Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Vágó újra nekimegy az ezoterikusoknak

2013. január 22. 11:30 barb 82 komment

A Fix TV-n hétfőn esténként 8 órától Vágó István ismét nekimegy az ezoterikusoknak. A tegnap indult műsor nem meglepő módon a Szkeptikus vagyok... címet viseli - mint tudjuk, Vágó a Szkeptikus Társaság tagja, és mint ilyen például a homeopátia ellen is harcot folytat.

Vágó új műsorában Tallér Edina íróval, újságíróval az ezoterikában és határtudományokban felvetett tézisekre, összeesküvés-elméletekre keresi a logikus magyarázatot.

Az ÁtVágó című kvízműsorával nemsokára a Story4-en újra feltűnő műsorvezető a Borsnak elmondta, "a mai napig bosszant, amikor látom a „küldöm a pénzenergiát” felfogású műsorokat a nagyobb csatornákon. A nagy tévék elkötelezettek az ezotéria iránt, a műsorom ezért is fut most egy kisebb csatornán. Szeretném bemutatni, hogyan gondolkozik egy szkeptikus".

vago szkeptikus vagyok.jpg

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sweeney todd 2013.01.22. 11:44:59

"A nagy tévék elkötelezettek az ezotéria iránt, a műsorom ezért is fut most egy kisebb csatornán."

na persze, biztos nem azért, mert a kutya sem kíváncsi rá.

Aureliano Buendía ezredes 2013.01.22. 11:48:23

Egyrészt dicséretes, mert az ezotériánál kártékonyabb dolog nem nagyon létezik. Másrészt viszont a hívők többsége olyan, mint a már megénekelt wmiki: az elmebajig képesek kitartani a baromságaik mellett.

Állítsuk meg a ......... 2013.01.22. 11:53:39

Az a betelefonálos ezotérikus baromság tényleg gáz.
De akkor mi van az UFO észlelésekkel, a klinikai halál állapotában átélt élményekkel, mi van a gondolatátvitellel(főleg ikrek esetében)?
Mindenki hülye, vagy csak én vagyok normális!

zwei (törölt) 2013.01.22. 11:54:25

Kar, hogy azok az agyhalottak, akik telefonalnak 'penzenergiaert' percenkent 350+AFA-ert, se a Fix TV-t, se Vago Istvant nem ismerik. Egyszeruen van, akin nem lehet segiteni. Ha tenyleg akarnanak tenni a csalas ellen, hoznanak torvenyt ra. Mivel a telefonszolgaltatoknak es emelt dijas aggregatoroknak ez elkepeszto profitot hoz (par forint / per onkoltseg vs. 350+AFA kiszamlazott), nyilvan mindent megtesznek, hogy ne legyen torveny.

Állítsuk meg a ......... 2013.01.22. 11:57:49

@zwei:
Egyébként pont ilyen műsor az x faktor meg a többi idétlen beszavazós is, csak ők nem ígérnek pénzenergiát:)

capacete 2013.01.22. 12:00:16

@Salemi boszorkány: Hm, nem lehet, hogy teljes különböző dolgokat mosol össze?

Egyébként szerintem:

Az UFO észlelések természeti jelenségekre, kormánykísérletekre és jó adag elmezavarra vezethetők vissza.

Halálközeli élmények: biológiai reakciók az oxigénhiányra.

Telepátia: lehet benne valami, az agyhullámok érzékelhetők, már több gépet kifejlesztettek/fejlesztenek, ami képes megérteni az emberi gondolatot.

fran7 2013.01.22. 12:02:25

@Salemi boszorkány: Ha pénzenergiát nem is ígérnek, de némi kisorsolt jutalmat mindig.

Állítsuk meg a ......... 2013.01.22. 12:08:42

@capacete:
Szerintem nem mosok össze semmit, mert a szkeptikusok minden olyan dolog létezését tagadják, amely tudományosan nem bizonyított.

Érdekes a véleményed az UFO észlelésekkel kapcsolatban, de ilyenek már a középkorban is léteztek.
Azok a pilóták, repülésirányítók, egyéb szakemberek, akik hasonló találkozásokat észleltek meg mind ugyanolyan bolondok, mint az átlagember.
A kisméretű, nagyszemű lények pedig természeti jelenségek, aham:))

Aureliano Buendía ezredes 2013.01.22. 12:11:57

@Salemi boszorkány: A középkorban nem léteztek UFO-észlelések. A kisméretű, nagyszemű lényekről még soha, senki semmilyen bizonyítékkal nem állt elő.

Ajánlom a témában Carl Sagan Korok és démonok című könyvét, amiben elég pontosan leírja, hogy a középkori babonaság milyen rokonságot mutat a mai UFO-észlelésekkel.

Állítsuk meg a ......... 2013.01.22. 12:18:50

Ez a Carl Sagan beszélt katonákkal, pilótákkal és "megbízható", "normális" emberekkel a UFO észlelésekkel kapcsolatban?
Vagy szerinted ők is babonásak és/vagy hülyék voltak?
(Ilyen témáknál megszoktuk már, hogy a civil ember szava mit sem ér.)

megint 2013.01.22. 12:18:52

Sajnos a tudományban sem lehet már bízni, cégek által finanszírozott kutatásokat akarják bizonyítani, hogy mennyire jó, egészséges(vagy nem)...stb egy bizonyos termék. Viszont azon kívül , hogy szoktam nézni néha ezeket a műsorokat(jókat röhögök), sajnos elkeserítő, hogy ezt meg lehet csinálni, zavarodott, kiszolgáltatott, beteg emberekkel, közönséges lopás, abból is a legundorítóbb fajta.

Leadfoot 2013.01.22. 12:19:34

Ez a dolog nagyon érdekes etikai/egyéb kérdéseket vet föl, amit kb. így lehet összefoglalni:
Hol húzzuk meg a határt? Az egy dolog, hogy egyes ilyen ezoterikus/homeopátiás/stb. termékek, szolgáltatások nyilvánvalóan baromságok. De hát mindenki azt/abban hisz, amiben akar. Tehát hol a határ, ahonnan valami már a hiszékeny emberek becsapása. Ezzel az erővel ugyanis a nagy egyházaknak is neki lehetne menni - hiszen ők is olyan dolgokat "ajánlanak", amire nincs bizonyíték, és egy világi ember kineveti őket (pl. halál utáni élet).
Nagyjából annyi a különbség, hogy a nagy egyházak már Xezer éve működnek.

fran7 2013.01.22. 12:22:18

Ha jól emlékszem Ross Perrot kampányszlogene volt az, hogy kitől vennél használt autót.
Ezen kép alapján egyiktől se.

Állítsuk meg a ......... 2013.01.22. 12:27:21

@Leadfoot:
Homeopátiás gyógyszerekben én sem hiszek, egyszer oltári nagy cirkuszt rendeztem, amikor a sürgősségin ilyen köptetőt ajánlottak tüdőgyulladásra.

Állítsuk meg a ......... 2013.01.22. 12:28:32

Aki szkeptikus, az hogyan lehet szabadkőműves?

Aureliano Buendía ezredes 2013.01.22. 12:29:54

@Salemi boszorkány: Ezeknek az észleléseknek a 99%-a kamu, a maradék meg látott valami fényt. Hűha. "Megbízható, normális ember"? - Ennek mi az ismérve? Hogy nyilatkozik az UFO-magazinnak?
Évi több millió UFO-észlelés történik, de érdekes módon kézzel fogható bizonyíték egy darab nincs.

megint 2013.01.22. 12:32:57

A kedvenc részem mindig a vége, amikor a "szerencsés" ember 1000000-szor több energiát kap. Azért abban van valami , hogy egyre több orvos ajánl természetes dolgokat, több vitamint, függetlenül attól, hogy mennyi az "elfogadott" a szakmában. Tudományban sem kell vakon bízni, a gyógyszerbiznisz az egyik legnagyobb a világban, minden második reklám az.

Állítsuk meg a ......... 2013.01.22. 12:41:06

@Aureliano Buendía ezredes:
Pedig volt kecskeméti katonai bázison is, csak ott nem ismeretlen eredetű repülő tárgyat láttak akkor, haenm a kis lényeket.
De biztosan ott is hülye mindenki.

Egyébként ez a csillagész, ha babonának tartotta az idegen lények észlelését, akkor ezt a táblát miért pont az ő javaslatára lőtték fel az űrszondán?

hu.wikipedia.org/w/index.php?title=F%C3%A1jl:Pioneer10-plaque.jpg&filetimestamp=20071013142656
Szerinte nem léteztek más lények a kozmoszban rajtunk kívűl:)))

"Fia Nick Sagan a sikeres Star Trek sorozat néhány epizódját írta"

Leadfoot 2013.01.22. 12:44:18

@megint: "Azért abban van valami , hogy egyre több orvos ajánl természetes dolgokat"

Pl. az, hogy a hagyományos gyógyszergyárak mellett már a _természetes_ dolgok gyártói is teletömik az orvosok zsebét? :-)

Aureliano Buendía ezredes 2013.01.22. 12:45:56

@Salemi boszorkány: A kecskeméti esetre megint semmi bizonyíték. Szavak, szavak, szavak.

"Szerinte nem léteztek más lények a kozmoszban rajtunk kívűl" - ne keverd a dolgokat. Az univerzumban létezhet rajtunk kívül élet, ebben én is hiszek, és a tudományos kutatások is alátámasztani látszanak.

Abban nem hiszek, hogy a földönkívüliek valaha is jártak volna a Földön. (és embereket rabolnak el, teheneket csonkítanak, repülőkkel kergetőznek, unalmukban gabonaköröket rajzolgatnak, stb.)

Állítsuk meg a ......... 2013.01.22. 12:48:08

@Aureliano Buendía ezredes:

"Ezeknek az észleléseknek a 99%-a kamu, a maradék meg látott valami fényt. Hűha. "Megbízható, normális ember"? - Ennek mi az ismérve? Hogy nyilatkozik az UFO-magazinnak?"

Katonai és egyéb pilóták, magas beosztású NATO tisztségviselők.
Ők azért átmennek némi rostán, ott kiszürnék a hülyéket.
Nem az UFO magazinokról beszélek, hanem titkos katonai dokumentumokról.
Én nem zárnám ki, hogy amit Mari néni mond, az kapásból nem igaz, attól, hogy ő egy 4 elemit végzett parasztnéni, még normális.

Aureliano Buendía ezredes 2013.01.22. 12:50:41

@Salemi boszorkány: Ezek szerint a Mária és Jézus-jelenéseket is elhiszed? Abból is van egy csomó, és pont ugyanannyi bizonyíték van rá, mint az UFO-észlelésekre.

Leadfoot 2013.01.22. 12:51:39

@Salemi boszorkány: "hanem titkos katonai dokumentumokról"

Amik annyira hihetetlenül szupertitkosak, hogy mi is tudunk róluk? :-)

Állítsuk meg a ......... 2013.01.22. 12:52:50

@Aureliano Buendía ezredes:
Na látod.
Ez a butaság, ha te nem láttad, az meg sem történt.
Láttál már PET CT gépet?
Vagy láttál már szívizom spect vizsgálatot?
Amelyiket nem láttad, az nem létezik.

Ittál már izotópot?
Meg tudnál különböztetni mérőműszerek nélkül a sima víztől egy ilyen izotópos oldatot?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.01.22. 12:57:09

@Salemi boszorkány: "Ez a Carl Sagan beszélt katonákkal, pilótákkal és "megbízható", "normális" emberekkel a UFO észlelésekkel kapcsolatban?"

Ez a Carl Sagan "csupán" korunk egyik legnagyobb csillagásza, és a SETI program atyja...

Állítsuk meg a ......... 2013.01.22. 12:58:17

@Leadfoot: 50-60 év múltán már kiszivárogtatnak néhány részletet.

Akkor szerinted az is csak konteo, hogy az USA elnöke a beiktatását követő napon olyan fejtágításon vesz részt, amelyikről kijőve egy kicsit is érzékenyebb ember a pszichiátrián kötne ki?
Éppen a napokban volt a beiktatás, de Obama egyszer már átesett a tűzkeresztségen.

Állítsuk meg a ......... 2013.01.22. 12:59:59

@Fedor:
A SETI az földönkívüli civilizációk jeleit kereste.
Mert ő már régen meghalt.

Aureliano Buendía ezredes 2013.01.22. 13:00:44

@Salemi boszorkány: "Amelyiket nem láttad, az nem létezik" - Nagyon gyenge érv. UFO-t nem, hogy én láttam, de senki nem tudja hitelesen, tárgyi bizonyítékokkal megtámogatva bebizonyítani, hogy látott. Ellentétben a PET CT géppel.

Ma már minden embernél ott figyel a kamerás teló, de - hogy, hogy nem - egyetlen felvétel nincs se ufóról, se zöld emberkéről.
A titkos katonai dokumentumok kiszivárognak, de - csodák csodája - hiteles kép-, vagy videófelvétel nincs közöttük.

Állítsuk meg a ......... 2013.01.22. 13:11:05

@Aureliano Buendía ezredes:
Kipróbáltad már működő nagyteljesítményű PET gép mellett a hiperszuper telódat?

Egyébként, ha ez Sagan szerkesztette volna az UFO magazint és ott publikálta volna a legújabb felfedezéseit, azt te is beszoptad volna:)

spontan · http://erdekessegek.info 2013.01.22. 13:19:39

@Salemi boszorkány: a konteo attól konteo, hogy nincs rá bizonyíték

Egyébként Clintont egyszer megkérdezték arról nyilvánosan, hogy megtudott-e nagy titkokat elnökként:

erdekessegek.info/ismernek-e-nagy-titkokat-az-amerikai-elnokok-508.html

Aureliano Buendía ezredes 2013.01.22. 13:20:09

@Salemi boszorkány: sajnos én sem értem. Sugároznak az apró zöld emberkék, vagy mi?

Állítsuk meg a ......... 2013.01.22. 13:20:31

@Répatorgyándenemaz:
Azt, hogy az első napon nem stylistok és protokoll szakértők rohanják meg?

Aureliano Buendía ezredes 2013.01.22. 13:24:44

@Salemi boszorkány: És erre van is valami bizonyíték? Hogy volt ilyen fejtágítás? Hogy ott UFO-król volt szó? Vagy ezt is bemondásra kéne elhinni?

Állítsuk meg a ......... 2013.01.22. 13:25:13

@Aureliano Buendía ezredes:
Az UFO sugároz, nem az ember, te te ....
Az apró lény meg nem UFO, hanem UFONAUTA.

Bár ember is sugároz, de az már gáz, ez a Sagan leukémiában szenvedett.
Van egy tippem, milyen titkos kutatásokra adta a fejét a NASA segítségével.

Aureliano Buendía ezredes 2013.01.22. 13:27:53

@Salemi boszorkány: De akkor az ufonatutát lehet fényképezni...
(Egyébként meg arra is kérek bizonyítékot, hogy az UFO/űrhajó sugároz. Az emberi űrhajókat érdekes módon lehet fotózni).

bounty112 2013.01.22. 13:30:36

Az UFO definíció szerint azt jelent, hogy fogalmad sincs, hogy micsoda az, ami ott repked, nem tudod beazonosítani. Nem egyenlő azzal, hogy az tutira egy élien. Aki meg ezeket az ezoterikus maszlagokat beveszi, az meg is érdemli - működik a természetes szelekció. Aki ezek miatt nem megy orvoshoz vagy szed hatóanyag helyett homeopata semmit, legfeljebb belepusztul.

Terézágyú 2013.01.22. 13:33:09

Salemi boszorkány = wmiki???? :)))

Állítsuk meg a ......... 2013.01.22. 13:36:39

@Terézágyú:
Nem tudom ki az a wmiki.
Nem vagyok vele azonos.

Állítsuk meg a ......... 2013.01.22. 13:41:43

@Aureliano Buendía ezredes:
Az "emberi" űrhajók mekkora sebességgel közlekednek?
Az "emberi" repülő tárgyak, repülési sebessége eléri a fénysebességet?

Szerintem az ember által készített űrhajókat is csak akkor lehet fotózni, ha hagyják:)

Aureliano Buendía ezredes 2013.01.22. 13:43:44

@Salemi boszorkány: Na jó, hagyjuk. Fénysebességgel közlekedő ufók a föld légterében. LOL!! Olvass sokat (relativitáselmélettel kezd), aztán majd visszatérünk.

Állítsuk meg a ......... 2013.01.22. 13:50:00

@Aureliano Buendía ezredes:
Huhh csak nem elméleti fizikus tetszik lenni?
Mi van akkor, ha a CERN fizikusai a fénysebességnél gyorsabb részecskéket mértek?
Azt a részecskét szellemrészecskének nevezték el:))

konteo.blogrepublik.eu/2011/02/11/az-ufo-konspiracio/
Itt mindenki jól kiszórakozhatja magát!

Aureliano Buendía ezredes 2013.01.22. 13:53:37

@Salemi boszorkány: Már régen megcáfolták a CERN eredményét. Mérési hiba volt.

Állítsuk meg a ......... 2013.01.22. 13:58:37

@Aureliano Buendía ezredes:
Tavaly március az nem olyan régen volt.

Nekem akkor is tetszik ez a szellemrészecske elnevezés.

gg630504 · http://gg630504.atw.hu 2013.01.22. 14:25:26

Szerintem az ezoterikusokat, homeopatákat támogatni kell. Aki hisz nekik, idejét, pénzét nekik adja, hamarabb fog kiszelektálódni.
Alkoholt, cigarettát, kábítószert ingyen osztogatnék általános iskolában. Aki hülye, arra hasson gyorsan az evolúciós nyomás. Lehetőleg még azelőtt, hogy szaporodna.

lepratelep 2013.01.22. 14:27:29

Hat igen, Vago semmiben nem hisz, max. a CreditHill-ben. Volt egyszer egy iras, hogy egy ilyen embernek extrasz*r lesz majd a halalos agyon fekudni.

invader 2013.01.22. 14:27:40

nem az ezotéria iránt elkötelezettek a kertv-k, hanem a zsíros lové iránt

Állítsuk meg a ......... 2013.01.22. 14:47:01

Addig ameddig Vágó a kertévében volt otthon és évi 30 milliót keresett, addig jó vót' neki.
Szeptembertől májusig jó kis fizu volt.
Minden nap délig leforgattak 3 adást, ebédre már otthon volt.

falomb 2013.01.22. 15:13:04

@lepratelep: neki inkább könnyebb lesz, hiszen nem fog amiatt aggódni, hogy elkárhozik-e meg hasonlók, amikben a hívők hisznek

Nuuk 2013.01.22. 15:14:15

Mi lehet mostanában wmikivel?

CoolBrady 2013.01.22. 15:17:10

Nehéz eldönteni, hogy a képen Vágó mellett egy nőt látok, vagy Gálvölgyit nőnek öltözve.

Jamesch 2013.01.22. 15:23:56

EZ a Salemi boszorkány vagy kurvanangy troll, vagy retard :)

captpicard 2013.01.22. 15:42:27

Nem egy ilyen 2 ember által nézett fixtv-n kéne ezt nyomni...

dr. KING SCHULTZ (törölt) 2013.01.22. 15:47:14

Veszekednétek egy fogorvossal is ?

dr. KING SCHULTZ (törölt) 2013.01.22. 15:47:56

Egyébként nem az ezokamutéria iránt vannak elkötelezve, hanem a sok agyhalott balfasz iránt akik betelefonálnak.

Márpedig ilyen agyhalott barom nyugdíjasból van pár millió ebben az országban

dr. KING SCHULTZ (törölt) 2013.01.22. 15:48:57

@lepratelep: Nem nem, neki és nekünk extra jó lesz, mert nem úgy fogunk megdögleni, hogy azzal hitegetjük magunkat, dejó lesz nekik jézuskával, allahkocskával meg xenucskával majd a túlvilágon

Konfidencia_Kapitany 2013.01.22. 16:46:52

Vágó és a szkeptikusok, egy nagyon érdekes jelenség, amit több mint 10 éve figyelek. Észreveételeim:
1. alapvetően, üzenetében, érveiben, logikájában Vágónak, gyakorlatilag 100%-ig igaza van. Jól találja el azt a furcsaságot, hogy évszázadokkal Newton után, ennyire könnyen lehet nyilvánvaló csalásokkal ilyen sok embert rászedni. Nyilvánvaló alatt a legalapvetőbb, nem is igazából tudományos, hanem inkább józan paraszti ész, és alapvető logika, statisztikai igazságokat értve.

2. ennek ellenére valami nem mükszik. Hogy mi az egy külön tanulmányt érne meg. Vágó természetesen ezen kudarcok magyarázatát 100%-ban az emberi butaságra, a nálánál sokkal butább és gagyibb átlagemberekben véli megtalálni, nem teljesen alaptalanul, de valami mégse stimmol itt.

3. Sőt, itt van az egyik kutya elásva: Vágó missziójának lényege, hogy az ő csodálatos szintje alatt elhelyezkedő 95%-ot alkotó parasztréteget kioktassa, felébressze, kitanítsa hogyan is működik a világ. (volt már: hogyan kellene helyesen írni, aztán nagyokosan tudósokat okatatok persze előre tudván a válaszokat, végül a sok bunkót oktataom természettudományra). Nem szabad elfelejteni, hogy Vágó mindezen törekvése igazából saját világképének igazolása: ha az emberek ilyen nagy része hisz elemi matematikával cáfolható dolgokban, akkor nyilván mindenki, aki bármiben hisz, amiben ő nem, egy tulok, parazita, butuska söpredék. Néha ki is lóg a lóláb, pl valássos meggyőződés elleni támadásnál, szerencséjére az elvtársak a HIT gyüliből szóltak, hogy ez már ellenük is megy, és gyorsan visszavonta.

4. és a legérdekesebb: ez a hozzáállás magára a Szkeptikus Társaságra is áll: jellemzi őket (illetve egyrészüket) egy egyfajta modern , már már vallásoss boszorkányüldözés, tudatában a saját 200%-osan bzitos, mindenki és mindenekfelett való igazunkban, aminek tudatában nincs más dolog mint éjjel-nappal támadni mindent és mindenkit aki science frameworkjén, és tudomány-politika jelenlegi konszenzusán túl bármit is állítani, felvetni merészel. Vágó mintegy állatorvosi ló, protipusa és paródiája a szkeptikusok problémájának. Szerintem emiatt nem népszerűek igazán a tudsok, mérnökök körében SEM. A szkeptikus honlapon a legtöbb érvelés nagyon jól megállja a helyét, de meglepően kevés önkritika fordul magával a tudományos framwork felé, illetve annak általuk való alkalmazásának hibáira. Szinte semmilyen önreflezxió nincs a tudomány feljődésében kiemelkedő elmékre, akiket maguk idejében előítéletek miatt kitagadtak, tudománytalannak, kuruzslónak nevezték őket. Tudniillik a tudomány eredeti felfogása szerint nem lenne szabad ízlésünk, rutinunk alapján elítélni bármilyen elméletet: csak a tapaszalat, az idő próbája dönthet. Nincs kőbe vésett elmélet, sőt, a tudomány haladása egyenlő az elméletek újra meg újra való megdöntésével, és prakituksabbra való lecserélésével. Mert a tudományos elmélet nem Igazság, nem Ráció kőtáblája, csupán egy praktikus, bizonyos kritérimuoknak megfelelő modell, eszköz, excell tábla, mankó döntéseinhez. Ez a mankó hatalmas változásokat és eredményeket hozott a műszaki fejlődésben, de félreértetté, túlértékelté is vált. Ezt nem érti Vágó, hiába végzett el majdnem egy (nemkell ide sok sok ész gyere babám légy) vegyész szakot, igazából közel sincs a science lényegével olyan tisztában, amennyire imádja ekézni az egyszerű embereket. És ez szaglik, ez üt vissza.

Konfidencia_Kapitany 2013.01.22. 16:49:10

bocsánat,hibásan íratm, hogy nem végezte el a vegyész szakot, de ez mindegy is, nem ez számít, és nem is a személye, hanem a jelenség.
Azért elnézést...

Konfidencia_Kapitany 2013.01.22. 17:04:46

5. végül: furcsa, sokaknak visszatetsző a szkeptikusok hitbuzgalma. Mire fel ez az elkeseredett hittérítés és támadás. Mindeközben a tudomány, azon belül a jelenlegi, hatalmi pozícióban lévő tudományos elit óriási túlhatalommal bír, amely hatalom nélkülöz bármilyen demokratikus legitimációt. Az adófizetők pénzét 100%-ban csak a jelenlegi state-of-the-art tudomány, sőt, ami rosszabb, a jelenlegi szúk tudományos elit tőlhatalma szerint osztják, kizárólag olyan kutatásokra, amelyek magát a jelenelgi státuszzt támasztják alá. Gyakorló tudósok jól tudják, hogy sokkal nehezebb publikálni (és lehetetlen forrást szerezni) olyan eredményekhez, amelyek kivül esnek a jelenleg elfogadott mainstreamen. Eközben az elit a tudomány saját szabályai is súlyosan megszegi, amikor az alternatív hipotézisek kutatásához nemhogy erőforrsát biztosí¤ani, hogy a biztonyítékok alapján fogadják el/utasításk el őket, hanem a hipotéziseket kutatni igyekvőket ellehetetlenítik, kiközösítik. (Példa: magyarság eredetének alternativ turáni stb hipotézisei). Kíváncsi vagyok, hogy a turáni eredet szavak leírásával már milyen előítélet-áradatot zúdítok magamra (miközben még állást se fogolaltam egyátlán pro vagy kontra), elég bizonyos hipotéziskeket megemlíteni, hogy már kirekesszenek. A tudomány szerint nincs helye preitéletnek, nincsnenk tabu és kedvenc témák, csak a tapasztalati evidencia dönthet.
Ezek az evidenciák hiányoznak számos témában (para-pszihológia és társai), a helyes "nem tudjuk eldönteni jelenleg" válasz helyett sokan a "biztos hülyeség, és hülye aki megemlíti" elutasítással találkozunk.

ÉS hogy jön ez Vágóhoz? Mindenezek után tudományban jártasok, és járatlanok egyaránt túlkapásnak élik meg a szkeptikusok támadását: tiétek minden erőforrás, a hatalom (és a dicsőség:), akkor saját szakállára, az abban hívők (és nem az adógizetők !) pénzéből miért is nem lehet a tudomány által el nem fogadott dolgokat csinálni??? Nem ellentétes ez a demokráciával és a pluralizmussal?(de.)
És felmerül (főleg annak aki nem tudja ellenőrizni szkeptikusék érveit). Mi van emögött, miért is ENNNYIRE fontos mindenkit elnyomni és megsemmísíteni, aki a SZENT tudomány elveit sérteni látszik? Bizony, az összeesküvés elméleteket pont ezen elnyomási kísérletek fútik.
De úgy látszik, már a józan paraszti észt is sérti ez a buzgalom. Persze lehet mondani, hogy az emnberi butaság a felelős, ha nem lesz a FIX tvs műsor óriási siker, de erre egyet modnanék: Öveges professzor.

Kobres 2013.01.22. 17:05:09

@Nuuk: Wmiki fideszes lett :)

Haibane 2013.01.22. 18:01:56

@Konfidencia_Kapitany: a ha jól tudom a szkeptikus társaság csak annyit vár el, hogy aki olyat állít, ami a mindenkori tudománnyal szembemegy, az uram bocsá', támassza is alá már valamivel. Lehet többet mögélátni, meg személyeket támadni, de akkor is ez a lényeg.

Boszorkányüldözés? Szerintem meg, aki bizonyíthatóan csal (mert a legtöbbje csak trükközik), vagy pl semmilyen bizonyítéka sincs a "nagymuter is meggyógyult tőle" anekdótán kívül az inkább a bizonyítékain dolgozzon _mielőtt_ pénzt akar keresni vele.

Amit meg a nyugati tudományos életről írsz az jó nagy bullshit, én már sok sok éve ebben tolom a világ fejlettebb felén és hát nagyon nem így van. Ami nagy probléma és már rengeteg protest folyamat elindult az a fizetős publikációs rendszer. De azt kéne felfogni, hogy ami már ezerszer be lett látva, hogy nem megy azt a tudomány el fogja dobni ezeregyedszerre is, hiába hangzik nagyon jól az elmélet.

Állítsuk meg a ......... 2013.01.22. 20:41:44

Szkeptikusok társasága?
Tulajdonképpen ők is egy olyan gyülekezet,
mint a hitgyüli.
Nekik az ellenkezés a mozgatórugójuk.Ha ettől érzi jól magát valaki:)))

Valaki megnézte az adást?

Állítsuk meg a ......... 2013.01.22. 20:44:10

@Haibane:
"ha jól tudom a szkeptikus társaság csak annyit vár el, hogy aki olyat állít, ami a mindenkori tudománnyal szembemegy, az uram bocsá', támassza is alá már valamivel. Lehet többet mögélátni, meg személyeket támadni, de akkor is ez a lényeg."

Miért kik ők?
Akadémiai tagok?Tudományos doktori tanács?

Haibane 2013.01.22. 21:03:59

@Salemi boszorkány: egy csapat ember, akit zavar ha másokat megvezetnek. Miért baj ez? Nekem a tapasztalatom az, hogy a legjobban csak a csalókat zavarja...

w_tilos · http://szuklatokoruekdemagabiztosak.blog.hu/ 2013.01.22. 21:17:07

@Konfidencia_Kapitany: .0
te wmiki vagy?
amúgy igazad van :x

@Haibane: tudjuk, tudjuk, a tudomány szent és sérthetetlen, és sosem téved, mert ott minden 100%-ra bizonyítva van... :x

w_tilos · http://szuklatokoruekdemagabiztosak.blog.hu/ 2013.01.22. 21:20:37

@Kobres: :x
miközben a magukat felsőbbrendűeknek képzelő értelmiségi, liberális, demokrata, ateisták a csodálatos MesePártban hisznek, ami csak tökéletes emberekből áll, és csak jó döntéseket hoznak, és majd 2014-ben Dopeman a messiás vezetésével elhozzák a kánaánt!
halleluja testvérek! éljen a tévedhetetlen tudomány! máglyára az eretnekekkel, tömlöcbe, az otthonszülőkkel!
az értelem nevében! több liberalizmust! legalizált drogokat!

Kobres 2013.01.22. 21:31:09

@w_tilos: Kedves WMIki,
az egészséges embert az elmebetegtől az különbözteti meg, hogy képes a valóságot látni. Minél távolabb van egy ember világképe a tudományosan elfogadottól, annál betegebb. Mindenkinek lehetnek eltérő gondolatai, de az elmebetegeket nem lehet meggyőzni ezen gondolatok hamisságáról, hiába mondunk nekik tényeket, bizonyítékokat.

Haibane 2013.01.22. 21:35:37

@Kobres: nah megjött wmiki én mentem, pá

w_tilos · http://szuklatokoruekdemagabiztosak.blog.hu/ 2013.01.22. 21:40:11

@Kobres: definiálnád a bizonyíték fogalmát?
azon kívűl, hogy amire ti felsőbbrendűek azt mondjátok, hogy az...
pl. ha én atomot nem tudok félbevágni, akkor bizonyítottam, hogy az atom oszthatatlan?

@Haibane: tudnád bizonyítani, hogy én én vagyok? ^^
hiszen nem is látsz, amit pedig nem lehet látni, az nincs... és így akkor gyermekágyi lázat sem okozhat!!! az értelem nevében!

egyébként azt tudtátok, hogy vágó épp olyan nemes demokrata, mint az index, vagy a címlapos bérblogjai, meg a kommentelői?
www.blikk.hu/blikktv_punk16/gyurcsany-veres-kezzel-turkalt-2079438
vagy mint maga gréczy zsolt!

vinyard 2013.01.23. 04:30:01

@dr. KING SCHULTZ: tudod, az emberek - úgy általában - szeretnek hinni valamiben; te is szereted azt hinni, hogy biztosan tudod, nem létezik, pedig nem tudhatod
ezeknek a "csökötteknek" legalább annyi erényük van - még ha lehet, nincs igazuk - hogy nem ilyen rohadtul arrogánsak, mivel attól félnek, hogy valaki beléjük állít egy villámot

saA 2013.01.23. 12:49:31

A csalók ellen valóban fel kell lépni, de nem a szkeptikusoknak, hanem a rendőrségnek, bíróságnak. Szégyen, amit a kereskedelmi adók megtesznek, mert megtehetnek.
DE!
Összemosni a szélhámosságot olyan dolgokkal, amelyekben sokan hisznek, mert megtapasztalták már, hogy nem csak a kézzel fogható dolgok léteznek, egyszerűen: BUTASÁG.
Igen, szkeptikus hölgyeim és uraim, semmiben nem különbözik az ilyen ostoba "szkeptikus" vagdalkózás, tiltakozás, erőszakoskodás, hogy mindenki hülye, aki nem úgy gondolja, mint én, az ezotévés jóslásoktól. Egyik kutya, másik eb.
Mindkettő hülyeségeket beszél, és egyik sem tudja bizonyítani, amiről beszél. A szkeptikus be tudja bizonyítani, hogy igaza van? Van ellenbizonyítéka a szokatlan jelenségekben hívők állításaira???
Én azért vagyok csalódott, mert Vágó okos ember szerintem, és azt gondoltam, hogy nyitott is az új befogadására. Az azonban nem a nyitott, okos emberek tulajdonsága, hogy valamit, csak azért mert ő nem úgy látja, kikiált üldözendő ostobaságnak.
Én is hülyét kapok az un "ezotéria"-tól, a tévés szemétségek pedig egyenesen felháborítanak. De az életem tele van olyan különleges jelenségekkel, amik miatt a szkeptikusok engem is dilisnek kiáltanának ki, például olyanokkal, amelyek az agyhullámok terjedésével kapcsolatosak(lehet, hogy nem szakszerűen fejeztem ki magam. Ha gondolok valakire, perceken belül hív, ír. Nem néha: szinte MINDIG. Ha éjszaka, relaxált állapotban üzenek valakinek valamit gondolatban, furcsa módon másnap reagál rá. Ha valamit nem találok, és ellentétben a régi szokásommal, hogy felforgatom a lakást, leülök, és csak annyit kérdezek magamtól: hol van ez vagy az,és nem töröm tovább rajta a fejem,megjelenik a képe a szemem előtt, felállok, és odamegyek, ahol van. Tudom, egy csomóan most elkezdenek kinevetni, lehülyézni. Nem baj, én tudom, tapasztalom mindezt. Nem igen beszélek róla senkinek, épp azért, mert nem akarom, hogy a lenézett, kinevetett ostobák közé soroljanak, meg azért sem, mert nem akarok meggyőzni senkit. Bizonygatni sem szeretném. Néha bizonyos, racionális elmeként elismert emberekkel véletlenül effajta vizekre keveredünk, és amikor megérzik, hogy hasonlóan gondolkodunk, elmondják a saját különös tapasztalataikat. De aztán bezárulnak, és a világnak megint az elvárt arcot mutatják.
Tisztelt szkeptikusok! Én csak annyit kérek, hogy csendesebben! Ti, "gondolkodó" emberek pontosan tudjátok a történelemből, hogy ha az egykori szkeptikusoknak még nagyobb hatalma lett volna, a világ ma számos hallatlan felfedezéssel lenne szegényebb.
Az ezotévés szélhámosságokra koncentráljatok, üldözzétek azt. A szokatlan, ma még megmagyarázhatatlan jelenségeket pedig figyeljétek! Csodálatos világ, tele izgalommal, szépséggel, békességgel. Uff.

Haibane 2013.01.23. 13:54:28

@elnéző: "De az életem tele van olyan különleges jelenségekkel..."

Igen az élet tele van ilyennel VISZONT a modern tudomány NAGYON sok dologra már tudja a választ. Namost Te csak ilyeneket említettél, ha kicsit olvasol pszihológiát, matematikát, fizikát akkor belátnád. Agyhullámok meg nem terjednek és nem igazán úgy vannak. A "gondolatolvasó" berendezések az agy bizonyos részének az elektromos aktivitását mérik MIUTÁN bekalibrálták rá. Ennek a technikai oldala már rég le van fektetve, inkább a biológiai hiányzik még, hogy jól feltérképezzük, hogy az agy miként reagál bizonyos "inputokra". Röviden persze.

A nagyobb probléma, amit én látok, hogy mivel manapság a böfészak a trendi, valós modern tudást nagyon kevés ember szerez, mert jól meg kell szenvedni érte, míg a lustákat (többség) remekül kiszolgálja a fantáziavilág ahol a szeretet meg az asztráltest mindent meggyógyít (de azért az orvosságot is kérik ugyebár mellé).

A másik, amit írsz, hogy xy megtapasztalta. Gondolom felesleges mondanom, de egy ember konkrétan BÁRMIT meg tud tapasztalni. Sőt ha olvastad esetleg Richard Wiseman valamelyik könyvét (ajánlom!) akkor tudod, hogy még az is lehetséges hogy az ember olyan dologra emlékezzen, ami soha meg nem történt vele. Pontosan ezért az, hogy egy adott személy mit tapasztal teljesen irreleváns. A tudomány ezért hozta létre a nagy számokat vizsgáló statisztikát, ami kiszűri az indivídumból való torzítást. Pl ha egy egész város egyszerre lát UFO-t, akkor azt nem kérdőjelezik már meg...

Gondolj bele, hogy mikor elmész egy illúzionista (gyk. bűvész) előadására, akkor ott olyat látsz, amit nehéz elhinni DE tudod, hogy ő csal csak ügyes. A sarlatánok ugyanezt csinálják, csak ők a trükkjeiket a természetfelettinek titulálják, ami csalás. Főleg, ha ez neked pénzbe is kerül...

saA 2013.01.23. 14:23:43

@haibane: Sejtettem, hogy hülye vagyok, amit tapasztalok, csak illúzió, hiszen ahogy írod: "Agyhullámok meg nem terjednek és nem igazán úgy vannak." Te valószínűleg tudod,hogy vannak, hiszen "a modern tudomány NAGYON sok dologra már tudja a választ" szerinted. De nem avatsz be, ahogy eddig a "modern tudomány"-nak sem sikerült válaszokat adnia nekem.
"ha kicsit olvasol pszihológiát", - írod. Pszichológia szakon végeztem. Ennek akkor most mi is a tanulsága?
Ezt írod: "A nagyobb probléma, amit én látok, hogy mivel manapság a böfészak a trendi, valós modern tudást nagyon kevés ember szerez, mert jól meg kell szenvedni érte, míg a lustákat (többség) remekül kiszolgálja a fantáziavilág ahol a szeretet meg az asztráltest mindent meggyógyít." Ha a páciensem lennél, azt mondanám neked: ez egy hosszabb folyamat lesz, felkészült rá?

Haibane 2013.01.23. 14:45:01

@elnéző: linkelsz nekem egy tudományos cikket agyhullámokról? Kérlek világosíts fel! :)

Tanulsága:
Ha pszihológia szakon végeztél akkor evidensnek kéne lennie annak, amit írtam... szerintem vagy kamuzol vagy büfészak volt :)

dr. KING SCHULTZ (törölt) 2013.01.23. 15:11:59

@elnéző: Te hányszor hívod az ezotv-t?
Vagy csak simán sok volt a Red Alert YURI karaktere vagy a sok sci-fi film?

Barom.

Haibane 2013.01.23. 15:23:16

@elnéző:
"Sejtettem, hogy hülye vagyok, amit tapasztalok"
jah még annyit le szeretnék írni, hogy én nem tartalak hülyének, hiszen egy általad nem ismert jelenséget próbáltál megmagyarázni azzal a tudásanyaggal, ami abban a pillanatban a rendelkezésedre állt. Csupán felhívtam a figyelmedet arra, hogy erre már van magyarázat. Peace

dr. KING SCHULTZ (törölt) 2013.01.23. 20:15:43

@vinyard: Az én istenemnek kalapácsa van, a tiédet felszögezték egy fadarabra... vágod?

saA 2013.01.23. 21:13:37

Jó, hogy olyan sok itt az okos ember, doktori titulusokkal:)
Én senkit nem akarok meggyőzni, csak azt hittem, hogy leírhatom, amit gondolok, anélkül, hogy gúnyolódni, fröcsögni kezdenétek. Hát nem sikerült. Ez nektek rosszabb, mert én becsukom a gépet, és többé nem látlak titeket. De ti ottmaradtok magatoknak:)
süti beállítások módosítása