Július 10-én derül ki, hogy kik nyerhetnek idén Emmy-díjat, de a nagy jelöltkalapba bekerült nevek és sorozatok alapján a The Wire már levonta a következtetést: ez megint egy bolond év lesz.
1. A Sherlock a tévéfilmek között indul
Az évadonként három epizóddal jelentkező Sherlock valamiért továbbra sem minisorozatnak, hanem tévéfilmnek számít. Tavaly is ez volt, és idén sincs másként, a producerek a His Last Vow című évadzárót nyújtották be elbírálásra, a tévéfilmek közé. A színészek esetében ugyan mindegy, mert összevont kategóriában indulnak, de a minisorozatokat és a tévéfilmeket az Emmy külön kezeli. Vélhetően az lehet a háttérben, hogy a Sherlockot az USA-ban forgalmazó BBC America el akarta kerülni a Fargót és az American Horror Story-t.
2. Tim Conway négyszer is jelöltette magát
A komikus nem bíz semmit a véletlenre, és a legjobb vendégszereplő kategóriában négy sorozattal is jelölteti magát: Két pasi meg egy kicsi, Hot in Cleveland, Glee és Major Crimes. Ha nagyon akarta volna, a Melissa & Joey-ért is benyújthatta volna a nevezést, nem is értjük, miért fogta vissza magát az utolsó pillanatban.
3. Jonathan Banks is vendégszereplő
A Chevy Chase helyére a Community ötödik évadába behozott Banks a 13 epizódból 13-ban szerepelt, mi az istenért nem elég ez a legjobb mellékszereplő kategóriához? Azért, mert a szerződése alapján csak special guest státuszban volt (lecsekkoltuk, tényleg) és mint ilyen, nem lehet állandó mellékszereplőnek tekinteni. Így nyert legjobb vendégszereplőnek járó Emmy-t John Lithgow a Dexterért, miközben a negyedik évad mind a 12 részében szerepelt és Cloris Leachman is a vendégsztárok között indult a Raising Hope-ért, pedig a sorozat minden epizódjában szerepelt.
4. Damian Lewis hogy lehet a Homeland főszereplője?
Két éve Lewis Emmy-díjat nyert a Homeland férfi főszerepéért, tök jogosan ráadásul, mert zseniális volt az első évadban. A harmadik, nem is túl jó etapban viszont alig szerepelt, így érthetetlen, miért főszereplőnek jelölte a Showtime (vagy ő maga), mindenesetre ezzel majdnem 100%, hogy nem kerül be a legjobb ötbe.
5. Mióta dráma a Franklin & Bash? És vígjáték az Orange is the New Black?
A Netflix tuti azért nevezte a vígjátékok közé az Orange is the New Blacket, mert nem akart házon belüli konkurenciát a House of Cards-nak, és ezt valahol meg is lehet érteni. De hogy a két ügyvédhaverről szóló feelgood-sorozat Franklin & Bash mitől lett dráma, azt a TNT soha nem tudja megmagyarázni.
6. Ha nem vagy biztos a dolgodban, nevezd a pilotodat vagy az évadzáródat!
A forgatókönyvek közé divat lett a sorozatok pilotját, vagy az évadok zárórészét benevezni - idén ez 21 alkalommal is előfordult (a rendezői kategóriában meg huszonkétszer). Pilottal nevezett a Brooklyn Nine-Nine, az Orange is the New Black), a The Black List és a Masters of Sex, a Breaking Bad írói pedig a sorozatzárót nevezték, pedig az Ozymandias című résszel jobban jártak volna. A statisztikák őket igazolják: a legjobb forgatókönyvért járó Emmy-t az elmúlt 14 évben a sitcomok között 11 alkalommal, a drámáknál tízszer pilot vagy zárórész nyerte.