A középdöntőre tényleg véget ért az átok: a Virtuózok negyedik adásában immáron teljes hosszában élvezhettük az előadásokat, sőt közös produkció is volt az Amadindával, és mindez csak 15 perccel növelte meg az adásidőt, másfél órán át tényleg komolyzene ment a köztévén péntek este, szerintem nem rontott annyit a műsor nézettségén, mint amennyire féltek tőle.
A műsorhoz tartozó applikációt már eddig is sokat reklámozták, de eddig nem derült ki, hogy ugyan miért is kellene letölteni, mit lehet benne csinálni, mire jó. Most végre fény derült rá, hogy a közönség kedvence nyerhet egy szakmai kurzust, a szavazók között pedig egy ANGOL TANFOLYAMOT sorsolnak ki.
Amiről a Virtuózok kapcsán még nem esett szó itt a Commentcomon, az talán az, hogy ugyanaz a Show and Game gyártja, akiknek a nevéhez fűződik A Dal, A Nagy Duett vagy Az ének iskolája, és ugyanaz a Koós György rendezi ezeket az adásokat, és ugyanaz a Závodszky Zoltán áll a cég mögött, úgyhogy igenis adott a kereskedelmi tévés összehasonlítás, Sixx jövő héten jól le is interjúzza őket.
Na de vissza az adáshoz: ahogyan A Dalban is van fiatalos Facebook kommentátor, ByeAlex személyében, úgy a Virtuózokban is, méghozzá nem más, mint Hien, aki maga is egy tehetségkutatóban tűnt fel, és hegedül is (én ezt például nem tudtam róla). A Virtuózok egyébként ebből a szempontból is tök profi műsor, nagyon jó Facebook oldalt nyomnak, a honlapjukon másnapra fent vannak az adások, és odafigyelnek arra is, hogy legyen egy normális Youtube csatornájuk, ahonnan terjedhetnek a videók. (A múlt heti dadogós srácot 15 ezren nézték meg, az általam is kiemelt zongorista lányt 9 ezren, a harmonikás srácot 7 ezren, és igaziból ez nem sokkal kevesebb mint a műsor nézettsége egyébként, a múlt héten 8,2 százalékos közönségarányt tudtak elérni.)
A műsor most egyébként pont olyan volt, amire eddig vágytunk: a versenyzőket teljes hosszukban mutatták, volt akit kísért a Magyar Virtuózok Kamarazenekar, volt, aki szólóban lépett fel, kicsit beszéltek a darabról, hogy miért azt játssza, és mik a nehézségei, és a zsűri is használt olyan szavakat, hogy pianissimo meg forte. Szerintem ettől nem lett unalmasabb vagy élvezhetetlenebb a műsor, noha tény, egy-egy nem annyira jól sikerült, nem túl kiforrott produkciót is végig kell hallgatni, akkor is, ha az elejétől fogva egyértelmű volt, hogy ezt most nem annyira jó végéről fogta meg a versenyző. Ugye most a tinik játszottak, akiknek a nagy része még csak pár éve foglalkozik zenéléssel, adott esetben még vacillál is, hogy továbbtanuljon, vagy inkább a hangszeres zenével foglalkozzon.
Ez mostmár az egyenes kieséses rendszer, így megszabadultunk a hülye hegedűszobroktól, és a kamionos-videós értékelésektől is, a zsűri a műsor végén jelentette be a döntését, volt összefoglaló, közös produkció, izgalom, bejelentés. Korcsoportonként hárman jutnak tovább, így áll össze majd a döntő kilenc fős mezőnye (tinik + picurkák + felnőttek). A korcsoportokból is lesz 1-1 győztes, akik lemezfelvételt, koncertet és egy hangfalat kapnak majd, és a közönség dönti majd el (gondolom az appban lehet majd szavazni), hogy a három különböző korú előadó közül ki nyeri meg a 12 millió forintos fődíjat.
Különdíjak is vannak, ezeket a középdöntőkben fellépő sztárok ajánlják fel, ebben az adásban az Amadinda ütőegyüttes meghívását fogadhatja el a kiválasztott. Úgy látszik, ezek a szabályok nincsenek annyira kőbe vésve, mert rögtön az első alkalommal lazították is, és két versenyzőt is különdíjjal jutalmazott az Amadinda: Sándor Zoltán hegedűst és Csabay Zsófia fuvolást. A díj az, hogy elmehetnek az Amadinda szilveszteri koncertjének a próbáira a két ünnep között.
A versenyzőket a Magyar Virtuózok Kamarazenekar kísérte, ez néhol jól jött, néha meg kifejezetten nehezítette a produkció megítélését. Az én kedvencem a nagyhajú Néveri Bence volt, aki egy igazi weirdónak tűnik, teljesen rá van flesselve a barokk zenére, és egy egész zenekart tudott irányítani a furulyájával. Sajnos nem jutott tovább, pedig nagyon szurkoltam neki.
Az én top hármamban is benne volt Sándor Zoltán hegedűs, a Carment játszotta, méghozzá bitang jól, a zsűrinek is leesett az álla, hogy mi történt itt a válogató meg a középdöntő között, tényleg nagyot dobott a srác. Lugosi Dániel Ali továbbjutása sem volt kérdés, a klarinétjátéka alapján meg nem mondtam volna, hogy egy 15 éves gyerek játszik rajta, a korcsoportból szerintem ő fog majd nyerni. A harmadik továbbjutó pedig a hárfás Tóth Bettina, aki 17 éves korában éppen nem tudja eldönteni, hogy most zenész vagy vegyész legyen inkább. Szépen is játszott, ez csak ízlés kérdése, hogy nekem a furulyás barokk darab jobban tetszett, mint az ő romantikus dala.
Ezúttal nem volt Chopin, nem is jutott tovább zongorista! Magyar Valentin Rahmanyinovot játszott, szerintem nagyon szépen, de a zsűri talált benne kivetnivalót, a zárkózott, komoly Szilasi Dávid pedig Szkrjabint hozott, ami jól illik az ő karakteréhez, de talán még egy kicsit fiatal ahhoz, hogy a mélységeit elő tudja adni. Egyébként mindig minden adásban megdöbbentően jók a zongoristák, a vonósok és a fúvósok között jobban érezhetőek a különbségek, ez nem tudom milyen oktatásbeli vagy hangszerkülönbségekre vezethető vissza, de így négy adás után nagyon szembetűnő.
Jövő héten nem lesz műsor, mert nem tudom miért, két hét múlva folytatódik majd a picurkák döntőjével a Virtuózok.
abrelosojos 2014.11.08. 15:01:59
áprilisi tréfa 2014.11.08. 15:24:13
bloggerman77 2014.11.08. 15:24:52
verespalne 2014.11.08. 15:38:06
áprilisi tréfa 2014.11.08. 15:41:36
funfun 2014.11.08. 16:24:44
Igen, nagyon jó a Virtuózok. Már csak azért is, mert van egy nézhető műsor a királyi tévén, ami nem erőltetett ideológián nyugszik, színvonalas szakértő a zsűri, nagyon felkészültek a versenyzők.
Amit nem értek, miért van a huszonévesek korosztályának lehetősége, hiszen zömük professzionális keretek között tanulja a zenét itthon, vagy külföldön. Ezen az alapon az egész zeneakadémia elindulhatna, nem? Szó se róla, nagyon jó hallgatni őket, és örülök, hogy szerepelnek, de mégsem világos, kik indulhatnak a műsorban.
Ami még zavaró pont ezzel kapcsolatban: a csendőrpertu köztük és a zsűri között. Világos, hogy a zeneakadémia rektorát nem fogja visszategezni az oda járó növendék, sem a tanszakvezetőjét. Nem tudom, az akadémia falai között tegezik-e a növendékeket a tanárok, de nekem fura hallani, hogy huszonéves fiatalokat egyoldalúan tegeznek. Ez már az a korosztály, akit vagy magáz az ember, vagy ha letegezi, rögtön felajánlja a kölcsönös tegeződést.
De a műsor szuper. A múltkori elődöntőt nem láttam a tévében, a médiaklikken néztem meg, annyira érdekelt. És nagyon jó volt. Mint mindegyik.
A két műsorvezető szerepe nem világos számomra. Egy is elég lenne, méghozzá a zenéhez értő Bősze Ádám pont megfelelne. A nő csak dísznek van ott? Ez a bekarolós kísérgetés is inkább modoroskodás. És ha már: nem úgy van, hogy a lovag balján van a dáma, ha már belekarol? Mert a hölgy jobbról is belekarolódott Ádámba. Lehet, én tudom rosszul, nem volt gyerekszobám, de ha már modoroskodunk, akkor próbáljuk jól csinálni.
De a műsor nagyon jó. A zsűri is. Emberiek. Baromi nehéz lehet dönteniük, főleg a harmadolás volt elég kemény. Kár, hogy nincs lehetőség arra, hogy a közönség is továbbjuttasson valakit.
Kíváncsi leszek a korosztályi összehasonlításra. Azért egy öt éves hegedűs és egy huszonéves operaénekes nem ugyanaz a kategória.
Azért az is kiderült, a kereskedelmi tévék tehetségkutatói sem teljesen az ördögtől valók, ha onnan importálták a létrehozó csapatot, a műsorszerkezetet, elég sok elemet. Nem kell mindjárt ócsárolni valamit, csak mert kertévés. Akinek nem tetszik, úgysem nézi. Sajnos azonban az itteni nézettségi adatok sem döngetik az egeket, pedig nagyon-nagyon jó műsor. Nem győzök örülni neki és dicsérni. Ilyen típusú műsorokra kellene fordítani a sok-sok állami milliárdot, ha már pumpálja bele a pénzt pártunk és kormányunk.
Sok sikert a versenyzőknek!
Reszelő Aladár 2014.11.08. 16:48:23
falomb 2014.11.08. 16:53:38
A nézettség nyilván a témaválasztás függvénye is. A lakosság nagy részét nem érdekli a komolyzene, ezért nagy nézettséget nemigen lehet várni ettől reálisan.
almatermelő 2014.11.08. 17:07:30
IPetya 2014.11.08. 17:31:30
Más húsz éve van tudomásom aról, hogy a cigányzenészek tehetséges gyerekei komolyzenét is tanulnak. Örömmel találkoztam velük, remélem nagy jövő áll előttük.
Cirrus 2014.11.08. 18:27:05
remekelek64 2014.11.08. 18:42:11
Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2014.11.08. 18:42:25
lógós versenyszférás és állami dolgozó adócsaló 2014.11.08. 18:47:24
a komolyzene érték, más zene nem érték.
a komolyzene művészet! más zene nem művészet!
XD
ámbátor 2014.11.08. 18:58:00
És nem azért, mert a srác ne lett volna jó. Csak épp gusztustalan ez így.
ez az 2014.11.08. 19:18:22
Fehérlapos 2014.11.08. 19:31:55
raz sierpem raz mlotem czerwona holote · http://redisbad.pl 2014.11.08. 19:49:49
Egyébként meg kapni fogtok. Nem az az ukáz, hogy a párttévéből csak rossz jöhet?
katorna 2014.11.08. 20:17:58
Kop 2014.11.08. 20:25:08
bloggerman77 2014.11.08. 20:34:20
Persze. Nyilvánvalóan buták voltak azok akiknek harcolniuk kellett azért, hogy pl. a Zeneakadémián legyen régizene tanszék, mert az akadémista felfogás ezt nem ismerte el.
Sipi81 · http://www.egalizer.hu 2014.11.08. 20:37:57
Pierre75 2014.11.09. 09:38:38
benkri 2014.11.09. 10:44:51
Véleményem szerint ez a műsor nyilvánvalóan nem tehetségkutató, hiszen ezek a tehetséges gyerekek már fel vannak fedezve. Nem vesszük észre, hogy már sokkal rangosabb versenyeket nyertek, mint a Virtuózok? A szakmában ezt a versenyt senki sem fogja értékelni!! Egy zongoristának pl. a zongoristák között kell versenyeznie, és nyernie!! Ez a műsor nyilvánvalóan egy kultúraközvetítő, de ne nevettessük ki magunkat, hogy itt fedeztük fel őket!!
benkri 2014.11.09. 10:46:00
benkri 2014.11.09. 10:48:54
Ja, és sokan vannak még akik ugyanilyen jók, de nem akartak ebben a showban részt venni, inkább szakmailag elismertebb versenyeken mérettetik meg magukat.
benkri 2014.11.09. 10:50:37
Thyb 2014.11.09. 11:02:29
inez1012 2014.11.09. 11:20:53
inez1012 2014.11.09. 11:27:03
pacagánycsök 2014.11.09. 12:46:48
benkri 2014.11.09. 18:01:25
vollibre 2014.11.13. 15:35:42