Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Jaj, szegény erőszaktevők, most mi lesz veletek?

2013. március 20. 11:30 sixx 35 komment

Nemcsak a magyar tévék tudnak érzéketlenek lenni és például Szita Bence nevével eladni egy nyereményjátékot, hanem az amerikaiak is. A CNN például képes volt úgy lehozni egy elég nagy port felkavaró bírósági ügyről szóló hatperces riportot, hogy abban volt minden, síró vádlott, tönkrement éltek, remegő hangú riporter, csak éppen a bűncselekményről és annak áldozatáról nem ejtettek egy szót sem. Pedig kellett volna, hiszen ez róla is szólt, arról a lányról, aki ájultra itta magát egy buliban, ahol két középiskolai amerikaifutballsztár meg szépen megerőszakolta, úgy, hogy közben egyikük ezt még videóra is vette a biztonság kedvéért.

enhanced-buzz-22776-1363616508-16.jpg

Nem okos elkövetőkkel van dolgunk, az nyilvánvaló, de az, hogy a közvélemény, legalábbis a helyiek (az amerikai Ohio államról van szó) nagyrészt az erőszaktevők oldalára állt, és a hihetetlenül cinikus "ne idd magad hullarészegre, akkor majd nem erőszakolnak meg" vagy "nagyon rendes fiúk ezek, ugyan már, egy ballépés, nem kell ebből ügyet csinálni" érvekkel igyekeztek az egész ügyet a szőnyeg alá söpörni, az vérlázító. A tévedhetetlen amerikai sporthérosz szobrát már régen ledöntötték a doppingoló és nemi erőszakoló, példaképnek hitt gyökerek, de úgy látszik, ezt egy olyan kisvárosban, ami pont olyan, mint a Friday Night Lights című sorozat Dillonja, és ahol csak a sportteljesítmény az, amivel ki lehet tűnni a posványból, még mindig nem értik meg.

A tárgyaláson a fiatalkorú elkövetők egy (a sima erőszakoló) illetve két (a videós kolléga, aki mellette erőszakolt is, MINT FENT ÍRTAM VOLT) évre bevonulnak szépen a kóterbe, és igen, a szépen induló sportkarriert baszhatják, de hát tetszettek volna nem nemi erőszakolni, ugye. A CNN az ítéletről viszont képes volt úgy tudósítani, hogy az áldozatról és a brutális bűncselekményről egy kurva szót nem ejtettek, viszont hosszan taglalták, micsoda nagyszerű, remek emberek lehettek volna a fiatalok, és hogy összetörtek, még sírt is egyikük, ó jaj. A végtelen cinizmust hirtelen nem is tudjuk hová tenni, ez tényleg az "ilyen nincs és mégis van" minősített esete.

Erről a Buzfeednek rögvest eszébe jutott egy zseniális Onion News-videó, amit még 2011-ben készített az álhíradókat (is) előszeretettel gyártó vicces brigád - valahol félelmetes, mennyire a szatíra forgatükönyve szerint alakult a valóság két évvel később.                

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.03.20. 11:50:15

Amikor ilyeneket olvasok feláll a szőr a hátamon. Azt pedig egyenesen bicskanyitogatónak tartom, hogy az eredeti (első két-három) cikkekben a két fiú bevallotta, hogy ők itatták a lányt, sőt drogot is adtak neki, amikor pedig azt nem akarta bevenni, akkor rátukmálták még egy kis piára, majd a drogot az italába keverték. Ezek a részletek az újabb cikkekben már nincsenek benne, valahogy elsikkadtak! Érdekes nem?

Nem állítom, hogy a két fiú józan volt, vagy épp nem állt tudatmódosító szer hatása alatt. Épeszű ember ilyet nem tesz.

A lány meg is hallhatott volna, irtó veszélyes ez az egész helyzet; mert 16-18 évesen sokan nem tudják mennyi az ami már nagyon megárt (honnan is tudhatná) és a társaság általi elfogadottság, befogadási vágy hihetetlen méreteket öltött mostanra. A fiatalok a legnagyobb baromságra is képesek, hogy a többiek elfogadják, jófejnek, cool-nak tartsák őket.

Számtalan ilyen eset előfordul, a legtöbb nem kerül nyilvánosságra, és ezután az eset után még többen fogják eltitkolni, hogy egy egyetemi ereszd-el-a-hajam partin megerőszakolták, molesztálták, vagy bedrogozták őket.

Az, hogy a közvélemény így reagál, csak azért, mert az áldozat magatehetetlen volt (szerintem mindegy miért), az a leginkább szánalmas és a legkétségbeejtőbb dolog amit eddig valaha olvastam! Nem csak Magyarországon van nagy gond a fejekben...a demokrácia fellegvárában is kezdenek a ló túloldalára esni.

saks 2013.03.20. 12:03:37

...és még lenézzük Indiát, ahol ez elfogadott. Bár már ott is kezdik sokallani az emberek.
A kis köcsögök meg megérdemlik, de nekik nem lesz olyan szerencséjük, hogy ájultra ihassák magukat az aktusok előtt!

chatte 2013.03.20. 12:18:02

ja ugye mert a szegény ártatlanokról azt elfelejtették említeni, hogy többször levizelték, húzták-vonták szegény lányt, aztán átvitték egy másik buliba, ahol előszeretettel kínálták be, mint egy guminőt. de hát ők csak ilyen szegény eltévedt tinédzserek. remélem az anyja addig pofozta, amíg ébren volt.

Bogoj · http://bogoj.blog.hu/ 2013.03.20. 12:31:47

a 'sima erőszakoló' miért kapott kevesebbet?

fran7 2013.03.20. 12:46:39

Nem leszek népszerű egy sorozatos blogon a véleményemmel. De én épp ezért nem nézem a Dextert, mert nem akarom megsajnálni a sorozatgyilkosokat gyilkoló sorozatgyilkost. Nem nézek Cold Case-t, mert ott megsiratom a gonosz, de nehéz élethelyzetű gyilkost. Vagy ezért nem nézem a Gyilkos elméket, mert nem akarom azt gondolni, hogy az abban történt dolgok természetesek és nincs bennük semmi megdöbbentő. Mert akkor én is könnyedén állnék egy ilyen erőszakoló banda mellé. Mivel szegények nem a külvárosban fognak élni, siratva sportkarrierjüket, mint Al Bundy, hanem max a börtönrealityket fogják belülről kritizálni. Ami valóban szomorú, de ők tehetnek róla.

kamarti 2013.03.20. 12:53:50

még véletlenül sem a két fiú védelmében mondom, de azért ez az ügy épp olyan, mint amikor a titokban szülő és a gyereket megfojtó nők tárgyalásán az apja, az anyja és a 9 hónapig mellette (néha rajta) fekvő férje is elmondja, hogy fel se tűnt, hogy a nő terhes... Itt sem volt a buli(k)ban egyetlen ember (nő) sem, aki egy magatehetetlen, megalázott, abúzált kiskorú lány láttán rendőrt vagy mentőt hívott volna (de volt olyan 23 éves nő, aki végigfotózta, majd a fotókat feltette a netre - vajon miért?). Ez sokat elmond a közösségről, amelynek az áldozat és a két erőszakoló is a tagja volt - és amely vélt vagy valós elvárásainak mindannyian meg akartak felelni: a lányzó az ivászattal, a fiúk a lány kihasználásával, mert az olyan kanos, jó buli. Ez az igazán szomorú, az egyéni tragédiákon túl.
Szülőként, tanárként is a föld alá bújnék szégyenemben az érintettek helyében, hiszen valahány szereplő gyerek, akiket valakik még most is nevelnek, felügyelnek - elméletileg.

pszichonauta 2013.03.20. 13:31:22

Az nem vitatható, hogy a két gyerek előtt nagy jövő állt volna.
De az sem vitatható, hogy ezt elbaszták.
Egyébként ez a legundorítóbb érv, hogy "nem kellett volna annyit innod, és akkor nem erőszakolnak meg". Miért, ha egy lány részeg, az legitimizálja az erőszakot? Ez hasonló, mint mikor Magyarországon megerőszakoltak és megöltek egy lányt, az erőszaktevő meg azzal védekezett, hogy a lány "kihívóan" öltözködött. A hülye bíróság meg figyelembe vette ezt az érvet. Tehát akkor, ha egy lány részeg és úgy öltözködik, akkor megerőszakolhatom, hiszen a körülményeknek nem lehet ellenállni. Tiszta a sor...

Is 2013.03.20. 13:33:31

@kamarti: Pontosan, a nyilvánvaló dolgok mellet ebben már az borzasztó, hogy az emberek értékrendje annyira eltorzult, hogy ez már nem olyannak tűnik, amit szégyellni kellene, hanem simán megörökíteni való. És ez az, ami engem még igazán elgondolkodtat. "Normális" esetben ezt mindenki igyekszik titokban tartani, fellép ellene vagy csendben asszisztál, de ez a hozzáállás... Borzalmas.

kamarti 2013.03.20. 13:43:58

@pszichonauta: hát igen, elég nagyban dívik a felelősség áthárítása és a szolidaritás teljes hiánya - amire jobb helyeken (pl. kishazánk is) a t. nemzetvezetők és az őket kiszolgáló "civilek" és/vagy szakemberek még rá is játszanak, ha érdekük úgy kívánja. Aztán csodálkozunk, és égbe meredő szemekkel ajvékolunk, ha a kölkeink meghülyülnek.
van abban plusz tragikum, hogy végül ez a három gyerek viseli a következményeket mindazért, amiért a közösség és a közvetlen környezet is számon kérhető

Rocko- 2013.03.20. 13:52:22

@Bogoj: ez engem is érdekelne.

dr. Aullah 2013.03.20. 14:12:30

Gusztustalan. Az ügyvéd azzal érvelt, hogy be volt ájulva, tehát nem mondott nemet.
Amúgy szerintem nem kell megölni a sportkarrierjüket ezért: Le kéne vágni az erőszakolók nemi szervét... aztán mehetnek tovább sportolni.

juhaszvik 2013.03.20. 15:35:08

@Bogoj: @Rocko-: nem tudom, de van egy olyan rossz érzésem, hogy nem a sima erőszakoló kapott kevesebbet, hanem a kamerás többet, vagyis ha nem kamerázik, akkor lehet ő is csak egy évet kapott volna.

@saks: +1 (az utolsó mondatra), remélem mindkét srác komoly cserebere áru lesz a különböző rasszú börtönbandák között...

Rocko- 2013.03.20. 15:38:55

@juhaszvik: ok, kicsit sikerült letisztázni, tehát nem egy erőszakolós ÉS egy videós van, hanem egy erőszakoló meg egy erőszakoló aki videózott IS. tehát halmozódik.
kösz.

Leadfoot 2013.03.20. 15:44:44

Nekem erről az jutott eszembe, hogy néhány kevésbé erőszakos szabálysértés/bűncselekmény nálunk is elfogadott, sőt megbecsült dolog. Pl. aki adót csal, arra az átlag hülye magyar nem úgy tekint, mint aki meglopja a honfitársait, hanem mint aki jól kibabrál a gonosz kormánnyal.

sypso 2013.03.20. 15:44:45

"A tárgyaláson a fiatalkorú elkövetők egy (a sima erőszakoló) illetve két (a videós kolléga) évre bevonulnak szépen a kóterbe..."

1) ez a mondat értelmetlen
2) a kameraman többet kapott mint az erőszakoló? hogyvanez?

sixx · http://comment.blog.hu 2013.03.20. 15:57:15

@sypso: az, hogy elolvassátok a posztot, az eszetekbe sem jut, csak értetlenkedtek, tessék: "ahol két középiskolai amerikaifutballsztár meg szépen megerőszakolta, úgy, hogy közben egyikük ezt még videóra is vette a biztonság kedvéért" ott van, az első bekezdésben.

2013.03.20. 17:58:57

@fran7: ekkora marhaságot sem olvastam még!
Bár ugyanezt a szemléletet látom magam körül, és lehet, hogy valahol ennek az eredménye az, ami történt, ill. az ahogy a cnn-es magát riporternek képzelő suburban mom-ok és tisztes uriemberek tálalték a hirt.

HINT: az összes sorozat, film, regény, műalkotás, miegymás mind művészeti vagy szórakoztató ipari termék, amik nem evidensen kötődnek az élethez, a való világhoz. Megeshet, hogy onnan vett erkölcsi normákra épül, de sokszor pont a nem létező dolgokat ábrázolják.

Hogy egy-egy termék kizárólag a fantázia terméke, vagy a valóságból merit, az a nézőre van bizva. De ez igényel bizonyos intelligenciát, hogy TELJESEN máshogy itéled meg a tv-karaktert, meg a bűnelkövetőt. Az egész téma olyan nonszensz, hogy nem is értem hogyan is fordulhat meg emberek fejében, hogy a két dolog azonos megitélés alá esik.

Az ijesztő, hogy nem te vagy az egyedüli, akinek az értékrendjét az emberi fantázia termékei formálják.

2013.03.20. 18:10:26

@sixx: Talán érdemes lenne megemliteni, a Pennsilvania-beli esetet, amikor az edző-bá évtizedekig molesztálta az iskola sportolóit, és mindehhez asszisztált az iskola és a sport program vezetése, nehogy a nevükön folt essen.
Amikor az egész kiderült és büntetést kapott az iskola, ill. az iskola amerikaifocista nevelő programja, amikor az esetet év(tized)ekig takargató Paterno-t is megvádolták, akkor lett felháborodás, szerecsenmosdatás, mindenki azt kérdezte, hogz 'miért büntetik a közösséget?' (a program leállitásával), 'csak egyszer botlott a csodálatos Paterno'. A felesége még az öregfiú halála után is megjelent a tv-ben (talén épp a cnn-en), hogy suvickolja a vén szarházi hagyatékát.
Sőt volt akkora felháborodás, hogy a tömeg rendezett egy jó kis riotot is. És nem, nem a gyerekeket megerőszakoló edző ellen, és a kapitány menesztését követelve. Hanem éppen őket támogatva, a büntetések ellen.

fran7 2013.03.20. 18:28:13

@Egri János, kvíznagymester: Ilyenkor mindig eszembe jut Flaubert Bovárynéja, amit valószínűleg egyedül az azt bevádoló ügyész olvasott el. S tudta pontosan, hogy miről is szól. Flaubert joggal védekezett azzal, hogy mindez nem az ő véleménye, hanem csupán fikció a történet. Az emberek szeretik magukat ezzel megnyugtatni. Látom te is. Végülis ezeknek a műveknek ez az egyik célja. Azt lásd, hogy nem olyan rossz az életed, hiszen ezek nem történtek meg még veled, sem a rokonságoddal. Közben sokkal rosszabbak történtek meg, csak az emberek felejteni akarnak és nem a saját nyomorukon merengeni. Ez az egészséges elme működése. Csak ez azt is jelenti, hogy a saját problémáit sem oldják meg az emberek. Illetve el sem tudják képzelni, hogy mindazok megoldhatóak lennének. Épp ezért a képzelet az egyik legfontosabb dolog az emberi életben. Nem mindegy mivel eteted.

akdestroyer72 2013.03.20. 22:10:46

Számomra kicsit érthetetlen az amerikai média. Nehogy csöcs villanjon élő adásban, mert akkor egyből fejek hullanak, de ha bedrogozunk-megerőszakolunk egy magatehetetlen lányt, az rendben van.

OFF: Azt azért szögezzük le, hogy mindig kettőn áll a vásár.
Az ilyen részeges-bulis-szexelős hírek után bennem sokszor felmerülnek a kérdések. Vajon kényszerítették-e a lányt arra, hogy elmenjen egy ilyen buliba odafigyelő barátok nélkül EGYEDÜL, vajon kötelező volt-e úgy öltöznie, mintha épp most végzett volna a szemétégetőnél, vagy vajon a fejéhez tartották-e pisztolyt, hogy igyál?

Aztán nagyon sok esetben, ha csutak részeg, akkor minden mindegy, jöhet a szex, amit akkor talán még nem is ellenez, de másnap kimegy a pia, rájön milyen hülye volt, és persze nem ő volt a hibás, őt kihasználták, apuci meg megy beadni a keresetet a bíróságra nemi erőszak ügyben, holott lehet hogy ilyenről nem is volt szó. Az ilyeneket és kurvára nem tudom sajnálni, aki kurvának áll, ne csodálkozzon ha megbasszák.

Félreértés ne essék, nem ERRŐL az esetről beszélek most, remélem a fiúkat szeretni fogják a sitten.

Csak sokszor elég vékony a határvonal a kihasználtak-megerőszakoltak és a leittam magam-széttettem a lábam között.

dfactor 2013.03.21. 11:38:51

Nem bánnám, ha a Newsroomban ezt is feldolgoznák.

Bejgli 2013.03.21. 13:26:34

@akdestroyer72: És ha egy lány sokat iszik és kihívóan is van felöltözve, kényszerítve van-e bárki, hogy rámásszon?

(Aki hazudozik a nemi erőszakról, rohadjon meg, ezzel épp a valódi áldozatok miatt undorító szórakozni)

almafa5555 2013.03.21. 16:22:47

engem attól ráz ki a hideg, hogy mióta tele a sajtó savas leöntésekkel, valahogy ez "divat" lett mostanában....mivel ezeket a szörnyűségeket halljuk állandóan, ráadásul még pozitív szerepet is kapnak az elkövetők, ne csodálkozzunk. Stoll Buci is menjen a fenébe és eszébe se jusson műsort vezetni...

slartibartfast 2013.03.21. 20:06:55

@akdestroyer72: Egyet értek azzal, hogy érdemes megvizsgálni az érem másik oldalát is. Persze a felhívás keringőre még nem legitimizál semmiféle erőszakot (pláne nem nemi erőszakot + általános fizikai erőszakot), de előre gondolkodni sosem árt, akármelyik szenszögből is vesézgetjük a témát.

Az amerikaiaknak ott van a nemzeti sport, az amerikai futball, ami több, mint sport. Aki nézi, esetleg van olyan szerencsés, hogy benne van és műveli, tudja. És ez sokkal alacsonyabb szint, mint az NFL.

Játszunk el a gondolattal, hogy nálunk történik meg hasonló eset. Kell ehhez bármiféle a nemzeti kultúrába évtizedek óta beívódó és az emberekbe berögzülő kultikus...akármi is? Nem hinném. Hamar elintézik az ilyen ügyeket idehaza is a nézzük csak: beszámíthatatlansággal, elmebajjal, az áldozat felelősségének mértékével (az érem másik oldala ugye) na meg ott a csöcskártyák egyike, a kiskorúság. Apám nekem a kőműves kalapácsával ritkította volna meg serdülő koromban ívesebb testfelületeimet egy mezei bebaszásért is. Az idők változnak :)

akdestroyer72 2013.03.21. 23:28:05

@Bejgli: Nem semmi sem adhat okot az erőszakra, de attól még ő is hibás. Egy törékeny lány ne menjen egyedül buliba, olyan barátok nélkül akik odafigyelnek rá az este folyamán. Főleg ne akkor ha mattrészeg akar lenni. Miért? Mert kurva nagy felelőtlenség, és kész.

Amúgy ez pont olyan, mint amikor a zebrán babakocsis anyukát gázol valaki. Egyfelől rohadjon meg a sitten a sofőr, másfelől meg az anyukának is jár egy kiadós faszkorbács, amiért akkora idióta volt, hogy kitolta a gyerekét és magát az autó elé. Elsőbbsége akkor van csak az embernek ha megadják, ezt nekem már nagyon régen megtanították, de sajnos a valóság az, hogy sok droid megy mint a vakegér, leszar mindent, keresztbe, át, mert neki elsőbbsége van. Van a lófaszt. Én például mindig nagyon körbenézek ha átmegyek akár a zebrán akár bárhol, mert én vagyok a puhatestű nekem van veszíteni valóm. A szabályok nem fognak megmenteni, nem arra valók. Ha meg babakocsival vagyok, akkor basszus még ötször óvatosabban megyek, minimalizálva a kockázatot. Persze kivédeni mindent nem lehet, vannak esetek amikor mindegy, mert megtörténik, de a balesetek 90%-a nem ilyen.

Na nagyon elkalandoztam. Szóval a lényeg, egyrészt rohadjanak meg a sitten a srácok azért amit tettek, másrészt meg a lány egy hülye idióta volt, nem morzsolok el érte egy könnycseppet sem. Mindenki a saját kárán tanul, majd legközelebb odafigyel.

muscas01 2013.03.22. 02:28:23

Nézzük kicsit másképp a dolgot: erőszak volt? A videón látszik, hogy tiltakozott a lány? Ha nem, akkor megmondom mi a helyzet: tökrészeg fiatalok (a srácok is) kihasználtak egy lányt, aki szintén részeg volt. Ez pontosan miért is erőszak? A részegen történő szexet melyik paragrafus tiltja? Hát mi mindannyian hány olyan buliban voltunk fiatalkorunkban (16-20 között), ahol részeg csajokkal flörtöltünk? Egy ilyen korú srácnak szinte folyamatosan "feláll", csak ez jár a fejében. És ha lehetősége van, nem habozik. akdestroyer72-nél az igazság, a kettőn áll a vásár megjegyzéssel. Most erre joggal mondhatja bárki, hogy dehát nem kettőn állt, mert a csaj részeg volt, nem tudta mit csinál. Viszont kérem szépen, akkor tessék erre törvényt hozni, hogy részeg partnerrel tilos szeretkezni, mert nem a saját akaratából dönt. Amíg nincs ilyen törvény, addig bizony vékony a jég. Ennyi erővel ha egy lány másnap megbán egy szexet, szabadon feljelenthet bárkit erőszak miatt, mivel részeg volt. Nagyon rossz irány lenne ez. Két megjegyzés: 1. a videózás nagyon-nagyon gáz, önmagában ezért nem sajnálom a srácokat. 2. ha a videón látszik az erőszak, akkor tárgytalan a kommentem. Ha a lány nem tiltakozott, akor a srácok tette csupán gusztustalan, szemét, paraszt dolog, de nem bűncselekmény.

muscas01 2013.03.22. 02:37:46

Még valami: érdekes, hogy egyik bűncselekmény-típusnál sem mentség az ittas állapot, sehol a világon. Kivéve a nemi "erőszakot". Ott soha nem mérlegeli semmilyen bíróság, hogy részeg volt-e az áldozat, vagy sem. Majdnem mindig, Amerikában gyakorlatilag mindig a nő az ártatlan. Egyébként ebben az esetben is ártatlan, nem vitatom. De ez nem megerőszakolás, hanem csutak részeg szex, amit a lány - érthető módon - kurvára megbánt. A videózás továbbra is gáz, bár az indíttatást sejtem. A srácok is részegek voltak és macsók akartak lenni, bemutatni a "kemények vagyunk" attitűdöt.. Ez súlyos defektre utal, ez igaz. Nevelni kellene őket pár évig, nem börtönbe zárni.

Bejgli 2013.03.22. 11:28:06

@akdestroyer72: Oké, de ha hibázott, meggondolatlan volt, akkor sem kell megerőszakolni és aztán lehugyozni, meg öntudatlan állapotában partiba dobni. Ez már emberség kérdése, ami az erőszakolókból nyilvánvalóan hiányzik.

akdestroyer72 2013.03.22. 11:52:49

@Bejgli: Nem értem a kommentedet, pont azzal kezdtem a sajátomat, hogy nyilván semmi nem adhat okot a fiúknak arra ami történt.

Bejgli 2013.03.22. 14:24:01

@akdestroyer72: és azzal fejezted be, hogy a lány egy idióta :) Ebben nem értünk egyet, az áldozattá válás nem választás kérdése. Bár valóban ismer a pszichológia áldozat-típusú embereket, de alapvetően bárki válhat azzá pusztán azzal, hogy él.

akdestroyer72 2013.03.22. 17:06:40

@Bejgli: Ez igaz, viszont rohadtul nem mindegy az áldozattá válás miértje. Nyilván van olyan, hogy csinálhat az ember akármit, megtörténik a baj. De amikor például azért hal meg valaki a volán mögött, mert még a biztonsági övet is lusta volt bekapcsolni akkor most sajnáljam?

Ha most a csaj elmegy a buliba egy társasággal, próbál úgy mozogni, hogy kölcsönösen figyelnek egymásra a barátnőivel, csak annyit iszik hogy azért józan maradjon, ennek ellenére mégis sikerül drogot csempészni az italába, elkülöníteni a barátaitól és megerőszakolni a wcben, akkor igen, a csaj áldozat.

De amikor elmegy tök egyedül, ráadásul hagyja magát csutak részegre itatni pár idegen sráccal, akik sorban vették neki a vodkaáfonyákat, akkor mégis mi a lófaszra számított? Idióta.

Szóval igen is van különbség aközött, hogy valaki azért válik áldozattá mert rossz időben volt rossz helyen, vagy azért, mert minden lehetőséget megteremtett rá, és házhoz ment a lófaszért.

Ez amúgy nevelés kérdése is, apuci-anyuci most biztos összevissza tutujgatja, nekem az első dolgom biztos az lett volna, hogy egy istenes nagy pofont lebaszok neki otthon, amiért ennyire hülye volt. Engem legalább is még így neveltek anyámék, lehet másra mutogatni, de a saját életemért én vagyok a felelős.

Ha valaki veszélybe sodorja magát, akkor vállalja a következményeit. Ha elkezdek oroszrulettezni, akkor szerintem nem a fegyver lesz a hülye, hogy elsült...

Amúgy jól elbeszélgetünk mi ketten :)

tede 2013.03.23. 07:10:07

diákcsíny volt a javából

Bejgli 2013.03.23. 10:43:36

@akdestroyer72: Persze, a felelőtlenség marhára idegesítő dolog tud lenni, de én mindig mindenkit sajnálok, akinek baja esik, még ha a saját hülyesége miatt is, így vagyok összerakva :)
Igen, jól eltársalgunk :D
süti beállítások módosítása