A tavalyi sorozatszezon egyik meglepetése volt a Chicago Fire - nálunk a nem túl kreatív Lángoló Chicago címen adta a TV2 -, ami szép csendben nőtte ki magát az NBC egyik legnagyobb dobásává. Ráadásul megálmodója, a veterán tévés Dick Wolf olyan okosan sütögette pecsenyéjét, hogy menten egy spinoff-ot is sikerült lenyomni a csatorna döntéshozóinak torkán. De ne szaladjunk ennyire előre, a Chicago PD még nem debütált, ellenben az 51. számú tűzoltóbázis legénysége kedd este visszatért. Muszáj spoilereznünk, ezért aki nem szeretné elrontani saját szórakozását, inkább ne kattintson.
Az évadzáró nagy cliffhangere Severide szívszerelmének váratlan visszatérése volt, bónuszként egy domborodó pocak. Itt vesszük fel a fonalat, természetesen néhány hónapot előreszaladva az időben. A gyerek Hálaadás idején érkezik majd, ezzel kapcsolatban egyből kiderül, hogy nem jön ki a matek: a csaj február elején lépett le, szóval sanszos, hogy nem Severide a bébi apja. Megvan az első gumicsont, amin pár részen keresztül majd rágódhatunk. Ha hozzátesszük, hogy a leendő anyát alakító Sarah Shahi meg állandó szereplő lett a Célszemélyben, akkor ennek a szálnak a magam részéről nem jósolok nagy jövőt, de majd biztosan meglepődök.
Ha már a meglepetéseknél tartunk: Illinos állam is ott spórol, ahol tud. A poszt címében már utaltam a megszorításokra, na ezt is gyorsan az arcunkba tolták, amúgy sokkterápiásan, gyorsan letudva az új karakterek felvezetését is. Kaptunk ugyanis egy igazi excelzsonglőr, rideg, törtető válságmenedzsert Michelle Forbes személyében (ha név alapján nem megy: ő volt a Killingben Rosie Larsen anyukája, kicsit korábban a True Bloodban Maryann, még korábban meg a 24-ben Lynn Kresge - ott is kosztümös főnökasszony volt, szóval jól áll neki a szerep).
A Gail McLeod névre hallgató karakter feladata 10 százalékos költségcsökkentést produkálni éves szinten. Ez pedig bázisok bezárásával jár. Egyet már abszolvált is, innét érkezik a másik két új szereplő az 51-esekhez. A nő persze rafinált, és gyorsan be is szervezi egyiküket, amolyan legyen a szemem és fülem módon, nem besúgni kell, teccikérteni. Ja, El ne felejtsem, a bázis amúgy rajta van a bezárásra ítéltek listáján: kapnak csodaszoftvert, ami mindent néz majd, mert egy program képes spórolni. Menedzserszemlélet, de szerintem sokan vagyunk, akik ezt átélték már a való életben is. Elindult három másik, ígéretesnek tűnő történetszál is, ezeket szándékosan nem mesélem el, az évad nagyobbik felét érzésem szerint a megszorításokból eredő feszültség fogja uralni.
Az előző évad kísérőzenéje nem hagyott bennem sok nyomot, most viszont úgy tűnik, hogy a feltörekvő Hans Zimmer-tanítvány Atli Örvarsson több időt szentelt a komponálásnak. Ráadásul végre a hangmérnökök is dolgoztak kicsit, így értelmet nyert az 5.1, az akciójeleneteknél meggyőzően szóltak a hátsó hangfalak is. Ez mindenképp jó pont, ahogy az is, hogy látszott, költöttek az effektekre rendesen: robbanások, égő házak, tényleg benne voltunk a sűrűjében. Pacsi az operatőrnek a képi világért és a közeliekért, ahol tényleg a színészek másznak fel a létrán, mennek be az égő házba - nekem nagyon élethűnek tűnt az egész. Éppen ezért fáj leírni, hogy az alkotók kicsit talán túlzásba is vitték az akciósdit: a köztes részek ellenben nagyon laposra, mondhatni unalmasra sikeredtek és főként mobiltelefonok nyomkodásából álltak, Az volt az érzésem, hogy egy duplarészes évadnyitóból az utolsó pillanatban kellett kidobni 40 percet.
Emiatt 6/10 az értékelés, de ez ne tántorítson el senkit: az említett történetszálak kellően érdekesek és az előző évadból is maradt pár elvarratlan szál.