A hacktioni útra lépett az NBC tavalyi évről megmaradt egyik sitcomja, az Up All Night. Christina Applegate és Will Arnett sorozata egykamerás, azaz nem élő közönség előtt felvett sorozat volt, olyan, mint mondjuk a 30 Rock vagy a Community, hogy az NBC-nél maradjunk. Ez az első évadban és a második első felében meg is felelt az NBC-nek, erre tessék, szóltak a készítőknek, hogy a téli szünet alatt lesznek szívesek közönség elé vonulni hétről hétre, és többkamerás sitcommá átfazonírozni a sorozatot. Az Up All Night egyébként egy fiatal párról szól, akiknek gyereke születik, és az apa marad otthon vele, míg a feleség visszamegy melózni.
Az Up All Night showrunnert cserélt az évad előtt, az új főnök Tucker Cawley pedig igazi többkamerás veterán, hiszen a Szeretünk, Raymond! egyik vezető író/porducere volt, tehát nagyon jó ismeri a szakmát. A kísérletre az NBC öt epizódot szán, ezzel együtt három résszel megtoldották az Up All Night eredetileg 13 részes évadberedelését (az utolsó egykamerás epizód a 11-es lesz). Az új formátumot jövő március-április tájékán próbálják ki, és azt várják tőle, hogy az elmúlt hetekben kicsit emelkedő 18-49-es nézettséget (felment 1,6-ra is az átlag 1,3-ról) még jobban megdobja.
Az ötlet egyébként a sorozat mellett executive producerkedő Lorne Michaelstől érkezett, aki ugye a Saturday Night Live atyaúristene, és mint ilyen, dettó jól ismeri a műfajt - nem beszélve a színészekről, hiszen Maya Rudolph éveken át az SNL egyik húzóarca volt, Applegate pedig nemrég vendégeskedett náluk, korábban pedig a Rém rendes családban már kipróbálta a műfajt. "Az élő közönség előtt felvett sorozatokban az ilyen színészek jobban kibontakoznak, mint az egykamerás sitcomokban" - indokolta döntését Michaels.
A formátumváltás meglehetősen ritka a televízióban, legalábbis már berendelt sorozatok esetében. Az nem példa nélküli, hogy egy széria készítői az előkészítés fázisában váltanak, de arra, hogy menet közben üljenek át a másik lóra, csak nagyon kevés esetben került sor. A Happy Days című sitcom szintén egykamerásról váltott többkamerásra a második évad után, Julia Louis-Dreyfus Watching Ellie című sorozata pedig tíz egykamerás epizód után próbálkozott meg a többkamerás formátummal 2002-ben, de belebukott. Nálunk a Hacktion állt át szerializált szerkezetről epizodikusra a harmadik évadra, de abban sincs túl sok köszönet (nem mintha az eredeti elképzelés annyira fasza lett volna, de mindegy.)