Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A szemét Klubrádió miatt cenzúrázták Esterházyt?

2013. január 11. 14:01 Földes András 113 komment

Hogy milyen lehet jobboldali elkötelezettségű újságírónak lenni a jelenlegi helyzetben, élénk találgatások tárgyát képezi újságolvasók és nem elkötelezett (ún. hagyományos) újságírók közt egyaránt. Nem véletlen, hogy a közönség olyan sikamlós érdeklődéssel olvassa az egykori jobbos újságírók szerkesztőségi tapasztalatait feltáró blogposztokat is, mint a bennfentes beszámolókat David Bowie tisztázatlan nemi identitásáról.

Lehet persze, hogy jobboldalra elkötelezett újságírónak lenni hasonlóan köznapi elfoglaltság, mint a hagyományos zsurnalizmus. Mindenesetre a kíváncsiságot érthetővé teszik az olyan írások, mint a Heti Válasz heti szerkesztői jegyzete. Borókai Gábor ugyanis olyan mutatványokat prezentál olvasói számára, amelyekhez legközelebb talán a drótkötélen egyensúlyozás áll, egy kommunista krokodilokkal teli tó felett.

A szerkesztő Esterházy Péter Kossuth rádiós cenzúrája kapcsán szólal meg, az újságírói tisztességnek megfelelően rögzítve az alapvetéseket: „Hogy egy Esterházyt megkurtítanak a közrádióban, az mégiscsak több a soknál.” Sőt: „Hogy egy Esterházy ne mondhassa azt, amit akar, főként ha kulturális promócióra kérik fel? Teljességgel elképzelhetetlennek tűnt Berlintől Rómán át Budapestig. Egészen tavaly karácsonyig, amikor mondandója végéről jégcsákánnyal csapták le az Alföldi Róbert Nemzeti Színházáról szóló passzust. Isten - és a szerkesztő - tudja, miért. Az érintettnek nem árulták el.”

A jegyzet eddig a Hagyományos Újságíró sztenderdjeinél marad, a következő mondatban azt is leszögezve, hogy mindez ráadásul „bunkóság” is. Hogy ezen mondat közepén mi történt a szerkesztővel, a nem elkötelezett, azaz Hagyományos Újságíró és Hagyományos Ember számára elképzelhetetlen. Apró áramütés? Hipnotikusan előre kódolt belső hang? Titkolt megfelelési kényszer? Nem titkolt megfelelési kényszer? Bármi is történt, a mondat így folytatódik: „Ami nemcsak kulturálisan aggályos (magyarul: bunkóság), de az erre fogékony alkatnak tálcán kínálja a cenzúra emlegetését. Amely következtetésre nem nehéz eljutni a minősíthetetlen eljárás nyomán. A jelenségben azonban cenzúrát, azaz erőszakos állami akaratnyilvánítást látni - az egyként államilag finanszírozott Magyar Rádió és Nemzeti Színház összefüggésrendszerében - minimum színes fantáziát feltételez.

(Háttér: Esterházy az esetet ismertető, és Borókai írását is ihlető jegyzetében elmondja: a szerkesztőknek előre kihangsúlyozta, hogy az ajánlóból nem vehetik ki a színházas részt. A szerkesztők jóhiszemű, de ügyetlen húzásáról nem lehet szó.)

Tehát bunkóság kivágni az egyik legnagyobb írónk szavait, csak azért, mert az Alföldi Róbert vezette Nemzeti Színházat ajánlotta egy kulturális műsorban. Ilyet hiteles újságíró nem csinál. sőt, ami történt, Borókai szerintis cenzúrára enged következtetni. De az eset mégsem cenzúra. A Heti Válasz szerint a cenzúra talán az, amikor személyesen Orbán Viktor telefonál le, hogy srácok, a nemzetis részt lécci ne, köszi vagyok. Ha tehát a Kossuth rádió szerkesztője a közmédia már közhelyesen ismert viszonyainak és elvárásainak megfelelően, politikai okokból vág ki részeket a műsorból, az nem cenzúra, hanem, khm, ide majd egy új szót kell kitalálni. (Tartalommentés, például.)

Nehéz helyzet. A nem jobboldali elkötelezettségű író igazát kell megvallani a jobboldali lapban, de úgy, hogy azért ezt az illetékesek mégse tartsák kritikának. Borókai végül magyarázatot is kiizzad, hogy miért nem cenzúrázott a közrádió. Igaz, az indok olyan kellemetlenül sikamlós élményt okoz a kívülállónak, mint megpillantani Semjén Zsoltot a kozmetikusánál. Tehát azért nem cenzúra a közrádióból kivágni Esterházy szavait, mert egyszer Borókai Gábort is cenzúrázták a Klubrádióban.

„Igaz, én azt sem tudtam elképzelni, hogy egyszer lekaszálhatnak a Klubrádió kvázi élő (előre felvett és későbbi időpontban szerkesztetlenül leadandó) adásának végéről.” – szól a sztori, féloldalnyi terjedelemben ismertetve az ügyet, amiben Bolgár Györgyék a beszélgetést lezárták, de még volt idő, ezért újra megnyitották, Bolgár hosszasan beszélt, aztán Borókai is, és részben ezt vágták ki, viszont a műsor végén ott volt egy másik lezáró mondat. Vagy valami ilyesmi.

Az Esterházy-cenzúráról szóló cikk végszava, és tanulsága: „A Klubrádióban minden és mindenki úgy maradt, ahogy volt!”

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RTB 2013.01.11. 14:19:27

ez elég hvg.hu-s (hirszerzős - Kósa Andrásos) minőségú cikk lett.

ansife 2013.01.11. 14:27:18

azért egy riport megvágását összehasonlítani egy ajánló megvágásával, meredek. Az ajánlónál gondolom előre tudott a hossza, tehát, ha abból kivesznek az elég egyértelmű céllal történik.
Dranok2, te tudtad, hogy folyamatosan zsidózni, csak a bunkók szoktak?
Ezzel máris minősíted magad és az általad leírtakat is.

kamasuka 2013.01.11. 14:27:45

Ha jól emlékszem, a TV ostrom helyett az MTV lazán pop és komolyzenét játszott. A TV2 lázasan tökös riportereket keresett, mert trutykó éppen behúzta fülét-farkát, a RTL meg el se hitte, hogy szeretett Ferijük ellen ennyire sokan tüntetnek.

Úgyhogy korábbi Napkelték után korrekt tájékoztatást számon kérni enyhén necces, méghozzá úgy, hogy a köztévé a 2002 utáni október 23-án zajló demonstrációkat kezdte mindig a szadesszal, méghozzá egész nagy terjedelemben, folytatta az ünnepel kezdeni nem tudó MSZPvel, majd jött Demszky és Budapest, aztán pár snitt a Fideszről, két Orbán mondat, és a vidéki hoppárék. A MIÉP százezresei a Hősök terén az akkori MTVnek főműsoridőben említésre se méltóak voltak. Azt, hogy volt Miép rendezvény és azt, hogy ennyien voltak valahogy mindig csak a Dunán láttam ...

kamasuka 2013.01.11. 14:29:28

@ansife:
A nem bunkók mit szoktak? MSZPre szavazni?

dranok2 2013.01.11. 14:30:25

@kamasuka: Igen, ez az igazság, de azt ne várd, hogy a folytonos hazudozásba beleőrült MSZP-SZDSZ pártnyaloncok ezt valaha is beismerjék...

A hazugság a lételemük.

vinyard 2013.01.11. 14:31:25

azé' a közmédiával bőven felveszitek a versenyt, "hű, ez de égő, ne csináld" tekintetében, csak más előjellel

ansife 2013.01.11. 14:32:50

ez a baj a jobboldallal, muszáj talániuk valakit akit követhetnek és el sem bírják képzelni, hogy nem minden a pártválasztás.

kamasuka 2013.01.11. 14:33:55

@vinyard: Ráadásul Járóka Antalról még egy írás sem született, hogy az milyen ciki. :)

Trompf · http://trompf.blog.hu 2013.01.11. 14:40:01

Ha egy szerkesztő kivág egy mondatot, az nem alapból cenzúra.

Ráadásul valóban értelmetlennek tűnik feltételezni, hogy felsőbb utasításra, egy ajánlóból kivágnak a nemzeti színházra vonatkozó részt, miközben a következő vendég az ajánló után Mesterházy Attila, vagy Gyurcsány, vagy Bajnai, vagy bárki más, aki azt mond amit akar.

kamasuka 2013.01.11. 14:42:06

@kamasuka:
Meg ugye Werber visszatért ...

falomb 2013.01.11. 14:44:54

A legviccesebb, hogy akik most bőszen védik a cenzúrázást a kommentekben, azok fordított esetben égbekiáltó botrányról beszélnének.

sárospataki 2013.01.11. 14:46:48

Kedves Földes András, bazmeg, te ezt direkt csinálod? A cikk arról szól, hogy Bolgár úr/a Klubrádió hörög azon, hogy Eszterházi szövegének a végét levágták, miközben az ő szövegének a végét szintén levágták.

Tovább Magyarországon nincs nem-elkötelezett újságírás, és ennek te is része vagy, helló.

madarasi.abel 2013.01.11. 14:59:18

@kamasuka:
"Úgyhogy korábbi Napkelték után korrekt tájékoztatást számon kérni enyhén necces"
Azért lettek elzavarva Fletóék a sunyiba, mert ilyeneket tettek. S ha betelik a pohár, a mostaniak és ezekért lesznek elzavarva.

borisz 2013.01.11. 15:15:10

bazmeg földes andrás!
direkt ráklikkoltam az általad belinkelt jegyzetre, hogy mjad jól szörnyülködök a borókai csúsztatásain, erre mit látok? ezt, hogy rajtad kell szörnyülködnöm, de ne má'!
a jegyzet vége ugyanis ez:

"No persze, Esterházy mondandójának megcupfolása nem lett így kevésbé szégyenteli. S ha nem követi vágás, mármint a szerkesztő kivágása, a közszolgálat sokat veszít hitelességéből.
És ne adjon felmentést senkinek, hogy a Klubrádióban minden és mindenki úgy maradt, ahogy volt!.."

baszki ez így pont az ellentéte annak amit te itt fenn sugallsz. a büdöskurva életbe, miért kell ugyanolyannak lenni nektek is. a faszom! kurva ideges lettem.
most pont ugyanazt csináltad, amit a azok, akik csak az "el lehet menni innen!"-t emelik ki a gyurcsánytól, a mondat többi részét meg szépen elsunnyogják.
"Hagyományos Újságíró" a faszom. csaló vagy te is, ezt a rohadék rendszert építed te is.
kérjél bocsánatot, gyorsan!

(A heti válaszos íráson az utolsó módosítás, -amikor ezt írom-: 2013.01.11. - 12:43, a poszt pedig 2013.01.11. 14:01-kor keletkezett, szóval te is azt olvastad, amit én)

carpenter · http://milyensorozatotnezzek.blog.hu/ 2013.01.11. 15:25:27

@sárospataki lány: "Tovább Magyarországon nincs nem-elkötelezett újságírás, és ennek te is része vagy, helló."
Ott a pont.
A kozmediarol meg annyit hogy az MSZP-s idokben volt egy napkelte meg a mostaninal is undoritobb beny*lasokkal es reszrehajlassal, majd 12 ora ismetles. A mostaniak, es ez igaz a tobbi teruletre is, nem csak a kozmediara, legalabb probalkoznak valamit epiteni, (vannak uj musorok) meg ha nem is sikerul a legjobban, sot neha jobb lenne ha nem csinalnanak semmit, de akkor is en tisztelem legalabb a probalkozast.

Zb74 2013.01.11. 15:25:31

@RTB: Aki olvasta a szerzőnek a kínai retrospektív kiállításról szóló "kritikáját" - azt, amelyikből kiderült, hogy nemcsak a kiállított képeket nem tudta értelmezni, hanem még a melléjük háttérinformációként kitett szövegeket sem -, az nem nagyon csodálkozik ezen. (Sőt, szerzőkém cikkeit a hvg-hez viszonyítani még akkor is az utóbbi számára sértő, ha egyébként a hvg színvonalával szemben is gyakran merülnek fel jogosnak tűnő kifogások az utóbbi időben.)

Ami a mostani bejegyzést illeti, sokat elmond róla, hogy Borókai jegyzetének "végszava és tanulsága" gyanánt a MELLÉKmondatot emeli ki - és idézi - az utolsó mondatból. Naná, mert a főmondat így hangzik: "ne adjon felmentést senkinek[, hogy...]"; ez viszont nem illett volna bele a poszt koncepciójába. (Aminthogy a megelőző két mondat sem: "No persze, Esterházy mondandójának megcupfolása nem lett így kevésbé szégyenteli. S ha nem követi vágás, mármint a szerkesztő kivágása, a közszolgálat sokat veszít hitelességéből.")

Borókai abszolúte nem a szívem csücske, de azért a fenti poszt színvonalát még az ő cikkei is felülmúlják, többnyire.

maskep 2013.01.11. 15:30:57

Mellesleg: Ki beszél itt MSZP-ről?...

Komornick 2013.01.11. 15:35:35

"nem elkötelezett (ún. hagyományos) újságírók"

Muhahah!

Innentől fogva egy szavadat sem lehet komolyan venni.

nandras01 2013.01.11. 15:36:29

karinthy úgy gondolhatta, hogy megírja a magyarázkodás abszurdját, amikor mesélt a bizonyítványról.
elolvasva az errefelé kószáló jónéhány kommentelő mulatságos izzadmányát, hogy "nemiscenzúra a cenzúra", meg "deaklubrádióis", nos, elégedetlenül csóválná a fejét, és megállapítaná, hogy van még hová fejlődnie.
(bár gyanítom, hogy ama kommentelők jelentős része sem gondolja komolyan, hogy bárki is komolyan venné a sületlenségeiket, de jólesik cukkolni a zecceri ballibeket)

maskep 2013.01.11. 15:36:34

@ansife: A jobboldallal az a baj, hogy vagy a normális értékítéletüket választják, vagy a NER-t. De mivel normalitás választása egyértelműen Orbán Viktornak, a jobboldalt egyedül győzelemre vinni képes vezér elutasítását is jeleni, hát befogják az orrukat, és nemzeti-együttműködnek...

Komornick 2013.01.11. 15:41:34

... továbbá közelébe se érsz Borókai etikai- és stíluseleganciájának

Hüvely Matyi 2013.01.11. 15:43:53

Jómagam olvastam az eredetit. Ott valami olyasmiről van szó, hogy Esterházy be ment volna az archívumba, de lassan adták ki a belépőt, erre ő hazament és később nem gondolta hogy Borókainak beszélnie kellene erről.

A franc tudja mi volt ott, de Borókai is felfújta és most B oldalról is fújják.

Borókai mostanában nem tetszik. Évekkel ezelőtt többek között miatta ( meg mostanság Stumpf András) vettem meg a Heti Választ. Középen érzem magam, veszek HVG, Figyelőt és Heti Választ csütörtökön. A hetedik oldal mostanában szerecsenmosdatás, korábban jobb volt.

Más részről: ez egy vihar a biliben ( hacsak Esterházy nem mondja, hogy tényleg kibabráltak vele).

További cikkjavaslataim:
- Lendvai Ildikót nem engedték be záróra a turulhoz
- Szíjjártó Péter nem vihette ki a könyvtárból Marx művét

maskep 2013.01.11. 15:44:40

@nandras01: Szerintem Karinthy elkeseredne, hogy eddig degenerálódott a bizonyítvány magyarázata: "Bezzeg a zelmúttnyóccév..."

Hüvely Matyi 2013.01.11. 15:45:33

@Hüvely Matyi:
Pontosítás:
- Lendvai Ildikót nem engedték be záróra után a turulhoz

madarasi.abel 2013.01.11. 15:53:56

@borisz: Köszönöm, hogy szóltál.
Földes Andrást sem olvasok soha többé.

maskep 2013.01.11. 15:55:08

@Hüvely Matyi: "Más részről: ez egy vihar a biliben ( hacsak Esterházy nem mondja, hogy tényleg kibabráltak vele)."

Eszterházy szándékosan kikötötte, hogy ha a Nemzeti Színház ajánlót kivágják, akkor letiltja az egész ismertető leadását. Milyen érdekes, hogy Eszterházy hogy ráérzett!

Pedig nem olyan nagy csoda. Ő élete nagy részét abban a korban élte, mikor a közrádió szerkesztői még tudták, mi a dolguk. Nem kellett a pártközpontból minden apró-cseprő programajánló miatt leszólni, ha az ajánló készítője nem tudta, hol a határ, a közszolgálati rádió munkatársai tudták.

Látjuk, hogy hogy megy a ritkítás a közmédiánál: Költségcsökkentés, létszámcsökkentés, és hát szakmai alapon nem lehet eldönteni, ki menjen, és ki maradjon, sokkal egyértelműbb az, hogy ki hűséges, és ki tud különbséget tenni abban, hogy mi adható le, és mi nem.

Ez a szerkesztő rosszul döntött. De emiatt biztos nem lesz benne a következő leépítésben, hacsak nem jut eszébe közben, hogy mégis utasítást kapott... De ha bennhagyta volna a Nemzeti Színházat a műsorban, lehet, hogy nem lett volna országos botrány, csak családi, őnála, otthon, a következő leépítésnél...

Eszterházy jól ismeri ezt a világot! Elvégre, mint megemlítette, őt már akkor cenzúrázták. Van tapasztalata, hogy az önkényuralmak csinovnyikjai hogyan működnek...

Zb74 2013.01.11. 15:57:06

@borisz: Ez a Földes mostanában egyik öngólt rúgja a másik után. Korábban ez nem egészen így volt. Akkor is írt vitatható tartalmú cikkeket, de legalább élvezetes stílusban - ebből mára nem sok maradt.

ajjaj99 2013.01.11. 15:58:39

A jól bejáratott rendszerben mindenki tudja a dolgát. Nem kell azért a főnöknek külön szólni.

din viesel (törölt) 2013.01.11. 16:01:46

no,ez egy csunya,felrecsuszott-mondhatni tipikus ballib-idiotasag lett,nem is ertem,hogy kerult ki a commentre,ahol allitolag a posztrnek kellene tudnia irni,OLVASNI...ehhez kepest...
pfejj...

a stilusod kb altalanos iskolasbeli,mondtaertelmezesed konvergal a nulla fele...
poszter,megelhetesi rettego vagy e???

Földes András 2013.01.11. 16:02:29

@borisz: kedves borisz, a heti valasz szerint nincs cenzura. hiba volt. az mtva hivatalos tajekoztatasa szerint nem volt cenzura, hiba volt. a poszt pedig arrol szol, h igenis, ezt hivjak cenzuranak. a dolgok elkeneserol szolt a poszt, ezzel kivanok kellemes hetveget.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2013.01.11. 16:03:18

hadd kérjem, hogy Magyarországon egyes minősített eseteket kivéve, és különösen a pártsajtóban dolgozó emberekre ne használjuk az "újságíró" megnevezést!

mondjuk "médiamunkás"-nak. köszönöm!

Hüvely Matyi 2013.01.11. 16:06:10

@maskep:
Na most ezt nem tudtam, ennek ellenére mikor olvastam a Borókai cikket, akkor arra gondoltam, hogy ez a csávó (Borókai) ezzel feleslegesen égeti magát.

A cikk továbbra is égő, de ezek szerint talán nem felesleges, hisz generált egy másik égő, de talán nem felesleges cikket itt.

Mit itt belgák középen kérdezzük: nem volt felesleges mindkettő?

BlueJack 2013.01.11. 16:18:26

És ez a mocsok cikk mit keres ezen az oldalon?

Ha ide jövök, akkor sorozatokról akarok olvasni, színészekről, díjátadókról, kritikákról, nem pedig a magyar politikának nevezett trágyadomb újabb óvodás szardobálását.

nandras01 2013.01.11. 16:20:06

@maskep: borókai (és néhány klónja) legalább megpróbál valamilyen rendszerszintű érvelést, de az "emútnyócév" maga az igénytelenség.
és a legszomorúbb, hogy erre az igénytelenségre van igény...

titok84 2013.01.11. 16:22:19

"nem elkötelezett (ún. hagyományos) újságírók"
Többen kérdezték, én is: ki tartozik ide? Én nem ismerek ilyet.

Mahaboul 2013.01.11. 16:22:27

@maskep: "Ő élete nagy részét abban a korban élte, mikor a közrádió szerkesztői még tudták, mi a dolguk. Nem kellett a pártközpontból minden apró-cseprő programajánló miatt leszólni, ha az ajánló készítője nem tudta, hol a határ, a közszolgálati rádió munkatársai tudták."
"Eszterházy jól ismeri ezt a világot! Elvégre, mint megemlítette, őt már akkor cenzúrázták. Van tapasztalata, hogy az önkényuralmak csinovnyikjai hogyan működnek..."
Akkor most mi van? Szerinted Esterhazy elete nagy reszet nem a rendszervaltas elott elte? 1950-es, tehat 39-40 evet elt cenzuralt idoszakban, es 23-24 evet cenzura nelkul (persze, ezt is az elobbihez szamolhatja, aki akarja, de az aranyokon nem valtoztat).
Ellentmondast velek felfedezni.
Szeretem, tisztelem Esterhazyt, a konyveinek nagy reszet is olvastam, de itt most nem rola szol a poszt.

Elolvastam az eredetit en is, es itt tenyleg eleg kemenyen beindult a "csipobol tuzeljunk mert jobboldali, tehat normalis nem lehet"-elven alapulo ujsagiras. Egyik elkeseritobb mint a masik: Bayer, Greczy vagy Bolgar, ugyanaz a minosithetetlen reszlehajlas, elszant ketrecharcosok mind. Borokai azert nem ez a szint, bar tudjuk, hol all, de ugyanigy lehet tudni normalisan iro baloldali ujsagirokrol is. Sajnos a posztolo kozelebb all az elobbiekhez, mint utobbiakhoz.

hurmazs 2013.01.11. 16:23:22

@carpenter: Teljesen igazad van néha már túl kiegyensúlyozottnak látom a közmédiát.Sőt,kicsit ballib.
Ha Sárospatakon jársz csináljatok néhány gyereket.
Mi addig elleszünk valahol külföldön.

kheyerasslicker 2013.01.11. 16:23:49

Támogatom a hungarofób zsidók kicenzúrázását a magyar közéletből.

parttalan 2013.01.11. 16:24:10

Röviden: úgy van cenzúra, hogy nincs cenzúra. Ha cenzúrát érzel, ne kiálts cenzúrát, mert azzal muníciót adsz a cenzúrát kiálltóknak.

Dr. Fred Edison 2013.01.11. 16:24:27

Azért a különbségeket nem ártana észrevenni. A Klubrádió egy magán adó, a Kossuth állami. Cenzúráról adott esetben mindkettőnél lehet beszélni, de az utóbbi esetében ez bizony akárhogy is csavarjuk, államinak minősül. Másrészt nyilván az sem mindegy mit és milyen okból cenzúráznak. A Klubrádió esetében ez nem derül ki, a Kossuthosnál viszont ugyan ha nagyon akarom elhihetem(és elfogadhatom) azt a magyarázatot amit adtak, de maradjunk annyiban hogy elég erősen kilóg a lóláb.

reccs 2013.01.11. 16:37:01

@kheyerasslicker:

Támogatom a magyargyűlölő és embergyűlölő szélsőjobbosok kicenzúrázását a magyar közéletből. Ugyanis belőletek sokkal több van, mint hungarofób zsidóból.

carpenter · http://milyensorozatotnezzek.blog.hu/ 2013.01.11. 16:47:55

@hurmazs: Ha nem volnal funkcionalis analfabeta, akkor ertened hogy nem mondtam hogy kiegyensulyozott, mint ahogy nem is volt es nem is lesz amig az allam finanszirozza.
Ha meg volna benned egy szemernyi ertelem akkor ide valami temaba vago velemenyt irnal masok fikazasa helyett.

dr Smittpálelnökúr 2013.01.11. 16:52:51

@kamasuka: Jól értem, a jobboldali cenzúrát és médiagenyaságot a baloldali éra hasonló gerinctelenségével mentegeted?

Akkor áruld el légyszíves, hogy mi is a különbség a kettő között? Áruld már el, hogy hol van az erkölcsi fölényetek?

Lefordítom neked, mit írtál: baloldali média, jobboldali média, mindkettő gerinctelen alakok gyülekezete.

Egyébként közlöm veled, hogy a tv ostrom hős tüntetői a hírtv stábján kívül senkit nem viseltek el, így épelméjű munkáltató nem küldött stábot a gyújtogató csőcselék közé. Ugyanis az mtv székházánál nem békés tüntetők sétálgattak, hanem a csőcselék gyújtogatott és rabolta ki a büfét.

Beru 2013.01.11. 17:09:57

@kamasuka: "Ha jól emlékszem, a TV ostrom helyett az MTV lazán pop és komolyzenét játszott. A TV2 lázasan tökös riportereket keresett, mert trutykó éppen behúzta fülét-farkát, a RTL meg el se hitte, hogy szeretett Ferijük ellen ennyire sokan tüntetnek." -
Rosszul emlékszel. Az RTL és a TV2 is több riporterrel tudósított a helyszínről. Az MTV pedig egy idő után lekapcsolta a rendszert, miután a tüntetők bejutottak a székházba.

Beru 2013.01.11. 17:12:21

@dr Kangörény: csak ismételni tudom: az RTL és a TV2 is több stábbal volt kinn. Emlékszem, mert felváltva néztük otthon a csatornákat. A Hír Tv-s Császár Forradalmár Attila viselkedése pedig szégyenletes volt.

borisz 2013.01.11. 17:16:08

@Földes András: ha a "dolgok elkenéséről" szerettél volna szólni, a "A szemét Klubrádió miatt cenzúrázták Esterházyt?" c. fenti írásodban, akkor légyszíve olvasd el min basztam fel magam, és nagyon mélyen nézz magadba, mert akkor ezt most elbasztad.
ami persze nem lenne baj, ha újságíróként nem lennél véleményformáló pozícióban. az én véleményemet sikerült is formálnod most erősen.

dranok2 2013.01.11. 17:17:54

Látom itt már rendesen beindult a valódi cenzúra.

Valahol szánalmas, hogy egy "cenzúra" miatt hüppögő balliberális index képtelen megállni, hogy ő maga cenzúrát ne gyakoroljon.

De hát valóban illúzió az indexen mást várni.

Szánalmasabbak vagytok még azoknál is akiket fikázni próbáltok.

dranok2 2013.01.11. 17:19:25

@borisz: Igazad van, gusztustalan, undorító viselkedés ez "Földes András" részéről...

maskep 2013.01.11. 17:21:38

@Mahaboul: De igen, Eszterházy élete nagy részét a rendszerváltás előtt élte, és a mostani csinovnyikok pontosan őrájuk emlékeztetnek.

Én is elolvastam Borókai írását. Sőt, hallgattam is azt a Klubrádió műsort, amiből eszerint kivágták. Ez amúgy egy négy blokkból álló, összesen egy órás stúdióbeszélgetés, négy újságíró beszélgetése a hét eseményeiről, amibe ez alkalommal meghívták Borókait is.

Nem állítom, hogy elegáns húzás volt Vicsek Ferenctől ez az eljárás, mint ahogy több más megnyilvánulása is ellenszenves. De az egy bevallottan elfogult elemző beszélgetés, amit jellemzően minden médium úgy szokott lezárni, hogy a slusszpoén, az utolsó szó helyére kerüljön.

A Kossuth rádió ezzel szemben egyrészt közszolgálati, másrészt ez egy politikamentes(-nek mondott) kultúrális ajánló volt, harmadrészt Eszterházy kifejezetten kikötötte, hogy ha ezt kivágják, nem mehet az ajánló műsorba.

Komolyan gondolom, hogy ez a (Nemzeti Együttműködési) rendszer pont ugyanúgy korrumpálja az alkalmazottait, ahogyan a Kádár-rendszer tette. Szerintem Borókai is látja ezt. Őszintén tehát nem legyinthetett volna egy mondatban, hogy az állami önkényes beavatkozás feltételezése színes fantáziára vall. Színes fantáziára inkább ennek tagadása vall szerintem.

Tényleg idétlen helyzet, hogy a bozót két oldalán vakon lövöldözik egymásra a közönség. Tényleg idétlen helyzet, hogy az ember nem tud maskep vitatkozni, csak ha a bozót egyik oldalára áll. De ezt a bozótot csak együttműködéssel lehetne kiirtani. Azt meg, úgy tűnik, az egyik vezető párt mind ellenzékben, mind kormányon, mindenkivel és mindenben, következetesen elutasította és elutasítja, mintegy tizennégy éve folyamatosan.

Már maga az a kifejezés is álságos hazugság, hogy Nemzeti Együttműködés(!) Rendszere...

maskep 2013.01.11. 17:26:01

@Hüvely Matyi: Tlajdonképpen igen. Elég bizarr világ ez, ahol a belgáknak nincs helyük, mert középen ropog feléjük a kétoldali puskatűz...

2013.01.11. 17:36:46

@dranok2:

A ballibsik/zsindexes blogok sportot űznek abból, hogy szájba szarják saját magukat. Egyszerűbb lenne bevallaniuk, hogy a szólásszabadság szerintük csak rájuk vonatkozik.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.01.11. 17:58:26

Gyenge. Borókainál a klubrádiós ügy nem a közrádiós cenzúra indoklása, hanem a szokásos "ők is olyanok, beeee!"-visszavágás. Ami szintén gyenge, de nem "indoklás". Nem baj, Földest sem az eszéért szeretik, már aki. Nem ő írt pár hónapja elcseszett kritikát a kínai képkiállításról?

Mahaboul 2013.01.11. 18:10:17

@maskep: Viszont ha jol ertelmezem, azt mondod, hogy akkoriban a szerkesztok felkeszultek voltak, es "nem kellett a pártközpontból minden apró-cseprő programajánló miatt leszólni". Nem azt vitatom, hogy milyen melysegu volt a cenzura, de azert azt nem tagadhatja senki, hogy akkor jobban mukodott a kezi vezerles. Regen volt mar, de ez nem jelenti azt, hogy el kellene felejteni mire voltak kepesek a hatalmon es pozicioban levo emberek. Lehet szidni a jelenlegi rendszert, van is miert, de szerintem nagyon tavol vagyunk attol a vilagtol meg igy is, meg ezzel egyutt is.

Ebben az esetben egy felhevult lelki allapotu ifjonc azt hitte, ezzel majd meghalalhatja az allast, amit a haveroktol kapott, es amit amugy nem kaphatott volna meg az erdemei szerint, ha nincs ott a gyulesen az elso sorban, de azert emiatt cenzurat kialtani szerintem kicsit tulzas. Gusztustalan, nem vitas, de nem tobb.

Es azt se feledjuk, hogy Esterhazy nem mondhatta volna el akkor, a 80-as evekben nyilvanosan hogy cenzurazzak, ma viszont errol vitatkozunk/vitatkoznak emberek mar napok ota.

A Kossuth Radio vagy az MTV sosem volt politikamentes, se most, se 4 eve, se 8 eve. Nem lehetnek azok, mert a kurzusvaltasnal az aktualis hatalom benyomja az embereit, ahogy meg is tettek es meg is fogjak tenni minden alkalommal; ez lesz 2014-ben, ez megy most is, a szocik is azonnal tisztogattak 2002 utan, es korabban is mindig mindenki. Mindig is benyomtak a sajat semmirekelloiket (tisztelet a kivetelnek), ez volt a megszokott folyamat, es azok is ugyanugy uraltak a kozszolgalatot, mint a mostani semmirekellok. Aztan amikor jott a valtas, azok a talpnyalok, akik az addig eltelt evekben kenytelenek voltak megtanulni a szakma alapjait, elkezdtek igazsagtalansagot es elnyomast kialtani, mert oket, a "tapasztalt profikat" kirakjak, elfelejtve, hogy ok is ugyanugy kerultek be. Szerintem aki politikamentes kozszolgalatrol beszel, az nincs tisztaban a realitasokkal. Nem orulok neki, jo lenne ha mukodne, de nalunk nem fog mukodni meg jo sokaig.

A bozotharc rettenetes, es valoban jo lenne vegre abbahagyni, de latod, te magad is erosen reszrehajlo vagy: szerinted a Fidesz a felelos erte teljes mertekben 2002 ota. Szerintem ugyanakkora a felelossege a Fidesznek, az MSZP-nek es az SZDSZ-nek. Amig egyik oldal sem ismeri el a sajat hibait (es jocskan van mindenkinek), es csak azt ismetelgeti hogy mert bezzeg a masik, addig nincs esely egy egeszseges orszag felepitesere.

Arrol nem is beszelve, hogy tisztaba kellene mar vegre tenni az elmult evszazadot, a Tanacskoztarsasagot, Trianont, a Horthy-rendszert, a Holokausztot, a Rakosi-rendszert, 56-ot, a Kadar-rendszert es a rendszervaltast, mert amig minden oldal a sajat ostobasagat hajtogatja a kedvenc temajaban, es felinformaciokra hivatkozik, addig nem lehet egeszseges jovokepe az orszagnak, nem lehet kiirtani a bozotot. Es meg se probalja senki, kiveve a torteneszek bizonyos csoportjait, de ha csak szakmai szinten marad a dolog, nem jut el az emberekig, akkor nem sok hatasa lesz.

Az szornyu, hogy ha nem azt szajkozza az ember, amit a jobb vagy baloldali megmondoemberek kitalalnak, akkor azonnal kommunistava/zsidova vagy fasisztava valik.

A nemzeti egyuttmukodes emlegetese alsagos, valoban, es a joleti allam hazugsaga is az volt, nincs nagy kulonbseg.

- duplagondol 2013.01.11. 18:17:34

Rövid memóriám szerint az utolsó mondat úgy szólt, hogymiszerint "erre akkor sincs mentség, ha a Klubrádióban minden és mindenki úgy maradt, ahogy volt!” Tisztelt Földes András: ahelyett, hogy hosszú köröket futunk (ahogy egyébként Borókai is tette), tán érdemes kezdeni az aranyszabály betartásával: csúsztatni nem csúsztatunk.

nápolyi maszti 2013.01.11. 18:31:29

Vajh nem szerecsenmosdatás (aka a szar szétkenegetése) Borókai részéről, hogy ő, a huszadik senki a saját "megvágását" egy magánrádió szerkesztett, hosszú stúdióbeszélgetésben egy kalap alá veszi Esterházy KÖZRÁDIÓBELI ajánlójának tudatos, és a nyilatkozó szándékával tudatosan szembemenő megcsonkításával? Akinek a fejében ez a két eset ekvivalens, az menjen békementelni Pataky Attiláva.

Gekko 2013.01.11. 19:00:46

Héhó, agyasok! A kognitív disszonanciáról már teccettek hallani????

Sem 2006, sem a Klubrádió, sem a kozmikus sugárzás nem menti/módosítja azt, hogy a Közmédia ma, itt és most cenzúráz, - hogy egy örök klasszikust idézzek - nem kicsit, nagyon.

A cenzúra pedig rossz. Neked, nekem, mindenkinek. Jobbosnak, balosnak, kicsinek és nagynak.

plümpike 2013.01.11. 19:32:18

"és nem elkötelezett (ún. hagyományos) újságírók közt egyaránt."

És ezek hol vannak, az indexen? Na ne röhögtessetek....

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2013.01.11. 19:57:26

@borisz: én nem annyira értelek, számomra teljesen egyértelmű. Mikor annyira kilóg a lóláb, akkor Borókai - aki volt kormányszóvivője Orbánnak - elismeri, igen, sza_osak vagyunk. De nem arról ír tovább, hogy ezt azért közpénzből nem kéne sza*zni, hanem gyorsan megpróbálja rákenni másokra is, nem igazán tisztázott alapon. Kire, pont a Klubrádióra. Szerintem nem lett ellentéte az idézet a lényeget fogja meg - egy magánrádióban, aminek állítólagos kivágási akciójáról eddig senkinek nem beszélt ez az ember, most hirtelen közzéteszi, majd számon kéri hogy mindenki és minden úgy marad ahogy volt? Nem értem. Már az egész cikkben elismerte borókai hogy gáz ami történt, és azt Földes egy teljes bekezdésben tárgyalja.

Naaaa! 2013.01.11. 20:26:40

Hát, Földes András, ezen cikk fényében te is fizetett szarevő vagy, nem újságíró.

Mondom ezt úgy, hogy a Fideszt, Jobbikot és társaikat utálom, mint szart.

Borókainak (bármennyire is Fidesz-szócső a lapja) meg tisztelet, ugyanis a cikkének utolsó mondata, amelynek te felét lehagytad, pont az ellenkezőjét jelenti, mint amire te kilyukadtál:

Ezt írod:
"Az Esterházy-cenzúráról szóló cikk végszava, és tanulsága: „A Klubrádióban minden és mindenki úgy maradt, ahogy volt!”"

Ez valóban nem a végszó, hanem az utolsó félmondat. A tanulság ellenben nem ez, hanem a következő (kiemelések tőlem):

"Esterházy mondandójának megcupfolása nem lett így kevésbé szégyenteli. S HA NEM KÖVETI vágás, mármint A SZERKESZTŐ KIVÁGÁSA, A KÖZSZOLGÁLAT SOKAT VESZÍT HITELESSÉGÉBŐL.

És NE DJON FELMENTÉST SENKINEK, HOGY a Klubrádióban minden és mindenki úgy maradt, ahogy volt!"

Azaz Borókai végszava és annak tanulsága pont az ellentéte annak, mint amit te a csúsztatásoddal kihoztál belőle.

B. lehetőség: funkcionális analfabéta vagy, aki nem értette meg az utolsó 2 mondat értelmét.

Mindkét esetben alkalmatlan vagy arra, hogy bármely komoly lap újságírója légy, bár az első, a szándékos, pofátlan hazugság sokkal nagyobb szégyen, mert a második esetben csak szegény, szánalomra méltó idióta vagy, de az első esetben egy megfontoltan hazudó aljas tetű.

Mondom én, egy baloldali (többnyire) liberális.

De az ilyenekre, mint te, akik hazugságokkal próbálják aláásni a másik oldalt, nincs szükségünk, mert csak minket szégyenítesz meg, hogy ilyenek is vannak közöttünk.

Naaaa! 2013.01.11. 20:27:46

(Bocs, az ADJON első betűje lemaradt.)

Naaaa! 2013.01.11. 20:34:29

@Földes András:
Nem.
Ez a poszt semmi más, csak egy előre megfontoltan elkövetett aljas hazugság.

Le akartad égetni Borókait, de saját magadat sikerült.
Nagyon.

Naaaa! 2013.01.11. 20:50:42

@nápolyi maszti:
Olvasd végig a cikket (Borókaiét), és majd rájössz.

@Gekko:
Így van.
Borókai cikke pont erről szól. És a szerkesztő kirúgását követeli.
Segítek: NEM a Klubrádióét.

@Legelő Őse:
Ahogy látom, te is csak ezt a cikket olvastad el, Borókaiét nem.

És pont ez a veszélye az ilyen Földes-féle csúsztatásokkal teli cikkeknek, mert az olvasójuk (pl. mert zsigerből utálja a másik oldalt) lusta elolvasni azt, amit az ilyen Földes-féle cikk kritizál (hiába van beklinkelve), hanem elhiszi, amit az újságíró (itt Földes) állít.Holott az köszönőviszonyban sincs a valósággal.

Megdobbent 2013.01.11. 21:01:42

Jovanaz, a parttitkar idoben erkezett, es a nagy sietsegben egy mondat felenel lepett mukodesbe, de a siker a fontos, nem az eszkozok ;>

Blogger Géza 2013.01.11. 21:24:35

@borisz: Ez jó beírás volt, gratula! :)

Magyar újságíró csak akkor nem hazudik/csúsztat/manipulál, ha már kecske legel a sírján, addig ne bízz benne.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2013.01.11. 22:34:03

Újrapróba...
Szóval kedves Borókai úr, mintha arra kellett volna a dicsőséges kétharmad hogy minden más és minden jobb legyen...A mérce, hogy a büdösbolsi Klubrádió cenzúrázott akkor majd jól mi is tehetünk amit akarunk, illetve hát mi nem is azt tettük amit tettünk, pláne nem direkt és célzottan nem kicsit szánalmas...

wirth6 2013.01.12. 00:21:19

Úgy látom nincs elég politikával foglalkozó blog. Szerintem a filmes és recept blogokba is hasonló írások kellenének.

mizrolist 2013.01.12. 01:06:16

@kheyerasslicker: Esterházy magyar nemesi család tagja, közel 1000 évre visszamenően létező családfával.

ozibozi 2013.01.12. 02:02:35

Tök vicces ahogy marakodunk,érvelünk stb. Ezek az emberek súlyos milliókért( + sokkal többért) a munkájukat végzik. ennyi...köszönik jól vannak. Nagyon sokszor még ha nem is értenek egyet azzal amit mondanak,de elvégzik a 'bérmunkát'.Itt meg legtöbbször ingyééé marakodik mindenki a végletekig ...
Sajnos már régen vallások csapnak össze és nem érvek .
Sokkal inkább jó papokra,mint tudorokra van szükség... :)

Naaaa! 2013.01.12. 04:39:48

@csizsikpizsik _Tito veled vagyunk!:
Ember, olvasd már el Borókai cikkét, mielőtt ilyen baromságokat beírsz...

Mert pont nem ezt írja. Azt csak Földes cikke sugallja, hogy ezt írja.

@wirth6:
Hát a múltkor a Poronty rovatban már volt egy jó kis zsidózós-cigányozós... Egy egyébként receptrovatos picsától.

@mizrolist:
Ezt talán hagyjuk.

@ozibozi:
Na igen.
Csak mielőtt véleményt mondunk, nem árt elolvasni, hogy miről mondunk véleményt.
Ezt nagyon sokan nem teszik meg, elhiszik a cikkírónak, hogy úgy van, ahogy ő írja.

Mert jelen esetben nagyon nem úgy van például. Sőt, épp az ellenkezője igaz annak, amit a cikk szerzője a csúsztatásával állít.

Ringlósztár 2013.01.12. 08:40:16

@maskep:
A fideszesek.
A csuti paraszt minden geciségére ez a válaszuk.

micsoda? 2013.01.12. 10:25:17

A téma nekem ismeretlen, de az írója ért ahhoz amit művel, legyen az újságírás. /Gazdag szókincs, humor/

darnmarquee 2013.01.12. 10:28:15

@kamasuka: ez az ovódás szintű erkölcs meddig tart ki még? ha ők is, akkor mi is. egyáltalán ki az az ők, és ki a mi. baloldal, jobboldal? ugyan már... nekem tököm tele van mindenkivel aki újságíróként rosszul végzi a munkáját. nem azt kellene megmutatni, hogy lehet jobban, nem pedig a mások hibájára hivatkozva elutasítani a kritikát, és abban a hitben élni, hogy, ha egyszer már valaki megtette akkor nekünk is szabad?

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.01.12. 10:28:49

Király, az MSZMPs cenzorra bízták a cenzormosdatást!
Így működik a Párt!

Bórókai elvtárs még a saját barátját Stumpf Andrást is cenzúrázta, sőt, letiltotta, megalázta és megbüntette.

Ha valaki nem emlékzene, a Heti Válaszban Borókai cenzorelvtárs által elszabadult hajóágyúnak nevezett Stumpf András esetére, akinek az volt a vétke, hogy le merte írni mit gondol Schmitt elvtárs copy-paste munkásságáról.
Szerintem Borókai elvtárs a saját személyes emlékeit idézi fel az írásában, amikor a Viktor odaszólt neki:

"Borókai magyarázkodik, és megbüntette Stumpfot"
nol.hu/belfold/borokai_magyarazkodik__es_megbuntette_stumpfot

Chalky White 2013.01.12. 10:29:04

Aki arra mutogat hogy most a mostani eset miért probléma, hiszen korábban is volt ilyen, az még most sem nőtt fel. Ez valahogy olyan, mint amikor a szomszéd Pistikére hivatkozunk, hogy hát hiszen ő is tört be már ablakot.

Mégis mikor fogjátok már fel? A korábban elkövetett következmények nélküli bűnök nem mentenek fel senkit sem annak újbóli elkövetésétől.

Kedves fidesz hívők. Húzzátok ki már a fejeteket a seggetekből vagy Orbán seggéből, és vegyétek már észre hogy nem azért kapott a fidesz kétharmados felhatalmazást hogy ugyanazt folytassa mint az mszp. Abból azt hiszem a nagytöbbségnek kurvára elege van.

Lehetett volna másképp, ha Orbán igazi államférfi, de csak egy ostoba focista. Nagy esély lett volna arra hogy tényleg korszakváltás következzen be. Elbaszta, és ezért mennie kell. Egyszerűen alkalmatlan az ország vezetésére. Lehet hogy egy párt vezéreként kiváló, de Magyarországnak nem vezér kell, hanem egy normális miniszterelnök, aki képes a sajátjától eltérő véleményeket is befogadni, illetve melléallni ha az ország érdeke úgy kívánja.

Dzoltán55 2013.01.12. 10:29:25

Azt tudjuk hogy ki Esterhazy,de ki a fasz az a Borokai?A két embert egy napon említeni,az vicc.A Klubrádió ha ilyet tett magán pénzből tette,a Kossuth meg közpénzből.

hopptarisznya 2013.01.12. 10:30:24

@borisz: A liberókl megint hülyét csináltak magukból. :-)

hopptarisznya 2013.01.12. 10:36:41

No kedves INDEX és kedves Földes András! Már egy nap eltelt, és még nem javítottátok ki ezt a hazugság cunamit!? Na ezért hiteltelen a ballib hisztizése! Le vagytok ti ... magasról. Néha túlzásnak érzem a Fidesz hadjáratát ellenetek, de aztán mindig történik valami, ami után rájövünk, hogy mit is jelent a ballib média. Az ilyeneket tűzzel vassal! Óriási RESPECT a Fidesznek, mert úgy látszik ők -velünk ellentétben- nem felejtenek, és pontosan tudják hogyan kell bánni veletek.

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.01.12. 10:43:16

@hopptarisznya:
Nem barátom, itt éppen azon röhögünk nagyokat, hogy egy volt MSZMP tag cenzorcsicska, hogy mosdatja a cenzorlevtársait, akik Borókai elvtárs szerint beléjük nevelt Pavlovi reflexekkel cenzúrázták az egyik legnagyobb élő magyar írót.

Kérdezd meg Stumpf Andrást, hogy megy ez a cenzúra/letiltás/megalázás a Heti Válasznál.

din viesel (törölt) 2013.01.12. 11:23:16

@Anyád, a szúnyogok!!!: szerintem ami itt rohogni valo,az a ballib frocsoges...
akik az eredeti cikket nem olvastak,a poszter hazugsagait meg elfogadjak...
:D
ennyit rolatok...

TFL · http://civilzone.eu 2013.01.12. 12:25:21

@Földes András: és ilyen reakciók után még csodálkozol, hogy az olvasód felidegeskedik??? Magával a Borisz felvetésére adott válaszoddal is még inkább megerősíted, hogy te magad jobban csúsztatsz, mint azok, akiket csúsztatással vádolsz. Egy tárgyszerű válaszra már nem futotta, csak elkendőzésre és elterelésre??? Hagyományos újságíró???? WTF Hát te nem hogy hagyományos újságíró nem vagy, hanem a mintapáldánya annak, amikor valaki csak azért, hogy valamilyen érdekből odamondjon egy csúsztatást egy másik csúsztatással próbál elfedni. Borókai sem akárki ebben a műfajban, de asszem csúsztatás terén vizet se vihetne neked és tanulhatna tőled, drága magyar embertársam....

TFL · http://civilzone.eu 2013.01.12. 12:33:18

@Anyád, a szúnyogok!!!: és a Comment.com-nál akkor hogy megy??? Nem az a baj, hogy a Heti Válasznál úgy megy, illetve az is baj, de arról legalább tudunk, és egy politikai média, ami pártcélokat követ. De hogy egy TV-s blogon ugyanaz történjen ugyanolyan egyoldalú csúsztatással, az már elég kiakasztó... Hazugsággal a hazugságot nem lehet sem leleplezni, sem "kiosztani"...

TFL · http://civilzone.eu 2013.01.12. 12:34:52

bocsánat, nem TV-s, hanem médiablogon ... elnézést ha megsértettem volna valaki érzékenységét a ledegradálással....:)

órarugógerincű felpattanó 2013.01.12. 13:12:46

@micsoda?: Maximum a te írásaidhoz képest, amik egy 8 éves gyerek házifeladat fogalmazásának a szintjén vannak.

TFL · http://civilzone.eu 2013.01.12. 13:54:13

Amúgy nem is a Földes András a legröhejesebb, hanem a szituáció, és ezért tart itt a magyar sajtó ahol tart.... Az MTVA kicenzúrázta Eszterházyt, a Klubrádió Borókait vágta meg, erre Borókai megírta, hogy ez nem is cenzúra mert nem a zorbánviktor szólt le csak a szerkesztő döntött úgy hogy, meg akkor a klubrádió is cenzúra, amit aztán a még objektívebb Földes Andrásnak sikerült tovább csúsztatnia úgy, hogy ő meg a Borókai cikkét mutatja be tendenciózusan, a kontextusból kiemelt félmondatokkal és elhallgatott részletekkel.... szóval a fiúk mind jobb és baloldalon sikeresen tanulnak egymástól - siralmas !!!! Welkám hángérijen pressz liberti :D

TFL · http://civilzone.eu 2013.01.12. 14:05:16

Ezek után meg kívánom mindenkinek, hogy olvassa Földes András úr objektív cikkeit a rosszul sikerült Annapurna expedícóról, meg a körülötte kialakult botrányról, továbbá Erőss Zsoltról szóló szintén szuperobjektív könyvét .... és mondja azt hogy milyen hiteles újságíró....:D

micsoda? 2013.01.12. 14:22:43

@órarugógerincű felpattanó: Ezek szerint mégis volt értelme:))))))

nápolyi maszti 2013.01.12. 16:11:35

@Naaaa!:
Végigolvastam a cikket, és még mindig nem értem, hogy mi köze egy magánrádió szerkesztett beszélgetésének ahhoz, hogy Esterházy közrádióbeli interjújából az író határozott kérése ellenére kivágták az aktuális hatalom ízlésével ütköző részeket. Borókai cikke azért tisztességtelen, mert összemaszatolja a két esetet, holott azok sem fajsúlyukat, sem műfajukat tekintve nem említhetők egy lapon. Talán érdemes lenne áttanulmányoznod a "cenzúra" kifejezés jelentését!

MCock 2013.01.12. 18:02:00

Mif@szvan itten? Ide is az agymosottak járnak meg a bérkommentelők, neadjisten analfabéták?

Borókai cikke nincsen kiforgatva. Ugyanis ő a mondvacsinált klubrádiós "esettel" óvodás módon igyekszik relativizálni a Magyar Rádióban működő CENZÚRÁT.

MCock 2013.01.12. 18:09:53

Meg jönnek hazudozni, hogy 2006-ban nem is közvetítették a tévéostromot... a saját szememmel láttam az államin, a tv2-n és az rtl-en. Meghogy mivót a Nap tv-ben, persze, senki nem tudja már leellenőrizni, mit dumáltok itt! Annyi biztos, hogy a Fidesz nem járt egy idő után a Nap tv-be, mert nekik csak a nyalonc Obersovszky-modor fekszik!

Amit meg a komancsok állítólagos bűnének írtok, az nálatok szinte erény? MI VAN?

borisz 2013.01.12. 18:10:19

@hopptarisznya: én vagyok legnagyobb liberálisok egyike (nem ebben a fura, magyar félreértelmezésben), épp ezért bánt.

Naaaa! 2013.01.12. 18:26:42

@nápolyi maszti:
Azt hiszem, akkor te sem értetted meg, ahogy sokan mások.

A saját esetét felhozza példának, és utána azt hozza ki, hogy bár a Klubrádiónál mindenki maradhatott a helyén, nem lenne jó, ha a közrádiónál is ez lenne.

Nem hiszem el, hogy ennyi funkcionális analfabéta él ebben az országban.

@Anyád, a szúnyogok!!!:
@Chalky White:

Ahogy látom, te is úgy írsz, hogy előtte nem olvastad el, amiről írsz.
Talán előbb meg kéne tenni, mielőtt zsigerből (mert fideszesről van szó) idehánytok valami baromságot, ahogy most sikerült.

@darnmarquee:
@Dzoltán55:
@MCock:
De pont nem erről van szó. Olvasd már el!

Ezek után teljesen igaza van a jobbosoknak, hogy csak ész nélkül, az eredeti elolvasása, de legalábbi megértése nélkül fröcsögtök.

Én szégyellem magam helyettetek.

nápolyi maszti 2013.01.12. 18:31:53

@Naaaa!: Bocs, de milyen "példának" hozza fel magát???? Van bármi köze az ő esetének ehhez a jelenlegihez azon kívül, hogy szeretné vele relativizálni az utóbbit? Nincsen! És ezt szerintem te is pontosan tudod.

Ne érdekeljen! 2013.01.12. 19:29:11

@borisz: kösz Borisz!

És még meg is akarja magyarázni...

felfújta a szél 2013.01.12. 19:55:10

A közszolgálati rádió és tv nem üzenőműsor, amit a kiválasztott kevesek szócsőként használhatnak tetszésük szerint

Vonatkoztassunk el a politikai töltéstől - ami tudom nem könnyű egy lyen helyen - és az jön ki, hogy amit Eszterházy elmondott, az konkrétan a hirdetés/ajánlás kategóriába tartozik, amiért máshol fizetni kell

felfújta a szél 2013.01.12. 20:00:39

Ha pedig a politikai oldaláról nézzük a szöveg megszerkesztését, akkor nekem az jön le, hogy a kommer besúgó fia Eszterházy Péter kiállt a kommer ex-képviselő fia Alföldi Róbert mellett

Szóval párton belül maradt az ügy, de akkor ezt úgy is kéne kezelni: politikai hirdetésként

felfújta a szél 2013.01.12. 20:07:51

Egyébként cenzúrát emlegetni az eset kapcsán olyan, mint diktatúrát amikor nem engednek felszállni a kedvenc háziállatoddal a repülőre. Ja, hogy az egy 300 kilós ökör, nem számít ha az a tét hogy van szabadság vagy nincsen

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.01.12. 21:11:18

@Naaaa!:

A saját esetét?

Miért, ő lemondott,amikor letiltotta Stumpfot és elszabadult hajóágyúként alázta?

Az meg külön röhejes, hogy Pavlovi reflexekkel magyarázza a cenzúrát.

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.01.12. 21:15:00

@felfújta a szél:

Tehát akkor egy Eszterházy nem beszélhet szabadon a Magyar Rádióban.

No elvtársam, ezt hívják cenzúrának.

Ja,és ha már lekomcsibesúgófiazod, akkor mond neked az a név valamit,hogy Böröcz István?
Mert ő nem besúgó fia, HANEM BESÚGÓ!

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2013.01.12. 22:12:35

Az senkinek nem tűnt fel, hogy a Klubrádió magán, és egy politikai megnyilatkozást vágtak le, míg a közszolgálat egy kulturális ajánlóból vágott ki politikai indíttatásból?

felfújta a szél 2013.01.12. 22:35:15

@Anyád, a szúnyogok!!!:
"egy Eszterházy nem beszélhet szabadon a Magyar Rádióban.

No elvtársam, ezt hívják cenzúrának."

Bárki reklámozhat szabadon mosóport, színházat, Alföldit, vagy amit akar. Csak előtte be kell mondani hogy fizetett politikai hirdetés következik

Ja és fizetni is kell érte

felfújta a szél 2013.01.12. 22:55:51

@José Luis Torrente Galván:
Bevallom ifjúkoromban én is belevágtam néhány Esterházy kötetbe. Talán ha 20 oldalt tudtam összesen elolvasni, de túlzás lenne azt állítani hogy bármit is megértettem belőle. És most se más a helyzet, csak azóta papírom van róla hogy nem én vagyok a hülye

felfújta a szél 2013.01.12. 23:00:06

@Anyád, a szúnyogok!!!:
Úgy általában nem kedvelem a kontraszelekciót. Érvényesüljön akinek tehetsége van, ne pedig az, akit az apja besúgói tevékenysége miatt futtatnak ezerrel

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.01.12. 23:11:41

@felfújta a szél:

Tudod ez a műsor,amiben Esterházyt cenzúrázták olyan mosópor reklámműsor, ahol kulturális mosóporokat reklámoztak.

Talán egyszer hallgasd meg.

Ja,és Nemzeti Színházat csak olyanok emlegetik mosóporként, akik nem tisztelik a nemzet színházát, és a magyar nemzetet sem.

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.01.12. 23:15:26

@felfújta a szél:

Egyrészt Eszterházy elismert író, és ha már kontraszelekciót emlegetsz,akkor talán nézz szét a kommunista módon cenzúrázó rádióban, ahol Borókai elvtárs MSZMPs cenzor szerint a kontraszelekcióval kiválogatott cenzorok már Pavlovi reflexeket követve cenzúráznak.

bpe 2013.01.13. 06:55:47

..mikor is szokott a gonosz, cenzúrázó államgépezet önrevíziót tartani? mert az a fegyelmi(egyelőrevizsgálat), amit a *külső* szerkesztésű műsort összeállító szerkesztő kapni fog, az sztem ilyesféle cucc.

földesnek nem megy át a hv publija, de nekiáll ekézni - a betont.. :P hát, ilyen az, amikor odaadod az arcod a pofonnak. szép piros lesz, és látja az egész flórián tér, amikor átbattyox vele reggel melóba menet. :DD

..engem am sokkal jobban érdekelne, mit értett ep az alatt, h "a nemzeti soha nem volt ilyen közel a saját közönségéhez." mer' tippre leginkább pont ezért kellhet alföldinek elköszönnie, h "csak erre" futotta, holott elhangzott: "Integráló szerepet szán a Nemzetinek az új igazgató. Különféle gondolkodású, hazai és határon túli alkotókkal szeretne dolgozni, és velük együtt olyan kortárs színházi nyelvet kialakítani, amely közelebb hozza az embereket a teátrumhoz." nemtom, van-e itt ellentmondás, és h mekkora baj, ha nincs..

én am úgy hallanék már egy jó, bocs, elqrtam-ot földestől, bár ha a múltkori kínaitárlatos megmondást is enélkül abszolválta, lehet ez hiú ábránd, én belátom. :P

Ajtony 2013.01.13. 12:33:22

Valami más foglalkozás után kéne nézni a kedves szerzőnek - ahol az ostobaság felvételi kritérium.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2013.01.21. 11:56:55

@Naaaa!: de. elolvasta, és pont azért írtam. Érzem, hogy azt hiszed hogy rábukkantál valamire, de szerintem egyszerűen nem sikerült értelmezned.
süti beállítások módosítása