Felhívjuk nézőink figyelmét, hogy a termékmegjelenítés műsorszámot tartalmaz! - akár ezzel a figyelmeztetéssel is kezdhetné a Fem3 a Shopping királynők című műsorát, amiben annyi márka neve, logója tűnik fel, hogy a civil szereplők mellettük biodíszletnek tűnnek.
Ezzel persze alapvetően nincs semmi baj, hiszen én lelkendeztem a legjobban, amikor elindult a BrandMánia az RTL Klubon, hogy végre van egy műsor, amiben ki lehet azt mondani, hogy Facebook és nem kell a legnépszerűbb közösségi oldal megnevezéssel hülyére venni a nézőt. A médiatörvény egyik legáldásosabb - ha nem az egyetlen - hatása az volt, hogy megengedte a reklámozóknak, hogy felületet vegyenek maguknak a reklámblokkon kívül is. Úgy kellett ez a piacnak, mint a falat kenyér, és harapnak is rá nagyon.
Már nem kell lekapargatni a címkéket az üdítős dobozokról a sorozatokban, ki lehet rakni büszkén az asztalra, és finoman rázoomolni, hogy ni, mi bizony Red Bullt iszunk, attól vagyunk ilyen frappánsak. Idáig tök rendben van ez a dolog, az viszont már némileg visszatetsző, amikor egyenesen cégekre dolgozunk ki tévéműsornak látszó, közel 50 perces reklámblokkot, és ehhez fillérekért megvehető civileket castingolunk, ahogy ez a Fem3 műsorával történt.
A Shopping királynőből bőven elég egy adás, hogy ez kiderüljön - mégis elképedve és hitetlenül néztem végig négyet. A forgatás helyszíne az Árkád, az öt civil nő kap egy ki nem mondott összeget MasterCardon, hogy abból felöltözzön tetőtől talpig a New Yorkerben, a C&A-ban, a Stylist Gardrobe-ban, a Süelben, vagy bármelyik butikban, de úgy tűnik, hogy cipőt csak a Renóban vehetnek, táskát pedig csak a Carpisában.
Három óra áll a rendelkezésükre ahhoz, hogy tehetségükhöz és gyorsaságukhoz képest a legjobban elköltsék a pénzüket, felkapják a - felteszem fizetségként kapott - göncöket, magukra pakoljanak valami sminket, aztán egymás előtt végigsétáljanak a falatnyi szobában berendezett alig kifutón, és pontozzák egymást.
A végeredmény nagyjából úgy néz ki, mintha 47 percig egy postaládába dobott igénytelen katalógust lapozgatnánk. A nők ugyanis nem jó nők, azokat ugye meg kéne fizetni, az önértékelésük, a testtudatuk, az ízlésük - néhány kivételtől eltekintve - rémes, és segítséget mégsem kapnak. Lakatos Márk ugyanis ahelyett, hogy ott állna mellettük a próbafülkében, egy monitor előtt ücsörög, és csak a kamerába fikázza óvatosan a választásukat.
Az öt nő öt napig játssza ezt a hálátlan feladatot, de csak a tévében, ugyanis ahogy ez az egész kinéz, simán elképzelhető, hogy az egyheti adást egyetlen nap alatt vették fel. Abszolút költséghatékony ez persze, az Árkád fizet tízmilliókat, a biodíszleteket meg lehet úszni mondjuk fejenként 50-80 ezerből, stúdiót nem kell bérelni, hiszen a plázában forgatnak, a vágó meg az operatőr pedig úgy is ezért kapja a fizuját.
A profit a gyártónál - Paprika Latino - marad, amelyik aztán még a TV2-től is bezsebeli a magáét. Persze ki kell még fizetniük néhány tételt, a salesest, a producert, a két rendezőt, stb., de ne legyenek kétségeink, jól járnak. (A műsor egyik rendezőjének neve nagyon megütött, rémálom, hogy Kistamás Lászlónak, az egykori Kontroll Csoport szövegíró, énekesének, a Gang és a Propaganda rendezőjének ilyen szarságokat kell elvállalnia ebben az országban.)
A Shopping királynővel valójában mégsem az a baj, hogy 53 éves műkörmösöket, meg stylistnak készülő diáklányokat használ ki, hiszen most ezrek állnak sorba a VV6 castingjára, hanem az, hogy végső soron még a célnak sem felel meg. Ahelyett, hogy azon ámulnék, hogy hú, de kúl cuccok vannak a New Yorkerben, meg, hogy ó, nekem is kell egy ilyen dögös piros táska, csak azon drukkolok, hogy ó, kérlek, ne, ne vedd fel azt a leggingset a kövér kufferedre, meg, hogy istenem, ha ezt a kötött ruhát legközelebb meglátom, tuti alá fogom vizionálni azokat a hájas combokat.
Ha már videókatalógust gyártunk, legalább legyünk igényesek, legalább használjuk ki, hogy ilyesmihez adja a nevét Lakatos Márk, és segítsünk ezeknek a szerencsétleneknek legalább úgy felöltözni, hogy az reklám legyen és ne antireklám. Mert az Árkádnak és a butikoknak is csak így éri meg legközelebb.
npi 2013.10.25. 22:36:55
maydayray 2013.10.25. 23:09:24
maydayray 2013.10.25. 23:10:56
emiritus 2013.10.26. 00:28:37
"A Shopping királynőből bőven elég egy adás, hogy ez kiderüljön - mégis elképedve és hitetlenül néztem végig négyet."
Ha nem tetszik egy műsor, akkor annak 2., 3., 4. részét ki nézi meg? Disszonáns.
Helyes válasz: aki megrendelésre ír cikket.
"A nők ugyanis nem jó nők..." kinek a pap, kinek a papné.
Huncutkukac (törölt) 2013.10.26. 00:39:19
"...A médiatörvény egyik legáldásosabb - ha nem az egyetlen - hatása az volt, hogy megengedte a reklámozóknak, hogy felületet vegyenek maguknak a reklámblokkon kívül is."
"...az viszont már némileg visszatetsző, amikor egyenesen cégekre dolgozunk ki tévéműsornak látszó, közel 50 perces reklámblokkot,..."
Bakker.
Akkor most jó ez, vagy nem jó?
Egyébként szerintem itt ne is álljunk meg!
Legyen mind a négy sarokban egy-egy logó, amely a képernyő 60%-át takarja be. Majd középen legyen egy kis ablak, amelyben a műsor megy.
Így egyszerre van reklám is, meg műsor is. Nem?
Basszus...
áasdklfjáasn 2013.10.26. 00:55:30
Ja, a Shoppingkirálynő magyarul egybeírandó.
Lesz majd olyan,hogy nem helyesírásból és úgy általában magyarból bukottak, a magyar nyelvet rendesen használni képtelenek írják a cikkeket?
Pl.:
- videókatalógus - a videókat felsoroló katalógus
- videokatalógus - videós formában készült katalógus
Az, hogy nem ismeri a magyar szavakat, és olyanokat használ, hogy kúl meg leggings (de akkor ez már, ha a kúl kúl, miért nem leginsz? (igen, összesen 1 g-vel, nem elírás) - szóval még csak önmagával sem konzekvens).
Az, hogy valaki körben annyira igénytelen ökör, és így beszél, az egy dolog, de aki ír a nyilvánosságnak, próbálkozzon már meg valamiféle igényességet összeszedni, vagy ha nem megy, ne írjon.
Megdobbent 2013.10.26. 00:58:11
@áasdklfjáasn: Ugyan-ugyan, ne izgasd fel magad.
áasdklfjáasn 2013.10.26. 01:00:18
áasdklfjáasn 2013.10.26. 01:02:08
Teljesen nyugodt vagyok, a meditáló jógi idegesebb nálam. :-)
De azért hadd tegyem már szóvá, ha valami szar, ha úgyis arról szól a cikk is, hogy valami szar.
Brekicc 2013.10.26. 03:13:48
Hát most nagy titokról rántom le a leplet, én azt az áttetszőt szeretem otthon hordani! :D
Megdobbent 2013.10.26. 05:59:24
De a tv2-ert meg mindig, mert annyi szinten annyit kirugtak mar onnan (akik mondjuk jol dolgoztak, technikusok, ilyesmi), ilyen-olyan igazgatok ultek be elodjuk seggetol meleg szekekbe, tonnaszam szivtak fel a csikokat a kreativok. Es meg mindig omlik a szar. Szerintem a portas vagy a bufes a ludas, azok tan nem cserelodtek meg...
Megdobbent 2013.10.26. 06:02:13
Lajosforras 2013.10.26. 07:24:32
Creative destruction · http://t7.hu/0v1l-1984 2013.10.26. 08:09:32
zsebatya 2013.10.26. 08:53:58
bordilici 2013.10.26. 10:05:13
Az íràs pedig jò.
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2013.10.26. 12:33:06
Taníts Mester! Talán még a Wigwamban is jártál?
2013.10.26. 13:08:45
Hagyjuk már ezt a generációs gőgöt, ilyen alapon én vagyok a király, mert már az Ifiparkban vertek a rendőrök! Ugyan gyerekek!
fénycsepp 2013.10.26. 13:45:31
Amikor láttam, hogy lesz itt is shopping Queen, sejtettem, hogy nyomában sem ér a vox fele változatnak, de ekkora vacakra azért nem számítottam. Ugyanolyan szarul járt a formátum, mint a Das perfekte Dinner, ami Mo- egy kupát szánalom, és vacsoracsata cím alatt futott.
Évi mondta 2013.10.26. 14:19:26
szandé 2013.10.26. 16:04:51
becsoccsent 2013.10.26. 19:06:35
kiraly vagyok-e, vagy csak eleg oreg?