Nem mintha mi nem éreztük volna meg a nyári kínálat láttán, hogy 2014-re az uborkaszezon szót el kell felejteni, de csak mellbevágóbb a dolog, ha egy táblázatban összeszedve látjuk az adatokat. Idén május végétől szeptemberig, azaz 12 hét alatt 570 órányi új műsort mutatnak be network tévék, és igen, ebben a kábeles műsorok és a sportközvetítések nincsenek benne, akkor biztos lenne vagy 1500 órányi újdonság.
Az ok, írja a Hollywood Reporter, prózai: a 2013-as év nyarán az NBC pompás nézettséget ért el, aminek a reklámozók nagyon örültek, és mindez abban nyilvánult meg, hogy egy rakás olyan pénzt vágtak hozzájuk, amit egyébként a nyárra jobban rágyúró kábelcsartornákhoz szoktak. Márpedig ez mindenkinek jól jön ugyebár, így a nagy tévék egy újabb fronton, a nyárit is megnyitják, de izomból. Míg tavaly az NBC-nek ott volt a jócskán júniusba belenyúló The Voice és annak stabilan 12-13 milliós nézettsége, idén mindenki tiszta lappal indul.
Az ABC itt próbálja ki a nálunk ősszel rajtoló Rising Start (TV2), ami így is, úgy is elsülhet, de legalább a mi kreatívjaink megnézhetik jóelőre, hogy mi az ami működik a formátumban, és mi az, ami nem. Az NBC a Crossbones című kalózos sorozatot veti be John Malkovich főszereplésével és folytatja az America's Got Talent című tehetségkutatóját, a Fox továbbra is leginkább Gordon Ramsay káromkodásaiban bízik, a CBS pedig A bura alatt második évada után Steven Spielberg Extant című új scifijét mutatja be Halle Berryvel a főszerepben.
Hogy aztán kinek jön be a költségesnek ígérkező nyár, az 12 hét múlva kiderül.