Kereszteslovag - ez a figura áll az Amerika főműsoridőben negyedik, befejező részének középpontjában, ami azért szorul némi magyarázatra. A kereszteslovag alatt egy olyan hőst értenek, aki mindenáron harcol azért, amiben hisz. Az epizód ismét az AXN jóvoltából teljes hosszában az Indexen, a poszt aljára ágyazva.
A kereszteslovag némiképpen fedésben van a független nőben ábrázolt erős női karakterekkel, sőt az újraértelmezett, uradalmát vesztett háziúr is tulajdonképpen kereszteslovaggá válik - nem véletlenül mutatják Don Drapert ennek az epizódnak az elején is, hiszen sosem volt ő a ház ura. De akkor miért nem kereszteslovag Nancy Botwin? Vagy Meredith Grey? Vagy Walter White? Vagy Tony Soprano? És itt kell sűrűn helyeselnem az Amerika főműsoridőben tételmondatával: mert a televíziózás aranykorát éljük. Éppen azért, mert olyan összetett karaktereket képesek létrehozni, akik tökre nem skatulyázhatók be egyértelműen ide vagy oda. Ahogyan David Shore, House doktor megalkotója mondja: ha egy karaktert képes lenne két mondatban összefoglalni, akkor az egyáltalán nem lenne érdekes. Bónusz: ügyes és ötletes képi megoldás volt, hogy a szóbakerülő hősöket képregényfiguraként ábrázolták az inzertekben.
Két nagy sorozattípus is ebben az epizódban került kibeszélésre: a kórházas és a zsarus. A kórházasaknál megint érdekesek voltak a gyökerek és párhuzamok, nem is gondoltam volna, hogy a MASH Sólyomszeme és Dr. House között ilyen sok karakterbeli hasonlóság lenne. (Hugh Laurie brit angol kiejtése pedig imádnivaló, még ha arról is mesél, hogy a MASH-t Angliában alávágott nevetés nélkül sugározták.) Szóval egy-egy képkocka erejéig sok kórházsorozat szóba kerül, még a Vészhelyzet is!
A rendőrsorozatok közül itt a 24 és Jack Bauer, a New York rendőrei, a Gyilkos utcák és a Kemény zsaruk, a Drótból pedig nem is a nyomozás, hanem maga Omar van kiemelve kulcsfiguraként. A Kemény zsaruk alkotója fogalmazta meg jól: a mai rendőrök már nem jó és rossz között választanak, hanem két rossz között. És akkor még Dexterről nem is beszéltünk!
Viszont az fura volt, hogy Diablo Cody (pont ő!) érvelt hosszan amellett, hogy az ilyen hősies történetek férfiakról és férfiaknak szólnak, ezért van ilyen kevés női kereszteslovag. Az epizódban csak az Alias jelenik meg hosszabban, de bevágják még Wonder Womant, Buffyt és Xenát, Jó, utána hosszan értekeznek arról, hogy Scully hogyan lett egyenrangú Mulder ügynökkel az X aktákban (meg is mutatják, hogy az első részekben még Mulder mögött kullogott, később erősödött meg a karaktere annyira, hogy egymás mellett sétálhattak az autótól egy-egy házig). Nagyon-nagyon kíváncsi lennék, hogy mi lett volna akkor, ha már a Homeland is szóba kerülhetett volna ezekben az elemzésekben, hova sorolták volna Carrie Mathisont?
Kérdések, amikre sose kaphatunk választ. De tényleg, ti még milyen témában néznétek ilyen összefoglaló epizódokat?
Szóba kerülő sorozatok
M*A*S*H (1972-1983)
Gyilkos utcák (1993-1999)
X-akták (1993-2002)
New York rendőrei (1993-2005)
24 (2001-2010)
Kemény zsaruk (2002-2008)
Drót (2002-2008)
Doktor House (2004-2012)
Dexter (2006-2013)
Megszólalnak
Bob Cochran, Joel Surnow (24)
Sara Colleton, James Manos Jr., Clyde Phillips (Dexter)
Tom Fontana (Gyilkos utcák)
David Shore (Doktor House)
Steven Bochco, David Milch (New York rendőrei)
Shawn Ryan (Kemény zsaruk)
David Simon (Drót)
Chris Carter, Vince Gilligan (X-akták)
Flankerr 2013.11.20. 19:14:22
sweeney todd 2013.11.20. 20:33:33
sweeney todd 2013.11.29. 13:19:30