Az HBO Szilícium-völgy című sorozata nekem 2014 sorozatmeglepetése volt, a nyolc részt egy hétvége alatt befaltam, és úgy röhögtem rajta, ahogy a Party Down óta semmin. Persze az egyik készítő a Beavis és Butt-head atyja, Mike Judge, de a sorozat humora inkább Judge remek filmjére, a Hivatali patkányokra emlékeztet. Csak éppen nagyvállalati környezet helyett a címadó völgy a helyszín, ahol szépreményű garázsfejlesztők, oppardon, startupperek próbálják elnyerni a furcsa ízlésű és még furcsább döntéseket hozó Palo Alto-i pénzemberek kegyeit. A második évad április 13-án kezdődött, és mi már láttuk az első részt, amit egyébként az Indexen is meg lehet nézni.
Ebből persze rengeteg olyan poén fakad, amiken akkor lehet nevetni, ha tudjuk, mi a Snapchat és felismerjük, ha egy cégvezető viselkedése gyanúsan emlékeztet Steve Jobs manírjaira. De a sorozat nem csak kockáknak készült: egyrészt nem megy nagyon mélyen technológiai részletekbe, másrészt a másik jelentős viccforrás – akárcsak a Hivatali patkányokban – a karakterek. Az antiszociális zseni, az önjelölt falkavezér, a programozó, aki minden olyan embert alantas életformának tart, aki nem tud fél óra alatt összedobni egy tömörtőrutint (utóbbi szerepében kedvenc sorozatsuttyóm, Martin Starr), és még sorolhatnám. Ahogy ezek a naiv figurák nekikoppannak a csapatépítő szemfényvesztésekben és több körös befektetésekben gondolkodó techcégek valóságának, az valami csodálatos.
Viszont az ilyen, szubkultúrára épülő vicces sorozatok gyakran hamar kifulladnak, vagy elkezdenek túlságosan a karakterekkel foglalkozni (az Agymenők például azóta nézhetetlen, amióta a geekségek helyett a párkapcsolati navalyákat erőltetik). A Szilícium-völgy második évados nyitóepizódjának sajtóbemutatóján viszont nagyon úgy tűnt, hogy a sorozat nem egyévados poén. Eleve egy elég nagy csavarral indul (amire sajnos azért volt szükség, mert az egyik, a cselekmény szempontjából fontos szereplőt játszó színész az első évad forgatása után meghalt), bejön egy új és ígéretes női szereplő, és egy konfliktus, ami akár az egész évadra kitarthat. És továbbra is hangosanröhögős, ahogy a széria ekézi a magát kicsit túlfontoskodó techszcénát, és azt, ahogy ez a közösség startupként brandeli újra a technológiai kisvállalkozást.
A második évad első része a magyar HBO-ra hétfő este érkezik, én az évadnyitó után megszavaztam a második körös befektetést az időmből. Aztán egy év múlve meglátjuk, hogy teljesítenek, jön-e harmadik kör. Egyelőre nem látom, miért ne jöhetne.
bbandi 2015.04.13. 17:26:17
Az külön tetszik, hogy az intrót is aktualizálták: A yahoo épületén nagyobb betűkkel van az alibaba group mint a saját logójuk, a facebook bekebelezi az oculust és a whatsappot, és a Napster felfúvódó majd leeresztő lufija mellett meg egy uber lufi sokkal nagyobbra fúvódik.
Leadfoot 2015.04.13. 18:12:35
lk2 2015.04.13. 18:18:26
robicheck 2015.04.13. 23:21:49
PCampbell 2015.04.14. 09:42:24
internal_combustion 2015.04.14. 23:22:38