Farkasházy Tivadar a Borsban szólt be a Rádiókabaré új főszerkesztőjének, Fábry Sándornak, mert félti tőle a műsort, aminek 32 évig volt munkatársa.
Gondolom, Fábrynak égető szüksége van a posztra, mert az MTVA-ban csak százmilliókat keres. Biztosan kőkemény politikai kabarét csinál majd... Én már nem lepődöm meg semmin, ami vele kapcsolatos. Minősíthetetlen módon viselkedett, amikor engem harminckét év után elküldtek a rádióból, azóta nem létező ember számomra.
Fábryt egyébként a kabaré fedezte fel, vagy valami hasonló, amit, ha igaz, soha a büdös életbe' nem fogunk megbocsátani a műsornak. Farkasházy szerint az Orbán-kormány alatt csak kiherélt rádiókabarét lehet majd csinálni, és "hálószoba-komédiákat és hasonló hülyeséget csinálnak majd", ennek megfelelően nem is fogja hallgatni az új műsort. Vagyunk ezzel mág így páran, igaz, szerintünk a rádiókabaré akkor is szar volt, amikor a Heti hetesben vitézkedő Farkasházy csinálta.
2015.03.27. 09:03:12
Boka1 2015.03.27. 09:10:46
falomb 2015.03.27. 09:14:56
eq2 2015.03.27. 09:17:26
axeleda 2015.03.27. 09:18:28
koolkat 2015.03.27. 09:23:44
Mélyen egyetértek.
ancsika 2015.03.27. 09:25:45
para_noir 2015.03.27. 09:29:47
mikimackó 2015.03.27. 09:29:56
Flúgatlan 2015.03.27. 09:36:17
Valahogy azt az állapotot kellene elérni, amikor egy humorműsorban a bénázást parodizálják ki politikai oldaltól függetelenül. Mint mondjuk a South Parkban.
bollokcs 2015.03.27. 09:38:39
Fábry valaha értékes embere volt a kabarénak, mára szerintem egy kiégett és kivénhedt pasas lett, aki gerinctelenül benyalt ennek a rezsimnek. Valószínűleg ez a poszt a "jutalma".
Egyébként épp a napokban gondolkoztam arról, hogy az örökké kritikus "pesti humor" is eltűnőben van, mintha belefásultunk volna ebbe az egész körülöttünk levő szituációba. Kádár elvtárs anno értette a tréfát, Viktor sajnos nem. :(
maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.03.27. 09:43:08
mooftas echoed 2015.03.27. 09:48:31
dfens111 2015.03.27. 09:50:01
maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.03.27. 09:53:04
0-10 közti skálán Farkasházy 1 pont, Fábry meg 2 a humort illetően.
Egyébként meg a tehetség független politikától.
Varga Ferenc József is balib, de 9 pont ezen a skálán. Mert tehetséges. www.youtube.com/watch?v=_VcTLQp8bgI
Netuddki. 2015.03.27. 09:57:48
De a lényeg (biztos az), hogy nem az orbán rezsimen röhögnek. Mindegy, ők tudják, én nem nézem, a feszültség meg nem lesz levezetve...
Netuddki. 2015.03.27. 09:58:51
Bajjib! Bajjjjjjjíííííííb!
Ostoba, dedós, fizetett fidesztrollok!
Flobeer 2015.03.27. 10:06:26
fran7 2015.03.27. 10:08:52
pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.27. 10:15:38
pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.27. 10:19:05
Cnere 2015.03.27. 10:20:08
pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.27. 10:20:24
pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.27. 10:21:23
Algopirin 2015.03.27. 10:28:42
Cnere 2015.03.27. 10:40:14
maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.03.27. 10:42:36
Nem szereted a tényeket. Ez a te bajod.
Brumm Brumi 2015.03.27. 10:43:20
Visszalépek
Kedves Farkasházy Elvtárs!
Miután végignéztem a Hócipő legutóbbi számában mind a huszonnégy, mulatságosabbnál mulatságosabb képet Medgyessy elvtársról, rájöttem, hogy eddigi életem tévedés volt. Édesapám ugyan gyakorta mondotta volt, hogy a szellem embere nem szociáldemokrata, de most már tudom, ezek a valódi értékek.
Már Medgyessy elvtárs régi pártja is fontosnak tartotta ezeket, olyannyira, hogy képviselőivel építette a Recski Szabadidő Központot, hogy ott ezek az értékek valóban biztonságban legyenek. Medgyessy elvtárs később a közismerten szociáldemokrata Kádár-kormányban őrizte a lángot, majd a szociáldemokratáktól hemzsegő bankszférában gyűjtött értékes tapasztalatokat, hogy azután a nagyobbrészt régi szociáldemokratákból álló multik Magyarországra plántálásául mellére tűzhesse a szociáldemokraták ősi kitüntetését, a francia becsületrendet.
Megvilágosodtam hát, mint Gautáma Buddha a lótuszlevélen. Rá kellett döbbennem, hogy ebben a kiélezett forradalmi helyzetben, amikor sértett Zsebnapóleonok, Hobbigöringek szólítják utcára a szociáldemokrata értékeket szem elől tévesztett bamba tömegeket, a számonkénti másfél-kéttucat Medgyessy-kép kevés. Váci Miskával szólva: még nem elég. Meggyőződésem, hogy a képek számát a humor hűséges sztahanovistáiként fokozni kell. Ne higgy azoknak, Farkasházy Elvtárs, akik azt mondják, a Hócipő kampánylappá fokozódott. Ha ez így volna, akkor is büszkén vállalnánk, mert itt az érték. De ez természetesen aljas rágalom. A felső határ a csillagos ég, ostromoljuk meg a tökélyt, a csak és kizárólag Medgyessy elvtárs képeit sorjáztató Hócipőt. Kit érdekel akkor-most már látom – az én polgári, mit polgári, kispolgári Dizájn Centerem, amikor a nemzet sorsáról van szó? Kit érdekelnek cigiző sünjeim, Sokol rádióm, cipőkanállal kombinált fésűjeim és önfelfújó díszpárnáim? Természetesnek érzem hát, hogy ebben a történelmi pillanatban segítsem lapunk országépítő munkáját, s a poénokat két kézzel szóró igazi szociáldemokrata elvtárs, Medgyessy Péter elvtárs javára
visszalépjek,
evvel is segítve a kampánymunkát. Kérlek, Farkasházy Teddy Elvtárs, két oldalamat, hisz annyit terveztem mára – Medgyessy elvtárs képeivel és könnyeiddel borítsd, megpettyezve mindezt – persze a mandátumok arányában – egy elvtárssal, aki a pápai református-szociáldemokrata gimnáziumban töltődött fel értékekkel, nem kell mondanom, Kuncze elvtársról van szó.
Megkönnyebbültem, Tivadar elvtárs, mert megvilágosodni jó. Végre ismét fix seggek a honi horizonton, annyi bizonytalanság után. Rovatomat a kampány csitultával, immáron a szociáldemokrata értékek jegyében természetesen folytatom, de kérlek, hogy a jövőben jobban fogd a kezem, Tivadar elvtárs, és bocsáss meg nekem, ha valamiben hibáztam. Az új kormányzat seggének partján kéz a kézben szemezgetek majd Veled, Drága Teddy Bá, hisz első a barátság meg a lap. Hogy a poén hol a picsába lesz, arról fogalmam sincs!
Régi szívvel ölel régi szociáldemokrata harcostársad fábrisanyi elvtárs.
P.S. A jövőben a Dizájn Centeren és Szárszón kívül közvélemény-kutatással, valamint Medgyessy elvtárs életének és munkásságának megismerésével szeretnék foglalkozni. Hiába, olyan ő nekünk, mint alkémistának a bölcsek köve.
Fábry Sándor
szekertabor · provo.blog.hu 2015.03.27. 10:43:25
A többi politikai ízlés kérdése, ám Fay a legkevésbé sem hiteles, amikor politikai elfogultságot vet Fáy szemére.
Trejo 2015.03.27. 10:51:14
N. Barbie 2015.03.27. 11:06:49
Regebben se volt nagy szam a musor, neha volt azert egy-ket jo poen, de miota csak ballib megmondoemberek vannak benne, masrol nem szol csak a Fidesz meg a Jobbik gyalazasarol.
profilo 2015.03.27. 11:13:10
Jó műsorral,jó poénokkal nem lennének a közszolgálati apanázsra rászorulva. Feleslegesen fikázzák a haknizó,szerintük tehetségtelen és nem vicces "kollégákat",mert míg ők teltházas estéket hozva megélnek "tehetségtelenségükből",addig Teddy-ék csak panaszkodnak.
Csokis · http://csokis.blog.hu 2015.03.27. 11:22:40
norbius 2015.03.27. 11:23:08
pyhtonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.27. 11:23:56
Aki Fábryt vagy más jobboldalit viccesnek tart az is.
monddazigazatmar 2015.03.27. 11:26:28
Nagyon rég nem nézem a hetihetest, de valahogy mindig az van előttem, hogy ez a raccsoló szerencsétlen elkezd valami általa nagyon viccesnek tartott valamit magyarázni, valami zsokéról, akivel 40 éve valami versenyen valami történt, amit egyik részről senki sem ért, másikról nem érdekel senkit, de amúgy is szar a történet is. De nem is baj, mert a többi nem is hagyja, hogy befejezze, aztán a Tivadaj csak néz bután.
dr. mesterséges színezék 2015.03.27. 11:26:51
Egyáltalán nem hihetetlen. Amikor az MDF-kormány cseszte szét a rádiókabarét, mert csúfolódni mert az ő tökéletes kormányzásukon, Verebes így summázta pikírten: "majd visszajönnek a szocialisták, és megint lehet politikai kabarét csinálni" - és lőn, Hornék kaptak hideget-meleget. Verebes, Farkasházy és Fáby szerzőként-előadóként, Usztics, Hernádi, Bajor előadóként együtt osztották őket az érdemeiként.
Ma ilyesmi elképzelhetetlen.
Köszi, Viki!
monddazigazatmar 2015.03.27. 11:28:19
hehe. igen, volt egy hír, hogy Gyurcsány ezt meg azt csinálta. Már nem tudom mit, de nagy baromságot.
3 másodpercig néztek egymásra, senki nem tudott semmit mondani, aztán Hernádi benyögte, hogy az orbán
dr. mesterséges színezék 2015.03.27. 11:29:23
Nem, ahogy mai szemmel nézve Fáy sem hiteles a korabeli, Faynak írt levélért.
Tudtak ők jobbat is mindketten.
Elmúlt.
ComLo 2015.03.27. 11:32:41
Szerintem sokan rossz oldalról közelítenek:
Fábri egyértelműen jobb előadó, mint Farkasházi, erről szerintem senki nem nyit vitát.
És bár a humor már egy szubjetív kategória, szerintem azt sem vonják sokan kérdőre, hogy Sanyi poénjai jobbak (voltak). Ehhez azért jelentősen hozzátartozott, hogy szövegeit, és történeteit, jelentős részben egy mára befutott humoristákból álló csapat (pl Litkai, Kühalmi, Hadházi) írta. Szerintem amit sokan Fábri “hanyatlásának” tartanak, az valójában az ő távozásuk, és önnállósodásuk okozta.
Az hogy a rádiókabarét, ki és hogyan vezeti, az már más történet. Tény, hogy Farkasházi felett NAGYON eljárt az idő, az elmúlt 10-15 évben, nagyon nem tudott a korral lépést tartani a kabaré, relatíve fiatalként. A műsorszámok nagyrésze már csak erős feszengést okozott (ha-ha számítógép meg kukac pont hu ha-ha), számos régi név eröltetése csak rontott a helyzeten.
Azért azt is látni kell, az elmúlt 30 év jelentős humoristáinak nagyrésze a rádiókabaré fedezte fel, Fábri közülük szemezgetett a csapatába (ha pontosak az információim!). Évtizedekig a fiatal humoristák legnagyobb ugródeszkája, a 8 évente megtartott humorfesztivál volt, ahol 2006-ban már megjelentek a mai “sztár” sztend-up osok (Kiss, Loránt, Köhalmi, talán Bödöcs (mellesleg szerintem az elmúlt évtizedek legösszerakottabb és legjobb sztend-up jával KAP nyerte azt meg)).
Félve, de még egy dolgot jegyeznék meg: farkasházi alatt, a kabaré, ha nem is teljes mellszéleséggel, de mert ellenzéki is lenni. Akkor vezették be, hogy a szilveszteri kabaréban 2 konferanszié volt, egyik az egyik oldalról másik a másik oldalról.
Hogy mi a konklúzióm? Fábri jobb előadó, de ez korántsem jelenti azt, hogy jobb kabarét tud összerakni. Bár mindez mostanra mit sem érhet, hisz a kabaré felett mint egyetlen szöveges humorforrás, eljárt az idő, a Dumaszinház 10 évvel ezelötti indulásával, és a stand-up elterjedésével. Ha változtatni kellett volna (márpedig időszerű lett volna), akkor a fiatalítás felé kellett volna elmenni. Egy Litkai szerintem jó választás lett volna. És most nem a humorára gondolok (bár helyenként nekem kifejezetten az is bejön), hanem pl azt a manageri tevékenységet, amivel 10 év alatt a Dumaszínházból, azt csinált, ami.
pyhtonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.27. 11:36:47
Fideszes bértollnok vagy, ez látszik. Aki nincs velünk, az ellenünk van.
ComLo 2015.03.27. 11:43:31
zsoltix 2015.03.27. 11:44:41
Flankerr 2015.03.27. 11:55:06
Ott a pont.
Litkaiban ne reménykedjünk (pedig ide ő kéne), ő tavaly azért lépett le, (az akkor új, 10 hónap alatt becsődölt vezetés leült vele tárgyalni) mert nem tűri ha akár csak előzetesen cenzúrázzák, beleszólnak. Aki már hallgatott Litkai "standupot" 1998-2006 között, az tudja mire gondolok és miért volt igaza. Intelligensen figuráz ki minden politikust aki rászolgált
Be is indította a Dumaszínház kabarét, na az jó is lett.
Az tény, hogy negyvensok év, meg x politikai rendszer, kormány után sikerült elérni, hogy idén 2 hónapig nem volt új kabaré (ehhez még jöhet az áprilii is), 40 év után Humorfesztivál..
Én megadom az esélyt Fábrynak, mert a csapatot összegyűjteni ,tehetséget felismerni jól tud(ott)
Egyébként valahol megjelent már hivatalosan, hogy ő lett? Remélem hogy Ürmös Zsolt kivételével az előző vezetést páros lábbal rúgja ki..
Flankerr 2015.03.27. 11:56:23
Ez pont egybe esett, a 2014 februári volt az utolsó Sinkó rádiókabaré. És full igazad van.
dr. mesterséges színezék 2015.03.27. 12:05:00
Lusta vagyok előkeresni, de tavaly Bödőcs is elmondta (diszkréten, de érthetően) egy indexes riportban , hogy miért nem tekinti pályának a rádiókabarét.
igazi hős 2015.03.27. 12:08:26
N. Barbie 2015.03.27. 12:10:09
tavasz17 2015.03.27. 12:17:11
nemecsekerno_007 2015.03.27. 12:24:38
Hülye aki elolvassa! 2015.03.27. 12:25:47
Bambano 2015.03.27. 12:29:52
profilo 2015.03.27. 12:31:51
Már nagyon rég óta nem hallgatja senki. A készítőket csak az "érte" kapott pénz érdekli. A duma a minőségről csak terelés.
Bruti · www.facebook.com/Brutistandup 2015.03.27. 12:39:28
Aki itt okoskodik, hogy az említett időszakban szar volt a kabaré, az nem hallgatta rendszeresen, illetve fogalma sincs az egészről, csak megszokásból szakért a magyar humor állapotáról.
turista a saját országában 2015.03.27. 12:42:26
Ez így slampos megfogalmazás. Huszonvalahány évig a főszerkesztője volt.
ursus artos 2015.03.27. 12:50:22
Flankerr 2015.03.27. 12:53:24
De abban egyetértünk, hogy a 2014 márciustól csak jóindulattal közepes, gyenge, szar, és minősíthetetlen rádiókabarék váltották egymást?
turista a saját országában 2015.03.27. 12:56:33
"Igaz, szerintünk a rádiókabaré akkor is szar volt, amikor a Heti hetesben vitézkedő Farkasházy csinálta."
Tehát neked (nektek?) szar volt a Falugyűlés Uszticcsal, Bajorral, Szilágyi Tiborral; szar volt a Markos-Nádas-duó; Nagy Bandó, Boncz Géza, a másik Géza, Hofi; Kern "Anyuka"-számai, Bajor és Ihos "Tóth Ottó"-jelenetei; Usztics és Fábry "Terka néni" (mondom az uramnak, Tibi...) számai - továbbá Gálvölgyi, Hernádi Judit, Majláth Mikes László, Selmeczi Tibor, Megyesi Gusztáv... satöbbi és satöbbi kiváló szerzők és színészek által írt, ill. előadott jelenetek.
Köszönjük...
És gondolom, ebből kiindulva az EZ+AZ, a Szeszélyes évszakok is szar volt számodra (számotokra), hiszen azokat javarészt ugyanazon kabaretisták csinálták, mint akik a rádiókabaréban voltak láthatók-hallhatók.
Bak Fitty 2015.03.27. 13:10:04
Bruti · www.facebook.com/Brutistandup 2015.03.27. 13:26:30
giantoctopus 2015.03.27. 13:36:42
♔bаtyu♔ 2015.03.27. 13:39:25
Farkasházy végül is mi a lófaszt várt, örökbérletet? Már 90-ben meg kellett volna "köszönni" munkásságát, eléggé elkéstek.
N. Barbie 2015.03.27. 13:41:25
véleményM 2015.03.27. 14:44:15
fékek és tengelysúlyok 2015.03.27. 14:49:32
A Fábryt tudom nézni, pedig amikor megismertem őket, még egyiknek se ismertem a politikai preferenciáit.
@turista a saját országában
"Tehát neked (nektek?) szar volt a Falugyűlés Uszticcsal, Bajorral, Szilágyi Tiborral"
igen, sajnos én nem tudtam végig hallgatni.
A Nagybandó, Hofi jók voltak.
Kezdetben Gálvölgyi is, de a végére nagyon kifulladt az is.
Nekem egy humorista legyen szórakoztató. Fajkasházi nem volt az.
Egyébként meg csatlakozom azokhoz, akik úgy gondolják, Fajkasházi még fényes karriert futhat be az ATV-n, a Klubrádión. Továbbra is annyian nézik majd, ahányan csak akarják. Hát mindent bele.
Reszelő Aladár 2015.03.27. 15:14:35
"Volt az a kitétel, amikor kezdett a Heti Hetes anno, hogy a humor mindig ellenzéki."
Aztán 2002 után a humor hirtelen kormánypárti lett, a jobbosoknak meg "savanyú lett a szőlő".
Farkasházy utolsó éveiben nem Rádiókabaré ment, hanem egy folyamatos "best of Rádiókabaré", vagyis az öreg válogatott az archívumból (mondjuk volt miből) nem kevés pénzért. Arról is cikkeztek, hogy ez tulajdonképpen jogdíj formában csusztatott baksis a haveroknak (Markos, Nádas és állandó katonai számuk): semmi új produkció csak a della a régiért.
Aztán a Esti Showderben, majd külön a Showder Klubban feltűnt egy népes új generáció, sok fél és néhány egész tehetséggel. Farkasházy távozása után jöttek új arcok (Hadházy, KAP, Beliczai, Szomszéd néni, Bödőcs, Kőhalmi, Varga Ferenc József), akinek a produkcióján már azért lehetett finoman mosolyogni, néha könnyesen nevetni.
De ezt már nyilván elfelejtettük, olyannyira, hogy akik fikáznak, nyilván azt se tudják mikor is van a Rádiókabaré adásban.
nagyimre1980 2015.03.27. 15:18:15
100% mértékig egyetértek!
Sinkó Péter és Litkai utáni időszak viszont gáz, ultra ciki. Belegondolni is felháborító, hogy mit tettek ezzel az alkotó műhellyel.
El kell fogadni, hogy Dumamszínház és Litkai nélkül nincs Rádiókabaré.
sweeney todd 2015.03.27. 15:20:19
Nagyon rég nem nézem a hetihetest, de valahogy mindig az van előttem, hogy ez a raccsoló szerencsétlen elkezd valami általa nagyon viccesnek tartott valamit magyarázni, valami zsokéról, akivel 40 éve valami versenyen valami történt, amit egyik részről senki sem ért, másikról nem érdekel senkit, de amúgy is szar a történet is. De nem is baj, mert a többi nem is hagyja, hogy befejezze, aztán a Tivadaj csak néz bután."
hehehe, és tényleg! egyáltalán nem voltak viccesek a monológok, leginkább valami ál-intellektuel makogássá sikeredett.
laber 2015.03.27. 15:23:31
Munkássága csak az Orbán fóbiájából élt mindig is.
Nála csak az a jó kabaré, ahol a jobb oldalt lehet szidni.
Túlontúl egyik oldali a véleménye.
Lásd Heti hetes.
Fábrynak jobbra is vannak poénjai nem csak balra.
2015.03.27. 15:25:54
Mondjuk a Fábri sose tudott túllépni az altesti humor "magaslatain".
Igazán nem tett mást, mint anekdotázott. A sikeres számait meg mások írták.Csak meg kell hallgatni az utóbbi évek kabaréit, a Fábri részek mindig unalomba fulladnak.
Elöl sáfrányos, hátul vonalkódos.... hú, de vicces!
Serivor 2015.03.27. 15:41:40
Szeretném tudatni velük, hogy Farkasházi több, mint 20 éve van kitiltva a Rádió épületéből, semmi köze a Rádiókabaré 92 utáni színvonalához.
Ellenben a sokak által dicsért Kádár-kori rádiókabarét éppen hogy ő csinálta... De a többi stimmel.
magyaridióta · http://magyaridiot.blog.hu 2015.03.27. 16:40:57
ti gyakorlatilag a mindent szarozást gondoljátok újságírásnak. nem baj, csak mondom.
@laber: "Fábrynak jobbra is vannak poénjai nem csak balra."
egész Pest a jobboldalt csesztető poénjain röhög évek óta, persze! :-D
@Serivor: jól beszélsz!
dr. mesterséges színezék 2015.03.27. 17:42:43
Azért ha előásod a '94.-'98. közötti felvételeket, ez kap még némi árnyalatot.
Már ha a fülednek hiszel.
dr. mesterséges színezék 2015.03.27. 17:46:30
Ez komoly?
Ezért kellett hilleri apanázzsal Rómában produkálnia?
Erik Bálint 2015.03.27. 18:47:39
hatmandu 2015.03.27. 18:50:07
Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2015.03.27. 19:19:58
Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2015.03.27. 20:01:38
BALTAZÁR 2015.03.27. 20:04:33
micsoda? 2015.03.27. 20:08:46
2015.03.27. 20:24:48
Mostanában van néhány, divatos kifejezéssel élve stand-up komikus, akik kifejezetten humorosak. De ők már nem olyan időtlen humort képviselnek, amit Hofi Géza képviselt.
Szívesen nézem/hallgatom vissza Hofi akár 15-20 éves előadásait, mert azokban nagyon sok olyan van, amihez a kort sem kell ismerni, lehet rajta jókat nevetni, mert ma is aktuális.
Ráadásul az aki akkor élt, azért nevet duplán (és sír valahol bent), mert a rendszerváltás előtti éra humora tökéletesen megállja a helyét ma is. Mert semmi nem változott, csak a nevek.
zotyesz11 2015.03.27. 21:21:44
Cicaharc.
Tessék szépen nyugdíjba vonulni!
A rádiókabarét meg tessék meghagyni azoknak, akik értenek hozzá.
dr. mesterséges színezék 2015.03.27. 21:30:25
Belőled egyetemi matematikatanár lesz, ha kitart ez a kormány, akárki meglássa.
Fedup Sári 2015.03.27. 21:40:33
nápolyi maszti 2015.03.27. 21:40:43
nagylord 2015.03.27. 21:50:58
Pontosan meg tudom mondani, hogy az általam gyakran kritizált rádiókabarét mikor vettem le a műsorok listájáról, amit valaha hallgatok. Akkor, amikor pár évvel ezelőtt az általam a legnagyobb élő magyar humoristának tartott Sándor György még az éjfél előtti 30 másodpercet sem kapta meg a szilveszteri kabaréban sem. Pedig nem lehet baloldalisággal vádolni, mert olyan polgári konzervatív a pali, hogy csak na. Csak sajnos a rendszerváltás előtt és után és bármikor és mindig ugyanolyan, a hatalom abszolútumát megingatni kívánó humort csinált, amit egyszer már nem volt tolerálni valaki. Ellenben én minden televíziós felvételén, rádiókabarés szereplésén könyvén és önálló estjén, amikhez hozzáférek jól szórakozom. Az, hogy egy elöregedett rendező és egy kivénhedt előadó, mindketten a maguk alapos meghasonlottságában, mit vitáznak össze őszintén szólva nem érdekel.
wolfgabriel 2015.03.27. 21:59:54
Farkasházyt sokan tévesen külső megjelenése, habitusa alapján ítélik meg, esetleg a heti terhes alapján, ami hiba. Millió jelenetet írt, amit ha megfelelő előadók előadtak, akkor dőltek a nézők a röhögéstől.
dr. mesterséges színezék 2015.03.27. 22:20:12
Lefogadom, hogy a fenti, zsigerből köpködők előkével a nyakukban tolták a spenótot, amikor a rk (és benne mindenki a ma szembenálló lövészárkokból) Farkasházyval az élen havonta ekézte az akkori rendszer skizofréniáját és a kiskirályainak meztelenségét.
De visszamenőlegesen komonistázni egyszerű és kíméli a neuronhálót.
lionking 2015.03.27. 22:40:52
a klasszikus rádiókabaré (amit ha az az 1980 a születési dátumod) akkor nem nagyon ismerhetsz, CSAK dumaszínház nélkül!!! VAN.
dumaszínház már ez is milyen hülye szóösszetétel, humortalan szövegfelmondók, akik a poénjaik jelentős részét a netről gyűjtik be. A humor forrása Fábry után szabadon elég gyakran altesti és alpári, én kb 3-4 műsor után teljesen letettem erről a "humorforrásról" és sajnos élőben sem ragadott magával ez a stílus és módi
Hofi na ő(pedig sosem kedveltem) ő még nem neveztetett dumaszínháznak pedig neki valóban volt valódi színházban valódi műsor, amin valóban sok humoros poénon nevette magát könnyesre a közönség.
Számomra az utolsó VALÓDI rádiókabarék ott végződtek amikor megjelentek a dumaszínházasok.
Addig míg egy egy Sinkovits, Haumann, Gálvölgyi, Szilágyi Tíbor, Bodrogi, Csala, Szombati, és kicsit régebbre menve Bárdy György meg Básti Lajos Horváth Tvadar... leereszkedtek :) a kabaré műfajához ?
És Boncz Géza és Nagy Bandó, meg Maksa és Markos Nádas?
És ki emlékszik a Mikes Somogyi párra? Meg a Radványi Barnára? és a Ősz Ferenc? Tabi László? Peterdy Pál? Ezek a nevek még mondanak valakinek valamit? Na ők voltak a KABARÉ így nagybetűvel, ezek a fiuk a mostaniak, lehet hogy a mostani ifjuságnak modernek és menők, de sajns a mostani ifjuság ingerküszöbe és humora meg sajnos intelligenciája elég távol van ezektől a régiektől. Így nem is értékelik elég nekik sajnos az igénytelenség, a Való világ az éjjel nappal Budapest az éden hotel meg dumaszínház is.
lionking 2015.03.27. 22:46:16
nagylord 2015.03.27. 23:00:40
keményen drogozó kisember 2015.03.28. 02:10:47
Ne hagyjuk ki Antal Imrét sem, aki szerintem a 80-as - 90-es évek egyetlen igazi show-manje volt. Sajnos, a Szeszélyes évszakok nem okvetlenül tett jót neki, de ha önállóan kiállt a színpadra, perceken belül dőlt a nagyérdemű a röhögéstől.
Érdekes figura volt, mert bár zongoraművésznek indult, de kézideg-probléma miatt abba kellett hagynia, de mivel zseni volt, simán megtanult 5-6 nyelvet (de lehet, hogy többet, a Savaria Táncversenyen kb. bárhonnan származó versenyzővel tudott interjút készíteni, élőben), remek színész is lett (hmmm... Bors sorozat, Dániel Ede karaktere), és egyébként is igen széles körűen művelt ember volt, kb. bármilyen témához értelmesen tudott hozzászólni, nagyjából az utolsó polihisztor volt a magyar médiában.
Ja, és talán már említettem: sziporkázó humora volt.
keményen drogozó kisember 2015.03.28. 02:19:50
A rádiókabarét Farkasházy 1975-től kb. 2007-ig főszerkesztette.
Ez idő alatt születtek és kerültek adásba a magyar humor legjobb darabjai - olyan szállóigékkel (pl. kivehető ajtós NDK turmixgép, vagy királyfi vagyok, Királyfi Jenő stb.), amelyeket azok is emlegetnek, akik azt sem tudják, honnan származnak ezek eredetileg.
Írni nem ő írta őket, de soknak a szerzőjét vagy előadóját ő fedezte fel. Szóval a magyar humor igen sokat köszönhet neki.
(Az Édes-ékes apanyelvünk c. szösszenetről nem is szólva, amibe az egyik legjobb magyar színész, Sinkovits is belebakizott, annyira ügyesen facsarja a magyar nyelvet - és a szerzőjének ez volt az egyetlen darabja, ez viszont mindent visz.)
Fábry szintén nagyon jó volt eredetileg A csapos közbeszól című műsorfolyamával.
Más kérdés, hogy mára kiöregedett, a poénok elfogytak, és leragadt a fideszes seggnyalásnál. Régen nem ilyen volt, szerintem kissé megkeseredett a pali, mert nem hülye, és bizony ő sem ilyen lovat akart 2002-ben, amikor felült rá.
lionking 2015.03.28. 07:41:56
Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2015.03.28. 07:53:11
A humor, kedves doktor úr, a rendszerváltozással vonult ellenzékbe, amikor is ezt kezdték hangoztatni az szdsz környéke táján tanyázó személyek. Ami csak addig bizonyult igaznak, amíg ellenzékben voltak. Mert hatalmon pont azt tették ezek a humoristák, amit a szocializmusban: a hatalomba törleszkedtek. Csakhogy a rendszerváltozás után már voltak a "mások", akikbe lehetett rúgni, nem kellett Lázár Györggyel együtt vadászgatni, s megdumálni, mennyire is lehet csípős az a poénocska. Drága jó Hofi Gézánk is bizalmas viszonyban volt Kádár Jánossal. Ettől még szerettük. Komlós Jánost is, pedig egy ÁVH-s tömeggyilkos volt. Csak akkor ezek a dolgok nem voltak széles körben ismertek. Farkasházy a párt (MSZMP a gyengébbek kedvéért) embere volt, csakis ezért lehetett társszerkesztő. Tudja, doktor úr, még a humor is állami volt. Ezért lett volna lehetősége Farokházy úrnak megváltoznia a rendszerváltozás után, de ő nemhogy nem tette meg, hanem egy pártállamból átmentett fenevaddá, a gyűlölködés gólemévé változott át, természetesen humor nélkül. És ez az alakja a valóság. Ám ez az egypártrendszerben nem látszódhatott, mert nem volt a másik oldal, a nem bolsevikok.
Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2015.03.28. 07:56:36
ɐʇzsılıG soɹoʇoɯɹɐF 2015.03.28. 08:17:08
dr. mesterséges színezék 2015.03.28. 10:31:16
Hhhh...
Flankerr 2015.03.28. 10:38:37
Színészként pedig Sinkóval együtt "fölfedezték" és behozták Vida Pétert, Lengyel Tamást, Aradi Tibort, Fodor Annamáriát, Elek Ferencet, és bizony velük se jártunk rosszul.
dr. mesterséges színezék 2015.03.28. 10:43:49
Ja, és az sem Orbán Viktor szájából hangzott el az ideiglenesen Magyarországon állomásozás jelentésének firtatásáról, hogy "... egyszer csak hazamennek... más szóval... egyszer CSAK hazamennek".
Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2015.03.28. 20:01:18
lionking 2015.03.28. 20:59:50
Én nem is kívánok mást neked, majd ha kicsit vénebb leszel akkor hozzád is pont így álljanak azok akiket másképp szeretnél viszonyulni látni, gyerekek, unokák barátok, de a mostani habitusoddal rá is fogsz szolgálni a kemény kritikára, esetleg még rosszabb ha egyáltalán hozzád sem szólnak majd, jó ha le nem köpnek.
kicsit gondolkodj, én már vagyok annyi amennyi, te nem biztos, hogy leszel :)))
És hogy ON is legyek, szerintem mindenkinek szive joga, hogy véleménye legyen, és ha az neked vagy másnak nem tetszik hát akkor így jártál, de ez nem ok a személyeskedésre. Amúgy ízlésről vitatkozni olyan mint született vaknak a színekről mesélni.
ja és a dumaszínház NEKEM szvsz szar unalmas monoton és a netről lopott poénok özöne. és ha neked ez tetszik hát nyugodtan nézd, én ettől még nem fogok haragudni rád, és nem foglak taknyos hülyegyereknek sem hívni ellentétben veled aki sértegetsz másokat csupán mert nem a te véleményedet fújja.
Nem vagy te fidesz troll véletlenül? :)
latin szerelő · https://www.facebook.com/pages/Malacz-vil%C3%A1ga/173965402643571 2015.03.29. 14:00:40
Farkasházy szerint a humor nem lehet kormánypárti (1998-2002), aztán jött a 2002. utáni Heti7-es korszak, szépen felköpött, majd aláállt.
ElPadre 2015.03.29. 19:11:55
érezhető volt a váltás tavaly. először kísérletező kedvűbb lett (tematikus adások), aztán viszont egy katyvasz, olyan kritikán aluli dolgokkal, mint az új falugyűlés, meg dévényi tibi bácsi "újrafelfedezése" (aranyos az öreg, de annyi komédiai érzéke van, mint egy leeresztett strandlabdának). azért nem volt kár.
de közben azért ment a standup, amik sokszor egy-egy vállalhatatlan adást is visszarántottak az élvezhetőségig, még maksa is vicces volt, az ottfelejtett mikrofon is, és meglepően kormánykritikus/politikus is mert lenni. gondolom, ez utóbbi tett be végleg.
fábry... tud még vicces lenni. de attól tartok, hogy ő most kiöntötte a babát is a fürdővízzel. kár a rádiókabaréért. :(
bruti, neked meg személy szerint köszönöm a csecsemőről szóló dalt. itthon pont abban a helyzetben vagyunk, és sírtunk a röhögéstől, hogy mennyire találó. :)
2015.03.29. 23:35:25
Domoka1 2016.02.09. 14:01:10