Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A zsűri miatt lett idegesítő a Konyhafőnök

2014. szeptember 02. 14:30 sixx 84 komment

FHA_6267_1.JPG

Az RTL Klub új főzős reality-vetélkedője már a promókampány alatt idegesített egy kicsit, Itt az Iz-faktor vagy mi is volt a szlogen ugye, amikor pedig elővezették a zsűrit, akkor nagyon vakargattam a fejem, mert értem én, hogy nem kellenek az elhasznált arcok, és Gianni már eleve csinált egy ilyen műsort Mesterszakács címen a Viasatnak, de a kényszeresen Gordon Ramsay gyökérségére hangolt casting nem tett jót a műsornak. Pedig nem lenne rossz a koncepció, a külföldi mintákból pont azokat a dolgokat vetták át, amik működnek, és gyúrták ezeket egybe egy olyan műsorba, ami annak ellenére nem volt unalmas, hogy 65 perces pilottal nyitott, és mindössze hatan főztek benne.

A koncepció a következő: naponta egy órában főznek amatőrök, akiknek mindenféle feladatot kell teljesíteniük, hogy ne essenek ki, mert a műsorfolyam végére csak egy nyertes lehet. És a nyertes itt tízmillió forintot kap, amiért azért sokan főznek egy tisztességes paprikás csirkét ha rájuk szólnak. A versenyzők teljesítményét egy háromfős zsűri értékeli, amiben Vajda Pierre, Fördős Zé és Bernáth József ül, és ha ez a három név gugli nélkül mond a kedves olvasónak valamit, akkor sokkal nagyobb affinitása van a csúcsgasztronómiára és a street foodra mit nekem. Fördős Zé lenne a műsorvezető, és az ő stílusa az, ami kicsit ment a két, rémesen merev zsűritag teljesítményén, akikről így hirtelen nem is tudom eldönteni, hogy a karót ők maguk dugták a seggükbe, vagy az a koncepció, hogy rémesen modorosan, mereven viselkedjenek (Vajda ételkritikus, Bernáth sztárséf).

FHA_6803.JPG

A konyhát egy bazinagy raktárépületben rendezték be, csillog-villog az egész és van benne minden, ami ahhoz kell, hogy egy rántottát rendesen összerakjon az ember, hatvanféle edény, kés, és olyan eszközök, amiken a nevét sem tudom, de ez nem is baj, mert ez a műsor nem profiknak készült, hanem amatőr szakácsok főznek az otthon ülőknek, hogy azok majd hátha ihletet kapnak, hogy a hétvégi meccs mellé csokoládészuflét pakoljanak az asztalra, tessék Józsikám, nézd meg milyen szépen feljött, pont ahogy az a szigorú szakácsember mutatta a tévében.

FHA_7336.JPG

A szereplők castingja egyébként jól sikerült, van szerethető karakter és olyan is akit nagyon nem szeretnék a döntőben látni. Az látszik, hogy egy sztájliszt végigrohant a delikvenseken, mert olyan nincs, hogy a Bianka nevű induló magának találta volna ki azt a rémes frizurát, amit a fejére applikáltak, de ez sem lényeges, mert nem a külsőre mentek rá a készítők, hanem az egyéniségre. Az első adásban egy kedvenc ételt kellett elkészíteni időre, egy óra alatt mindenki azt főzött, amit akart, csak fasza legyen. A zsűri értékelése fura volt, mert ha a vágásnak hinni lehet, akkor nem mindenki kóstolt mindent, márpedig úgy véleményt mondani egy tál ételről, hogy fogalmunk sincs, milyen ízű, kissé meredek. Jó, lehet én vagyok földhözragadt, és az a lényeg, hogy a tányéron hogy néz ki a kaja, de ez engem személy szerint nem érdekel - jó az íze vagy sem, és kész.

Miközben a hat versenyző szuszogott és rohangált, halat nyúzott és zöldséget aprított, a zsűritagok mindent megtettek, hogy halálra idegesítsék őket, szigorúnak szánt, hallhatóan betanult, kántálásba átmenő hanglejtéssel előadott kritikákkal illették őket - ha a cél az volt, hogy kizökkentsék őket, akkor bravó, elérték, de segíteni kurvára nem sikerül senkinek azzal, hogy rápirítunk, hogy milyen koszos a vágódeszkája, és mágis mit képzel, hová teszi azt az edényt. Bernáth József sztárszakácsra szívesen ráereszteném saját klónját, hadd tudja meg milyen az, amikor folyamatosan baszogatják munka közben.

FHA_6234.JPG

Az első kieső végül azért távozott, mert nem tudott szuflét készíteni, és nem ismert fel három fűszert, szóval egy szava sem lehet. (Kár érte, mert szimpatikus fazon volt.) A többiek ma folytatják, és kapnak egy friss húst maguk mellé, és persze új feladatot is, mert abból az ilyen műsorban van ám kínálat, ugyanazt kell megfőzni, adott alapanyagokból kell főzni, kisorsolt alapanyagokból kell összerántani valamit, stb, szóval attól nem tartok, hogy ez a rész unalomba fullad, csak a zsűri lenne egy kicsivel emberibb és természetesebb, és a folyamatosan szóló, elméletileg feszültségkeltésre való zenéből és a drámai hangsúlyokból vennének vissza egy kicsit a szerkesztők.

Fotók: RTL Klub

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hoppedli 2014.09.02. 14:43:44

nem lennék egyik zsűri felesége sem. najó a sztárséfé lehet, de csak ha hazahozza a melót..

Baaah 2014.09.02. 15:01:28

Nálunk a kövér bácsi után a kislányom elmondta, hogy kik jutnak tovább és úgy is lett :) mármint erre a részre reagálnék "mert nem a külsőre mentek rá a készítők, hanem az egyéniségre"

saks 2014.09.02. 15:23:15

"Bernáth József sztárszakácsra szívesen ráereszteném saját klónját, hadd tudja meg milyen az, amikor folyamatosan baszogatják munka közben."

Nekem erről azt jut eszembe, hogy:
"- Igen... Én ezt trapézon és lovon is tudom.
- És napra kötve, víz nélkül?! Mi?!!"

Hipper 2014.09.02. 15:38:36

@saks: Ha kikötnek a napra azonnal meghalsz... eheheheee

afropöcs #8=======Đ ~ ~ ~ 2014.09.02. 15:40:23

tudom, csak fikázni, fikázni, de mégis.....
ANNNYIRA LAPOS, semmilyen műsor volt, hogy a Barátok Közt kétszer földhözbassza feszültségben.
Ami működik Gordon Ramseyvel, nem biztos, hogy itt is fog, hozzáteszem, szerintem az eredeti verzió is eléggé vontatott, nem látom létjogosultságát egy ilyen műsornka, mert pl a pokol konyhája az mán valami.

afropöcs #8=======Đ ~ ~ ~ 2014.09.02. 15:44:07

az olyanokról ne is beszéljünk mán, hogy a szuflé készítését a csúcsgasztronómiában is meggondolják, persze, simán összetúrom otthon, de a sarki éttermeben is van az étlapon, nem is rossz. haggyadmá. a dagadtnak is sikerült, pedig először, naugye.

rambo13 2014.09.02. 15:48:16

"hanem amatőr szakácsok főznek az otthon ülőknek"

kacc-kacc

Czigléczky Tibor volt a Thyme kitchen & delicatesse és a Csősztorony séfje is.

Wossala Rozina (Kánya Kata lánya) pedig az innio borbár vezetője, gasztronómus, a nők lapja (sülvefőve) "sztárséfje"

hát ennyit arról, h ki mennyire amatőr...

cziryke 2014.09.02. 15:51:11

Tipikus RTL. faszság. A műsoridő javarésze elmegy értelmetlen időhúzásokra, monológokra, mesterséges feszültségkeltésre, ami éppen arra nem jó, mert csak felbassza bennem az ideget a felesleges időhúzással. Az érdemi részre jut a legkevesebb idő, hogy ki hogy oldja meg a feladatot, amiből a nézők is tanulhatnának kicsit, vagy a majd én megmondom okos szakács legalább végigmutatná, hogy mégis hogy kellett volna. Akkor lenne jó a műsor, ha a néző legalább tanulhatna belőle valamit, de így csak eggyel több ok amiért nem nézek RTL.-t

Žďárský 2014.09.02. 15:54:44

@rambo13: Hehe, nekem is az tűnt fel, hogy elvileg egy rakás amatőrt szedtek össze, akik sose csináltak még pl. szuflét, ráadásul receptet sem kaptak hozzá, mégis egyet kivéve mindnek sikerült...

GNandor 2014.09.02. 16:00:04

Kicsit tényleg idegesítő volt. Én akaratlanul is a Viasat-os mesterszakáccsal hasonlítottam össze, amit én nagyon szerettem. Ott is beszóltak néha az embereknek, de nem ennyire durva, idegesítő stílusban, és ott tényleg amatőrök voltak...

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2014.09.02. 16:03:26

És csak ezeket a jutalomfalatokat csinálták egy óra alatt, vagy ezek a rendes ételek egy része?

rambo13 2014.09.02. 16:07:29

@GNandor: egyébként az a fui nekem, h nem Ted a főg*ci, mert aztán ha valaki, ő tényleg erre a szerepre termett.

(Anno az első ilyen magyar műsor az ATV-n volt (Szakácskirály), amit az Arany kaviár egyik szakácsa (Sára Zsuzsa) nyert. Ott is Ted volt az egyik zsűritag, meg ha jól emlékszem dr Kiss János. az egy nagyon baráti hangvételű, kissé egyébként vontatott műsor volt.)

Kvadrát 2014.09.02. 16:12:33

Az Amerika mesterszakácsa nem Ramseytől működött, aki abban nem olyan volt, mint A pokol konyhájában, hanem inkább mint a saját főzőműsoraiban. Az a műsor a három zsűritagtól működött, mert eltérőek voltak, látszólag eléggé önmaguk, és mindhárman arányosan szerepeltek. Ramsey lelkes volt, akit le lehetett törni egy szar étellel, a Dagadt (és mégis fürge) volt a jóindulatú, de csalódni képes; a Gyilkos pedig a mókás ellenpont, aki a villát is úgy vette a szájába, hogy közben a versenyző szemébe nézett úgy, hogy azt kiverte a víz. (De néha ő is mosolygott.)

Ez itt még nem megy. Nem kellene műsorvezető, ha mindhárman elég otthonosan tudnának mozogni a kamera előtt és a pultok között. Az amarikai műsor figuráit utánozni NEM SZABAD, elég, ha mindenki hozza magát. Az a sajnálatos, ha az önmaga nem elég érdekes. A középső túl sokat beszél, és jó lenne, ha profi séf lenne, mert akkor lenne, aki a feketével beszélgetni tud a főzésről, aki viszont kissé modoros. A gyomorbeteg öreg pedig alig hallatta a hangját, az egyetlen őszinte és pontozható megnyilvánulása az volt, amikor az egyik szufléra azt mondta, hogy "Gumi. Kész.", és ellökte a tányért.

Sajnos változásra nem számíthatunk, hiszen a műsor már kész van, gondolom. Ha a későbbi részek során az arányok a zsűriben és a műsor egyensúlyában javulnak kicsit, akkor egész nézhető műsorrá válik. Első próbálkozásnak nem olyan rossz.

Bambano 2014.09.02. 16:15:57

úgy megnéztem volna Péter Annát a zsűriben...

protkova 2014.09.02. 16:17:12

Mesterkélt gumimassza ez nem műsor, Noszály Sőndörös habitust megjátszó természet ellenes "sztár" séffel ettem már a kajáját annyira nagy arca azért nem kellene, hogy legyen.
Kíváncsi lennék ha mint profit, odaállítanák a látvány szusi konyhába úgy hogy jobbról a vendégek baszogatják szemből egy okostojás, balról meg a szusi séf szólogat be neki, mennyire lenne ügyes.
Amúgy a zsűri bazi nagy paraszt a műsorvezető néha menti a dolgot néha ő sem, nem nézem tovább, mert szar.
A gianni/bíró féle mesterszakács köröket vert rájuk, mert nem kellett megfelelni egy irodában ülő kis pöcs elképzeléseinek sem a zsűri sem a versenyzők oldalán, amire szerinte a nézőknek elengedhetetlenül szüksége van, na ezt az embert rúgnám ki először, nem tudom ki lehet ő dramaturg, rendező, gyártásvezető, producer?
Szar és ennyi nem nézem ti se tegyétek és főleg azok kapcsoljanak el onnan akiknél mérik a nézettséget, mert az ilyen áltrendi szarokat csak í]y lehet eltüntetni!

ALW 2014.09.02. 16:41:46

Az elvonulás a legszarabb, de mindig Austin Power árnyjátéka jut eszembe :)

Cheradenine 2014.09.02. 16:43:51

A retekklubnak a reklámadónak köszönhetően keletkezett egy nézhető műsora: a híradó, amiben húzogatják a vizes lepedőt a fideszes szarjancsikra. Több nem volt korábban, és az ezt követő próbálkozásaik színvonalas - vagy akárcsak kicsit is nézhető - voltára sem fogadnék kis összegben sem. Ennek a 'műsornak' egy beharangozóját láttam, amiben ez a végletekig arrogáns modoroskodó - már a nevével is... Pierre, bazmeg?! - makkfej gordonremszizte magát... amivel leginkább az a baj, hogy ramseyvel kapcsolatban is úgy érzi az ember, hogy egy kiskanállal vájjátok ki a szívét,mert az tovább tart, de neki legalább van pár good year csillaga... vagy michelin?... valami gumigyártól, az a lényeg... node pierre... pierre leginkább menjen a piszába... mes amies...

darthyoda 2014.09.02. 16:55:20

@Bambano: én inkább valami laza neglizsében :D
btw főzni nem tud, csak ugatja a témát.

Az igazi Török Szultán 2014.09.02. 17:05:46

Annyira vártam, hogy legyen már egy műsor, ami odaültet... és nem. Miért gondolják, hogy gagyi "feszültségkeltéssel" lehet csak eladni valamit? Csináljanak lottóshow-t.
Szerintem is a zsűri a leggázabb, annyira kínos ez a sztárszakács csávó, hogy én kérek elnézést. Amúgy egy genya figura jót tehet egy ilyen műsornak, de ennek a csávónak olyanok a hangsúlyai, mintha iskolai szavalóversenyen lennénk.

champion76 2014.09.02. 17:13:58

medig tart ez a faszság egész öszel akor tökön szuromm magam

CYR · http://egymondatban.blog.hu 2014.09.02. 17:21:30

Nekem bejött, de az nem mérce, mert én egy kerti szalonnasütésről szóló gasztroműsort is áhítattal néznék... Szóval csak sixx-nek egy észrevétel: a vágásnak hinni NEM lehet, mert valamelyik tányér értékelésénél pl. a Pierre nevű nem mondott semmit a Rozina nevű belladonna szufléjára, látszólag nem is evett belőle, de amikor a csaj távozott, akkor a szalvétába törölgette a száját. Persze, ahogy itt fentebb írták, lehet, hogy csak a sava jött fel.

level42 2014.09.02. 17:27:26

?????????? Miért ilyen minden magyar műsor? Miért? 5 perc után érzi az ember, hogy magyar műsort néz... Tipikus "szomorú vasárnap" magyaros, modoros műanyag az egész. Remélem, hogy őrült nagy kíváncsisággal ül le a műsor szerkesztője és olvassa el ezeket a hozzászólásokat, mert erről szól az egész, hogy nekünk tetszik vagy sem, nem igaz? Attól ,hogy valaki tud főzni, attól még nem való képernyőre.

sörértdugok 2014.09.02. 17:44:04

- mi ez?
- hm… só!
- ügyes, helyes!

- mi ez?
- hmm… nem tudom, leblokkoltam!
- az egy paradicsom.

- mi ez?
- mhmm.. erőspista!
- helyes válasz!

- mi ez?
- mmhm… nem tudom!
- az a kés!

mortullus 2014.09.02. 17:48:17

@Az igazi Török Szultán: "de ennek a csávónak olyanok a hangsúlyai, mintha iskolai szavalóversenyen lennénk."

ebben lehet valami, mert ha emlékem nem csal, a csávó egy időben színésznek készült :)

Fikifiki 2014.09.02. 17:51:37

A sarki hamburgeresben láttam ezt a szart amíg csinálták a kajámat, mindenki ráflashelt még a pultus kiscsaj is, de időben rászóltam hogy meg ne szórja steak fűszerrel a sült krumplimat.
Említésre se méltó.

carpenter · http://milyensorozatotnezzek.blog.hu/ 2014.09.02. 17:58:40

Hat en az amerikai masterchef-et egy resz utan kaszaltam, annyi sok volt benne az indokolatlan feszultsegkeltes, meg a mudramazas, ahhoz kepest ez a kanyarban sincs. a musor nagy baja, ahogy a tobbi magyar musore is, hogy a szereplok nem tudjak eleg lazan eloadni a szerepuket, meg ilyen elore megirt realitykben sem, mindenki karotnyelt es eroltetett. (ahogy a legtobb tobbi magyar filmben es sorozatban is, ez ilyen magyar betegseg, romanoknal peldaul mindenki teljesen termeszetesen nyomja ilyen musorokban, be nem all a szajuk)

Micellás Zsizell (törölt) 2014.09.02. 18:15:07

@mortullus: mert nem az amcsi musort kellene majmolni, de sajat otlet meg nincs, igy aztan marad az izzadtsagszagu magyaros reality
Olyan ez, mit az eros pista a kinai etkezoben.

Micellás Zsizell (törölt) 2014.09.02. 18:16:33

@carpenter: nekem az amcsiban az alligatorman tetszett

ne olvasd el 2014.09.02. 19:14:07

ez most akkor egy megrendezett szar, mint a valóvilág meg a győzike?

Gyevi bíró 2014.09.02. 19:17:03

Az Amerikai mesterszakács nekem bejött. A második évadban ráadásul ungarish ételt is főztek beugrónak, szóval még közelebb is melegedett a szívemhez. Ramsay ott normális volt (igazából üvöltözni a Pokol konyhájában és a Konyha ördögének amerikai verziójában kell neki, mert ez a "brandje", amit azóta kinőtt), amilyen alapból is. Az, hogy a műsort kora estére tették, egy jó pont.
Ami a kóstolást illeti: az amerikai verzióban sem mutattak minden kritikát vagy kóstolást. Ott a zsűri magát adta. Kvadráttal abszolút egyetértek, pont amiatt ment a kinti verzió, amit ő leírt.
Most nézem a második részt és sixxszel egyetértek: kicsit tényleg mintha hatásvadászabb lenne. Valahogy olyan deja vu érzésem van, mintha a Hal a tortánt a Vacsoracsatához hasonlítanánk. Ha a TV2 lépte volna meg Szilárddal, talán lazább lett volna?

BotloB 2014.09.02. 19:18:19

Mesterkélt, "steril", beállított...valamiért tipikusan magyar. Egy kicsit lehetne lazább, spontánabb, narráció-mentes.

takaba 2014.09.02. 19:25:09

Nekem tele van az összes szuflékészítő edényem a halálba csesztetős műsorokkal. Szerintem csak alja lelkületű trógereknek tetszik az, ha más embert basztatnak a szeme előtt. Normális emberi lények nem élvezik mások alázását. Romboló, ocsmány, kártékony szemlélet, minden módon rongálja az emberek közti viszonyokat, káros mintát ad - pedig el lehet dönteni, hogy a mocskot szaporítjuk a földön, vagy az emberséges dolgokat.
Nem igaz, hogy csak undorkodás, mások kigúnyolása, teljesítményének a lehető legrosszindulatúbb megítélése adhat örömöt az embereknek.
Döbbenetes tapasztalatom, hogy a hétköznapokban hasonlóan megnyilvánuló büdösbunkó nullák az ilyen műsorokra (bloggerekre, kritikusokra) hivatkozva viselkednek gonosz görények módjára. Komolyan képesek azt hinni, hogy rendben van az ilyen hozzáállás más emberi lényekhez. :(

Egy főzős műsorban meg gonoszkodni - a főzésnek örömnek kell lenni, még akkor is, ha valamit elront az ember, az étel jó dolog, főzni kreatív és boldog érzet, ezt kellene erősíteni, nem a stresszt növelni folyton. Mintha nem volna éppen elég belőle. Előre tudtam, hogy ebből a műsorból is ez lesz, úgyhogy ennyi is volt, nem leszek bűnrészes az ilyen fikázásban, úgyhogy a nézettséget nem növelem.

b0risz · http://zahar.blog.hu 2014.09.02. 19:25:38

a zenén kívül amin én felbasztam magam, az a kieső-bejövő rendszer. nagyon nem jó, hogy a kieső helyére jön egy új. így simán lehet az, h valaki tíz (nem tudom mennyi rész lesz végül) adásban végig ott van, és mégis egy olyan nyer a végén, aki az utolsó pár részre esett be.
a védettség elnyerése is fura. a mai beeső ázsiai csaj pl. már fönn figyel az első kajája után a karzaton :(

carpenter · http://milyensorozatotnezzek.blog.hu/ 2014.09.02. 19:26:03

@ne olvasd el: amcsiban ki is irjak aprobetukkel, hogy a keszitok instrualhatjak a zsurit hogy melyik etel tetszen nekik es melyik ne.

beeboy 2014.09.02. 19:43:41

Az, hogy a Tibor majd' egy evez, mint séf volt az emegyen, "érdekel" valakit? A honlapon nem említik a szakmáját, ezt legalábbis nem. Beépített, kamu emberekkel csinálnak valami koppintást. Megint.

b0risz · http://zahar.blog.hu 2014.09.02. 19:43:51

ja, és szerintem mindhárman megkóstolják a kajákat. volt egy olyan kép, hogy csak fördőst láttuk kóstolni, de amikor a versenyző vitte vissza a kajáját, látszott, hogy a kritikus úr épp törölgette a száját.

beeboy 2014.09.02. 19:44:37

Az, hogy a Tibor majd' egy éve, mint séf volt az emegyen, "érdekel" valakit? A honlapon nem említik a szakmáját, ezt legalábbis nem. Beépített, kamu emberekkel csinálnak valami koppintást. Megint.

Kvadrát 2014.09.02. 20:04:57

A mai műsor – most ért véget – egyértelműen jobb lett a tegnapinál. Reménykedtem, hogy talán még bele kell rázódniuk, leküzdeni az elfogódottságot, megtalálni a helyüket a másik kettő kiegészítésére. Szerintem alakul. Nincs benne a magyar realityk buta bénázása. Az, hogy le is ültem a tévé elé egy-egy percre, nem csak háttal hallgattam, nekem sokat elárul.

Kott Nyeles 2014.09.02. 20:09:52

Kspcsolgattam,rövid részeket láttam. UNALMAS!!! És a Józsi sztárszakács mindenkinek bír egy mondatos okosságokat mondani. És milyen arcot vágott már, mikor a Pierre nevű megdícsérte a szufléjét!! GIF-ben lenne a helye, ahogy félig csukott szemmel sűrűn pislogva köszöni. És ki ez a Zé? Tényleg nem azért írom, biztos én vagyok műveletlen, de egy átlagos képernyőn túl nagynak tűnik az az arc, aminek a tulajdonosának a neve egy kiejtett mássalhangzó. Ja, meg mikor Józsi lekotorta a brokkolit a tányérról, mert túl sok!? Afrikában meg éheznek, vazze. Biztosan vannak, akik imádják, ha vacsora címén egy-két cifrázást eresztenek a tányérra normális adag helyett, de én messze elkerülném a helyet, ahol a kajával csak összepiszkítják a tányért, aztán otthon még tolni kell pár parizeres kenyeret, ha nem akarsz korgó gyomorral ágyba bújni.
Persze, semmi bajom a műsorral, nézze, akinek az ilyen típusú konyhai sznobéria bejön, én tuti máshová kapcsolok, ha éppen tévézek, amikor ez van adásban.

Jega 2014.09.02. 20:13:24

Megint egy unalmas sza. vetélkedő.

vécés jóska 2014.09.02. 20:13:49

Amúgy titeket nem idegesít mikor az a műmájer séf folyamatosan borítja bele a kaját a kukába, csak h menő kőarc legyen? Engem meg 5 percenként megállítanak az utcán a csövesek, hogy adjak már zsemlére pénzt. Vicc.

Thomas Muzamel 2014.09.02. 20:17:50

Még, hogy amatőrök! Ez a nlcafe.hu 2011.02.15-ös cikkéből idézet: Wossala Rozina nyilatkozata: Kovács Lázár mellett volt gyakornok! Hmmm...

"Gimnázium után elmentem tanulni az IBS-be és nagyon utáltam. Elegem volt az egészből, és pont akkoriban egy véletlen folytán a zöldségesnél összefutottam Kovács Lázárral, akit szegről-végről már korábbról is ismertem. Meséltem neki, hogy mennyire szeretnék mással foglalkozni, ő pedig elhívott maga mellé az étterembe, ahol aztán gyakornokoskodtam"

bazzyjoe 2014.09.02. 20:59:20

@BotloB: tökéletesen egyetértek veled,nem lenne rossz ha ezt az eröltetett izgalom keltő faszságot abba hagynák,és a zsűri normálisan viselkedne.

Thomas Muzamel 2014.09.02. 21:00:54

A mai receptek közül kettő:

Polip korianderes fehérrépa pürével és mango chutney-val
Wossala Rozina receptje

Polip vajas – paradicsomos concasséval, snídlinges burgonyával
Czigléczky Tibor receptje

Ez is elárul valamit!

bazzyjoe 2014.09.02. 21:00:55

@vécés jóska: igen a kicsit Ramsay-skedni akar de hagyjuk már legyen normális korrekt....

Meridian74 2014.09.02. 21:04:21

Az öreg fószer a zsűriben mégnormális... de a másikkettő? Atyaúrrristen, micsoda beképzelt seggfejek.

A műsorban minden 4gyes kritikus beszólásuk után felmerült bennem, oké doktor úrrr(!), de akkor most megnézném azt is, hogy te mit főzől ebből ennyi idő alatt, és az nekem mennyire tetszene...!

EXLEXMAN 2014.09.02. 21:13:01

A tények: Wossala Rozina = Kánya Kata és Wossala György milliárdos lánya. Vajda Pierre barátja...2010-óta közösen hoznak létre műsorokat, rendezvényeket és mindig együtt, partnerként.

www.diningguide.hu/?tPath=/print/ettermi_promociok&article_print=yes&article_id=8242

Apuka mint szálloda igazgató és tulajdonos/milliárdos...
...és www.diningguide.hu/?tPath=/print/hirek&article_print=yes&article_id=5328 is bizonyítja, ez a játék egy sima reklám músor. Talán segit neki ha rájönnek néhányan, hogy nem feltétlenül tisdzta a játék...a kiírás alapján meg...

Ez így nem játék! Ez így ciki...

Macskond 2014.09.02. 21:32:35

Lemaradtam az elejéről, de amit láttam az erőltetett, sok felesleges melodrámával rétestésztaként nyújtott valami volt.
Pedig a helyszin jó, a szereplőket láthatóan szépen összeválogatták, kivéve a műmájer zsűrit.
Lesznek kedvesek normálisan értékelni, és nem csak a "poénos" értékeléseket meghagyni a vágás során. Hiteltelen valamit úgy értékelni hogy nem kóstol. (mondjuk a blokkolós jóember trutymóját én sem kostóltam volna meg)
A melodráma elhagyásával pont lenne idő az értékelésre, és pörgősebb is lenne a műsor.
A valóságshows "tedd le a kötényt és hagyd el a konyhát" szövegtől felfordult a gyomrom. Nem ide való ez. Ha nem tudnak ereteit kitalálni akkor egyszerűen mondják hogy "bocs, de kiestél".
A fűszer kóstolás jó ötlet, rossz kamerázás. A nézőknek lehetne feliratozni mi van ott, és egész közeli makrót is lehetne adni közben róla. Mert legalább lássuk ha már az illatát ízét nem érezhetjük.
Ha már dobozban van az egész műsor akkor b..hatjuk.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.09.02. 21:36:35

A spanyol Masterchef-et kísértem figyelemmel. Érdekes volt hétről hétre a szimpatikus zsűrit, akik jó tanácsokat adtak a versenyzőknek és egyre nehezítették a feladatokat (pl. a későbbi adásokban 4 - 12 - 20 embernek kellett adott idő alatt többfogásos á la carte vacsorát prezentálniuk).
A nyertes végül egy állástalan mallorcai húsbolti eladónő lett (úgyhogy nemigen volt protekciója).

Mr.Treeger 2014.09.02. 21:39:02

Ha valóban konyhafőnöket keresnek akkor egyetlen szereplő sem alkalmas. Ha egy amatőr gourmet keresünk, aki valóban tud főzni, az ennél jobb ételt készít elsőre. Ezek az ételek, ahogy a szakács is mondta, olyankor, mint a mit munka után összeütünk.
Az is hiba, hogy nem csak az íz számít, hanem az illat és a textúra is. Az, hogy fűszer felismerést kell csinálni, mindent elmond a színvonalról

szebeee 2014.09.02. 21:48:17

@Mr.Treeger:
A nyeremény "szerencsére" nem egy étterem, "csak" 10 millió köztársasági váltó, de egyébként maximálisan egyetértek veled. Be nem tenném a lábam egyikőjük éttermébe sem.
A kiesőt sajnáltam abból a szempontból, hogy valahogy megoldhatnák hogy ugyanazt kelljen felismerni. Pl: szembenállnak egymással, kóstolnak, papírra leír, egyszerre felmutat.

Commodore 2014.09.02. 21:55:23

Fura ez a zsűrizés, ha az első azt mondja ez egy fos! a többi hogyan reagál? ( éhesebb lesz?) Külön zárkákba kéne zárni a zsűrit, és beadni az ablakon a kaját... vagy mi? :-)

kis.herceg 2014.09.02. 21:57:26

na menjenek a picsába a profikkal. miért nem lehet bazdmeg odarakni 6 amatőr szakácsot, meg 3 zsűrit, és hagyni hogy csináják a műsort? minek ez a színház? az értékeléseket pl. komplett megírják nekik szerintem.

szebeee 2014.09.03. 00:06:21

Az első két rész alapján én maradok néző. A zsűris részeken viszont javíthatnának, elég furcsa, hogy egyikőjük véleményez, vágás, majd a séfúr megköszöni az ételt és visszatolja a versenyzőnek. Mintha a másik kettő nem is enne bele a kajába.

jogalany 2014.09.03. 05:09:29

@Az igazi Török Szultán:
Azt írod: csináljanak lottóshowt. Jó a felvetésed, mert hogy ott is csalnak, a meghívottak tulajdonképpen "kiválasztottak", hogy ki kapja a nagy fellépti díjakat, a nyeremény kereső falsh programmal van ellátva, a műsorvezetés öntömjénelő, még egy jó lottós sztrorit sem tudnak. És mi van itt?
Bűvész mama lánya helyett önjelölt párkereső guru (Kánya Kata) lánya (Wossala)akit több helyen a gasztronómia szakértőjeként reklámoznak, vagy a séf aki titokban több étteremben dolgozott már, a Wossala-val személyes kapcsolatot tartó Vajda mint zsűri a pártatlanság megszemélyesítője? , a sokat beszélő irányítónak odatett másik zsűri tag, vagy a harmadik a rokonlelkű Vajda.
A Taxi filmeknek is csináltak koppintásokat, de egyik sem lett jó, az eredeti főző show sem utánozható le félenergiával, ahogy a műsor készítők csinálják.
Mint az X faktorban, sztem itt is már tudják, ki fog nyerni.
Ez szerintük nem csalás, mert ez csak egy műsor.

jog-ász 2014.09.03. 07:00:02

csak a zsűri idegesít. sztem a műsorvezető srác nyegle és nem tökös, az ételkritikus meg egy savanyú bakkecskére emlékeztet, neki sziporkázni kellene, állítólag óriási tapasztalata van, nyomnia kéne a szöveget puzsér stílusban:)én ezt várnám tőle.

EXLEXMAN 2014.09.03. 08:26:47

@jogalany: legyen akkor an eve reality és ne verseny. A magyar nyer ismeri a verseny szót, a reality-t meg senki nem akarja kimondani..hogy egy megkreált valósághoz hasonló, de nem az...
Sajnos igazad van! Ez ettől függetlenül azonban senkit sem hat meg, hogy mi mit irunk erről! Ez egy ilyen átverős ország és téved aki azt hiszi máhol nem dettó ez megy!

jogalany 2014.09.03. 18:51:08

Igazad van exlexman, máshol is ez megy, mert az emberek mindenhol valahogyan egyformák. Amerikában kikisérletezik, kipróbálják és mindehol ez megy mint etalon.

kis.herceg 2014.09.03. 19:16:16

na ma megvolt a kötelező kamu rosszullét is, hogyhogy nem pont a beépítet ember profi szakács Tibor nyögte be iskolás színészkedéssel, hogy "nem érzem jól magam" XD mennyire gáz öcsém, full megrendezett fos.

luckyme 2014.09.03. 19:16:24

Reménykedtem benne, hogy jó lesz. Szeretek főzni és szeretem nézni, ahogy mások főznek. De ebből a műsorból nem tanulok semmit. Persze azt már láttam, hogy mi a módja a polip tisztításának, de amit hiányolok az pl. a zsűri építő kritikája. Mert a MC műsorokban nem csak gyökér beszólásokat eresztenek el a zsűritagok, hanem elmondják miért nem jó az az étel, mit miért és hogyan nem tálalsz vagy készítesz el. Sőt menet közben is megjegyzéseket tesznek, ha valami szarvasahibát vélnek felfedezni a készítés folyamán. Ebből tanul a néző is, meg a szerencsétlen versenyző. Itt meg szinte egyszavas (vagy 3 szavas, ami már egy mondat) beszólásokkal elintézik a zsűrizést. Egyébként szerintem jobb lett volna, ha a kamera előtt otthonosabban mozgó embereket választ a stáb zsűrinek. Én nem szidom a séf bácsit, mert amiről papírja van, ahhoz biztosan ért. De a kamera előtt merev, mesterkélt...nem jó, na. De erről igazából nem ő tehet, hanem a műsor készítője, aki azt mondta rá, hogy jó lesz ez. Ugyanez érvényes a másik két zsűritagra is. Úgyhogy megint sixx véleményét osztom: a zsűri öli meg ezt a műsort. Kár érte...lehetett volna jó is akár, ha egyéniségeket keresnek (és találnak) zsűrinek és nem pedig azt mondják a kiválasztottaknak, hogy játsszanak el egy-egy karaktert...

kis.herceg 2014.09.03. 19:19:44

persze már az első résztől kezdve építették neki ezt a szétszórt figura szerepet. jajj, miért kell ezt így megrendezni...

min 2014.09.03. 21:09:03

Haha...ismét egy amatőr került a műsorba, na persze...
mukedvelohedonista.blogspot.hu/p/mukedvelo-hedonista.html

ehran 2014.09.03. 22:45:51

@jog-ász: Nem csak állítólag, hanem valóban egy igen kitűnő ételkritikus, intelligens és nagyon széles körűen tájékozott a gasztronómiát illetően. Viszont van egy saját stílusa, nem hiszem, hogy jobb lenne, ha mást erőltetne magára.

ehran 2014.09.03. 22:47:41

@luckyme: Jó ételkritikusból itthon elenyészően kevés van - Pierre az egyik! - közülük olyat találni, aki jól mozog a tévében és vállalja is, háát... Szóval vagy ez, vagy ezt a részét el kellett volna engedni a műsornak, de gondolom itt meg betartandó előírások vannak.

johnnylightning 2014.09.03. 23:37:37

"ha a vágásnak hinni lehet, akkor nem mindenki kóstolt mindent"

mindhárman megkóstolják az ételeket, csak gondolom az érdekesebb kommenteket vágják be.

Szerintem nézhető, de látszik, hogy előre megrendezett az egész műsor, a drámák, az események, szerintem még a Czigléczky rosszulléte is előre megrendezett volt. Nem igazi verseny ez így, hogy profik is vannak az amatőrök mellett, bár így is érthetetlen, hogy egyes ételeket a profik is elszúrnak, s nem elég másfél óra nekik rá, így még a bénázás is szerintem bele van építve.

Persze ebbe is kellett egy ismert ember gyereke, meg kellett a profi is, aki állítása szerint rendezvényszervező és csak elleste a séfektől a trükköket, miközben ő maga is séf, tehát egy elég nagy kamu volt ez is, és lesz még pár hasonló a műsor folyamán.

carramba 2014.09.04. 00:06:30

@takaba: abszolút egyetértek, számból vetted ki a szót

carramba 2014.09.04. 00:10:43

@Thomas Muzamel: na, mondjuk Kovács Lázárral nem büszkélkednék. Nemrég olyan tatárbifszteket csinált a Paprikán a főzőműsorában, hogy a falusi menzára nem engedték volna be vele, tényleg.

carramba 2014.09.04. 00:26:25

nekem is túl sok a dráma, felesleges, legyen emberibb, kedvesebb
a nézőre is gondolni kéne, az ilyen műsorokat főleg olyanok nézik szerintem, akik szeretnek főzni, érdekli őket a gasztronómia, tehát jó lenne, ha tanulhatnánk belőle, ahogy az előttem szólók is írták

a séf azért olyan mesterkélt, mert szerintem előre leosztott szöveget mondatnak vele, vagy nem tudom, de az biztos, hogy meg lett rá kérve, hogy pl. értékeléskor tartson drámai szüneteket, ez nagyon rossz

adla 2014.09.06. 00:58:16

már írtam, és csak ismételni tudom magam: nekem bejön, főként a zsűri miatt a műsor; szerintem teljesen jók - a cheffel együtt, sőt! vele igazán, figyelemre méltó fickó - én pl. ha a szokásos agyonhasznált arcokkal akarták volna eladni nekem ugyanezt, biztosan passzoltam volna, már az első műsorpromó után (Gianni, "Lázár séf", Szilárd a gasztrokibic, and so on... a hideg futkos már a hátamon tőlük!), azt viszont megadom, hogy a versenyzői casting ugyancsak jól sikerült ezúttal, csak azt az egyet nem vágom, honnan veszitek, hogy feltétlenül amatőröknek kellene versengeniük a 10 milláért? amikor itt szemmel láthatóan alapértelmezés szerinti minimum-elvárás egy masszívabb szaktudás? /de egyébként is - csak a címből kiindulva - hogy a fenébe' is lehetne esélyes a "konyhafőnöki" címre egy műkedvelő hobbiszakács?/

anyuli 2014.09.14. 07:34:24

Már a műsorba való beválogatásnál lehetett tudni, hogy ez az adás nem az ételekről, a főzéstudásról fog szólni.

anyuli.blog.hu/2014/07/05/udvozlunk_a_blog_hu-n_32834

Buffoon 2014.09.15. 20:01:51

Azt vártam, hogy a műsorban majd néhány okos dolgot ellesek másoktól, ezzel szemben a zsűri idegesítő viselkedése miatt menekülök a csatornáról, amikor kezdődik. Ettől az arrogáns szövegtől kinyílik a bicska a zsebembe.

Nyíri Antalné 2014.10.01. 20:13:06

Fogadni merek, hogy a Rozinával akarják meg nyeretni a versenyt.

jogalany 2014.10.03. 13:30:01

Ahogy halad az idő, láthatóan nyomják a kányakatalányát, hiszen megírtátok, hogy összeköttetéseire való tekintettel és a zsűritag is (Piere) apja révén köteles lesz rá voksolni, persze az is számít, hogy közös cégben vannak.
Ebben az országban, mikor az ország első müszaki szakértőjéről és kollégájáról is kimondta a bíróság, hogy csaltak, részrehajlók voltak a milliárdos lánya felé, mit is várunk egy kányakatalánya felé való elkötelezettségtől.
Ha lottóval is csalnak, hiszen ki hinné, hogy éveken át csak milliárdos nyeremények voltak (3,5; 3; 3; 2) és smittelönk lehetett az egyik nyertes, no meg az izé.... lánya hozományára is jutott 3 milliárd, ott egy műsor tisztességes marad.

drhorrible 2014.10.04. 21:33:01

@jogalany: A tegnapi végeredmény ismeretében, megosztanád a véleményed, hogy mégis mi történhetett? Hogyhogy, nem a csaló, agyafúrt Rtl kedve szerint alakult végül minden? Ilyenkor olyan kíváncsi vagyok, hogy a kedves összeesküvés elmélet gyártóknak mi a véleménye.

ggbuffon 2014.10.05. 02:40:27

@drhorrible: annyira azért nem bonyolult világ a showbiznisz. Két hete megmondtam bnőmnek h mi lesz a top3 sorrendje, sőt azt is h azt a félkegyelmű meg béna szerepet játszó Ati is vissza fog vhogy kerülni, nem azért mert jós vagyok vagy mindenkinél okosabb, hanem azért mert józan paraszti ésszel végig lehetett futni a szálakon.

Az eredeti koncepció szerintem valóban az lehetett h Rozinával nyeretik meg, de mivel ki-kiszivárgott gyakorlatilag mindenhova h ki is ő és mivel is foglalkozik, így egyértelműen változtatni kellett (hozzáteszem hálistennek, ritka az ilyen unpatikus nő nálam) , de a döntővel remek marketinghúzás volt neki az egész felfújt lufiműsor, szval aggodalomra semmi ok, nem fog éhenhalni, ahogy eddig se volt rászorulva. De azért elég nyílvánvaló volt a zsűri minden gesztusán tettenérve, h ő bizony itt a kis házikedvenc, a csaj meg úgy is viselkedett, mint aki tudta ezt..egyébként a 3 hetes csapatfőzésnek igazából továbbra se tudom, mi volt az apropója.

Nyílvánvalóan a Kálmán is valakinek a valakije (gyanítom vmilyen segédszakács lehet vmi puccos étteremben), illetve nyílvánvalóan nem hobbyszakács egyik sem, mert egy átlaguser aligha tudna mindenféle baromságot előállítani mindenféle idétlen alapanyagból.

A műsort néztem ennek ellenére is, bár én szívesebben vennék mostmár tényleg hobbyfőzőket, akik emberközelibbek, tele hibákkal, váratlan sikerekkel, mint ezeket a mesterséges hangulatfokozásokkal elért "izgalmakat", miközben minden tányéron pontosan látszott, h olyat amatőr nem készít.

A zsűritől is jónéven vettem vna egyfajta lazaságot amikor kell, a Zé gyerek ostoba időhúzó kérdései helyett stb..a főzésnek az örömszerzésről kellene szólnia, nem pedig arról, h kidobjuk a kukába az ételt, csak mert nem a kék vágódeszka lett használva, v finnyáskodni, h h lett odarakva az a citromdarab (omfg)

Az a nénike volt talán az egyetlen real szereplő a 3-4 hét alatt, akin látszott h mezei háziasszony, de hivatásosok ellen sok esélye nem volt, nem is lehetett.

sixx · http://comment.blog.hu 2014.10.05. 09:49:51

@ggbuffon: "Az eredeti koncepció szerintem valóban az lehetett h Rozinával nyeretik meg, de mivel ki-kiszivárgott gyakorlatilag mindenhova h ki is ő és mivel is foglalkozik, így egyértelműen változtatni kellett " - ez csak azért nem áll meg, mert mire kiszivárgott, a műsor már régen dobozban volt.

ggbuffon 2014.10.05. 12:12:16

@sixx: mondjuk ez igaz, ezt kihagytam a számításaimból :)

schawo2 2014.10.06. 23:43:11

Tök jó, hogy az összeesküvéselméletek gyártói azt is képesek egy összeesküvéselmélettel megmagyarázni, ha épp nem talált be az összeesküvéselméletük.

zsoci 2014.10.07. 16:17:59

Nekem a zsűrivel nem volt igazán bajom, talán annyi, hogy ha már valaki ételkritikus, akkor legyen kritikus, és ne csendes szemlélő. Bernáth séf kifejeztetten szimpatikus figura, én egyáltalán nem láttam azt a megjátszottságot, ami a cikkben szerepel. Viszont ami nekem nagyon hiányzott az amerikai változathoz képest, az a színvonal volt, és itt egyrészt az alaőpnyagokra, másrészt a elvárt szintekre gondolok. Mivel ez egy olyan műsor amit csak nézni lehet, az ízeket csak a zsűri érzi, kicsit lehetne több szóval képlékenyebben elmonadni az egyes ételek hibáit erényeit. Mindösszesen nem volt ez rossz műsor, de még lehet fejleszteni.

jogalany 2014.10.08. 04:23:44

@drhorrible:
Miért gondolod, hogy nem az Ő kedvük szerint alakult. Olyan ez, mint a lottó, évekig csak milliárdok voltak, köztük meg a nagy semmi, ez azért már a matekhez nem is konyítók biztosítékát is kiverte, majd hirtelen lett pár nyeremény az alacsony szinteken, ami egy amerikai számára megint csak gyanús, hiszen ott az FBI hét, azaz hét lottótársaság vezetőjét tartóztatta le csalásért, és ezt a rendszert onnan vették. Azért már megy az EU lottó, amin már én is játszani fogok, mert a Fin-k nem csalnak.Nem véletlen, hogy nem mondják meg, a lottód rendesen beérkezett-e a műholdas rendszeren át, mellébeszélnek.

bontottcsirke 2015.11.05. 12:08:42

Teljesen jó műsor, nyilván azoknak akik tudnak főzni. Például én meg nem nézek focimeccset mert utálom. Akkor a kedves blogoló meg ne nézzen főzőműsort ha csak felületesen érdekli.
süti beállítások módosítása