A minimáltelevíziózás reneszánszát éli Norvégiában, ahol az olyan műsorok, mint egy nyolcórás vonatozás vagy egy egész éjjel csendesen ropogó kandalló képe rendkívüli népszerűségnek örvendenek. A legutóbbi ilyen műsoruk nyolc órán át tartott, az NRK2 nevű köztévé közvetítette élőben, és arról szólt hogy emberek kötnek. Pulóvert, norvégmintásat, jóhogy. Az ún. Slow TV nevű műfaj (lassú tévézés) lényege, hogy dokumentarista elemekkel, fix kamerákkal közvetítenek valamit folyamatosan, a képernyőn pedig tulajdonképpen nem történik semmi. A jogokat már az amerikaiak is megvették, amit, ha csak az NBC és az ABC jelenlegi nézettségét elnézzük, valahol megértünk.
A legutóbbi esemény a Nemzeti Kötő Nap volt, ami, összevetve a vonatozással, és a még nem említett, 136 órás, élőben közvetített, part menti hajókázással, a lázas tempójú tévéműsorok közé tartozik. Hét alany kötött egy baszott nagy férfi pulóvert és a célja - tessék megkapaszkodni - az volt, hogy megdöntsék a közös pulóverkötés Guiness-rekordját, és nem hossz vagy méret tekintetében, hanem gyorsaságban.
A Slow TV, írja a Deadline, 2009-ben indult útjára, a Bergen-Oslo vasútvonalon haladó egyik szerelvény útjának lekövetésével. A norvégoknál a legnézettebb tévés este a pénteki, a köztévé ekkor tűzte adására a vonatozást, ami átlagosan 1,2 millió nézőt érdekelt, a Nielsen elemzői pedig hitetlenkedve csóválták a fejüket a számok láttán, mert az derült ki, hogy a nézők nem csak egy-két percre kapcsoltak oda a vonatútra, hanem ott is ragadtak előtte. Az 1,2 milliós nézettséget annak fényében tessék értékelni, hogy Norvégiának úgy ötmillió lakosa lehet.
A következő műsor 2011 került képernyőre, ez már egy jóval nagyobb vállalkozás volt, hiszen 134 órán át, élőben közvetítették egy komp útját. A műsor hatalmas sikert aratott, maga a királynő is nézte, meg még három millió norvég. Azt, ahogy megy a hajó. Azóta volt már 18 órás közvetítés a lazachalászatról, és 12 órán mutatták, ahogy jóravaló norvég fiatalemberek fát vágnak és azt farakásokba rendezik, majd felgyújtják.
A formátum iránt az amerikaiak mellett több más ország is érdeklődik, hiszen rohadt olcsó. A nyolcórás kötögetés 200 000 dollárból kijött - ez 44 millió forint, ami pontosan 948 millió forinttal kevesebb, mint a kétnapos Szeretlek Magyarország! műsorfolyamra elköltött (?) összeg, és ugye utóbbi nézettsége a hat százalékot is csak akkor érte el, amikor az Indul a bakterházat adta a köztévé. Ennyit egy élőben közvetített monstre markamézás is hozna szerintem.
thor80 · http://www.index.hu 2013.11.05. 11:51:43
ohnetattoo 2013.11.05. 12:00:22
KrustytheClown 2013.11.05. 12:43:08
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.11.05. 13:30:40
Ez egészen konkrétan a webkamera koncepciója, nem?
NAR 2013.11.05. 14:27:07
zooltek 2013.11.05. 14:32:21
:D
Csak sajnos a közvetítés sem olcsó (MTVA évi 70 milliárd, ugye), na meg a 386 statisztának is irtózatos gázsit fizetünk...
Thrasher 2013.11.05. 19:17:20
mortX 2013.11.05. 23:52:56
mrgarris0n 2013.11.06. 09:20:58
Tessék, webkamerától kicsit messze van azért :)
Fénnyel teli esernyő 2013.11.06. 21:19:08