Az új médiakultúra elsajátítója képes eligazodni a szinte végtelen mennyiségű és minőségű tartalmak között, a maga javára fordítja a médiát és tudatos használatával maga is olyan tartalmakat készít és oszt meg, amellyel gazdagítja azt – fogalmazta meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke a fiatalok médiaértés-oktatásának célját abból az alkalomból, hogy az NMHH és partnerei által indított névadó verseny eredményeképpen Bűvösvölgy néven nyílhat jövőre oktatóközpont Budán, a Hűvösvölgyi úton.
Szalai Annamária díjkiosztó keretében köszöntötte Budapesten, a hatóság épületében azokat, akik részt vettek az NMHH és partnerei által kialakítandó médiaértés-oktató központ névpályázatán, és ötletük a legjobbak között végzett.
A jövőre, a budapesti Hűvösvölgyi úton, egy villaépületben megnyíló központ 9-16 éves fiatalokat vár majd, akik interaktív módon, az alkotó folyamatokba bekapcsolódva, a legmodernebb eszközök segítségével ismerhetik meg a média világát, igazodhatnak el a televíziók, a rádiók, a nyomtatott sajtó vagy a hírportálok munkájában, de ahhoz is segítséget kapnak, hogyan értelmezzék a reklámokat és tegyenek különbséget értékes, illetve értéktelen tartalmak között.
A hatóság elnöke a Bűvösvölgy nevet kapó kezdeményezést egyedülállónak nevezte, mivel a központ tartalmában és céljaiban eddig Magyarországon nem létező pedagógiai programot valósít meg. Egyedülállósága abban is áll, hogy az eddigi legszélesebb körben fogta össze a média- és hírközlési iparág szereplőit – fűzte hozzá Szalai Annamária.
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság kezdeményezésére az oktatóközpont kialakításába bekapcsolódott az Index, az Invitel, a Magyar Telekom, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap, a Microsoft, a Nokia, az Origo Zrt., az RTL Klub, a Telenor, a TV2, az UPC és a Vodafone.