Úgy szeretném kitörölni az emlékezetemből azt a félórát, amit a Tv2 új Bűnök és szerelmek című sorozatával töltöttem, de nem lehet. Minden egyes képsora örökre beleégett a retinámba, kezdve a Bodzás klán fejét szórakoztató Blikk-pucérnő Larion Zoé majdnem kivillanó mellbimbóitól az árvaház vaskerítése mellett lassított felvételben egymás felé szaladó szerelmeseken át a kipixelezett fejű és (mű)vaginájú guminőig. Mert ebbe a társadalomkritikába ágyazott rémálomszerű szappanoperában ez mind volt, sőt, még a Damu Roland bőrdzsekije is feltűnt, amit a Jóban Rosszban epizódjaiban viselt.
A sorozat egy vegytiszta szappan, amiben a dél-amerikai kaptafára ráhúzták magyar rögvalóságot, és a Jóban Rosszban parodisztikus kórháza vagy a Barátok közt Rózsa presszója helyett egy nagyobb vászonra festették fel (szarral) a történetet. Amit az első, igen mozgalmas félórából ki lehetett hámozni, arra utal, hogy van egy cigánybűnöző család, a Bodzás-klán, aminek a nevétől már egy hónapja eldobtuk az eldobnivalót és a földön összegörnyedve sírdogáltunk órákig, de ez nem változtat a tényen, hogy a főszereplők ebbe az igen szerencsétlen nevű családba tartoznak, és ha azt hinnénk, hogy itt vége a nevek ámokfutásának, hát tévedünk, hiszen Bodzás szeniornak van fia, Bodzás Lorenzó és Bodzás Frenki, meg egy eltitkolt is, Rómeó.
Utóbbi, amellett, hogy el volt titkolva (ez a szappanoperákban olyan elem, mint a Clint Eastwood filmekben az összehúzott szem és a szorosan összezárt fogsor közt kipréselt vicces beszólás), többszörösen terhelt, először is ugye rajta virít Damu bőrje, és szerelmes egy 17 éves csajba, akinek meg rendőr az apja, az anyja meg alkoholista, aki elissza a lakbért, amit Rómeó egy dobozban tárol otthon, mert nem bízik a bankokban sem, gondolom, vagy csak nem hallott még erről az intézményről, mert eddig egy barlangban lakott a Mecsekben, mittudomén.
Ezt nem mellesleg onnan tudjuk, hogy amikor Rómeó az utcán bandukol, egy narrátor elmondja nekünk, mármint azt, hogy ő most nagyon szomorú, és megy a szerelméhez. A bandukolást hálistennek mutatják, és nem kommentálják, bár elnézve a rendőr szereplő bemutatását (bejön a csávó rendőregyenruhában, narrátorhang: rendőr, felirat a képernyőn: rendőr), később az is előfordulhat, hogy a sarokban recskázó kopasz képe alá kiírják, hogy ő perverz, és éppen a farkát veri lelkesen.
A rendőrök és bodzások mellé egy harmadik nagy karakterkört pakolt az egyébként a Jóban Rosszban készítéséért is felelős gárda, az intézetisekét, akik közül egy szőkenőt ismertünk meg első körben, a sorozat naiváját, aki nagyjából hat perccel azután, hogy betöltötte 18. életévét, a Valter nevű strici
úgy ad el egy város széli betonplaccon negyvenezerér', mint a sicc. És a vevő meg is erőszakolja, hogy a drámát fokozzák, a csaj az erdőben botladozik széjjelszaggatott harisnyában és véresnek maszkírozva, de nagyjából olyan átéléssel, mintha a hétvégi Ötkert-buliból támolyogna haza kissé bekatizva.
A szereplők közt vannak amatőrök és profik is, ami az utóbbiakra nézve szörnyű, mert megkülönböztetni őket a színészi játék alapján (már ha ilyenről ebben az esetben egyáltalán beszélhetünk) nem nagyon lehet. A leghitelesebb karakter egyértelműen a Bodzás-klán pincéjében üldögélő guminő volt, hiába pixelezték ki a száját és a pináját, hibátlanul hozta a karaktert, le a kalappal előtte. A megvalósítás és a képi világ nagyából a Családi titkok című üvöltözős-amatőrszereplős dokureality-re hajaz, kicsit szürke és alul világított, a színhelyek között viszont sok a külső, ami pozitívum, a lassított felvételben egymás karjaiba omló szereplőkről készült felvételt viszont minden filmes iskolán lehetne elrettentő példaként mutogatni, sőt, kellene is.
És ez nem vicc, a Tv2 nem Bayer Zsolttal íratta a forgatókönyvet, és nem a kurucinfóról toborozta a tanácsadókat, szimplán maguktól voltak ennyire hülyék, hogy nem gondolták át legalább a névadást. Mert az, hogy a koncepció többi részét sem sikerült, az nyilvánvaló az első rész alapján, bármit is nyilatkozott az alkotói folyamatról Nagy Tamás Grande. Ha lehetne javasolni történetszálakat és szereplőket, be kéne hozni valahogy a sztoriba a Rezes-családot, akik nagyüzemben égetik a szigetelést az ellopott kábelkötegekről, és konfliktusuk támad Lakatosékkal, a sínfelszedő brigáddal akkor, amikor a helyi orgazda, legyen mondjuk Karvaly, nem veszi át a rézdrótot, mert túl sok vasat vittek neki egy nappal korábban. És megindulhatna a nagyüzemi bicskázás.
Ha a Tv2 ezzel a sorozattal szeretne konkurenciát állítani a Barátok közt-nek, nagyon melléfogott, bár ha abból indulunk ki, hogy sorozatot gyűlöletből is szívesen néz az ember, még a végén be is jöhet nekik. Pedig ez az a sorozat, aminek láttán az ember megtanulja értékelni a Jóban Rosszbant és a Barátok köztet, és ez az a pont ahová pedig soha, semmilyen körülmények között nem akart eljutni.
Az utolsó 100 komment: