Egy hollywoodi ügynöknek és az információit leközlő Varitey-nek köszönhetően pontosabb fogalmaink lehetnek arról, mennyit költ a Netflix a House of Cards-hoz hasonló, saját gyártású sorozatokra. A cég még csak a nézettségről sem hajlandó beszámolni, csak azt közölték hogy a House of Cards a legnézettebb streamjük volt, mióta ezzel foglalkoznak, szóval azt, hogy a most következő adatokat valaha megerősítsék, ne várjuk.
Peter Micelli szerint egy átlagos tévésorozat egy epizódja 3,8 millió dollárból áll meg, a House of Cards viszont 4,5 millióról indult, de David Fincher rendező-producerrel kicsit megszalad a ló. A Netflix soron következő két szériája, a Hemlock Grove és az Orange is the New Black négymillió dollár körüli összegbe kerül részenként, ami elég meglepő, különösen az utóbbi esetében, ami Jenji Kohan (Weeds) új komédiája - a könnyed műfaj nem szokott ennyibe kóstálni.
Az ügynök természetesen leszögezte, hogy csak találgat, nehogy perelhető legyen, ugye. Azt is elmondta, hogy a network tévék 4 millió dollárnál többet nem költenek egy nettó 42 perces epizódra, viszont az, hogy nagyobb összeggel szállnak be a költségekbe, az utósugárzás során (ezt hívjuk mi szindikált sugárzásnak) busásan megtérül, hiszen egy-egy részt egyszeri vetítésre akár egymillió dollárért is eladhatnak. A Netflix a nagyobb befektetéssel egy szinttel feljebb áll, mint mondjuk egy CBS, de nem sokáig, mert a saját tartalom gyártásában a Microsoft is egyre nagyobb fantáziát lát, és náluk is szakemberre, a CBS-től elcsaklizott Nancy Tellemre bízták a sorozatszekciót.
Az Amazon a Nertflixhez hasonlóan prémiumtartalomban gondolkodik, de ők csak egymillió dollárt akarnak egy-egy epizódra szánni, és drámák helyett félórás vígjátékokat forgatnak. Ez csak a jéghegy csúcsa, mondta Micelli, szinte minden hónapban bejelenti valaki, hogy saját tartalomfejlesztésbe kezd, legutóbb a Redbox és a Verizon állt össze (előbbi egy online filmkölcsönző, utóbbi az USA egyik legnagyobb mobiltelefontársasága). A Netflix és követői abban is a konkurencia előtt járnak, hogy nem költenek 40 millió dollárt marketingre, szinte csak online hirdetnek és a saját csatornáikon.
A tévés piac átalakulása fájdalmas lesz a network tévéknek, jósolta. Az olyan kábeladók, mint a TNT vagy a USA Network egyre kevesebb külső tartalmat fognak venni, mert a ráfordítás nem térül meg nézettségben - inkább több saját gyártású sorozattal próbálkoznak, hiszen ezeket jobban nézik, mint mondjuk egy Gyilkos elmék-ismétlést.
Mikor Sodrócki 2013.03.13. 13:37:25