Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A tinifiúk esete a Tóth nővérekkel

2013. október 07. 09:26 sixx 163 komment

A második mentorházas etap jóval erősebbnek és érdekesebbnek bizonyult, mint az első, és nem azért, mert Tóth Gabi olyan ruhát vett fel a Nagy Döntésre, amiből hol a bolti csöcsök, hol a szeméremajkai villantak elő, így egyik kezével a tetejét, a másikkal meg az alját igazgatta kényszeresen. Ha már itt tartunk, a legfiatalabb mentornak jót tett egy épeszű stylist, a konszolidált haj, visszafogott, csak hangyányit kurvás smink és műszempilla sokkal jobban állt neki, mint a válogatók alatt látott, hátranyalt frizura. Ennek persze pont annyi köze van a műsorhoz, mint az X-Faktornak a tehetségkutatáshoz.

_BBF9994.JPG

Az adás első felét Alföldi vitte a hátán, aki az előre megírt sablonszövegeken tudott annyit tekerni, hogy ne akarjuk belevágni a macskát a lapostévébe kétpercenként. A pali hitelesnek és őszintének tűnik továbbra is, ha valami, akkor az ő beválogatása az, ami megmenti ezt a műsort. A kritikáinak van értelme, füle és farka, igaz, nem azon a szinten fogalmazta meg őket, amit a 17 éves lányok is megértenek, ezért nézett rá üveges szemekkel az egyik kieső Olajos Eszter, akinek egyébként semmi keresnivalója nem volt a műsorban.

_BBF2604.JPG

Alföldi láthatóan két énekest nagyon magával akart vinni, Batánovics Lilit és Péterffy Lilit, ezért vélhetően beáldozta a harmadik továbbjutót (ő inkább Molnár Melinát favorizálta szerintem), és továbbrugdosta a csepeli Jennifer Aniston-hasonmásverseny különdíjasát, Eckert Anikót, aki annyit tud, hogy ötven méterről, félhomályban, hunyorogva nézve hasonlít Brad Pitt egykori csajához. Meglátjuk, hogy ez mire lesz elég, de ha Csobot Adélból indulunk ki, egy hakniturné tutira kijön belőle, és akár Istenes Bencét is leakaszthatja magának, ugye. Kiesett még Nagy Nóra is, aki saját maga sem tudta, mit keres ebben a műsorban, és ennek megfelelően viselkedett, szóval érte nem nagy kár.

_BBF2505.JPG

Alföldit Keresztes Ildikó segítette a nehéz döntés meghozatalában, és hihetetlen, de a nő kifejezetten jó volt ebben a szerepben, semmi sírás, semmi teátrális manír, kifejezetten kellemes meglepetés volt, bár túl sok vizet nem zavart. Tóth Gabinak természetesen Tóth Vera jutott meg a hormonoktól eszüket vesztett tinifiúk, akiket először egy mélyen dekoltált fehér ruhával sokkolt, majd jött a már említett fekete, és ennyi elég is volt ahhoz, hogy még a kiesők is báva mosollyal a képükön távozzanak a műsorból. Tóth Vera azt a szerepet játszotta el, amit kellett, bár amikor vetkőzéssel fenyegette az egyik indulót, a húga őszintén megrettent mellette, és mintha az operatőr keze is megremegett volna, de sajnos nem lett semmi a dologból.

_BBF9860_1.JPG

Tóth Gabi nem vetkőzéssel fenyegetett, hanem sírt, nem annyit, mint Keresztes, de pár látványos könnycsepp azért legördült az arcán, és voltak olyan pillanatai is, amikor tök őszintének tűnt. A továbbjutói közül Csordás Ákos messze most teljesített a legrosszabbul, de ezek szerint a kissé testes srácban van elég sztori ahhoz, hogy az élő adásban is kipróbálják. Tóth Marcell természetesen továbbment, a hangja nem rossz, sőt, amikor belendül, kifejezetten fasza dolgokat csinál vele, csak az a flegma arca, az ne lenne állandóan előttem.

_BBF9937.JPG

A harmadik továbbjutó itt is leginkább az RTL akaratát tükrözhette, Szabó Ádám, a Csillag születik harmonikása pont alkalmas a Vastag Csaba-szerepre, és eladhatóbb, mint a nála sokkal jobban éneklő Ráduly Botond Manó, de ez van, ez egy ilyen műfaj. A két adás közül ez, a második hozta az őszinte drámát is, különösen a fiúk arca volt egy tanulmány a döntések kihirdetésekor. Jövő héten élő adások, szombaton az éneklés, vasárnap a kiesés, mint általában szokott lenni a többi országban is, az első kiesőnek egy együttest tippelünk, ugyan mindegy melyiket, legyen mondjuk a legérdektelenebb Fat Phoenix.

Untitled_16.png

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ghewrwe 2013.10.07. 09:46:34

Tényleg, sixx - régen hallottunk a macskáról!
Szerencsére megúszta a lapostévét...

Samott 2013.10.07. 09:54:28

Ne mar, az este egyik legjobb dontese volt hogy megszabadultak attol a Mano gyerektol. Egyebkent szerintem jovore viszatero lesz Karapándzsity Kristóf (igen, copy-paste;)) es az Olajos Eszter.

gazell16 2013.10.07. 09:59:07

@Samott: "Az a Manó gyerek" énekelt a legjobban az összes közül.
Neked is Erdély-fóbiád van.

Nem Penny hajója 2013.10.07. 10:00:46

Batánovics Lili: nekem már most ő a kedvencem, bár azt nem tudom, hogy az egész hercehurcával járó nyomást mennyire fogja jól viselni.

Péterffy Lili: vele az a bajom, hogy egy teljesen átlagos tinilány, minden gimnáziumba jár 30 tök ugyanilyen csaj. Jönne ma szembe az utcán, nem esne le, hogy tegnap láttam a tévében. Nincs benne semmi egyedi, megjegyezhető.

Ellentétben a Sixx által már most kipécézett szöszivel, és a másik Lilivel.

mémyeti 2013.10.07. 10:00:56

Korrekt írás, ennyi. Egy kérdés azért motoszkál, most akkor a Keresztes megtért, mert magával az "ördöggel" (Alföldi) cimborált tegnap este, már ha még következetesen
népnemzetiszentistvánkörmenettrianonszavazatijogotazerdélyieknek vonalat képviseli. Igaz elég buta nő, bármi belefér.

Nem Penny hajója 2013.10.07. 10:03:28

@gazell16: nekem nincs Erdély-fóbiám és tavaly, - bár ezt itt ciki bevallani - de kifejezetten kedvelten Adélkát is.
Viszont ebben a Manóban volt valami mérhetetlenül ellenszenves. A lakodalmas-mulatós vonalon lenne inkább a helye

baucis 2013.10.07. 10:07:15

Manó kurva jól énekel, de sajnos küllemre akkora suttyó, hogy ledobja a színpad. Szörnyen ellenszenves és taszító a külseje, erről nyilván nem tehet, de emiatt totál vállalhatatlan szegény, ha színpadi vagy tévés szereplésről van szó. Ettől még tényleg nagyon jól énekel persze.

Artie 2013.10.07. 10:14:58

@baucis: ...és inkább ott van helyette a papírból éneklő nyálgép vagy az a valaki, akinek az erőteljes éneklés azt jelenti, hogy üvölt, mint akinek satuba fogták a heréit

bölcs döntés volt az rtl-től, valóban (tegye fel a kezét, aki elhiszi, hogy gabika döntött)

annyira, de annyira megnézném végre, amikor valaki "bevállal" egy rob halfordot, bruce dickinsont, ian gillant, robert plantet, geoff tate/todd la torrét

mémyeti 2013.10.07. 10:15:37

Manó, már ez a név is vaze. Sajnos az élet kegyetlen, jó hang egy szar testben, a világ meg inkább szar hang egy jó testben változatot díjazza, pl. Madonna ... öö X-faktor :))

baucis 2013.10.07. 10:22:42

@Artie:
Én nem írtam, hogy ez igazságos, de ha valaki nem tud szerethető lenni a színpadon, akkor annak lőttek, bármekkora hangja legyen is. Ott a másik véglet, Adélka, aki meg istenien mutat a színpadon és kurva jó lábai vannak, csak sajna énekelni nem tud, ez sem igazságos. Jó esetben a kettő együtt jár.

"annyira, de annyira megnézném végre, amikor valaki "bevállal" egy rob halfordot, bruce dickinsont, ian gillant, robert plantet, geoff tate/todd la torrét" - Én is megnézném, de nekem már az felüdülés volt, hogy idén mertek kispált, metallicát vagy megzenésített Radnóti-verset is tolni, nemcsak Rihanna meg Beyoncé ment orrba-szájba.

Samott 2013.10.07. 10:22:46

gazell16: te nem vagy normalis, irtam egy szot is arrol, hogy honnet valo? Nem szempont.

RTB 2013.10.07. 10:26:30

@mémyeti: tipikus fekete fehér egybites gondolkodás. Alföldi és keresztes miért ne tudna együttműködni valamiben? azért mert ellentétes politikai oldalon állnak, szakmailag még együttműködhetnek, nem? A terror házában is azok a legütősebb kiállítások, amelyek Scmitt Mária -Gerő András kooprodukcióban készülnek.

Amúgy csak én láttam, hogy Tóth Verának mekkora hurkái vannak? Az a kék lepedőruha igen előnytelenül állt rajta, amikor a versenyzőket hallgatták meg, a hóna alatt konkrétan be lehetett látni

Capt. Hindsight 2013.10.07. 10:30:20

@RTB: Zsákba, vagy óriás szemeteskukába nem öltöztethették.

SemBoga 2013.10.07. 10:34:38

"az első kiesőnek egy együttest tippelünk, ugyan mindegy melyiket, legyen mondjuk a legérdektelenebb Fat Phoenix."

a kövérfőnix eljut a legjobb 3-ba

SemBoga 2013.10.07. 10:35:18

@Capt. Hindsight: akkor kellett volna hozniuk egy ilyen vásári fényképeszkedős falat, ahol csak az arcnak van kivágva egy tojásforma lyuk :)

2013.10.07. 10:37:03

Na, és az a görcsös műmájer harmonikás mit keres a döntőben?

sweeney todd 2013.10.07. 10:42:57

annyira szeretnék egy olyan tehetségkutatót, ahol mindenki saját szerzeménnyel indulna és igazi egyéniségeket zeneszerző-előadóművészeket keresnének.

gazell16 2013.10.07. 10:43:16

@Nem Penny hajója: Samottnak írtam nek neked :)Az hogy te leírod hogy nem szimpi a székely gyerek és miért az rendben van.
És a hosszúhajú gyereket miért dobták ki? Tudom is: nem lehet eladni valami műanyag vastagcsaba,kirlyviktor stb szamokkal, hogy nezne ki:)
Kiesett mindenki aki érdekes volt, kivéve a szöszit de az ugy omlik össze kicsililivel egyetemben mint a pinty nyomás alatt.
sok egyéniség nem maradt

gazell16 2013.10.07. 10:44:06

@sweeney todd: Azt én is, de akkor kiderülne sok minden. ÉS szerintem igény sincs rá... sajnálatos

GrenAbla 2013.10.07. 10:45:58

Tegnap besz*rt a DVD, és egyszer csak ott voltam a mentorizé előtt, és a döbbenettől, majd az idegi bénulástól nem tudtam lenyúlni a távirányítőért, és 3 percet megtekintettem az adásból. Oké, én értem, ti ezt nézitek, szeretitek, énekelnek, rendben van, nektek ez nem a szégyenetek. Ellenben azt magyarázza már el vki, hogy fiatal, életerős, oké, hogy buzernyáknak kinézős, de mégiscsak magabiztos fiatalok mi a retken tudnak sírni kvázi bármikor, bármilyen helyzetben? De tényleg, ezt így hogy? Könnyes szemek, dráma, lassú zongora. Hol? Mi? Kertévé, b*szod, kit érdekel ki, mit csinál benne. De most nem? :)

sixx · http://comment.blog.hu 2013.10.07. 10:48:03

@GrenAbla: ha nem érdekel, minek jössz ide elmondani? facebookra nem elég kiírni?

sweeney todd 2013.10.07. 10:48:06

@gazell16: kifejezetten a dalválasztásokat is unom. Metallicara, Kispálra felkaptam a fejem, meg a megzenésített Radnótira (amin nem is értem miért kellett szörnyülködni, gyönyörű, egyedi az a dal), de a többi rihanna-beyonca halálosan untat.

ErrOr 2013.10.07. 10:49:09

@GrenAbla: Hát ez ilyen marad, amíg nem hozzák vissza a katonaságot, vagy valami 1-2 hónapos tábort, ahol nem látja anyut arra az időre. Addig ilyen picsogó kislányok lesznek.

sweeney todd 2013.10.07. 10:49:44

@GrenAbla: azon mondjuk remekül múlattam, hogy mennyire görcsösen állnak hozzá néhányan, mintha az életük függne tőle, közben meg hol vannak a megafaktorosok, kb sehol. egy maroknyi ember futott be közülük.

Pörköltszaft 2013.10.07. 10:52:02

eddig se volt sok reményem ezzel a megrendezett szarral, de hogy a pornós ribit tartották bent a rocker csávó helyett, mert több story és fokusz riport jön ki belőle, na ez tette be a kiskaput bazmeg....

Pörköltszaft 2013.10.07. 10:53:07

bocs, pornós ribi, ugyanez vonatkozik kicsiszabira is...

Peter_Cs · http://peter-cs.blog.hu/ 2013.10.07. 10:53:43

A két Lili volt az egyértelműen jó választás.

Szerintem is valamelyik együttes esik ki először.

Kertigörény 2013.10.07. 10:54:35

ellenben gratula a sminkeseknek és stylistoknak, sikerült tóthgabiból egy olyat kihozni, hogy akár még dugtam volna is (a feket ruhás kiszerelésre gondolok)

GrenAbla 2013.10.07. 10:56:50

@sixx: FB-ot 4 éve nem használom, amióta anyukám regelte magát, és ez az x-faktor (?) igazad van nem, nem érdekel, nem is ismerem, jól mondod, cimbora. Engem csak az érdekelt - ha elolvastad, a kérdésem is erre irányult - hogy fiatal, épkézláb emberek mitől tudják elbőgni magukat lényegtelen szituációkban (pl.: jajj, b*szod, minnyá kiesek az x-faktorból), teccik érteni? Ennyi, nem több, amit írtam.

Ahogy látom a többieknek átment az üzenet. ;)

SemBoga 2013.10.07. 10:57:17

@Pörköltszaft: ha a rocker csávó is bevállalta volna a szájbahugyozós felnőttfilmet, ő is bent lenne az élő showban :)

Peter_Cs · http://peter-cs.blog.hu/ 2013.10.07. 10:58:03

@Pörköltszaft: Tünde Nelli ellenében jutott be, Márk helyett kellett volna Zoltán. Nekem van valami vonzó Tünde lényében, a hangszíne is tetszik, ellenben Nelli műsége taszít.

iSten 2013.10.07. 10:58:39

@Kertigörény: egyébként igen, most először én is felpróbáltam volna :)

sixx · http://comment.blog.hu 2013.10.07. 10:59:15

@GrenAbla: ez egy ún. tévéműsor. get yer fucken head outta yer arse.

Peter_Cs · http://peter-cs.blog.hu/ 2013.10.07. 10:59:31

@GrenAbla: Nem mindenkinek ugyanaz a fontossági sorrendje ...

GrenAbla 2013.10.07. 11:01:03

@sixx: áhh, így már más, szedáltaknak szól, világos.

Lucretia/My Reflection 2013.10.07. 11:09:03

Szegény Alföldin röhögtem - nem tudom ő minek izgult - annyi vizet megivott, mint Rózsa Gyuri fénykorában :D

A Panka kutya egyébként mudi?

Szerintem a szombati kieső vagy a By the way lesz, vagy Péterffi Lili, ők a leginkább semmilyenek.

kellys 2013.10.07. 11:12:23

@sixx: kicsit lemaradtam akkor meg nem volt benn a te uzeneted :D bongeszo fault :D

Türkménbasi 2013.10.07. 11:13:09

@Artie: Rocker arc az életben nem fog bejutni az élő adásba, mert pl. Geszti elintézi annyival, "Szerinted Ő megnyerheti az X-faktort? Ugye, hogy nem?" Aztán repült is a levesbe az egyetlen rocker. Mondjuk nem volt szegénykém egy Gillan, de azért én szurkoltam neki.

GrenAbla 2013.10.07. 11:15:16

@kellys: ez valóban túlzás volt, igazad van, elkapott a hév. (Irónia nélkül, mielőtt félreértődne.)
A kérdésem csak arra irányult, hogy miért sír szinte mindenki piszlicsáré dolgokon. Kertévétől, énektudástól, akármitől függetlenül. Oszt slussz.

citzen 2013.10.07. 11:15:51

Mekkora hulladék ez a műsor. Meg a csatorna is. :D

Martinicske 2013.10.07. 11:18:12

A Tóth Gabi szerintem nem szexi volt ebben a ruhában (már ha az volt a szándéka egyáltalán), hanem nevetséges csitri.

El kellene dönteni, hogy énekes akar-e lenni, vagy celebribanc.

BotloB 2013.10.07. 11:24:01

Mint ahogy azt már tegnap is megírtam a szombati műsor kritikájánál, a tegnapi döntések szerintem mérföldekkel jobbra sikerültek, mint a csapatok és a 25+ esetében, Alföldi jól hozza a szerepét, Tóth Vera pocsék "színész", a Gabi szegény meg az arca és a hangja miatt számomra az életben nem lesz "jónő".

Első kiesőt nehezen tippelnék, a csapatoknál győz a nedvesítő faktor, a 25+-ban van egy tehetség, meg két hírgyáros, sokkal valószínűbbnek tartom, hogy a fiúk vagy a lányok közül megy valaki, bár igazából mindegyik csoportból legalább 1-et kapásból ki lehetne szórni.

kellys 2013.10.07. 11:24:31

@GrenAbla: és ha csak a kérdésed írod le, akkor tuti nem ír neked :) amúgy empátia: nem férfiak, hanem gyerekek - majd 30felett lesznek esetleg férfiak, akik elhitték hogy geci híresek lesznek és ebből fognak megélni, amit szeretnek. aztán pofájukba repül hogy nem, byebye. na oszt eltörik a mécses. előfordul az...

Dr. Kix 2013.10.07. 11:38:38

1.
Elég nevetséges volt, hogy a műsorstruktúrából már előre lehetett tudni, ki jut tovább, ki esik ki. Ez ugyanis így ment:
(nulladik kiesik - csak Tóth Gabinál, mert ott voltak 7-en)
- elsőnek behívott továbbjut
- második-harmadik kiesik
- negyedik továbbjut
- ötödiket-hatodikat együtt mutatják, egyik továbbjut

2.
Elég felejthető az idei mezőny is egyelőre. Talán 2 versenyző van, akinek kicsit lehet szorítani, a többi felőlem az első héten ki is eshetne.

Kéne tartani 3-4 év szünetet ezekben a "tehetségkutatókban", talán addig termelődne megfelelő színvonalú utánpótlás.

xlngx 2013.10.07. 11:49:56

@Dr. Kix: 6 emberbol 3 tovabbjutoval megcsinalni azt hogy izgalmas legyen es ne kiszamithato eleg nehez, ha az elso 3 at kirugot/tovabbjuttatod akkor a tobbi kiszamithato, szal nem sok lehetoseg marad.

Egyebkent a tovabb jutottak eleg kiszamithatoak, hiszen latszik hogy miss aniston es a kispal eneklos tuti nagyon bolcsesz csaj eleg sok musoridot kapott eddig szoval nem fogja az rtl az ertekes perceket egy kiesore elpocsekolni, a tobbieknel meg az ismertek es a blikk cimlap eselyesek mennek tovabb. Ezert van az hogy en ezeknek a musoroknak csak mentorhazig tarto reszet nezem mert innentol mar eleg kiszamithato, es nagyon vontatott. Nem fogok egy 3 oras show musort 16 reklam blokkal vegig nezni ami radasul mar nem is szorakoztato.

Nem Penny hajója 2013.10.07. 11:55:52

Vajon ha az RTL indítana egy táncos tehetségkutatót, akkor Szabó Ádám abban is felbukkanna "úgy érzem, ki kell próbálnom magam egy másik területen is" felkiáltással?

mémyeti 2013.10.07. 12:00:28

@RTB: Na az "egybitet" ne nagyon használd pejoratív jelzőként, mert pl. a Philips Bitsream egybites DAC-ja, sokkal jobb volt mint mondjuk a 16-24 bites társai :)
Őszinte leszek, sajnos Keresztes I. ellen be vagyok oltva, nem tehetek róla de utálom mint a szart, és így ez a dolog nálam nemhogy fekete-fehér, hanem csak fekete. Egy mentsége van szegénynek, egyszerű mint egy marék lepke.
Nagyon örültem hogy ebben az évadban nem látom, erre ott figyel, pont Alföldi mellett jajj.
Ez a nő utálja a melegeket, meg a libcsiket, de jó pénzért smúzol velük ... fekete.

sixx · http://comment.blog.hu 2013.10.07. 12:02:43

@kellys: törlöm ezt is, mert nem kell a flame.

kellys 2013.10.07. 12:03:54

@sixx:
tudtam előre, csak abban reménykedtem az a nyomorult hamarabb esik ide mint te. amúgy jogos.
attól még nekem is igazam van.

gazell16 2013.10.07. 12:07:48

@sweeney todd:
Pontosan jól mondod. Meglepődtem a metallicán, szerintem a nezok 95 %nak fogalma sem volt róla hogy a lány trashmetal bandatol enekel atdolgozast, a kispalon is, radnoti is jo volt. a tobbi a szokasos lehuzom a vecet es elfelejtem mi is volt a slager tavaly. Miert erolteteik ennyire mikor annyi 100ezer joszam van a multban csak kicsit szelesebb latokoru zenei stylstok kellenenek
A nagyradab srac majd kap egy queent vagy egy acdct s azzal letudjak a rockoldalat a versenynek s nyer majd valami magasivu rihannnya

gazell16 2013.10.07. 12:12:36

@mémyeti:
Nem fogok veled vitába szállni, mert veled ellentétesen én személyesen ismerem Keresztesit.Ő nem ismer engem:)
Őszinte. kedves, és elégge sok sütnivalóval megáldott asszony. A stílusa nem tetszik neked: maganügy, de szerintem minden az a nő csak nem egyszerű.SŐt nagyon értelmes, véelményem szerint pl kenterbe verné az üsszes eddig női zsűritagot. Ezenfelül egyik legjobb hangú magyar énekesnő.
Ettől még lehetsz elfogult, de ovatosan a minositessel

sweeney todd 2013.10.07. 12:17:28

@Dr. Kix: sajnos hiába termelődik megfelelő színvonali, esetleg egyedi továbbjutó, csak az eladható kell. aki már kicsit is más, nem rihanna-bionszét szeret, az már leves. a Radnóti dalon is hogy kiakadtak!

2013.10.07. 12:18:00

nekem magas az olajos eszternek miért ne lenne helye a műsorban:
www.youtube.com/watch?v=-sXcRtkE_AU

sweeney todd 2013.10.07. 12:18:51

@xlngx: torrent. nekem nincs tvm, másnap töltöm le, általában dupla sebességgel nézem, tekergetek, 0 reklám. pikk-pakk lezavarom.

atvitt ertelem 2013.10.07. 12:33:06

Nem Penny hajója:
Te tegnap este benéztél hozzánk? Szó szerint ezt mondtam én is a műsor után! (Mármint, hogy Sz. Á. legközelebb egy táncos tehetségkutatóban is felbukkan, stb.)
Nem tartom igazságosnak, hogy ő, aki már kapott egy legetőséget, és rengeteg műsoridőt egy korábbi tehetségkutatóban, ahol második lett, és sokat szerepelhetett később is, miért veheti el valaki más elől a helyet, csak mert most éppen énekelni akar. Szerintem egyébként a kimondhatatlan nevű, csúnyácska srác nagyon jó karakter, és szép hangja van, én őt vittem volna. Persze, tudom, őt nem lehet olyan jól eladni, és nincs is semmi bulvárértéke, plusz álnévvel kellene szerepelnie, de akkor is. Minőség.

BotloB 2013.10.07. 12:43:58

@mizant21:

Valószínűleg közrejátszott szerintem, hogy meg akarták tartani Alföldi hitelességét azzal, hogy nem köpi szembe magát teljesen. Lényegében pedig a lány ugyanaz, mint Szabó Ádám a fiúknál. Kimért, steril, talán kicsit távolságtartóbb, de ha nem nézi minden mozdulatát az ember, a képernyőtől elfordulva egész hallgatható.

lutria 2013.10.07. 12:44:08

Melyik 18+ oldalon lehet megnézni azokat az ajkakat?

kis.herceg 2013.10.07. 13:09:20

@Puckman Éliás: tökéletesen jellemezted, egyetértek!

Hock 2013.10.07. 13:13:26

Én is örülök neki, hogy Manó kiesett. Lehet hogy jól énekel, de neki már meg volt a lehetősége, hogy bizonyítson, (ahogy Szabó Ádámnak, Janicsák Vecának és Kocsis Tibinek is). Személy szerint én nem szeretem, ha valaki elér valamit egy ilyen "tehetségkutatóban" (már az élő show-ba való jutás is siker szerintem) majd az életben nem úgy jönnek össze neki a dolgok aztán újra próbálja.

nordsee 2013.10.07. 13:14:45

Lehet, hogy Alföldi hiteles, már ami az értékelési szempontjait illeti, de tenyérbemászóan modoros és ripacs módon adja elő ezeket. Egy természetes gesztusa nincs.

unionista (törölt) 2013.10.07. 13:14:52

@lutria:
csak a bugyi villant ki többször. sixx a többit odaképzelte.

RedHotTears 2013.10.07. 13:17:39

@Hock: ennyi erővel az Attraction-nek se kellett volna indulnia a Britain's Got Talentben. Aztán mégis.

Andie 2013.10.07. 13:20:07

Engem rohadtul bosszantott Alföldi stilusa gyerekek... Mikor a harmadik versenyzőt is úgy fogadta fél perc hallgatás után, hogy "Na, mivan?!" - majd az éneklés után ugyanezzel küldte el, meg a "takarodj ki" -stilusú elbocsátó üzenettel, aszittem belevágom a macskát a lapostévébe (pedig 6 kilós!! - mármint a macska).
Hihetetlen, hogy megengedheti magának, ad 1, ad2: ő egy mentor, nem? A feladata az volna, hogy felvezesse a produkciót, majd a végén levezesse - még ha nem is véleményezi azonnal, mert ez koncepció, akkor se egy "namivan?"-al zárom a szerencsétlen gyerek produkcióját basszus, hanem egy "köszi, szuper volt, viszlát", vagy valami. Bejövetelkor meg egy bíztató szó, hogy egy "tessék, halljuk", vagy akármi... De nem, várt fél percet, mire azok kinosan feszengeni kezdtek, azt is elfelejtették amit tudtak, aztán "na mivan?" - hát ha én lettem volna a gitáros csávó, szétvertem volna a fején a hangszert, komolyan. Brutálisan feldühitett, nem is néztem asszem az utolsót, csak a Gabira jöttem vissza.
A kényszeredett magázás meg úgyláccik Fridi óta a buzernyákok védjegye - ez rém modoros. Hamár mással nem tud kivívni magának elismerést, ezzel muszáj?... Szánalmas.

Hock 2013.10.07. 13:20:36

@RedHotTears: Az Attraction talán kicsit annyiban más, hogy ők nagyon mást csináltak a csisz-ben és mást a Britain's Got Talentben. Ott volt valamilyen fejlődés, változás amit bemutattak...

Ancilla 2013.10.07. 13:35:15

@Andie: 1. Engem pl. az általános tegeződés bosszant. Az, hogy tizenéves lányok, fiúk simán letegezték pl. Nagy Ferót. Kifejezetten örültem, hogy Alföldi eltér ettől a trendtől. (Minket a férfi tanáraink magáztak a gimnáziumban is, a fiúkat pedig a tanárnők.)Ezzel Alföldi megadta a lányoknak is a nőknek kijáró tiszteletet, ugyanakkor el is várta önmagával szemben is, hiszen életkora alapján az apjuk lehetne. (Ha majd közelebb kerülnek egymáshoz, ha ténylegesen is, személy szerint is foglalkozik velük, megismeri őket, akkor esetleg letegeződhetnek. Eddig még semmi sem indokolta.)

2. Alföldi legalább annyira izgult, mint a gyerekek (ezért itta a vizet is állandóan). Ezzel a "Na, mi van"-nal inkább a feszültséget próbálta oldani bennük is, önmagában is. A "takarodj ki" -t pedig kedvesen mondta, nem bántóan. A szemét kellett volna figyelnie...

3. Azért jó lenne, ha kicsit utánanézne Alföldi Róbert tevékenységeinek (itthoni és külföldi rendezéseinek, színészi alakításainak stb.)mielőtt ilyen mondatot leírna, hogy "Hamár mással nem tud kivívni magának elismerést, ezzel muszáj?"

Misi56 2013.10.07. 13:36:42

@RTB: Azért, mert a fidesznyikeknél ez nem szokás. Az lenne normális, mint a terror házánál, vagy Keresztes- Alföldi viszonylatában. Remélem arra fele haladunk, hogy az ellenségekből, újra ellenfelek lesznek. Mert így lehet csak normális magyarországot csinálni. Össze kell fogni, és mindkét féltől a jót kell választani, és azt összegyúrni. Pont úgy ahogy kicsiben Alfödi- Kersztes, vagy a terrorházas hasonlatodban.

stano 2013.10.07. 13:38:42

ráadásul nem elég, hogy flegma arca van Tóth Marcellnek, még - ha jól emlékszem - ő sütötte el, hogy "mivel mi heten vagyunk, nem 6-an, így nem 50% esélyünk van, hanem kevesebb" örökbecsűt... :D

unionista (törölt) 2013.10.07. 13:39:38

@sweeney todd:
6 adással működhetne. ennél több jó dalt bitang nehéz megírni. főleg fiatalon. lehetne ilyen. a viasat bevállalhatná.

Misi56 2013.10.07. 13:41:11

@Andie: Szerintem te vagy szánalmas, ezzel a "mindenáron belekötni akarok" stílussal.Szerintem egy kultúranafabéta vagy, ha csak ennyit tudsz Alföldiről.

Ancilla 2013.10.07. 13:42:45

@Andie: És még valami: Vitray Tamás és a többi régi neves riporter is magázta a riportalanyait - ez volt az általános illemszabály a magyar nyelvhasználatban. Csak az utóbbi időben terjedt el, a kereskedelmi tévék "marhára laza vagyok" stílusával együtt. (Mint sok mindenben, ebben is Amerikát utánozva. Biztos, hogy jó ez?)

Andie 2013.10.07. 13:48:03

@Ancilla: Na azért szögezzük le, hogy nem egy kategória a Vitray féle szellemi vetélkedők, ahol alkalmasint többdiplomás emberek szerepeltek, erősen felnőtt és időskorúak - illetve egy kereskedelmi csatornán egy fiatalokról - fiataloknak szóló popműsor, ahol lazázunk, énekelgetünk, rockolunk, szórakozunk, örülünk, tapsolunk, isszuk a kólát. Nem véletlen, hogy mindenki más tegeződik, csak ők nem. Lehet persze különcködni, de annak nem itt van a helye szerintem. Itt nevetséges volt és fölösleges. Ha valaki nem képes erre a laza szintre átlépni, akkor annak nincs helye ebben a műsorban. Nagyferót meg lemagázni szerintem öngól lenne.
Alföldi munkásságát meg szerintem ismerem amennyire kell, de a várva várt tiszteletet nem sikerült kivívnia nálam a legutóbbi "művével" sem...

MaryJaneWatson 2013.10.07. 13:48:15

Alföldi hozta a legszimpatikusabb, legvállalhatóbb döntéseket. Batánovics Lili nagyon helyes, neki szurkolok, szerintem nem törik össze, mert bár izgult, de annyira akarta ezt az egészet, hogy bízom benne, elkapja az élő show varázsa. Nagy Ricsit sajnálom, jó, szexis hang, abszolút színpadképes külső, mozgás, előadás - de még annyira szemtelenül fiatal, hogy simán visszatérhet néhány éven belül. Összeségében egyvalaki lóg ki nekem, Szabó Ádám, ő messze az egyéni mezőny alatt van, megjelenésre, hangra. Merev, jellegtelen, szerintem egyáltalán nem színpadra való.

Misi56 2013.10.07. 13:50:34

@gazell16: Hát aki ezt a Metallicát nem ismei az szerintem zenei analfabéta, mondom ezt én 58 évesen. Én azért ezen felül hallgatok Pinket is. Azt várnám el a mai fiataloktól, hogy a régiek közül , hogy legalább az örök értéket képviselő zenét halgassák. ( ez ilyen)

Misi56 2013.10.07. 13:52:18

@Andie: Na ez már politika, aminek itt nincs helye.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.10.07. 13:54:16

@mémyeti: "most akkor a Keresztes megtért, mert magával az "ördöggel" (Alföldi) cimborált tegnap este, már ha még következetesen
népnemzetiszentistvánkörmenettrianonszavazatijogotazerdélyieknek vonalat képviseli. Igaz elég buta nő, bármi belefér."

Egy dolog, hogy mit gondol pártvonalon, de azért akkor is évtizedek óta művészközegben mozog, ahol

1. azért bizonyos szint felett szokás elismerni a másik tehetségét

2. felüreprezentáltak a melegek, így csak az olyan tehetségtelen ripacsok csinálnak ebből ügyet, mint a Kerényi, az igazi művészeket, még ha jobbosak is, ez nem érdekli, lásd. Szörényi vagy Blaskó.

Ancilla 2013.10.07. 13:54:51

@Andie: Azt nem tudja elképzelni, hogy Alföldi Róbert ezt a feladatát is és a szereplőket is komolyan veszi, nem pedig úgy, ahogyan Ön gondolja: "lazázunk, énekelgetünk, rockolunk, szórakozunk, örülünk, tapsolunk, isszuk a kólát"?

Mert én ezt látom kezdettől fogva, hogy nagyon is komolyan veszi.

(A legutóbbi műve pedig (amire utal az utolsó mondatában) nekem és rajtam kívül még igen sok mindenkinek nagyon tetszett.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.10.07. 13:56:08

@RTB: "A terror házában is azok a legütősebb kiállítások, amelyek Scmitt Mária -Gerő András kooprodukcióban készülnek."

Mondjuk nekik anyira jól megy az együttműködés, hogy együtt is élnek :-)

Giuseppe Caldi 2013.10.07. 14:14:36

@Ancilla: Alföldi sosem a feladatait veszi komolyan, hanem saját magát. De hogy miért, az rejtély.

áasdklfjáasn 2013.10.07. 14:36:58

@mémyeti:
Mondjuk Madonnának a hangja is kurva jó. Vegyél magadnak fület, akkor majd te is hallani fogod.
(A dalai többségét nem szeretem, de a kettő független egymástól.)

A lepke egyszerű?
Tudnál csinálni egyszer egy működőképest? Ha már annyira egyszerű...

@RTB:
Jó pár operaénekenőhöz képest Tóth Vera kifejezetten gazellatermetű. De - lehet, hogy titkot árulok el? - az éneklésben nem a testalkat számít elsősorban.

@gazell16:
Hogy omlik össze a pinty nyomás alatt?
Keresztesit lehet, hogy ismered, mi nem. Itt Keresztesről van szó, aki viszont okosnak cseppet sem mondható, és az egyik legjobb énekes is max. az év vicce lehet.

@GrenAbla:
Nem szedáltaknak szól, csak állítólag értelmes ember olyanról mond véleményt, amit látott vagy hallott is.

@nordsee:
Te melyik műsort nézted? Szerintem annyira jobbról nézed a tévét, hogy onnan már nem látszik, mi van a képernyőn.

@Ancilla:
Engem meg a magázás zavar.
Az meg már régen szar, ha a tiszteletet csak az mutatja, hogy valaki magázza a másikat. Annak ugyanis semmi köze a tsiztelethez, inkább a modorossághoz van.

@unionista:
Ha megnézed, a legtöbb zenész a jó dalait mind fiatalon írta (30 éves kora előtt).
(Vannak persze kivételek, de kevés.)

A Manci, akiben nincs szilikon, se hyaluron 2013.10.07. 14:39:09

Alföldi értékelései modorosan előadott bullshit-tömegek voltak, álértelmiségi álcába göngyölve. És mindezt próbálta csökönyös magázódással hitelessé tenni. (Oké, biztos ezt a szerepet osztották rá.)

Nem feltétlenül biztos,hogy egy jó nevű ex-színházigazgató image-nek ez a legokosabb megerősítése.

A Tóth lányoknál viszont nagyon átjött Vera spontaneitásán,hogy rajta nincs ott az a folytonos "jónővagyok, kurvára meg kell felelnem ennek" kényszer, ami a húga viselkedésére annyira rányomja a bélyegét.
Akármilyen is Vera kinézetileg, azt gondolom, Vele sokkal jobban el lehet hülyülni, sokkal emberibb és manírmentesebb, mint a testvére, akit teljesen bedarál lassan ez a művilág.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2013.10.07. 14:44:34

@atvitt ertelem: Na, a harmónikással meg a BK sráccal én is úgy vagyok, hogy nem szép tőlük, hogy elveszik a helyet más elöl, holott nekik már megadatott a 15 percnél sokkal több hírnév.

gazell16 2013.10.07. 14:44:50

@Misi56: hat ez az hogy te 56 vagy:) sokkal több a zenei analfabéta
Én nyakamat teszem arra, hogy 90% nem ismerte fel a 25 alattiakbol

Peter_Cs · http://peter-cs.blog.hu/ 2013.10.07. 14:51:13

@Ancilla: Nekem egy kicsit furcsa volt a magázódás, viszont Alföldi Róbert teremtett maga körül a legemberibb, legkulturáltabb légkört a mentorok között. A magyar nyelv - elsősorban angol mintára - elmozdult az általános tegezés irányába, a tegezés-magázás a nyelvi térközszabályozás egyik eszköze, régebben csak azzal tegeződtek össze, akivel elég közeli kapcsolatuk volt, mára a magázódás kezd a hivatalos nyelvhasználatba visszaszorulni.

micsoda? 2013.10.07. 14:52:24

@A Manci: Szivemből szoltál. Kedvelem nagyon Tóth Verát. Lehetne Ő a magyar Adele. Csak nálunk valóban a "jónővagyok, kurvára meg kell felelnem ennek" majmolás müködik. Aki nem ezt valja, az mehet mosogatni valamelyik étterembe, hogy legalább a zene közelébe legyen:)

nordsee 2013.10.07. 14:56:41

@áasdklfjáasn: Külön köszönet, hogy politikai preferenciáimat egy ripacs ripacskodásainak szóvátételéből meg bírtad állapítani. Aszthiszem projekciónak hívják, de pszichológus olvtársak majd kijavítanak.
Ám ugyanitt te ezt írod: "Az meg már régen szar, ha a tiszteletet csak az mutatja, hogy valaki magázza a másikat. Annak ugyanis semmi köze a tsiztelethez, inkább a modorossághoz van."
Ezek szerint vagy nem értetted mit írtam, vagy nem is érdekel, mindkét esetben teljesen felesleges volt válaszolnod a bejegyzésemre.

gazell16 2013.10.07. 14:57:50

@áasdklfjáasn: nem tudom:) szoktam ilyen hülye kapcsolatokat alkotni. Keresztes: rágondoltam. elírtam
díjai: kétszeres EMeRTon-díjas és Artisjus-díjas.
Akikkel együttdolgozott: Kormorán, szörényi, bródy, benkő,tátrai, varga, Omega, Edda.... azért ezek a nevek maguktól beszélnek és mind a minőségi kategória
Neked vicc, szerencsére nem te döntöd el ki jó énekesnő mert akkor sose nyert volna 2szer emertont. és sose énekelt volna a fentiekkel koprodukcióban. Ugyebár. De ne haragudj hogy ezt leirtam neked
@Giuseppe Caldi: a tiszteletet kiérdemelni kell és nem kikövetelni, Ezért van igazad. Hiába ajuldozol magadtól ha az utcán leköpnek, akkor gondolkodnod kell.

Peter_Cs · http://peter-cs.blog.hu/ 2013.10.07. 15:03:43

@Ancilla: Az angolban és a skandináv nyelvekben gyakorlatilag általános a tegeződés, a magázásnak megfelelő formulák szinte csak a hivatalos nyelvhasználatban élnek.

Vermine 2013.10.07. 15:10:27

Tóth Gabi erősen koncentráló arckifejezése totál olyan, mint akinek viszket a pinája a lapostetűtől, de úgy gondolja, nem illendő megvakarnia a kamerák előtt, és most viaskodik benne a tajparaszt panelgádzsi meg a csipkés nagyasszony.

a "férfias" fiúkának meg így tippre 15 év múlva fog leszállni az egyik heréje - a másik valószínűleg soha.
a mackós nagydarab gyerek hangjában van fantázia, ha sikerül kiszabadulnia a nyálpop slájmtengerből és egy rockzenekarnál inaskodik, még lehet belőle normális zenét előadó énekes.

hát a többiekbe meg kár a halford meg a dickinson, de még a metallica is,nem érdemlik meg, h ezek a szájukra vegyék :P

Kertigörény 2013.10.07. 15:12:11

ha valaki elhiszi, hogy ezeket a döntéseket a "mentorok" hozták meg (pl. egy szikora, aki azt a döntést se tudná meghozni, hogy kék, vagy fekete zoknit húzzon) az hülye. Ezeket már a válogató után kezelésbe vette egy nézettségi szakember, stylist, pszichomókus, lincenc szakember, egy teljes gárda (a tudtuk nélkül) akik eldöntötték kik hozhatják be a legnagyobb nézettséget, vagy úgymond kiknek a párharca. Így van lezsírozva az első 3 helyig, a döntőben talán átadják a nézők kezébe a döntést, mert ott már mindegy. (persze mentor erről sose beszélhet, mert minden vagyona ugrana a perrel) szóval az is hülye aki drága sms-t küld majd.

és még most jön a valóvilág, uramsegíts.

avionics 2013.10.07. 15:12:31

mit vitt a hátán Alföldii? mikor már harmadszor csak annyit tudott kinyögni hogy "NA MI VAN?" azt hittem ez csak valami rossz tévedés... a magázódást már nem is mondom... csúcsciki ahogy csinálja

Kertigörény 2013.10.07. 15:13:37

a 3 milliós sms szavazatokkal. LOL

Kertigörény 2013.10.07. 15:14:22

alföldi egy elbaszott friderikusz utánzat lett ezzel a magázódással.

jack o'neill 2013.10.07. 15:15:17

Hát látva az elmúlt két adást, azt kell hogy mondjam, hogy Ég és Föld a tavalyi és az ez évi.
A srácoknál a Csordás Ákos gyerek tovább jutásának örülök, szimpatikus fickó nagyon. Viszont arra kíváncsi lennék, ha a "harmónikátlan Ádám" kiesett volna, akkor mibe jelentkezett volna következőnek? VV6? ÉNBp2? Kezd kicsit "Stone-osodni" a srác...
A lányoknál meg nem tudnék objektív lenni amiatt a Péterffy Lili miatt. Az a csaj olyan eszeveszettül eyecandy, hogy hűb+...
Alföldi tegnap is jó volt, a magázásával meg nem volt semmi gond. Tőle oké volt. De, a társától, a Póktól még mindig ideges leszek.
Tóth Gabitól meg aztán pláne, ő az antinő mintaképe nálam.
Tesójával, Verával nincs bajom, de a csórikámmal a stylist kib@szott rendesen. Ha azon a kék ruhán lett volna egy sárga színű "MÁV Trakció" felirat, akkor azt hittem volna villanymozdony. Iszonyat előnytelen volt ez neki.
Elsőnek meg essen ki a dagadtfőnixmadár.

BotloB 2013.10.07. 15:29:42

@Peter_Cs:

Azért ezzel, ha megengeded, vitatkoznék. Bár a popkultúra egyre szélesebb körökben terjeszti - elsősorban szerintem a televíziós műsorok hatására - a tegeződést, azért az angolszász kultúrában nagyon finom árnyalatai vannak a tiszteletteljes beszédnek és a magyarul "tegezésnek" nevezett beszédstílusnak. Csak ugye náluk sokkal nehezebben jelenik meg, mert a "you" az magázódásban is "you" marad.

@Kertigörény:

Már tegnap is megírtam, hogy ez szerintem édesmindegy, ha a célját - a néző érzelmi kötődésének a kialakítását - eléri, márpedig azt így is eléri. Függetlenül attól, hogy Alföldi, vagy épp Geszti döntött, vagy csak elmondta a döntést, attól még ugyanúgy érzelmileg fogsz valamilyen formában viszonyulni a döntéshez, meg ahhoz is, aki azt elmondta, hiszen az ő nevéhez kapcsolod.

g_noone_1568 (törölt) 2013.10.07. 15:34:28

én csak a sixx cikkei miatt nézem ezt a fost.

Ancilla 2013.10.07. 15:39:17

@Peter_Cs: Én sajnálom, hogy a magyar nyelv elmozdult a tegeződés irányába, mert ezzel megint egy újabb nemzeti sajátosságot dobtunk el. Ráadásul nagyon antidemokratikusan alkalmazzák, s engem ez zavar főként. Mert pl. egy huszonéves bolti eladó lányt csuklás nélkül letegez ugyanaz az ember, aki a huszonéves orvosnőt viszont nem (meri). Vajon miért?

Azzal, hogy Alföldi teremtette a legemberibb, legkulturáltabb légkört, abszolút egyetértek.

@avionics: Szerintem is Alföldi vitte a hátán a műsort.Azért azon az egy mondaton kívül, hogy "na mi van", azért sokkal többet mondott. Jobban kellett volna figyelni.

unionista (törölt) 2013.10.07. 15:43:55

@áasdklfjáasn:
nem is azt mondom, hogy nem lehet fiatal alkotóművészeknek tehetségkutató. hanem csak azt, hogy kevesebb fordulóval. mert nem nagyon van olyan szerző, aki fiatalon egy tucat különböző szuper nótát írt és közben előadó is.

lehetne olyan, hogy mindenki hozzon 1 dalt. aztán ezeket ismerje meg az ország. válasszunk ki mondjuk 6 előadót. és ők mondjuk 2 hetente adott témákban adnak elő nótákat. nyilván mindegyik írt már a dalt a szerelemről. az első körben lenne 6 előadó, aki szerelmes dalokat ad elő. a nép egyet kiejt. két hét múlva másik téma. végül a két legjobb előadja a szuper szerzeményét. és megválasztjuk az év fiatal zenei alkotóművészét.

de ilyet nem csinál az rtl klub. ehhez kisebb csatorna kell. mondjuk viasat. és nem lehet 12 műsor. mert nincs annyi szuper szerző és pláne nincs annyi szuper dal.

Peter_Cs · http://peter-cs.blog.hu/ 2013.10.07. 15:49:36

@BotloB: Természetesen megvan az angolban is a mr, mrs, ms, sir, madam, teljes, vagy csak utónéven való megszólításokkal ez a nyelvi eszköz, tudok róla.

2013.10.07. 15:51:18

ez eckert az roma, csak nem látszik rajta valamiért, okosba megcsinálja magát

az a Manó meg messze a legjobb énekes volt, de hát ha helyette inkább ilyen férfias srácokat tesznek be..

áasdklfjáasn 2013.10.07. 15:52:25

@Peter_Cs:
Szeretnék eloszlatni egy igen elterjedt tévhitet.
A (modern) angol nyelvben egyáltalán nincs tegezés, kiveszett (a thou, thee, thy, thine alakok).
Csak magázás van.
A you ugyanis eredetileg azt jelenti: ti, valamint azt: ön, önök. Azt nem, hogy te - szóval ez a magázós alak vette át az eredeti "te" (thou) alak helyét.

Amiben csak tegezés van, az a svéd.

@nordsee:
Szerintem kicsit ki kéne törnöd a funkcionális analfabetizmusból.
És igen, az Alföldiről szóló beírásodon és a minősítéseken egyértelműen látszik, hogy szélsőjobbos vagy.

@gazell16:
Na igen, főleg az Edda, az nagyon minőségi kategória...
Nem lehet, hogy arról van szó, hogy zenész volt a férje, és rá tekintettel benyomták ide-oda?
Az Emerton díj meg inkább a vicc kategória.
Keresztes közepes hangú énekes, aki mindig jól helyezkedett. Hangban viszont mondjuk egy Czerovszky Heninek a nyomába sem léphet.

@Vermine:
Hú, öcsém, de megmondtad.
Mehetsz öblíteni.

áasdklfjáasn 2013.10.07. 15:59:42

@unionista:
Tényleg nem nagyon van ilyen.
Nem léteztek olyan zenekarok, hogy Black Sabbath, AC/DC, Deep Purple, Iron Maiden, Beatles, Rolling Stones, vagy a magyaroknál - és más műfajt tekintve - mondjuk Európa Kiadó, URH, Kontroll Csoport, Neurotic.
Amikor a legjobb dalaikat írták, egyikük sem volt még 30 éves (a zeneszerzőknek, mert Müller Péter szövegíró már volt 32 is a Kontroll vége felé, de pl. Menyhárt Jenő 23 éves volt, amikor megalkotta azt, amiért a mai napig járnak az emberek Európa Kiadó-koncertekre, és 21, amikor megírta az URH szinte összes számát).
Vagy kicsit régebbre visszamenve Mozart, Beethoven, Bach...

Szóval valóban nem sok ilyen van, nyilván.

Peter_Cs · http://peter-cs.blog.hu/ 2013.10.07. 16:02:41

@áasdklfjáasn: Nyelvtörténetileg valóban általános magázás, viszont funkcionálisan általános tegeződéssé vált, az eredeti tegezőformulák mára csak egy-két peremnyelvjárásban élnek.

gazell16 2013.10.07. 16:03:00

@áasdklfjáasn:
Nem, nem lehet
És igen főleg az Edda az. ÉN még emlékszem arra az időre amikor az EDDA hihetetlen albumokat tett le az asztalra.
Ha 1/100 annyit legitározol életedben mint ez itt akkor kritizálhtasz esetlegesen, addig max üres vélemény.
www.youtube.com/watch?v=pT1qb8RcQyY
Attól mert nem szereted elismerhetnéd, ha intelligens ember vagy.
Pl: sose szerettem a Beatlest megis elismerem. Pedig zeneileg kimondottam kevés amit csinaltak az elején.
Attol mert idevagsz egy kimondhatatlan nevu jo enekesnot nem vagy muveltebb, 22ot googlezok en is ket perc alatt

gazell16 2013.10.07. 16:05:29

@áasdklfjáasn:
Nagyon sok olyan van. De egyertelmu hpgy a nagy muvek 30 ev elott alakulnak ki hisz egy jo zenesz 20 evesen mar alkot, es tele van lendulettel stb. Mire 30 lkesz kiirja magabol a tuzet , ellenben tomkelegevel vannak oylanok akikbol sose fogy ki a lendulet es egyre jobb lesz idovel, vagy stabil
Mutatok egyet: UDO: i give as good as i get
Mutatok kettot: santana
Meg irhatok 67 milliot

Peter_Cs · http://peter-cs.blog.hu/ 2013.10.07. 16:08:11

@gazell16: Ebbe a csoportba tartozik többek között az egyik legnagyobb kedvencem, a King Crimson is.

gazell16 2013.10.07. 16:09:04

Edda: 40 év, 31 nagyalbum: tényleg semmiség. LEgyintek, a butasággal nincs mit kezdeni

A Manci, akiben nincs szilikon, se hyaluron 2013.10.07. 16:11:15

@micsoda?: nem. szerintem ez világjelenség. meg ugye az van,hogy a jónők azt hiszik, pusztán a megjelenésük már elég, nem kell még jófejnek és normálisnak is lenniük. megengedhetik maguknak az idegesítő faszságaikat(pl. TG folytonos sírós picsogása) és az van, hogy ez általában tényleg elég is a férfiak többségének.

a kevéssé attraktív csajok meg a stílusukkal, eszükkel, humorukkal próbálnak kompenzálni. sajnos inkább kevesebb sikerrel.

így van ez a zene világában is, és bárhol máshol is.
de hát ilyen az a k. evolúció, meg azok a rohadt hormonok.:)

@greeeny: okos. nem lehet eldönteni, benyalás volt, vagy fricska..

nordsee 2013.10.07. 16:19:06

@áasdklfjáasn: Muhaha, hogy törhetnék ki, azt sem tudom mi az.
"Szélsőjobbos vagy" <–>"a minősítéseken látszik" ez is nagyon jó. Érzed azért a lábonlövést-e? Elvtársam, mond, akarsz-e lenni? Csóórikám…
Egyébként, melyik fasisztoid "minősítés" bántotta meg törékeny liberális lelkedet? A ripacs vagy a modoros?

unionista (törölt) 2013.10.07. 16:19:31

@áasdklfjáasn:
magyarországon valószínűleg nincs annyi a szupertehetséges szerző-előadó, mint ahány világsztár az elmúlt évtizedekben különféle műfajokban született.

mondj már 12 olyan jelenkori ismeretlen fiatal magyar pop-rock zenészt, akinek van 12 egymástól lényegesen különböző dallamú és témájú nótája. nincs olyan kereskedelmi csatorna, ami ezért hajlandó néhány milliárd forintot kockáztatni. az x-faktorban a zenekarok szerepeltetése is bukás lesz.

de mondjuk 6 fordulót lehetne ebből csinálni úgy, hogy kéthetente vannak a műsorok. azért, hogy egy negyedéven át lehessen erről beszélni. de nem fogod ezt megérteni. mindegy.

Vermine 2013.10.07. 16:21:12

@áasdklfjáasn: az angol tegezés/magázás stimmel nyelvtörténetileg, de a you mára már átcsúszott általános tegezésbe. ha magáznak, Mr./Mrs./Ms. megszólítással operálnak. tegezésnél váltanak first name terms-re.

a magyar nyelvben isn csak a XVI. századtól van magázódás. előtte tekegyelmed és társai volt az illendő megnevezés.

ja, amúgy jólesett kiadni magamból. a termésemet pedig benevezem a műsorba, sztm fel se tűnne senkinek a többi között :P

áasdklfjáasn 2013.10.07. 16:26:06

@gazell16:
Igen, az Eddának volt 2 jó lemeze is. 1980-82-ben.
Azóta nulla.
Egyébként mellélőttél, gitározom, ha annyira jó nem is, mint Alapi, de azért még az 1/10-ed részét is le tudom, nem az 1/100-adot. Sőt, ismerem a jazz-zenekarát is, meg a Toto-emlékzenekart is, amiben játszik.
De ettől még az Edda számai szarok, ahogy Pataky szövegei is, ráadásul Keresztesről volt szó, akinek egyikhez sincs semmi köze.
És abban, hogy 40 év alatt kiadtak 31 albumot, amiből 29 hallgathatatlan szar, vajon mi az érdem?

Igazad van, a butasággal tényleg nincs mit kezdeni.
És te láthatóan nagyon buta vagy.

Ha gondolod, "idevágok" még néhány énekesnőt, csak én ezeket hallottam is élőben, nem a guglival kerestem ki. Tudom, neked ez elképzelhetetlen.
Mondjuk az, hogy Czerovszky nevét nem is ismered, téged minősít. És nem pozitívan.

Santana is messze van fiatalkori önmagától. Az új dalai sima popslágerek.

ÉS kezdd el írni a 67 milliót, mert eddig kettőből nulla.

áasdklfjáasn 2013.10.07. 16:28:47

@Vermine:
@Peter_Cs:
Ezek jól hangzanak, csak sajnos, nem igazak. Az angolban nincs tegezés, a magázásnak vannak formálisabb és lazább változatai.
De az attól még magázás.

áasdklfjáasn 2013.10.07. 16:30:31

@nordsee:
Csóri az elvtársad, igen. A Sándor.
Nincs itt semmi lábonlövés, az ugyanis nem az, hogy egy megnyilvánulásai alapján szélsőjobbost szélsőjobbosnak nevezünk.
Minden Alföldival kapcsolatos megnyilvánulásodból ez süt.

gazell16 2013.10.07. 16:36:29

@Peter_Cs: Tényleg azok is mekkorát fejldőtek...
És eszembe jut a Death, aki megtanultak zenélni 30 éves korukra és olyan albumot rittyentettek ami szerintem zseniális: Symbolic. Mintha kicsereltek volna oket

gazell16 2013.10.07. 16:42:36

Nem kezdem el a tili tolit. örülök hogy megsimerhettem anonymus "gitármester". És bocsánat, hogy nem ismerünk se téged se a műveidet, de tényleg jo megmondoember vagy:31/29 szar:)
Tudod mit, csináld meg a maradék 2ből az egyiket es letérdelek.
addig kusti nyeeeee

gazell16 2013.10.07. 16:54:18

Megnéztem ki ez: Soho party. Gratulálok
Ez jobb Kresztesnél? Menj orvoshoz... nem hallasz tisztán.Ez nem ugyanaz a liga mint Keresztes

Jól énekel aránylag.... de cantozik, és affektál.

De most komolyan többiek: 1 vagy 2 ?( csak énekelési szempont)

1: voice.hu/hirek/116734_czerovszky_henriett__there_must_be_an_angel.html
2:www.youtube.com/watch?v=uT_zS3rq3Cw

retrodj · http://retrodj.blog.hu/ 2013.10.07. 17:20:06

A csapatok úgy ahogy vannak túróra nem érdekesek. De mégis miért van az, hogy minden csoportról hírlik, hogy össze lettek válogatva? A csajoknak kell a dögös, a visszafogott és a szürke kisegér - aki az első körökben kiesik?! (Az Aniston "hason-más", tuti az első körökben hasal kifelé).
Annyira megrendezett, hogy tényleg kiszámítható volt ki mikor esik ki és ki jut be a főtáblára! Annyira tudtam, hogy a TV-nek háttal ülve soroltam a páromnak és gyerekeinek, hogy: Ő igen,Ő nem... és egyszer sem lőttem bakot!
Siralmas, hogy még ehhez sem értenek a kreatív stábban, hogy a nézőt kicsit megkeverjék...

retrodj · http://retrodj.blog.hu/ 2013.10.07. 18:06:49

@gazell16:
Keresztes Ildit akarod hallani? Ajánlom az UFO zenekar első lemezét: Szerelemdoktor, Katonadolog... stb

A 90-es években teljesen bevett szokás volt a szép tátogó énekesnők alkalmazása. A háttérben pedig a valóban énekelni tudók hangját vették meg. Keresztes Ildi mellett Kozma Orsi is így lett ismert. (Ha őket keresitek, akkor az említett UFO együttes albumai után ajánlom a 4F Club együttesét is)

áasdklfjáasn 2013.10.07. 18:15:38

@gazell16:
Azt nem lehetne, hogy előbb letérdelsz elém, aztán megcsinálom a 2-ből az egyiket? :-)P

Egyébként azt a 2-t még Slamó meg Barta Alfonz írta, nem Alapi.

Ezt a kusti nyeee-t meg anyádnak szoktad mondani, ha ostorral sem indul?

A Soho Party nem tudom, hogy jön ide.
A cantozik az milyen szakkifejezés? Zenében eddig ismeretlen volt.
És Czerovszky Heni bizony ezerszer jobb Keresztesnél.
De ezt csak akkor tudnád felfogni, ha nem jeltolmáccsal hallgatnál zenét.

kis.herceg 2013.10.07. 18:27:12

nekem a Csordás ott lett kurva unszimpatikus amikor - ha jól láttam - a háta mögött kiröhögte azzal a másik hülyegyerekkel Manót, hogy ez kiabálás. kicsit el van szállva az ember, elég korán.

áasdklfjáasn 2013.10.07. 18:34:30

@gazell16:
Ja, igen, hogy olyat is láss, ahol ő is kiereszti a hangját:

www.youtube.com/watch?v=Ppt8YvQ-oWM

Hallani úgysem hallod, szóval a jeltolmács majd lefordítja neked.

frogie33 2013.10.07. 18:35:25

Teljesen magától értetődő, hogy az Index álláspontja szerint Alföldi menti meg a sót.

sixx · http://comment.blog.hu 2013.10.07. 18:45:03

@frogie33: na akkor ne csak a szad jarjon, hanem fejtsd is ki. Hajra.

fran7 2013.10.07. 18:52:07

@frogie33: Nyilván Alföldi az az ember, aki miatt a sznobok hajlandók nézni az X-faktort vagy legalább nem tagadják le. S ez az rtl-nél nagyon jó pont. Mert nem elég, hogy a gyerekek az oviban Schodeinde Dorkásat játszanak, hanem ha a magasan kvalifikáltak is megveregetik az rtl-es potentátok várát, az a valami. Miközben Alföldi az Rtl embere, akire nem kell rászólni fülesen, hogy kit válasszon, hiszen ők már szavak nélkül értik egymást. Aki végig csinált több év reggeli műsort egy kereskedelmi tévénél az pontosan ismeri az elvárásokat, még mielőtt azt kimondanák.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2013.10.07. 19:32:44

@sixx: megnyugtatott, hogy nem (csak?) az én készülékemben van a hiba, hogy ByeAlexUncsitesójaMarcell (BAUM) rendelkezik egy olyan flegma arckifejezéssel, ami szerintem a tibeti szerzetesekből is kihozná az Uruk-Hai harcost.

A fiú továbbjutókkal rajta kívül elégedett vagyok és őszintén meglepett, hogy a Kicsi Embert Nagy Hanggal (Manó) elküldték. Láttam, hogy ekézték itt többen a kinézete miatt, de szerintem az pont tök mindegy. Ebben az országban ha Zámbó Jimmy sikeres tudott lenni - akiről azért szerintem még a rajongói is elismerik, hogy nem a szépségéért szeretik -, akkor ennek a srácnak is helye lett volna. Ha meg nagyon gonosz akarok lenni, akkor azt is hozzátűzöm, hogy "mi a túró van, nem kellettek az RTL-nek az erdélyi szavazatok?"
Abban azért bízom, hogy amikor Tóth Gabi elküldte a srácot, aki a Parkinson kór kezdeti tüneteit mutatta, nem várta a kapuban Vera. Ha meg igen, akkor legalább Kovi ott volt.

Amúgy nekem Tóth Gabi kellemes csalódás eddig, akkor végképp a szívembe zártam, amikor a selejtezőn lezavarta a színpadról a rágógumis, amerikás hülyegyereket.

A csajszik közül akit szívesen hallgattam volna még, az bejutott, akit nagyon nem, azt elküldték. Az első, hagyományteremtő Szocsii Jenifer Aniston Hasonmásverseny hetedik helyezettjének továbbjuttatását nem bocsátom meg Alföldi úrnak. Szegény lányka egyszerűen ijesztő, hogy milyen arckifejezésekkel énekel, mindig azt hiszem, hogy éppen akkor kap egy rohamot, aminek a végén nem csak magában, de az összes jelenlévőben kárt tesz.

A Tyne folyó déli partja 2013.10.07. 19:59:23

@Artie: én is mindig ezeket várom, de valahogy senki nem. vagy azt nem adják le...

A Tyne folyó déli partja 2013.10.07. 20:04:27

@GrenAbla: persze, te véletlenül odakerültél, mert beszart a dvd. s kénytelen voltál. mert mást ugye nem lehet csinálni, se más tévécsatorna nincs, könyvről, stb. meg még csak nem is hallottál....minek jössz ide kiírni?

A Tyne folyó déli partja 2013.10.07. 20:10:57

@GrenAbla: szerintem ezt tőlük kérdezd. én még egyelőre ezt a kiválasztósdit nem láttam, neten szoktam megnézni utólag, de az elsőnél már nekem is feltűnt, hogy mindegyik úgy csinál, mintha az élete függne tőle. röhej.

mémyeti 2013.10.07. 20:15:30

@Sam. Joe:
"Amúgy nekem Tóth Gabi kellemes csalódás eddig, akkor végképp a szívembe zártam, amikor a selejtezőn lezavarta a színpadról a rágógumis, amerikás hülyegyereket."

Te komolyan ott tartasz hogy mindent elhiszel, apuci ez egy előre legyakorolt, megrendezett jelenet volt, bizony ám, tudod így születnek a legendák, a hősök, a csodálat tárgyai ... és azt sem gondolhatod komolyan, hogy egy kertv bármit is a véletlenre meg a együgyű szavazókra bíz :D, de nem ám, ez gyerekek egy totális átbszás, de így kell nekünk, megérdemeljük, mert vevők vagyunk rá :)

frogie33 2013.10.07. 20:15:32

@sixx: Rövid leszek: Mindkettő ugyanarról a tőről fakad. Egyazon "erkölcsiséggel" ugyanazt az üzenetet hordozzák.

Azt Rád bízom, hogy kitaláld: ez nekem tetszik-e vagy sem.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2013.10.07. 20:27:07

@mémyeti: Drága kicsi fiam, mémyeti! 8-) (Ha már így apukádnak fogadtál.)

Te komolyan ott tartasz, hogy elhiszed, hogy ilyen prosztó turhókat, mint az a tag is, idomítani kell és nem jelentkeznek maguktól? Ha az az ember színészkedett, akkor Oszit neki izibe, a legjobb mellékszereplő kategóriában! Arról a jelenetről én bizony simán elhiszem, hogy tök valódi. A többiről meg annyit, hogy olvasd el ugyanabban a hozzászólásban amit idéztél azt, amit írtam a Kicsi Emberről Nagy Hanggal!

Apád

Ancilla 2013.10.07. 20:28:42

@frogie33:" Teljesen magától értetődő, hogy az Index álláspontja szerint Alföldi menti meg a sót."
@fran7: "Nyilván Alföldi az az ember, aki miatt a sznobok hajlandók nézni az X-faktort."

Ezekre a magam részéről a következőt válaszolnám:

Nem vagyok az Index újságírója, mégis azt gondolom, sokat emel a műsor színvonalán, hogy ott van Alföldi Róbert.

Nem vagyok sznob (eddig is néztem az x-faktort), de számomra is vonzóbbá teszi a műsort, hogy az egyik mentor Alföldi.

Nem vagyok semmilyen pártnak a szimpatizánsa, mégis kedvelem Alföldi Róbertet.

(Egyébként tavaly ugyanígy kedveltem Malek Miklóst.)

Ancilla 2013.10.07. 20:35:18

@mémyeti: Te talán egy belső munkatárs (vagy egy ilyennek ismerőse) vagy, hogy ennyire biztosan tudod, mi volt előre megrendezett jelenet? (Komolyan kérdezem.)

Mert ha nem, akkor a másik véleménynek épp olyan létjogosultsága van, mint a tiédnek, nem kellene ilyen vehemensen lesöpörni. (Egyébként én is spontánnak éreztem a rágógumis jelenetet.)

A Tyne folyó déli partja 2013.10.07. 20:39:59

@xlngx: igen, én is így vagyok vele, hogy innen már nem szórakoztató, arra megy rá, hogy gyakorlatilag termékek legyenek belőlük, a válogatókon meg tök jól szórakoztam a beszólásokon, stb.

könyvjelző 2013.10.07. 20:40:15

@frogie33: én még mindig nem értem. kifejtenéd?

sweeney todd 2013.10.07. 20:45:04

@gazell16: ez egyáltalán nincs így, sőt később érik be, de ez nem jelenti azt, hogy ne alkothatna minőségit 30 alatt is, de nincs olyan, hogy 30 után kiég. az igazi zsenik középkorúként is alkottak maradandót. sőt...

Ancilla 2013.10.07. 20:47:56

@frogie33: "Mindkettő ugyanarról a tőről fakad. Egyazon "erkölcsiséggel" ugyanazt az üzenetet hordozzák."

Ennek kifejtése engem is érdekelne:
- Milyen tőről?
- Milyen erkölcsiséggel?
- Milyen üzenetet?

Patreides · patreides.blog.hu 2013.10.07. 20:49:04

"ezért nézett rá üveges szemekkel az egyik kieső Olajos Eszter"

Nem ezért. Ő mindig, minden helyzetben így nézett.

A Tyne folyó déli partja 2013.10.07. 21:24:11

a magázás tegezéshez: ez a magázás akkor lenne nekem hiteles, jobb, ha már az elejétől kezdve ezt csinálák volna. na de a válogatón mindenki mindenkit tegezett, akkor utána már magázódni erőltetett.

SarahConnor 2013.10.07. 21:32:59

A magázás kicsit ühm, érdekesen hatott, nem vagyok ellene, de érdekes, maradjunk ennyiben.
Az viszont elolvasztotta a pici szívem, hogy Alföldi milyen úriember volt a csajokkal.

Bogyó 2 2013.10.07. 21:38:10

@Andie: Én is veled értek egyet. Pedig én is bosszantónak tartom az általános tegeződést, de nem ez az a helyszín ahol meg kell mutatni, hogy szembe megyünk a trenddel. Itt kifejezetten modoros, sznob, felsőbbrendűségi tudattal átitatott, művészieskedő benyomást kelt. Semmi bajom nem volt Alföldivel, de a mentorházban iszonyatosan idétlen volt a nemcsak a csodálkozástól eltátott szájával, a szótlan csenddel amikor bejöttek, aztán a namivanokkal, a barátságos, de mégis lekezelő kiküldéseivel. A döntésközlésnél is belesüppedt a fotelbe, hogy anemet kapóknak esélyük se legyen kezet fogni, ölelkezni. Geszti vagy Szikora ezt sokkal, de sokkal természetesebben és emberibben csinálta. Itt ugyanis semmi szükség nem volt a keménységre, éppen elég a Nem.

Bogyó 2 2013.10.07. 21:50:41

@Ancilla: Nézze, ha már modoroskodva magázódunk, ami ugye a netező párbeszédek 99%-ra nem igaz, ezért kivételes és életszerűtlen. Alföldi, itt természetellenesen viselkedett, s mind az éneklés előtti, mind a kirúgás utáni helyzetekben kevésbé volt emberi. Nem is feltétlen a magázódással. Félreértés ne essék, nem volt durva sem, belefért ennyi, de Szikora vagy Geszti sokkal életszerűbben, az adott helyzetnek megfelelőbben, emberibben viselkedett. Alföldinek fontosabb volt a maga tartása, mint a lányokkal való maximális törődés. Törődött velük, de olyan helyen húzta meg a határt, ahol még nem kellett volna.

Bogyó 2 2013.10.07. 22:22:29

@áasdklfjáasn: Szerintem meg ha vagy tegeződés vagy magázódás nincs, akkor meg teljesen felesleges vitázni rajta, hogy a megmaradt az tegeződés vagy magázódás. Ugyanis a fogalmak lényegét a másiktól való megkülönböztetés adja. Nyelvtörténetileg lehet ilyen okosakat mondani, hogy nincs tegeződés az angolban, de nem így kell megközelíteni. Akkor ezek szerint két óvodás homokozás közben magázódik, s egy anya is magázza a gyerekét? Ez azért agyrém, mert a magázódás fogalmi eleme a távolságtartás, az intimitás, az igazi közelség hiánya. A tegeződés léte nélkül értelmét veszti az egész, s már nem fordíthatjuk olyasféle magázódásnak, mint amit a magyar ért ezalatt. Az emberek inkább azt vallják, hogy nincs magázódás az angolban, mert sokkal nehezebb elképzelni egy olyan világot, ahol mindenki magázódik, mint ahol mindenki tegeződik. A magázódás egy magasabb rendű nyelvi eszköz, éppen ezért nem létezhet a tegeződés nélkül.

Bogyó 2 2013.10.07. 22:29:56

@Ancilla: Én is várok sok jó dolgot Alfölditől, kifejezetten tetszett a válogatók alatt. De a mentorházas szereplését én az idétlen és esetlen jelzővel tudom illetni.
Mellesleg a finomabb etikett szerint a "Maga" kifejezés se túl udvarias, ebben a helyzetben kifejezetten modoros volt. Udvarias az Ön és Önök kifejezések használata lett volna. De annk nincs ilyen "ántivilágot" és "kérlek alássan" féle stílust idéző íze.
Alföldi kicsit sznob, nincs ezzel nagy baj, megengedheti magának, de mi is megengedhetjük, hogy ez ne feltétlen váljék kedvünkre. Ettől még én nem bánom, hogy ott van, csak nem pontozom piros ponttal minden megnyilvánulását.

Ancilla 2013.10.07. 22:53:16

@Bogyó 2: Érdekes, hogy mennyire másként látjuk Alföldinek a mentoráltjaihoz való viszonyát. Én kifejezetten kedvesnek, emberségesnek láttam, aki biztatja őket a tekintetével, miközben hallgatja őket. Viszont érzelmileg nem akar nagyon közel kerülni hozzájuk - egyébként is zárkózott, magányos ember -. Talán ez is oka a magázódásnak, s talán az is, hogy ő ezt a helyzetet tanár-diák viszonyként fogja föl, melyben nálunk azért nem nagyon jellemző a tegeződés (csupán nagyjából azonos korúak között a felsőoktatásban). Persze nem tudok az ő fejével gondolkodni, ezek csak föltételezések. De az egész metakommunikációja számomra azt sugallja, hogy beleéli magát a lányok helyzetébe, érzelmi állapotába, szerintem nagyon is empatikus.

A magázódást azért érezzük modorosnak, mert ma már ez annyira nem szokás a kereskedelmi televíziókban. S ha meggondoljuk, hogy 100 évvel ezelőtt az arisztokrata családokban a testvérek is magázták egymást (Andrássy Katinka írta önéletrajzi regényében), vagy gyakran a férj és a feleség is magázódott (pl. Móricz Zsigmond és felesége), akkor elég nagy utat tettünk meg a mai állapotokig.

Ancilla 2013.10.07. 22:59:25

@Bogyó 2: Az Ön, Önök megszólítás rideg és távolságtartó. A Maga sokkal közvetlenebb, és egyáltalán nem udvariatlan.

Hamann22 2013.10.07. 23:09:24

@Ancilla: "Talán ez is oka a magázódásnak, s talán az is, hogy ő ezt a helyzetet tanár-diák viszonyként fogja föl"

Igazából pont ez a helyzet szerintem. A Színművészetin a diákok a tanárokkal magázódnak és fordítva, nagyon vicces volt például amikor egy vizsgarendezése után behívták a színészeket/egyetemistákat a Reggelibe és a riporter megkérdezte őket, hogy na milyen volt a "Robival" dolgozni, mire ők elkezdtek Róbert tanár urazni :)

Chuck Νorris 2013.10.07. 23:33:12

Asszem Csonka Bandi is 30+ volt mikor elénekeltre az ország bulihimnuszát

zsuzzzs 2013.10.08. 01:18:38

@Ancilla: Olvastam erről egyszer egy esszét: az emberek egy része udvariasnak találja az "ön"-t, és udvariatlannak, kissé alpárinak a "magá"-t (például és is), a másik része, akárcsak te, ridegnek az "Ön"-t, és közvetlennek, kedvesebbnek a "maga" megszólítást... egyike a leggyakoribb félreértéseknek...

@ Bogyó 2: Teljesen egyetértek veled. Én nagyon kedvelem Alföldit, és a válogatások során rengeteget emelt a műsor színvonalán, de eddig ez a szereplése volt a mélypont.
Én is modorosnak éreztem a magázódást (előttem is leírták, de tegeződésről váltott magázódásra, sőt, korábban volt, hogy egy jelenetben hol tegezett, hol magázott valakit, mintha maga sem tudná eldönteni...)

Ha tiszteletadás, udvariasság okán magázódik, akkor miért "namivan"-ozik, "betojtál"-ozgat, miért nem próbálja kicsit enyhíteni a zavarukat az előadás előtti izgulásban, vagy a rossz hír közlése kapcsán... Rendben van, hogy nem ölelget akárkit, de ennél azért szélesebb a skála...
Értem, hogy sokszor motiválóbb, ha bizonyítani akarunk valakinek, (mindenki belegondolhat, melyik tárgyból tanult többet a suliban, a cuki tanárnéninek, vagy a véreskezű diktátornak, aki egyből bevágta a karót) ezért valószínűleg tudatosan építi ezt a fajta "szigorú, tekintélyelvű, de azért emberi, szerethető tanár"-imidzset, akitől kicsit tartunk is, de majd egy-egy megható pillanatban közelebb engedi magához az embereket.
Az elvet értem, de a kivitelezés szerintem is elég rosszul sikerült. Szurkolok, hogy a továbbiakban visszataláljon ahhoz az önmagához, akit a válogatón is láthattunk, akinek nem volt szüksége a magázódásra, otrombaságra, vagy a stresszinterjúk kommunikációs eszközeire a tisztelet kivívásához...
És remélem, egyik lányt sem veszi rá, hogy élő adásban ledobja a ruháját! :D

áasdklfjáasn 2013.10.08. 01:49:19

@Peter_Cs:
A Rozsdaszín bombázók inkább volt vicc, mint komolyan vehető zenekar. Már a maga korában is a szupergagyi kategóriába sorolták. Valahol a nyálas szar és a cukrozott takony között.

@Bogyó 2:
Nem igazán, mivel azért a történelmi gyökerek megvannak, úgy 150 évvel ezelőtt kopott csak ki, de az annál korábbi regényekben, Bibliában stb. azért rendesen szerepel, szóval nem arról szól, hogy nyoma sincs.

A svédeknél meg a király vagy 50 éve eltörölte a magázást egy rendelettel.

És bizony, az angolknál két óvodás homokozás közben magázódik, s egy anya is magázza a gyerekét.
Az angolok már csak ilyen udvarias népek.

De ennél még szebbek a japánok, akik tulajdonképpen még a vécépapírt is magázzák, és minden használati tárgyat, az emberekről nem is beszélve, csak vannak a magázásnak (udvariasságnak) külöböző fokozatai, a leggyengébb o- előtagtól a gyerekeknek kijáró csanon át a felnőtteknek járó szan és még udvariasabb szama utótagig.

ÉS nagyon tévedsz, a magázódás nem a távolságtartásról, hanem a tiszteletről szól. 80 évvel ezelőtt még a férj és feleség is magázta egymást. Biztos dugni is csak levélben szoktak, nem? Mert hát távolságtartás volt.
Vidéken még 30 évvel ezelőtt is szinten mindenki magázta a szüleit, és nem a távolságtartás miatt.
Van némi különbség a jöjjön ide, édesanyám, meg a gyere ide, muter között, még ha te nem érzed is. És nem a távolságtartás miatt.

Hogy az emberek mit vallanak, az meg csak az emberek műveletlenségéről (hogy ne mondjam: butaságáról) szól.

"sokkal nehezebb elképzelni egy olyan világot, ahol mindenki magázódik, mint ahol mindenki tegeződik"
Már miért lenne? Lásd a fent említett Japánt.
Az, hogy NEKED nehezebb, már más kérdés. Gyűjtsél képzelőerő-bónuszokat.

"A magázódás egy magasabb rendű nyelvi eszköz, éppen ezért nem létezhet a tegeződés nélkül."
Ezt a baromságot honnan szedted? Merthogy alapja semmi nincs.

"Udvarias az Ön és Önök kifejezések használata lett volna. De annk nincs ilyen "ántivilágot" és "kérlek alássan" féle stílust idéző íze."
Bocs, de pont az önözésnek van ilyen íze, a magázásnak nincs.
Kicsit még gyúrjál stílusgyakorlatokból.

@Hamann22:
Egyébként a műszaki egyetemeken-főiskolákon is magázódás van tanár-diák viszonylatban. Legalábbis amikor én tanultam, még az volt.

Ancilla 2013.10.08. 11:16:25

@zsuzzzs: Ez nagy mértékben függ a helyi nyelvszokástól is, hogy milyennek érezzük a "maga", illetve az "ön" megszólítást. Azon a vidéken, ahol én élek, nagyon kedvesen mondják azt, hogy a "maga". Volt egy nagyon-nagyon kedves és nagyon tiszteletre méltó tanárom, aki a lány hallgatóinak "kezét csókolom"-ot köszönt (egyébként Alföldi is így köszönt), és a "maga" megszólítást használta. Talán ezért nem érzem Alföldi Róbert megszólításában azt, hogy udvariatlan lenne. A két világháború között készült filmekben is ez az általánosan használt megszólítási forma férfi és nő között, ami arra utal, hogy polgári körökben ez volt a szokás. Hogy csak a híressé vált Karinthy Frigyes-mondatra utaljak: "A maga gyereke és az én gyerekem veri a mi gyerekünket" - mondta a feleségének, akivel ún. mozaikcsaládot alkottak.

S hozzátenném még az Alföldi Róbert védelmében, hogy ő felállt, amikor a kis hölgyek a szobába léptek - ez is egy kedves gesztus, ami már kezd kiveszni az illemszabályok közül.

@áasdklfjáasn: Abszolút egyetértek!

gazell16 2013.10.08. 11:39:06

@áasdklfjáasn:
Térdelés? Minősítetted magad te látens. Amőba szokás támadásra nem védekezni hanem a másik anyját szidni.
Mellékesen meg egy seggdugasz fataró vagy.
Alulművelt.

gazell16 2013.10.08. 11:41:51

@sweeney todd: Szia Sweeney
De hát egyről beszélünk.SZtem se égnek ki mind, amit állítottak elöttem én erre reagáltam hogy az idő, mint fogalom miatt valóban sokan korán teszenk le nagy műveket az azstalra, de nagyon sokan 30 ra érnek be. Én pont cáfoltam a 30 fölötti nullaságot amit állítottak:)

Ancilla 2013.10.08. 13:28:15

Összegzés: Elolvasva a kommenteket és korábbi tapasztalataimat is figyelembe véve az alábbiakat állapítottam meg:

Alföldi Róbert ebben az országban nem tud olyat tenni, amibe bele ne kötnének.
Ha modern, formabontó (lásd István, a király és más darabok), az a baj.
Ha követi a konzervatív polgári ízlést (lásd magázódás), az a baj.
Ha vagány, az a baj.
Ha úriember, az a baj.
Ha lazán fogalmaz, az a baj.
Ha nem szól semmit, az a baj.

És még egy pár bűne:
Ha fotelben ül, az a baj.
Ha a csodálkozástól tátott szájjal hallgatja őket, az a baj.
Ha nem öleli meg a kiesőket, az a baj.

Miért nem kötött bele senki abba, hogy Szikora Róbertnek X évesen olyan a haja, mintha most bújt volna ki az ágyból?

Vagy abba (a blog szerzőjén kívül), hogy Tóth Gabi úgy volt felöltözve, hogy a szerencsétlen ifjaknak nem lehetett könnyű tisztán énekelni?

kis.herceg 2013.10.08. 15:03:20

Manóval nekem az a bajom, hogy ő már egyszer volt élő showban a román X-ben, tehát meg volt a lehetősége, ami láthatólag nem jött össze, most miért jött volna?

retrodj · http://retrodj.blog.hu/ 2013.10.09. 10:36:04

@Peter_Cs:
Pont, hogy nem kétkedtem K.I-ban - csak egyáltalán nem volt elismert - illetve átfogalmazom: az ipar azon területén dolgozott a 90-es években, amelyet csak egy szűk réteg érdekelt. A megélhetés miatt vállalta be gomb összegért, hogy ismert pop együttesek lemezein énekeljen. (C.Henivel és K. Orsival együtt)

áasdklfjáasn 2013.10.10. 00:56:06

@gazell16:
Jó az aláírásod, bár anélkül is látszik, hogy alulművelt vagy.
Nem a másik anyját szidtam, hanem a téged, te félanalfabéta seggfej. Kár, hogy nem fogod fel, amit olvasol.

@Ancilla:
Hát én nagyon bírom Alföldit, de az az István-rendezés nem formabontó volt, hanem simán csak szar. Ráadásul rettentő rossz énekesekkel.

(Mondom ezt úgy, hogy én egyébként nem nagyon szeretem az eredetit sem.)

@retrodj:
Vagy inkább amely csak egy szűk réteget érdekelt. :-)
Egyébként mindketten a Tereskovában kezdtek még tizenévesen. Meg Gryllus Dorka is. Én onnan ismerem őket, kb. ezer évvel ezelőttről.
süti beállítások módosítása