Valahogy úgy kell elkezdeni egy évadot, mint ahogy a Walking Dead tette vasárnap, feszült, izgalmas, erőszakos és vértől iszamós 50 perccel, amiben egy üresjáratot eltekintve nem nagyon lehet belekötni. Aki az előző évad viszonylagos lassúsága miatt fanyalgott, annak szava nem lehet, mert észvesztő tempóban zajlottak az események, pér jelenet alatt pislogni sem nagyon mert az ember, nehogy lemaradjon valami látványos hentelésről. Spoileresen folytatjuk.
A második évadot sokat ütötték a rajongók, mondván, zombik alig voltak benne, amikor meg igen, akkor is tök feleslegesen (a kútból kihúzott hulla), kivéve a Dale-t legyakó élőhalott, (de az meg Carl faszsága miatt kerülhetett közel hozzájuk, szóval ő nem számít) és arra is előszeretettel panaszkodtak, hogy a farmra bezárva a karakterek statikussá váltak, és előjött minden idegesítő tulajdonságuk (Lori, most rád nézünk). Valami igazság volt ezekben a kritikákban persze, tényleg le lehetett volna rendezni a farmos szálat öt epizód alatt pajtástul, zombipogromostul együtt, de nekem így is tetszett az évad, mert szépen építgették a karaktereket, és az egy T-Dog kivételével mindenkit sikerült jobban megismerni.
Na, a harmadik évad az nem feltétlenül a karakterépítésre megy majd el, legalábbis az a zombiirtás, amit az első 50 perc mutatott, nem erre utal. Azt azért feltétlenül meg kell jegyezni, hogy a Carol-Daryl viszonyt, vagy a Ricktatúra működését még így is sikerült felvázolni, lehet, hogy Glenn Mazzara tényleg jobb főnök, mint Darabont volt. A börtön udvarának elfoglalása, a C-blokk megtisztítása és az utolsó jelenet láttán nemigen akad olyan rajongó, aki nem dőlt volna hátra elégedetten, fejek hasadtak szét tucatszám premier plánban, de a legsokkolóbb szegény Hershel lábának amputálása volt, amin azért a képregényt ismerők is meglepődhettek, mert kicsivel korábban került be a sztoriba, mint az eredeti változatban.
Az Andrea-Michonne szál egy kicsit vékonyka volt, az kiderült hogy a szamurájkardos nő kőkemény, és az is, hogy a szőke nő beteg, de ennél több nem - onnantól lesz ez a rész igazén érdekes, amikor összetalálkoznak a Kormányzóval, mint ahogy a börtönös szálnál is csak a felszínt kapargatjuk. A negatívumok közt mindenképpen ki kell emelni Lorit, aki hiába terhes, jelentéktelenebb még a háttérben zombikat vegzáló T-Dognál is. A szülés biztos nagyon drámai lesz, meg minden, és a "mi a fenét kezdjünk egy újszülöttel a zombik között" történetszálban is van potenciál, de hosszú távon ez annyira nem érdekel, inkább tessék zombikat mészárolni, az sokkal izgalmasabb.
Kommentekben ne spoilerezzünk a történet hátralevő részét illetően!
foxglove (törölt) 2012.10.16. 17:10:29
Carol és Daryl közt most milyen kapcsolat van végül is, már szeretők vagy csak flörtöltek?
(tudom, nem ez a legfontosabb kérdés, de az írásban tulajdonképpen minden benne volt)
Legokocka 2012.10.16. 17:21:33
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.10.16. 17:37:15
@Legokocka: még jó, hogy kérték, hogy ne spoiler, mi?? ;)
egyébként ahogy már a nézettségnél is írtam ez az első rész jobb volt, mint a második évad fele.
Legokocka 2012.10.16. 17:45:48
Chat Géza · http://chatgeza.tumblr.com/ 2012.10.16. 17:53:26
Leadfoot 2012.10.16. 18:51:06
Leadfoot 2012.10.16. 18:59:13
gunsmoke (törölt) 2012.10.16. 19:21:33
Egyébként külön öröm volt nézni, hogy nem csak cgi zombikat aprítottak, hanem klasszik "zombibábokat" is.
A tempóból meg úgyis vissza fognak venni.
a8zoli 2012.10.16. 20:31:43
Emmet Ray 2012.10.16. 23:46:18
NickGrayson (törölt) 2012.10.17. 07:20:51
Gukker 2012.10.17. 09:12:22
Dehogynem :)
2. PRISONS
Although designed from the ground up to keep the living in, correctional institutions can also be more than efficient in keeping the dead out. Behind their formidable walls, each cell block, corridor, and room is a fortress unto itself.
Problems, of course, do arise when considering prisons as a refuge. Ironically modern penitentiaries are less defensible than older models because of the way they were designed. High concrete walls are a classic trademark of the pre-1965 prison. Their design is a product of the industrial age, when sheer size was valued as a means of intimidation and respect. Although this psychological aspect may be lost on the dead, anyone seeking refuge could not ask for a better, time-honored barrier than the ones that kept our ancestors safe from society’s criminal element. In an age of bottom lines and frugal budgeting, available technology has replaced heavy and expensive construction. Surveillance cameras and motion sensors leave only a double fence of razor wire as the physical deterrents to escape. A dozen zombies would be stopped in their tracks. Hundreds could maybe cause some damage. Several thousand, however, crawling over each other in a writhing, growing mound, would eventually rise high enough to topple the first fence, then the second, then come swarming into the compound. Against this onslaught, who wouldn’t trade all the high-tech machinery in the world for twenty feet of old-fashioned concrete?
And what about the inmates? Considering that within a prison’s walls are the most dangerous members of our society, wouldn’t it be wiser to confront the undead? Most of the time, the answer is yes. Anyone with common sense knows it’s safer to take on ten zombies than one hardened criminal. However, in the event of a large-scale, long-term infestation, prisoners will no doubt be released. Some may decide to stay and fight for their safety (see “1960 A.D., Byelgoransk, Soviet Union”), or risk the dangers of the outside for freedom, even a chance to raid the surrounding countryside. Be careful when approaching a prison. Make sure the inmates have not taken over. Use caution if internal leadership consists of a prisoner-guard coalition. In other words, unless the penitentiary is abandoned or populated by civilians and guards, always be on your toes.
Once inside the gates, several major steps must be taken to transform this correctional facility into a self-contained village. The following is a Checklist for Survival should you find the penitentiary abandoned.
[...]
(Max Brooks: ZOMBIE Survival Guide - Complete Protection from the Living Dead)
garnéla mák 2012.10.17. 10:54:27
gunsmoke (törölt) 2012.10.17. 20:27:34
Lehet egyébként, hogy nem cgi, hanem sfx, de mindegy is, csak azt akartam közölni, hogy jobban tetszett a jó öreg oldschool-féle hentelés (mint mondjuk az Evil Dead-ben).
CENZÚRÁZVAszorult Fémkarika 2012.10.18. 17:32:31
Nem ám csak a lángostorral pattintgató balrog a cgi, hanem a 6 féle ruhában 12 féle testhelyzetben lefilmezett ténfergő zombistatiszta sokszorosítása is.