Innen is hadd gratuláljunk Fábián Barnának és annak az anonim felmérés készítőinek, amit idézve a Ma Reggel műsorvezetője akkora L. Simon Lászlót dobott, mint ide a Déli Áramlat. Fábián Harrach Péterrel beszélgetett a gyerekétkeztetésről, amikor egyszer csak eljutott egy olyan pontra, amit inkább nem is idéznénk, helyette a hajtás után berakjuk csokosluli galériáját.
Azt most hagyjuk is, hogy milyen érzés valahogyan rátalálni az idézett szövegre, miközben Harrach Péter halálközeli narrálását kell hallani, de még mindig inkább ez, mint Fábián egészen elképesztő megállapítása. Igen, a képekre helyezett szöveg szó szerint elhangzott a műsorban, tessék csak lecsekkolni.
Már alapból óriási probléma, amikor a dilettantizmus kéz a kézben jár a demagógiával, de ha már a műsorvezető képtelen megállapítani egy névtelen felmérésről, hogy full baromság, akkor majd a KDNP frakcióvezetője kijavítja ugye? Hát, nem. Harrach Péter erre azt válaszolta (Médiaklikken a harmadik adás 55. percétől tessék figyelni), hogy
gondolom ez életforma kérdése.
Tisztában vagyunk vele, hogy Harrach Péter szívesebben menne vissza egy olyan korba, ahol nemhogy vasárnapi bolti nyitvatartás, de még boltok sincsenek, és az életforma kérdése annyit jelent a család számára, hogy gyűjtögető vagy vadászó életformát folytatnak. Végül ezzel a bravúros egyenlettel zárja Harrach a gondolatait.
a gyerek átveszi a szülei szokásait ---> szülő nem reggelizik reggel ---> a gyerek sem
Ha visszagondolok, soha egy olyan reggelem nem telt el gyerekként, hogy ne ettem volna indulás előtt. Legalább zabpelyhet, bármit. Én a szerencsések közé tartoztam, mert szüleimnek még az is belefért, hogy szendvicset csomagoljanak. Viszont ezrével - ha nem többel - vannak olyan nélkülöző családok, ahol a gyerek étkeztetése az iskolára van bízva, mert otthon a szülőknek ételre is alig van pénze. Olyan sehol a világon nincs, hogy a gyerek reggel nem éhes, vagy nem lesz éhes később. Lehet, hogy ebben a kozmikus NER-rendszerben ezt egyesek elképzelhetőnek tartják, de azoknak vagy nincs gyerekük, vagy egész egyszerűen hülyék.
csabsz13 · http://www.fcstpauli.com 2014.12.03. 15:49:44
én is azért nem eszek minden nap lazacot, mert NEM kívánom.
hülye.
panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2014.12.03. 15:50:24
Hát pedig van. Ha nem is minden reggel, de rendszeresen előfordul, hogy igenis nem éhes, nem akar reggelizni, pedig sok mindenből választhat. És olyan is van, hogy dupla adagot reggelizik.
"a gyerek átveszi a szülei szokásait ---> szülő nem reggelizik reggel ---> a gyerek sem"
Ebben pedig igenis nagyon sok igazság van. A gyerekek egy bizonyos korig, amíg el nem kezdenek lázadni, követik azt, amit a szüleik tesznek. Ha a szülök sosem reggeliznek, nehéz lesz a gyerekeket is rávenni.
tudjukkik 2014.12.03. 15:54:55
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.12.03. 16:02:03
Girhes macska 2014.12.03. 16:10:45
meggymárka 2014.12.03. 16:11:51
A csapos közbeszól 2014.12.03. 16:17:03
Azt hiszem tévedésben vagy. Nem egy gyerek étkezési szokásáról készült a felmérés, hanem a gyerekek étkezési szokásairól készült egy felmérés.
Egy gyereket nézve biztosan változik az elfogyasztott reggeli mennyisége, de ehhz az is kell hogy válogatni tudjon.
Az a gyerek aki csak minimális mennyiségű kajat kap otthon az biztosan mindig éhes lesz. Ez nem olyan mint a cigány lova, hogy majd leszokik a zabról.
Az meg megint egy más kérdés, hogy ezek a gyerekek szégyenlik, hogy nem tudnak otthon enni, ezért ha megkérdezik akkor azt fogja mondani, hogy "azért nem eszek, mert nem vagyok éhes".
És persze az sem épp elméjű aki egy ilyen felmérés készítésekor nem szűri ki az ilyen válaszokat. Vagy nem is karja kiszűrni mert ez a kényelmesebb, ha azt mondjuk hogy nincs is probléma.
pavor nocturnus 2014.12.03. 16:18:52
Zebrateve 2014.12.03. 16:21:09
Ja, hogy most esetleg tényleg nem beszéltek hülyeséget a köztévében?
Zebrateve 2014.12.03. 16:23:13
És vannak olyan gyerekek is, akik annak ellenére nem éhesek, hogy van miből válogatni, és a szülő ott reggelizik az orra előtt. De azért szűrd csak i ezt a hibát a sokaságból, úgy jobban mutat a statisztika.
PR_fact 2014.12.03. 16:25:48
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.12.03. 16:27:09
Gyereknek sose kell enni adni.
szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.12.03. 16:30:51
csabsz13 · http://www.fcstpauli.com 2014.12.03. 16:31:28
és nem terelni kellene ilyen "láttam valamikor valahol egy nevesincs felmérést" beszólásokkal.
Marty Mcfly 2014.12.03. 16:33:25
Azt mondja a felmeres: "gyermekek egy resze". Haat baratom, akkor a masik "resze" megiscsak azert megy ugy iskolaba, mert nem jut kajara es ha ez csak egy gyerek az orszagban, mar az is SOK es oriasi problema!
2014.12.03. 16:34:51
csabsz13 · http://www.fcstpauli.com 2014.12.03. 16:35:13
Csokáv 2014.12.03. 16:36:11
2014.12.03. 16:36:29
Bozsóbenő 2014.12.03. 16:43:22
Thomas Dantes 2014.12.03. 16:48:28
Sok ember nem azért nem dolgozik, mert nincs munka. Csak otthon szeretnek ülni
Sok ember nem azért nem megy nyaralni, mert nincs pénze. Csak nem szeretnek utazni
Sok ember nem azért hajléktalan ,mert szegény. Csak szeretnek a szabad ég alatt lakni
Sok ember nem azért koldul, mert nincs semmije. Csak szeret kéregetni.
Sok ember nem azért hal meg, mert nincs gyógyszer, orvos, műszer. Csak nincs kedvük meggyógyulni.
Sok ember nem azért fagy meg, mert nincs pénz tüzelőre. Csak szeretik a hideget
Sok ember nem azért adósodik el, mert nem tudja a hitelt visszafizetni. Csak szeretnek adósnak lenni.
Gondolom, ez életforma kérdése.
élhetetlen 2014.12.03. 16:49:24
carlos z. 2014.12.03. 16:49:51
jewel79bp 2014.12.03. 16:50:21
Mr.paksimogyoró 2014.12.03. 16:57:35
panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2014.12.03. 17:00:35
"Sok ember nem azért nem dolgozik, mert nincs munka. Csak otthon szeretnek ülni"
Rengeteg ilyet ismerek.
"Sok ember nem azért nem megy nyaralni, mert nincs pénze. Csak nem szeretnek utazni"
Képzeld, ilyeneket is ismerek.
"Sok ember nem azért hajléktalan ,mert szegény. Csak szeretnek a szabad ég alatt lakni"
Elég sokan vannak így, ha hiszed, ha nem. Több olyan hajléktalant is ismertem, akinek lett volna hova mennie, de az utcai életet választotta, és nem azért, mert otthon rossz lett volna neki.
"Sok ember nem azért koldul, mert nincs semmije. Csak szeret kéregetni."
Ezt javítanám: Sok ember azért koldul, mert így több pénzt keres, mintha dolgozna.
"Sok ember nem azért hal meg, mert nincs gyógyszer, orvos, műszer. Csak nincs kedvük meggyógyulni."
Ezt is javítanám: ...mert nem hisz az orvostudományban, helyette áltudományok, álorvosok módszerei alapján akarna meggyógyulni.
"Sok ember nem azért fagy meg, mert nincs pénz tüzelőre. Csak szeretik a hideget"
Na ilyet nem tudok elképzelni. Viszont olyan esetet is ismerek, amikor azért fagyott meg, mert annyira lerészegedett, hogy nem tudott vagy elfelejtett befűteni. És olyanról is tudok, aki azért fagyott meg, mert bár lett volna pénze fűteni, de inkább kuporgatta.
"Sok ember nem azért adósodik el, mert nem tudja a hitelt visszafizetni. Csak szeretnek adósnak lenni."
Ez is torzítás, mert sok ember azért adósodik el, mert buta értelmezni egy szerződést.
Szilaard 2014.12.03. 17:00:53
Az már más kérdés, hogy ezt miért kellett összemosni a gyerekéhezéssel.
szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.12.03. 17:01:13
Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy ez a jellemző vagy normális, csak azt, hogy közel sem olyan hihetetlen, hogy a gyerek nem éhes ebédig.
Mi több, jó másfél-két éve én sem szoktam reggelizni, igaz, én már rég nem vagyok fejlődésben lévő szervezet. :)
dedalon74 2014.12.03. 17:02:25
Braunci 2014.12.03. 17:12:03
Thomas Dantes 2014.12.03. 17:13:36
Életmód kérdése, gondolom.
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.12.03. 17:15:59
"Konkrétan kihánynám még most is, ha délelőtt kávén-cigin kívül vmit magamba erőltetnék."
Én meg olyankor hányok, amikor az ilyen rohadt bagósokat látok.
Van ez így.
Ja, igen, panaszmukitól is hányok.
De én vagyok benne a felmérésekben.
Se a tévében.
Ez rémes.
Braunci 2014.12.03. 17:17:52
Igazad van.Jól mondják Neked a Pártközpontban.
Gyermekszegénység nincs.
Munkanélküliség nincs.
Eladósodott emberek nincsenek.
Az orvosi ellátás kitűnő.
A jogállamiságot biztositó állami szervek függetlenek.
A média szabad.
Ma is nyugodtan alhatsz.
passatgt 2014.12.03. 17:19:53
"Mindössze a szülők fele (53%) ragaszkodik ahhoz, hogy reggelizzen a gyermeke, a többieknél elmaradhat az első étkezés. A reggelit hanyagoló szülők közel 60%-a arra hivatkozik, hogy a gyerek még nem éhes, 52%-uk a reggeli sietséggel magyarázza, 46% szerint pedig amúgy is közel van a következő étkezés – áll a „Magvas gondolatok a reggeliről” felmérésben, amelyet a Medián készített idén októberben a Nestlé felkérésére."
Чебурашка 2014.12.03. 17:21:48
vigo001 2014.12.03. 17:27:06
_most_ 2014.12.03. 17:28:28
Boka1 2014.12.03. 17:30:50
Darth Revan 2014.12.03. 17:31:25
Jarics 2014.12.03. 17:33:26
Marty Mcfly 2014.12.03. 17:37:04
ez nem egy eletforma-tanacsadohoz intezett riport volt, mert akkor ertheto a hozzaszolas, hiszen valoban letezik a jelenseg, hogy a gyerek nem ehes reggel, söt szendvicset visz haza.
itt az a szomoru, hogy egy politikai tartalmu riportban hangzott el ez a valasz, ami meglehetösen cinikus es alsagos!
szövegkörnyezet ugye... nem mindegy, mit-hol-es hogyan mondunk...
Démétér 2014.12.03. 17:39:25
kamarti 2014.12.03. 17:39:44
amúgy sokáig magam is a nemreggelizők táborába tartoztam, de a gyerek mindig kapott reggelit - ezt szokta meg, ezt igényelte (pedig tőlem nem ezt látta) és most felnőttként is reggelizik, mert különben nem tud működni, bár most már sokszor ő is rohan reggel, hiszen felnőtt....
panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2014.12.03. 17:39:55
Életmód kérdése, gondolom.
panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2014.12.03. 17:43:53
"Ja, igen, panaszmukitól is hányok."
Én is dohányzom. De tőled ez amúgy is bóknak számít.
"De én vagyok benne a felmérésekben."
Mármint te is egy olyan gyerek vagy, aki nem éhes reggel?
poppara 2014.12.03. 17:45:02
2014.12.03. 17:49:21
Hátrányos helyzetű kaviár 2014.12.03. 17:53:37
panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2014.12.03. 18:01:48
panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2014.12.03. 18:03:43
_most_ 2014.12.03. 18:03:54
szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.12.03. 18:12:00
BitPork 2014.12.03. 18:15:38
Plusz a tanárok sem esznek a menzán, mind kivétel nélkül visz magának enni vagy rendel, mert a menzán enni gyk öngyilkosság.
Franci123 2014.12.03. 18:15:50
Hátrányos helyzetű kaviár 2014.12.03. 18:16:52
Hátrányos helyzetű kaviár 2014.12.03. 18:17:21
Démétér 2014.12.03. 18:21:04
2014.12.03. 18:22:20
Én inkább a sült libacombra szavaznék, párolt káposztával.
Ropogósra sült libacombot mindenkinek!:)
Fisk 2014.12.03. 18:46:57
Bevallom töredelmesen, én sem voltam éhes reggelente gyerekkoromban, sőt általában most sem vagyok, de kényszerítem magam, hogy kajáljak valamit reggel, mert nem egészséges éhgyomorral kezdeni a napot.
Na de ennek SEMMI köze a témához.
A téma az, hogy vannak gyerekek, akik SZERETNÉNEK enni reggel, de nincs mit. Erről is van statisztika. És ezt kéne megoldani kormányszinten. Nem pedig elbagattelizálni meg félrevinni a témát.
Az, hogy én elkényeztetett kis köcsögként nem ettem meg a párizsis szenyót gyerekkoromban, meg egyéni szoc.probléma.
2014.12.03. 18:52:41
Májking 2014.12.03. 18:57:13
Így van, ismerem én is, még söröztem is vele. Szégyen...
Llew 2014.12.03. 18:57:24
Kandabula 2014.12.03. 19:03:02
aszucs 2014.12.03. 19:31:18
Nekem az a tapasztalatom hogy az ember szervezete 'rovid' idon belul meg tud szokni egy etkezesi rendet.. ha mindig delben eszel, idovel alapbol ehes leszel delben.. amugy alvassal is igy van... egyetem+munka mellett volt hogy ugy eltorzultak ezek a rendszerek nalam, hogy pl 1 nap ketszer aludtam 4 orat.. de volt olyan is hogy minden 2. nap aludtam igazabol.. volt olyan is amikor par napig mindig lefekves utan kezdtem el ehes lenni...
Szoval az a szam hogy hanyan nem reggeliznek nem egyenlo azzal hogy hany embernek nincs penze reggelire. [bar van a ketto kozott kapcsolat]
Biztos vagyok benne, hogy nagyobb a kulonbseg a szegenyek es a gazdagok kozott mint regen.. de abban mar nem lennek biztos hogy a mostani szegenyek rosszabbul elnek mint pl a 30 evvel ezelotti szegenyek.
A kulonbseg novekedese az egesz vilagra jellemzo.. igy mukodik most a vilag... ha sok penzt akarsz keresni, akkor ahhoz sok penzednek kell lennie... szoval amig a kapitalizmus helyett ki nem talalunk valami jobbat [es le nem csereljuk a vilag nagy reszen], szerintem ez nem fog javulni.
s.g.l. 2014.12.03. 19:32:19
Zoltán Furik 2014.12.03. 19:40:43
Borcsi mama 2014.12.03. 19:42:21
panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2014.12.03. 19:42:32
2014.12.03. 19:47:53
Advanced Flight 2014.12.03. 19:49:32
Mi is legyen ezekkel az éhező gyerekekkel? Hát az összeset elvenni a retardált szülőktől. Ja, hogy az rasszizmus, sőt, apartheid?
Így jártunk, így jártak. Megoldás nincs.
Lófasz a seggedbe blog.hu 2014.12.03. 19:50:45
nyünyüge 2014.12.03. 20:15:38
ja.
a szülő rohan, a gyerek álmos, egyiknek sincs érkezése leülni reggelizni (még ha van is mit).
csak éppen az "éhesen érkeznek a gyerekek az iskolába, mert szegények a családok" c. felvetésre nem igazából közszolgálati válasz az,
1. nem is éhesek még reggel
2. életviteli problémák vannak a szülők részéről.
Életviteli probléma: nem verte fel a gyereket fél hatkor, hogy hatra talán magához térjen, hogy fél hétkor leüljön reggelizni, hogy hétkor elinduljon az iskolába.
Mert nem nem mindegyik gyereknek van 5 percre az iskola.
Sőt. Van olyan szülő, amelyik hajnalban indul munkába.
.....
Teli vannak a szülők "életviteli" problémákkal.
Harrach meg az empátia hiányával.
A közmédia meg .......................................
Joey Greco 2014.12.03. 20:15:50
majd ezzel vigasztalom őket amikor arról kell dönteni h vgy számla vagy kaja..
nyünyüge 2014.12.03. 20:17:46
erről van szó.
Bikli néni 2014.12.03. 20:23:47
Itt összemosnak az emberek két teljesen különböző dolgot. Van, aki azért nem reggelizik otthon, mert valóban, nem éhes. És vannak - tíz gyerekből négy, te Atyaúristen! -, akik ennének, de nincs mit. És ez a beszélgetés vélhetőleg (nincs gyomrom végighallgatni, bocs) éppen arról szól, hogy a második csoport létezését letagadják. Nincs gyerekéhezés Magyarországon. Itt minden dübörög, mindenki jól, mi több, kiskirály módjára él.
És ezt bemegy, és a több százezerbe kerülő, rá szabott öltönyében bele is böfögi a kamerába. Hogy nem sül le a pofájáról a bőr...
Melinda Jónás 2014.12.03. 20:32:53
Még akkor is , ha ezt egyesek nem akarják észre venni!!
Ha csak 1 gyerek éhezik az is bűn, de ebben az országban több tízezer gyerek éhezik!!!
Tessék nyitott szemmel és szívvel élni!
A gyerekeim osztályában is voltak éhező gyerekek, segítettünk rajtuk( egyik sem volt cigány).
A szülők nem ittak, nem verték el a pénzt.
Aki azt gondolja, hogy a családi pótlékból meglehet élni, az nem tud számolni.
Miért kell egymásnak ugrani?? A problémákra kellene koncentrálni, felhívni rá a figyelmet!!! Akinek meg van, segítsen!! Nem azt kell nézni, hogy milyen fajú, hanem azt, hogy GYEREK!!
bes3 2014.12.03. 20:50:52
Krétagarbó 2014.12.03. 20:52:18
A köztévének pedig nem az a feladata, hogy azt bizonygassa, hogy vannak olyanok (akár felnőttek, akár gyerekek) akik valamiért nem éhesek reggel (biztosan van ilyen is), hanem, az, hogy azokról a gyerekekről beszéljenek, akik bár ennének reggelit, nem tehetik meg. Mert ilyen is van, egészen biztosan. Minden reggel a két szememmel látom és összefacsarodik tőle a szívem...
NekemNemEzKell 2014.12.03. 21:03:48
panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2014.12.03. 21:12:48
"Azért ki az a bal...barom, aki tényleg azt gondolja, hogy 2010 júniusban kitört a gyerekéhezés, az azt megelőző " nagy a jólét" után? Van ilyen?"
Azért azt is tegyük hozzá, hogy évről évre rosszabb a helyzet.
MérMiki 2014.12.03. 21:15:35
Örülök, hogy az indexes zugfirkászok bebizonyították, hogy akkor ezek a gyerekek is mocskos fasiszták
agika88 2014.12.03. 21:24:48
Én is csak azért szoktam rá nagy nehezen, mert a kollégiumban furcsállták, hogy van amikor délután eszem először. Van ez így..
SpéCica 2014.12.03. 21:34:44
Megoldó 2014.12.03. 21:38:17
NekemNemEzKell 2014.12.03. 21:41:04
sweeney todd 2014.12.03. 21:44:12
SpéCica 2014.12.03. 21:57:31
Krétagarbó 2014.12.03. 22:00:29
szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.12.03. 22:01:37
Senki sem mondta, hogy nincsenek éhezők, rosszul élők.
De ezt ne abból vezessük le, hogy egy idióta közvélemény kutatás kihozza eredményként, hogy rengeteg gyerek nem reggelizik!
Mert a rengeteg gyerek lehet, hogy valóban azért nem, mert nem akar és nem azért, mert nem teheti.
Csak ugye egyszerűbb akkor is hőbörögni, amikor nincs min, mint megpróbálni gondolkodni.
Persze abban az országban, amelynek egyes lakói magyargyűlölőnek nevezik azokat a magyarokat, akik nem értenek egyet velük...
Szóval ez tényleg a hülyék országa.
2014.12.03. 22:03:00
anger is a gift 2014.12.03. 22:03:11
"A köztévének pedig nem az a feladata, hogy azt bizonygassa, hogy vannak olyanok (akár felnőttek, akár gyerekek) akik valamiért nem éhesek reggel (biztosan van ilyen is), hanem, az, hogy azokról a gyerekekről beszéljenek, akik bár ennének reggelit, nem tehetik meg."
"A téma az, hogy vannak gyerekek, akik SZERETNÉNEK enni reggel, de nincs mit. Erről is van statisztika. És ezt kéne megoldani kormányszinten. Nem pedig elbagattelizálni meg félrevinni a témát.
Az, hogy én elkényeztetett kis köcsögként nem ettem meg a párizsis szenyót gyerekkoromban, meg egyéni szoc.probléma."
A fentiek elég értelmesen és világosan elmagyarázzák, miről is lenne szó. Ennek ellenére jön a sok(?) seggarcú kretén, aki továbbra is nyomja a süket baromságot. Szánalom.
Egy Srác 2014.12.03. 22:04:38
A nyugdíjas meg azért nem váltja ki a 15000 forintnyi gyógyszerét, mert nem beteg!
És azért élünk ilyen országban és azért van ilyen kormányunk, mert nekünk ez tetszik!
SpéCica 2014.12.03. 22:09:53
A munkanélküliek többsége azért nem talál munkát, mert hülye, mint az ólajtó. Ők semmilyen kormány alatt nem fognak munkát találni, és eddig sem találtak volna.
A nyugdíjasok többsége meg jóval több gyógyszert szed, mint 15 ezernyi. Ennek a háromnegyedét feleslegesen. :)
dinike12 2014.12.03. 22:11:50
Egy olyan dologról folytattok vitát aminek az alapvető megközelítése is hibás!! SAJNOS és ismétlem SAJNOS, sok olyan gyermek van aki a kérdést sem érti. Én az ún. "sötét szabolcs-ban" élek ahol a reggeli kérdése nem a: szeretem - nem ízlik kérdésből merül ki, hanem: ha éhen feküdtem le akkor reggel is éhes leszek tényből. A volt nejem egy nívós középiskolában tanít ahol működött az "Arany János" program. Erről azt kell tudni, hogy elmaradott gyerekek iskoláztatását segítő program (nem tudom működik-e még), ahol a nebulók 99%-a nem ismeri a csokoládé fogalmát. Mindezt írom 21. században!!!!
A fentiek figyelembe vételével kérném szépen, hogy a vitát indító nyilatkozatot ne a "jómódú" gyerekek szemszögéből vitassuk meg, kérdezzük meg azokat is akik online nem igen tudnak hozzászólni, mert az internet előfizetés árán inkább kenyeret vennének ha TEHETNÉK!!!!
SpéCica 2014.12.03. 22:15:10
És mit teszel személyesen Te ez ezzeln?
dinike12 2014.12.03. 22:24:57
NekemNemEzKell 2014.12.03. 22:31:14
Senki nem néz szembe a valódi okokkal, mert nem érdeke azoknak, akik most "hirtelen" szószólók lettek. Ez az egész, kísértetiesen emlékeztet a 1999-2001-es évekre, csak akkor a lélegeztető gép volt a sláger szöveg. Úgy látszik az már nem elég hatásos...
SpéCica 2014.12.03. 22:41:08
Te nem az a fajta vagy, aki családlátogatásra menne. Te az a fajta vagy, aki otthon a kényelmes fotelből, a söre meg a sültkolbásza mellett szánakozik másokon. :)
SpéCica 2014.12.03. 22:42:17
dinike12 2014.12.03. 22:43:15
RÉSZEMRŐL SEMMILYEN POLITIKAI INDÍTTATÁS NEM VOLT a hozzászólás kapcsán!!!!!!!!!!!!
ÉN egy egyszerű ember VOK aki sem jobbról, sem pedig balról nem jött!!! Az én ars poetica -m egyszerű:
MINDEN POLITIKUST UTÁLOK!!!!
Én csupán a tényeket közöltem, amit lehet megérteni, és lehet túlreagálni is, de könyörgöm: a valós problémáról beszéljünk/írjunk!!!!
Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2014.12.03. 22:53:07
Volt nálam szendvics, amit el is majszoltam 9-10 óra magasságában.
dinike12 2014.12.03. 22:54:41
Ennyi hozzáértéssel és intelligenciával elmehetnél akár képviselőnek is (vagy már azok bérence vagy?)! Tovább megyek: az eszed alapján akár elnök is lehetnél!
NekemNemEzKell 2014.12.03. 23:02:43
xporolyke 2014.12.03. 23:07:03
Persze tudom en, hogy ez naivsag, amikor Lazar Jani Rolexel a karjan, miutan elmondta, hogy ja vettek 60 millaert a gyereknek egy kecot kijelenti, hogy o a luxust kimondottan nem szereti...:D
Bazmeg, es ezeket leadja a media!!!
a fene tudja még · http://hatker.blog.hu 2014.12.03. 23:15:39
pl. SpéCica
(amúgy cica neked meg a jó kurva anyádat, mind a nyóóóc általánosoddal)
Mr. Waszabi 2014.12.03. 23:22:27
Csééé 2014.12.03. 23:26:13
LOL :-) Kommentjeidből ítélve lehet, hogy reggelizned kellett volna :-))
Advanced Flight 2014.12.03. 23:30:21
aszucs 2014.12.03. 23:30:47
nem kell seggarcuzni az embereket.. de szerintem jol megvalaszoltuk a kerdesed mar.
Ehezo emberek/gyerekek mindig is voltak mindig is lesznek... amerikaban is... kb mindenhol ... nincs benne ujdonsag... es tok ertelmettlen is ezt elvarni barmilyen kormanytol hogy ezt megszuntessek
Az ujdonsag az volt hogy egy statisztika nagy %-ot hozott ki... DE felre van magyarazva a statisztika... aki azt a satisztikat az ehezo gyerekekre hasznalja, az hazudik..
Talan nincs jogunk jelezni, es megmagyarazni hogy miert hazugsag a statisztikat ehezo gyerekekkent ahsznalni?
Aki pedig nem eszik reggel lehet egyszeruen csak nem igenyli... en is igy vagyok... nem kell egybol valogatosnak nevezni... megeszem en s felvagottas zsemlet is.. csak lehet epp delben.. :)
[ok nekem meg a lustasag is beleszamithat ezekbe.. :)]
Honnan vetted hogy a koztevenek az a feladata hogy az ehezo gyerekekrol beszeljen... soooot gondolom az is feladata hogy bizonygassa hogy mennyire rossz teve.. es hogy az osszes tobbi nem kozteve mennyivel jobb.. :)
Elkezelem ahogy amerikaban is minden teve vegig csak azt adja hogy mennyire nyomorusagos az elet amerikaban a szegenyeknek... :D:D:D
szoval osszegezve .. az ehezo gyerekek egy tokeletes politikai hiszti tema.. a jelen rendszerben kb megoldhatattlan .. de elvarni persze barkitol el lehet hogy oldja meg a megoldhatattlant.. Persze nem art egy jo kis hazugsaggal eltulozni a dolgot, hogy megjobban lehessen rajta hisztizni.. :)
[es mielott valaki nekem esne.. sajnalom en az ehezo embereket.. azokat meginakbb akik ehen is halnak.. de ne akarjak mar azt bemagyarazni hogy regen nem volt ilyen... max nem keszitettek beloluk statisztikat mert leszartak oket]
SpéCica 2014.12.03. 23:55:43
BelAmi 2014.12.04. 00:19:57
"A nyugdíjasok többsége meg jóval több gyógyszert szed, mint 15 ezernyi. Ennek a háromnegyedét feleslegesen. :)"
Szerintem pedig aki ilyeneket állít, az a "hülye, mint az ólajtó". Sőt, még annál is hülyébb! Meg persze a sok hülye orvos, akik szerinted négyszer annyi gyógyszert írnak fel a nyugdíjasoknak (is), mint amennyi szükséges. Idióta!
Tapogatott Kukorica 2014.12.04. 00:50:06
Ki sem szarja le, hogy melyik nepes taborba tartozik az ember: a reggelizosbe, vagy a nemreggelizosbe. A problema a novekvo gyermekszegenyseg, amivel mar az utolsoelotti helyen allunk az EU allamai kozott a statisztikat nezve. Errol kellene beszelni, nem pedig a gumicsontot ragni.
SpéCica 2014.12.04. 00:57:18
Akiknek valódi, azok ti vagytok, akik boldogan vetik rá magukat egy témára, csak hogy fröcsögni lehessen.
Vicces módon Ti csináljátok a legtöbb fidesz szavazót. Mert az ember akárkivel közösséget vállal, csak ne legyen olyan önmagából kivetkőzött állat, mint ti. :)
Ha annyira a szívén viseled a gyerek sorsát, és ismersz olyan aki rászorul, hát etesd. Naponta két szalámis zsemlével meg egy alma neked 100 forint, ő meg máris nem hal éhen. Jah, hogy nem ismersz. :D
Melinda Jónás 2014.12.04. 01:20:17
Te például mit teszel?
Itt élsz, vagy egy másik bolygón?
Láttál már éhező gyereket?
Neked van munkád? Nem vagy hülye mint az ólajtó?
Vagy csak hosszú a nyelved és valaki seggében maradt?
Hány felesen vagy túl? Vagy csak ennyire otromba vagy?
Még Te is éhezhetsz, akkor is ez lesz a véleményed?
Varázsgombát ettél? Attól ilyen szép a világ?
Pofátlan módon lehülyézni a szerencsétlen elesett embereket, ezt nevezem együttérzésnek.
Ezek szerint, itt minden nagyon tökéletes. :)
Csak hidd azt!
SpéCica 2014.12.04. 01:34:45
Tökéletesnek nem tökéletes minden, itt vagy például te. Ez baj. Fogalmam sincs, mit lehetne veletek kezdeni, a gyereknek lehet enni adni, de neked nem lehet eszet adni...
SpéCica 2014.12.04. 01:35:37
orsi0509 2014.12.04. 01:59:46
A lényeg az, hogy legyen lehetőségük dönteni.
Akár otthon, akár az iskolában, oviban, de adjanak nekik enni! Amiből aztán majd ízlés szerint ők eldöntik, mennyit bírnak/akarnak elfogyasztani.
Szánalmas, hogy ezzel próbálják magyarázni azt, hogy sok gyermek miért nem eszik, ahelyett, hogy tennének valamit azokért, akiknek nincs lehetősége enni!
Mi sem reggelizünk otthon. 3 gyereket így is több, mint 1 óra, mire összekészítek. Kakaót/teát isznak ébredéskor, az oviban pedig folyamatos reggelivel indítanak, ahogy beérnek. A suliban választhatunk, hogy kérek- e a gyereknek napi 3x étkezést vagy én oldom meg. Mi kértünk. Reggeli az első óra után van. Van úgy, hogy éhes reggel a fiam, mivel van szája, ilyenkor szól, szemben a pékség, veszünk neki gyorsan reggelit, de általában nem kér. 9.00- kor nincs még késő reggelizni... Büfé nincs, így nem csokit fog enni a gyerek. Nyugodt vagyok.
Hétvégén viszont látom is, hogy valóban éhesek és esznek is reggelit. Ami nem mindig közvetlen ébredés után van, mert néha elhúzzuk a reggelt, így 9.00 előtt nem is nagyon szoktunk reggelizni. Tehát miért baj, ha hétköznap se eszik 7.00- kor? (mielőtt bárki belekötne, hétvégén is korán kelnek- gyerekből vannak, nincs bennük hétvégi vekker!)
Egy gyerek általában azért nem szokott leülni enni, mert hívja a sok kaland... játékok, barátok, ami miatt nem akar időt pazarolni az evésre. Ez nem keverendő össze azzal, hogy valójában éhes- e, ha enni kapna, enne- e!
orsi0509 2014.12.04. 02:01:22
ko.disszonancia (törölt) 2014.12.04. 02:23:21
Kálmán Olgát tessék kritizálni, esetleg, vagy a viselkedésével az ember bicskáját önkéntelenül is kinyitogató Kárász Róbertet a "Mokkából".....
ja hogy jobbos és a többséget képviselő értékrenddel rendelkezik a műsorvezető és a Tv? ezt meg rendezd a szomszéd néni relax techinkáival vagy pszicoszakemberrel...
Melinda Jónás 2014.12.04. 04:46:14
Annyi eszem van, hogy még neked is jutna belőle.
Jószívű vagyok, csak szépen kell kérned.:)
R.T. Flakfizer 2014.12.04. 06:48:34
R.T. Flakfizer 2014.12.04. 06:56:12
midnight coder 2014.12.04. 06:56:16
midnight coder 2014.12.04. 07:02:25
R.T. Flakfizer 2014.12.04. 07:13:39
sweeney todd 2014.12.04. 07:14:45
háténimmár 2014.12.04. 07:17:52
Villamossal járunk iskolába, az agyam szerint fontos lenne hogy egyen (vércukorszint, más marhaságok) soha egyetlen falatot nem eszik, de teából is max 2 korty, mert már kiabálok vele.
A suliban reggelizik (nem mindig, csak ha finom van) a csomagolt tízóraiját 10-ből legalább 4x érintetlenül hazahozza.
6 éves, elsős és sportiskolába jár, ahol kifárasztják rendesen :)
Ettől még a műsorvezető és a műsor baromság és rossz végkövetkeztetéseket von le.
program készítő 2014.12.04. 07:20:42
sweeney todd 2014.12.04. 07:22:03
sweeney todd 2014.12.04. 07:23:24
háténimmár 2014.12.04. 07:31:37
A műsor egy nettó demagóg f..ság.
DE:
Nem attól, amit a cikkíró kifogásol, mert igenis létezhet olyan tanulmány, ami szerint a gyerek nem éhes reggel. És ez tényleg lehet szülői minta alapján (Én sem eszem egyébként és a gyerek sem, pedig presszionálom miatta rendesen), de az is lehet, hogy típus kérdése.
És a cikkíró ezzel ment szembe, pedig a hó fehér, az éjszaka fekete. Lehet rajta vitatkozni, de nem ezen érdemes.
zassz 2014.12.04. 07:48:13
Ész, stílus nagyjából ugyanannyi,mint akkor, bár a nyelve akkor még néha csak a saját szájában lakott nem más másában.
Hajrá Barna, büszke lehetsz magadra, de a legközelebbi osztálybulin, ha nem gond, én nem hívlak meg egy sörre, s ahogy hallom, sokan lesznek így ezzel.
nekem88 2014.12.04. 07:59:28
kukoid1 2014.12.04. 08:12:12
fátum 2014.12.04. 08:16:39
Galathea 2014.12.04. 09:00:16
De: számoljunk egy kicsit. Vegyünk egy 2 gyerekes családot, ahol mindkét szülő munkanélküli volt, most közmunkás. Keresnek ketten 101.260 Ft-ot. Kapnak családi pótlékot,26.600 Ft-t. Ez összesen 127 860 Ft. Alatta vannak a határnak, így kapnak gyermekvédelmi támogatást, ingyentankönyv, ingyenkaja. Fizetnek rezsit, mint mindenki, kb havi 40 000 Ft-ot. Marad 87 860 Ft. Ebből nem tudja kihozni a hétvégi kaját meg a reggeliket-vacsorákat?
És mielőtt nekem esnétek: 5 éve vezetem minden havi kiadásomat, volt idő, amikor 150 000-ből neveltem egyedül 4 gyereket, és nem éheztünk. Persze ebbe nem fér bele szórakozás, cigi, pia, első a rezsi meg a kaja.
szamaritánus 2014.12.04. 09:02:47
aszucs 2014.12.04. 09:06:52
Pedig igenis fontos hogy vannak akik csak onszantukbol nem akarnak reggelizni...
Errol szol a cikk... bedobtak egy nagy %-ot hogy kik nem esznek, es azzal lett egyenlove teve hogy ennyien eheznek.. ami katasztrofalisnak nezett ki...
Ezzel szemben nem igaz az a %.. es ezt magyaraztak meg.. ezt magyarazom en is, hogy ez egy hazugsag... raadasul logikus
Termeszetesen ehezo emberek vannak, voltak, lesznek, mindig mindenhol.. az egy masik tema...
Itt most az volt a tema hogy valoban ennyire katasztrofalis-e a helyzet... Tudom hogy te azt szeretned hogy csak arrol beszeljunk, de szerintem mindenkinek joga van vedekeznie, ha egyszer hazugsag alapjan probaljak vadolni valami okoseggel.
Vagy te ugy gondolod, ha azzal vadolnad a kormanyt hogy az emberek 200%-a ehezik, akkor a kormanynak arrol kene beszelnie mennyire szar a helyzet az orszagban, 2x annyian eheznek mint ahanyan itt elnek? :) es semmi joguk nincs szolni hogy talan logikai keptelenseg ez a szam? :)
Galathea 2014.12.04. 09:12:42
István Tamasi 2014.12.04. 10:26:58
Kicsiabors 2014.12.04. 11:48:28
Galathea 2014.12.04. 11:55:40
SpéCica 2014.12.04. 13:27:03
Ha nem az étkezési szokások felé kell elvinni a témát, akkor nem az étkezési szokásokkal kell érvelni. Akkor azt kell mondani, hogy gyűlöljed a fideszt, mert én is gyűlölöm, és rohadt fasiszta vagy, ha te nem akarsz gyűlölni senkit. :))
szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.12.04. 14:17:24
Galathea 2014.12.04. 14:18:53
anger is a gift 2014.12.04. 15:40:47
"Aki pedig nem eszik reggel lehet egyszeruen csak nem igenyli... en is igy vagyok... nem kell egybol valogatosnak nevezni... megeszem en s felvagottas zsemlet is.. csak lehet epp delben.. :)
Van szerencsém rálátni két országos élelmezési programra, és bármennyire is próbálsz vicceskedni, sajnos a valóság az, hogy nagyon sok gyerek éhesen megy iskolába. (érted??? nem azért, mert nem akar, hanem mert nem tud reggelizni). Én tényekről beszélek, te meg a feltételezéseidről, illetve a saját egyéni szokásaidról. Nem várom el, hogy különbséget tudj tenni, az az ember, akinek a XXI. században, Európa közepén az alultáplált gyerekekről csak "régen is volt, mindig is lesz" okosság jut az eszébe (eszébe? nyelvére!), az az én szememben egy nulla.
Zsuzsikám (the 4th) 2014.12.04. 15:56:40
aszucs 2014.12.04. 16:16:08
Ajanlom figyelmedbe az elobb ir hozzaszolasaim.. es azora valaszolj, ne tereld el a temat pl arrol a pici hazugsagrol amit a statisztikaval probalnak beallitani.. mert ez az egesz tema arrol szol hogy az a nagy % valodi-e vagy csak hazugsag.
Es te se probald meg azt hazudni hogy barki azt allitotta hogy nincsenek ehezo gyerekek.. meg az emlitett politikus sem mondott ilyet..
Tudod ennyi erovel en is kihozhatnam hogy amerikaban az emberek legalabb 70% -a hajlektalan... csak csinalunk egy statisztikat arrol hogy az emberek hany %-a tulajdonol legalabb 1 lakast...
Es majd amikor szolsz hogy ez hazugsag.. mert sokan alberletben, vagy szuleiknel laknak.. stbstb .. akkor majd en is mutogatok neked amerikai hajlektalan szegeny embereket.. szoval ne magyarazkod itt ertelmettlen suketeleseket.. :)
SpéCica 2014.12.04. 19:37:48
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.12.04. 20:26:25
Galathea 2014.12.04. 20:27:01
De már talpraálltunk, rendesen élünk.
Meg kéne nézni azokat a családokat, ahol éheznek a gyerekek, hogy osztják be a pénzüket, a szülőket kéne megtanítani, mit tehetnének. Csak a függőség nagy úr. Amikor előbbre való a cigi meg a kannás bor, mint agyerek étele, ott nem tudsz tenni semmit.
Galathea 2014.12.04. 20:31:06
De már talpraálltunk, rendesen élünk.
Meg kéne nézni azokat a családokat, ahol éheznek a gyerekek, hogy osztják be a pénzüket, a szülőket kéne megtanítani, mit tehetnének. Csak a függőség nagy úr. Amikor előbbre való a cigi meg a kannás bor, mint agyerek étele, ott nem tudsz tenni semmit.
Galathea 2014.12.04. 20:32:19
SpéCica 2014.12.04. 20:37:30
Szerintem elég ízléstelen más pénzét beosztani, őket sem érdekli a tiéd.
SpéCica 2014.12.04. 20:41:17
anger is a gift 2014.12.04. 21:19:57
aszucs 2014.12.04. 21:33:30
Bocsi hogy beleszolok Galathea-val valo beszelgetesedbe.. de ugyerzem eleg egyertelmuen negativan erted felre... pl:
-sehol nem irta hogy mas penzet osztotta be... [vegtere is 5-en eltek belole.. o es a 4 gyerek.. gondolom valas utan]
-nem irta hogy ugy szult gyereket hogy el akart valni.. lehet voltak jobb idok is.. de amikor rosszabbra forult lehet akkor sem merult fel meg a valas...
-de meg azt sem tudjuk 4 gyerekbol hany volt tervezve.. melyik mikor szuletett, kinek az otlete/erdeke volt.. pl nem biztos hogy apuka nagyon bevallalta lehet csak megcsinalta aztan par ev mulva lelepett.. :)
-"orrba-szájba"alatt azt tippelnem, nem "nagynéha"-t ertett.. :)
en inkabb nem szidok masokat olyan dolgokkal amikrol semmi infonk nincs.. a hirtelen jott elkezelesunkon kivul.
aszucs 2014.12.04. 21:46:08
Bar minek is elolvasnod hogyan probaljuk elmagyarazni.. hogy kevesebb ember ehezik mint ahany nem reggelizik.. ha csak fikazni akarod az embereket akkor ahhoz nem kell olvasni.. eleg ha csak irsz.. :) sooot gondolom mar vannak ilyen sablon valaszaid.. amit csak be copy/paste-elsz ide.. :)
Galathea 2014.12.05. 07:22:17
SpéCica 2014.12.05. 08:49:05
A támogatásokat 25 éves korig kapod, de legrosszabb esetben is 18-ig.
A bátorságot onnan veszem, hogy én adózok a te szociális járulékodra. Nem mintha nem úgy gondolnám, hogy bárhol máshol jobb helye lenne.
SpéCica 2014.12.05. 08:49:53
SpéCica 2014.12.05. 08:50:56
SpéCica 2014.12.05. 08:53:26
Galathea 2014.12.05. 12:12:32
hopptarisznyarák 2014.12.05. 18:52:58
SpéCica 2014.12.05. 19:26:10
Nagyá 2014.12.07. 00:50:30
Kandabula 2014.12.11. 18:33:06
1katinka 2014.12.16. 12:12:16
Void Bunkoid 2014.12.26. 16:45:30
Nem vagy te fideszbérenc, csak iszonyúan hülye. Te képes vagy az országban levő talán már százezres nagyságrendű hajléktalantömeg meg az ezekből kiszedett körülbelül talán húsz-harminc naturista/hippi közé egyenlőségjelet tenni.