Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Vagy imádod, vagy rühelled: Így jártam anyátokkal-finálé

2014. április 02. 17:30 index 120 komment

how-i-met-your-mother-finale-08_612x380.jpg

Az Így jártam anyátokkal hétfőn búcsúzott, egy olyan dupla epizóddal, ami nézettségi sorozatcsúcsot döntött (12,9 millió néző, és 5,3-as rating a kereskedelmi célcsoportban) és úgy megosztotta a rajongókat, mint semmi a Maffiózók és a Lost fináléja óta. Nálunk is akadt aki imádta, és olyan is, aki gyűlölte - középutas kolléga vagy nincs, vagy csak bölcsen hallgat, hogy ne kelljen beszállnia a vitába. Duplakritika.

Így akartam megkúrni a nénikédet anyád halálos ágyán

Sorozatot befejezni nem lehet. Ez tény, ezzel nem lehet vitatkozni, a sorozat már eleve egy olyan műfaj, ami a nevében hordja magában a végzetét, mennie kell előre, szőni a szálakat, a történeteket, aztán meg kimúlni, szépen, csendesen, senki által nem látottan, a sarokban. De mi van, ha vannak rajongóid? Akik 12 milliónyi verzióban képzelik el maguknak a befejezést? Hogyan lehet úgy lezárni a történetet, hogy ne akarjanak felkoncolni másnap reggel? Hát sehogy. A legjobb, amit tehetsz, hogy hű maradsz a sorozatodhoz, a karaktereidhez, a történethez, a premisszához, és úgy búcsúzol hogy az méltó legyen az elmúlt kilenc évhez.

Screen Shot 2014-04-02 at 11.09.38.png

Na ez az, ami kurvára nem jött össze a HIMYM-nek.

Az utolsó évad egy hétvége története volt, azé a hétvégéé, amin Barney elveszi feleségül Robint. A két karaktert ismerve ez volt a legnagyobb marhaság, amit el lehetett követni: Robin Tedbe szerelmes az első perctől kezdve, Barney meg a pinába, és nem egybe, hanem sokba. De oké, belementünk, mert az írók azt mondták, hogy ez így lesz jó, elfogadtuk, hogy Barney megszelídült és Robin elfelejtette Tedet, és akkor legyen lagzi, és röhögjünk. Nem röhögtünk, mert az utolsó 22 rész (a finálét külön vesszük) nem volt jó. Erőltetett és idegesítő volt, nem illett az előző nyolc évadhoz, és hiába csempésztek vissza olyan dolgokat, amiket imádtunk (slap bet), rendszeridegen és nyögvenyelős volt, de maradtunk, és bíztunk abban, hogy majd a lezárás az helyre teszi a dolgokat.

april-fools-650x365.jpg

Aztán kiderült, hogy az évad, amire annyi időt fecséreltünk, egy válás felvezetése volt. Mert az, amit minden néző tudott, és sejtett, beigazolódott: Robin és Barney nem tud együtt élni. Az utolsó évad tehát tök felesleges volt, semmi értelme nem volt felvezetni egy olyan házasságot, amit utána két percben kihajítunk a picsába. Oké, az, hogy Barney apa lesz, az fasza volt, de ezt az első pillanatban sejtettük, mármint azt, hogy a legnagyobb pinabubusból lesz a legjobb fater. Lily és Marshall története pontosan azt hozta, amit vártunk tőle, Marshall bíró lett és boldog, Lily meg szült még vagy két gyereket, lapozzunk.

És akkor foglalkozzunk Teddel egy kicsit. Meg a sorozattal, aminek az a címe, és a kerettörténete, hogy Így jártam anyátokkal. És aminek a fináléjában Ted végre megismerkedik a Muterral, és boldogok, de aztán jön az, amit minden rajongó sejtett már évek óta, és a Muter meghal, Ted meg a gyerekek jóváhagyásával megkúrja Robint. Meg minket, akik kilenc évadon át néztük a sorozatot. Nem lehet így kiszúrni a nézővel, nem lehet megkedveltetni vele egy karaktert, akit aztán nettó egy perc alatt kiírnak, és a halálát nem is mutatják, csak ahogy fekszik valami ágyban, és szomorkás az arca. Nem lehet utána két perccel összehozni Tedet Robinnal, még akkor sem, ha mindenki sejtette, hogy valami ilyesmi lesz a vége, mert ez kegyetlenség.

BkG5_KOCEAIkwhg.jpg_large-650x365.jpg

Az lett volna a legjobb, ha a finálé utolsó jelenete az, amikor Ted és a Muter a sárga esernyő alatt egymásra talál, és kész, ennyi. Ehelyett itt vagyunk egy sorozattal, aminek a kerettörténetéről kiderül hogy tulajdonképpen arról szól, hogyan magyarázza meg a gyerekeinek egy középkorú pasi, hogy a halott anyjuk helyett végig az excsaját kúrta volna. (sixx)

Pont úgy, ahogyan titokban szerettük volna

Kilenc éven át vártunk arra, hogy megtudjuk, hogyan ismerte meg Ted Mosby gyermekei anyját, és minél messzebb jutottunk a történetben, annál kevésbé értettük, hogyan fog ez a sztori oda kilyukadni, hogy Ted összejön egy másik nővel, aki nem Robin. És szerencsére a sorozat készítői is ugyanerre jutottak, olyannyira, hogy nyolc évvel ezelőtt felvették azt a jelenetet, amikor a gyerekek a fináléban számokérik Tedet: mégis milyen sztori volt ez? Anya alig volt benne, inkább az látszik, hogy mennyire szeretted Robint.

2cb11e443fab47dcc7f9babcdc2e77ab.png

És ez így van. Ted, a javíthatatlanul romantikus Ted, aki állandóan szerelmes volt a szerelembe, és semmire sem vágyott jobban, mint családra, feleségre és gyerekekre, az első randevújukon tisztán megmondta: szerelmes Robinba. De hiába voltak tökéletes páros Robinnal, nem ugyanazokat a dolgokat akarták az élettől, úgyhogy mindketten másol keresték a boldogságot. És volt egy időszak, amikor úgy tűnt, hogy ez működik. Robin és Barney összeházasodtak, Ted pedig a sárga esernyő alatt megismerkedett az anyával (akiről már azt is tudjuk, hogy Tracy), csinált neki két gyereket, és végül feleségül is vette. És boldogan éltek, amíg meg nem haltak.

De ha itt lett volna vége a HIMYM-nek, akkor hazudott volna. Márpedig a HIMYM akár csak ebben az utolsó évadban is, nagyon szépen beszélt arról, hogyan változunk, és hogyan gondolunk mást dolgokról, azért mert felnőtté váltunk, és más emberek lettünk. Marshall és Lily sem tudja betartani azokat a fogadalmakat, amiket az oltár előtt tettek, Farhamptonban Ted is elbúcsúzik Robintól, szó szerint elengedi őt, hogy tovább tudjon lépni.

ed3f25cfdf9f439fc35ed72ffbad1463.png

Robin házassága boldog volt, amíg tartott, megkapta, amiről álmodozott, gyerek nélkül, szabadon élt Argentínában a férjével. Ted házassága is boldog volt, amíg tartott, megkapta, amiről álmodozott, a nyugis vasárnapokat a gyerekekkel. És az élet kegyetlen, Robin nem tudta boldoggá tenni Barneyt, Ted felesége pedig meghalt. Robin elszigetelt szingli lett sok-sok kutyával, Ted pedig szófosó özvegy két cuki gyerekkel. És hogy a kék kürtöt is vissza tudták hozni a befejezésben, az plusz ezer lájk!!! Ted és Robin mindig is összetartoztak, csak mindig rosszkor, rossz helyen voltak egymás életében, mindig más akartak egymástól, az élettől - az olyan nagyon vágyott happy end sem egy lezárást jelentett az életükben, hanem egy új helyzetet. Ahogyan ez a befejezés is: talán most már sikerülni fog.

Az ilyen sokévadon át szőtt történetek lezárásában mindig idegesített, hogy gyorsan egyetlen rész alatt akartak lezárni mindent rohamtempóban. A HIMYM rendhagyó előre-hátratekintésekkel teli szerkezete lehetőséget adott arra, hogy az egyórás fináléban is ugráljanak 2016 és 2020 között ide-oda. Szépen rámentek az érzelmekre, az anya meghalt, de mutatták Robint egyedül az üres lakásban, Barnie és a lánya első találkozása pedig tényleg szupercuki volt. (Igen, Marshall és Lily története is folytatódott, de annyira nem volt érdekes, hogy nem is vesztegetem rá a szót.)

c1f686250d924c59ccd61221d78fa964.png

Én nagyon szerettem a HIMYM-t, és nagyon fontos vonatkoztatási pont volt az életemben, sok poénja és fordulata kerül elő napi szinten, és így mondom: bármilyen más befejezés csalódást okozott volna, ez így volt számomra tökéletes, titokban mindig erre vágytam. Köszönöm, soha rosszabb kilenc évet. (verespalne)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ez? mi? hogy? 2014.04.02. 19:10:47

ez a befejezés olyan szar volt, hogy ebből a sorozatból több részt nem fogok nézni ;)

csababarca 2014.04.02. 19:11:56

@BotloB: nem maradt volna lógva, mivel előtte már elmondta,hogy megbetegedett, jöttek a képek,stb...azért akinek van sütnivalója,az rájött ott,ha már előbb nem,hogy Anya meghalt addigra,mikor Ted mesél. Ez elég indok,hogy meghalt,hogy meséljen a találkozásukról,az oda vezető útról.

szaniter (törölt) 2014.04.02. 19:14:07

tökéletes befejezést is lehet készíteni, lásd: six feet under. egy sorozat pedig [akármilyen limonádé és szar is egyben [4. évad és fölötte]] lehet vonatkoztatási pont valakinek az életében, ettől még nem ő lesz a lowlife senkiházi. vagy ok, akkor én is az vagyok és vállalom. Ted nélkül biztos nem jöttem volna össze a volt barátnőmmel. magabiztosságot adott az, hogyha még csak képzeletben is, de van rajtam kívül egy olyan naiv 'hősszerelmes', akiből meríthetek. persze a csajról kiderült, hogy Robin, én meg azóta várom a sárga esernyős béranyát, hogy újra összejöjjek az exemmel, hurrá.

andusss 2014.04.02. 19:17:05

@G. Attila: "Mert nem lehet pár percben megjeleníteni 9 évet, ha előtte 22 rész alatt mutattak be 72 órát."

Ezt tökéletesen megfogalmaztad!

G. Attila · http://hatarontul.wordpress.com/ 2014.04.02. 19:18:26

@doggfather: Hát igen. Megismerte, két gyermek, meghalt; köszi, pápá. Köszönöm univerzum, hogy összehoztál egy nővel, aki képes volt szülni! Pezsgőt! :P Amúgy meg persze, azok az apró utalások az anyára korábban, az anya szerepe által lettek súlytalanok. És láss csodát, én is úgy hivatkozok rá, hogy anya. Mert ennyi volt a szerepe.
Nem igazán érdekel, hogy lehet az élet ilyen, meg olyan. Ez egy TV sorozat, ha következetesen építenek egy eseményt, egy karaktert, és aztán súlytalanná teszik, mert csak, az nem jó. Nem jó a sorozatnak. Ha egy egész évadot tesznek súlytalanná az szintúgy nem jó. Ha egy részben súlytalanná tesznek egy egész évadot, és a sorozat legnagyobb kérdését, az öngól. Szerintem.
Nem háborogtam, amikor megnéztem, azt mondtam jó, elfogadom, azok után az események után érthető, megérthető, támogatandó. Logikailag, érzelmileg rendben van. Sorozatfelépítés szempontjából szabadrugás az ágyékba.

rizla 2014.04.02. 19:18:27

"Erőltetett és idegesítő volt, nem illett az előző nyolc évadhoz"

de hát ez a sorozat az első évadtól kezdve erőltetett és idegesítő, csak először még nem annyira, majd egyre inkább.
azért elolvastam, mi a vége.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.04.02. 19:19:38

@pd_: hát jah, a dexteré se volt jobb semmivel. :S

@csababarca: de kiderült, a gyerekek is mondták, hogy nem azt mesélte, hogy találkoztak, hanem, hogy 9 éven át futott egy olyan nő után aki az első pillanatban lerugdosta magáról.

Csak mind a ketten megöregedtek közben és robin gyengébb már nem tudja elzavarni. Kábé ez lett a tanulság a végére.

BotloB 2014.04.02. 19:21:43

@Leadfoot:

Ez oké, de szerinted ez kielégítő magyarázat lett volna az egész mesélés szituációjára? Miért mesélt? Mert csak. Ez sem sokkal nagyobb kreativitás.

@csababarca:

Ezt így elfogadom. Viszont innentől az, hogy nem álltak meg itt, csak értékrendbeli kérdés. Akinek összefér a saját gondolkodásmódjával, hogy Ted tulajdonképpen Robinra kért áldást a két gyerektől a sztorizgatással, annak jó ez, akinek ez nem megy le a torkán, az meg nem örül.

Én sem voltam maradéktalanul megelégedve a befejezéssel, de azt hiszem, soha nem lennék az. Részben azért nem, mert vége lett. És egy sorozatot nem azért néz az ember, hogy vége legyen.

csababarca 2014.04.02. 19:26:43

@doggfather: persze,de én arra reagáltam,hogy ha ott van vége,ahol én akarom (:D) akkor is van magyarázata,hogy miért mesél:) szóval nem maradt volna magyarázat nélkül az egész, ebben az esetben sem. Persze így,hogy még tartott 3 percig, a gyerekek kiokoskodták ezt a baromságot,de hát ez van:)

@BotloB: Igen,ez így van, nézőpont kérdése. Nekem ezzel az egésszel nem lett volna igazán bajom,ha többet foglalkoznak Ted-Tracy kapcsolattal, az esküvő helyett pl, és bebizonyítják Ted-Tracy párbeszédekkel,Ted gondolatokkal, hogy igenis szerelmes belé,nem csak pótlék, nem csak szamár a ló helyett, stb. Bár én így is azt gondolom,hogy nem pótlék volt,de nyomatékosíthatták volna jobban, nem megölni 1 perc alatt,és ennyi. Kicsit nyomorultul bántak így a kapcsolatukkal.

wovbagger 2014.04.02. 19:27:24

Már a nyolcadik évad is nyögvenyelős volt, de a kilencedik rémesen gyengére sikerült.

Ráadásul azért sem értettem az egész "Robin-Barney összeházasodik" dolgot, mert valamikor jóval korábban volt egy rész (amikor Robin elszegődik Japánba, de pár hónap után visszamenekül az USÁ-ba, mert rájön, hogy csak hülye gajdzsinnak kellett egy vetélkedőszerűségbe), aminek a végén Tedtől valami ilyesmit hallunk, hogy "de aztán később Robin nénikétek valódi sztárriporterré vált, nagyon sokat utazott a világban, és sosem állapodott (házasodott?, már nem emlékszem pontosan) meg".

Lehet, hogy már az alkotók is unták az utolsó két-három évad alatt az egészet - a dupla rész tényleg nem szólt semmi másról, mint a sorozat kezdete alatt elpotyogtatott jövőmorzsák sorba rendezéséről, hozzáadva öt percet és két jelenetet a Mutterral.

BotloB 2014.04.02. 19:27:34

Egyébként az utolsó rész szerintem azért is lehet "mellbevágó" kicsit, mert valahogy fanyarul aktuálisra és realisztikusra csinálták. A végén nyomják igazán a képünkbe, hogy mennyire realisztikus karakterekké forrtak ki a szereplők. A csajozógép Barney baleset-gyereke, a megkeseredett és elidegenedett karrierista Robin, a karrierről álmodó de sikeres férje mellett családanyaként "megragadt" Lily, és a nép gyermekeként minden téren kellően szerencsétlen de mégis szerethető Ted karakterének minden fájdalmas, saját életünkben is fellelhető eleme az arcunkba lett tolva az utolsó részben.

rizla 2014.04.02. 19:28:22

@pd_: ez a sorozat mindig is egy jóbarátok-kópia volt (romsitcom, baráti társaság, akik néha egymással kúrnak, menő, hip new yorki fiatalok, koleszos évek flashbackek, stb.). lehetett volna jó is ettől még. csak hát:

a how i met your motherben sosem voltak karakterek az egy darab barney-t leszámítva, de ő is inkább egy rajzfilmfigura. manírok, jelszavak, szlogenek, aztán röhög a paraszt. SUIT UP! hahahaha! high-valami-five! hahahahahahaha! érted! de igazából az egész sorozat humora ilyen, pont azért, mert nincsenek karakterek, így szituációk sem, situation comedy pedig végképp nem. (és az efféle humor nagy része barney-ra jutott.)

a többiek? oké, tedd mondjuk tekinthető egy új rossnak, de robinról mit lehet elmondani? ambiciózus? független? oké, de mi a személyiségének az a vicces éle, amit a sitcom kiaknázhat? mik azok az új vicces helyzetek, amiket az írók felfedezhettek általa? lily? marshall? őket még a sorozatot dicsérő blogger sem méltatta egy szóra sem, mert tényleg ennyire baromi unalmasak. viccesek, mert.. ööö.. egy pár?

a jóbarátok esetében kapásból fel tudod sorolni, hogy ki miről szól: ross - nerd; chandler - szarkasztikus; joey - tyúkeszű, macsó; phoebe - dilis; monica - control freak, szülőkomplexusos. hát hol van ehhez képest a himym?

persze a jóbarátok karakterei emellett élettel is fel lettek töltve, de a lényege a legmélyén ez volt. nem agysebészet. a how i met az élettel feltöltést jobban csinálta, mint a vígjátékot.

rizla 2014.04.02. 19:30:18

@rizla: most látom, hogy rachelt kihagytam, nem véletlenül, ebből a szempontból ő volt a gyenge pont. nyilván kellett egy klasszikusan jó nő is oda. de hát aniston rendesen felhúzta azért, kapott sok jó poént, stb. amit a robint játszó színésznőről nem hiszem, hogy el lehet mondani.

capacete 2014.04.02. 19:31:48

Borzalmas befejezés volt, úgy láttam ebben a többség egyetért. Először is kidobták az utolsó fél órában Barney két évadon át gondosan bemutatott karakterfejlődését a kukába, teljesen súlytalan lett az, hogy kidobta a Playbookot és persze minden az esküvőn is. Értelmetlen lett az is, hogy Ted kitartóan várja az igazit, így a nagy tanulság az lett, hogy ha nincs ló, akkor a szamár is jó (ami persze lehet igaz, csak éppen elég kiábrándító). Értelmetlenné vált az is, ahogy felvezették, hogyan távolodott el Robintól. Összességében a befejezésnek csak annyi volt az értelme, hogy megindokolják, hogy miért kell mesélnie a gyerekeinek, de ezt a "csavart" már évek óta sejtette mindenki. Mindegy, a sorozat színvonala az első három évad után úgyis folyamatosan zuhant lefelé, ez már csak az utolsó szög volt a koporsóban...

BotloB 2014.04.02. 19:32:08

@csababarca:

Szerintem ebben is benne volt az, amit az előző hozzászólásomban fejtegettem. Tracy és az ő sorozatbeli élete is nagyon valós. Fontos szerepet játszik Ted életében, lényegében a megismerkedésükről ír, a halálával mégis kikerül a valóságból, az aktualitásból. Nem felejtődik el, csak a jelen eseményei szempontjából "értéktelenedik el" valamelyest a korábbi léte. Az elhunyt hozzátartozó mindig fontos, de nem lehet "leragadni" az elvesztésénél.

Túl életszagú lett a befejezést, egyre inkább ezt érzem.

Rommius 2014.04.02. 19:33:38

Soha nem bírtam ezt a sorozatot. Néztem belőle jópár részt, de egyszerűen sosem volt érdekes, sosem volt vicces. Már az elejétől kezdve egy erőltetett romhalmaz volt, sosem, még csak meg sem mosolyogtatott. Inkoherens szar volt mindig is, ha ez ment a TV-ben, egy idő után már elkapcsoltam. Nem is csodálom, hogy képtelenek voltak normális befejezést kreálni neki! Sokan odavagytok érte, és nem értettem miért... egyszerűen szar!

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2014.04.02. 19:36:12

Hát, elég béna egy évad volt. A befejezés meg pláne. Az egész évad vagy 5 napról szólt, aztán az utolsó részben meg mintha hirtelen rájöttek volna, hogy még úgy 10 év eseményeit el kéne mesélni. Ettől súlytalanok lettek a történések, mert egyébként egy fél évadra jutott egy "sorsfordító esemény", most meg két részben volt öt. Ráadásul semmi köze nem volt a záró részeknek az évad többi részéhez, ami néhol nagyon hülyén jött ki.
Szerintem alapvetően inkább az utolsó rész eseményeit kellett volna az évad során rendesen elmesélni, ahelyett, hogy piszlicsáré semmiségekkel megy el az egész, a többit meg összecsapják.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.04.02. 19:42:41

ne már, hagyjátok már ezt a túl életszagú befejezést.

Hol életszagú az, hogy 6 évvel a felesége halála után a gyerekeinek azt meséli valaki, hogy élete szerelme az a néni volt aki vasárnaponként átjött vacsorázni egész életükben?!

Leadfoot 2014.04.02. 19:42:49

@Rommius: Ha magyarul nézed, az már rég rossz.

Gavroche11 2014.04.02. 19:45:43

Nekem ennyi jutott eszembe a finale utan: ez nagyon nem volt elegans.

Egyreszt azert, amit mar korabban is emlitett valaki: 22 resz meselte el harom nap esemenyeit, majd a lezaras kilenc(?) evnyit. Olyan erzesem volt, mintha igazabol csak 1-2 honapja tudtak volna meg az alkotok, hogy vege a sorozatnak, ezert egy csomo tortenetszalat, amit eredetileg tobb evadon keresztul fejtettek volna ki, le kellett zavarni 40 percben. Nagyon eros lett igy a kontraszt evadon belul.
Masreszt maga a "csattano" miatt: nem tudom nem azt erezni, hogy annyi ebbol a tanulsag, hogy miutan az igazi, nagy szerelemnek vege (anyu halalaval), marad a megalkuvas, eroltessunk ujra magunkra egy olyan kapcsolatot, ami korabban mar megbukott - es a 9 evadon at vegig ismetelgettek, hogy nem is igazan mukodhet soha a ket ember kozott -, csak azert, hogy ne legyunk egyedul. Persze mondhatjuk, hogy ez igy eletszagu, mert a valosagban is sokszor igy mukodik: tullepunk a fajdalmas vesztesegen; idonkent visszaterunk a regihez, hatha most majd mukodni fog. Csak ez a sorozat szellemisegetol szamomra kicsit idegen, mert mindig is az adta a HIMYM "varazsat", hogy mert szentimentalis, romantikus, erzelmes, akar erzelgos is lenni idonkent.

Ha viszont a mufajisag iranyabol kozelitunk, akkor viszont kicsit jogtalannak ereznem a felhaborodast. Szituacios komediarol van szo, hat irtak a lezarashoz egy utolso poent ("Ennyi?! Ez a tortenet?! Anyu alig szerepelt a sztoriban... ez inkabb arrol szolt, mennyire ra vagy kattanva Robinra!").

csababarca 2014.04.02. 19:46:39

@BotloB: Valahogy nehezen jutunk közös nevezőre.
Nekem nem az a bajom,hogy Tracyt meghalatták,vagy hogy Robinhoz 6 év után odament Ted. Nem.
Ami itt a probléma a megvalósítás. 9 évadjuk lett volna felvezetni ezt az egészet, erre elherdálták az időt,konkrétan 3-4 évadot a Barney-Robin kapcsolatra,egy teljes évadot az esküvőre,stb... Ha szépen felépítik ezt a befejezést, akkor nem lenne ekkora felháborodás. Így viszont van,mert összecsapott lett, 2-3 percben dirr-durr,csittcsatt,ennyi. Elég rosszul hat így, mert tény,hogy a sorozat életében 6 év eltelt, viszont ebből mi nem érzékeltünk nagyon semmit,mert nagyon gyorsan lezavarták. Pedig aztán belefért volna az idejükbe.
Nekem ez a fő bajom,hogy sok felesleges dolog volt ebben az utolsó évadba,amik helyett szépen fel lehetett volna építeni ezt a végkifejletet.

Mr Anderson 2014.04.02. 19:47:04

2 komment:
-Szerintem az évad nem Robin és Barnie esküvőjéről szólt, hanem inkább arról, hogy Ted mennyivel inkább megérdemelné Robint. (Hozzáteszem, hogy min 80%-ban untam az évadot.)
-Szerintem hibátlan befejezés volt, mert megkaptuk az anyjukat, megtudtuk, hogy boldogan éltek amíg meg nem..., a kék kürt pedig tökéletesen bekeretezte a 9 évadot.

G. Attila · http://hatarontul.wordpress.com/ 2014.04.02. 19:48:46

@BotloB: "Túl életszagú lett a befejezést, egyre inkább ezt érzem."
Igen, pontosan. És egy csomó kétdimenziós karakterrel nem lehet életszagú befejezést írni. Nincs is azzal gond, hogy két dimenziósak a kerakterek, ez egy ilyen műfaj, így lehet a legtöbb humorfaktort beleszőni.
A probléma az egészben az, hogy ha megnézzük az első és utolsó részt, akkor a befejezés tudatában soroljuk már fel, hogy milyen jellemfejlődés következett be?
Ted, beleszeret Robinba, aki kedveli őt. Első rész-utolsó rész.
Marshal és Lily együtt vannak - első rész, utolsó rész.
Barney meg egy 10 mp -es snittben többet fejlődik, mint az egész sorozatban együttvéve. Ez a fejlődés nincs felvezetve, nincs megmagyarázva, csak úgy teremtődik. Azt leszámítva; első rész-utolsó rész. És persze, semmilyen hatással nincs ez a fejlődés a többiekre. Egy izolált jelenség.
Kilenc évig rohadtul nem változtak semmit, és a végén, páff életszagú befejezés.

blindsideTackle 2014.04.02. 19:56:28

@rizla: Rachel a pénzes picsa, akiből komoly üzletasszony válik

off: mostanában nem szoktál írni?

BotloB 2014.04.02. 19:56:31

@csababarca:

Lehet, hogy túl nagy tudatosságot vélek felfedezni abban, hogy ez így került bemutatásra. Valahogy nekem tényleg reálisnak tűnik a történet végkifejlete szempontjából, hogy a Tracyvel való kapcsolata mindössze néhány percet kap az egész sorozatból. Rengeteg gondolatot feszeget, hogy miért ennyi marad meg Ted-nek, a mesélőnek a gyermekei édesanyjával való megismerkedés történetéből, miért szól az nagyrészt inkább a fiatalkori éveiről és Robinról. Lehet, hogy összecsapottnak tűnik, de nekem csak méginkább kidomborítja a végkifejlet üzeneteit, még akkor is, ha azok nem szándékosan lettek így kitalálva.

wovbagger 2014.04.02. 20:00:06

Talán jól rémlik, és eredetileg egy évaddal rövidebbre tervezték, aztán a nyolcadik évad alatt jött a hír, hogy mégis lesz kilencedik. Valszeg emiatt volt az, hogy még az utolsó előtti évadban is csak annyit tudtunk Tracyről, amennyi félinformációkból/féltörténésekből odáig kiderült.

Ráadásul a kilencedik évad talán egyetlen élvezhető része az volt, amikor Tracy szemszögéből (bár tegyük hozzá: kissé összecsapva) láttunk meg csomó történést:
www.imdb.com/title/tt3390684/?ref_=tt_ep_ep16

BotloB 2014.04.02. 20:00:27

@G. Attila:

Miért kellene 9 évig változniuk. Az nem lehet egy életszagú jelensége egy ember életének, hogy hosszabb életszakaszaiban lényegileg nem változik a jelleme. Ez is pofánvágja az embert, pedig legalább annyira jellemző - ha nem jellemzőbb - mint hogy a csajozógép hirtelen elhatározásból hősszerelmes lesz. Barney balesetgyereke, Marshall és Lily kapcsolatának alakulása - férfi karrier és családanyaság, a karrierista Robin magánéleti válságai és Ted szerencsétlensége. Amennyire "kétdimenziós" jellegek, amennyire egyszerű jellemzők, pont annyira jellegzetesek is a mindennapokban.

freestate 2014.04.02. 20:03:24

Nekem az egész sorozattal az volt a bajom, hogy Robin az első pillanattól kezdve idegesített, mindig is a társaság leggyengébb tagjának tartottam, akinek csak a kanadaiságára, meg a béna tinikori popénekesi karrierjére épülő poénokra lehet emlékezni (és azok se tőle származtak). A másik probléma az alapkoncepció volt, az anyát túl későn hozták be, és keveset szerepelt. Én olyannak képzeltem el, hogy többször keresztezik egymás útját, és esetleg kezdeti kölcsönös ellenszenvből jutnak el az oltárig. Ennek így nem sok értelme volt, hogy Ted éveken át szívott minden csajával, aztán az igazival tök sima minden (semmi konfliktus), majd meghal. Az íróknak nagyon rossz élettapasztalataik lehetnek, ha így képzelnek el egy happy endet.

Az egyik kedvenc jelenetem a 8. évad első részéből a Klaus-szal folytatott párbeszéd volt a vasútállomáson. Én akkor azt hittem, hogy ez a motivum vissza fog térni a végén, és Ted megjegyzi, hogy nos, anyátok az én "lebenslangerschicksalsschatz"-om. Ok, mondhatjuk, hogy ez Robinra (is) igaz, hiszen az első látásra beleszeretett, de akkor felesleges volt az Anya. Ennél egy olyan megoldás is jobb lett volna, hogy "gyerekek, tulajdonképpen örökbe fogadtalak titeket, és fingom sincs, ki az anyátok" vagy ha Barney gyerekeit nevelte volna.

DanZi 2014.04.02. 20:04:25

de örülök, hogy ez az egész kimaradt! :D

Póniló 2014.04.02. 20:08:55

Apu mesel a gyerekeknek Anyurol, mint kiderult azert, mert Anyu mar nincsen. Ehhez kepest a sztori legalabb 40%a Robin, 10-10 jut Stellara, Viktoriara es Zoeyra, 25 egy csomo random nore, es baratok kozt is max 5% Anyura. Lehet a sztori vegen tokon is rugnam Aput....

DanZi 2014.04.02. 20:10:26

@doggfather: Vannak sztorik, amik nem állnak meg a lábukon... ez ilyen gyanus volt... és hiába mondta mindneki, hogy ez tök jó sorozat, valahogy sose kapott el.

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2014.04.02. 20:11:26

HIMYM végénél sokkal jobban bejött a Ted mozifilm vége.
Aki látta tudja miről beszélek. Mikor összefoglalják, hogy mi lett a karakterek sorsa :D

Rocko- 2014.04.02. 20:14:20

@ügyfélszolgálatos: @Leadfoot: +1.
az évad alatt szépen felépített, formált karaktereket két rész alatt kidobták, mint ha az írói gárdát is lecserélték volna a szezonzáró előtt.
logika alig, a sorozathoz illő öröm sehol, egyszerűen borzalmas befejezés.

csavar? minek? nem elég, hogy Ted végre boldog a feleségével?
vagy ha nagyon akarják, akkor hozzák össze Robinnal, de ne így, egyszerűen ledaráltak pár évet, hogy kürtözhessen.

nálam sikeresen elérték az írók, hogy a valamit elkövetnek, akkor azt ne nézzem. tudom, nem hatja meg őket, de ahogy nézem sokan erre jutnak majd.

WoodrowWilson 2014.04.02. 20:16:14

Ez a befejezés kb. olyan szar lett, mint a Mass Effect 3 vége, pedig az már nagy szó. Ez a két rész teljesen elértéktelenítette az utolsó egy-két évad eseményeit. Engem nagyon felidegesített.

Lucretia/My Reflection 2014.04.02. 20:17:32

Teljesen egyetértek azokkal a kommentekkel, hogy azért fanyalgunk most, mert nagyon életszagú, valóságos lett az egész befejezés. Egy amerikai vígjáték sorozattól valóban nem ezt várná az ember.

A sztori szempontjából azért kellett Tracy halála, hogy legyen értelme az egész keretnek: a gyerekek már elég nagyok ahhoz, hogy megtudják az apjuktól a szüleik sztoriját, hogyan ismerte meg az anyjukat, akit kicsi korukban elvesztettek.

De teljesen logikus volt ez is, hogy Ted végül újra Robin mellett kötött ki, a sorozat 8 évig kettejük se veled-se nélküled kapcsolatáról szólt.

Tednek az ideális partner, élettárs Tracy volt, de az igazi, nem múló szerelem meg Robin. Van ilyen.

Ha egy teljesen cukormázas, babarózsaszín happy end lett volna a vége, akkor meg azért menne a nyavalygás, hogy micsoda illogikus dolog az, hogy Barney mosolygós, monogám férj maradt, meg hol a csavar a végén stb.

Ezzel a befejezéssel tulajdonképpen a gyerekek megtudták mindkét anyjuk sztoriját: az igaziét és a későbbi mostohaanyjukét is.

Kicsit lehangolóra sikerült valóban, de azért ha a nagyon elrontott sorozatos befejezésekre gondolunk, akkor a favágó Dextertől ez még nagyon messze van...

G. Attila · http://hatarontul.wordpress.com/ 2014.04.02. 20:29:34

@BotloB: Arra gondoltam, hogy ez a sorozat nem fér össze a valós helyzetekkel. A lasertaggező üzletember, a környezet- és jetimániás ügyvéd, a naív ex-popsztárból lett karrierista úgy vannak felépítve, hogy humorforrás legyen a személyiségük. Ehhez nem feltétlenül passzol ez a befejezés. Mert az élet ilyen, de a sorozat nem ilyen volt, a sorozatban egy halom mentálisan a serdülőkorban rekedt emberen kacarásztunk, akiknek ha véletlenül komoly próblémájuk van, nagy dilemmába kerülnek, feloldják valamivel, eloszlik mint a pára, és kacarászunk tovább. Mert erről szólt, és ez így jó volt. Ezért mondom, amit mondok, hogy nem passzol a vége. De ízlések és pofonok, azt elfogadnám, és nem lenne gondom vele, ha nem válna semmissé egy csomó minden, amit felépítettek. Esküvő, anya. És itt hangsúlyosan nem az életszagúsággal van a gond, hanem a sorozat szerkezetével, aminek a végén módszeresen kiütik a pillérjeit. Amit oszlopnak tartunk, arról kiderül, hogy csak egy dísz, hogy továbbvigyem :P.

pizsama 2014.04.02. 20:33:24

Három dolog:

1. Igazából már magával a sorozatcímmel is bakot lőttek anno az alkotók, valami más névvel nem lett volna ennyire megkötve a kezük.
A helyes cím pedig a “How I got the permission from my kids to date one of my exes 6 years after the pass away of their Mother”

2. A magyar cím viszont egy plusz értelmezést kapott a záróepizód után, persze egy kicsit más hangsúllyal kell ejteni: “Így jártam anyátokkal…” :(

3. Az a baj, hogy én nagyon megszerettem Tracy-t, sokkal jobban illett Ted-hez, mint Robin bármikor, hiába volt belé is szerelmes Ted.

Robin nem érdemelte meg Ted-et. Túl önző és túlságosan karrierista volt, aki talán sohasem hitt igazán a szerelemben. Legalábbis abban az értelemben ahogy Ted vágyott a szerelemre.

Ted pl. le tudott mondani Robin-ról, mert számára csak az volt fontos, hogy Robin boldog legyen, akár vele, akár nélküle. Robin pedig csak akkor érezte úgy, hogy rosszul döntött, hogy Ted mellett lenne a helye, amikor éppen rosszul mentek a dolgai Barney-val.

És ez az egész sorozatzáró emiatt szomorú. Ted miatt.

Mert Tracy már elvesztette élete nagy szerelmét még Ted előtt (akitől a ukulelét kapta). Így a Ted-el való kapcsolata, és a gyerekek egy plusz ajándék voltak neki a halála előtt.

Robin pedig egész egyszerűen nem érdemelte meg Ted-et.

Eszembe jutott az a rész, mikor Ted találkozik future Barney-val és Ted-el (s08e20), és a rész végén Ted elmondja mit tett volna leginkább azon az estén. Elment volna Tracy-hez, és megmondta volna, hogy szereti, és a jövő ismeretében szeretne vele tölteni +45 napot, vagy akár csak +45mp-cet.

Ted Tracy-t szerette. Neki Tracy volt élete szerelme. Nem Robin.

Ezek után genyóság volt az alkotóktól kinyírni Tracy-t, csakhogy Ted Robin iránti soha nem múló érzéseit előkaparják, és újra összehozzák őket.

Igazából szerintem felkészültek arra, hogy bármikor elkaszálhatják a sorozatot, így ott volt talonban a jolly joker befejezés: mutter halott, Robin-nal happy end.

Nem mondom, kényelmes megoldás.

Kapják be!

BotloB 2014.04.02. 20:56:15

@G. Attila:

Szerintem sok helyen alkalmazott egyébként ilyen komolyabb vonalat a sorozat. Barney apa-keresése kimondatlanul, Marshall apjának halála kimondva is komoly élethelyzetet bújtatott a karakterek és a műfaj biztosította keretek közé. Hasonló téma volt Marshallék első gyermekvállalása, de Robin és az apjának a kapcsolata is "elgondolkodtató".

K0vasz 2014.04.02. 20:56:27

"Sorozatot befejezni nem lehet." - Az Elnök Emberei!! Na, az befejezés volt, azzal a kis szalvétás jelenettel :')

nyisziati 2014.04.02. 20:57:57

@BotloB: "Egyébként az utolsó rész szerintem azért is lehet "mellbevágó" kicsit, mert valahogy fanyarul aktuálisra és realisztikusra csinálták. A végén nyomják igazán a képünkbe, hogy mennyire realisztikus karakterekké forrtak ki a szereplők. A csajozógép Barney baleset-gyereke, a megkeseredett és elidegenedett karrierista Robin, a karrierről álmodó de sikeres férje mellett családanyaként "megragadt" Lily, és a nép gyermekeként minden téren kellően szerencsétlen de mégis szerethető Ted karakterének minden fájdalmas, saját életünkben is fellelhető eleme az arcunkba lett tolva az utolsó részben. "

Just perfect. Tökéletesen egyetértek. A családomban pl. öcsém és felesége Marshall és Lily szinte tökéletes leképeződése.

Egyszerűen ezek a sorozatok korképek is. A Jóbarátok is és ez is. Ennyi minden történt 10 év alatt. És azt se felejtsük, hogy amikor a Jóbarátok végetért, a HIMYM akkor indult, tehát szándékosság is van a dologban.

Amit meg valaki fentebb írt, hogy mi lett volna, ha a Jóbarátok így ér véget - NEM érhetett volna így véget. Akkor még "hepiend" korszak volt.

MA KEGYETLENSÉG VAN.

rm40 2014.04.02. 20:59:29

A legrosszabb, hogy így őszinte örömmel újra sem lehet majd nézni a sorozatot. Nem csak az anyát ölték meg, de ezt az örömöt is elvették az alkotók.

pd_ 2014.04.02. 21:09:04

@nyisziati: Oké, hogy most más dívik, de könyörgöm, ez elvileg egy vígjátéksorozat volt. Egy vígjátéksorozatnak legyen vidám, jópofa vége (emellett nem árt ha maga a sorozat meg vicces), ne pedig egy keserédes, letargikus szarkupac, hiába életszagú.

Ha szomorkodni akarok, megnézek egy drámát.

Érdekes adalék, hogy pont most nézem A híd 2. évadát. És ugyan dáma meg nyomozós sorozat csavaros történettel, több humor van benne, mint volt az Így jártam utolsó évadában. És ez bizony az utóbbit minősíti.

Gyors és gépkocsivezető 2014.04.02. 21:17:51

@rm40: Ezt bánom a legjobban magam is. Lássuk be, ezt keményen elszabták.

Összenézés a Farhampton-i peronon, Ted belép a sárga esernyő alá... and kids, this is how i met your mother. Főcím. Fasz se' volt kiváncsi a többire.

G. Attila · http://hatarontul.wordpress.com/ 2014.04.02. 21:18:27

@BotloB: Barney apa-keresése, abból az jut eszembe, amikor elment arra a vetélkedőre. Állandó poénnal oldották, mert nem lehetett nagyon elkomolyítani. Nem feltétlenül műfaji korlátok miatt, hanem a szereplők miatt. Marshal apjának halála. Az utolsó szavai -pénnal eloldva, és nem vettek tudomást a valóságról, gyönyörű példa, csak pont az én gondolatmenetemet támasztja alá. Nem az az utolsó szava a fiához, hogy szeretlek, hanem egy poén. Ami vicces. És életszerűbb is, hogy nem ezzal búcsúzik. De a szőnyeg alá söprik. A sírnál a ki szerette jobban aput játék is csak vicces.
Nem azt mondom, hogy nincsenek benne valós helyzetek, meg úgymond elgondolkodtató dolgok, hanem azt, hogy ezeket nem vállalja fel a sorozat, enyhíti valami poénnal, vagy egyszerűen nincs hatással a szereplőkre az, amit megtudtunk róluk.
De mégegyszer, bár a lezárással is vannak személyes kritikáim, nem az az igazi gondom. Hanem sok esemény súlytalanná válása, ami a sorozatnak rossz. Válasszuk szét a kettőt. A sorozat, az sorozat, az élet az élet. Én most a sorozatról beszélek, és arról, hogy ellentmond a saját címének. Arról, hogy minden eseményszál, ami kohéziót teremt, leértékelődik. És ez rossz. Nem azért rossz, mert mást vártam, mert nekem nem tetszik a vége, mert csalódtam. Azért, mert a sorozat lett általa semmis. Amikor az egész sorozat egyetlen egy esemény felvezetőjének igéri magát, akkor szerintem jogos elvárás, hogy az egész eseményt ne tegyék két percben semmissé. És nem a sorozatban eltelt idő a lényeg, azt át tudom érezni. A mód, ahogy bemutatták, az értékteleníti el.

nyisziati 2014.04.02. 21:20:00

@pd_: nem mondtam, hogy ez jó. Én is jobban szeretem a hepiendet, de azt látom, hogy időnként az írók vagy megutálják a "gyereküket", és rosszat tesznek vele (ahogy pl. Sir Conan Doyle is kinyírta Sherlock Holmest), vagy egyszerűen átveszik a korszellemet és komoly helyzetben (pl. sorozatlezárásnál) alkalmazkodnak hozzá.

A legrosszabb egyébként tényleg az, amit fentebb írt rm40, hogy ezután meg se bírja nézni az ember a korábbi epizódokat, annyira rányomja a bélyegét a vég az egészre.

Kár érte, szerettem.

BotloB 2014.04.02. 21:25:42

@G. Attila:

Én továbbra is azt gondolom, hogy a befejező rész végkifejletével és a végső üzenettel semmi nem mond ellent. Srácok, így találkoztam anyátokkal...de...de anyátok meghalt...de láthatjátok, hogy igazából Robint szerettem...de láthatjátok, hogy Barney-val nem működött neki...de...de...de...csak mindezt nem lehet egy címbe beírni.

Továbbra sem tudom, hogy ez tudatos volt-e, de sok oldalról meg lehet magyarázni, hogy miért nem vesztette el a koherenciáját az egész.

rm40 2014.04.02. 21:30:55

@BotloB:
De Ted szerelme Robin iránt egyirányú. Ezt az alkotók is határozottan értésünkre adták, kimondatták Robinnal is - nincs őszinte viszonzás.

ElBasthardo 2014.04.02. 21:35:56

Sok mindent leírtatok már előttem, nekem is nagy csalódás volt a sorozat vége, szerintem 9 év után nem ezt a lezárást érdemeltük volna. Viszont ha már a kezdetekkor így döntöttek az alkotók, akkor alapból lehetett volna egy teljesen más jellegű 9. évadot forgatni. Hetente szenvedhettünk a sok filler epizód miatt, plusz az esküvőt is a végtelenségig sikerült elhúzni, kaptunk is a kitartásunkért egy válást ajándékba. Egy búcsú évadtól azért többet vártam volna, például Ted és a Muter több részes esküvőjén is jól össze lehetett volna hozni a kevésbé fontos, de a rajongók által kedvelt mellékszereplőket (családtagok, volt csajok, Ranjit stb.)

És ha már dráma a vége kedves alkotók: akkor tessék elég tökösnek lenni ahhoz, hogy komolyabban is megismerhessük Tedék 10 évét, így a Muter halála pár percben összecsapva teljesen súlytalan volt. Rejtegették is a részekben Tracyt nehogy túlságosan megszeressük, így utólag nézve látszik a tudatosság, elfogyott a kezdeti bátorság, féltek hogy mit kapnak majd egy jobban kifejtett révbe érés ilyen módon lezárása után.

Másik: értem én hogy a gyerekszínészek miatt előre le kellett forgatni a záró jelenetet, de annyi előrelátás azért lehetett volna a stábban hogy felkészülnek a sorozat elnyúlására, és alternatív jeleneteket is felvesznek a gyerkőcökkel. A Robin Ted huzavona egy 4. évados hasonló lezárással sokkal hitelesebb lett volna, így még elfogadhatóbb lett volna a gyász utáni egymásra találás, de így… Nem Tedtől sajnáltam a boldogságot, de a pár perc alatt ledarált záró jeleneteknél nehéz volt átélni az évek múlását, teljesen azt az érzetet keltette bennem hogy a haláleset után már rohan is vissza ahhoz a nőhöz, aki soha nem is szerette igazán. Talán nem lett volna olyan nagy bűn útközben módosítani az irányvonalon, a DVD kiadáson én szívesebben néztem volna extra jelenetként a valóban felhasznált verziót.

És zárásképpen: én mivel elnéztem a záró epizód premierjének napját, roppant ügyesen belesétáltam hétfő délután egy csak spolierekből álló fotósorozatba, de talán jobban is jártam így, már felkészülve várhattam a borzalmakat :) Nosztalgiázni mindig ott lesz az első három évad, youtube-on meg már született megvágott alternatív záró verzió, ezzel kicsit talán vigasztalódhatunk. R.I.P Muter, üdv a valóságban gyerekek!

Nils. H 2014.04.02. 21:36:11

@Rommius: inkoherens? Sokmindent lehet rá mondani, de hogy inkoherens lett volna...
@G. Attila: "Mert nem lehet pár percben megjeleníteni 9 évet, ha előtte 22 rész alatt mutattak be 72 órát."
Miért ne lehetne?

_________________________________________
Én márpedig középutas vagyok. Lehet, hogy én sem így zártam volna le, de szerintem oké volt. Megdöbbentő volt, rendben volt, jó volt.. Képtelen vagyok felháborodni azon, hogy a sorozat készítői mást képzeltek el, mint mondjuk én. Hát na és, ilyen az élet... Nem mindig az jön, amit vársz. (Az persze nem volt kellemes, hogy megismertük az anyát, és ki is lett nyírva, érződik nagyon, hogy a 8. évadban is vége lehetett volna totálisan mutter nélkül az egésznek...)

Aki meg így belemegy az elemezgetésbe, hogy Robin megérdemli-e Tedet, stb., meg melyik kitalált karakternek melyik másik kitalált karakter az élete szerelme, az túlzottan letüdőzte a dolgot, kicsit nyugodjon meg szerintem, engedje el.

G. Attila · http://hatarontul.wordpress.com/ 2014.04.02. 21:38:49

@BotloB: Lezárásként ebben megmaradhatunk :). Elfogadom, hogy van akinek így tetszik, van akinek úgy. A történések okésak, neked jobban tetszik így, nekem kevésbé, mert kicsit eltér a sorozat addigi hangvételétől, műfajától.
Még egyszer, nekem nem a ténnyel, a dolgok alakulásávbal van a gondom, hanem a MÓDDAL ahogy bemutatják. Nem azért lesz súlytalan az anya, mert meghal, hanem mert meghal, amíg kimész pisilni :P. Nem azért hörrensz fel, hogy akkor mi volt ez a sok év Barney-Robin gyúrmázás mert elválnak, hanem mert ez úgy van bemutatva, hogy azzal érzékeltetik, hogy hé srácok, nem történt semmi. Nem történt semmi, ne engem kérdezz, miért nézted és izgultál értük. A módszer a bajom első sorban, nem az események

capacete 2014.04.02. 21:42:43

@BotloB: A fő probléma az, hogy az utolsó 3 szezonban felépítették azt, hogy Robin és Barney tényleg szeretik egymást, Barney tényleg megváltozott, Robin és Ted között tényleg nincs valódi szerelem (ezt ki is mondatják Teddel), utána pedig az utolsó néhány percben ezt mind kidobják az ablakon.
Ahogy mások is írják, ez az első néhány szezon után rendben is lett volna, de úgy tűnik, hogy az írók beleestek abba a hibába, hogy ragaszkodtak az évekkel korábban kialakult befejezéshez akkor is, amikor az eltelt években bemutatott események és főként a karakterfejlődés miatt ez totálisan hiteltelenné vált...

Mr. Maki 2014.04.02. 21:43:20

lehet itt csurni csavarni de ezt ugy basztak el ahogy szegeny tehenet a gyorsvonat aki elbambul a sineken

egy qrvajo jobaratok ketto lehetett volna ha tenyleg ugy fejezik be ahogy be kellett volna. de igy kaptunk egy lost 2.0 fost.

sajnalom mert szerettem de igy valoban a budos eletben nem fogom ujranezni mert elkurtak a veget es ezaltal kinyirtak a sorozatot is orokre.

robin amugy is egy idegesito karakter volt mindig is. volt egy-ket jo pillanata de alapjaraton egy onzo picsa volt lassuk be aki qrvara ne illet tedhez de meg barney-hoz sem. o a tipikus szingli no megtestesitoje volt. ennyi. ja meg egy bambi :)

nem is ertem egy sitcomnak miert kell csavar a vegere?

vinyard 2014.04.02. 21:45:26

volt egy rész amikor barney és robin kölykei ültek ugyanúgy, akko' azokkal mi van?

G. Attila · http://hatarontul.wordpress.com/ 2014.04.02. 21:46:53

@Nils. H: Akármikor meg lehet jeleníteni, persze :). De helyezzük csak vissza kontextusba azt amit írtam. Na, ÍGY nem lehet megjeleníteni. Nem is sikerült. Pár fénykép -snitt- anyátok beteg -snitt- megyek Robinhoz, EZAZZ fater, -Kürt. Nem lehet. Az előbb leírtam, miért gondolom így. A módszer miatt, nem a cselekmény miatt.

Kergelepke 2014.04.02. 21:55:16

Nagyon nem tetszett. Mondjuk már az utolsó pár évadban elkezdtem unni (nekem eleinte tetszett), de...többen is írták, számomra se működött sose a Ted-Robin páros, nekem mindig az jött le, hogy Robin nem szerelmes Tedbe, ellenben egész jól megkajáltam, ahogy felépítették a Barney-Robin dolgot (már az első évadban őket akartam együtt). Az Anya szimpi volt, és szerintem is jól működtek együtt Teddel.
Persze az élet kegyetlen, de egy ilyen sorozattól nem ezt vártam, hogy gyakorlatilag alkudjunk meg, mert most ez van (Robin már nagyon egyedül van, de jó, végre visszajön az expasi, akibe sose voltam szerelmes, neeeem baj, egy ideig jó lesz. Ted: meghalt a nő, akit szerettem, na mindegy, itt van Robin, ugyan nyolcvanszor kidobott, de majd most talán nem).
Oké, biztos hogy akkor is sokan felzúdulnak, ha marad minden, Barney-Robin boldogan, Ted-Anya boldogan, de engem nem zavart volna, hogy hol a csavar, jó az úgy, és kész.
Olvasgattam előre, szóval én is hallottam az "anya meghal" teóriáról, de még azt is jobban elfogadom, ha nincs a végén ez az erőltetett Robinozás...
Örülök, hogy vége, mert az utolsó évadokban nem tudtam nevetni, és csalódás volt, de azért kár, hogy így lett vége.
Persze lehet, hogy épp az a jó, hogy segít ez a sorozat felnőni, ébredjünk Csipkerózsika álmunkból, és alkudjunk meg.
Mondjuk egy ilyen sorozattól viszont akkor se ezt várom.
De mindegy, ez csak egy sorozat :)

BotloB 2014.04.02. 21:59:04

@capacete:

Szerintem nem teljesen ezt mutatta a kép. Barney időről időre mutatta a jeleit, hogy kételkedik abban, valóban szeretne-e megállapodni, Robin pedig még az esküvő előtti órákban is állandóan visszatér ahhoz, hogy Ted az egyedüli biztos pont az életében. Egyáltalán nem tűnt ez olyan biztos elhatározásnak.

Az pedig, hogy az esküvő utáni éveket ilyen hirtelenséggel zárták le, jelentheti azt, hogy Ted jelene és jövője szempontjából sokkal fontosabbak a Robinnal töltött évek, mint az anyával töltött évek, amik ettől még lehettek szépek és emlékezetesek. A Robinnal folytatódó élete nem a Tracyvel folytatott életéből fog táplálkozni, hanem a 9 évad eseményeiből. Túlmagyarázás és túlfejtegetés ez, de abszolút koherens felállás.

Kergelepke 2014.04.02. 22:05:00

@capacete: egyetértek...pár évad után talán működött volna egy ilyen befejezés (bár én valahogy Robint mindig is inkább Barney-hez képzeltem, de ez legyen az én bajom :D), de így...vagy ha már így elnyújtották, akkor meg ne ragaszkodtak volna ennyire az eredeti elképzelésükhöz.
Jó hír nekem: annó csak pár részt láttam a Jóbarátokból...lehet, hogy elkezdem nézni :D

doominogame · http://www.doominogame.com 2014.04.02. 22:07:18

Mielőtt túl komolyan veszitek magatokat, ez csak egy FILM!
Egy mesterségesen kitalált történet azért, hogy a nézettség mellé mehessenek a reklámok! A szerzők, szereplők, rendezők és producerek semmi mást nem akartak, csak pénzt és nézettséget. Ne magyarázzatok bele életérzést, érzéseket, mert ez csak egy FILM volt!

vinyard 2014.04.02. 22:17:09

@vinyard: bocs, hülye vagyok, ennyire maradt meg, hogy meddő a csaj

Pötty1 2014.04.02. 22:27:13

Szerintem kifejezetten jó lezárás volt. Maga az évad a legrosszabb, de az utolsó (2) rész jó. Soha rosszabbat!

Yeto 2014.04.02. 22:35:25

"Végig azt hittem/reméltem, hogy a sorozatban elhangzó utolsó mondat az lesz, hogy "and kids... that is how I met your mother", majd stáblista, és ennyi.
Miért nem lehetett ezt így megcsinálni?"

"Az lett volna a legjobb, ha a finálé utolsó jelenete az, amikor Ted és a Muter a sárga esernyő alatt egymásra talál, és kész, ennyi."

Kimondottan örülök hogy a készítőknek volt vér a pucájukban és a sorozat a fenti klisékkel ellentétben nem végelgyengülésben és nyüszítéssel fingott ki hanem mondanivalója volt és elgondolkoztatott. Egy konzervröhögéses CBS vígjátéktól ez tényleg furcsa, de a HIMYMtől kilenc év után azért annyira nem.

Eurydice 2014.04.02. 22:41:58

bevallom, hogy már csakazértis végignéztem az utolsó évadot, mert ezzel a sorozattal korábbi a "viszonyom", mint a férjemmel (pedig abból már született két gyerekünk), szerintem is ott kellett volna megállni, hogy sárga ernyő-zuhog az eső - így vígjáték lett volna a végjáték, ezzel az anya meghal, jó lesz majd Robin is verzióval meg olyan drámai lett a hangulat - mindezekkel együtt nem hiszem, hogy nagyon hiányozni fog a sorozat, bezzeg az Office :D

piti fapad 2014.04.02. 23:08:03

meg azt ki érti, hogy miért úgy kezdődik az egész sorozat, hogy a gyerekek kelletlenkednek, meg azt kérdezik, hogy ez most valami büntetés?, mikor Ted elkezd mesélni. a halott anyjukról kezdik hallgani a sztorit, nem ez lenne az elvárható reakció. sztem ezért is nem illeszkedik a képbe ez, hogy kinyírják a mutert

VulpesVulpes (törölt) 2014.04.02. 23:15:23

vessetek a mókusok elé, de nekem tetszett ez a befejezés. igen, kicsit keserédes, de az volt a jó ebben a sorozatban (még úgy is, hogy a 6. évadtól már csak azért néztem, hogy megtudjam a végét...), hogy néha mert egy kicsit szomorú és komoly lenni.

Tedhez jobban illett Tracy, ez kétségtelen, de a szerelem nem ilyen. Örülök, hogy Robin és Barney nem működött, én már ott rosszul voltam, hogy ha ennyire kivesézték az esküvőt, akkor arra kondícionálnak minket a készítők, hogy a gyomrunk ezt bevegye a fináléra.

Ez a befejezés nekem így volt romantikus, ahogy lett.

grainos1 2014.04.02. 23:36:17

Az a baj, hogy azt nezitek, hogy hany perc volt a reszen belul mig az egymasratalalastol eljutottak anyu halalaig, holott kozben a meselt tortenetben tobb, mint masfel evtized telt el. Minden a helyen volt, a sorozatnak nem azt kellett elmeselni, hogy hogy "jartam anyatokkal", hanem, hogy hogyan ismertem meg. Ez megtortent. Azutan el lett mondva, mintegy epiloguskent az -nekunk nezoknek-, amit a gyerekek mar nyilvan tudtak, hiszen a Mosby csaladban nottek fel, igy nagyon hulyen jott volna ki, ha Ted azt is elmeselte volna 1-2 evadnyi terjedelemben. Szoval a fat forwardnak is volt helye, ezt a klasszikus tortenetmeselesben epilogusnak hivjak. A zarojelenet -s egyebkent minden, ami a hazassag utan kovetkezik-, az logikusan kovetkezik az elso 8 evadbol,s a karakterekhez, azok karakterfejlodesehez hu esemenysort ir le. Szerintem rendben volt ez igy, ahogy volt. Az esernyos jelenet nalam is vitte a primet, az volt A katartikus pillanat a zaroepizodban. De aki ismeri a klasszikus tortenetmeseles ivet es felismereset az tudja, hogy ez is igy volt rendben, hiszen a katarzis utan jon az elbeszeles befejezo szakasza, majd (esetleg) az epilogus.

vargatom 2014.04.03. 00:11:53

Nagyrészt én is úgy gondolom, hogy ez egy szándékosan életszagúra vett befejezés volt, ami egy ilyen amerikai sitcomtól kifejezetten merész és bevállalós lépés volt. Következetes is, de ezt sokan azért nem tudják elfogadni, mert máshogy értelmezték a történéseket - és azért az is igaz, hogy a humoros hangvétellel sokszor megvezették a nézőt. Én mindenesetre örültem, hogy nem mentek bele kompromisszumokba.

Nem értek egyet azzal, hogy a _végén_ Robin nem szerette volna Tedet. Ebből a szempontból tényleg kár, hogy az utolsó két epizódba zsúfolták be ezt a 16 évet, de a válás és a magány szerintem alaposan átformálta, meg persze az igényei is nyilván alaposan megváltoztak a 25-30 éves önmagához képest. Plusz ez is egy nagyon életszerű dolog, nagyon sok ember jön rá arra hogy nem tudott megfelelően értékelni valamit fiatalabb korában, legyen az egy másik ember, a gyerekei, az egészsége vagy bármi más.
Ebből a szempontból kicsit optimista is ez a lezárás, kimondani hogy néha azért kaphat az ember egy második esélyt.

A sajátos szerkezetű kilencedik évad szerintem a CBS-nek köszönhető, érzésem szerint a szerzők nyolccal terveztek de a nézettség miatt megkapták valamikor a felénél, hogy a maradék fél évadnyi sztorijukat el kell nyújtani másfél évadra. Eredetileg az utolsó 4-5 epizód lehetett volna az esküvő és az utána következő 16 év. Ebből azért lett 22 résznyi esküvő, mert az utsó duplarész egyszerűen nem működött volna elnyújtva, az alábbiak miatt:

- Robin eltávolodik a csapattól és csak néha bukkan fel, így az egyik főszereplő az évad nagy részéből egyszerűen ki kellett volna hogy maradjon. Ez eleve képtelenség a televíziózásban.

- Marshalléknak és Tedéknek van összesen 5 gyereke, akiket évről évre muszáj lett volna megmutatni, hiszen alapvető részei az életüknek. Na ezt megintcsak teljesen lehetetlen megoldani, 2-3 részenként újra kellene castingolni 1-2 évvel idősebb gyerekszínészeket, ráadásul Ted esetében konzisztensnek kell maradni a jelenben látható két gyerekkel is. Esélytelen.

- Barney szinte egész végig az első évados karakterét hozza az utolsóó 12 évben (vagyis inkább annak egy szándékos paródiáját) a túlkoros szoknyapecért. Ebből több mint elég volt az a pár jelenet, amit végül kaptunk.
(Mondjuk Barney-nak jutott tényleg az egyik leggyengébb befejezés sajnos)

- Ha az anya ennél is többet szerepel, akkor még jobban megkedvelik a nézők, és még többen háborodnak fel a halálán és a lezáráson, ami pedig ugye kezdettől fogva el volt tervezve. Ezért is gondolom egyébként, hogy eredetileg csak a nyolcadik (akkor még zárónak szánt) évad utolsó 4-5 epizódjában láthattuk volna.

Ebből a kész helyzetből szerintem még az volt a legjobb kiút, amit a szerzők választottak, tehát az esküvő elnyújtása és időugrásokkal teletömése, meg a régi szereplők becsempészése. Plusz azért ez egy elég erős fókuszpont volt Ted és Robin viszonyában, amit így a lehető legalaposabban tudtak kifejteni.

Ja és én is úgy látom, hogy Marshall talán a legéletszerűbb és legszerethetőbb karakter a sorozatban. Páran itt karrieristának minősítették, de azért mégiscsak sok-sok évvel visszavetette az előrejutását az, hogy évekre kiköltözött Olaszországba Lilyvel. Ez szerintem egy borzasztóan komoly és nemes áldozat volt a részéről, mert utána szinte a legaljáról kellett újrakezdenie a ranglétrán (lásd a sztorikat az utolsó részben) és így még sokkal nagyobb érdem az, hogy felküzdötte magát és közben a családját sem hanyagolta el.
Ráadásul ugye korábban csak megbocsájtott Lilynek, aki egy erősen megkésett és önző akcióval merényelte meg a kapcsolatukat, ennek fényében még inkább tiszteletre méltó hogy bevállalta Olaszországot is (ami kb. ugyanez volt még egyszer). Úgy rémlik egyébként, hogy pont őt mintázták egy valós személyről, és ez érződik rajta.

Szóval nekem kerek lett ez az egész a végére, azzal együtt hogy a végrehajtás nem volt tökéletes (és ez nem csak a kilencedik évadra vonatkozik). Ügyesebben kellett volna belőni a hangsúlyokat, ebben nekem a Coupling tűnik talán a legjobban eltalált sorozatnak a romantikus témájú sitcomok közül (nem meglepő, hogy az viszont angol). Ott a befejezés is remek lett, semmi hatásvadászat meg bonyolítás meg csavar, és mégis, valószínűleg pont ezért, nagyon erős.

Remélem a HIMYM a többi tévésnek azért alapvetően jó példa lesz, és azt fogják belőle leszűrni hogy igenis kellenek az ilyen következetes és bevállalós történetek, csak ennél egy-két fokkal jobban kell előkészíteni és kivitelezni. A reakciók meg talán majd finomodnak még, ahogy múlik az idő, meg azért a csalódottak is újra előveszik talán a régi részeket... ;)

psstdesign 2014.04.03. 00:26:28

Én ezt a sorozatot végig nagyon szerettem, hiába voltak gyengébb részei, minden évadban volt legalább 1-1 olyan epizód, ami miatt mindig azt éreztem, hogy megéri folytatni. Érzelmileg is kötődtem hozzá, mert szép emlékeket őrzök arról, amikor még egyetemistaként a lakótársaimmal kezdtük el nézni, aztán a "nagy szerelmemmel" vitattuk meg a részemet, végül pedig már "felnőttként" várhattam a végét.
Az utolsó évadot is szerettem, de ez az utolsó rész elrontotta az egészet, innentől már nem lesz ugyanaz újranézni a régi részeket. Az egy dolog, hogy Tracy meghal, lehetett már sejteni régóta, de én azt vártam, hogy az utolsó rész majd jobban megmutatja, hogyan alakult a kapcsolatuk, hogyan dolgozta fel Ted a halálát, stb. Jó példa lett volna arra, hogy értékeljük, amink van, mert nem tudhatjuk, meddig tart, és addig kell élveznünk, amíg lehet. Így viszont tényleg csak egy "babagyártó" lett az anyából, aki tulajdonképpen egy felesleges karakter.
Ami a legrosszabb volt, az Barney és Robin válása. Az elmúlt két év arról szólt, hogy hogyan értek össze működőképes párrá, hogyan váltak felnőtté. Szerintem irreális volt Barney karakterfejlődésének eltörlése, máshogy is behozhatták volna ezt a gyerek szálat (pl. örökbefogadással), mert az a jelenet tényleg nagyon jó volt.

vargatom 2014.04.03. 00:38:40

Barney visszalépése kiábrándító ugyan, de ez is teljesen következetes. Az egész sorozatban látható személyisége az elsö szerelmi csalódására adott védekezö reakció - mivel nem tudja kezelni a veszteséget, ezért inkább teljesen feladja a kötödést ( a baráti viszony kivételével; de ott is mániákusan a legjobb barát akar lenni).

Tök logikus tehát, hogy amikor Robint elveszíti, akkor megint teljesen elutasít bármiféle kötödést, és a korábban úgy-ahogy bevált hozzáálláshoz tér vissza. Ezt a részét kellett volna ügyesebben bemutatni, de nincs rá jó ötletem ;)
Viszont utána az is következetes, hogy amikor a gyermeke személyében talál valakit, aki aligha fogja elhagyni, akkor azonnal teljesen elkötelezi magát mellette. Ez viszont teljesen jól sikerült ugye :)

zuzanda 2014.04.03. 00:55:15

kiroá 9 szezon, pfejjde$zar záróepizód. a dupla úgy cakkumpakk gyenge, de az igazán $zar a második fele volt.

ezt összecsapták, kábé "legyünk már rajta túl". vagy leporolták azt a verziót, ami arra volt, ha az 1. szezon után elkaszálják az egészet.

(a 9. szezon gyengén indult, de a közepe táján erősen visszatért a "gyökerekhez", ott megint jó lett, amúgy. sztem.)

sdani 2014.04.03. 01:11:05

Nem az volt, hogy az utolsó részig reménykedtek benne a készítők, hogy hátha befut a megredelés a következő évedra? :D Azt meg nem tudom, hogy mi értelme elemezgetni ezt a fost... olyan, mintha egy Britney Spears számot merengenétek, hogy annak vajon mi a mondanivalója.

tnsnames.ora 2014.04.03. 01:23:43

- Én rizla kommentjével tudok leginkább egyetérteni.

- Az mégis már milyen, hogy Britney Spears mentette meg a kaszától a sorozatot a 4.évad környékén, ahogy a minap olvastam itt a blogon. Hátasdobás maximális fordulatszámon. ;) Mellesleg mindenkinek jobb lett volna. Számomra pl.: már az 1-3 évad sem volt valami fergeteges, de ami utána jött az már igazi mélyrepülés csimborasszója. Ennél csak egy rosszabbat tudok elképzelni: ugyenezt magyar szinkronnal. ;)

- Ez a befejezés igazi, lelketlen, eröltetett fércmunka volt. Rendesen rávilágított a sorozat készítés rákfenéire, amitől elmegy az ember összes kedve, ha lenne is neki.

- Az egész sorozatban sokkal-sokkal több potenciál lett volna. Ehhez jött még a helyenkénti barbár kontármunka. Kiváncsi lennék hány rajongó fogja még elővenni ezt a sorozatot ismételt megnézésre.

- Az igazi mutert alakító színésznő nagyon szép hölgy, jól is hozta a figurát.

rizla 2014.04.03. 02:17:41

@blindsideTackle: oké, rachelnek is volt karaktere (ahogy biztos robinnak is van), de nem volt egy különösebben fontos hozzávalója a sitcomnak magának. persze, volt néhány geg a családi hátteréből, de soha nem vált állandó poénforrássá, mint phoebe kiszámíthatatlansága, vagy chandler önvédelmi mechanizmusai. és ebben az esetben súlytalan egy sitcom-karakter. ettől még rachel jó volt, mert egy díszszereplőt még elbír egy sorozat, ha van 5 másik kiválóan megírt. a how i met-ben nem volt egy sem.

off: nem, csak kommentekben okoskodok.

Exploiter 2014.04.03. 07:47:43

Lehetett volna ebből happy end, meg egy nagyon szomorú befejezés is, de valahogy egyszerűen csak egy morbid befejezés lett, ahol minden nehezen felépített értékét kidobtak és elfelejtettek.
Ha a storyra szánnak egy kis időt, ütős is lehetett volna. Így sajnos nem az.

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2014.04.03. 08:26:43

Az egész utolsó évad übergáz volt. Ahhoz a szenvedéshez képest a vége nem is volt olyan rossz. Legalább megpróbálkoztak valami magyarázat-félével, hogy miért úgy épült fel a sorozat, ahogy.

tulpon 2014.04.03. 08:35:48

Szerintem pont olyan lett a lezárás mint az a rész amikor Marshall elképzeli hogy Lily meghal csak hogy megcsalhassa gondolatban.
Itt ez a jónő Robin, nosza nyírjuk ki gyorsan aki útban van, és megfelelő mértékű gyászidő után rá lehet ugrani a jónőre.
(Robin meg végre túl öreg ahhoz, hogy válogasson ezért mostmár nem hajtja el Tedet. Nem szereti, de milyen jó hogyha füttyent akkor ugrik a kis pincsi)
Drámát a Polipba tessék beleírni, ne a Spongyabobba.

devilstrueface 2014.04.03. 08:50:26

"...középutas kolléga vagy nincs, vagy csak bölcsen hallgat..."

o/ jelen:)

Rengeteg felnagyítás, fikció stb volt a sorozatban, de azért kicsit az volt mindig az érzésem, hogy úgy összességében életszagú. Ennél a zárásnál is sokáig így gondoltam. Azt hiszed jó felé mennek a dolgok, esküvő, Ted végre megtalálja a nőjét aztán bumm, közbeszól a kurva élet. Jön a válás, özvegyülés, nem heppi end, hanem olyan igazi.
És akkor jön ez a Robin-hoz visszamenjél dolog. Na ez annyira tipikus filmes befejezés, hogy csak na. Végül is mindegy.
Egyébként Ted karaktere volt a legbénább szerintem.
Sebaj, ezen is túl vagyok.

Kergelepke 2014.04.03. 09:22:56

Aludtam rá egyet. Jó, el tudom fogadni, hogy így végződhet, mert tényleg sok idő eltelt Anya halála óta, Tednek volt ideje gyászolni, Robin érhet (mondjuk én sose akartam őket együtt, de ez legyen az én problémám). De továbbra is utálom az egészet, az AHOGY miatt...ha évekig építik fel a Barney-Robin szálat (nekem az pl. bejött, de elfogadom, hogy sokaknak nem), szerintem nagyon jól kidolgozták a Ted elengedi Robin szálat - ezek után meg kb. tényleg egy pisiszünetnyi időben meghalasztják Anyut és összehozzák Robin-Tedet...hát ezt ÍGY nem veszi be a gyomrom. Fejezték volna be évekkel ezelőtt az egészet, akkor talán működött volna, ne erre építgették volna éveken át, vagy fejezték volna be máshogy.
De ez így gáz.

irógép 2014.04.03. 09:51:39

Szerintem ez a sorozat az 5. évadig volt jó. Utána minden évaddal egyre gyengébb lett. Ez a 9. meg nagyon gyenge lett.
A sorozatban vannak jó poénok és vannak igazán szép és jó pillanatok. Úgyhogy nem bántam, hogy láttam.
Az egész sorozat amúgy tele van lopásokkal. Viszonylag sok vígjáték sorozatot néztem már végig, és sokszor volt az az érzésem, hogy sok mindent összelopkodtak. Valahogy ezért is van az, hogy nem lett egy igazán karakteres sorozat, inkább olyan egyveleg.
Az elején azt gondoltam lehet olyan jó sorozat, mint a jóbarátok, de aztán a végére messze eltávolodott attól a szinttől.
A jóbarátok szinte végig tart egy szintet, és remek karakterek vannak benne.
Itt tulajdonképpen Tedd és Barney vannak jól kidolgozva. A többiek sokszor szinte idegesítőek. Robinnak vannak jó pillanatai, de kevés.
AZ így jártam anyátokkal, helyenként realisztikusabb , mint a jóbarátok, komolyabb dolgokat feszegetnek (ami nem baj), helyenként viszont teljesen elrugaszkodott és szinte rajzfilmszerű képtelenségeke vannak benne.
Ezek összevisszasága szerintem eléggé zagyvává tették a sorozatot.
De a legzavaróbb az egészben az, amit írtak is már itt sokan előttem. Elkezdték felépíteni, hogy Barney felnő valamennyire érzelmileg, ráadásul illenek is egymáshoz Robinnal.
Tedd és Robin között nem igazán volt kölcsönös nagy szerelem, hanem egy mély meghitt barátság az inkább. És Robinnak szerintem is Tedd csak egy tartalék mindig is.
Úgyhogy szerintem is agyon csapták az elmúlt éveket.
És alapjában véve ez egy vígjáték sorozat lett volna, így aztán végképp fura ez az egész vég.
Volt a sorozatban egy két jó csavar, de szerintem már agyukra ment az, hogy mindig valami nagyon váratlant húzzanak.
És ez főleg azért gáz, mert már amúgy is kezdett kifulladni a sorozat, ilyenkor meg végképp hülyeség ennyire erőlködni.
Szóval a kevesebb több lett volna!!!

ewfuns 2014.04.03. 09:59:29

Robin NEM volt szerelmes Tedbe! Ezt ki is mondta többször is.

temarp 2014.04.03. 11:25:17

Szerintem egy sluszpoén még belefért volna, hogy Lilly vissza adja Marshalnak a fogadási pénzt.

2014.04.03. 11:29:01

Szar volt az egész évad, a második rész után csak a recap-eket ovlastam már.

vargatom 2014.04.03. 11:44:15

@ewfuns:
1. az hogy Robin mit mond, meg hogy mit érez valójában, az nem feltétlenül ugyanaz
2. azt hogy nem szerelmes, azt 2012 körülig mondta, utána már nem, 2013-ban az esküvőjén meg már mást mondott, 2030-ban pedig, amikor Ted újra benézett hozzá a kék kürttel, már nem is mondott semmit

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2014.04.03. 13:25:28

Nekem pl. a DS9, a Babylon 5 vagy a Spartacus vége tetszett. De tényleg nehéz ilyen, rendesen véget ért sorozatot mondani. A Lost az ugye szintén megosztó volt, a Prison Break és a Heroes annyira kifulladt, hogy nem is emlékszem a végére...mit néztem még az elmúlt 1 évben? A többi még fut, vagy elkaszálták.

stewie1239 2014.04.03. 13:40:14

Már második napja rágódok azon, hogy miért voltam dühös a befejezésre. És rájöttem a valódi okára:
Az egész sorozatban jelen volt elég erősen a valótlanság. Kezdve a sablonos karakterekkel, a mágiával, az össze-vissza meséléssel, és Ted ferdítéseivel, amik ugyan néha viccesek, de remélem mindenki belátja, hogy nem reálisak. Pont azért, mert elferdítette a történetet. Ezen kívül soha nem volt igazán érzelgős rész egyetlen epizódban sem. Ezt egy sitcomnak felhánytorgatni lehet, hogy hülyeség, de ha megnézzük a Jóbarátokat (és nem szeretném még egyszer ehhez hasonlítani a HIMYM-t), abban voltak valóban szomorú, érzelmes momentumok. És nem rontották el egy mondvacsinált fölösleges poénnal, hogy a szomorúságból kilábalva egyből nevessünk. Egyedül. Otthon. A gép előtt. Kínosan. Nem tudva, hogy ez most vicces-e vagy sem.
Az utolsó részre túl sok minden jutott, tekintve hogy teljesen elbasztak egy egész évadot fölöslegesen, amit ez a 40 perc nem bírt el. Fölöttem már részletezték, hogy mi volt rossz, stb.
Tömören:
- Minden súlytalanná vált. Az anyuka karaktere "fölösleges" töltelék volt, egy akadály, amit Tednek "át kellett ugrania" ezernyi más akadály mellett, hogy eljuthasson Robinhoz.
- Barney jól felépített karakterfejlődése teljesen fölösleges volt, mert elcseszték az egészet 3 másodperc alatt.
- Lily és Marshall "története" teljesen érdektelen volt, egyetlen egy dolgot nem tudok felidézni, hogy mi lett velük. Kivéve a Judge Fudge dolgot, de az is kb 2x volt vicces a többi 34 alkalommal nem.
- Nem jelent meg sehol se valódi érzelem, kivéve az esernyő alatti jelenet és amikor Barney kezébe vette Ellie-t.

Meg tudtam volna békélni azzal, hogy Barney és Robin elválnak, ezáltal feleslegessé téve egy teljes évadot és karakterfejlődést.
Azzal is meg tudtam volna békülni, hogy kinyírják a borzasztóan cukira megírt (és egyébként a színésznő által remekül eljátszott) anyát is.
De így, hogy a végtelenségig romantikus Ted és az anya kapcsolatából pont nem láttuk a romantikus, érzelmes pillanatokat, minden varázs elveszett (nem látjuk se az eljegyzésüket, csak a másodikat, se a gyerekek születését, semmi romantikát). Még azt se látjuk, ahogy Ted gyászol. És az, hogy (a néző számára 6 másodperc) 6 év után túllép a felesége halálán és visszafut ahhoz a nőhöz, akivel már 436x megpróbáltak összejönni, de nem sikerült egyszerűen csak fölösleges volt.
Már kb. az 5. vagy 6. évad körül is untam, a fejemet fogtam, és a szememet forgattam ha előjött egy ilyen, hogy Ted újra megpróbálta Robinnal a kapcsolat dolgot. Annyira elhitették velünk ezalatt a 9 (csak 8) év alatt, hogy nem összeillők, kifejezetten dühítő volt látni, hogy az anyát, akit mindenki szeret effektív leszarja (nem gyászol, legalábbis mi ebből semmit nem látunk), és visszamegy ahhoz a nőhöz, aki őt szarta pofán már legalább 1000szer.

Páran felhozták a Dextert, és az a helyzet, hogy a színvonal kb ugyan ott volt, de míg a Dexter utolsó 2 évada olyan irgalmatlan sorozatidegen és szar volt, hogy ott nem érződött ekkorának a zuhanás a fináléra, mint amekkorát ez a sorozat fináléja zuhant, mert akármennyire is romlott a színvonal kb a 4. évad után, összehasonlítva (számomra) még mindig élvezetesebb volt, mint a Dexteré.

juhaszvik 2014.04.03. 13:44:48

mielőtt kifejtem a véleményem egy dolog: nem a gyerekek a kanapén jelenet volt az előre felvett jelenet (hiszen már huszonévesek voltak legutoljára, atyaég ti mit néztetek), hanem valószínűleg a kürtös-ablakos rész.

és akkor a vélemény:
Ez az utolsó duplarész ütött. Egyrészt azért mert tényleg semmissé tette az előzményeket. Ugyanis az anyu nem csak egy nemlétező dolog volt, amit feloldhattak az utolsó részben, hanem volt egy csomó kapaszkodó a sorozat közben, ami összekötötte őket, ami miatt tényleg találkozniuk (met) kellett, amiért a nagy őt kereső Ted élete párjával kellett megállapodnia. Ennek odavágtak az utolsó két perccel.
De azért is ütött, mert annyi drámát hozott, mint amennyi talán sose férne el egy sitcomban. Mindenki remekelt (a formátum kereteihez mérten), egyedül Marshall karaktere nem jutott igazán szóhoz. Robin kétségbeesetten vergődött, Barney apa lett, Lily pedig maga volt mindennek a tükre. Tény, hogy nagyot rúgtak a műfajba és magába a sorozatba az írók, de azért ez is egy élmény volt, amire sokáig emlékezünk.
Továbbá azért is ütött, mert ez egy nagy kontármunka volt. Anyu halálára másodpercek jutottak, Barney lányának anyját meg gondolom azért nem ismertük meg, mert nem tudtak rá mit kitalálni. Ötlettelen íróbagázs dolgozott egy ideje a sorzaton, gondolom nem véletlen volt, hogy csak néhány hete kezdett terjengeni, hogy felhasználják az előre felvett jelenetet.

Summa: jó volt, mint találkozni anyátokkal

juhaszvik 2014.04.03. 14:09:27

Aki a jóbarátokhoz hasonlítja a HIMYM-et:
A jóbarátok minden 5 másodpercére jut egy poén, amit azért nehéz megismételni. Egy kezdő sorozatnál még lelkesek a készítők, nemesznek/nemalszanak, kreatívkodik még a hangosító és a sminkes is, ezért voltak viccesek az anyátok első évadjai. A jóbarátok iszonyat sok viccgyárossal dolgozott, minden mozzanatra találtak ki valamit.
DE: a jóbarátok története lapos volt, és néhány romantikus viszonyon kívül nem nagyon ívelt át semmi. A HIMYM ezzel szemben ötletesen játszott a történettel, nem ijedt meg a nagyobb léptékektől és játékosan kezelte az időt. A jóbarátok poénjai epizódikus történésekre voltak felhúzva, és ha valaki például csak az utolsó évadot látta, attól még megértett minden történést. A HIMYM folyamatosan utalgatott olyan történésekre, amikre az adott néző vagy emlékezett vagy nem (vagy még meg sem történt). Ez azért komoly bátorságra vall ebben a műfajban.
A karakterek mindkét sorozatban jól ki voltak dolgozva, aki ezt vagy azt részletesebbnek látja, azt javarészt abból adódik, hogy melyik sorozatot nézte többet (értsd ismétlések).
Részemről: Jóbarátok anno 8/10, most 6/10, HIMYM most 8/10.
És persze várom, hogy mi lesz a következő, mindentvivő romcom...

retrodj · http://retrodj.blog.hu/ 2014.04.03. 19:30:42

Nem lehet, hogy ilyen pofonvágást akartak az elejétől fogva?
Pont úgy, mint a Jóbarátokban. Mindig is illettek Ross és Rachel,de hol a féltékenység, más személy, félrelépés miatt nem tudtak kiteljesedni. Aztán végül egymásra találtak.
Pont ahogy Ted és Robin. Csak morbid, hogy milyen kacifántos befejezést tálaltak. Így összecsapottnak érzem - kelletlen utóízzel a számban. Bár tény, ezt az írók nagyon elszabták a zakót!

WoodrowWilson 2014.04.03. 20:23:27

@juhaszvik: A gyerekek voltak előre felvéve, mi értelme lett volna a másiknak? Csak épp nyilván nem a legelső évadban vették fel, hanem ahogy mondták is, valahol a 6. környékén. De ha megnézed, az utóbbi pár évadban már így néztek ki.

juhaszvik 2014.04.03. 21:47:47

@WoodrowWilson: ja bocsánat, még jó, hogy nem lehet utólag szerkeszteni a hozzászólásokat :) (atyaég én mit néztem)
láttam minden részt, de valahogy az én fejemben mindig így maradtak meg a kölykök:
img2.wikia.nocookie.net/__cb20120527003701/himym/images/5/50/The-kids.jpg

WoodrowWilson 2014.04.04. 09:59:38

@orsbors: Elég hihetetlennek tűnik, ha ránézünk a juhaszvik által linkelt képre és összehasonlítjuk a finálé jelenetével. A srác igencsak öregebbnek néz ki.

orsbors 2014.04.04. 10:49:15

@WoodrowWilson: Egy év alatt is sokat változik az ember, de a fenti cikkben benne van, hogy miért akkor vették fel.
Itt pedig a srác mondj el, hogy is volt:
tv.yahoo.com/news/cbs-mother-finale-sees-record-audience-183341198.html

stewie1239 2014.04.04. 14:27:34

@juhaszvik: Most hogy mondod kicsit elgondolkodtam azon, hogy tényleg nem lehet összehasonlítani a kettőt.
Míg a HIMYM egy viszonylag történetalapú sitcom (és akkor itt új stílust teremtett: félig dráma félig sitcom), addig a Jóbarátok szimplán a fiatalok életéről szól. Semmi többről. Nincs benne átívelés, de nem is kell.
Ez a műfaj azért van, hogy az emberek ne csak a saját kis szürke életükben tengessék napjaikat, hanem, mint egy baráti társaság tagja éli mindennapjait. Ezért van a sitcomokban egy hely (általában asztal körül) és a "te helyeden" senki nem ül. Így tudat alatt ugyan, de úgy érezheted hogy te is tagja vagy a társaságnak. A HIMYM megspékelte a dolgot azzal, hogy sztorit adott neki.

@retrodj: De a Ross és Rachel szálat nem hozták elő annyiszor, mint a Ted Robin szálat a HIMYM-ben. És a dolgon még az is rontott, hogy míg a Jóbarátokban nem tudtuk mi lesz a vége, a HIMYM-ben tudtuk, hogy Robin NÉNI, tehát nem az anya. Így én amikor már kb. harmadik alkalommal jött be a képbe, hogy megint össze akarnak jönni, akkor már úgy ültem a gép előtt, hogy "jaj, úristen, már megint ez???".
És az is ide tartozik, hogy ugyan Ted és Ross karaktere nagyjából megegyezik (nerd, végtelenül romantikus), addig Robin és Rachel karaktere teljesen elütő. És a színészpárosok között nem ugyan úgy működött a kémia, ezáltal méginkább rontva a Ted-Robin szálon.
(Rachel: elkényeztetett, kis divatpicsa - nincs rá szebb szó | Robin: apakomplexusos, karrierista)

mosca.della.frutta 2014.04.05. 19:30:52

az egész utolsó évad rendkívül lapos volt, a befejezés pedig pont ehhez passzolt; az ember már csak megszokásból nézte (jobbára csak háttérzajként használva), valójában csak azért nem kapcsoltam el, hogy ha már megírták, akkor azért lássam a végepoént...
ami olyan is volt.
de végül is nem csalódtam, koncepciózus befejezést nem is vártam, inkább csak egy lezárást - mindegy milyet, csak legyen vége már a szenvedésnek, és ez megvolt, jó'van, lépjünk tovább - ezt éreztem.

pizzaboy 2014.04.08. 14:20:39

"és nagyon fontos vonatkoztatási pont volt az életemben"

OMG.
süti beállítások módosítása