A Nielsen és a Twitter tegnap tette közzé az első olyan táblázatot, ami a közönségméréssel foglalkozó cég a közösségi mikroblogszolgáltatás televíziózással kapcsolatos adatit összesítve igyekszik felmérni, melyik tévéműsorról "beszélgetnek" a tiwitterezők leginkább. Az első heti adatok alapján egy dolgot rögvest le lehet szűrni: a tévés nézettségnek szinte semmi köze nincs a twittereshez.
Ha annak alapján igyekeznénk besorolni a tévéműsorokat, amit a Twitter-adatok mutatnak, akkor az első vizsgált héten (szeptember 23-29) a Breaking Bad vezetne, miközben a sorozat egyébként jól nézett fináléja (tízmilliós nézőszám az AMC esetében nagyszerűnek mondható) a heti tévés nézettségi toplista első 20 helyezettjében sincs benne. A Nielsen twitteres adatai egyébként azt mutatják meg, hányan láttak legalább egy, az adott sorozatról szóló üzenetet a Twitteren. Az amerikaiak márpedig nem arról nyilvánítanak véleményt az interneten, amit sokan néznek is a tévében - a két lista egyetlen közös pontja a The Voice című tehetségkutató.
A Twitter legnépszerűbb tévéműsorai (szeptember 23-29):
1. AMC, "Breaking Bad," 9.28 millió
2. NBC, "The Voice" (hétfő), 3.84 millió
3. ABC, "Jimmy Kimmel Live" (kedd), 3.40 millió
4. ABC, "Dancing with the Stars," 3.20 millió
5. ESPN, "SEC Storied," 2.93 millió
6. ABC, "Grey's Anatomy," 2.84 millió
7. NBC, "The Voice" (kedd), 2.77 millió
8. Fox, "Glee," 2.73 millió
9. CBS, "How I Met Your Mother," 2.55 millió
10. Fox, "The X Factor," 2.09 millió
A hét legnézettebb tévéműsorai:
1. NBC, "NFL Football: New England at Atlanta," 20.49 millió
2. CBS, "The Big Bang Theory" (csütörtök, 8:31 p.m.), 20.44 millió
3. CBS, "NCIS," 20.02 millió
4. CBS, "The Big Bang Theory" (csütörtök, 8 p.m.), 18.99 millió
5. CBS, "NCIS: Los Angeles," 16.35 millió
6. CBS, "The Crazy Ones," 15.52 millió
7. NBC, "Sunday Night NFL Pre-Kick," 15.26 millió
8. NBC, "The Voice" (hétfő), 14.98 millió
9. NBC, "The Voice" (kedd), 14.35 millió
10. ESPN, "NFL Football: Oakland at Denver," 13.92 millió
Az adatsorok leginkább azt igazolják, amit sejtettünk: az egyes műsorokról írók és olvasók aránya 1 az 50-hez, azaz minden egyes megírt üzenetet ötvenen olvasnak el, de nem nagyon reagálnak rá. Az előző heti toplistát itt (http://tvbythenumbers.zap2it.com/2013/10/07/scandal-tops-nielsen-twitter-tv-ratings-for-the-week-of-september-30-october-6/207432/) lehet megnézni, azt a Scandal vezeti meglehetősen magabiztosan, de ezen csak az csodálkozik, aki nem tudja, hogy ez az a sorozat, amiről a Twitteren tavaly is tízmilliók csevegtek állandóan.
Sikamlós Jim DiGriz 2013.10.08. 16:03:54
Flankerr 2013.10.08. 18:00:58
DaveR 2013.10.08. 18:15:46
Sikamlós Jim DiGriz 2013.10.08. 18:28:03
Spartacusi Gumihalacs 2013.10.08. 20:22:11
DaveR 2013.10.09. 07:15:35
Nagyon köszönöm!