Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Híradó, amitől retteg a Fidesz

2013. szeptember 02. 10:24 szabóZ 112 komment

Hát ettől rettegett a Fidesz teljes vezérkara, a Nemzetgazdasági Minisztérium több emelete és persze a Magyar Nemzet szerkesztősége. Ez az imperialista baloldal titkos fegyvere, ami agyhalott, szoci szavazót csinál mindenkiből, aki csak odakapcsol. Ha az unió összehangolt támadása, és a külföldi tulajdonú bankok profitéhsége nem lenne elég, hát most itt van a Story Tv híradója.

A teljes jobboldalt rettegésben tartó rémmese szerint ugyanis a baloldali médiatúlsúly kubai szivarok füstjébe burkolózva ármánykodott a nemzeti kormány ellen egy budai luxusétteremben. A horrorfilmbe illő jelenet szerint a találkozón valaki azt súgta, hogy “csinálhatnánk egy híradót a Bárdos Andrással”, mire az egyik bőrfotel mélyéből emelték a tétet, hogy ha már, hát “Baló György is szerepelhetne benne”. Kék füst gomolyog a levegőben, kristálypoharak csilingelnek gonoszul, valaki nagyot kortyol a viszkijébe, amikor Szabó György, a Sanoma vezetője végre megtöri a csendet: “És az egészet leadhatnák a Story4-en, közvetlenül a Poirot előtt”. A médiamogulok rázkódnak a nevetéstől.

Több héten át ezt a baloldali összeesküvést próbálta leleplezni a Heti Válasz, a Magyar Nemzet és a Híradó, bevallom, én kicsit féltem is, hogy elég lesz tíz perc az új műsorból, és máris visszasírom azt az elmúlt nyolc évet, munkásőrdalokat éneklek álmomban, és egyébként is megmagyarázhatatlan vonzalmat érzek majd Gyurcsány Ferenc iránt.

Hát innen üzenném Kocsis Máténak, a Fidesz kommunikációs igazgatójának, hogy nyugodtan nézzen bele a Hír24-be, én jól vagyok, még mindig röhögök Gyurcsányon, kínosan érzem magam, ha Mesterházy magyaráz, és egyéb tüneteim sincsenek. Ez csak egy híradó. Olyan, amilyennek minden híradónak lennie kéne.

Nálunk ugyanis már jó ideje csak kétféle hírműsort adnak a tévében. Az egyik egy olyan világról szól, amiben kétfejű borjúk születnek tömegbalesetek közvetlen közelében, és vezető hír lehet bármi, amiben maszkos kommandósok szerepelhetnek vágóképként. A másikban Hoffmann Rózsa beszél a köznevelés fontosságáról, rendszeres időközönként átadnak egy újabb stadiont, és a bejátszások közt random számokat sorolnak, amik mind arra utalnak, hogy milyen jól is élünk.

A kereskedelmi tévék híradói ráadásul gyakran másfél napos híreket csomagolnak újra, minden este megnézhetjük, hogy miről is olvastunk aznap munka helyett a neten. Már ha valaki amúgy kattint arra, hogy hogy “Két autó koccant az M7-es bevezető szakaszán. Megdöbbentő képekkel!”

Az Egyesült Államokban a hírek darálása helyett éppen ezért már jó ideje inkább megpróbálják esténként elmagyarázni, hogy miről is szólt az a sok cikk, amit olyan lelkesen lájkoltak és share-eltek az ismerőseink a Facebookon. Hogy mik a nap legfontosabb témái.

Na ugyanezt próbálja lemásolni a Hír24 is, vagyis olyan hírműsort csinálnak, amilyet Magyarországon még nem sokan próbáltak. Az RTL 2 Híradója hasonlít rá a legjobban, de az olyan későn van, hogy csak azok nézik, akik eltévedtek a teleshop, a pornó, meg jósműsor közt kapcsolgatva. A Hír24 olyan, mintha A Fókuszt néznénk, csak Schobert Norbi nyaralása és Ördög Nóri herpesze a helyett a szíriai helyzetről, meg az új köznevelési törvényről van szó a riportokban. Az HBO Newsroom című sorozatát játsszák el, csak nem látjuk a nagy veszekedéseket, meg ahogy rohannak az anyaggal az adás kezdete előtt tizenöt másodperccel.

A baj csak az, hogy ebből a koncepcióból egyelőre nem sok látszódott az első adásban. Azt hagyjuk, hogy most is kiderült, hogy a magyar híradók dizájnerei betegesen vonzódnak a mozgalmasan tekeredő digitális szalagokért, meg a fontoskodva pergő másodpercekért, és minden mindig földgömbbé áll össze a főcímben. Ahogy az is elhanyagolható a végeredmény szempontjából, hogy a Hír24 látványa egy raklapnyi kék és piros animált frizbire épül, Bárdos Andrást pedig beültették a Planetárium egyik megviselt plakátja elé.

A baj az, hogy egyelőre a szerkesztők nem találják az arányokat: a riportok nem járnak körbe alaposan egy-egy témát, a legtöbb anyagból nem derült ki több, mint amennyit egy rövid hírből is megtudhatunk. Csak sok a vágókép, a riporter ráérősen sétálva mondja a felkonfot, és néhány adatot kiírnak a képernyőre, hogy érezzük, az adatok makacs dolgok. Az egységes budapesti taxis tarifáról szóló riportból például csak az nem derült ki, hogy ez mégis miért jó a taxisoknak, hogy miért lehet rossz az utasoknak, és egyébként is hogyan alakulhat át a piac. Ellenben megtudtuk, hogy fapadossal olcsóbb eljutni Ferihegyről Varsóba, mint a városból a reptérre. Pedig ezt hetekkel ezelőtt megírták már a napilapok is.

Ugyanígy nem kerültünk közelebb a szír helyzet megértéséhez sem, pedig a szerkesztők találtak még egy magyarul jól beszélő szír ellenzékit is, aki ezentúl beszámol majd arról, hogy mégis milyen az élet egy polgárháborúban. Csak azt nem tudtuk meg, hogy miért is akar támadni Amerika, és mi lesz ha odacsapnak. Egyedül az István, a királyról szóló riport mutatta be a történet összes fontos szereplőjét a teli szájjal buzizó nácitól a rockopera szerzőjéig. Ráadásul a Hír24-nek nyilatkozott Szörényi Levente is, akit péntek este óta keres a fél magyar média, hogy akkor mégis miért felejtett el meghajolni az előadás után a színpadon.

Persze nincs könnyű dolga a Hír24 stábjának, hiszen amíg Amerikában kifejezetten értelmiségi műfaj a hírháttér műsor, addig Magyarországon az értelmiség már rég elszokott attól, hogy a tévében keresse a híreket. És amúgy is nehéz elemző hírműsort csinálni egy olyan csatornán, ami még mindig arról híres, hogy itt ismétlik a Dallast.

A Hír24 viszont még csak az első adásnál tart, még van idejük, hogy megtalálják klasszikus híranyagok és az elemző riportok egyensúlyát. Főleg, hogy Baló György még fel sem tűnt a színen.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Öregkenus 2013.09.02. 10:59:52

Jó lesz ez, meglátjátok.
Hajrá !

párisi köz 2013.09.02. 11:03:17

Milyen távolságtartó és korrekt kritika!
Szerintem ilyennek azért nem kéne lennie minden híradónak. Mert a Hír24 is többnapos híreket adott, de olyan avítt csomagolásban, hogy kiérződött belőle a poshadás szaga. Istvánról tényleg ez volt egyetlen használható és értelmezhető összefoglaló az utóbbi hetekben.
A műsor megjelenésére kár szót vesztegetni, bár elég szeriőz módon sikerült megfogalmazni.
Ha féléves előkészületek után ilyen tartalmakkal sikerül nyitni, akkor ott sem Bárdos, sem Baló, de rajtuk kívül más sem foglalkozik a szerkesztéssel.

Mr.Treeger 2013.09.02. 11:07:18

Annyira már mint a többi, hogy már csak ezért jó. A TV2-nél tegnap már annyi vér folyt, hogy a film lett volna már a 18-as karika is kevésnek bizonyul.
Szerintem kezdetnek jó. Hogy minden hírhez volt rendes riport is, kifejezetten pozitív. Szír lázadót találni, és még magyarul is tud. EZ azért nem rossz. Mindenki Szörényi eltűnéséről cikkezik, ők meg riportot készítenek vele. EZ mindent elmond hazai hírgyártásról.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2013.09.02. 11:09:51

Kell már egy jó híradó, mert ami a kereskedelmin megy az inkább a kékfényre hajaz, megülte, elütötte,elitélte,kiesett megverte BKV, egy kis állat a végére,ja és Szellő felhivása az időjósra, brrrr.
Sok sikert kivánok nekik,legyen igazi Híradó végre!!

szuperkrumpli 2013.09.02. 11:20:19

Megnéztem és már sokkal jobb, mint amit a közmédia és a kertv-k leadnak!
Az mtv-nek láthatóan egy kormánypárti propaganda híradó tele hazudozással, a kertv-k meg a totál primitívséget adják el! Az rtlklub az ősz közeledtét vmi kibaszottnagy veszélynek állította be orvosokkal, akik felhívták a figyelmet, hogy rendesen legyünk begyógyszerezve ha jön a hideg!

OkoskaTo:rp 2013.09.02. 11:23:01

Már bocsi, de rengeteg tv-s "híradó" valóban úgy készül, hogy a "szerkesztők" végignetezik a napot, és amikor le kellene adni valami anyagot, akkor gyorsan összedobálnak valamit abból, amit nap közben néztek/olvastak. Ezért lehet az az érzés, hogy másfél napos híreket csomagolnak újra. Ha valaki egy kicsit is gyorsan olvas, hamarabb találkozhatott ezekkel a cikkekkel, mint ahogy a "szerkesztő" átfutotta volna.

Nem Penny hajója 2013.09.02. 11:23:27

Ahhoz képest, hogy egy kis pöcsköszörű tévén futott, egész fogyasztható hírműsor volt. Meg utána a Poirot sem volt rossz, bár nekem már az elején gyanús volt, hogy az a halott nő a parton, nem is volt halott.

Kulmar 2013.09.02. 11:24:30

@orgobvnn lfgrlgbmtkfbh: ez javítás akart lenni? mert szerintem tv-k, de a tévék is helyes, sőt!

Link elek 2013.09.02. 11:30:56

Híradó, amitől jogosan retteg a Fidesz/Mszp.

FTFY

szemi90 2013.09.02. 11:46:09

@Link elek: Igaz, igaz, de az MSZP nem csinált belőle melodrámát.

téridő 2013.09.02. 11:49:36

Kiválóan jó poszt, köszönet érte!
(H24-et még nem is láttam, de ezek után már meg kell néznem)

vernyul 2013.09.02. 11:51:08

ez teljesen rendben van kezdetnek

Cavalcanti 2013.09.02. 11:53:58

Gondolom azért kell pár hét, esetleg hónap is, mire megtaláltatnak, és bejáratódnak a források. Addig marad az online média. Baló szerintem is minőségi tényező a hírszakmában, nem lesz ez olyan rossz.

Nils. H 2013.09.02. 11:53:59

Rettentően gyenge volt, nagykertévés, köztévés híradóknál persze jobb, de hát na, az nem egy teljesítmény manapság, reméljük jobb lesz.

"Egyedül az István, a királyról szóló riport mutatta be a történet összes fontos szereplőjét"
Kivéve a rendezőt persze... Meg mondjuk a Szörényi riport is inkább volt gáz, mint jó, de ez Szörényi hibája.

qakar 2013.09.02. 11:55:49

Nekem vegyesek az érzelmeim.

Aktuálpolitika kimaradt, bár ez gondolom nem véletlen, még csak az első adás volt.

Az iskolákról szóló hír a költségekről indított, holott a legnagyobb port most az veri fel, hogy kötelező egész napos iskola lesz. Bár igaz, hogy jelezték előre, hogy minden nap foglalkoznak majd az iskolakezdéssel.

A Bándy Katás riport az ügyvéddel nagyon kapkodósra sikerült, szegény ügyvéd alig mondhatott el valamit, pedig a hír felkonferálása még jó volt.

Igaz, hogy csak egy katasztrófa szerepelt benne és semmi kis színes nem volt a végén, szóval ezerszer verte így is a kereskedelmi híradókat.

Kivárom a végét, reméljük lesz ez még jobb is.

nyanyus 2013.09.02. 11:58:41

Épp ideje volt, talán még nem késő, hogy egy elfogadható híradót kapjanak az emberek. Nagyon drukkolok nekik , hogy végre legyen egy olyan TV híradó, amiben nem kábítják a népet, aminek nem minden mondata hazugság,ne nyíljon ki a bicska a zsebemben és ne imádkozzak azért, hogy történjen már valami és lépjenek elő azok az emberek a nyilvánosság elé, akik ezen a hangulatomon javítani tudnának.

röf 2013.09.02. 12:02:48

Jó lesz ez nektek.
Baló Gyulladtszemű Gyuri, meg Bárdos Köcsögfejű Bandi végre új színt hozhat az egysíkú hírfolyamba.
Új emberek, új arcok, új mndanivaló.
Függtelenség, szélsőtelenség, sorstalanság.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2013.09.02. 12:12:08

grat!

ez nagyon zsííír bekezdés lett:
"Nálunk ugyanis már jó ideje csak kétféle hírműsort adnak a tévében. Az egyik egy olyan világról szól, amiben kétfejű borjúk születnek tömegbalesetek közvetlen közelében, és vezető hír lehet bármi, amiben maszkos kommandósok szerepelhetnek vágóképként. A másikban Hoffmann Rózsa beszél a köznevelés fontosságáról, rendszeres időközönként átadnak egy újabb stadiont, és a bejátszások közt random számokat sorolnak, amik mind arra utalnak, hogy milyen jól is élünk."

Arthur55 2013.09.02. 12:12:14

Tetszett az első adás. Ezentúl ,egyenlőre ezt nézem

Secnir 2013.09.02. 12:16:27

nnna
megnéztem tegnap, mert kíváncsi voltam, és azt kell hogy mondjam: szabóZének igaza van.
jobb, mint amit az MTVA csinál (kategóriákkal), a tv2-trl duónál is, egyértelműen (atv-nél kicsit lejjebb) - de nem kiugróan. ha viszont beleszámolom, hogy első adás, gyermekbetegségek, stb, akkor viszont két hét múlva normális lesz, és magasabban veri a többit.

Rodolfo63 2013.09.02. 12:17:23

mikor van ez a híradó?

Shish Yakoo 2013.09.02. 12:18:05

@Mr.Treeger: "Szír lázadót találni, és még magyarul is tud. EZ azért nem rossz." Ennél már csak az volna jobb, ha egy Asszadhoz hű, magyarul tudó szír hazafi magyarázná el, miért kellene elítélnie minden országnak a közrend és közbiztonság szervezett aláásását Szíriában, és a legitim kormány megdöntésére irányuló iszlamista próbálkozásokat. Erre persze várhatunk...

Lesz még Magyar Köztársaság 2013.09.02. 12:22:49

"...még mindig röhögök Gyurcsányon"

Ezt bele kellett írni, különben nem tűnsz hitelesnek.

fidesz=mszp 2013.09.02. 12:25:12

Igen, jó lenne, csak ez a csóka nálam már beégette magát a libsi tv2-s ámokfutásaival - meg élőben láttam egyszer egy könyvdedikáláson és úgy is tök gyík volt.

lyia (törölt) 2013.09.02. 12:34:04

szabóZ, én sajnos lemaradtam az első adásról, ezután figyelni fogom, kösz, hogy felkeltetted a figyelmünket.

Azért a kritikai összefoglalódból valahogy kimaradni tűnt az ATV híradója, amit persze nyilván nem néznek annyian, mint a két kertévéét, meg a közszolgálatit, de azért (pláne ezekhez képest) nagyon fasza kis hírműsor, hazai és világhíradó részleggel, és éppen csak annyi elfogultsággal balra, amennyinek a tízszeresét hozza a közszolgálati - jobbra.

kamill77 2013.09.02. 12:40:57

Biztosan lesz ez jobb is. Egyelore fokusz-szinten indít. Talan nem veletlenul. Egy sorozatokat nezo, valoszinusithetoen eleve apolitikusab, vagy besokallt reteget celoz. Igenyuk szerint emesztheto formaban. Ez folyamatosan valtozni fog, ahogy a hir24 a kozelet, a vilag iranti erdeklodest alakitja. Van egy hatalmas reteg az orszagban, amely kozonnyel es elutasitassal reagal. Ha a csomagolas valtozik, a figyelem is hamar rairanyul azokra a fontosabb temakra, amik az eletunket alakitjak, befolyasoljak.

Peetee 2013.09.02. 12:44:55

Végre már!
Évek óta nem néztem tévéhíradót, de ezt megpróbálom.
A fenti állításokkal pontosan egyetértek:

A köztévén a néphülyítés megy, minden szép, minden jó.
Azt mondta Zorbán, amikor 2010ben nyert, hogy nem kell csodát várni, nem lesz holnaptól kolbászból a kerítés.
Nos, azóta már kolbász sincsen az átlagember asztalán/hűtőjében, de a hírek folyton folyvást arról szólnak, hogy a mézzel folyik a tej, és a kutya is kétszer vacsorázik a NER alapján.

A kertévéken pedig a vérrel folyik az agyvelő, még a gyilkosok reggelijének tápértéke is fontosabb, mint egy kis világpolitika vagy a magyar sporteredmények.

Összegezve: Ömlik a mocsok, innen így, onnan úgy.

félember 2013.09.02. 12:47:56

Aki tévét néz az elhülyül. Aki meg már el van hülyülve, nos azzal nem történik semmi különös.

De mindezek mellett úgy vélem, hogy egyszer majd lesz rá esély, hogy nézhető műsorokat adjanak a tévék. Talán pár évtized múlva ha minden jól megy.

Dubito 2013.09.02. 12:49:55

én is megnéztem a tegnap az este 7-kor kezdődő új híradót, ráadásul a korábban kezdődő TV2-s után, hogy legyen összahasonlítási alapom. Nem volt benne tucatnyi baleset és gyilkosság, hiányoztak a kispandás és elefántbébis blokkok, de volt benne korrekt tájékoztatás aktuális közéleti (nem tévesztendő össze a politikai - ki mondott mit kiről - sárdobálással)témákról. Szurkolok a Bárdosék stábjának - Magyarország megérdemelne egy hiteles, informatív hírműsort. Az első adás hiányosságaiból messzemenő következtetést nem vonnék le, gondolom, még csiszolni fogják - de az irány biztató.

75. Vladys 2013.09.02. 12:57:34

@Shish Yakoo: Van a világon bárhol ennyire kiegyensúlyozott híradó?

Edward Nygma 2013.09.02. 12:57:53

De a végén sem volt újszülött panda?? Hát milyen híradó ez má'?

kamill77 2013.09.02. 13:03:38

@Edward Nygma:
volt helyette újjászületõ sofõr, aki vezetes kozben autoutra gurulo sziklat filmezett...

uttoro 2013.09.02. 13:09:26

Nekem deja vu érzésem volt. Olyan mintha egy 2010 előtti átlagos M1-es híradót, vagy egy a katasztrófa őrület és a politikai kuss előtti normális TV2 v. RTL híradót láttam volna.

Normális. Ennyi.

valaki23 2013.09.02. 13:10:50

Szerintem az baj, ha a kritika jobb, mint a műsor

S.O.A. 2013.09.02. 13:13:28

Istmétlik a Dallast? Hol? Mikor?

alfacharlybravo 2013.09.02. 13:35:56

Sajna nem Fidesz retteg, hanem én!!!!! A Fidesz is Zsidesz csak a kisebbik rossz.
Tegnap az ARD -t néztem, basszus lehidaltam tőle. Átkapcsolok a képen Stefan Rabb mint valami moderátor aztán a túloldalon Angéla Merkel meg a másik köcsög SPD és. Wahlkamf Deull volt a címe a műsornak, olyan Gyurcsány Bajnai színvonalon, apám mekkora idióták? A vita műsor utána az aztán még rátett egy lapáttal. Günther Jauhhal műsor vezetővel. Elöször arra gondoltam, hogy fel kéne venni a műsort, de ahogy hallgattam, arra gondoltam ettől még a gépem is feldobja a talpát. És mi ebbe a szarba léptünk be mármint EU?

Naxalite 2013.09.02. 13:44:15

A bejegyzés eleje borzalmasan erőltetett és gyermekded, nem is értem ki a fene vevő erre a túlcizellált ironizálásra.

Az hogy kiknek szól ez a hírműsor, meg megmutatkozik itt a kommentekben is. Egy Bárdos - Baló páros nyilván meghonosítja itthon újra a közszolgálatiságot, és még véletlen sem lesz elfogult egy bizonyos irányban. Mutatja ezt a szír lázadós témájuk is, és hogy milyen egyoldalú perspektívából van megközelítve. Röhej,ATV 2 kb. De persze nyilván kellett egy kis blog hájp-marketing neki, hogy tutira eljusson minden vélt "baloldali értelmiségihez" :D

advokátuszdiaboli 2013.09.02. 13:54:59

"Csak sok a vágókép, a riporter ráérősen sétálva mondja a felkonfot, és néhány adatot kiírnak a képernyőre, hogy érezzük, az adatok makacs dolgok."

Pontosítás: A felkonfot Bárdos, a műsorvezető mondja. Azért ő, mert ő konferálja fel az anyagot. Ugye, így ez érthető ;-) A riporter "stand up"-ot vagy narrációt mond, esetleg úgynevezett "hasznos kérdése" benne marad az anyagban. Úgy látszik ebben a hírműsorben "koncepció" lesz a "stand up"-os kezdés. Ez azért rossz, mert alapvetően unalmassá válik az anyag. Általában akkor lesz érdekes egy híradós anyag, ha jó a "felütése", vagyis a néző odakapja a fejét. Legtöbbször egy érdekes kamerabeállítás (plán) és egy izgalmas "atmo" (különleges atmoszférikus zörej)tud kiváltani ilyen hatást. Persze a riporter is kiválthatja mindezt, ha a nézők "képébe vág", valamilyen rövid, de nyelvileg jól megformált, hatásos mondatot. Persze ehhez riporteregyéniségek kellenének... Mindezek hiányában nagyon unalmasok az anyagok.

yard 2013.09.02. 13:55:50

Úgy néz ki, mégis van Isten (a magyaroké). Tán még sem az a normális, hogy az ember kapcsolgat, és vörös fejjel káromkodik a saját pénzéért. A hírtévén Gyurcsányoznak és félő beszorul a fejük a trafikmutyikosok kipuffogójába, a kormánytévéken Kádár-műsor kissé megkésve, a kereskedelmiken egyre inkább USA gettólakóknak készült speciális színvonal szerinti dömdödöm.
Undorító, így a 21. században. Nagyon szurkolok, hogy sikerüljön távlatilag egy ponton kimásznunk a szutyokból.
(Szélsőjobbosbalosizés nyolcosztályosoknak: a jobb oldali szutyokból, a bal oldali szutyokból meg az izéoldali szutyokból.)

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2013.09.02. 14:21:16

@alfacharlybravo: Azon kívül hogy Raab úgy fest mint egy bajor henteslegény a felszaladt +20 kg miatt (nem hiszem el hogy a Pro7-nél senki nem meri megmondani neki hogy lassan beszakad alatt a padló) mi volt a baj a műsorral amit a német szavazásra jogosultaknak adtak nem pedig a magadfajta igen kifinomult ízlésvilágú és diszkrét humorú magyar médiakritikusoknak?

kardinális 2013.09.02. 14:21:25

Hehe, tetszik a poszt. :)
Magyarországon nincs híradó. Az nem hír, hogy az idiótaéletképtelenceleb éppen mit szerencsétlenkedett vagy hogy az állatkerti gondozó kutyájának, a korábbi tulajdonosának a macskájának a gombolyagja összegubancolódott.

alfacharlybravo 2013.09.02. 14:50:25

@csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj!: Hát korrekt volt csak éppen olyan volt mint a kommunista szakszervezeti gyűlésen egy hivatásos felszólalás, ebből ha a német szavazó megnézte akkor aztán tényleg segg mindegy kire szavaz. SPD elnök Herr Steinbück (Kőkobaki Úr?) A lényeg annyi volt, hogy Angéla egyedül szeretne a szemétdombon kis kakas illetve tyúk lenni, amúgy előre tovább a (Lenini) úton, mármint a német úton. A színvonalat jól jellemezte a moderátorok személye.

Kövér László akinek ömlik a fos a szájából. 2013.09.02. 14:51:59

@alfacharlybravo: Okoska még nem késő. Kérj menedékjogot É.-Koreába! Ott nincs se EU, se Merkel. Ha hiányzik orbán, akkor vidd magaddal.

csak egy néző 2013.09.02. 14:53:12

@röf:
Igazad van disznócska, Nektek és a hozzád hasonló röfögőknek ott van rémHÍR tv és az Echo kanális a diszzszidó zzidózó kedves arcú (brrr) Vámos Gyurkával, Bájer Zsocóval, akinek folyik a fos a szájából, a nem kicsit langyos Pesti Lacával, a debil arcú Nagy Katalin et-nővel, a sistergős szavak mágusa selymes Csermely Petyával, a varangyfejű Gajdics Ottókával, a riporterek fekália díjasával Császár(morzs) Attillával, a mikrofon álvány Erdős Miki, ja és ki ne maradjon e nívós listából a nyugati határainkon a felhőket megállító és hangtalan bombákat ránkdobáló IMF szakértő idióta stanyecli Szaniszló díjat kapó, vissza adó elvtárs és a közgadaságitudományok két világklasszisa Bogár (féreg) tanár úr és a besúgó, ügynök elvtárs Boros Imre sem.

Trigon_ 2013.09.02. 14:55:19

A poszt jól fogta meg a lényeget: kicsit gyengécskére sikerült ez a bemutatkozás, de megvan benne a lehetőség, és üdvözöljük. Bele kell még rázódni az új szabású gatyába, és Bárdos szerencsére épp elég értelmes faszi ahhoz, hogy észrevegye majd, hogy hol kell még alakítani rajta. Az ő mondandóját már eddig is hajlandó voltam meghallgatni, ezután is hajlandó leszek.

Nehéz lesz megtalálniuk a közönséget, mert akik a Story4-et nézik, nem feltétlenül kíváncsiak egy elemző hírműsorra. Nem mintha a Story4-et csak azok néznék, akiknek a Barátok közt már túl bonyolult, mi is nézzük, például a sokszor látott, mégis szívesen újra meg-megkóstolt Poirot-kat. De talán le fog esni az aranytantusz valakinek, hogy ha egy csatorna műsorát csak 200 ezer ember nézi, attól a csatorna még nem megy tönkre, hanem TALÁN ÉPPEN MOST szereznek pár tízezer új nézőt.

A terv, hogy "24 óra 24 percben", már tegnap sem volt tartható, ezért lehet, hogy fel kell adni. Sőt, még az is lehet, hogy ketté kell osztódnia az egy ötletnek: 24 perces áttekintés a világ – és az ország! – valóban fontos híreiről, valamikor pedig egy alaposabb körüljárás jön egy kidolgozásra méltó hír körül. Volt idő, amikor a tévénézők tömegesen ültek le olyan tévéműsor elé, amelyben szakavatott profik ástak bele a libanoni trutyiba vagy a kubai diktatúra valójában elég oldott hangulatáról mutattak meglepő összképeket. Satöbbi. Lehet, hogy kevés ember fogja ezeket nézni, de könyörgöm, ez nem legyen már megint ok arra, hogy azt a kevés embert megfosztják egy érdekes műsortól!

Az m1 híradójáról csak azok mondják állandóan, hogy a kormány hazugságairól szól, akik nem is nézik. Nézni kell, és látni fogod, hogy az is csak egy híradó, olyan hírekkel is, amelyek színigazak, érdekesek és hasznosak is, csak más híradókban nem elég hírértékűek, hiszen egyrészt a kormánnyal bármiben is egyetérteni ciki – ennyit az ellenzékiség fogalmának megértéséről –, másrészt pedig nincs benne sem halott, sem panda. Ha valaki mindig csak "a másik" oldalt hallgatja, ugyanúgy félre van vezetve, ezt valahogy fel kellene fogni már.

Jó lesz ez a Hír24, éljenek soká, csak ne a kereskedelmi, hanem az újságírói szempontok alapján finomítgassák. Akkor is, amikor már kiderül, hogy csak az nézi, aki elég értelmes egy félórányi értékes információ elfogadására.

rockjano 2013.09.02. 14:55:33

Az ATV híradója mellett ez az egyetlen nézhető híradó. Grafikailag borzasztó és talán kicsit gyors az egész de Bárdos nagyon jó és talán tényleg lesz még jobb is.

rockjano 2013.09.02. 14:58:20

@Trigon_: Az m1 híradójával sokszor nem is az a gond ami benne van hanem ami szándékosan nincs benne. Nem ciki néha egyetérteni a kormánnyal viszont nagyon ciki az hogy ami egy kicsit is kínos a kormánynak (hát még ami nagyon az) az valahogy elfelejtődik hírnek lenni :-)

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2013.09.02. 15:05:54

@alfacharlybravo: Köszönöm, ebből a szempontból megpróbálom az említett műsort újraértelmezni, azt meg kisakkozom hogy az ARD-Merkel-Rot-Raab oltással mit is akartál egy magyar kábelcsatornán látható híradóműsor első adásának kritikája alatt...

fifibá55 2013.09.02. 15:07:52

Nem úgy álltam fel utána, hogy ezt b'meg többé nem nézem. Ez - nekem - már bíztató eredmény. És a poszt is olyan balancírozott, mint a hír adó (tunk és nyunk majd jól betiltja, mert adót csak a törvényhozás szavazhat meg..)

fran7 2013.09.02. 15:11:20

@uttoro: Komám, neked, vagy nagyon rövid az emlékezőtehetséged vagy már 2010 előtt sem értetted, mit miért mutatnak a Híradóban, Tényekben és Estében. Sokszor ott álltam és néztem, hogy ennyire manipulatív műsorszerkesztés, hogy mehetett adásba. Ezt azért már ne feledjük el.

semmiselesz 2013.09.02. 15:13:23

Ez most tényleg van?
A Baló online rádiójába se hallgattam bele, erről meg nem is tudtam.
Bárdos Bandi leleplez, vagy Kriszta anya dirigál?
BBC-t vagy egyéb más orgánumot javasolnék mindenkinek, ilyen félfejjel született óriás pupúteve hírekkel nézelődjön mariska néni. Igaz Mariska néniék is csak legyintenek egyet.

Melchi Zadok 2013.09.02. 15:45:02

Kedves Zoli!

ha gyurcsányon röhögsz és mesterházyt meg kínosnakt alálod, akkor már csak annyira vagyok kíváncsi, vajon mit élhetsz át ha orbánlázárkövérkósaszíjjártót hallgatod?

Melchi Zadok 2013.09.02. 15:46:11

@fidesz=mszp: javaslom, maszturbálj vona képére.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.09.02. 15:47:32

Elég vegyes minőségű volt. A szörényi riport érdekes volt, az autóra guruló szikla nagyon gáz. Apotenciál benne van, majd megláttyuk.

75. Vladys 2013.09.02. 15:58:37

Első adásnak korrekt volt, vertet a szokásos "kert tv"-s minőséget.

@alfacharlybravo: "Átkapcsolok a képen Stefan Rabb mint valami moderátor aztán a túloldalon Angéla Merkel meg a másik köcsög SPD és. Wahlkamf Deull volt a címe a műsornak, olyan Gyurcsány Bajnai színvonalon, apám mekkora idióták?"

Nem lehet mindenki Vona, Morvai minőségű. Nyehehehe...

TFL · http://civilzone.eu 2013.09.02. 16:04:33

Szerintem meg éppenhogy rendesen körüljárta a témákat, 24 percből ennél többet igencsak nehéz kihozni - ha megnézed pl. a szír riportot, az így komplett, de a taxirendeletes vagy az Istvános aktualitásba sem kell több. A vizualitás tényleg lehetne kicsit modernebb, de az se gáz. És nekem külön tetszett, hogy benne voltak rövidhírként azok az apróságok is, amik a neten beesnek minden geeknek (pl. tháj fölcsuszamlás), mert ey TV, és pont azoknak pótolja az ilyet, akik nem neteznek.
Szerintem ma Magyarországon ennél jobbat nem lehet csinálni.
A laza személyes hangvétel is OK, végre egy híradó, ahol nem karótnyelt komolysággal lehet csak beszélni.

Ezek az emberek amúgy eddig is tudtak ilyet csinálni (lásd Esti Egyenleg, többségük onnan jön), és a franc se érti, hogy eddig miért nem csinálhattak.

Firk 2013.09.02. 16:05:42

Azért az vicces, hogy háttérműsornak csomagolnak egy híradót, hogy ne lehessen rajta számonkérni az aktualitást, viszont lehessen manipulálni az anyagválasztással és a háttérelemzéssel. Egy ilyennek akkor lenne létjogosultsága, ha beszámolna minden politikailag, társadalmilag releváns hírről aznap és azokat elemezné sok szempontból. Vagy egy-két kiemelkedő hírt. A sok anyag és a sok szempont itt egyaránt elmaradt. Tanévkezdés kapcsán például a béremelés kérdéséről a headlines-on kívül szó sem esett, ahogyan az egész napos iskoláról vagy az iskolarendőrről sem (leszámítva Bárdos cinikus felkonfját az erkölcstanról, ami szintén kimaradt az anyagból...) viszont azért, hogy az első nap kiegyensúlyozottnak tűnjön, beemelték az Ökomenikus Segélyszervezetet - a miniszterelnök felesége az egyik fő tisztségviselője - és beszámoltak arról, mekkora családi tragédia anyagilag az iskolakezdés... Ez ügyes, mondhatnánk, de háttéranyagnak sovány. Egy beszámoló, ami rosszkedvre deríti a nézőt semmiképpen sem lehet háttéranyag.

Ahogyan sovány volt az István a király összefoglaló is. Azért kritikát és ellenvéleményt nem csak a hülye náci csürhe fogalmazott meg az elmúlt hetekben, a konfliktus pedig egyáltalán nem Szörényi és köztük feszült... Eladni rajongónak az RTL-es közvetítést megtekintő hétszázezer embert is enyhe ferdítés... Főleg úgy, hogy a legfőbb lehülyézés alapja éppen az, hogy olyan kritizál, aki nem is látta a darabot...

Bárdos régi mániája az újságíró a stúdióban. Próbálta a Tényekben is egyébként szakmai zsákutca. Igaz az észak-koreai tévében nagy hagyománya lehet annak, hogy "a mi emberünk megmondja a tutit", de mégis... Érdemes felidézni az M1 nagy sikerű próbálkozásait, amikor a gazdasági újságírójuk próbálja egy saját maga által összerakott riport után elmondani, miért is jó ez a nyugdíjasoknak. Tragikus...

Ha már háttérműsor, fájóan hiányzott az elmúlt hetek legfontosabb belpolitikai témája, az MSZP-Együtt megállapodás, főleg úgy, hogy aznap időközi választást nyert az egységes baloldal Szigetszentmiklóson. Egy magára valamit is adó hírműsorból ez a téma nem hiányozhat - nyilván lesz majd ma, de asszem egy említést megért volna... Különben minek üljek le igényes híradót nézni, ha csak a hírek hiányoznak belőle?

Hirtelen ennyit. Ahogyan azt is remélem, hogy a damaszkuszi eseményekről nem egy több száz kilométerre, teljes elzártságban élő ellenzéki fog beszámolni... Volt ilyen, amikor a kaliforniai erdőtüzekről New Yorkból tudósított Bombera Krisztina az M1-en... Na ja, ilyen alapon a brüsszeli tudósítót is felhívhatták volna, vagy a szombathelyit, internet ott is van...

emmersson 2013.09.02. 16:09:52

Semmivel sem jobb híradó, mint a többi! Bárdos jól érzi, piszkosul demagóg volt!
Ócska a kritika, nem derül ki, hogy a szerző vajon Orbánon, Vonán, Schifferen vagy Semjénen röhög-e?! Illetve mer-e röhögni néhányukon...
Szánalmas és gyáva!

semmiselesz 2013.09.02. 16:54:31

@emmersson: a kritika tudod vkinél trollkodásnak számít. vigyázz

Yasashi Tanuki 2013.09.02. 17:38:42

Látatlanba ez a híradó kb. annyira új mint a hazai baloldalon időről időre megjelenő szdsz-mszp romjaiból összerakott formációk. Ha egyszer Puzsér Robi visszatalálna a bulvártól a Szélsőközép hangvételéhez és az egykori csapatát alkalmaznák hírszerkesztőnek, az vinne egy kis életet a hazai híradók közé amíg a megszokott menetrend szerint be nem tiltanák őket.

A szerelő 2013.09.02. 17:53:29

Lehet, hogy újra fogok híradót nézni? Csak hova is tettem a tévé készüléket? :)

birkakhoz 2013.09.02. 18:27:59

Hazug kozmediat vari de jobbat vartam! JO LENNE 1 komoly leleplezo sorozat ahol a stab nem fel a FIDESZTOL ES NEM KELL AZ ALLAM PENZE!

Fejben Futó 2013.09.02. 19:00:20

Este hány órakor megy hétköznap? És vasárnap?
(Ezek a ténykérdések).

DocBulywood 2013.09.02. 19:43:21

"A Fókuszt néznénk, csak Schobert Norbi nyaralása és Ördög Nóri herpesze a helyett a szíriai helyzetről, meg az új köznevelési törvényről van szó a riportokban."

A meglátás nagyon jó, 1 dolog kimaradt, melyen imád a Tények és a Retekklub híradója eljátszani:

Konferanszié:
- Megölték Y.X.-t ma hajnalban a budapesti lakásában, melyet teljesen felforgattak. Még a mosogatóban lévő piszkos tányérok alá is benéztek a gyilkosok, valószínűleg aranyat kerestek. Ha elmosták volna a tegnapi paprikás krumpli maradékait a tányérokról, lekaparhatták volna a 6 karátos aranyat és nem kellett volna 2 embert agyba-főbe verni, a nagymamát pedig megölni. A lakók is megdöbbentek a történteken és elmondták, nálunk még sohasem történt hasonló eset... Megdöbbentő riport következik.

Snitt, bejön a riport:
- kamera pásztáz valahol a városban egy roggyant bérházban, majd a riporterre megy a kép és az megszólal:

- Ma hajnalban budapesti otthonában megölték X.Y.-t, valamint a vele egy háztartásban lakó két hozzátartozóját agyba-főbe verték ismeretlen tettesek. Az egész lakást feldúlták és még arra is vették a fáradtságot, h a mosogatóban lévő mosatlan edények alá is benézzenek. Úgy tudni, h aranyat kerestek az elkövetők.

- szomszéd, fogatlan, félhülye barmát interjúvolják:
- Hát ké(j)rem, megdöbbentünk ám mi itt, lakóuk, mert ilyennyel még nem találkoztunk. Szegény - sípszó - nénit így agyba-főbe verni... és a hozzátartozó(j)it sem kímélték. Rettenetes! Rettenetes!

- másik gyökér:
- Én nem hallottam semmit... mit kérdezett? Nem láttam, nem hallottam semmit, csak a sziré(j)nák, mög a tű(j)zoltók gyüttek, oszt hallom ám, szegény - sípszó - nénit agyba főbe verték...

- ?? ker. Kapitányság szóvivője:
- Bejelentést kaptunk, hogy - sípszó - nem nyitott ajtót. A bejelentő az egyik szomszéd volt, aki minden reggel elbeszélgetett az elhunyttal. A helyszínre érve behatoltunk a lakásba, halva találtuk X.Y.-t, valamint a vele egy háztartásban lakó két hozzátartozóját agyba-főbe verték ismeretlen tettesek. Nagy erőkkel kezdtük meg az elkövetők felkutatását, a tettük valószínűleg nyereségvágyból elkövetett emberölés.

- Snitt

- Győrfi Pál, Mentőszolgálat:
- Ma kora délelőtt kaptuk a bejelentést, hogy Budapest egyik kiemelt kerületében, annak is egyik utcájában lévő házban ismeretlen tettesek megölték - X.Y.-t. Kollégáink a helyszínre érve X.Y.-n már nem tudtak segíteni, valamint a vele egy háztartásban lakó két hozzátartozóját agyba-főbe verték. Őket a Baleseti Intézetben ápoljuk, állapotuk stabil, kielégítő.

Na most ennyi a hír. Nem értem, miért kell ugyan azt 3x elmondani? Mintha diliseknek készítenének riportokat, hülyének néznék az embereket.

párisi köz 2013.09.02. 19:47:04

@Fejben Futó: pont akkor, amikor írtad a kérdésedet:)

A maival nekem elveszett a megelőlegezett bizalom.
Ennyi számot, táblázatot, grafikont mondani és/vagy mutatni húsz perc alatt szakmai hiba. Megjegyezhetetlen, értelmezhetetlen, követhetetlen.
Persze mindennek van gazdasági vetülete, de pl. egy focista-átigazolási ügy kapcsán tízmilliárd forintos vs eurómilliós összegekkel dobálózni egészen felesleges.
Az Európai Uniós tagság előnyeit pedig ne próbálják már három percben ecsetelni [körülbelül húsz-negyven (!) számmal], mert annyi még táblázatban sem fogadható be.
Sajnálom, ennyire nézhetetlen.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.09.02. 19:49:52

Na, megtudtam hogy van ilyen adó is.

akira1 2013.09.02. 20:07:39

Ha ezt a Híradósok (The Newsroom) c. HBO sorozatról mintázták - ahogy a cikk is sugallja -, akkor lehet, hogy egész jó lesz. Ajánlom figyelmetekbe, az HBO GO-n előlről is kezdhetitek.

Ha valaki meg akarja tudni, milyen az igazi híradó, érdemes belekukkantani...

dr. v.b.1990 2013.09.02. 20:09:38

Szvsz jobb lett volna , hogy ha a híradó után lenne egy magazin műsor , mert így az az érzése az embernek mintha az ATV-n a híreket és az EB-t összemosták volna. Legyen egy külön hírblokk és pl. a Bándy-ügyhöz kapcsolodó témát járják körül negyed óra alatt és a következő negyed órában, pedig a Szír helyzetet , hogy ha csak a tegnapi adást említsen.

isssti 2013.09.02. 20:22:29

Bárdoss András, mint a hiteles hírforrás arca - legalább a látszatra ügyelhetnének: egy kevésbé nyilvánvalóan ballib-elkötelezett embert kereshetek volna, hogy ne lógjon ki annyira a lóláb!

Zakk (törölt) 2013.09.02. 20:25:27

Gyurcsány Ferenc legjobb barátja Bárdos..
Ez sokat elmond a pártatlan és objektív újságírásról :)
Továbbá Bárdos András a youtube-on megtalálható felvételek szerint simán szembehazudja az ország lakosságát ha a barát érdekei úgy kívánják. Érdekel e az induló hírműsoruk? Nem. Félek e? Nem. Többen leszünk e konzervatív, nemzeti érzelmű választók a választásokon? Igen :)

salamander 2013.09.02. 20:28:59

Már alig várom... Bárdos Andrást a képernyőn... Ő legalább nem (biztos hogy) hazudik...

Ő mondta!

stüszi 2013.09.02. 20:49:21

Tankcsapda: Jönnek a férgek
Jut eszembe mikor kap erőre Boros-Bocskor? Együtt vagy külön?
Hogy lenne hatásosabb?

stüszi 2013.09.02. 20:57:37

Bikini: Hova tűnt? ( A kommentem) Nem volt eléggé bolsiszopó??
Pártatlan szerkesztők. Nos ilyen ez a .....

stüszi 2013.09.02. 20:59:05

Igaztalan vagyok! A 2. komment visszavonva . Elnézést

Kalmár 2013.09.02. 21:00:30

@akira1: Ezt egy másik HBO sugallta!

Hazudós Bajnai Operation

balambher 2013.09.02. 21:01:37

Nem értem, hogy Bárdos András hogy kerülhetett a képbe. Ahogy fentebb is írták, "kissé" elfogult, de nem is ez igazán a baj, (mert független magyar politikai újságírás nem létezik, nem is létezhet, mert nem hagyják,) hanem hogy szegény annyira tehetségtelen, amennyire beképzelt. Az emlékezetes Orbán-interjúja hű tükre volt ennek.

balambher 2013.09.02. 21:03:13

@balambher: Úgy is mondhatnám: annyira tehetségtelen, hogy ennyi erővel a közmédiában is szerepelhetne...

Antipárti 2013.09.02. 21:19:57

"A hír az objektív újságírói műfajok közé tartozik, rövid, tényszerű összefoglalója egy olyan történésnek, amely sok embert érint. A hír valamennyi objektív műfaj alapja." Ha már egyszer Hír24...
Na erre alkalmatlan szegény Bárdos András, sajnos képtelen úgy hangsúlyozni, hogy már azzal ne kommentáljon. Márpedig a HÍR NEM TŰR KOMMENTÁRT. Kész. Ez tény, középiskolai tanulmányokkal belátható. Pedig jó lenne ez a hírműsor, ha az lenne.

grande milan (törölt) 2013.09.02. 21:24:40

Kell egy újabb ballib híradó, mert közelednek a választások. A Gyurcsány-házaspárral együtt nyaral, bulizik, shoppingol a Bárdos-házaspár. Ezek után Bárdos a hiteles, meg a független. Meg a Balógyuri, hát az is kurvára független. Hagyjuk má'....

RoFä 2013.09.02. 21:39:07

@balambher: Az Sváby András volt, te kalendárium...

Kozmokrator · http://www.tudtad.com 2013.09.02. 21:41:08

Sanoma. Anno még National Geographicban is kimutatták politikai hovatartozásukat.

Lord Snow 2013.09.02. 21:43:25

@balambher: Milyen Orbán-interjúja? Véletlenül nem arra a fogyatékos Svábira gondolsz? :)

Libernyák 2013.09.02. 21:44:31

Nem láttam, de szerintem FOS! ;)

Napkutya 2013.09.02. 21:54:51

A jó franc tudja, mi lesz ebből.

Mindenesetre egy dolog tény: A "nemzetileg" lenyúlt (Orbánlájk)híradót nézőknek így is, -úgy is, ki fogja verni a biztosítékot.

Ne ragozzuk!

Nekem, ebből a témakörből a kedvencem a Gabriella nyilatkozat magánnyugdíj ügyekben.

Gyakorlatilag megismételhetetlen és felülmúlhatatlan, ilyen Goebbels óta nem volt az európai kommunikációban.

Az állomány jelenleg a vacsorát hajtja végre 2013.09.02. 22:12:00

@Napkutya: Egészen zavarbaejtő tud az is lenni, hogy amikor egy ilyen hívő szembesül tényekkel, konkrét számokkal (pl. az államadósság adataival), az számára "ellenvélemény", "negatív vélemény".

Aki ilyen tényeket közöl, az már nem is "nemzeti", kiesett a virtuális valóságából.
Hanem ballib. Vagy libsi. De jó nagy szemét, az biztos és nagyon elfogult.

balambher 2013.09.02. 22:22:00

@Lord Snow: De, tényleg. Kb. egy kaliber a kettő egóra is, meg tehetségre is. Akkor Bárdos volt az, akit kifejezetten Orbán kért, hogy vele beszélgethessen a csigatévében. Na, az mingyá más...

bretman 2013.09.02. 22:27:54

Megnéztem a tegnapit és a mait is. Nem állítom, hogy a holnapit is fogom.

Egyszerűen nem értem mi szükség van arra, hogy sorban dolgoznak fel olyan témákat, amiket a kertévék már napokkal (vagy, mint például a mai bankolásost: hetekkel) ezelőtt lerágtak. Miközben azt mondják, hogy ők egész mások lesznek. Ráadásul kínosan kerülik a lényeget, a valóban legjobbnak tekinthető István, a király riportban csak a legérdekesebb szereplő nem szólal meg (Alföldi, aki miatt tüntetnek), aki meg megszólal (Szörényi) már rég nem aktuális. Ugyanis az interjút nyilvánvalóan az előadások előtt vették fel, különben Bárdos csak rákérdezne, péntek este miért nem ment fel a színpadra...

Még az is felmerült bennem, hogy valami technikai összeomlás lehet, és ezért többnapos riportokat adnak le (a promójuk alapján úgy tűnik, egy ideje már csinálták a riportokat). Egyedül a mai tanévnyitósnak voltak olyan részei, amiről nem volt feltételezhető, hogy napokkal ezelőtt készült.

Van egy olyan kétségbeejtő sejtésem, hogy tényleg a Newsroomot akarják másolni, de egyrészt annak semmi köze a valódi híradókhoz (nem a magyarokhoz, az amerikaiakhoz sem), másrészt még azt is félreértik. Will McAvoy nem egy (ráadásul, mint kiderült semmitmondó) közvéleménykutatásból csinál tízperces elemzést, egymás hegyén-hátán értelmezhetetlen számokkal, hanem az adósságplafonból, ami arrafelé húsba vágó mindennapi gazdasági kérdés.

Ráadásul az sem ártana, ha Baló és Bárdos kicsit kevésbé utálnák egymást. Vagy legalább nem mutatnák ennyire látványosan.

bretman 2013.09.02. 22:38:53

És ha valaki azt hinné, hogy a Newsnight with Will McAvoy olyan, mint egy valódi amerikai híradó, és nem Aaron Sorkin álma arról, hogy milyennek kéne lennie, annak itt van egy tipikus amerikai híradó az egyik nagy networkről:

www.youtube.com/watch?v=p1LS7zthsHc

Igen: havazás, havazás, havazás, egy gyilkos üldözése, aztán egy kis gazdaság...

Psyman 2013.09.02. 22:59:33

Én amerikai meg brit hírműsorokat rendszeresen nézek, mert a nemzetközi híreket sokkal jobban körüljárják, mint bármi Magyarországon, beleértve az Indexet is. Ha képesek lesznek hasonló színvonalat hozni, és megőrizni az objektív nézőpontot (vagyis nem az lesz, hogy minden amit a kormány csinál az vagy mindenestül rossz, vagy mindenestül jó), akkor én bizony leülök megnézni két Dallas ismétlés között.

Lord Snow 2013.09.02. 23:01:44

@balambher: Hát én nem vagyok egy kiművelt emberfő ezekből a médiadolgozókból, de azért Svábi csakcsak nem Bárdossal egy kaliber, hanem a hörcsögömmel kb. Azért, na.

Svábli az Orbán-interjúval csak megkoronázta bárgyúságának hosszú, kínos ünneplését. Voltak ott korábban is igen kínos pillanatok, amikor helyette égett a pofám. (OFF: Pl. amikor egyszer asszem Lukács Béla fizikussal beszélgetett, és harmadszor tette fel ugyanazt a kérdést, amelyre harmadszor válaszolt korrektül a szegény alany, mindenki értette a választ (másodikra is), minden néző, még a hátam mögötti akváriumban az algázó hal is kezdett elvörösödni, de Svábi nem, ő nem értette, újból és újból megkérdezte. Tehát akkor úgy érti, hogy. Nem, ismétlem, nem úgy értem. Hanem. Rendben, tehát akkor. Nem, nem úgy, hanem. Magabiztosan, hetyke mosollyal. Elképesztő volt.)

Bárdost 80-100 IQ-pont minimum elválasztja tőle, plusz némi tanult tőke is.

sixie07 2013.09.02. 23:12:03

Szerintem jó irány ez a híradó, nekem érdekes volt. igaz, van min csiszolni, maradtak bennem is kérdések egy-egy üggyel kapcsolatban, de egyrészt ha többször, több napon keresztül foglalkoznak valamivel, pl. szír kérdés, el tudom képzelni, hogy a következő nap még többet tudok meg. másrészt a visszajelzésekből tanul az ember, miért kell egyből a tökéletest elvárni?...

Mindenesetre örülök, hogy ez az ember ősztől tanítani fog újságírást, szerintem tőle igazán lehet tanulni.
Ha a nevét adja egy sulihoz, az csak jó lehet!

www.publicmm.hu
Public Média Műhely - professzionális újságíró iskola

Érdemes lenne elküldeni továbbképzésre sok jelenlegi médiában dolgozót...

Fényezett Rézlábos 2013.09.02. 23:13:00

@csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj!: "a magadfajta igen kifinomult ízlésvilágú és diszkrét humorú magyar médiakritikus"... itt lefostam a bokám a röhögéstől... köszi, még mindig a könnyeimet törölgetem... :)

cozumel 2013.09.02. 23:25:46

miért,miért, miért nem lehet egy ilyen műsorhoz fiatal arcokat keresni, akikben még van elég idealizmus ahhoz, hogy valóban pártatlan műsort készitsenek, és akiket még nem azonosítottunk egyik oldallal sem?

párisi köz 2013.09.02. 23:29:10

@bretman: jól összefoglaltad.

A két nagyágyú egymás iránti utálata nekem ennyire nem jött le. Igaz, hogy Balót Bárdossal egy stúdióba, sőt, egy műsorba ültetni merészség, mert inkább kioltják, mintsem erősítenék egymást.

Számomra sokkal zavaróbb az, hogy talán Péterfi Juditot kivéve, vagy rajta talán csak nem látszik, csupa-csupa unott, motiválatlan, elsősorban ex-köztévést sikerült szerződtetniük. Azok közül sem a legjobbakat. Bevallottan átmeneti helynek tekintik azt a szerkesztőséget, ahonnan addig is kapnak pénzt, míg valaki vissza nem hívja őket a köztévébe. Ilyen társasággal nem lehet hírműsort csinálni.

Egy híradó-típusú műsor alapkelléke, ahogy ezt Aaron Sorkin remekül bemutatja, egy darab képernyős húzónév, Magyarországon nyilván kettő, akiket vagy utálnak, vagy szeretnek a nézők. Valamint egy darab szerkesztő. Mert anélkül nem megy. A riporterek személye pedig, és ezt Bárdosnak pontosan tudnia kell, másodlagos. Azaz teljesen érdektelen, hogy kik tartják a mikrofont. Nem riportereket kell sok pénzért felvenni, hanem egy vagy két szerkesztőt. Mert ők mozgatják az adást. És az első két műsorról mindent el lehet mondani, csak azt nem, hogy szerkesztve lett volna.

párisi köz 2013.09.02. 23:30:12

@cozumel: Kösz, körülbelül erre gondoltam. Csak hosszabban.

2013.09.02. 23:56:05

Tiszta Amerika ... Texas-Alsó.

bretman 2013.09.03. 00:42:54

@sixie07:

Khm... Ezért az egy hozzászólásért tetszett regisztrálni? Kinek tetszik lenni az iskolában?

Ja,ami a szír kérdést illeti: napról napra foglalkozik vele mindkét kertévé. Kicsit alaposabban is, mint a Story TV tette. Mi ebben az újdonság?

@párisi köz:

Amikor Bárdos és Baló eljátszotta az interjút, amire mindig spontán volt táblázat, bármit mondott Baló, a legvégén, amikor Baló befejezte a választ, azt mondta Bárdosnak: köszönöm. Kizárta a lehetőségét, hogy Bárdos megszívassa egy meg nem beszélt kérdéssel, de még azt is, hogy műsorvezetőként ő zárja le a beszélgetést. Ez mérhetetlen bizalomhiány kettejük közt.

"A riporterek személye pedig, és ezt Bárdosnak pontosan tudnia kell, másodlagos."

Nem is játszanak szerepet a riporterek. Bárdos one man show-t akar. Azt akarja, hogy a lényeg a stúdióban történjen. De ez a formátum arra nem jó. Nincs rá elég ideje. Ezért bukott bele az ügyvéd-interjúba. Két perc alatt nem lehet megtudni semmit.

aaaaa1111 2013.09.03. 01:02:45

A népharagtól rettegjen inkább... a lámpavasakat és erős fákat jobb lesz eltüntetni még időben... én szóltam...

párisi köz 2013.09.03. 01:06:05

@bretman:

"Bárdos one man show-t akar. Azt akarja, hogy a lényeg a stúdióban történjen."
Nem tudom, hogy ezt akarja-e. Ha igen, akkor nagy csalódás lenne. Egy hírműsor-féleségben szinte soha nem történhet a lényeg a stúdióban. Ezt önmagában a hírműfaj zárja ki.

Továbbá, ha valóban erre törekszik, akkor azzal tökéletesen megakadályozza az együttműködést bármilyen, a műsorban közreműködő más munkatársával. Nem véletlenül hivatkoztam Sorkinra. Jól kihozza, hogy a műsorvezető mögött egy olyan szerkesztőnek kell állnia, aki még a legnagyobb, vagy a magát a legnagyobbnak képzelő sztárba is szempillarezdülés nélkül belefojtja a szót, ha úgy látja jónak. Mert nemcsak szerkesztői, hanem nézői, tulajdonosi, riporteri szemmel is nézi és látja a műsort. Valamint a közhiedelemmel ellentétben, normális esetben, nem a műsorvezetőé, hanem a szerkesztőé, és csak legfeljebb másodsorban a műsorvezetőé az adás. Ehhez pedig Bárdos nem nagyon van hozzászokva. Félek tőle, kiöregedőben van, a szó nem pejoratív értelmében.

@sixie07:

A 2459. számú médiaiskola reklámja megvolt, köszönjük. Kegyed figyelmébe ajánlom, hogy a műsorkészítést sem padban, sem műhelygyakorlaton nem lehet megtanulni. Érzéket, különösen arányérzéket pedig egyáltalán nem ad az iskola. Semelyik. Bárdos úr neve pedig ma már, sajnos, nem garancia. Sem a hír24 sikerére, ahogy az az itteni diskurzusból kiderül, sem pedig a Színművészeti Egyetem újságíróképzésére, ahol nem mellesleg rektorhelyettes.
(Legalább három helyen helytállni? Ezt szebb időkben álláshalmozásnak hívták.)

bretman 2013.09.03. 01:32:46

@párisi köz:

A Sorkin-példákban nem teljesen értek egyet. Bár én ebben nem vagyok nagyon jártas - ha jól látom, te igen -, megint csak azt mondom: az nem híradó, hanem film. Amiben a szerkesztőnek közös személyes múltjuk miatt van olyan nagy szava. Ne feledd: úgy kezdődik, hogy McAvoy ki akarja rúgatni MacKenzie-t.

Azt, hogy one man show-t akar, abból gondolom, hogy miközben irgalmatlan mennyiségű nevet soroltak fel riporterként, alig néhány jelent meg eddig. Akit már valahonnan ismertem (Ignáth Márk) valami sokadik bulváranyagot csinált a temetőkben talált hullákról (esküszöm, napokkal ezelőtt láttam valamelyik kertévén). De hol van M. Kiss Csaba, pl.? Nem biztos, hogy jobb lenne, de a két nap alatt, talán három-négy riporter jelent meg.

Egyébként szerintem az se baj, ha stúdióinterjúkra akar alapozni - csak akkor át kell dolgozni az egészet. Nem véletlen, hogy láthatóan nem férnek bele a műsoridőbe. Akkor hosszabb másor kell, két legalább tízperces interjúval. A "nagytekintélyű kollegánk megmondja a tutit" -rovatot pedig ejteni kell. Az már a nyolcvanas években is ciki volt.

Wendég 2013.09.03. 03:21:53

Dúró Dórácskát kellett volna betenni Bárdos helyett,időnként a Lampert Moncsival váltanák egymást:)))De a gyerekre ki vigyáz ,hát moncsika fusiban

Bölcs Lázadó · http://bolcslazado.blogspot.com 2013.09.03. 03:37:23

kuro duro a kesevallu novak eloddel terhesszexeljen mikozben a naci motorosok zokinban verik egymas faszat korben allva

vágner21 2013.09.03. 04:52:49

@lyia: uigye az elfogultságra vonatkozó mérőszám megadását nem gondoltad komolyan :)

ledo76 2013.09.03. 07:39:57

@Zakk: Remélem igazad lesz a választásokkal kapcsolatban, hogy többen leszünk. Épp elég volt a Fideszből.

Void Bunkoid 2013.09.03. 07:56:52

@Yasashi Tanuki: nem azért a két fillérért, de mi a pék az a "szélsőközép"? most szélsőséges, vagy középutas? Egyszerre a kettő nem lehet.

Amúgy már régóta tervben van a fejemben a világ legbrutálisabb akciófilmje, ahol az ellenség szerepében néger kommunista náci zombinindzsák tűnnek fel, a világ legjobb ellenségképe, mindenki egységesen gyűlölni fogja őket :))))

volesojinka 2013.09.03. 08:11:18

Híradót csinálni jól ma Magyarországon, és úgy, hogy a vérszomjas ilyen-olyan hívők esetleg pártatlannak ítéljék, úgyszólván lehetetlen. Persze nyilván a lehetetlent kell megcélozni ahhoz, hogy legalább egy elfogadható létrejöjjön. Amit eddig láttam (két adás) egyelőre nekem sajnos nem tűnt revelatívnak, a riportok elég gyengécskék voltak, és valahogy egyelőre az egész kicsit kidolgozatlannak tűnik. De ezt tökéletesen megértem, baromi nehéz fába vágták a fejszéjüket. (kár, hogy nem fordultak előre a "kedves nép"-hez, itt a kommentek tanúsága szerint is Magyarországon mindenki szakember, mindenhez - nem csak a focihoz - piszkosul ért) Kíváncsian és drukkolva várom a folytatást.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.09.03. 08:24:25

Nem teljessen mindegy ki lesz 2014-tol? Ugyanazokat a pofakat fogjak mutatni es en elore most megmondom ki mit fog mondani mirol.

Vihar egy kanal vizben, viszont kivaloan lehet rettegni, a lenyeg hogy a 2x otmillio magyar kozott az arkot lehessen melyiteni.

sixie07 2013.09.03. 14:47:08

@ bretman:
@ párisi köz:

nem ezért regisztráltam, már valamikor régebben regisztráltam, csak nem szoktam kommentelni...

senki nem vagyok a public mm-ben, de szívesen tanulnék ott, ha nem a porontyommal lennék épp itthon.
persze, sok mindent nem lehet az iskolapadban megtanulni. de rengeteg dolgot meg igen. az intelligencia, a látókör bővül. pláne, ha erre adnak a tanárok.

viszont én is írhatok ide, akár egy iskoláról is. írtam is. uff.

kertévé híradót nem(sem) nézek. pár hónapja, amikor láttam pár adást, sokkot kaptam. reklám van benne, meg vér és öldöklés, meg "sztárok".
köztévén meg... a húsvéti adás fent volt a neten, összehasonlítva egy külföldi híradóval. itthon fontosabb volt az, h a CBA-ban mennyi sonkát vettek, mint a külpol/gazdaság hírek.
szóval akkor inkább ezt a H24-es vonalat támogatom.

bretman 2013.09.03. 22:24:23

@párisi köz:

Na, csak megnéztem a mai adást is. Ez már úgy tűnt,mintha lenne szerkesztője, de alig maradt különbség egy bulvárhíradóhoz képest. A Rezesova-blokk például kifejezetten komikus volt egy olyan híradóban, amit úgy pozicionáltak, hogy itt bezzeg nem lesz bűnügy, meg baleset. :-)

Arra tippelek, hogy nézettség ügyében nagy szarban lehetnek, erre utal az is, hogy nem látom a diadaljelentést sehol arról, mennyire hasítana a műsor.

A cigánykirály beszélgetés viszont GYALÁZAT volt. A legócskább, legprimitívebb bulvártéma, ráadásul azt a Kállai Csabát hívták be a stúdióba, aki néhány éve a siófoki erőszakmenetet vezette.

Ezzel a beszélgetéssel mélységesen megalázták a cigányokat. Bárdos szégyellje magát!

Andráska8 2013.09.04. 01:01:45

Miért is röhögsz Gyurcsányon?
Már 2009-óta nincs a hatalomban.

Bangalore 2013.10.01. 10:54:44

Egész jó irányt is vehet ez az új híradó, ha kinőnek a gyerekcipőből. Könyörgöm, iziben cseréljék le azt az olcsó hátteret, mert vállalhatatlan, mintha bp tv lenne.. .
süti beállítások módosítása