Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Kelet-Európában is lehet jó krimisorozatot forgatni

2015. február 10. 10:07 sixx 36 komment

06_wataha_101_08.jpg

Ha elmozdulunk a Kálomista féle álomgyártól és a béna Hacktiontől, és nem ragaszkodunk ahhoz, hogy minden belső tér hófehér legyen és az Ikeából rendezzék be, hogy a szereplők kínosan kimért, a köznyelvben soha el nem hangzó mondatokban beszéljenek, hogy a történetek ne legyenek izgalmasabbak egy közepesen feszült Nők a pult mögött-epizódnál, akkor lehetne itthon is akciósorozatot forgatni. Jó, pénz is kellene hozzá, meg olyan háttér ami itthon egyedül az HBO-nál van meg a tévében. Nem, nem nyalunk neki, csak felidéztük a két Terápia- és Társas játék-évadot, amik a magyar tévés mezőnyből még úgy is messze kiemelkednek, hogy utóbbi második etapja elég trére sikerült. Viszont még így is úgy nézett ki, mit egy olyan sorozat, amit a XXI. században forgattak, a mai nézőknek. Na, A falka című lengyel HBO-produkció is ilyen.

Az Indexen is megtekinthető pilot után egyrészt azért voltam irigy a lengyelekre, mert olyan gyönyörű környéken forgatták a sorozatot (a lengyel-ukrán határvidéken), amit látva alföldi gyerekként tátva maradt a szám, másrészt meg azért, mert úgy őrizték meg a klasszikus keleti hangulatot, hogy közben mégis olyan lett a pilot, mint amit nem a Agyalbőrben Kisváros-stábra bíztak. A falka egy határvadász egység története, amit egyszer csak felrobbantanak egy olyan klubházban, amilyenben a Sons of Anarchy motorosai is szoktak héderezni, és ahová a határvadászatból fáradtan megtérő egység (a falka, jóhogy) megtér piálni, meg dugni. A merényletnek egy túlélője van, aki kicsit ideges lesz az atrocitástól, és az évad hátralevő részében igyekszik összerakni, mégis kik, és miért akarták eltenni láb alól.

12_wataha_101_21.jpg

Ebben persze sok nóvum nincsen, az alaptörténetre egy egész iparág épült Hollywoodban és a (ponyva)irodalomban is számos példát találunk rá. A megvalósítás viszont csillagos ötös, a jelmezek, a karakterek, a bürokrácia és a keményvonalas rendőri vezetés ábrázolása nekünk is ismerős lehet, csak éppen sokkal jobban néz ki, mintha mi forgattuk volna le a köztévére. A főhős gyanús, jóhogy, viszont annyira ismeri a határt, hogy térképen ránézésre megmutatja, hol fognak a kétes elemek átszivárogni Ukrajnából, és majd ha hisznek is neki a vezetők, sokkal flottabbul megy minden. Mondom, forradalmi vagy korszakalkotó écesz nincs a Falkában, de amiből dolgozhattak, azt jól összerakták.

00_wataha_101_01.jpg

Kapunk némi társadalomkritikát, sablonos karaktereket (a Kemény Ügyésznő, a Sokat Látott Főnök, a Dös Mentős, a Hálátlan Besúgó), és a pilot megkapargatja a határokon átívelő embercsempészet kérdését is, jóhogy, az egyik főszálnak ez tűnik. Az első rész nem ejtett ámulatba, viszont lekötött, és igenis érdekel, mi lesz az első egy órát végigbicegő lengyel kommandóssal, a kislánnyal, meg a mentősnővel. Ja, és a szegény ember Demcsák Zsuzsájára hajazó ügyésznő remélem pofára esik.

Hol látható: kedd este 21:00, HBO. Premier ma este, de az első részt az Indexen is megnézhetik, itt.

Címkék: tv sorozat hbo a falka

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

djangyu 2015.02.10. 11:25:59

Nemet krimik legjobb hagyomanyaira epul. Viszont a parbeszedek szerintem csak ket fokkal jobbak a kisvarosenal. Messze vannak meg akar az NCIS-sorozatetol is a pilot alapjan. A taj valoban kurva jo, es a hokamerazas az elejen sokkal jobb szinvonalu, mint egyebkent a tobbi kepkocka. A zene kozepes, vannak jo motivumok, de ez a fele instrument, fele vonos score nem a legjobb ezekhez a kepekhez. De hat izlesek.

R.T. Flakfizer 2015.02.10. 12:05:34

"A falka egy határvadász egység története,"
hatásvadásznak olvastam :)

krj 2015.02.10. 12:25:40

Az első mondatért már érdemes volt idekattintani. A Terápia olyan brutál steril volt...tejóég. Hozzájuk képest a kimért (sic) Egri János is spontánabb volt, mint az ozorai goafesztivál. :)

szupergringo 2015.02.10. 12:56:56

egy költöi kédés vajon miért nem a rtlklub vagy a tv 2 tüzte a müsorára

xrace 2015.02.10. 13:11:38

@szupergringo: Talán, mert az HBO készítette. :p

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2015.02.10. 13:14:49

@szupergringo: Állítólag ismét lesz magyar sorozat az RTL Klub-on. Legalábbis megvettek egy holland sorozatlicencet.

szupergringo 2015.02.10. 13:17:34

@xrace: oszt miért talán nem veheti meg a rtl vagy tv2 elmondom neked hogy mert csak gyagyi sorozatokat vesznek

jo.e 2015.02.10. 13:51:56

Hiszek neked, kipróbálom! A Man in the high tower is frankó volt :)

ɐʇzsılıG soɹoʇoɯɹɐF 2015.02.10. 14:53:39

@xrace:
A Sopranost is az HBO készítette, mégis hajnal kettőkor adták az RTL-en, volt mikor 1 órát csúszott a sori :O

Szóval ez a Falka jobb mint a Kórház a város szélén ?

Pierre75 2015.02.10. 14:59:25

krj
Nekem a Terápiából elég volt a trailer is. Ugyanolyan steril szar mint a Kisváros és társai. A Drót óta kicsit magasak az elvárásaim. Tavaly a Fargo volt, ami pazar lett.

Réti fiú 2015.02.10. 15:00:06

A felenel meguntam ... vacak

desmondwallace · http://desmondwallace.wordpress.com/ 2015.02.10. 15:27:25

Kíváncsi vagyok rá, de Lengyelország nem Kelet-Európában van.

sixx · http://comment.blog.hu 2015.02.10. 15:44:43

@desmondwallace: hát, az ENSZ szerint ott, de mit tudnak ők a világról egy cc-kommentelőhöz képest, ugye.

desmondwallace · http://desmondwallace.wordpress.com/ 2015.02.10. 16:36:50

@sixx: Amerikából nézve kicsit más a világ, de ha szétnézel egy picit az itthoni földrajzosoknál, akkor mindjárt kiderül, hogy nem én írtam hülyeséget.

sixx · http://comment.blog.hu 2015.02.10. 16:45:19

@desmondwallace: az ensz nem egyenlő amerika szerintem. a kelet-közép európát meg hagyjuk, borzalmasan hangzik.

desmondwallace · http://desmondwallace.wordpress.com/ 2015.02.10. 16:48:22

@sixx: Nem, de a székhelye ott van.
Lehet, hogy borzalmasan hangzik, de attól még létezik.
Az ENSZ-nél és Amerikánál se létező fogalom Közép-Európa, ami nem egyenlő azzal, hogy nem is létezik.
Minimum a földrajzban, de a történelemben is létező fogalom.

Sigismundus · https://csakugyirkalok.blogspot.com/ 2015.02.10. 17:28:35

" mégis olyan lett a pilot, mint amit nem az Agyalbőrben-stábra bíztak. "
Sixx, ezt szerintem javítsd át sürgősen Kisváros-stábra, mert az Angyalbőrben az (mai szemmel visszanézve is) az egyik legjobban megcsinált, megszerkesztett magyar sorozat.

Amúgy én már régóta elismerően irigy vagyok a lengyelekre, a rendszerváltás utáni filmjeikre.(meg sok minden másukra, hogy hol tartanak) Olyan remek gengszter, családi/társadalmi dráma, vígjátékaik vannak hogy döbbenet.

2015.02.10. 18:03:32

@R.T. Flakfizer: En is! :D De mi az a hatarvadasz? Hataror? Marmint olyan utlevelbepecsetelos, vagy csomagtartot atnezo vamos, vagy ilyesmi?

Amugy meg a boldog bekeidokben (kb 2-3 eve) pont azon gondolkodtam, hogy milyen jo lenne, ha lenne olyan "Bron/A hid" szeru krimi valami K-Europai hataron, nem ugy velunk, hanem ahol szinten ertik egymast annyira mint a svedek es a danok, peldaul a Balkanon, meg peldaul.... oooo... hatize, orosz-ukran verziorol is almodtam egy idoben de aztan letettem rola :((((

De hat lengyel-ukran is lehet jo azert.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2015.02.10. 18:23:36

"a szereplők kínosan kimért, a köznyelvben soha el nem hangzó mondatokban beszéljenek"
Ez azért nagyon sokszor a fordítók hibája, eredetiben nem mindig ilyen.

@sixx:
Szerintem is inkább Közép-Európa, de vehetjük határesetnek, bár Kelet-Európa a klasszikus európai földrajzi felfogás szerint inkább a lengyel határtól keletre kezdődik. Nézd meg, hova esik Íroszág és az Ural között (igaz, hogy Oroszország csak 1 ország, de k. nagy, konkrétan a világon a legnagyobb jelenleg, pedig az ex-szovjet részekkel elég sok területet vesztett).

Mr. Közbiztonság Szilárd 2015.02.10. 18:25:27

@mojyo:
Nem, a határőr az belügy-minisztérium, a határvadász az meg katona, hadügy-minisztérium, van sok hadseregben (pl. olasz, osztrák stb.).

enzo23 2015.02.10. 18:37:27

De mi az a "Dös Mentős"?

(BTW azért Kelet-Közép-Európa, mert ami közelebb van az "Európa" szóhoz, azt kell először értelmezni, tehát így Közép-Európa keleti része, és nem Kelet-Európa középső része.)

2015.02.10. 18:42:59

@Mr. Közbiztonság Szilárd: Aham, es ok mit csinalnak? Vadasznak a hataron? De mire/kikre? Bunozokre? Hatarsetokre? En azt hittem, azt is a hatarorok csinaljak, peldaul a hatarorseg egyik kulonleges, az utlevelpecsetelokhoz kepest jobban felfegyverzett alakulata, vagy valami ilyesmi.

@enzo23: Tenyleg, a Dos Mentos is egy jo kerdes, ok is kicsodak, es mit csinalnak? :D

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2015.02.10. 19:13:21

@Sigismundus:
Én is most olvasok utána, hogy milyen nézett hazai filmjeik vannak (sokszor verik a sikeres amerikai import filmeket is). És ez nemcsak azzal magyarázható, hogy nagyobb a piaca Magyarországhoz képest.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2015.02.10. 19:41:50

@mojyo:
Határsértőkre meg ellenséges katonákra (agresszorokra).
Békeidőben persze inkább csak járőrözgetnek, hasonlóan, mint nálunk annó a határőrök.

Mivel Magyarországon nincs és nem is volt ilyen (legalábbis 1945 óta), ezért mi nehezebben tudjuk elképzelni.

Sigismundus · https://csakugyirkalok.blogspot.com/ 2015.02.10. 19:55:52

@kis_kiraly: Jerzy Stuhr, Cezary Pazura, Boguslaw Linda, én az ő filmjeik után (korai kilencvenes évek HBO és DunaTV) kattantam rá nagyon. Plusz még A hatalom útvesztői, az Adósság, meg a Mai mennyegző, ezek mind kemény társadalmi drámák. Ezeket ajánlom.

zooltek 2015.02.10. 20:19:47

@sixx: Legközelebb írj K-Európát, aztán mindenki döntse el magának :)

De, hogy legyen keleti és jó sorozat, akkor ajánlom a Pod Prikritie nevű bolgár sorit, nálam beütött rendesen.

ɐʇzsılıG soɹoʇoɯɹɐF 2015.02.10. 20:21:27

@Mr. Közbiztonság Szilárd:

Földrajzban Közép európai Lengyelország, de ami a csóróságot illeti inkább kelet európához tartozik.
Lengyeltől nyugatra már pöttyet jobb a fizetés, szóval hagyjuk ezt a ki hova tartozikot.

sixx · http://comment.blog.hu 2015.02.10. 20:28:16

@zooltek: link, felirat? a román HBO-nak is van egy krimije, idei, azt is nézném.

zooltek 2015.02.10. 20:38:18

www.imdb.com/title/tt1909015/?ref_=nv_sr_1

A legnagyobb torrentszínháznál (jé, az is cc :D) fent van az első évad, a többit úgy kell levadászni. Angol feliratot még nagyobb meló volt találni anno, amikor néztem. Ja, Undercover címen is fut a sorozat.

zooltek 2015.02.10. 20:39:25

@sixx: Ja, bocs, nem nyomtam a válasz gombot, a lényeg eggyel feljebb.

2015.02.10. 20:42:04

@Mr. Közbiztonság Szilárd: Ertem, vilagos, koszonom szepen.

@zooltek: En is K-Europazni szoktam, az tobbmindent jelent. :D Es az amugy mirol szol? A bolgar sorozat?

@sixx: Es romannak mi a cime? Engem is erdekelnenek a K-Europai sorozatok.

Pont azert, mert nem a draga robbantasok erdekelnek, sem a brutalitas, sem a skandinavosan sotet titkok, hanem ez a hetkoznapi korrupcio, meg az informalis csatornak, es a hatalmi harcok, stb, kb mint az Engrenages (tudom, az francia, de ha ilyen stilusban van valami K-Europabol, az csak jo lehet...)

zooltek 2015.02.10. 20:53:06

@mojyo: Elég tipikus ez is: a frissen végzett szerencsétlen múltú rendőrsrácot ráveszik, hogy épüljön be a legnagyobb maffiózó bandájába, és tornássza fel magát a ranglétrán. Jön a sok majdnem lebukás, a sok őrlődés, meg persze a "nő".

A költségvetés is elég kicsi, valahogy mégis beszippantott. Csak mondom, megszerezni meg (angol) feliratot találni nem volt egyszerű, nemtom most mi a helyzet.

2015.02.10. 21:05:15

@zooltek: Ertem, koszonom, nem hangzik rosszul kulonben, szivesen megneznem :)

Az alacsony koltsegvetes szerintem tobbnyire jot is tesz a kreativitasnak. Persze lehet, hogy egy csomo minden amit en is szeretek iszonyu nevetseges, de feliratokon keresztul nem jonnek at a modorossagok meg a fabol faragott szineszi jatek se olyan feltuno, foleg, ha nem ismerjuk az adott kultura hetkoznapjait, igy en nagyon jol tudok szorakozni az europai sorozatokon :D

cukkmukk 2015.02.11. 11:20:46

A beharangozók alapján többet vártam tőle, de még pár epizód esélyt adok neki.

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2015.03.10. 16:36:22

@mojyo:
Ha esetleg még visszanézel:
A román HBO-s sorozat sorozat, amire sixx hivatkozott az Umbre.
Év elején adták le. Az ausztrál Small Time Gangster remake-je.
Sztori egy taxisofőrről szól, aki behajtóemberként is dolgozik.
süti beállítások módosítása