Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Dadogó sztárral erősített a Virtuózok

2014. november 01. 11:50 verespalne 9 komment

A harmadik adásra valahogy megszoktam a köztévé komolyzenei tehetségkutatójának formátumát, már nem kapok agyvérzést, amikor a műsorvezetők idióta kérdezősködéseit mutatják a versenyzők produkciója helyett, csak sóhajtok egyet és összeszorítom a fogaimat. (És hogy ez nemcsak engem zavar, az a műsor Facebook oldalának kommentjeiből is kiderül, sőt, még a Magyar Nemzet is ugyanezt a kifogást emelte az ott megjelent kritikában!)

A harmadik adásban a nagyokat, a 20-24 éveseket, illetve énekesek esetében a 20-28 éveseket válogatták, és ennek megfelelően volt sokkal súlyosabb és profibb az adás. Az előző két fordulóban (tinik és picurkák válogatója) mindig benne volt, hogy milyen aranyosak ezek a gyerekek, hogy ennyi idősen már így játszanak, a felnőttek korcsoportjában már nem tehetségekről, hogy valódi előadókról lehetett beszélni, félelmetesen jók voltak az indulók. És végre azt is megértettem, hogy valójában 25-en vannak az elődöntőben és ebből juttatnak tovább 9-et, de csak párat mutatnak be teljesen (mármint virtuóz értelemben vett "teljesen", tehát keresztbevágva hülyeségekkel), az ügyetlenebbekből összefoglalót kapunk. Az adásidő nem változottt, 1 óra 20 perc alatt ledarálták az egészet zsűribemutatkozással, értékeléssel, döntéssel, eredményhirdetéssel együtt, jövő héten kezdődnek a középdöntők, ahol még mindig korcsoportonként haladnak majd, de ha jól értem, élő zenekari kisérettel lépnek majd fel a versenyzők, tehát minden esély megvan arra, hogy ezentúl végre élvezhető minőségben és hosszban kapjuk az arcunkba a zenét. De a hajtás után még az utolsó elődöntőt fogjuk elemezgetni, a legjobbak teljesítményét videón is bemutatva.

10387551_508644909238228_294114487949239109_n.jpg

A harmadik elődöntőben megjelentek az énekesek is, náluk ugye 28 év volt a felső korhatár, de még így is alul lőtték, mert a sok jelentkezőből mindössze két énekes jutott tovább, a többiek egyszerűen még túl fiatalok voltak az operaénekléshez. Mivel történetesen ugye ott van Miklósa Erika a zsűriben, aki valamiféle zsűrielnökként is viselkedik, végre kicsit szakmaibbak voltak az értékelések is, bár még mindig gyakoriak az olyan fordulatok, mint hogy “te magad vagy a zene” és hasonlók.

1374328_508639159238803_5933774004752880510_n.jpg

Az énekesek közül a 22 éves Foky Dániel kezdett: Figaró belépőjét énekelte, amivel nagyot hibázni nem lehet, főleg, ha valaki úgy színészkedik hozzá mint ő. Ez csak az adásrendezőt zavarhatta, aki pont akkor vágott rá a nagyobb testvérekről magyarázó anyukájára, amikor belekezdett az éneklésbe. Oké, elfogadtam az elvet, hogy rövidített produkciókat mutatnak be, de nem lehetne valahogy jobban odafigyelni a zenei szerkesztésre? Mindegy, a lényeg, hogy megtudjuk, hogy fiatal még baritonnak, de minden adottsága megvan ahhoz, hogy öt év múlva jó énekes legyen belőle.

A Virtuózokban kétféleképpen lehet bekerülni a középdöntőbe: vagy rögtön kap a zsűritől egy kis hegedűt, így öten juthatnak tovább, vagy a négy szerencsés egyike, akiket utólag, az összes versenyző megtekintése után választanak ki. Ha valaki még mindig ódzkodik a komolyzenétől, mert nyálas és unalmas műfajnak tartja, akkor két videót nézzen meg. Ha ez sem győzi meg, akkor elengedem, tényleg nem való neki sem a műsor, sem a műfaj, de a Virtuózokban péntek esténként ilyeneket lehet látni a tévében:

Az első automatikus továbbjutó Demeniv Mihály volt, aki olyat játszott tangóharmónikán, hogy nem volt kérdés, hogy szobrot kap a zsűritől.

 Ez pedig Gyöngyösi Ivett, amint Chopint játszik (tőle még az értelmetlen kérdések bajnokának, Varga Editnek is elakadt a szava), a zsűri pedig Fischer Annihoz hasonlította. 

Chopin egyébként is az adás nagy nyertese, mindhárom zongorista Chopint játszott, és SPOILER: mindhárman tovább is jutottak. Nem is volt kérdés, Szűts Apor is és Rigó Ronald is lenyűgözően játszott, itt és itt lehet megnézni őket.

A drámai vonalat erősítette volna a három hegedűs versenyző: mindhárman a zsűriben ülő Szenthelyi Miklós tanítványai, egy testvérpár és a nagyobbik lány barátja, amin sokan felháborodtak, de mindhárom versenyző helyén volt kezelve - és hangszeres tudásuknak megfelelően, nem is jutottak tovább. Mert az igazi drámát a végére hagyta a Virtuózok, Miroslav helyett végig az édesanyja beszélt a videóban, és a színpadra lépre ki is derült, hogy miért, Miroslav három éves korában sokkot kapott és azóta dadog. Na de nem éneklés közben! A Virtuózok itt játszotta ki a síró zsűritag kártyát, de megint visszatérünk oda, hogy egy komolyzenei versenyben egészen más teljesítmények vannak, mint a könnyűzenei fronton, itt még a kevésbé jól sikerült fellépések mögött is sokéves gyakorlás és tanulás van, hát még a továbbjutók között! (Az csak hab a tortán, hogy Miroslav már korábban letarolta a cseh Csillag születiket is!)

10393923_508644659238253_4750563178198227346_n.jpg

Amiről még nem beszéltünk, az a kamionos értékelés. Valahogy úgy képzelem, hogy a főtámogató MOL azt mondta, hogy szívesen támogatja a műsort, ha valahogy szerepet kap benne a benzin, így találták ki ezt a formátumot, amiben egy kamion megy fel-alá az országban, amiben a versenyzők EGY VIDEÓT néznek meg egy lapos képernyőn arról, hogy továbbjutottak-e. (A felnőtteknél ezt sem lehetett mindenkivel megcsinálni, hiszen többen is külföldön tanulnak, ezekben az esetekben a Skype és a laptop képviselte a technológiát.)

Az utólag továbbjutók tehát:
Girán Péter, gitár
Sallai Noémi, klarinét
Miroslav Sykora, énekes
Foki Dániel, énekes

Szobrot pedig ők kaptak az adásban:
Demeniv Mihály, tangóharmónika
Gyöngyösi Ivett, zongora
Szűts Apor, zongora
Rigó Ronald, zongora
Keringer Dávid, szaxofon

Az adás teljes hosszában végignézhető itt

Virtuózok, péntekenként 20:20-kor az m1 műsorán

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petibaba68 2014.11.01. 17:04:43

Helló!

Látom, kicsit visszavettél az arcodból a múlt heti beírás óta. Ne szidd ezt a műsort, mert végre valami értelmezhető a sok szar között. És ne hasonlítsd az X-faktorhoz sem, sem a műsor kivitelét, a résztvevőit meg pláne! Mert a kettő NEM összehasonlítható. Amíg az X-faktorban a "tehetségesek" elénekelnek VALAHOGY egy dalt, a még "tehetségesebbek" pedig rendkívül okosakat mondanak nekik. Addig itt VALÓS tudás, VALÓS munka áll a fellépők, ill. produkciói mögött. És a zsűri is intelligens, használható dolgokat mond nekik. Ha nem tetszik nézd az X-faktort és írogass hülyeségeket! Köszi

horcsogpofi 2014.11.01. 17:41:00

Nem vagyok egy komolyzene rajongó, de amikor odatévedtem ehhez a műsorhoz, egyszerűen nem tudtam elkapcsolni.

Hihetetlen mit tudnak művelni ezek a kvázi gyerekek a hangszerekkel.

Piros pont ezért a műsorért a köztévének..

petibaba68 2014.11.01. 17:47:13

Ja! És Foki Dániel nem Y-nal írja nevét...

BotloB 2014.11.01. 17:51:57

@petibaba68:

A helyzet az, hogy nagyon is összehasonlítható az X-Faktorral, ugyanis a két műsornak, és velük együtt sok magyar "tehetségkutató" jellegú showműsornak egyaránt Koós György a rendezője. Nem véletlen tehát, hogy sok hasonló motívum van a műsorokban, pl. a versenyzőkkel való beszélgetés a váróban a produkció előtt, vagy a kísérőkkel történő beszélgetés a backstage-ben a legdrámaibb pillanatokban, csak hogy a legszembetűnőbbeket és leginkább zavaróakat említsem.

A műsort egyedül a produkciók minősége emeli ki a többi közül, olyan zenei élményt nyújtanak, ami a nép egyszerű gyermekének is sokkal jobban képes átadni a zene szépségét, mint akármelyik másikban feltűnő díva parádés Céline Dion feldolgozása.

Minden tehetségkutatós rákfenéje mellett ezt a műsort nézve az ember a legcsekélyebb sznobizmus feltételezése nélkül is kijelentheti, hogy egy hárfával csodákat lehet művelni, a zongora és Chopin párosa pedig rohadt menő.

petibaba68 2014.11.01. 18:42:52

@BotloB:

Heló!
Lehet, hogy a műsorkészítés televíziós eszközeit tekintve, lehet, hogy összehasonlítható, de ennek a műsornak ez a legérdektelenebb része. Tök mindegy, hogy ki rendezte. A Virtuózok NEM a televíziózásról szól, hanem a fellépőkről, ellenben az X-faktorral, ami... Erre értettem a NEM összehasonlíthatóságot. Egyébként szerintem, nem baj, hogy kvázi belebeszélnek a produkciókba, mert ezek a "gyerekek" olyanok, hogy úgyis minden kiderül az első 3 másodpercben.

BotloB 2014.11.01. 18:55:01

@petibaba68:

Azt írtad az előbbi hozzászólásodban, hogy ezt a műsort nem lehet kivitelében az X-Faktorhoz hasonlítani, én pedig erre leírtam, hogy nagyonis lehet. Ha jól emlékszem, a bejegyzés írója a korábbi bejegyzésében is azt nehezményezte, hogy a vitathatatlanul meglévő klasszikus tehetségkutatós műsorelemek valamennyit bizony elvesznek a produkciók élvezhetőségéből.

Senki egy szóval sem mondta, hogy a versenyzők nem tehetségesebbek, viszont kár azon vitatkozni, hogy a produkciókat néha nagyon kellemetlenül szakítják meg a műsor tehetségkutatós koncepciójának kedvéért.

A korábbi bejegyzés alatt én még azt is bátorkodtam megjegyezni, hogy annak ellenére, hogy így valóban kevesebbet élvezhetünk a minőségi zenéből, mégiscsak kell hozzá ez a showműsor jelleg is, különben egy egyszerű hangverseny-felvétellé módosulna a műsor, és úgy fele ennyi ember sem lenne kíváncsi rá.

petibaba68 2014.11.01. 19:00:24

@BotloB:

Igen. Sajnos ilyen világban élünk. Mindent a szemnek. (Semmit a kéznek...)

György Baranyai 2014.11.02. 08:01:04

Nekem, aki 30 évig dolgoztam klasszikus-zenei eladóként, felüdülés ez a műsor, még a tenyerem is megizzad egy-egy produkció láttán-hallatán. A zsüri kb.1 százalékban nem az én ízlésem szerint döntött, de nem baj én elégedett vagyok a munkájukkal és várom a következő adást.Addig ma X-faktor, mert a klasszikus zene mellett azért a könnyűzenét is követem, amolyan hobbi szinten és általában már előre tudom a továbbjutókat.No, hát erre kellett a 30 év...
Mindenkit tisztelettel üdvözöl: Baranyai György

tnsnames.ora 2014.11.03. 19:30:31

Én szívesen olvasnék sixx-től egy postot, miért és hogyan vélekedik pozitívan erről a műsorról (mint az kiderült egy újabb keletű Rising Star-os posztjában.
Kifejezetten tévés kritika aspektusból (nem feltétlen komolyzenei fókusszal).
Ha ez összejönne, lehet, hogy nem állnék meg egyszer sem 5.000 karakterig kommentemben ;)
süti beállítások módosítása