Szombat este eldőlt, hogy Kállay-Saunders András képviselheti Magyarországot a dániai Eurovíziós Dalfesztiválon. A zsűri Király Viktort, Kállay-Saunders Andrást, a Fool Moont és Bogit vitte tovább. Utóbbi Csiszár Jenőnél és Rákay Philipnél is első lett, Kovács Kati szerint a Fool Moon, Rúzsa Magdi szerint pedig Kállay-Saunders András produkciója volt a legjobb. A Honeybeast és a Depresszió egy szavazatot sem kapott a zsűritől. Végül a közönség a zsűrikedvenc Kállay-Saunders Andrást szavazta meg győztesnek, így ő mehet majd Dániába a Running című számával.
Egy szempontból volt nagyon fontos a Dal szombati döntője: jövő évig megkímél a tévéképernyő Rákay Philip saját készítésű közhelyszótárától. Minden más lényegtelen, hiszen a végeredmény pont az lett, amiről az eddigi előjáték szólt. Kállay-Saunders András Rudimental-kópiája győzött, de tegye fel a kezét az, aki nem tett volna erre legalább egy pohár sört.
A döntő tényleg csak annyiban volt más az eddigi adásokhoz képest, hogy Csiszár Jenő csokornyakkendőt húzott és minden énekes tett még két-három hajlítást a saját dalába. Az egész egy szocialista táncdalfesztivál hangulatát idézte, az állati lélektelen felkonferálástól kezdve a zsűri negédes okoskodásáig. Rákay különösen elemében volt, de még így is Csiszár vitte el a show-t, aki továbbra is komolyan gondolja, hogy majd ő rendet vág az emberi tudatban, hogy hol kezdődik a mainstream és azon belül milyen helyzetben van a rockzene. Mert, hogy ő rádiós, és ha ezt 12 percenként nem mantrázza a kamera előtt, még a végén valami szabotőr becsempész egy gitárszólót a Class FM-be.
Teljesen egyértelmű volt, hogy Bogi, KSA, Király Viktor és a New Level Empire között kellett volnba eldőlnie a versenynek, de a Fool Moonban Rácz "VIP" Gergőnek kellett a jó pont a szakmai önéletrajzba. Legalábbis én nem tudom elképzelni, hogy az eredetiség apró szikráját is nélkülöző acapella modoroskodás hogyan lehetett jobb, mint a New Level Empire tökéletes klubhimnusza a lángcsóvákkal, Budapest-csendélettel és a Spigiboyjal poénkodó Nóta TV Zolával.
Azért a végén mégis csak a közönség döntött, így Kállay mehet majd Dániába. Ez tök jó, mert Rúzsa Magdi szerint az emberek szeretik, ha egy dalnak üzenete van, az már egy másik kérdés, hogy a magyar emberek 99 százalékának (köztük nekem) halvány lila Rákay-közhelye nincs arról, hogy ez a 2012-es popos drum and bass a családon belüli erőszakról szól. Kállay esetében az erőszak szó pedig most kifejezetten egzotikusnak hangzik.
Tessék betárazni az utolsó 5-8 hely valamelyikére, mert Kállay ennél feljebb nem nagyon végez majd az Eurovízión. Nyugat-Európában nagyjából 25 éve nem izgalmas, ha egy fekete előadó képviseli az országát pláne, ha zeneileg is teljesen identitásmentes. Bogi vagy a New Level Empire olyan dallal indult, amire az Eurovízió hiperpozitív közönsége a plafonhoz csapkodja a zokniját, még a zsűri is az előbbit hozta ki győztesként. Azonban a kedves közönségnek Kállay zacskósleveses dnb-je kellett, amiben a zongorára helyezett plüssmaci a legizgalmasabb.
A galériában nagyon sok kulisszák mögötti fotó van, tessen klikkolni. (Fotók: Nagy Zoltán és Galos M Samu/MTVA)
Az utolsó 100 komment: