Ha már úgyis ott tartunk, hogy a kereskedelmi tévé az új Sátán, a valóságshow-k meg a drog, amivel a szegény szerencsétlen, igényes műsorra vágyó, de csak szemét gagyit kapó, így kényszerűségből azt fogyasztó nézőt kábítják, érdemes megnézni, mi a helyzet az USA-ban, ahol ugye dettó van értékes tartalmat sugárzó köztévé, de valahogy az istennek nem azt nézik a népek. Sőt, olyan kultúrmocskot bámulnak, hogy az alábbiak láttán nagyon szeretnénk egy Simon L. Lászlót rájuk szabadítani.
A sportközvetítéseket nem számítva ugyanis az a helyzet, hogy a háztartásonként évi 150 000 dollárnál (33,8 millió forint) többet kereső, 18-49 közötti nézők az amerikai Nagy Ő című műsort, a The Bachelort kedvelik leginkább. Azt a műsort, amiben egy rakás nő egy bájgúnár kedvéért mindenre hajlandók, és valós értéket nagyjából annyit képvisel, mint a nálunk is rettentő sikeres Benkő feleséget keres volt. Ami még meglepőbb, hogy az első húszba hat reality is bekerült, igaz, a CBS The Good Wife című sorozata a második helyen végzett.
Ha a legalább főiskolát végzett 18-49 közötti amerikai nézőket vesszük elő, akkor a húszba csak 4 reality fért bele, az élen a The Mindy Project és a Modern család végzet, a Good Wife viszont lecsúszott a nyolcadik helyre, és még a rémes, I Wanna Marry Harry című (kamu)társkeresős reality is megelőzte.