor adják.
Autóépítő a témában az Autó születik volt a kedvencem, ott több részen keresztül restaurált Mark Evans egy Jaguar E-typeot. Aztán abból is lett motor, hajó, helikopter, repülő, ami kicsit már nyögvenyelős lett szerintem.
Egyszer rákerestem az egyik WD epizód alatt a kocsi rendszámára, és a brit rendszámnyilvántartás ki is adta, hogy forgalomban van. Valaki írta egy fórumon, hogy tőle vették meg a show részére. Ilyen szempontból nem kamu, de biztos, hogy sok a szerkesztett elem benne, de ettől képernyőképes a műsor.

vackor1 2015.06.15. 12:52:49

@moli:
Nem tudok. :) ( azt hiszem, bár még soha nem próbáltam, de elképzelhető, hogy ha megnézem miket kell lekötni és azok, hogyan csatlakoznak....ha logikusan megoldható,akkor talán :)) )
Többször írtam : üzletileg észrevételeztem csupán, márpedig itt nem csak és kifejezetten felújításról , hanem adás-vételről is szó van, mégpedig többször is kifejezetten megemlítve, hogy olyat keres, amit megéri megcsinálni , amin keresni is lehet - na, ezeken , eben a formában nem lehetett - és a ktsgekben is vissza-visszatér ez a vezérfonal.
Ha nem lenne érdekes a megtérülés, hanem csak a szakma " szépsége " lenne a cél, akkor kellene minél inkább lelakott állapotú járműveket megvennie és azon bemutatni, hogy " voila, ilyet tudunk"... Itt nem ez történik. :)

pit.stop.boys 2015.06.15. 12:59:02

@moli: Egyetértek veled, Szerintem is inkább kedvcsináló, nem technikai tanácsadás a műsor lényege. Arra ott vannak a márkaklubok, az elérhető, részletes szerelői kézikönyvek. Úgy tudom vannak olyan műhelyek is (Angliában), ahol bérelhetsz állást, minden szerszámot rendelkezésedre bocsájtanak, tehát féltengely cserét megoldhatod a szervíz árai alatt, mégsem kell beruházni valami speckó célszerszámra, amit sehol máshol nem tudsz használni.
Ja ezen meg látszik, hogy melyik részt éppen ki szponzorál, mert attól függően kell motordiagnosztikát, Hella ködlámpát, vagy matricázást csinálni az aktuális azutón. :-)
(Na itt van Edd bére. :-) )

moli 2015.06.15. 13:02:03

@vackor1: ertem en, de egy a bezart MG-gyarban a soron dolgozo kisnyugdijas britnek meg igy is, uzletileg is megeri, hogy a nyugdijas eveiben inkabb autot szereljen, ne pedig passzivan a teve elott uljon egy hulyuljon meg, valjon szenilisse. A gazdag szomszedja (neve legyen Mike) megveszi az autot, es atadja neki, o x honap alatt kipofozza, a profiton osztoznak. Igy a nyugdijasnak toke se kell.
szerintem uzletileg se teljesen elbaltazott a musor, csak nem ugy kell ra nezni, mint fomunkaado foglalkozasra, hanem mint kiegeszito hobbira.

BluE 2015.06.15. 13:33:19

"Ilyen alapállásból elmenni egy kifejezetten autóbuziknak készülő műsor forgatására nem tűnt igazán jó ötletnek" - szerintem sem. Nem értem, miért nem ír olyanról amit ismer és szeret - akár porszívókról is, ha az a szíve csücske -, és miért nem megy ilyen interjúkra olyan aki érti, szereti a műsort/kocsikat?
Ez egy nagyon jó kis műsor.

Rónarider 2015.06.15. 14:22:16

Szerintem igenis autóbuzulásra immúnis tudósítót minden autós eseményre!
Amikor meglett férfiembereknek lesz locsis a bugyija egy autótól, az határozottan gáz. Focira szintén igaz.

vackor1 2015.06.15. 14:35:33

@moli: Rendben , legyen ahogy írod.
Egy utolsó kérdés és aztán befejezem, nincs ebben ennyi, nem vita szándékával írtam.
Ha megvesz egy kocsit 1000 egységért, a végén összeírja , hogy 300 egységnyi ALKATRÉSZT vett hozzá és eladja 1400 egységért, akkor elvileg kerestek 100 egységet, igaz?
A gond az, hogy a ktsgek között SOHA nincs feltüntetve az, hogy elmegy ide-oda megnézni a kocsikat ( üzemanyag esetleg útdíj ktsg, amortizáció, előbb -utóbb olajat, féket, egyebet kell cserélni a saját kocsin ) , nem mindig az elsőt veszi meg - nem is életszerű - , a megvett kocsi telephelyre szállítása , nincs benne a műhely rezsiköltsége - amortizációról, könyvelő béréről, esetleg nyomtató-patronról, stb. ne is beszéljünk - , adózás és sorolhatnám még.. Még ha ingyen is végzi a kisnyugdíjas a felújítást - ami adott műsorban nem is így van - , akkor sem éri meg. Neki sem, mert alig kap vmit ha osztoznak, de a megbízónak semmiképpen, mert ha az előbb említett ktségeket nem érvényesíti, akkor veszteséget termel magának, persze a munkavégző ( példádnál a nyugdíjas szerelő ) kap valamennyit. Én csak ennyit állítottam, maga a műsor nem érdekel.
Mindenkinek legyen szép a napja! :)

moli 2015.06.15. 14:39:02

@vackor1: ezekben a kis koltsegekben igazad van, de azt felejted nagyon el, hogy 3db 200GBP-s autora jut 1 2000GBP-s.

vackor1 2015.06.15. 14:55:14

@moli: OK. :)
Én csak pár részt láttam - azokat is elég régen - és az első hozzászólásomban leírt tűnt fel, de elhiszem, hogy igazad van.
Üdv!

Tizenkettő 2015.06.15. 16:13:31

Én nézem a műsort és szerintem a cikk is teljesen rendben volt. És jó volt a cikk is egy kívülálló szemüvegén keresztül. Mellesleg még mindig ez a legjobb ilyen jellegű műsor. Nyilván nem egyedül csavaroz benne Edd, és az is nyilvánvaló, hogy ennyi idő alatt nem lehet teljesen felújítani egy autót. Viszont a többi hasonló sorozat sokkal több népmesei elemet tartalmaz. Aki ezektől nem tud elvonatkoztatni ne is nézze mert nem fogja tudni soha sem élvezni.

Tizenkettő 2015.06.15. 16:18:51

@vackor1: Amikor amerikai autókat vittek haza az egyik évadban mindig ott szerepelt az utazási költség. De valóban sok minden lemarad sokszor, sőt rengeteg mindent nem is mutatnak amit azon felül amit csinálnak megjavítottak még. De ez egy show, nem véresen komoly közgazdasági képzés a nepperek életének fillérbaszásáról ahol minden centet kiszámolnak mert valóban az jelenti a profitot.

rozsomák 2015.06.15. 17:51:13

Én egyszer kiskoromban építettem egy ilyen autót - vettem egy szart és csináltam belőle egy csodát fél kézzel segítség nélkül és kétszer egymás után.. Az egész fél napig tartott volna, de a forgatás miatt elhúzódott három napra. Egyedül csináltam és kerestem rajta egy vagyont.
Akkor most én vagyok a király, ugye ?

Ezek a realitynak álcázott megrendezett meseműsorok a menők már vagy 20 éve, a sok hülye néző meg beszopja, hogy "há télleg, na de nézd má, hogy mennyire igazi."

(Aki elhiszi, hogy amit a tévében lát, annak köze van a valósághoz, az elhiszi azt is, hogy a Télapó létezik.)

Nézzétek meg az Igazi Mao-t, ami több, mint 20 éve készült és a mondanivalója ma is érvényes rátok is.

Tizenkettő 2015.06.15. 18:04:50

@rozsomák: Ennyi erővel minden film szar mert 99%-uk kitalált és megrendezett, valamint az egész tv egy baromság. Szerintem tudni kell a helyén kezelni adolgokat és akkor nincs baj. Teljesen jó szórakozást nyújt az a műsor. Akinek meg nem tetszik nyomja meg a következő csatorna gombot, senkit sem kényszerítenek, hogy nézze.

xclusiv 2015.06.15. 18:11:26

@moli: "ezekben a kis koltsegekben igazad van, de azt felejted nagyon el, hogy 3db 200GBP-s autora jut 1 2000GBP-s."

Akkor számoljunk már kicsit: 3x200 + 2000 = 2600 GBP "profit", már műsor szerint. Mondjuk megcsinálnak hetente 2 kocsit, így fejenként átlagosan 650 gbp-t keresnek.
Ahogy ismerem a brit viszonyokat ez talán még a megélhetéshez is kevés...

És akkor nem is adóznak, és persze egy csomó költséget bele se számolnak (mint mások írták: utazgatás, telefonálgatás, amortizáció, meg persze a műhely és a szerszámok is csak úgy teremnek, pénzbe semmi se kerül).
Szóval ez a heti 650 font is kevesebb lenne 1-2 százassal a valóságban...

Persze volt 1-2 kocsi, ahol simán megérte a mutatvány, de amit láttam ott a többségén szinte lófaszt se kerestek. (Szerintem néhány tucat részt láttam belőle, szóval lehet hogy az összes többi rész masszív nyereséggel ment, de nem hinném.)

Tizenkettő 2015.06.15. 19:31:24

Annyi gond egyébként van a műsorral, hogy a fordítás az kritikán aluli. De eredeti nyelven rendben van, úgy nincsenek benne azok az oltári baromságok ami a szinkronnal belekerülnek. Én nem tudom ezeket a műsorokat ki fordítja. Sokszor szerintem az alapfokú nyelvvizsga szintjét nem üti meg olyan bakik vannak benne. Az hagyján, hogy esetleg egyes mondatokat félrefordítanak, de sokszor a szövegértéssel is komoly problémák vannak.

rozsomák 2015.06.15. 19:54:02

@Tizenkettő: na jó, csak itt egyesek azon vitatkoznak - ha olvastad volna -, hogy ez most tényleg így? Nem veszik észre, hogy ez is átverés, csak épp nem Frodó harcol Szauronnal, hanem más terepen folyik ugyanaz.

Tizenkettő 2015.06.15. 21:47:31

@rozsomák: Minden átverés manapság már. Attól függetlenül az egyik legjobb autós műsor. A Top Gear sokkal átlátszóbb és gagyibb volt ilyen szempontból, mégis mindenki odáig volt érte. Sőt sokszor tényleg iszonyatosan alpári is. Az utolsó évadokat már nem is néztem belőle annyira unalmas volt. Ellenben a WD-el ami továbbra is hozza ugyanazt amit a legelső részben, és mindig van benne valami érdekesség, és szórakoztató. És szerintem ez a lényege egy jó műsornak. Kevés olyan sorozatot tudok ami ennyi évadon keresztül ilyen élvezhető szinten maradt. És ezért is tetszett Sixx cikke, aki még teljesen kívülállóként is megtalálta benne az érdeklődését. Pont ezért nagyszerű az egész. Csak a fordítással csináljanak valamit mert az ritka szar. Bár bizonyos tekintetben hozzátesz, mert lehet rajta röhögni de mivel ez nem egy alapvetően humoros, vagy humor központú adás, így inkább szánalmas. Orbitális baromságokat hallottam már. És aki nem hallotta vagy érti az angol szöveget, viszont esetleg valamit ért a műszaki dolgokhoz annak igen csak elvesz belőle, sőt a hitelességét is rontja ami egyébként szerintem elég korrekt az elvégzett munkákat tekintve alapvetően.

Tizenkettő 2015.06.15. 21:52:23

@Tizenkettő: Persze az életben semmi sem olyan egyszerű mint ott, ahol sosem szakad be egy csavar sem a kamerák előtt , vagy nem kell elcseszni valami összerohadt alkatrésszel napokat, illetve minden alkatrész ott terem, és nem kell heteket hónapokat eltölteni a beszerzésével. De ez meg valahol érthető, hogy nem fognak 11 adást leforgatni egy felújításról, amiből 9 rész arról a tetves beszakadt csavarról szól, mint az a való életben lenne. Viszont azt is elmondták, aki olvasta Mike és Edd cikkeit, hogy csak a legfőbb, leglátványosabb dolgokat mutatják be egy felújítás során.

Tizenkettő 2015.06.15. 21:54:14

A lényeg, hogy a műsor elképesztően profi és jó, Sixx cikke úgyszintén.

moli 2015.06.16. 00:11:16

@xclusiv: """a megélhetéshez is kevés"""

ne farassz kerlek, ne kelljen leirni MEGEGYSZER amit EDDIG irtam.

de ha ennyire fontosak a PONTOS szamok (HINT: NEM ennyire fontosak), akkor tessek, vedd elo az exceled. en.wikipedia.org/wiki/List_of_Wheeler_Dealers_episodes

moli 2015.06.16. 00:12:42

@xclusiv: ja, es el ne felejtsd az inflaciohoz igazitani a wikipedias szamokat!

moli 2015.06.16. 00:45:45

@xclusiv: hazi feladat: holnapra kerek elemzest, hogy a szamok alapjan ennyibol "meg lehet-e elni", milyen szinvonalon lehet megelni, jut-e Pampersre, vagy csak sajatmarkas pelenkara.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2015.06.16. 07:28:50

@Nick Leeson: Nem hiszem, hogy anézőket érdekelnél aberohadt csavarok éés gömbfejek szétverése, de az életszerűséghez hozzátartozik, hogy ne múzeumi állapotú autókon dolgozzanak. Főleg ha angliai autókat adnak vesznek. Ja igen, Anglia pont a napos száraz időjárásáról híres, jah mégsem. Szóval a sorozat hitelességéről ennyi. Akkor már inkább a Garázs Varázs (Car SOS) a National Geographicon. Ott tényleg vannak használat során szétrohadt lemezek, berohadt csavarok, gömbfejek, és függőcsapszegek. Nem csak múzeumi állapotú autók. Ja és az a műsor legalább olyan érdekes, mint a Wheeler Dealers, mert ráadásul emberi történetek állnak az autók mögött, éd nem csak a pénz...

xclusiv 2015.06.16. 14:58:56

@moli: "de ha ennyire fontosak a PONTOS szamok (HINT: NEM ennyire fontosak), akkor tessek, vedd elo az exceled. en.wikipedia.org/wiki/List_of_Wheeler_Dealers_episodes"

Ezt köszönöm, ez szépen alátámasztja amit mondtam. Az első 6 részen kaszáltak telivér 1500 fontot, a második haton kevesebb, mint egy ezrest, a harmadikban pedig kétszázat.
Az újabb szériák már pénzesebbek azért (és ebben tévedtem), de azért itt is vannak olyanok, hogy egy autón alig keresnek valamit.
(A többit meg, amit írtál, azt leszarom.)

moli 2015.06.16. 16:10:03

@xclusiv: ezt, bazdmeg. csak addig olvasod az adatokat, amig a neked jo szamot hozzak ki.
folytatva: a negyedik szerian hoztak 4500-ot, otodiken 7700-at, majd 5600, 3300, 4000, 10300, 4500, ...

xclusiv 2015.06.16. 18:02:11

@moli: "ezt, bazdmeg. csak addig olvasod az adatokat, amig a neked jo szamot hozzak ki."

Banyek, te beszélsz addig olvasásról, amikor le is írtam, hogy "Az újabb szériák már pénzesebbek azért (és ebben tévedtem)" :)

Amúgy meg el ne ájuljak már ezektől a számoktól. a 4500 GBP az autónként és fejenként 377 fontot hozott nekik, a 7700-as pedig 644-et. Forintban mai árfolyamon forintban ez 160-280 eFt...

moli 2015.06.16. 18:14:44

@xclusiv: leirtad, olvastam, de veletlen se azonos hangsullyal, es ezt direkt csinaltad.

es ne kelljen mar leirnom ujra, hogy ebbol NEM KELL MEGELNI. nyugdijkiegeszitesnek, hobbinak van kitalalva. (bazdmeg, megis leirtam ujra.)

melaena 2015.06.16. 21:28:11

@Tzl:
Nekem kicsit fura a sztori.
Az milyen mar,hogy nem erek ra,amikor megvehetnem almaim autojat es meg a discoveryn is szerepelnek ?
Majd a b lehetoseget is elbaszom, mert melo van ?
Ha nem irna ilyen alapos kuliszatitkokat,azt mondanam,hogy full kamu,de azt valoszinutlennek tartom, hogy pont igy tortent.
Vagy csak siman full retard az ember.

Nick Leeson 2015.06.16. 21:49:31

@The Ghost Wolf: Kinek mi jön be... Nekem pl. nem feltétlenül tetszik, hogy a CAR SOS-ben minden részben az érzelmeimmel akarnak játszani, azzal, hogy valami szerencsétlenen segítenek. Pár rész erejéig ez oké, de túl sokszor már műmájer dolog. XX.-dik rész után már sok a giccses segítség... Nem beszélve az örökösen elcsépelt műfaj poénokat... "kifutunk az időből", "Újabb problémák merülnek fel", "rosszabb az autó mint hittük", stb. Ezzel szemben a WD-ben nem akarnak meghatni senkit. Van egy autó, egy kis buhera, kis biznisz, és ennyi. Persze a lóláb néha itt is kilóg. De azért reális a helyzet nagyjából. Ettől függetlenül megnézem a Car SOS-t is, de szerintem a WD az egyik legjobb. Nem akar több lenni, mint amit ez a műfaj még pont elbír!

xclusiv 2015.06.16. 22:09:24

@moli: "leirtad, olvastam, de veletlen se azonos hangsullyal, es ezt direkt csinaltad."

Pont ezt írtam és pont ugyanilyen hangsúllyal. Konkrétan idéztem magam...

"es ne kelljen mar leirnom ujra, hogy ebbol NEM KELL MEGELNI. nyugdijkiegeszitesnek, hobbinak van kitalalva. (bazdmeg, megis leirtam ujra.)"

Hobbinak rendben van, mert vannak nem jövedelmező, ne adj isten ráfizetéses és költséges hobbik is. Sőt, a legtöbb ilyen.

De nyugdíjkiegészítésnek azért durva lenne, hacsak nem negatív előjellel érted. Először is kell hozzá felszerelt műhely, ami maga sokezer, inkább több tízezer font. Első google találat: "You may not have the cash to pay for everything you need to start an auto repair shop, ... You can expect to pay anywhere between $30,000 and $100,000 to get your business started."
www.careerealism.com/auto-repair-shop/
Ez az indulás, és valszeg a brit árak is ezen a környéken mozognak.

És ez a show azt mutatja, hogy van egy profi autókereskedő. aki ismeri a piacot, és a saját szempontjából jó áron vesz és jó áron ad el. És van egy profi autószerelő, aki ismeri azokat az apró trükköket, amikkel akár százfontokat is spórolhat. És még így is sokszor az van, hogy alig keresnek valamit.
Ott van pl. a 2013-as évad első autója a (szokás szerint jócskán túllépett) 13 ezres büdzsével csináltak 500 font profitot (minusz ugye a meg nem jelenített költségek,).

Szóval ez jó lehet nyugdíjkiegészítésnek, ha:
- profi autószerelő vagy
- és profi kereskedő is vagy
- és van egy műhelyed
- és van néhány tízezer fontod ami állhat a "nyugdíjkiegészítésben"
- és amúgy meg szerencsés is vagy és mindig belenyúlsz a tutiba.

Egyébként pedig vagy hobbi, vagy szerencsejáték.

Jegkoko 2015.06.23. 07:11:15

Az egyik legjobb ilyen stilusu müsor ami a tv ben megy, a sok gagyi amcsi benzinfalok gaz majmok es tarsai szarsagok meg se közelitik. De azt ahogy latom sokan elfelejtik, hogy mar korabban is irtak, hogy az autok nem 1 2 nap alatt keszülnek el hanem bizony sokkal hosszabb idö alatt.De ertelem szerüen ezt nem lehet berakni az adasba vagatlanul. Meg Ed nem csinal mindent egymaga, nagyon sok olyan resz van, hogy egy egy bizonyos alkatreszt elvisz megcsinaltatni, mert neki nincsen meg a hozza valo felszerelese.
süti beállítások módosítása