Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Tulajdonképpen mindegy is, ki Costa Rica elnöke

2014. július 06. 08:03 sixx 110 komment

Untitled_38.png

Nem elég, hogy nem pártatlanok, közhelyeket pufogtatnak és néha a játékosok neveit sem sikerül megjegyezniük, a vb kommentátorai néha olyan dolgokat is elnéznek, amiket minimális felkészüléssel simán tudni lehetne: például azt, ki a Costa Rica-i elnök mostanában. Menczer Tamás - akit nem mellesleg a Sportgéza olvasói a vb leggyengébb magyar kommentátorának szavaztak meg - tegnap teljes meggyőződéssel magyarázta, hogy Laura Chinchilla elnökasszony akkora szurkolója a nemzeti válogatottnak, hogy a meccsek után mezt húz és kimegy az utcára bulizni a néppel.

Mindez akár még igaz is lehet, mármint a mezhúzás és az önfeledt yolózás a plebsszel, de mindezt már nem hivatalos minőségében teszi a világ legjobb nevű politkusnője, Chinchilla asszony, mert három hónapja nem ő az elnök, hanem Luis Guillermo Solis - Chinchilla meg nem is lehetett volna, hiszen nem is indult az elnökválasztáson, úgy meg nehéz. Mindezt nem magamtól tudom, hanem onnan, hogy utánaolvastam, ahogy ezt tehette volna Menczer is, meg a szerkesztők a stúdióban, de senki nem akadt, aki figyelmeztette volna a tévedésére.

És nem, nem gondoljuk, hogy ettől összedől a világ, és azt sem, hogy adott esetben a hondurasi kommentátor tisztában lenne azzal, ki Magyarország miniszterelnöke, csak az ún. szakmai igényességet és alázatot hiányoljuk, de kurvára.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.07.06. 10:13:48

@Jules Verne:
Ez mind igaz, és a legszörnyűbb az, hogy mindezzel együtt Gundel a legjobbak egyike.

Ez persze meghúzza a szintet is, mármint hogy hol vannak a legjobbak.

@Dr_utcai_arcos:
"Bssza meg, én miért nem tudok ilyen melókra bekerülni?"
Biztos rosszul szopsz, öcsém.

combo 2014.07.06. 10:17:51

@Mr. Közbiztonság Szilárd: "Mondjuk a saját sportgézás segédmunkásaitokat is lehetne cikizni, akik szerint Hollandia fővárosa Amszterdam."

Miért, nem az?

2014.07.06. 10:28:42

@combo: Szép! :)
Tény, hogy Menczer gyenge mint a harmat, de azért a többi nem vészes.
Szujóval sem tökéletes, de jobbak a Forma 1-es közvetítések, mint a nagy arcú Palikkal.

Steve the Great 2014.07.06. 10:42:56

@Jules Verne: "Ami meg a királyi tévén megy, az totál gáz: olyan "szakértők" osztják az észt, akik soha nem jutottak ki sehova EB vagy VB szinten."

Ezzel önmagában nem lenne semmi baj. Talán a dél-afrikai VB-re kérték fel a NouSanTrafford bloggereit szakérteni. És ők kb. 1000 kört vettek a bevett "szakértőkre" (pl. Sallói) csupán azzal, hogy felkészültek voltak és nem focistaközhelyeket pufogtattak.

El Mexicano (törölt) · http://elmexicano2010.blogspot.com 2014.07.06. 10:52:00

Sokan utálnak, amiért ezt meg szoktam jegyezni, de mint spanyolos, nem mehetek el mellette, hogy ahhoz képest, hogy ez a vb 90%-ban a latin-amerikaiakról szól, a kommentátorok arra sem képesek, hogy utánanézzenek, hogy kellene legalább megközelítőleg helyesen mondani a játokosok nevét, akkor meg mit is várunk tőlük. Ráadásul olyanok, mint Gundel Takács, aki azért nem új a szakmában. Pedig minden adott, hogy erről legyen némi fogalmuk, ezen az oldalon pl. anyanyelvűektől hallgathatják meg a nevek ejtését: hu.forvo.com. De én is írtam róla: elmexicano2010.blogspot.com/2011/10/hoze-migvel-gutyerez-portoriko-es.html
A spanyol nevek helyesírásában azonban javuló tendencia mutatkozik, a SportGézás kollégák legalább már részben megtanulták, hova kellene ékezetet tenni. Ehhez is van egy kis segítség a blogomon:
elmexicano2010.blogspot.com/2011/12/spanyol-nevek-es-cimek-helyesirasarol.html

gyedmatroz 2014.07.06. 10:54:26

Amíg Borgest [bordzsesz]-nek ejti Menczer, és csodálkozik, hogy a spanyolban van n és ny hang is, addig nem nagyon kérem számon rajta, hogy nem tudja, ki Costa Rica elnöke.

Koca Caola 2014.07.06. 11:04:56

Digitális tv-n át lehet kapcsolni csak atmoszférára, már ha valami normális szolgáltatónál fizettél elő.

campobaszo 2014.07.06. 11:08:19

@Mr. Közbiztonság Szilárd: És ha te úgy tudod,akkor az úgy is van!

@sixx: Angol nyelvű linket hiába linkelsz a pórnépnek.

http://hu.wikipedia.org/wiki/Hága

"Hága jelenleg az ország közigazgatás székhelye, de nem Hollandia fővárosa: ezt a szerepet a holland alkotmány Amszterdam számára szabta ki."

Fot L' Mondó · http://fotelmondo.blog.hu/ 2014.07.06. 11:10:26

Valószínűleg, ezek a kommentátorok is akut seggnyalitiszben szenvednek, mint az MTV-nél manapság mindenki... Aki nem hajlandó a "fiúk" seggét nyalni, az már réges-régen nincs ott... ez a kontraproduktivitás iskolapéldája.

Mc Master 2014.07.06. 11:22:36

Egyszer a Joó Gábor leírta, hogy " a francia kapus, Courtois". Az csak egy dolog, hogy "belga", de a francia hangzású név ellenére flamand a csóka, tökéletesen beszél hollandul (flamandul).
Bree-ben született, kb. öt kilométerre a holland határtól.

Mc Master 2014.07.06. 11:25:07

@Mr. Közbiztonság Szilárd: akkor rosszul tudod, mert Amsterdam a főváros, Hágában a kormány van csak.
hu.wikipedia.org/wiki/Hollandia

Tudod, úgy ahogy nálunk is akarják: egyik minisztérium ide, a másik oda, valahol egy kis faluban egy stadion mellett (ha már sportról szól a cikk...) pedig van a kormány.

Steve the Great 2014.07.06. 11:29:51

@El Mexicano: Nehéz kérdés ez. Valamelyik kommentátor mondta is, hogy annak idején Faragu (sic!) Ricsi próbálta a brazil neveket helyesen mondani ("Ronáldinyu", "Bebétu" - mondjuk nem tudom, mennyire volt pontos a kiejtése), és a fél ország rajta röhögött. Ezért ők valamelyest tudomásul veszik a közbeszédben beragadt kiejtési verziókat. Hozzáteszem, hogy ez persze a "másfél millió légy nem tévedhet" hozzáállás.

karosszékely 2014.07.06. 11:37:25

@Mr. Közbiztonság Szilárd: Pedig elég könnyű ennek utánanézni.

@campobaszo: Pontosan, ugyanaz megvan magyarul is.

hu.wikipedia.org/wiki/Hollandia_f%C5%91v%C3%A1rosa

El Mexicano (törölt) · http://elmexicano2010.blogspot.com 2014.07.06. 11:44:36

@Steve the Great: Igen, sajnos ez is jellemző. Ahelyett, hogy többen is követnék a példáját annak, aki legalább megpróbál valamit jól csinálni, inkább kiröhögik. Éppen ezért kellene, hogy többen kövessék, és előbb-utóbb rájönnének az emberek, hogy talán mégsem a többség tudja jól. De persze egy fecske nem csinál nyarat.

Ami már nagyon cikinek hangzik, azt természetesen nem is kell utánozni – a [ronáldinyu] még nem is annyira ciki, mintha valóban úgy mondanánk, ahogy a brazilok: [honáudzsĩju] –, de pl. szerintem semmivel sem cikibb azt mondani, hogy [hoszé], mint azt, hogy *[hozé].

Furin 2014.07.06. 11:48:26

" csak az ún. szakmai igényességet és alázatot hiányoljuk, de KURVÁRA."

A cikk írójának üzenem: mi is ezt hiányoljuk....

aláírás:
az OLVASÓ

playoff szakáll 2014.07.06. 11:57:09

@Furin: A zárás a kézigránát visszahajítása volt még robbanás előtt, ezen ne akadj ki.

Paladin_x 2014.07.06. 11:57:20

Kissé meglepődtem az említett szavazás eredményén, véleményem szerint Mezei Dániel a legrosszabb közülük - bőven rosszabb, mint Menczer. S nem azért, mert kevesebb butaságot mondana, hanem azért, mert Menczer együtt él a játékkal, egy meccset olyan hangulatban közvetít, mint ahogy - szerintem - közvetíteni kellene, míg Mezei hosszú másodpercekig meg sem szólal, vagy az élet nagy kérdéseiről filozofálgat...
Számszakilag valóban alacsonyabb eredményt ért el Menczer, de arányaiban tekintve ötszáz-x szavazatot kapott három kommentátor is, míg Gundel ötezer felett. Nekem azt mutatja a szavazás, h Gundelt szereti a nép, a többieket pedig kevésbé és/vagy még nem ismerik őket eléggé. Nem tudom, h mennyi ideje vannak a szakmában, de Mezeit azért pár évvel idősebb motorosnak tippelem, s mégis, szinte ugyanazt a szintet érte el, mint a fiatalok - számomra ez eléggé bukás bukéjú történet.
Több blogon is láttam már, hogy Mezei urat szidták, a többieket még nem igazán (persze ez lehet az én rossz megfigyelő képességem eredménye), ez is elárul valamit arról, kit szeret kevésbé a közönség.

playoff szakáll 2014.07.06. 12:04:31

Ja, még az volt az idegtépő korábban, mikor valaki van Nistelrooy helyett Nistelrooy-t mondott, mert ő úgy gondolta, hogy azt elhagyja, ha hosszú a nevet kimondani.
Basten, Breukelen, den Bergh, Bronkhorst, der Vaart nem baj srácok, mi jobban tudjuk.

natS 2014.07.06. 12:22:13

Ciki, de ez a poszt túl nagy jelentőséget tulajdonít neki. Ennyit a comment.blog.hu is hibázott már. Lépjünk ezen elegánsan tovább.

Furin 2014.07.06. 12:28:09

@prezent fail: Pontosan ez a bajom. Ezzel az egy mondatával bizonyította a cikk írója, hogy semmivel sem különb.

MiKeyRuLeS 2014.07.06. 12:28:29

Én a ZDF/Erste-en keresztül nézem a meccseket, de ott fel sem merül, hogy politikusokról/politikáról/országhelyzetről/kormánytagokról beszéljen a riporter meccs közben. Még Réthy Béla sem, pedig ő magyar.
:)

Manfi 2014.07.06. 12:28:32

Szerintem is kövezzünk meg minden külföldit aki nem tudja rendesen kiejteni Bajcsy-Zsilinszky Endre nevét.

Péter Tóth 2014.07.06. 12:29:47

@Mr. Közbiztonság Szilárd:

Igen jobban illik tudni és jobban is tudjuk. Merthogy TÉNYLEG Amszterdam a főváros.
Hága a székváros, ott van a kormány, a parlament és a király(nő), de a főváros Amszterdam.

latin szerelő · https://www.facebook.com/pages/Malacz-vil%C3%A1ga/173965402643571 2014.07.06. 12:30:48

A politikában van/volt egy olyan szokás, h miniszterelnöki és elnöki funkciók betöltése után kijárt ez a megszólítás.
Pl. a riporterek Gönczöt még elnöksége után 10 évvel is elnökúrazták.

Furin 2014.07.06. 12:31:25

Bajcsy-Zsilinszky Endre hol focizik? :D (még mielőtt megköveztek....)

Brian76 2014.07.06. 12:35:05

Schmitt Pálnak is élete végéig jár az elnök úr megszólítás. :) Szóval akár ki is lehetne magyarázni.

vinyard 2014.07.06. 12:40:10

@El Mexicano: A digis srácok következetlenségéről mit gondolsz: csesztetnek mindenkit az olasz argentinok neveinek "argentinos" kiejtésével, mondjuk leginkább csak mássalhangzós buzulásra feszülnek rá, de mikor arról volt szó, ugyanezen emberek arra verték, hogy a horvát származású ausztrál nevét horvátosan ejtsék? kabaré

jweiss 2014.07.06. 12:41:19

Szarok a comment comra.

Alfdam · http://alpha.blog.hu 2014.07.06. 12:41:22

Amikor a comment:com-on szakmai igényességet és alázatot kérnek számon... Mit mondanál Hannibal doktornak, amikor fröcsögve kéri számon rajtad, hogy nem vagy eléggé humanitárius? Érted. Nehéz ez, na. Ugrálni a fejekből kiálló deszkákon, meg szálkákon, óriása puffadt fejű verebek repkednek, törpebaglyok énekelnek...

porte 2014.07.06. 12:43:17

@Leadfoot: ezen én is kivagyok akadva, mert azért valljuk be, egy-egy ismeretlen ország elnökét össze lehet keverni, persze tudom hogy neki ez a dolga, de azért 90 percen keresztűl, jól értelmesen, lereagálni az eseményeket élőben nem kis munka, kíváncsi vagyok hány embernek menne.

DE a szakértőknél nagyobb idiótákat még nem láttam, ez valóban nem szakértőség hogy elmagyarázza mit látok a képen...Ez vmi vicc?
Ráadásul multkor megkérdezték tőlük, hogy lehet úgy rúgni a labdát mint David Luiz vagy c. ronaldo ha akkor szakértő lenne, nagyjából elmondhatták volna, mert van jó pár anyaga neten erről, de ők csak annyit birtak kinyögni hogy sokat kell gyakarolni.Ehh...

Nekem a legszimpibb szakértők a Digisporton vannak.
Ott tényleg lehet érdekes dolgokat látni hallani, a meccsek szüneteibe, a "szakértéseknél".
De ezek - akiket meghívott az m1 katasztrófák...

playoff szakáll 2014.07.06. 12:49:22

Továbbá,

ott van probléma, hogy Gundi már elkezdett énekelni a beszédében. Ez az affektálós karakter annak a jele, hogy máshol nem tud megvalósulni. Emlékszem rá, régen ő élvezetes volt, e mostani pedig ripacs.

Ott van még probléma, hogy Mezei D. elkeni-elharapja a szavakat, úgy beszél, mintha a himnuszok előtt kelt volna fel és egyébként is keveset aludt. Néhányan talán követik magyar kommentárral a vb-t, és ha ebből tanulnak, hát jaj nekünk.

A másik kettő közül az valamelyik (frankón tök mindegy, melyik, nem is tudom) a nyolcaddöntők egyikén a meccs végére hozta magát vissza a leszabályozásból, pl. egy 'marhára érdektelen képek' beszólással, ami számomra nem is volt baj, csak az, hogy előtte közhelyfáraszt mindenkit.

sixx · http://comment.blog.hu 2014.07.06. 12:50:57

@Alfdam: miert is? Mi a baj a blog szakmaisagaval? Konkret peldakkal, ha kerhetem, koszonom.

El Mexicano (törölt) · http://elmexicano2010.blogspot.com 2014.07.06. 13:14:40

@vinyard: Az ilyen esetekben én azt tanácsolnám, hogy ejtsék úgy, ahogy a név viselője ejti. Csak az lehet a probléma, hogy nem mindig egyszerű ezt kideríteni, persze egy kis utánajárással nem lehetetlen. Ferenc pápának is olasz a vezetékneve (Jorge Mario BERGOGLIO), és úgy tűnik, inkább spanyol olvasattal ejtik, mint olaszosan, azaz [chorche mário bergógljo]: hu.forvo.com/word/jorge_mario_bergoglio/#es
Na most ez esetben a kettő közötti különbség csak egy [g] hang ejtése vagy nem ejtése, de bonyolultabb esetekben már az is kérdés lehet, hogy pl. a „gi” szótag [dzsi] legyen vagy [chi] (a ch olyan, mint a pech szó végén). De az ismertebb személyek nevei mind fent vannak a Forvón.

Leadfoot 2014.07.06. 13:15:21

@porte: Szerintem az lehetett a baj, hogy Bánfi Jánosnak halványlila segédfogalma sincs róla, hogy kell úgy elrúgni a labdát, mint David Luiz... :-D

egy igazi barom vagy mária 2014.07.06. 13:43:15

@sixx: "Mi a baj a blog szakmaisagaval? Konkret peldakkal, ha kerhetem, koszonom."

"@jweiss: a comment:com meg szarik rad."

Ez szakmaiság? Alázat?
Attól, mert a kommentelő alpári/bunkó/hülye attól át kell venni a stílusát?

Rowar Atkinson 2014.07.06. 13:43:25

Tulajdonképpen tényleg mindegy is, ki Costa Rica elnöke, és az is mindegy, hol van Hollandia de facto fővárosa. Ennél sokkal érdekesebb, hogy a sportkommentátorok évtizedek óta inkompetensek, felkészületlenek- és nem csak a királyi tévén, hanem mindenhol. Az is érdekelne, hogy a cikkíró miért érzi indíttatva magát, hogy leoltsa a neki nem tetsző kommenteket?

Nyuszika158 2014.07.06. 13:50:18

@Koca Caola: Tévedsz. Még az ingyenes, levegőbő' jövő mindigtv is 3 hangsávot ad!

1. magyar HD,
2. magyar SD, és
3. multi HD (kommentár nélküli atmoszféra zaj).

Innentől kezdve a post értelmetlen (mondjuk ezzel szerintem nem mondtam semmi meglepőt, mivel a cikkíró sixx...).

csarlifirpo 2014.07.06. 13:51:13

Az IGAZI sportriporterek, szerkesztők forognak a sírjukban, vagy szörnyülködnek a képernyők előtt ezeket a mai kutyaütőket látva. Mint annyi mindent az országban, ezt a szakmát is sikerült a béka segge alá leküzdeni, az elképesztően nívós régi Telesportot pedig kritikán alulivá tenni. Menczer, Bobák, Mezei ... ??? Ezek a figurák anno még a telesport büféjében se kaptak volna munkát.

sixx · http://comment.blog.hu 2014.07.06. 13:51:48

@egy igazi barom vagy mária: ennek semmi koze a szakmaisaghoz. Az hogy en gyoker modjara kommentelek az mas teszta.

sixx · http://comment.blog.hu 2014.07.06. 13:54:59

@Rowar Atkinson: miert erzi kotelessegenek az olvaso, hogy baszogasson? Nem a temahoz szolt hozza, trollkodott. Hol van az eloirva, hogy ezt nekem turnom kell?

sixx · http://comment.blog.hu 2014.07.06. 13:55:49

@Nyuszika158: miert ertelmetlen a poszt? Magyarazd el legy szives, kosz.

egy igazi barom vagy mária 2014.07.06. 14:02:27

@sixx: Miért nincs köze a szakmaisághoz, annak, hogy leoltod az olvasódat, kommentelődet?
Te írsz cikket, ezért pénzt kapsz, vállalod magad, a véleményed, arcod. Akkor nem kéne tartani egy színvonalat?
Ez kb olyan mintha az énekes a fujolásra lejönne a színpadról, és verekedni kezdene.

Nyuszika158 2014.07.06. 14:04:52

@sixx: Pl. mert egy olyanvalaki az írója, aki leáll trollokkal viaskodni. ;)

sixx · http://comment.blog.hu 2014.07.06. 14:09:21

@egy igazi barom vagy mária: ebben van valami, de az ertelmetlen szemelyeskedest akkor sem viselem tul jol, sajnalom.

Don Diego de la Vega 2014.07.06. 14:15:42

A hiányolt szakmai igényességhez hozzátenném, hogy egy már nem hivatalban levő államelnöknek, miniszterelnöknek, sőt még polgármesternek is jár a megszólítás a hivatali idő után is. Tehát az elnök asszony utána is elnök asszony marad.
Egy kis szakmai igényességgel utánaolvashattatok volna, ha már alapból nem megy, mielőtt leírjátok.
Szóval ez öngól, bizony.

sixx · http://comment.blog.hu 2014.07.06. 14:20:37

@egy kozszolga: ezt nem gondoltad komolyan, igaz? Ezek szerint az a mondat helytallo, hogy "Gyurcsany Ferenc, Magyarorszag miniszterelnoke valogatott mezben tancol az utcan"?

Don Diego de la Vega 2014.07.06. 14:23:07

Amúgy pedig: "mert három hónapja nem ő az elnök" - ez sem igaz mert (én is utánaolvastam) május 8-ig volt elnök a hölgy, azóta pedig csak 2 hónap is csak alig telt el ugye...

sixx · http://comment.blog.hu 2014.07.06. 14:27:08

@egy kozszolga: aprilis 6-an volt a masodik kor, azaz kvazi harom honapja, de igazad van, majus 8-an iktattak be az ujat. A kerdesemre is valaszolsz?

Don Diego de la Vega 2014.07.06. 14:29:01

@sixx: Fletónak is jár a "Miniszterelnök úr" megszólítás, de a példád már nem helytálló, hogy ő Magyarország miniszterelnöke, mert nincs hivatalban.
Vagyis a címet természetesen nem viseli, de a megszólítás jár neki az idők végezetéig.

sixx · http://comment.blog.hu 2014.07.06. 14:31:26

@egy kozszolga: tehat faszsagot beszelsz, hiszen a kommentator azt mondta, amit irtam. Kosz, kellemes napot.

Don Diego de la Vega 2014.07.06. 14:34:15

@sixx: "Laura Chinchilla elnökasszony" = "Gyurcsány miniszterelnök úr". Nem faszság, hanem logika, nincs ellentmondás a kettő közt.
Az ellentmondás az lenne, hogy: "L. Chinchilla C R elnöke" ez jelenti azt, hogy GYF. Magyarország miniszterelnöke.

Mókus ős 2014.07.06. 14:37:23

@sixx:
Nem beszel faszsagot, csak a protokollt hozta be ide, ami nem szerencses. Boross Peter megszolitasa egy protokollrendezvenyen ma us 'miniszterelnok ur'. Egy meccskozvetites viszont nem protokollrendezveny. Ennyi. Mondjuk, ezt te is negmondhattad volna gyalulas helyett, elegansabb, mint faszozni.

sixx · http://comment.blog.hu 2014.07.06. 14:37:47

@egy kozszolga: de hat baszki, azt mondta, hogy costa riva elnokasszonya, nem erted? Eszem megall, hol dolgozol te, a koztevenel?

sixx · http://comment.blog.hu 2014.07.06. 14:40:02

@Mókus ős: ne te hatarozd mar meg nekem, mi az elegans, pontosan ugyanolyan jol tudod, hogy idejott a munder becsuletet vedeni egy szar kifogassal, koznyelvben, teveben meg a nyomorult kozteve is egykori vagy ex miniszterelnokozi azt, aki mar nem az.

Zseer 2014.07.06. 14:41:40

@zaphodbeeb:
Sztem Szujo es Palik tuz es viz.
Palik egy magabiztos,abszolut dominans szemelyiseg,mig Szujo inkabb az orok luzer,akinek mindig mas ette meg a reggelijet a suliban es siman rabollint,h az eg zold,ha eleg hangosan mondod.

Don Diego de la Vega 2014.07.06. 14:43:32

@Mókus ős: ha valakiről beszélünk a nyilvánosság előtt, akkor tök mindegy, hogy meccs, vagy egyéb rendezvény, a megszólítási forma ugyanaz.
De igazából nem is ez a lényeg, csak azért írtam, hogy a sok barmot aki ezt olvassa ne lehessen már folyton hülyíteni úgy is, hogy egyébként korrekt a dolog.
Egyébként Menczer korábban vezetett politikai műsorokat is, tehát a megszólítással nyilván pontosan tisztában van, ezért is mondta a mondott, egyébként helyesen. Ennyi.

Koca Caola 2014.07.06. 14:47:19

@Nyuszika158: A mindig tv is szolgáltató, még ha ingyenes is. Pl.: a upc direkt hiába adja hd-ban az m1-et, ha a hangra már nem volt sávszélességük. A eurobird 9-es műholdról ad "gyárilag" az mtva, ott megy normálisan mtva kártyával, natív hd-ban. (A upc az csak 1440x1080)
Szólval egyszó,mint száz, aki normálisan akarja nézni a vb-t, annak ajánlott egy mindigtv vagy egy mtva kártya.

zoranje 2014.07.06. 14:59:26

nem tökmindegy, ha nyert Hollandia :)

Don Diego de la Vega 2014.07.06. 15:00:34

@Mókus ős: ha ma délután kimész egy meccsre, és ott melléd ül az igazgató a munkahelyedről, akit úgy köszöntesz, hogy "Jó napot kívánok, Igazgató úr" akkor csak azért mert most meccsen vagytok azt fogod mondani neki, hogy "Szevasz, Géza!" és jól hátba vágod?
Na ugye, hogy nem.

Csibefogó · http://www.isitchristmas.com/ 2014.07.06. 15:04:48

@El Mexicano:
Nézd, ez olyan vice versa játék. Néztem most a közvetítést egy streamen Dubajból, a vízilabda világkupadöntőről, de bevallom őszintén egyetlen egy magyar válogatott nevét sem sikerült úgy kimondani, hogy értsem, pedig angol volt a riporter. Még a „mádárász” volt a legjobban beazonosítható, és akkor Hosnyánszky Norbert nevét inkább hanyagoljuk. Ahogy egy tök átlagos idegennek nehéz kimondani a Székesfehérvár szavunkat, úgy nekünk se áll jól minden idegen, minden idegen szava.
Az meg egy külön misét megérne, hogy az évek során Baku (város) nevéből hogyan lett Baki, és akkor ne feszegessük azt, hogy a nem latin ábécét használó nyelvekből hogyan ültetünk át bármilyen szót is.

Don Diego de la Vega 2014.07.06. 15:07:28

@sixx: Nem védek senkit, csak az elvtelen támadásokat utálom amit itt műveltek, ennyi. Sok idiótával - most per pillanat 11 ezernél is többel - be tudjátok nyalatni. Ez mondjuk szakmailag nagy érdem az biztos, hogy ennyi barom van, aki ide jár.

Ugye itt a motiváció 3 oldalú lehet:
1. azt mondta a főszerkesztő, hogy vasárnap reggel a köztévét ütni kell, ha van miért ha nincs. Sixx írj valami faszságot!
Személy szerint ezt tudom leginkább elfogadni a variációk közül, mert hát mindenki pénzből él, és valamiből kell.
2. elfogult liberális vagyok, és ha van okom támadni a közmédiát ha nincs, kaparok érte, hogy üthessem.
3. ostoba vagyok és azt hiszem, hogy ezen fogást tudok találni.

sixx · http://comment.blog.hu 2014.07.06. 15:17:25

@egy kozszolga: ez santit kicsit, hiszen a kommentator es a costa ricai kozmetolsag viszonya nem allithato parhuzamba a fonok-beosztott viszonnyal. A poszt pedig azert szuletett, mert a kommentator faszsagot beszelt. Tolem ekezo posztot, cikket soha senki nem rendelt meg - amint megteszi, ot is pont ugy kuldom el a faszba, ahogy teged.

sixx · http://comment.blog.hu 2014.07.06. 15:22:56

@egy kozszolga: nezzuk forditva is, a kommentedet vajh nem az ihlette, hogy ott ulsz bent az mtva-ban, es rad szolt valaki, hogy mentsd a munder becsuletet? Latod, faszsagokat en is tudok kommentelni siman.

Mókus ős 2014.07.06. 15:24:11

@egy kozszolga:
Ha a VOLT igazgato, akar le is kopom a MECCSEN. Ez a ketto a lenyeg: volt, meccsen. A protokoll szabalyainak semmi ertelme egy meccs kozvetiteskor, a kutyat nem erdekli, nem oda valo, modoroskodas. Meg ha formalisan igaz is.

Mókus ős 2014.07.06. 15:32:41

@sixx:
Befejeztuk a beszelgetest, nyugi.

Don Diego de la Vega 2014.07.06. 15:37:36

@sixx: A példa lényege nem is a párhuzam volt, hanem az, hogy a meccs is pont ugyanolyan esemény, mint bármi más, nem vonatkoznak rá külön szabályok. Vagy ha mégis, akkor mik azok?

Persze nektek nyilván az tetszene, hogy mondjuk egy Vidi-meccsen ha OV-t mutatják akkor azt mondja a szpíker, hogy "Na ott az Orbán a kurva anyját". Vagy hasonlót. Ja, de ezt nem lehet, úgyhogy az mégiscsak protokoll.

Nem, sosem voltam MTVA-s, meg hasonló sem. Még csak nem is pesti vagyok, csak nem bírom az elvtelen hülyítést. Értem én, hogy "hivatalból" nem akarod érteni amit mondok, mert akkor a poszt ahogy van, és a sok leendő kattintás mehetne a kukába. És hát vasárnap délután ha süt a nap, kinek van kedve új posztot gyártani...

sixx · http://comment.blog.hu 2014.07.06. 15:42:08

@egy kozszolga: most meg azért baszogatsz, hogy vasárnap délután nem dolgozom, megáll az ész. Elmondom még egyszer, tagoltan, jól érthetően: az a mondat, hogy "XY, Costa Rica elnökasszonya a meccsek után mezben táncol az utcán" az azt jelenti, hogy női elnöke van az országnak. Aki történetesen meccsek után táncol. Mezben, az utcán. Teszteld le ezt a mondatot a környezetedben, mondjuk 10 emberen, és írd meg, hányan értették úgy, hogy "az egykori elnöke", nem úgy, hogy a mostani. Ezzel lezártam, mert értetlen emberekkel vitatkozni tényleg a legalja, nem kell nekem a gyomorfekély.

egy igazi barom vagy mária 2014.07.06. 15:49:16

@sixx: Én sem viselem túl jól. Ezért nem írok blogot.
Meg ezért nem állok ki a színpadra énekelni.

Nyilván megvan a szakmának az örömteli oldala is, (ismertség, pénz, akármi) de ugyanúgy hozzá tartozik az is, ha az általad írt újsággal valaki épp a seggét törli ki.

tucano 2014.07.06. 15:50:01

@Steve the Great: Nem Ronáldinyu, hanem "Honáldinyu", sokat vitatkoztunk erről, hogy ha már megpróbálja helyesen kimondani a neveket, akkor miért végez félmunkát? és ha már témánál vagyunk, akkor Honáldu, Hobertu Kárlus, stb

sixx · http://comment.blog.hu 2014.07.06. 15:50:56

@egy igazi barom vagy mária: hat, ha te notebookkal torlod, gratulalok hozza.

Don Diego de la Vega 2014.07.06. 15:52:38

@sixx: Én is megyek a dolgomra, és nem írok a témában többet, de itt az utolsó válaszban megint átfogalmaztad a történtet. Fentebb nem elnökasszonya van írva a posztban, hanem elnökasszony. (mellesleg különírandó: elnök asszony) A kettő mást jelent. Ha van a végén "a" akkor neked van igazad, ha nincs akkor meg nekem.

Persze most, majd ideírjátok, hogy egy betűn ne akadjak már fenn. Egy betű, de tök más az értelme. Rengeteg ilyen magyar szó van ami egy betű eltéréssel mást jelent, mint az "egyelőre" és "egyenlőre" aközött is a sokan nem tudnak különbséget tenni, pedig nem is kicsi van.

Dr_utcai_arcos 2014.07.06. 16:04:30

@Mr. Közbiztonság Szilárd: de nekem legalább nem nagy a pofám öcsém, mert most egy jó nagyra estél...

Tapmancs 2014.07.06. 16:19:51

@Péter Tóth: Így már értelmet nyer a "székesfőváros" kifejezés.

playoff szakáll 2014.07.06. 16:26:41

@sixx: Ne velük perlekedj, that does not make sense, hanem a Bukótér új adását forszírozzad, mert velem gyűlik meg a bajod, sőt mindhármótoknak.
Peace :)

El Mexicano (törölt) · http://elmexicano2010.blogspot.com 2014.07.06. 17:16:50

@Csibefogó: Nahát az angol anyanyelvűekről inkább ne is beszéljünk, ők aztán tényleg semmit sem tudnak kiejteni, viszont ez fordítva is igaz: a spanyol anyanyelvűeket is meglehetősen nehéz megérteni, amikor angol neveket mondanak, mivel alapjaiban véve más a két nyelv hangkészlete és fonológiája. De én mindig is hangsúlyozom, hogy nem is kell túlzásokba esni, senki nem kényszerít arra senkit, hogy olyan hangokat használjon, amilyenek nincsenek meg az anyanyelvében.

Az angolban pl. hangsúlyos magánhangzó valójában csak kettőshangzó lehet, hangsúlytalan meg csak svá [ə], vagy pl. a [t] és [d], [p] és [b], [k] és [g] hangok nem zöngésségben különböznek egymástól, mint általában a – nem germán – nyelvekben, hanem abban, hogy amit mi zöngétlennek vélünk, az hehezett, amit pedig zöngésnek, az csak sima zöngétlen. Ezek pedig olyan kötöttségek, amelyek eleve nagyon nehézzé teszik nekik jól kiejteni bármely más nyelv szavait.

El Mexicano (törölt) · http://elmexicano2010.blogspot.com 2014.07.06. 17:32:37

@Csibefogó: A Baku ~ Baki témára elfelejtettem reagálni. Itt igazából csak helyesírási eltérésről van szó. A törökben (aminek egy nyelvjárása az azeri) ugyanis van egy hang, egészen pontosan ajakkerekítés nélküli [u] (ahogy a japán [u]-t is ejtik), amit pont nélküli i-vel jelölnek (innen van az, hogy a nagy I-re is pontot tesznek, ha a magyar [i]-nek megfelelő hangot jelöli). Az ajakkerekítés nélküli [u] hangzása pedig leginkább a magyar [u] és [ü] között van, de semmiképpen sem hasonlít az [i]-re. Valószínűnek tartom, bár nem néztem utána, hogy ennek a hangnak a kétféle leképezéséről van szó: a kiejtés szerint a Baku állna a legközelebb hozzá, az írása szerint meg a Baki.

MiKeyRuLeS 2014.07.06. 21:32:18

@El Mexicano: Az angolba eléggé belekeveredtél, nem az dönti el a hangsúlyt, hogy kettős magánhangzó-e vagy sem, hanem az, hogy hogyan kell kiejteni. Sok szóban nincs is kettőshangzó, ettől még van hangsúlyos része, végül is minden 2-nél több szótagból álló szó egyik része hangsúlyos, a többi (legtöbbször) nem. Sokszor ugyanolyan írású szónak a jelentés alapján más és más a kiejtése. Pl. főnév-ige párosoknál, mint record, progress, stb.

zsoltix 2014.07.06. 21:35:22

@Koca Caola: Az ingyenes földfelszínihez nem kell semmilyen kártya. Egyébként fantasztikus, hogy a digitális korszakban elértük azt, amit a Eurosport már az analóg műholdas vételnél is lehetővé tett, többnyelvű közvetítés, vagy szöveg nélküli atmoszférazaj.

bonsoirbazmeg 2014.07.06. 21:59:52

gyerekek, hát ezen én is teljesen kivoltam. nem elég bazmeg, hogy megy egy közepesen jó meccs, erre konkrétan SZARUL MONDJÁK BE A COSTA RICAI ELNÖK NEVÉT!!! megmondom tök őszintén én itt kapcsoltam ki a tévét (mondjuk én tudtam persze fejből, hogy már nem a csincsilla regnál, nem kellett wikipedia), mert ezen már egy gólzáporos háromszögezős foci se segített volna. nem gondolom túlzásnak, amikor azt mondom, hogy ez volt a hazai sportkommentátori szakma legmélyebb feneke, innen már csak feljebb van. ez már indokolttá tenné, hogy egy kicsit befektessen a kormány a kommentátorállások felújításába például.

bloggerman77 2014.07.06. 22:12:03

@El Mexicano:

+Valószínűnek tartom, bár nem néztem utána, hogy ennek a hangnak a kétféle leképezéséről van szó: a kiejtés szerint a Baku állna a legközelebb hozzá, az írása szerint meg a Baki. +

***

A Baku az orosz változat a Baki azeri, ennyi.

Ja, és az azeri nem nyelvjárása a "töröknek", hanem a török nyelvek délnyugati köztörök, oguz ágába tartozó önálló nyelv.

Te olyan háklis, szőröző vagy az újlatin nyelvekkel kapcsolatban, más nyelvekkel kapcsolatban meg akkora baromságokat tudsz leírni... :)))

scandalstone 2014.07.06. 22:18:51

Látom sixx, qrvára nézed a vb-t. Ha csak a costa rica-i elnök neve lett volna a legnagyobb baki, ez nem érne meg egy cikket. Inkább az a gáz, hogy tudatosan gyenge kommentátorokat vittek ki és a stúdió is agyhalottakból áll, mert a parasztoknak jó lesz ez is. Ez már a Lázár-korszak kezdete, a megalkuvást nem tűrő agresszív dillettantizmusé.

sixx · http://comment.blog.hu 2014.07.06. 22:38:12

@scandalstone: nezem en, es lesz is roluk egy nagy poszt vagy iitt vagy a sportgezan, de csak a vegen - tokmindegy mit irunk, nem basszak ki Szanyo Karcsit a tevebol.

Furin 2014.07.06. 22:44:12

@scandalstone: ott a pont.... És persze nem csak a köztévénél van így.

Mucmó 2014.07.07. 00:35:25

Kár ezen vitatkozni, valóban így mondta, ebben az értelemben, hogy Costa Rica jelenlegi elnök asszonya ez a bizonyos hölgy, aki kijár az utcára ünnepelni a néppel. A probléma ott kezdődik, hogy nem ez volt az egyetlen felkészületlenségből adódó hiba a vb alatt, arról nem beszélve amikor annyira belefeledkeznek a statisztikákba, hogy a meccset már nem is nézik.. Tényleg minden hülye lehet már kommentátor!

Koca Caola 2014.07.08. 18:44:31

@zsoltix: Senki nem mondta, hogy kell kártya az ingyeneshez.
süti beállítások módosítása