Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Farkasházy szerint Fábry kiheréli a Rádiókabarét

2015. március 27. 08:30 sixx 106 komment

1_66.jpg

Farkasházy Tivadar a Borsban szólt be a Rádiókabaré új főszerkesztőjének, Fábry Sándornak, mert félti tőle a műsort, aminek 32 évig volt munkatársa.

Gondolom, Fábrynak égető szüksége van a posztra, mert az MTVA-ban csak százmilliókat keres. Biztosan kőkemény politikai kabarét csinál majd... Én már nem lepődöm meg semmin, ami vele kapcsolatos. Minősíthe­tetlen módon viselkedett, amikor engem harminckét év után el­küldtek a rádióból, azóta nem létező ember számomra.

Fábryt egyébként a kabaré fedezte fel, vagy valami hasonló, amit, ha igaz, soha a büdös életbe' nem fogunk megbocsátani a műsornak. Farkasházy szerint az Orbán-kormány alatt csak kiherélt rádiókabarét lehet majd csinálni, és "hálószoba-komédiákat és hasonló hülyeséget csinálnak majd", ennek megfelelően nem is fogja hallgatni az új műsort. Vagyunk ezzel mág így páran, igaz, szerintünk a rádiókabaré akkor is szar volt, amikor a Heti hetesben vitézkedő Farkasházy csinálta.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2015.03.27. 09:03:12

Bagoly mondja verébnek...

Boka1 2015.03.27. 09:10:46

A Hadháziék csináltak pár jó poént. Az igaz, hogy a politikai kabarét kinyírták. Farkasházinak az volt a bűne, hogy az öregeket futtatta.

falomb 2015.03.27. 09:14:56

Rádióműsorokról amúgy is ritkán van review, itt a lehetőség egyre. Hallgassátok majd meg az első Fábry-szerkesztette kabarét, és írjátok meg milyen volt.

eq2 2015.03.27. 09:17:26

Ezek szerint nem csak nekem tunt fel hogy Fabry jottevel melyre repult a radiokabare. Ami az elotte is szar volt kijelentest illeti csak mosolyogni tudok az ilyen szellemi orias kijelenteseken. Izlesek es pofonok. De ha valami neki jon be nem kell hallgatni :-). En sem fikazom az oldalt csak mert nem tetszik. Ezt hivjak a masok velemenyenek az elfogadasanak ;-) No ennek van hijan nem csak az oldal hanem Mo is. ;-P

axeleda 2015.03.27. 09:18:28

Jól megsértődött...

koolkat 2015.03.27. 09:23:44

"Vagyunk ezzel mág így páran, igaz, szerintünk a rádiókabaré akkor is szar volt, amikor a Heti hetesben vitézkedő Farkasházy csinálta."

Mélyen egyetértek.

ancsika 2015.03.27. 09:25:45

Farkasházy-nál csak jobb lehet minden és mindenki... nagyon-nagyon eljárt felette az idő

para_noir 2015.03.27. 09:29:47

Fajkasházi annyira humoros, mint az asztallap, amin most is könyöklök. Úgyhogy ő ne féltse a humort senkitől, mert neki azzal sose volt kapcsolata, volt és van kapcsolata ellenben a politikával, tehát emiatt se kiabáljon. Ő is szedett ki pénzt rendesen a politikából, ne járjon a szája. Fábry meg fénykorában viccesebb volt bárkinél, akik ma óbégatnak, úgyhogy kushadjanak csak.

mikimackó 2015.03.27. 09:29:56

talán hihetetlen, de a kádár-éra rádiókabaréját sosem fogják űberelni !

Flúgatlan 2015.03.27. 09:36:17

Egyetértek a Farkasháziyt szapulókkal. Ő kifejezetten politikai küldöttként viselkedett mindenütt, ahol megnyilvánult, humora meg közel 0. Fábrynak legalább van humora. No persze, sajnos nem várható Fábrytól a mai kormányt szivató humor, de Farkasházy csak kussoljon, mert ő meg a szoci kormányokat kímélte elvtelenül.

Valahogy azt az állapotot kellene elérni, amikor egy humorműsorban a bénázást parodizálják ki politikai oldaltól függetelenül. Mint mondjuk a South Parkban.

bollokcs 2015.03.27. 09:38:39

Farkasházy és Sinkó az új tehetségek felfedezésében, és a Rádiókabaré szervezésében szerintem fontos szerepet játszott. (Tavaly kellett volna lennie a következő Humorfesztiválnak.) A humorát én is vitatnám, sőt a Heti Hetes-beli monológjaitól is hülyéket tudok kapni.

Fábry valaha értékes embere volt a kabarénak, mára szerintem egy kiégett és kivénhedt pasas lett, aki gerinctelenül benyalt ennek a rezsimnek. Valószínűleg ez a poszt a "jutalma".

Egyébként épp a napokban gondolkoztam arról, hogy az örökké kritikus "pesti humor" is eltűnőben van, mintha belefásultunk volna ebbe az egész körülöttünk levő szituációba. Kádár elvtárs anno értette a tréfát, Viktor sajnos nem. :(

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.03.27. 09:43:08

Farkasházy kirekesztő. Ő azon emberek egyike, aki komolyan hiszi, hogy egy humorista csakis ballib lehet.

mooftas echoed 2015.03.27. 09:48:31

Fajkasházy egy megbeszélést az első két hete egy jó volt egy kicsit késni fogok a munkából is és nem tudok menni ma g

dfens111 2015.03.27. 09:50:01

az utolsó mondaton beszarok :-))) micsoda frappáns befejezés

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.03.27. 09:53:04

@Flúgatlan:

0-10 közti skálán Farkasházy 1 pont, Fábry meg 2 a humort illetően.

Egyébként meg a tehetség független politikától.

Varga Ferenc József is balib, de 9 pont ezen a skálán. Mert tehetséges. www.youtube.com/watch?v=_VcTLQp8bgI

Netuddki. 2015.03.27. 09:57:48

A mai rádiókabaré arról szól, hogy ezeréves felvételeket ismételgetnek a kádár rendszerből.
De a lényeg (biztos az), hogy nem az orbán rezsimen röhögnek. Mindegy, ők tudják, én nem nézem, a feszültség meg nem lesz levezetve...

Netuddki. 2015.03.27. 09:58:51

@maxval bircaman szerkesztő: "egy humorista csakis ballib lehet."

Bajjib! Bajjjjjjjíííííííb!
Ostoba, dedós, fizetett fidesztrollok!

Flobeer 2015.03.27. 10:06:26

Pont Farkasházy kritizál , amiért valaki nem tud/mer a politikai meggyőződésevel ellentétes humort ' csinalni' ? Hogy kepes egy ember ennyire elveszíteni a kontrollt?

fran7 2015.03.27. 10:08:52

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: Nem nézed a Rádiókabarét? Te vagy maga Che Guevara, hogy ilyen lázadó tettekre vagy hajlandó?

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.27. 10:19:05

@Flobeer: bocs picim, de ha nem adnátok még ellenzékben is több okot arra, hogy a gazemberségeiteket kifigurázzák, mint amit az ellenségeitek (mert ugye nektek ellenség mindenki, aki nem elég mélymagor vagy nem csápol a viktátor bűncselekményeihez) akkor most nem lenne miért reklamálnod.

Cnere 2015.03.27. 10:20:08

A Fábry tud humoros lenni, mondjuk, legalább egy szintig, de a Farkasházy? A humor szó jutna utoljára az eszembe róla, persze tudom, a szokásos magyarázat, ahhoz, hogy humort csináljon nem kell humorosnak lennie. Na persze.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.27. 10:20:24

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: ezt a barmot még a komcsik is kiutálták maguk közül, azért sunnyogott ki a bulgárokhoz.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.27. 10:21:23

@Cnere: hm. Látszik ezen az egy büfiden, hogy vagy komcsi vagy náci vagy. :D

Algopirin 2015.03.27. 10:28:42

már rég el kellett volna tűnnie mindkettőnek

Cnere 2015.03.27. 10:40:14

@pythonozok: ballib troll, húzzál vissza a barlangodba

Brumm Brumi 2015.03.27. 10:43:20

13 évvel ezelőtt, 2002 májusában íródott:

Visszalépek
Kedves Farkasházy Elvtárs!

Miután végignéztem a Hócipő legutóbbi számában mind a huszonnégy, mulatságosabbnál mulatságosabb képet Medgyessy elvtársról, rájöttem, hogy eddigi életem tévedés volt. Édesapám ugyan gyakorta mondotta volt, hogy a szellem embere nem szociáldemokrata, de most már tudom, ezek a valódi értékek.

Már Medgyessy elvtárs régi pártja is fontosnak tartotta ezeket, olyannyira, hogy képviselőivel építette a Recski Szabadidő Központot, hogy ott ezek az értékek valóban biztonságban legyenek. Medgyessy elvtárs később a közismerten szociáldemokrata Kádár-kormányban őrizte a lángot, majd a szociáldemokratáktól hemzsegő bankszférában gyűjtött értékes tapasztalatokat, hogy azután a nagyobbrészt régi szociáldemokratákból álló multik Magyarországra plántálásául mellére tűzhesse a szociáldemokraták ősi kitüntetését, a francia becsületrendet.

Megvilágosodtam hát, mint Gautáma Buddha a lótuszlevélen. Rá kellett döbbennem, hogy ebben a kiélezett forradalmi helyzetben, amikor sértett Zsebnapóleonok, Hobbigöringek szólítják utcára a szociáldemokrata értékeket szem elől tévesztett bamba tömegeket, a számonkénti másfél-kéttucat Medgyessy-kép kevés. Váci Miskával szólva: még nem elég. Meggyőződésem, hogy a képek számát a humor hűséges sztahanovistáiként fokozni kell. Ne higgy azoknak, Farkasházy Elvtárs, akik azt mondják, a Hócipő kampánylappá fokozódott. Ha ez így volna, akkor is büszkén vállalnánk, mert itt az érték. De ez természetesen aljas rágalom. A felső határ a csillagos ég, ostromoljuk meg a tökélyt, a csak és kizárólag Medgyessy elvtárs képeit sorjáztató Hócipőt. Kit érdekel akkor-most már látom – az én polgári, mit polgári, kispolgári Dizájn Centerem, amikor a nemzet sorsáról van szó? Kit érdekelnek cigiző sünjeim, Sokol rádióm, cipőkanállal kombinált fésűjeim és önfelfújó díszpárnáim? Természetesnek érzem hát, hogy ebben a történelmi pillanatban segítsem lapunk országépítő munkáját, s a poénokat két kézzel szóró igazi szociáldemokrata elvtárs, Medgyessy Péter elvtárs javára

visszalépjek,
evvel is segítve a kampánymunkát. Kérlek, Farkasházy Teddy Elvtárs, két oldalamat, hisz annyit terveztem mára – Medgyessy elvtárs képeivel és könnyeiddel borítsd, megpettyezve mindezt – persze a mandátumok arányában – egy elvtárssal, aki a pápai református-szociáldemokrata gimnáziumban töltődött fel értékekkel, nem kell mondanom, Kuncze elvtársról van szó.

Megkönnyebbültem, Tivadar elvtárs, mert megvilágosodni jó. Végre ismét fix seggek a honi horizonton, annyi bizonytalanság után. Rovatomat a kampány csitultával, immáron a szociáldemokrata értékek jegyében természetesen folytatom, de kérlek, hogy a jövőben jobban fogd a kezem, Tivadar elvtárs, és bocsáss meg nekem, ha valamiben hibáztam. Az új kormányzat seggének partján kéz a kézben szemezgetek majd Veled, Drága Teddy Bá, hisz első a barátság meg a lap. Hogy a poén hol a picsába lesz, arról fogalmam sincs!

Régi szívvel ölel régi szociáldemokrata harcostársad fábrisanyi elvtárs.

P.S. A jövőben a Dizájn Centeren és Szárszón kívül közvélemény-kutatással, valamint Medgyessy elvtárs életének és munkásságának megismerésével szeretnék foglalkozni. Hiába, olyan ő nekünk, mint alkémistának a bölcsek köve.

Fábry Sándor

szekertabor · provo.blog.hu 2015.03.27. 10:43:25

Szerintem mindkettőnek volt élvezhető humora, bár Fay előadóként kb. annyira volt sziporkázó, mint egy vödör beszáradt mész, Fáy pedig egy lekapcsolhatatlan poénontó dumagép. Fay a humorfesztiválokkal egyengette az új tehetségek útját, Fáy a standup meghonosításával és népszerűsítésével.
A többi politikai ízlés kérdése, ám Fay a legkevésbé sem hiteles, amikor politikai elfogultságot vet Fáy szemére.

Trejo 2015.03.27. 10:51:14

Remélem sikerül úgy összeállítani a Sanyi repertoárját, hogy egymást követő 3 adásban ne mondja el ugyanazt a poént.

N. Barbie 2015.03.27. 11:06:49

De gondolom az nem baj, hogy Fajkashazi es tarsai meg kihereltek a Heti Hetest.
Regebben se volt nagy szam a musor, neha volt azert egy-ket jo poen, de miota csak ballib megmondoemberek vannak benne, masrol nem szol csak a Fidesz meg a Jobbik gyalazasarol.

profilo 2015.03.27. 11:13:10

Ahogy Varga Ferenc Józsefnek,úgy Farkasházynak is a siránkozás helyett "melóznia" kellene.
Jó műsorral,jó poénokkal nem lennének a közszolgálati apanázsra rászorulva. Feleslegesen fikázzák a haknizó,szerintük tehetségtelen és nem vicces "kollégákat",mert míg ők teltházas estéket hozva megélnek "tehetségtelenségükből",addig Teddy-ék csak panaszkodnak.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2015.03.27. 11:22:40

Jól értem, hogy azon megy a renyekedés, hogy az egyik kivénhedt szart lecserélték egy másik kivénhedt szarra, mert most annak kell zsebet tömnie? De mi ebben a hír? Hol a meglepő fordulat? És egy átlagos, politikailag nem teljesen elhülyült embert ez miért kéne, hogy érintsen? A lényeg az utolsó másfél sor, a többi csak szócséplés, hogy hó végén fel lehessen valamiért venni a fizetést.

norbius 2015.03.27. 11:23:08

Nekem úgy rémlik, hogy pont a Farkasházy és csapata volt az, aki a szoci kormányok idején következetesen az ellenzéket szapulta. Nem kifigurázta, nem poénkodott rajta, csak szapulta. Persze lehet, hogy nekem nincs humorérzékem és akkor nem értettem a poénokat... :)

pyhtonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.27. 11:23:56

Aki Fajkasházy és Sas elvtársat nem tartja humorosnak az egy náci tetü.
Aki Fábryt vagy más jobboldalit viccesnek tart az is.

monddazigazatmar 2015.03.27. 11:26:28

Tivadaj. Volt ennek a nyomorultnak az életben egy darab poénja?
Nagyon rég nem nézem a hetihetest, de valahogy mindig az van előttem, hogy ez a raccsoló szerencsétlen elkezd valami általa nagyon viccesnek tartott valamit magyarázni, valami zsokéról, akivel 40 éve valami versenyen valami történt, amit egyik részről senki sem ért, másikról nem érdekel senkit, de amúgy is szar a történet is. De nem is baj, mert a többi nem is hagyja, hogy befejezze, aztán a Tivadaj csak néz bután.

dr. mesterséges színezék 2015.03.27. 11:26:51

@mikimackó: "talán hihetetlen, de a kádár-éra rádiókabaréját sosem fogják űberelni ! "

Egyáltalán nem hihetetlen. Amikor az MDF-kormány cseszte szét a rádiókabarét, mert csúfolódni mert az ő tökéletes kormányzásukon, Verebes így summázta pikírten: "majd visszajönnek a szocialisták, és megint lehet politikai kabarét csinálni" - és lőn, Hornék kaptak hideget-meleget. Verebes, Farkasházy és Fáby szerzőként-előadóként, Usztics, Hernádi, Bajor előadóként együtt osztották őket az érdemeiként.
Ma ilyesmi elképzelhetetlen.
Köszi, Viki!

monddazigazatmar 2015.03.27. 11:28:19

@norbius: :D
hehe. igen, volt egy hír, hogy Gyurcsány ezt meg azt csinálta. Már nem tudom mit, de nagy baromságot.
3 másodpercig néztek egymásra, senki nem tudott semmit mondani, aztán Hernádi benyögte, hogy az orbán

dr. mesterséges színezék 2015.03.27. 11:29:23

@szekertabor: "A többi politikai ízlés kérdése, ám Fay a legkevésbé sem hiteles, amikor politikai elfogultságot vet Fáy szemére."

Nem, ahogy mai szemmel nézve Fáy sem hiteles a korabeli, Faynak írt levélért.

Tudtak ők jobbat is mindketten.
Elmúlt.

ComLo 2015.03.27. 11:32:41

Én különös helyzetben érzem magam, 82 óta, minden rádiókaberé megvan a családnak archív felvételben, így felcseperedésem során végig tudtam követni a változásokat.

Szerintem sokan rossz oldalról közelítenek:
Fábri egyértelműen jobb előadó, mint Farkasházi, erről szerintem senki nem nyit vitát.
És bár a humor már egy szubjetív kategória, szerintem azt sem vonják sokan kérdőre, hogy Sanyi poénjai jobbak (voltak). Ehhez azért jelentősen hozzátartozott, hogy szövegeit, és történeteit, jelentős részben egy mára befutott humoristákból álló csapat (pl Litkai, Kühalmi, Hadházi) írta. Szerintem amit sokan Fábri “hanyatlásának” tartanak, az valójában az ő távozásuk, és önnállósodásuk okozta.

Az hogy a rádiókabarét, ki és hogyan vezeti, az már más történet. Tény, hogy Farkasházi felett NAGYON eljárt az idő, az elmúlt 10-15 évben, nagyon nem tudott a korral lépést tartani a kabaré, relatíve fiatalként. A műsorszámok nagyrésze már csak erős feszengést okozott (ha-ha számítógép meg kukac pont hu ha-ha), számos régi név eröltetése csak rontott a helyzeten.

Azért azt is látni kell, az elmúlt 30 év jelentős humoristáinak nagyrésze a rádiókabaré fedezte fel, Fábri közülük szemezgetett a csapatába (ha pontosak az információim!). Évtizedekig a fiatal humoristák legnagyobb ugródeszkája, a 8 évente megtartott humorfesztivál volt, ahol 2006-ban már megjelentek a mai “sztár” sztend-up osok (Kiss, Loránt, Köhalmi, talán Bödöcs (mellesleg szerintem az elmúlt évtizedek legösszerakottabb és legjobb sztend-up jával KAP nyerte azt meg)).

Félve, de még egy dolgot jegyeznék meg: farkasházi alatt, a kabaré, ha nem is teljes mellszéleséggel, de mert ellenzéki is lenni. Akkor vezették be, hogy a szilveszteri kabaréban 2 konferanszié volt, egyik az egyik oldalról másik a másik oldalról.

Hogy mi a konklúzióm? Fábri jobb előadó, de ez korántsem jelenti azt, hogy jobb kabarét tud összerakni. Bár mindez mostanra mit sem érhet, hisz a kabaré felett mint egyetlen szöveges humorforrás, eljárt az idő, a Dumaszinház 10 évvel ezelötti indulásával, és a stand-up elterjedésével. Ha változtatni kellett volna (márpedig időszerű lett volna), akkor a fiatalítás felé kellett volna elmenni. Egy Litkai szerintem jó választás lett volna. És most nem a humorára gondolok (bár helyenként nekem kifejezetten az is bejön), hanem pl azt a manageri tevékenységet, amivel 10 év alatt a Dumaszínházból, azt csinált, ami.

pyhtonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.27. 11:36:47

@ComLo:
Fideszes bértollnok vagy, ez látszik. Aki nincs velünk, az ellenünk van.

ComLo 2015.03.27. 11:43:31

@pyhtonozok: Szerintem én egyik oldalon sem állok, csak a szubjektív véleményemet írtam le, oldalfüggetlenül :-) (bár szerintem ez a mentalítás pont a másik oldalra jellemző mint amit írtál :-) )

zsoltix 2015.03.27. 11:44:41

Azon már nincs mit kiherélni. Mióta Sinkó otthagyta, egyre szarabb lett, a tavalyi év meg már egyenesen kritikán aluli volt. Idénre meg teljesen padlót fogott az eddig elkészült összesen 0 darab új felvétellel.

Flankerr 2015.03.27. 11:55:06

"Farkasházy és Sinkó az új tehetségek felfedezésében, és a Rádiókabaré szervezésében szerintem fontos szerepet játszott."
Ott a pont.

Litkaiban ne reménykedjünk (pedig ide ő kéne), ő tavaly azért lépett le, (az akkor új, 10 hónap alatt becsődölt vezetés leült vele tárgyalni) mert nem tűri ha akár csak előzetesen cenzúrázzák, beleszólnak. Aki már hallgatott Litkai "standupot" 1998-2006 között, az tudja mire gondolok és miért volt igaza. Intelligensen figuráz ki minden politikust aki rászolgált
Be is indította a Dumaszínház kabarét, na az jó is lett.

Az tény, hogy negyvensok év, meg x politikai rendszer, kormány után sikerült elérni, hogy idén 2 hónapig nem volt új kabaré (ehhez még jöhet az áprilii is), 40 év után Humorfesztivál..
Én megadom az esélyt Fábrynak, mert a csapatot összegyűjteni ,tehetséget felismerni jól tud(ott)
Egyébként valahol megjelent már hivatalosan, hogy ő lett? Remélem hogy Ürmös Zsolt kivételével az előző vezetést páros lábbal rúgja ki..

Flankerr 2015.03.27. 11:56:23

@zsoltix: "Mióta Sinkó otthagyta, egyre szarabb lett, a tavalyi év meg már egyenesen kritikán aluli volt."
Ez pont egybe esett, a 2014 februári volt az utolsó Sinkó rádiókabaré. És full igazad van.

dr. mesterséges színezék 2015.03.27. 12:05:00

@Flankerr: "Litkaiban ne reménykedjünk (pedig ide ő kéne), ő tavaly azért lépett le, (az akkor új, 10 hónap alatt becsődölt vezetés leült vele tárgyalni) mert nem tűri ha akár csak előzetesen cenzúrázzák, beleszólnak."

Lusta vagyok előkeresni, de tavaly Bödőcs is elmondta (diszkréten, de érthetően) egy indexes riportban , hogy miért nem tekinti pályának a rádiókabarét.

igazi hős 2015.03.27. 12:08:26

"Fábryt egyébként a kabaré fedezte fel, vagy valami hasonló, amit, ha igaz, soha a büdös életbe' nem fogunk megbocsátani a műsornak." Ez így ordas ostobaság, Fábry kibaszott jó volt a Merlinben, aki járt oda annak idején (20 éve) az tanúsíthatja. Aztán az RTL klubban is elég jó volt. Aztán elfáradt, átment a királyi tévére, ahol már nem volt vele szemben minőségi elvárás, és ő ennek meg is felelt.

N. Barbie 2015.03.27. 12:10:09

@pyhtonozok: Mondja ezt azon ballib oldal kepviseloje, akik szerint aki nincs veluk az fidesz bertollnok es/vagy naci.

tavasz17 2015.03.27. 12:17:11

- Rembrandt, Önarckép gyertek!

nemecsekerno_007 2015.03.27. 12:24:38

Poszt-kádári beltenyészet. Ki gondolhatja komolyan, hogy ha Orbánt elzavarják akkor minden jó lesz. Kb. a fél országot el kéne :(

Hülye aki elolvassa! 2015.03.27. 12:25:47

Te jó isten, van még rádiókabaré? Sokan hallgathatják.

Bambano 2015.03.27. 12:29:52

Mind a kettővel az a fő probléma, hogy kiégett, elfogytak a poénjai. Ezért volt hozzájuk képest jobb a Litkai-féle kabaré.

profilo 2015.03.27. 12:31:51

@Hülye aki elolvassa!:

Már nagyon rég óta nem hallgatja senki. A készítőket csak az "érte" kapott pénz érdekli. A duma a minőségről csak terelés.

Bruti · www.facebook.com/Brutistandup 2015.03.27. 12:39:28

A Rádiókabaréban az elmúlt 8-10 évben, Sinkó 2014 februári távozásáig, elképesztő mennyiségű anyag született. Nyilván volt köztük gyengébb is, de sokkal több erős jelenet, stand-up, zene született, és mindig mindenhol telt házzal ment. Ebben óriási szerepe volt a Litkainak, aki már-már betegesen sokat tett a kabaréért, és akkor is nyüstölte a Dumaszínház tagjait, ha azoknak már a tökük is ki volt a kabaréval (mert ugye minden hónapban újat, vicceset írni, rengeteg meló és ráadásul szarul fizet). Illetve rengeteget dolgozott rajta pl. Varga Ferenc Józsi, Aradi Tibi, Maksa Zoli, az állandó színészek, mint pl. Vida Peti, Elek Feri, vagy Lengyel Tomi (a teljesség igénye nélkül).
Aki itt okoskodik, hogy az említett időszakban szar volt a kabaré, az nem hallgatta rendszeresen, illetve fogalma sincs az egészről, csak megszokásból szakért a magyar humor állapotáról.

turista a saját országában 2015.03.27. 12:42:26

"...aminek 32 évig volt munkatársa."

Ez így slampos megfogalmazás. Huszonvalahány évig a főszerkesztője volt.

ursus artos 2015.03.27. 12:50:22

Én korábban már kerestem a neten Farkasházy által jegyzett humoros jeleneteket, de nem találtam. Bizonyára valaki kisegít most egy-két linkkel.

Flankerr 2015.03.27. 12:53:24

@Bruti: A korszak aktív megélőjeként tök igazad van. Titkos életek sorozat, és még sok-sok jóság.
De abban egyetértünk, hogy a 2014 márciustól csak jóindulattal közepes, gyenge, szar, és minősíthetetlen rádiókabarék váltották egymást?

turista a saját országában 2015.03.27. 12:56:33

Én (többek között) a Farkasházy-Sinkó-féle Rádiókabarén nőttem fel a '90-es években.

"Igaz, szerintünk a rádiókabaré akkor is szar volt, amikor a Heti hetesben vitézkedő Farkasházy csinálta."

Tehát neked (nektek?) szar volt a Falugyűlés Uszticcsal, Bajorral, Szilágyi Tiborral; szar volt a Markos-Nádas-duó; Nagy Bandó, Boncz Géza, a másik Géza, Hofi; Kern "Anyuka"-számai, Bajor és Ihos "Tóth Ottó"-jelenetei; Usztics és Fábry "Terka néni" (mondom az uramnak, Tibi...) számai - továbbá Gálvölgyi, Hernádi Judit, Majláth Mikes László, Selmeczi Tibor, Megyesi Gusztáv... satöbbi és satöbbi kiváló szerzők és színészek által írt, ill. előadott jelenetek.

Köszönjük...

És gondolom, ebből kiindulva az EZ+AZ, a Szeszélyes évszakok is szar volt számodra (számotokra), hiszen azokat javarészt ugyanazon kabaretisták csinálták, mint akik a rádiókabaréban voltak láthatók-hallhatók.

Bak Fitty 2015.03.27. 13:10:04

Az újnyilasoknak soha nem volt humorérzéke, te hazátlan-agyatlan turista. Vedd vissza a medvebőr bakancsod és húzz el a havasokba!

♔bаtyu♔ 2015.03.27. 13:39:25

Nem értem mi itt a gond? Ott az ATV, Klubrádió. Legalább népszerűbb lesz, ha annyira jó volt a rádiókabaré Farkasházyval.

Farkasházy végül is mi a lófaszt várt, örökbérletet? Már 90-ben meg kellett volna "köszönni" munkásságát, eléggé elkéstek.

N. Barbie 2015.03.27. 13:41:25

@Bak Fitty: egy tolerans demokratat olvashattunk, ugy latszik az ujkomcsiknak es onjelolt demokrataknak meg annyi humorerzeke sincs :)

véleményM 2015.03.27. 14:44:15

Az én egyedüli elvárásom a műfaj iránt, függetlenül attól milyen elkötelezettségű emberek készítik, hogy nevetni tudjak rajta, vagy elgondolkodtasson. Még nagyobb érdem, ha valaki a politikai kabaré eszköztárával azokat a fonákságokat mutatja meg, melyet hasonló elvi kötődésű közéleti emberek követnek el. És ez független a szerző életkorától, vagy politikai hovatartozásától. A másik kritérium a minőség. Hogy a témánál maradjunk, én még nem hallottam Farkasházy írásaiban altesti, alpári humor elemeket hangoztatni. Ellenben Fábry vonalkódos nadrágjai és hugyozós történetei elég jelentős hányadban szerepeltek munkássága elmúlt tíz évében. És Farkasházy soha nem köpné le az ellenzéki vezető arcképét. Azzal pedig egyetértek, hogy Sinkó távozása egyértelműen a műfaj és egy korszak végét jelentette.

fékek és tengelysúlyok 2015.03.27. 14:49:32

Fajkasházi ? Sose néztem, engem nem szórakoztatott.
A Fábryt tudom nézni, pedig amikor megismertem őket, még egyiknek se ismertem a politikai preferenciáit.

@turista a saját országában

"Tehát neked (nektek?) szar volt a Falugyűlés Uszticcsal, Bajorral, Szilágyi Tiborral"
igen, sajnos én nem tudtam végig hallgatni.

A Nagybandó, Hofi jók voltak.
Kezdetben Gálvölgyi is, de a végére nagyon kifulladt az is.

Nekem egy humorista legyen szórakoztató. Fajkasházi nem volt az.

Egyébként meg csatlakozom azokhoz, akik úgy gondolják, Fajkasházi még fényes karriert futhat be az ATV-n, a Klubrádión. Továbbra is annyian nézik majd, ahányan csak akarják. Hát mindent bele.

Reszelő Aladár 2015.03.27. 15:14:35

Amúgy Farkasházy-t már nem sokkal korábban kivágták a vérbe?

"Volt az a kitétel, amikor kezdett a Heti Hetes anno, hogy a humor mindig ellenzéki."
Aztán 2002 után a humor hirtelen kormánypárti lett, a jobbosoknak meg "savanyú lett a szőlő".

Farkasházy utolsó éveiben nem Rádiókabaré ment, hanem egy folyamatos "best of Rádiókabaré", vagyis az öreg válogatott az archívumból (mondjuk volt miből) nem kevés pénzért. Arról is cikkeztek, hogy ez tulajdonképpen jogdíj formában csusztatott baksis a haveroknak (Markos, Nádas és állandó katonai számuk): semmi új produkció csak a della a régiért.

Aztán a Esti Showderben, majd külön a Showder Klubban feltűnt egy népes új generáció, sok fél és néhány egész tehetséggel. Farkasházy távozása után jöttek új arcok (Hadházy, KAP, Beliczai, Szomszéd néni, Bödőcs, Kőhalmi, Varga Ferenc József), akinek a produkcióján már azért lehetett finoman mosolyogni, néha könnyesen nevetni.

De ezt már nyilván elfelejtettük, olyannyira, hogy akik fikáznak, nyilván azt se tudják mikor is van a Rádiókabaré adásban.

nagyimre1980 2015.03.27. 15:18:15

@Bruti: Igazad van!
100% mértékig egyetértek!

Sinkó Péter és Litkai utáni időszak viszont gáz, ultra ciki. Belegondolni is felháborító, hogy mit tettek ezzel az alkotó műhellyel.
El kell fogadni, hogy Dumamszínház és Litkai nélkül nincs Rádiókabaré.

sweeney todd 2015.03.27. 15:20:19

@monddazigazatmar: "Tivadaj. Volt ennek a nyomorultnak az életben egy darab poénja?
Nagyon rég nem nézem a hetihetest, de valahogy mindig az van előttem, hogy ez a raccsoló szerencsétlen elkezd valami általa nagyon viccesnek tartott valamit magyarázni, valami zsokéról, akivel 40 éve valami versenyen valami történt, amit egyik részről senki sem ért, másikról nem érdekel senkit, de amúgy is szar a történet is. De nem is baj, mert a többi nem is hagyja, hogy befejezze, aztán a Tivadaj csak néz bután."

hehehe, és tényleg! egyáltalán nem voltak viccesek a monológok, leginkább valami ál-intellektuel makogássá sikeredett.

laber 2015.03.27. 15:23:31

Szerintem is nagyon eljárt már felette az idő.
Munkássága csak az Orbán fóbiájából élt mindig is.
Nála csak az a jó kabaré, ahol a jobb oldalt lehet szidni.
Túlontúl egyik oldali a véleménye.
Lásd Heti hetes.
Fábrynak jobbra is vannak poénjai nem csak balra.

2015.03.27. 15:25:54

@fékek és tengelysúlyok: Hát, lehet, hogy a humor mehértéséhez intelligencia kell?
Mondjuk a Fábri sose tudott túllépni az altesti humor "magaslatain".
Igazán nem tett mást, mint anekdotázott. A sikeres számait meg mások írták.Csak meg kell hallgatni az utóbbi évek kabaréit, a Fábri részek mindig unalomba fulladnak.
Elöl sáfrányos, hátul vonalkódos.... hú, de vicces!

Serivor 2015.03.27. 15:41:40

Egypáran nagyon el vannak itt tévedve, amikor amiatt ekézik Farkasházit, hogy a Rádiókabaré milyen szar volt az elmúlt 10-15 évben.

Szeretném tudatni velük, hogy Farkasházi több, mint 20 éve van kitiltva a Rádió épületéből, semmi köze a Rádiókabaré 92 utáni színvonalához.

Ellenben a sokak által dicsért Kádár-kori rádiókabarét éppen hogy ő csinálta... De a többi stimmel.

magyaridióta · http://magyaridiot.blog.hu 2015.03.27. 16:40:57

"Vagyunk ezzel mág így páran, igaz, szerintünk a rádiókabaré akkor is szar volt, amikor a Heti hetesben vitézkedő Farkasházy csinálta."

ti gyakorlatilag a mindent szarozást gondoljátok újságírásnak. nem baj, csak mondom.

@laber: "Fábrynak jobbra is vannak poénjai nem csak balra."

egész Pest a jobboldalt csesztető poénjain röhög évek óta, persze! :-D

@Serivor: jól beszélsz!

dr. mesterséges színezék 2015.03.27. 17:42:43

@laber: " Nála csak az a jó kabaré, ahol a jobb oldalt lehet szidni."

Azért ha előásod a '94.-'98. közötti felvételeket, ez kap még némi árnyalatot.
Már ha a fülednek hiszel.

dr. mesterséges színezék 2015.03.27. 17:46:30

@Serivor: "Farkasházi több, mint 20 éve van kitiltva a Rádió épületéből,"

Ez komoly?
Ezért kellett hilleri apanázzsal Rómában produkálnia?

Erik Bálint 2015.03.27. 18:47:39

@Flúgatlan: Teljesen egyetértek. Habár szerintem a politikából meg saját magukból viccet csinálni leginkább a politikusok tudnak.

hatmandu 2015.03.27. 18:50:07

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: Fizetett? Maxval? Legfeljebb ha a rokkantnyugdíja annak számít. Az index előtt ül a szobában egész nap és ingyen ontja magából a kommenteket reggel héttől éjfélig.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2015.03.27. 19:19:58

@pyhtonozok: Ha olvasnád magad, és még meg is értenéd, amit írsz, elsüllyednél szégyenedben.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2015.03.27. 20:01:38

@Serivor: Farkasházynak semmikor nem volt köze színvonalhoz. Akkor sem, amikor társszerkesztő lett a Rádiókabaréban. Még akkor sem, ha az valóban a kabaré aranykora volt. Az ok egyértelmű, csak meg kell nézni, mit művelt ez a kretén az elmúlt 15 évben. A humor helyett a gyűlöletet, a kirekesztést terjesztette. S most álmélkodik, hogy járvány van. Rohadék!

BALTAZÁR 2015.03.27. 20:04:33

Farkasházy ugyanolyan mélyen benyalt az szoci érának mint Fábry a mostaninak. Egyik kuty másik eb. Mindkettőnek vannak érdemei de Fábrynak még némi humora is van. A rádiókabaré szerintem egyébként nem szar köszönhetően az új nemzedéknek.

micsoda? 2015.03.27. 20:08:46

Most jön a "kezeket a paplan fölé" Fábry, nekünk nem volt elég a Valóvilág, most meg az Éden Hotel. Hiába erre van igényünk, színházi világnap ide- vagy oda:)

2015.03.27. 20:24:48

Az igazán jó politikai kabaré Hofi távozásával tűnt el. Markos - Nádas páros volt egy ideig olyan, amitől az ember leborult a székről a röhögéstől. De idővel elmúlt ez.

Mostanában van néhány, divatos kifejezéssel élve stand-up komikus, akik kifejezetten humorosak. De ők már nem olyan időtlen humort képviselnek, amit Hofi Géza képviselt.

Szívesen nézem/hallgatom vissza Hofi akár 15-20 éves előadásait, mert azokban nagyon sok olyan van, amihez a kort sem kell ismerni, lehet rajta jókat nevetni, mert ma is aktuális.

Ráadásul az aki akkor élt, azért nevet duplán (és sír valahol bent), mert a rendszerváltás előtti éra humora tökéletesen megállja a helyét ma is. Mert semmi nem változott, csak a nevek.

zotyesz11 2015.03.27. 21:21:44

Nyaf-nyaf...
Cicaharc.

Tessék szépen nyugdíjba vonulni!
A rádiókabarét meg tessék meghagyni azoknak, akik értenek hozzá.

dr. mesterséges színezék 2015.03.27. 21:30:25

@Mr Falafel: Szóval az bizonyítja, hogy Farkasházy huszonéve nem volt jó humorista, hogy tizenéve szervilis és unalmas?

Belőled egyetemi matematikatanár lesz, ha kitart ez a kormány, akárki meglássa.

Fedup Sári 2015.03.27. 21:40:33

@Serivor: Ezzel a húsz évvel tévedsz. Farkasházyt Such nyomta ki a rádióból nem egészen 8 éve, amikor a régi Petőfi rádiót megszűntették -- a Kabarécsütörtökkel együtt.

nápolyi maszti 2015.03.27. 21:40:43

Vitatkozhatunk rajta, hogy Farkasházy mennyire szellemes figura, az viszont szakmai evidencia, hogy szerkesztőként 1975-től kimagasló munkát végzett a Rádiókabarénál, és mellesleg később a Hócipőnél is, briliáns anyagok, nagy, klasszikus szilveszteri rádiókabarék stb. fémjelzik a tevékenységét. Kíváncsi lennék, Sixx, vagy a többi acsargó hány kabaréját hallotta (sok-sok évvel ezelőtt, mert a Rádióból 2007-ben kirúgták ), amelynek alapján sommás véleményét megfogalmazza. Fábry az egyik legelvakultabb fidesztálib, humoristaként réges rég kiégett, és hogy szerkesztőként mit tud, azt jól mutatják saját műsorai, amelyeket a kutya se néz.

nagylord 2015.03.27. 21:50:58

A humor megítélése is nyilván ízlés dolga, szóval annak ellenére, hogy markáns véleményem van a témában feltehetőleg helyesen felteszem, hogy senkit sem érdekel.
Pontosan meg tudom mondani, hogy az általam gyakran kritizált rádiókabarét mikor vettem le a műsorok listájáról, amit valaha hallgatok. Akkor, amikor pár évvel ezelőtt az általam a legnagyobb élő magyar humoristának tartott Sándor György még az éjfél előtti 30 másodpercet sem kapta meg a szilveszteri kabaréban sem. Pedig nem lehet baloldalisággal vádolni, mert olyan polgári konzervatív a pali, hogy csak na. Csak sajnos a rendszerváltás előtt és után és bármikor és mindig ugyanolyan, a hatalom abszolútumát megingatni kívánó humort csinált, amit egyszer már nem volt tolerálni valaki. Ellenben én minden televíziós felvételén, rádiókabarés szereplésén könyvén és önálló estjén, amikhez hozzáférek jól szórakozom. Az, hogy egy elöregedett rendező és egy kivénhedt előadó, mindketten a maguk alapos meghasonlottságában, mit vitáznak össze őszintén szólva nem érdekel.

wolfgabriel 2015.03.27. 21:59:54

Úgy érzem sokaknak egyszerűen sikk fikázni a rádiókabarét.
Farkasházyt sokan tévesen külső megjelenése, habitusa alapján ítélik meg, esetleg a heti terhes alapján, ami hiba. Millió jelenetet írt, amit ha megfelelő előadók előadtak, akkor dőltek a nézők a röhögéstől.

dr. mesterséges színezék 2015.03.27. 22:20:12

@wolfgabriel: "Farkasházyt sokan tévesen külső megjelenése, habitusa alapján ítélik meg, esetleg a heti terhes alapján, ami hiba."

Lefogadom, hogy a fenti, zsigerből köpködők előkével a nyakukban tolták a spenótot, amikor a rk (és benne mindenki a ma szembenálló lövészárkokból) Farkasházyval az élen havonta ekézte az akkori rendszer skizofréniáját és a kiskirályainak meztelenségét.

De visszamenőlegesen komonistázni egyszerű és kíméli a neuronhálót.

lionking 2015.03.27. 22:40:52

@nagyimre1980: "El kell fogadni, hogy Dumamszínház és Litkai nélkül nincs Rádiókabaré"

a klasszikus rádiókabaré (amit ha az az 1980 a születési dátumod) akkor nem nagyon ismerhetsz, CSAK dumaszínház nélkül!!! VAN.
dumaszínház már ez is milyen hülye szóösszetétel, humortalan szövegfelmondók, akik a poénjaik jelentős részét a netről gyűjtik be. A humor forrása Fábry után szabadon elég gyakran altesti és alpári, én kb 3-4 műsor után teljesen letettem erről a "humorforrásról" és sajnos élőben sem ragadott magával ez a stílus és módi
Hofi na ő(pedig sosem kedveltem) ő még nem neveztetett dumaszínháznak pedig neki valóban volt valódi színházban valódi műsor, amin valóban sok humoros poénon nevette magát könnyesre a közönség.
Számomra az utolsó VALÓDI rádiókabarék ott végződtek amikor megjelentek a dumaszínházasok.
Addig míg egy egy Sinkovits, Haumann, Gálvölgyi, Szilágyi Tíbor, Bodrogi, Csala, Szombati, és kicsit régebbre menve Bárdy György meg Básti Lajos Horváth Tvadar... leereszkedtek :) a kabaré műfajához ?
És Boncz Géza és Nagy Bandó, meg Maksa és Markos Nádas?
És ki emlékszik a Mikes Somogyi párra? Meg a Radványi Barnára? és a Ősz Ferenc? Tabi László? Peterdy Pál? Ezek a nevek még mondanak valakinek valamit? Na ők voltak a KABARÉ így nagybetűvel, ezek a fiuk a mostaniak, lehet hogy a mostani ifjuságnak modernek és menők, de sajns a mostani ifjuság ingerküszöbe és humora meg sajnos intelligenciája elég távol van ezektől a régiektől. Így nem is értékelik elég nekik sajnos az igénytelenség, a Való világ az éjjel nappal Budapest az éden hotel meg dumaszínház is.

lionking 2015.03.27. 22:46:16

@lionking: jaj és kihagytam Tábori Nórát is, Székhelyi Józsefet, Balázs Pétert, Benedek Miklóst, de anno szerepelt a kabaréba Sulyok Mária is meg Honthy Hanna Feleky Kamill, szóval a színészek elitje.

nagylord 2015.03.27. 23:00:40

@lionking: Ha már így belejöttünk, akkor ki ne hagyjuk Kazal Lászlót...

keményen drogozó kisember 2015.03.28. 02:10:47

@lionking:
Ne hagyjuk ki Antal Imrét sem, aki szerintem a 80-as - 90-es évek egyetlen igazi show-manje volt. Sajnos, a Szeszélyes évszakok nem okvetlenül tett jót neki, de ha önállóan kiállt a színpadra, perceken belül dőlt a nagyérdemű a röhögéstől.

Érdekes figura volt, mert bár zongoraművésznek indult, de kézideg-probléma miatt abba kellett hagynia, de mivel zseni volt, simán megtanult 5-6 nyelvet (de lehet, hogy többet, a Savaria Táncversenyen kb. bárhonnan származó versenyzővel tudott interjút készíteni, élőben), remek színész is lett (hmmm... Bors sorozat, Dániel Ede karaktere), és egyébként is igen széles körűen művelt ember volt, kb. bármilyen témához értelmesen tudott hozzászólni, nagyjából az utolsó polihisztor volt a magyar médiában.
Ja, és talán már említettem: sziporkázó humora volt.

keményen drogozó kisember 2015.03.28. 02:19:50

sixx:
A rádiókabarét Farkasházy 1975-től kb. 2007-ig főszerkesztette.
Ez idő alatt születtek és kerültek adásba a magyar humor legjobb darabjai - olyan szállóigékkel (pl. kivehető ajtós NDK turmixgép, vagy királyfi vagyok, Királyfi Jenő stb.), amelyeket azok is emlegetnek, akik azt sem tudják, honnan származnak ezek eredetileg.
Írni nem ő írta őket, de soknak a szerzőjét vagy előadóját ő fedezte fel. Szóval a magyar humor igen sokat köszönhet neki.
(Az Édes-ékes apanyelvünk c. szösszenetről nem is szólva, amibe az egyik legjobb magyar színész, Sinkovits is belebakizott, annyira ügyesen facsarja a magyar nyelvet - és a szerzőjének ez volt az egyetlen darabja, ez viszont mindent visz.)

Fábry szintén nagyon jó volt eredetileg A csapos közbeszól című műsorfolyamával.
Más kérdés, hogy mára kiöregedett, a poénok elfogytak, és leragadt a fideszes seggnyalásnál. Régen nem ilyen volt, szerintem kissé megkeseredett a pali, mert nem hülye, és bizony ő sem ilyen lovat akart 2002-ben, amikor felült rá.

lionking 2015.03.28. 07:41:56

@nagylord: meg Kern Andrást sem.. hogy is maradhatott ki

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2015.03.28. 07:53:11

@dr. mesterseges szinezek: Tekintve, hogy eszmefuttatásomnak semmi köze a matematikához, nyilvánvalóan nem pályázok belőle katedrára. Ellenben a társadalomtudományok kiváló alkalmazójaként, felhasználva a formális logikát, simán levezetem neked, hogy miért is volt már az átkosban is egy moslék bolsevik patkány.
A humor, kedves doktor úr, a rendszerváltozással vonult ellenzékbe, amikor is ezt kezdték hangoztatni az szdsz környéke táján tanyázó személyek. Ami csak addig bizonyult igaznak, amíg ellenzékben voltak. Mert hatalmon pont azt tették ezek a humoristák, amit a szocializmusban: a hatalomba törleszkedtek. Csakhogy a rendszerváltozás után már voltak a "mások", akikbe lehetett rúgni, nem kellett Lázár Györggyel együtt vadászgatni, s megdumálni, mennyire is lehet csípős az a poénocska. Drága jó Hofi Gézánk is bizalmas viszonyban volt Kádár Jánossal. Ettől még szerettük. Komlós Jánost is, pedig egy ÁVH-s tömeggyilkos volt. Csak akkor ezek a dolgok nem voltak széles körben ismertek. Farkasházy a párt (MSZMP a gyengébbek kedvéért) embere volt, csakis ezért lehetett társszerkesztő. Tudja, doktor úr, még a humor is állami volt. Ezért lett volna lehetősége Farokházy úrnak megváltoznia a rendszerváltozás után, de ő nemhogy nem tette meg, hanem egy pártállamból átmentett fenevaddá, a gyűlölködés gólemévé változott át, természetesen humor nélkül. És ez az alakja a valóság. Ám ez az egypártrendszerben nem látszódhatott, mert nem volt a másik oldal, a nem bolsevikok.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2015.03.28. 07:56:36

@lionking: Túl öreg vagy, hogy ne szenvednél a dementiától. A mostani fiatalok legalább olyan jók, mint a régiek voltak, de már nem a te korosztályodnak szólnak. Nem vagy célközönség. Szar, mi?

ɐʇzsılıG soɹoʇoɯɹɐF 2015.03.28. 08:17:08

Majd a Bödőcs Tibi orrára is koppint Fábrik úr ,ha túl sokat Orbánoznak.

dr. mesterséges színezék 2015.03.28. 10:31:16

@Mr Falafel: Szóval a formális logikának nincs köze a matematikához.

Hhhh...

Flankerr 2015.03.28. 10:38:37

Azt se felejtse el ,senki hogy a Dumaszínházas vonal, és főleg Litkai, szerzőként is javította a színvonalat 2006 után. Litkai, KAP, Hadházi, Kőhalmi (aki szerzőként nyert humorfesztivált, 1998-ban) VFJ (aki, csókolom, 1994! óta fellépő és szerző) és a többiek kiváló jeleneteket, műsorfolyamokat (a Titkos életek sorozat 20 éve a legjobb dolog ami a kabaréban történt) alkottak. Ezek tavaly márciustól még jobban hiányoztak, mint a stand-up jelenetek. Litkai meg általában nem is standupolt (1998-tól se, mert ő azóta tolja), hanem a régi klasszikusokat megidézve közéleti konferansziékat tolt, amiben bizony osztotta is a szoci/szdsz hülyeségeket keményen, az általános közéleti jelenségek mellett is.
Színészként pedig Sinkóval együtt "fölfedezték" és behozták Vida Pétert, Lengyel Tamást, Aradi Tibort, Fodor Annamáriát, Elek Ferencet, és bizony velük se jártunk rosszul.

dr. mesterséges színezék 2015.03.28. 10:43:49

@keményen drogozó kisember: A mérgező xylamon és xyladecor, ColorStar tévék, Illetékes Elvtárs az ő mindent megmagyarázó impotenciájával, Markos-Nádas bürokrata szatírája, a nevetséges május elsejék - ezek mind jelen voltak a kabaré pellengérén.
Ja, és az sem Orbán Viktor szájából hangzott el az ideiglenesen Magyarországon állomásozás jelentésének firtatásáról, hogy "... egyszer csak hazamennek... más szóval... egyszer CSAK hazamennek".

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2015.03.28. 20:01:18

@dr. mesterseges szinezek: Súlyos szemantikai nehézségeid vannak a magyar nyelvvel kapcsolatban. A formális logika és a matematika kapcsolatáról sem túl sokat tudsz. Nosza, wikipédiázz!

lionking 2015.03.28. 20:59:50

@Mr Falafel: te vagy a megmondóember látom, mindenkihez van pár "kedves" szavad.
Én nem is kívánok mást neked, majd ha kicsit vénebb leszel akkor hozzád is pont így álljanak azok akiket másképp szeretnél viszonyulni látni, gyerekek, unokák barátok, de a mostani habitusoddal rá is fogsz szolgálni a kemény kritikára, esetleg még rosszabb ha egyáltalán hozzád sem szólnak majd, jó ha le nem köpnek.
kicsit gondolkodj, én már vagyok annyi amennyi, te nem biztos, hogy leszel :)))

És hogy ON is legyek, szerintem mindenkinek szive joga, hogy véleménye legyen, és ha az neked vagy másnak nem tetszik hát akkor így jártál, de ez nem ok a személyeskedésre. Amúgy ízlésről vitatkozni olyan mint született vaknak a színekről mesélni.

ja és a dumaszínház NEKEM szvsz szar unalmas monoton és a netről lopott poénok özöne. és ha neked ez tetszik hát nyugodtan nézd, én ettől még nem fogok haragudni rád, és nem foglak taknyos hülyegyereknek sem hívni ellentétben veled aki sértegetsz másokat csupán mert nem a te véleményedet fújja.
Nem vagy te fidesz troll véletlenül? :)

latin szerelő · https://www.facebook.com/pages/Malacz-vil%C3%A1ga/173965402643571 2015.03.29. 14:00:40

Farkasházy utálja Fábryt, mert nem sikerült beleolvasztania a ballib humortégelybe, és mert sokkal tehetségesebb, mint ő, még ha mára meg is fáradt kissé... ...kissé nagyon.

Farkasházy szerint a humor nem lehet kormánypárti (1998-2002), aztán jött a 2002. utáni Heti7-es korszak, szépen felköpött, majd aláállt.

ElPadre 2015.03.29. 19:11:55

@Bruti: mélyen egyetértek. nálam rendszeres program volt a rádiókabaré hallgatása, ha nem is szombaton délután, de a hangtárból bármikor. főleg, mióta a dumaszínházasak is beszálltak, azóta volt érdemes hallgatni. maksa visszatérése meg egy WTF pillanat volt, de aztán én voltam meglepődve, hogy mennyire jól sült el.

érezhető volt a váltás tavaly. először kísérletező kedvűbb lett (tematikus adások), aztán viszont egy katyvasz, olyan kritikán aluli dolgokkal, mint az új falugyűlés, meg dévényi tibi bácsi "újrafelfedezése" (aranyos az öreg, de annyi komédiai érzéke van, mint egy leeresztett strandlabdának). azért nem volt kár.

de közben azért ment a standup, amik sokszor egy-egy vállalhatatlan adást is visszarántottak az élvezhetőségig, még maksa is vicces volt, az ottfelejtett mikrofon is, és meglepően kormánykritikus/politikus is mert lenni. gondolom, ez utóbbi tett be végleg.

fábry... tud még vicces lenni. de attól tartok, hogy ő most kiöntötte a babát is a fürdővízzel. kár a rádiókabaréért. :(

bruti, neked meg személy szerint köszönöm a csecsemőről szóló dalt. itthon pont abban a helyzetben vagyunk, és sírtunk a röhögéstől, hogy mennyire találó. :)

2015.03.29. 23:35:25

@micsoda?: én a színházi világnapon színházban voltam és kiváló volt - de nem is panaszkodtam inkább helyett a nyeten..

Domoka1 2016.02.09. 14:01:10

Az első Orbán kormány idején, hű, de politikai kabaré folyt a közszolg.-in. Majd rákérdeztek a tlaccsolósra, miért maradt abba ez a szokás a szocik alatt. A válasz: senki sem kíváncsi már a politikai kabaréra. Elfelejtette az elvti? Nála még Sass is jobb. Józsi legalább magán röhög.És az is több, mintha semmi.
süti beállítások módosítása