Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A negyedik volt a Trónok harca eddigi legjobb évadzárója

2014. június 17. 11:30 sixx 121 komment

Screen Shot 2014-06-17 at 6.59.10.png

Ha van olyan regényfolyam, amiről rengetegen még most, a negyedik tévés évad végén sem tudják elhinni, hogy lehet jól adaptálni, az a Trónok harca. A könyvek nem úgy épülnek fel, ahogy általában megszoktuk, egy-egy fejezet egy karakter szemszögéből meséli el a történetet, így óhatatlan, hogy dolgok kimaradnak, nem mindenki lesz nézőpontkararakter, így a motivációit sem ismerjük meg, és így tovább. David Benioff és D.B. Weiss viszont megcsinálta azt, amit senki nem gondolt volna, és kiválóan tévére vitte a sűrű sztorit, amihez persze kiskapukat kellett keresniük, és néha élniük kellett olyan megoldásokkal és kihagyásokkal, amikkel a fanatikus könyvolvasókat a végletekig felbőszítették. Engem nem, mert én annak örülök, hogy a könyvverzió mellé kaptam egy másikat, ami nagyrészt megegyezik az írott szöveggel, de megmutat olyasmit is, amiről álmodni sem mertem. És az így jó. CSAK AZOK OLVASSANAK TOVÁBB, AKIK LÁTTÁK AZ ÉVADZÁRÓT ÉS/VAGY NEM BÁNJÁK, HA SPOILERBE FUTNAK.

A negyedik éávad záróepizódja messze a legjobb volt az összes közül, talán azért, mer az első három etapban a nagy hubazdmeg a kilences, utolsó előtti részben jött, most pedig több ilyet is kaptunk - egyet pont vasárnap/hétfőn este, és igen, arra gondolok, amikor az egyik legjobb karakter (Tyrion) kinyírta a második legjobbat (Tywin). Az epizód címe (A gyermekek) persze előre vetítette, hogy szó lesz erről a kis kalandról, (az apagyilkosságról), és ugye azt senki nem gondolta, hogy kinyírják Tyriont, azt a szereplőt akiért a teljes internet rajong? Az írók nem is fértek bele a szokásos műsoridőbe, így 65 perces lett az évadzáró, amiben minden olyan szálat elvarrtak, amit esetleg hiányolhattunk.

Screen Shot 2014-06-17 at 6.16.18.png

Az előző részekben Theon és Sansa történetét is eljuttatták egy olyan pontra, ahol minden további nélkül le lehetett állni, és szép csomót kötöttek a többire is (kivéve Rickont, de ő meg senkinek nem hiányzik, csak Roose Boltonnak). Jaime a várakozásnak megfelelően kiengdte Tyriont a sittről, az meg cserébe kinyírta az apját és ezzel szépen nemcsak a saját családját ítélte halálra, de a birodalmat is - Tommen képtelen uralkodni Tywin nélkül, és ha az anyjára hallgat (rá fog), akkor Westeros csődbe megy. Varys is elhajózott Tyrionnal, Királyvárban nincs is olyan kérdés, amire választ kereshetnénk. Havas Jon megnyugodhat, Stannis közbe lépése miatt még áll a Fal, Bran eljutott oda, ahová 2 évada igyekszik, Jaime és Cersei elvannak egymással, Dany megint rádöbbent, hogy királynőnek és anyának lenni nem egyszerű, Arya pedig egy tökéletes szociopata gyilkos lett, és elhajózott Braavosba.  Kihagytunk valakit?

Screen Shot 2014-06-17 at 6.37.52.png

Persze a címbeli gyermekek nemcsak a főszereplőkre vonatkoztak, szinte nem is volt olyan jelenet az évadzáróban, ami nem róluk szólt volna (a meereeni tanító története, a lányát vesztett apa fájdalma, Dany arca, ahogy a gyermekeit veri láncra pont úgy mint a meereeni mesterek a rabszolgákat, az Erdő Gyermeke vagy ki a pöcsöm, aki tűzgolyókkal hajigálta a csontvázhadsereget, és így tovább). Erős volt az érzelmi szál, a színészek meg éltek a jó kontenttal, és odatettéák magukat, még a Havast alakító Kit Harrington fején is feltűnt egy újabb arckifejezés, így már háromnál tartunk.

Screen Shot 2014-06-17 at 5.30.35.png

Maisie Williams, Peter Dinklage és a többi szereplő és mellékszereplő annyira jó volt, hogy még azt is megbocsátottam az epizódnak, hogy Mance Rayder százezres vad-hadseregét hat statiszta képviselte, nem érdekelt, hogy Stannis semmiből előkerülő haderejének útjáról egy szó sem esett és az sem, hogy a lovasoknál alkalmazott CGI gagyi volt. Dettó nem zavart, hogy a csontvázas zombitámadás nagyon rosszul sikerült, leszartam, hogy a könyvben ki, mit mondott és mikor, nekem ez a rész olyan jól összeállt, mint nem sok Trónok harca-epizód korábban.

Jó, lehetett volna sok mindent másképp csinálni, több pénzből biztos szebb lett volna, és akár elidőzhettünk volna egy kicsit olyan karaktereken is, akikkel csak nagyon keveset foglalkoztunk, de semmi hiányérzetem nincsen, max. annyi, hogy MIKOR LESZ MÁR JÖVŐ TAVASZ VÉGE?

Screen Shot 2014-06-17 at 5.29.46.png

A kezdettől fogva rajongója vagyok a sorozatnak és a regényeknek is, mert kiválóan elszórakoztatnak. Eszem ágában nincs habzó szájjal azt kérni a készítőktől, hogy a könyv minden apró részletét, finomságát megjelenítsék a képernyőn, én azt szeretném, ha amit látok az leköt, ha lenyűgöz, ha elgondolkodtat, és erre a Trónok harca negyedik évadzárója tökéletesen alkalmasnak bizonyult.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

The man without a nickname · http://www.imdb.com/title/tt0107501/ 2014.06.17. 13:49:59

@horcsogpofi: Nem a hajón ül a doboz mellett. A dobozt később felhúzzák a hajóra egy hálóban csigával és az a zárókép, hogy Varys elsétál.

DS90 2014.06.17. 13:50:44

@most mit mondjak magának: Mert amikor megszólalnak a harangok rájön hogy Tyrion valami gebaszt csinált (ugye megkérdezi hogy "what have you done" amikor az bekopog) és szerintem összerakta az 1+1-t és elég hamar kiderülne hogy az ő hajója pont aznap este lépett le amikor Tyrion eltűnt és valami nagy történt

DS90 2014.06.17. 13:51:32

@The man without a nickname: Nem, nézd meg újra, amikor megszólalnak a harangok megfordul és visszamegy a hajóhoz

most mit mondjak magának 2014.06.17. 13:52:06

@Alkalomatta: tökre nem kell ehhez máshogy elképzelni. le van írva kerek perec, hogy foszladozik a bőre a csontról, meg, hogy a gyökerek átjárják a testét, talán még a szemüregéből is nő ki egy. ehhez képest egy öreg fószer üldögél az ágak között. az erdő gyermeke meg hogy a francba néz már ki?

kilhjgvpo 2014.06.17. 13:53:49

Nem csak olvasni kéne tudni, "kedves" könyvolvasó kultúremberek, hanem szöveget értelmezni is! Hol és mikor is írtam explicite, hogy aki könyvet olvas, az sznob?

Az a sznobság, hogy ha kell, ha nem folyton megemlítitek, hogy a könyvben így van, nem úgy stb... Ezzel hangoztathatjátok, hogy ti aztán milyen mély kultúrember vagytok, mert olvastátok is. Kit érdekel a könyv tartalma? Én a sorozatot szeretem és nézem és hidegen hagy a könyv dramaturgiája! Egyébként qrva SZ@R lehet úgy nézni a sorozatot, hogy gyakorlatilag tisztában vagytok, hogy nagy vonalakban mi is következik majd. Én így biztosan nem tudnék jót szórakozni.

The man without a nickname · http://www.imdb.com/title/tt0107501/ 2014.06.17. 13:53:50

@DS90: Bakker és tényleg, biztos a másik monitorom néztem és ez a jelenet kimaradt :D

lOc (a pasztafáriánus) 2014.06.17. 13:55:39

@PCampbell: Én szintén azt vártam, azt hittem az lesz a zárás.

most mit mondjak magának 2014.06.17. 13:57:21

@kilhjgvpo: ez a sorozat a könyvet dolgozza fel. nem a tűz és jég dala világában játszodó random történet. akkor meg mifasznak kell eltérni tőle, baromságokat belevinni, értelmetlen csavarokkal húzni a műsoridőt?

vénkujon 2014.06.17. 13:57:29

a mance rayder-rész valóban elég gyenge, de filózhatunk még valami épkézláb magyarázaton, hogy a faszi miért csak 6 emberrel táborozott az erdőben.:D

SemBoga 2014.06.17. 13:58:01

@most mit mondjak magának:

a dobozt pakolják fel a hajóra, harangok megszólalnak, varys rájön hogy baj van, végül ő is felsétál a hajóra és a doboz mellett ül

Bunny Munro 2014.06.17. 13:58:48

az erdő gyermeki rész, meg a háromszemű varjús rész díszleetei meg effektjei nekem egy kicsit a filmmúzeumon ismételgetett 70es évekbeli olasz fantasy/mesefilmekre emlékeztetett

SemBoga 2014.06.17. 13:58:59

@most mit mondjak magának: mert a sorozat változat ilyen, és kész

chrisred 2014.06.17. 14:02:21

@jorg: Miért a Falon át jöttek volna? A Fal a tengernél végetér.

janinho713 2014.06.17. 14:02:48

szerintem meg parádés volt ( pedig mindegyik könyvet elolvastam) az Vipera és a Hegy párharcát is nagyjából így képzeltem, a fal ostromát is - nem hiányolom, hogy a cselekményszál a könyvben addigra teljesen máshol járt - mert elfogadtam, hogy ez egy sorozat, amit annak alkotói interpretálnak, és úgy adják tovább felénk, nézők felé, ahogy ők gondolják-elképzelték. Nincsen ezzel semmi baj, soha rosszabb évadot!

The man without a nickname · http://www.imdb.com/title/tt0107501/ 2014.06.17. 14:06:19

@The man without a nickname: Sixx erről volt valami említés a sorozat producerei vagy GRRM részéről, hogy miért hagyták ki a tévéből?

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2014.06.17. 14:12:43

Tényleg ez volt a legjobb évadzáró. Érdekes, hogy a sorozat egyre jobb, miközben az alapul szolgáló könyvek... hát... egyre hígulnak. Bár lehet, hogy ez pont könnyebbé teszi a filmre vitelt, szabadabban lehet pl variálni azzal, hogy mi mivel történik egyszerre.

liamhowlett 2014.06.17. 14:14:51

Spoliler!!!!!

Úgy emlékszem, h a könyvben szó van vmiféle kürtről, ami elvileg le tudná dönteni az egész falat és a vadak ezzel fenyegetőznek.

sixx · http://comment.blog.hu 2014.06.17. 14:19:18

@The man without a nickname: nem az a zárókép, hanem az, amit betoltam egy perce.

falomb 2014.06.17. 14:19:22

Az a vicces, hogy ez a rész inkább a könyveseknek volt spoiler, hiszen a könyvben Jojen még nem halt meg tudomásom szerint, úgyhogy lehet, hogy az írók itt olyan infót alkalmaztak, amit GRRM már elárult nekik.

amergin 2014.06.17. 14:19:28

Szerintem is szuper volt az évadzáró :) - Némiképp eltúlzottnak tartom azt az ítéletet, hogy Tyrion halálra ítélte volna családját, s annak egész birodalmát - de kétségkívül elég nehéz helyzetbe hozta. Kíváncsi vagyok, a Lannister család hogyan fog kimászni a slamasztikából.
De azért legyünk őszinték: a családban Tywinen kívül (aki viszont végtelenül gonosz és cinikus tudott lenni), egyedül Tyrionnak volt sütnivalója - akit Jaime-n kívül szinte mindenki gyűlölt és megvetett a családban; beleértve a saját apját. Ahol a tehetséget nem becsülik... (Nem akarok ezzel bizonyos országokra célozgatni). Nem volt ez teljesen váratlan - mondhatni, ez a család magának kereste a bajt.
Mindenesetre szerintem még távolról sem lehet leírni a Lannister-házat.

The man without a nickname · http://www.imdb.com/title/tt0107501/ 2014.06.17. 14:21:14

@sixx: Köszi, már felvilágosítottak, hogy nézzem meg még egyszer. Megtettem és igazad van :) Mea Culpa

predi 2014.06.17. 14:24:18

De akkor jól értelmeztem, hogy a török expornós kurvát a törpe papája kúrogatta, amióta a törpe a törpebörtönben törpült?
Amúgy a varys tényleg ott ült a hajón, amikor meghallotta a harangokat, felment, mert látta hogy itten má minden veszveva'.

sixx · http://comment.blog.hu 2014.06.17. 14:28:35

@Atiati: ne spoilerezzünk könyves cuccot.

falomb 2014.06.17. 14:29:25

"azt senki nem gondolta, hogy kinyírják Tyriont, azt a szereplőt akiért a teljes internet rajong"

Kíváncsi leszek a sorozatban milyen marad a karaktere, mert a könyvben elég lapos az elhajózás után.

Kövééé 2014.06.17. 14:30:06

A sztori szempontjábol tényleg jó evadzáró volt, de a megvalosítás sok ponton már a gagyi szintet súrolta... béna csontvázak, egy olyan 100ezres hadsereg, ami 20 kosza erdei piknikezőből áll, akiket teljesen észrevételenűl megközelit két oldalról 1-1 lovashad? Lol. Havas meg úgy sétál oda Mance-hez mintha már napok óta meg lett volna beszélve a randi meg a színhely, úgy, hogy közben egy ocska fehér bugyogót sem lobogtat még sem verik szájba fél méterenként a vadak... Lol. Kings Landing börtönében meg sehol egy ör, csak úgy simán végigcaplathat egy halálra itélt törpe és kinyírhat két valakit is, anélkül, hogy bárkinek feltünjön. Lol. Gondolom minden egyes ör elment diszkóba vagy foci vb-t nézni...

capacete 2014.06.17. 14:30:11

@Littlewood: Azért ne felejtsd el, hogy ez még döntő részben a harmadik könyv adaptációja, ami az összes közül a legjobb, és igazából a negyedik és az ötödik részben esik nagyot a színvonal. Ha Beniofféknak azt is sikerül ilyen jól megoldaniuk, akkor tényleg tudnak valamit...

capacete 2014.06.17. 14:31:40

@falomb: Legalábbis az biztos, hogy a könyvekben már nem lesz döntő szerepe.

capacete 2014.06.17. 14:33:50

@Kövééé: Az már nem a börtön volt, hanem a vár. A börtönből egy titkos folyosón távoztak.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.06.17. 14:34:44

jonsnownak nincs 3 arckifejezése csak 1 ezt kikérem az ő nevében is magamnak!
Még ilyet állítani, hogy neki 3 is lenne.

csarlifirpo 2014.06.17. 14:36:31

Jó volt az írás, csak nem tudom minek kellett bele a "vagy ki a pöcsöm" kitétel. Szerintem vulgáris jelzők, kifejezések nélkül is lehet hatásos egy szöveg, semmi szükség ezekre.

SemBoga 2014.06.17. 14:38:08

@doggfather: nem igaz - egyszer elkezdett félig mosolyogni, amikor meglátta a vöröskét, a John Ader színiiskola híres erről a technikáról

amúgy bántam a vöröskét, még elnézegettem volna, ahogy barlangászik

Kapitány_1 2014.06.17. 14:42:38

Egy szó mint száz, utoljára a "Jóbarátok", a "Lost" és ez a sorozat az, ami TV elé ültetett. A többi jót nem tudtam befogni.:)
Pedig volt elvileg még értékelhető TV-s sorozat - azannya, majd kihagytam a BoB-ot és társait.)

Only God judge on Me 2014.06.17. 14:43:35

Hát remélem a Véreb nem hal meg és visszatér majd valamikor valamelyik részben... nekem ő volt a legérdekesebb szereplő... volt benne a karakterben némi fejlődés...

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2014.06.17. 14:48:43

@capacete: Inkább negyedik eleje ez már, nem? Persze lehet, hogy rosszul emlékszem (meg az is, hogy az kavar be, hogy Jaime itt korábban érkezett vissza a buddogásából). Jobban belegondolva valószínűleg igazad van.

Jimmy Tulipán Tudeski 2014.06.17. 14:58:21

Látom, DS90 és SemBoga nem csak nézte, de fel is fogta, mi(k) történt(ek) a záróepizódban.

Egy-két dolog kimaradt az összefoglalóból:

- Véreb és Brienne jelenete
- Véreb és Arya jelenete
- Tyrion és Shae jelenete

SemBoga 2014.06.17. 15:04:55

@Only God judge on Me: trónok harcában egy szereplő valahogy túlél? talán a lebénult kissrác az eddigi egyetlen, akit az író nem nyírt ki :-D

ez a csávó egy rohadék, lemészárol mindenkit - ha nyílt töréssel haldoklik a véreb, akkor az megdöglik, fájdalmak közt :-D

predi 2014.06.17. 15:08:39

SPOILER!!!
Darth Vader Luke apja!

Blobov 2014.06.17. 15:15:53

@Kövééé: Igen, ez se volt kellően kifejtve, hogy Tyrion végig a várat keresztül-kasul átszövő titkos alagútrendszeren közlekedik (ami ugye Varys birodalma).

Palladrin 2014.06.17. 15:24:09

@Jimmy Tulipán Tudeski:

Hogy baszná meg Tyrion .. a Shae jelentnél olyan jelenetet levágott, ami nálam a legjobb színészek közé helyezte.
Amilyen kicsi fizikailag, olyan nagy színész ez az ember!
Respect!

Zacskóstej 2014.06.17. 15:28:22

@kilhjgvpo: Atya ég..attól hogy valaki könyvet olvas még nem lesz sznob.

SemBoga 2014.06.17. 15:32:46

@Zacskóstej: attól viszont igen, ha a könyvváltozat és a sorozatváltozat különbségein rugózik, kiemelve a könyv változat "felsőbbrendűségét"

tommybravo 2014.06.17. 15:32:52

SPOILER!

A második kötet háromnegyedénél meghal Jézus, de aztán visszahozzák a fináléra!

Mr.paksimogyoró 2014.06.17. 15:32:53

Vérebet én is szeretném még látni, jó karakter.Remélem valahogy megmarad. Mondjuk a szőke germanoid és kis kobzosa visszamegy érte.

Kövééé 2014.06.17. 15:34:03

@Blobov: kÖszi a magyarázatot, így már oké. :)

sweeney todd 2014.06.17. 15:37:35

olvastam a könyveket, szerintem az első évadzáró volt a legfaszább.

zizi77 2014.06.17. 15:39:11

@Jimmy Tulipán Tudeski: hogyvolt.blog.hu Minden részletezve!

xss 2014.06.17. 15:43:08

Kicsit látszott, hogy sűríteni kell az eseményeket de ennek ellenére sztem elég jól kifejtették amit kellett.
Spoily:
Stannisék hajós kollegák, nem értem mérne evezhettek volna a fal túloldalára.. az hogy nem látta őket senki.. a falon varjú nem biztos hogy maradt erre a célra, az ellen meg ha látta mivan, max iszkol, szóval meglephették vademberéket..
A kutya meg az asszonylovag bunyója igen jól volt kivitelezve, az hogy tökönkönyökölte az ebet, az meg visszarúgott bele a földön, jó humor :) Arya nagyon jól hozta a "hűvös" tekintetet de nálam sajnos nem tudja eladni magát (egyenlőre) psycho gyilkosnak, de nagy kedvenc lett az évad során, város hogyan tovább a hvala morghulis.
Tyrion jó színész, látszik hogy elég a pár másodperc az arcáról míg végez csajszival, absz elmond mindent.
Az öreg mighty Tywint budin éri a halál, perf irónia :)
Varys tekintete amikor menne vissza és megszólal a harang.. le lehet olvasni hogy: na b@sszam meg.. megfordul azt beül a hajóra :D hatalmas!
A sárkány bezárás nem lett annyira erős, de azért elütött a többi epizódtól a finálé, feltűnt hogy a fél heroes 3 felvonul benne.. ha még egy két más is megjelen tiszta game trailer feeling ütött volna meg :)
Összességében igen jól sikerült a rész, nem maradt bennem tüske és várós is nagyon a folyt..

oszt jónapot 2014.06.17. 15:44:20

@vénkujon: Én simán azt hittem, hogy a csapat az valahol máshol van, ő csak a főnökökkel, vagy mittudomén külön bandázott.

SemBoga 2014.06.17. 15:52:04

"Bran: Where am I? Three Eyed Raven: You are in Carcosa now..."

hogyvoltból lopva - amúgy tökéletes, pont ugyanerre gondoltam én is a jelenetnél :D

Je t’aime Mathilde de la Mole 2014.06.17. 15:55:57

Ez mitől volt a legjobb évadzáró?
0 cliffhanger. A kardozáson, meg a számszeríjazáson kívül semmi érdekes nem történt.
Jon Snow és Bran szál dögunalmas, csak az 30 percet vett el.
Egy semmi extra, átlagosnál kicsit gyengébb rész. Évadzárónak meg a legrosszabb eddig.

yoghurt 2014.06.17. 15:56:48

Nekem Mance Ryder alakítása tetszett a legjobban, hiteles színész

spontan · http://erdekessegek.info 2014.06.17. 16:00:00

@yoghurt: nézd meg Cézárként is a Rómában, ha nem láttad. Nagyon jó ott is.

thegoddamnbatman 2014.06.17. 16:01:09

@Alkalomatta: Há' bocsmán, deszerintem az kurvára röhejes volt, könyvolvasás ide, vagy oda. Nagyon nem illenek ezek a szinbádos csontik ebbe a világba, nem tudtam hova tenni.
És igen, ha már az hbo ilyen magasra emeli a lécet a díszleteivel, akkor ne 5 percbe sürítsék össze a Sárkányok Tánca egyik legfontosabb történését baszki, ami ráadásul kb az egyetlen high fantasy elemeket felvonultató storyline (a sárkányokon kívül).
Szerintem ennek sokkal markánsabbnak és kidolgozottabbnak kellett volna lennie.
Ráadásul leírtam, hogy ezen kívül mennyire tetszett az egész évad, nem azon rinyáltam, hogy mi miért más, mint a könyvekben, szóval nem értem, mit picsogsz. ;)

naysayer 2014.06.17. 16:01:35

Megértem én hogy nem lehet mindent belesűríteni ami a könyvben volt (bár a Tyrion és Jaime közötti beszélgetést, ami a két karakter motivációját adja az egész további regényfolyamon át, nem értem miért kellett egy az egyben ejteni).
De egy valami nagyon ronda figyelmetlenség volt: a háromszemű holló ábrázolása. Itt most nem arról van szó hogy nem CGIzték az egészet, vagy hogy az a szegény színész úgy nézett ki mint egy zavart nagypapa aki véletlenül betévedt a forgatásra.
Hanem hogy két szeme volt a fickónak. Ez nem stimmel. "A thousand eyes and one." Vérholló nagyúr egyik szemét Keserűacél verte ki a Blackfyre lázadás során, ez a Tűz és Jég dala történelmének része, egy ilyen részlet elnézésére nincs mentség, főleg ha a sorozatban is megemlítik a rá jellemző mondókát. A többi apróság ejtése (csontvázszerű alak, sápadt bőr, levelek a koponyájából és gombák a homlokán, szemgödréből és combján keresztülfonódó gyökerek, és a nevét adó vörös anyajegy a nyakától az arcáig) még megbocsátható, de ez már sok.

jürgen baromartz 2014.06.17. 16:03:09

Szerencsétlen Stannis Baratheonnak egy teljes évadba telt, mire elbírálták a hitelkérelmét Braavosban. LOL

Apuleius 2014.06.17. 16:03:23

@thegoddamnbatman: Számomra is Branék megérkezése a Háromszemű Varjúhoz volt a leggyengébb epizód a filmben. A holtak támadása teljesen béna volt, az erdő gyermeke dettó, meg maga az egész fejezet a könyvben valahogy sokkal látványosabb és szuggesztívabb minden szempontból (persze ezek teljesen szubjektív dolgok).

Jimmy Tulipán Tudeski 2014.06.17. 16:03:30

@Palladrin: Tyrion a klotyós jelenetben is parádésan alakított

thegoddamnbatman 2014.06.17. 16:03:55

@most mit mondjak magának: Így van, nekem is ezzel volt bajom. Ül egy vén trotty pár műág mögött egy túltömörített jelenetben.

thegoddamnbatman 2014.06.17. 16:05:12

@Apuleius: Úgy látszik, bűzlünk az olvasók felsőbbrendűségétől, ez van. ;)

Apuleius 2014.06.17. 16:12:37

@thegoddamnbatman: Hát ezzel sajnos nem sokat tehetünk, bele kell törődni :-) Amúgy az az érdekes, hogy egyébként engem sem zavartak az eltérések a könyvek és a film között, s azt gondolom, hogy látvány tekintetében is korrekt a sorozat, de ez a jelenet fájóan béna volt. Talán azért, mert számomra ez a fejezet volt a Sárkányok tánca legütősebb, leginkább gyomorba vágó része, s a díszletek, a holtak és az erdő gyermeke kb. olyan volt, mintha a sorozat készítői a végére értek volna a költségvetésnek, amikor ezt forgatták.

csarlifirpo 2014.06.17. 16:17:32

@sixx: Nem bántott senki, miért vagy ilyen feszült? Nem rosszindulatból írtam amit írtam. De egyébként valószínűleg többen olvasnák/szeretnék a szövegeidet ( ez pedig több lé a főnökeidnek és neked is), ha nem lenne közönséges. Ha nem érted, nem baj.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.06.17. 16:17:42

@Littlewood: GRRM a könyvek mellett az utóbbi években a forgatókönyvekkel is el van foglalva és túl sok szálat hozott be, nem tudja mindet feldolgozni. Az első két könyvhöz képest például a 4. elég gyenge lett, kimaradnak a korábbi mélyebb összefüggések, eltűnnek a szimbólumok, teli van egy rakás új karakterrel, akiknek a szemszögéből csak egy fejezet van és kétségbeesetten próbálja Cersei-t és Jaime-t megkedveltetni az olvasóval....

Bicepsz Elek 2014.06.17. 16:29:27

Nekem viszont nem tettszett, hogy kisporoltak a FAL nal a harcot!!!
Az sem vilagos, hogy miutan leesett a Kutya az arokba, a "lovag no" otthagyta a kiscsajt? Ja es ha meghalt Aryn kiralynoje akkor be se kopogtattak a kastelyba??
Jo nagy f....sag!!!

pitonkigyo 2014.06.17. 16:41:29

elképesztő unalmas fos volt, és megint több szálat nyitottak mint vágtak el, Heroes-szindróma van.

The man without a nickname · http://www.imdb.com/title/tt0107501/ 2014.06.17. 16:46:17

@Bicepsz Elek: Minek mentek volna be a völgybe? a Véreb váltságdíjat remélt a kiscsajért cserébe bárhová is vitte. Ezért röhögött a csaj mikor a kapunál kiderült, hogy meghalt az utolsó rokona is aki nem rabságban van/eltűnt.

Bicepsz Elek 2014.06.17. 16:48:47

Na de a kiralyno fia is rokona?? Annyibeszuk sem volt, hogy megkerdezzek ki az uj uralkodo?

zizi77 2014.06.17. 17:01:18

@Bicepsz Elek: mivel már az is kétséges volt, hogy Lysát meg tudták volna győzni, hogy a lány Arya, az teljes képtelenség, hogy az amúgy is debil hírében álló gyereketől sokat várhattak volna.
Egyébként Brienne kereste Aryát, csak Podrick nem figyelt eléggé. :)

Alkibiadesz 2014.06.17. 17:02:06

A "könyvfanatikusokban" szerintem nem az apró részletek elmaradása kelt hiányérzetet, hanem a lényeg - tehát az érthető történetfolyam - interpretálásának foghíjai.
Innen nézve kissé érthetetlen a blogszféra egyöntetű lelkesedése. Még az a gyanú is felmerül az emberben, hogy esetleg a marketing részeiként kell olvasni ezeket az irományokat.

Celtic 2014.06.17. 17:03:25

" még a Havast alakító Kit Harrington fején is feltűnt egy újabb arckifejezés, így már háromnál tartunk."

En ugyan nem ertek a szineszethez, sokan mondtak, hogy a srac mindig egyforman nez, de multkor meglattam egy masik filmben es rogton tudtam, hoyg csak a Havas lehet: masfel oran keresztul ugyanazzal rogton-elsirom-magam keppel jatszott.

Hat, megvan a 2010-es evek Tom Cruise, csak annak mindig a fogai villogtak ilyen kenyszer-vigyorban.

Asszem, most hoyg vegetert a 4. evad is, elkezdem a 3-at. Nem sietem el, eloszor ugye itt hallottam a sorozatrol, az elso evad annyira elvarazsolt, hogy rogton nekialltam a konyveknek, most a 3. konyv utan a sorozatot nezem megint. Ovatos duhaj vagyok.

Es tenyleg az egyik legjobb konyv-adaptacio, amit lattam.

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2014.06.17. 17:18:34

@Online Távmunkás: Végül is valamennyire sikerült. Mármint megkedveltetni, Jaime-t legalábbis. Az a nagy kupac új karakter viszont pl fogalmam sincs, hogy bír majd bejönni a sorozatba. Már a jóval kifejtősebb könyvben sem sikerült valami hajde jól felkelteni irántuk az érdeklődést.

bbandi 2014.06.17. 17:19:11

@NAR: A könyvben meg van említve, hogy a fal valamelyik tengerparti erődjéhez mentek, onnan pedig az éjjeli őrség tagjai útba igazították őket a "felderítők útjain"

Dr_utcai_arcos 2014.06.17. 17:59:47

@yoghurt: Na jó, Mr. Ciarán egy kissé más kategória :).

Mark Bolt 2014.06.17. 18:00:49

Shae árulása és szexelése Tywinnal is olyan wtf. Annyira megsértődött hogy megölette volna Tyriont és lefeküdt a Tywinnal, vagy pedig Tywinn kémje volt mindig is. Ez az én nagy dilemmám most.

Mark Bolt 2014.06.17. 18:02:39

@thegoddamnbatman: Igen igen, a tűzgolyó dobálás + gyors csontik mintha egy másik filmből léptek volna elő, nehezen illeszkedik Westeros univerzumába. A csontvázak maguk tetszettek egyébként.

sorskonyves 2014.06.17. 18:03:39

Sandor Clegane meghal?!
Sokkban vagyok majdnem egy napja.

Blobov 2014.06.17. 18:23:19

Ebben a sorozatban a halál se végleges, ezt Dondarion óta tudjuk. (Nem, Sandor Clegane nem jön vissza a halál után a könyvekben, de emlékeim szerint a halála se fix.)

sage5 2014.06.17. 18:39:15

Vegre valaki realisan kezeli a konyv es sorozat kapcsolatat, igenis nagyon jo mindketto, es nagyon szorakoztato a maga modjan. Nem veletlen hogy a 2 srac aki a sorozatot csinalja meg az iro jo kapcsolatban vannak.
Imadom nezni, akar tobbszor is egy evadot, annak ellenere hogy olvastam a konyveket. Szuper sorozat.

retinax 2014.06.17. 18:50:22

@sixx: vagy ha igen, akkor ez most nem a legsikerültebbek közül való, magasra tetted a mércét, na.

EvilHedgehog 2014.06.17. 18:51:29

Lady Stoneheart még beleférhetett volna.. az ütött volna igazán...

Giggsy · http://sgtgiggsy.blogspot.hu 2014.06.17. 20:32:32

Szerintem a Shae szálat elcseszték. Ha már olyan vonalon indultak el a sorozatban amilyenen, itt el kellett volna vonatkoztatni a könyvtől. Amíg ott egy percig sem világos, hogy Shae valóban szereti-e Tyrion-t, a sorozatban teljesen egyértelmű volt (ugyebár olyasmivel bizonyította a szeretetét, odaadását, amiről Tyrion nem tudott, és nem is tudhatott) Egyszerűen a sorozatbeli Shae árulása totálisan karakteridegen volt, amíg a könyvbelié csak megdöbbentő, de hihető.

billy reed 2014.06.17. 21:28:10

@pitonkigyo: Akkor majd később fogod kapkodni igazán a fejed!
Sajnos az egész - egyre parttalanabb - regényfolyamra ez a legfőbb jellemző.
Épp ezért muszáj lesz a sorozatban még inkább eltérni a könyvektől.

Én már le is tettem arról, hogy tovább olvassam.

vénkujon 2014.06.17. 22:34:50

@oszt jónapot: nem is lehet másképp. a főerő még odébb van. na ezt túl is tárgyaltuk. hiba egy szál se:D

Senkifia 2014.06.18. 07:45:56

@kilhjgvpo: hát öcsém,ha a könyvolvasás sznobság, akkor te nagyon buta vagy :D
Amúgy függetlenül az eltérésektől, amiket a szövegkönyvírók eszközöltek, qrvajó a sorozat. valószínűleg szinte lehetetlen lenne visszaadni szóról szóra a könyvet, mert sokkal komplexebb gondolatvilágot,meg érzelmeket ad vissza,mint amire a film valaha is képes volna. Illetve annyira komplex(kusza?), hogy lehetetlen megfilmesíteni minden mozzanatot. De ezzel együtt a sorozat szinte tökéletes :)

Senkifia 2014.06.18. 07:48:16

Talán annyi előnye van a sznob könyvolvasónak a csak filmnézővel szemben, hogy nem fossa le a bokáját minden G.R.R. Martin -csavar láttán, ill. minden kinyírt főszereplő kapcsán :)

2014.06.18. 08:46:48

@jorg: mondjuk ha szőrözni akarna az ember, akkor elgondolkodhatna azon, hogy Dragonstoneról, -ahonnan Stannisék vízi úton jutottak a falhoz-, hogy a huncut picsába tudtak kábé 6-700 LOVAT is magukkal vinni pár hajón? :)

con-troll 2014.06.18. 13:18:32

@most mit mondjak magának: A csirke az udvaron kapirgál, a levesemben úszkál, a krumpli mellett meg sülten fekszik.
Nem szeretném, ha mondjuk a krumplimat kapirgálná, vagy a levesemben sülten úszna, stb. Pedig ugyan azon csirkéről beszélünk.
Ez a különbség a különböző médiumok között.

2014.06.18. 18:07:49

Kicsit túl volt sűrítve ez a finálé de azért ütős lett.

(A hullámzó évadot nálam az utsó két rész mentette meg)

pitonkigyo 2014.06.18. 21:50:50

ellenben a Fargo az király lett, így kell nem kapkodva mégis izgalmasan befejezni egy sztorit.

Hungry Joe 2014.06.18. 22:12:47

Kövezzetek meg, nem figyeltem és/vagy tuskó vagyok, de mi az a cucc, amit Arya a végén bemutat a hajóskapitánynak, aki ettől rögtön északra megy?
És igen a Fargo is jó lett.

Balfars 2014.06.19. 02:09:53

@Hungry Joe: 2. végén az arcváltó hiperorgyilkos ad neki egy érmét és egy mondatot.

Hungry Joe 2014.06.19. 06:07:05

@Balfars: Kösz szépen. Frissítek 2.-ból

thegoddamnbatman 2014.06.19. 09:14:27

@Hungry Joe: Arya (és a hajó) Nem Északnak megy, hanem Braavosba.

Bicepsz Elek 2014.06.20. 03:14:33

@zizi77: Meg nem olvastam a konyvet, csak a wikipediat

Nem ment kicsit felre a film????
"Arya and the Hound encounter Gregor Clegane's men, by whom the Hound is wounded. His wound becomes infected, but Arya leaves him."
!!!!!!!!!!!!
en.wikipedia.org/wiki/A_Storm_of_Swords

Ergo itt nem a noci nyirja ki, hanem a gonosz tesojanak az emberei..

sixx · http://comment.blog.hu 2014.06.20. 05:09:28

@Bicepsz Elek: nem mondod, hogy most döbbentél rá, hogy van különbség a sorozat és a könyvek között.

Bicepsz Elek 2014.06.20. 13:35:48

@sixx: A konyvet meg nem olvadtam csak fogom mert nem varok 2017-ig. Ki tuggya elunk-e majd meg akkor???

Bicepsz Elek 2014.06.20. 13:39:20

@Balfars: Ot csak masik szinesz jatsza a kovetkezo sorozatban.
süti beállítások módosítása